Typ urody Dramatic - arystokratka

Kształt sylwetki, rysy twarzy, garderoba.

Kobietę typu Dramatic najlepiej charakteryzuje określenie – arystokratka. David Kibbe skupiał się tylko na kształtach twarzy oraz sylwetki, nazywając kobietę Dramatic ostrą, wydłużoną i kanciastą. Nie brzmi to zbyt ładnie dla osoby, która właśnie dowiedziała się, że reprezentuje jeden z najbardziej maskulinistycznych typów urody (drugi to Flamboyant Natural). Kobiety chcą czuć się kobieco. Epitety pana Kibbe, w przypadku typu Dramatic, nie szczególnie temu sprzyjają. Dlatego warto spojrzeć na ten typ z innego punktu widzenia. Odkryć w kobiecie Dramatic szlachetne rysy, królewską postawę, dystyngowane ruchy. Owszem, roboczo, należy przeanalizować strukturę kości oraz budowę ciała, ale potem całość należy ubrać w jak najbardziej stylowe epitety.

David Kibbe skonfrontował typ Dramatic z typem Flamboyant Gamine ze względu na przewagę cech z punktu A (patrz TEST). Jednak tak naprawdę typ Dramatic najłatwiej pomylić z Flamboyant Natural. Oba typy najczęściej reprezentują kobiety wysokiego wzrostu, o podobnym typie sylwetki (prostokąt lub rożek) oraz o mocnych, wyrazistych rysach twarzy. Przy czym kobiety Dramatic mają drobniejszą strukturę kości, dużo ostrzej zarysowane kontury sylwetki oraz twarzy. Różnicę między tymi dwoma typami najlepiej wykazać na przykładzie modelek – współczesnych oraz tych z lat 90-tych. Dziś na wybiegach najczęściej można zobaczyć typ Dramatic. Zaś ikonami modelingu w latach 90-tych najczęściej były kobiety o typie Flamboyant Natural (masywniejsza sylwetka, większy biust).

Claudia Schiffer nawet po zrzuceniu paru kilogramów, nigdy nie miałaby takiej sylwetki jak Anja Rubik. Jej budowa zawsze byłaby masywniejsza, ze względu na mocniejszą budowę kości, na ich większą szerokość.

Anja jest dość drastycznym przykładem, ze względu na bardzo szczupłą sylwetkę. Jednak niewątpliwie należy ona do typu Dramatic.

 

Dranatic_vs_Flamboyant_Natural

 

Wracając jeszcze na chwilę do lat 90-tych, warto wspomnieć o Lindzie Evangeliście. Zdecydowanie wyróżniała się ona urodą na tle plejady modelek z tamtego okresu. W przeciwieństwie do Claudii Schiffer czy Cindy Crawford, które są typem Flamboyant Natural, Linda to wyrazisty typ Dramatic. Poniżej zestawienie Lindy – Dramatic oraz Cindy – Flamboyant Natural. Wyraźnie widać różnicę nie tylko w rysach twarzy, co jest oczywiste, ale przede wszystkim w budowie ciała. Linda jest zdecydowanie drobniejsza, ma węższe ramiona, szczuplejsze ręce i nogi.

Przy okazji warto omówić garderobę obu pań. Cindy ma sukienkę w typie Dramatic, która niefortunnie eksponuje oraz powiększa jej barczyste ramiona. Da odmiany Linda ma na sobie strój, który bardziej pasowałby do kobiety typu Classic (chodzi o klasyczne groszki). Fason sukienki nie jest najgorszy, ot minimalistyczna klasyka. Niestety groszki w połączeniu z koronką kompletnie kłócą się ze zdecydowaną urodą Lindy, są zupełnie z innej bajki. Zresztą sukienka w ogóle jest fatalna. Kto i po co doszył jej tą koszmarną koronkę? Nie wiadomo. Cóż, takie uroki mody minionych lat.

 

Dranatic_vs_Flamboyant_Natural_2


DRAMATIC – SYLWETKA – CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:

Dramatic_sylwetka

  • Wzrost – od ok. 167cm wzwyż
  • Długie linie pionowe
  • Typ sylwetki – najczęściej prostokąt
  • Ramiona – proste, kanciaste, szczupłe
  • Ręce i nogi – długie, wąskie
  • Dłonie i stopy – najczęściej wąskie i długie, ale nie jest to stuprocentowa reguła
  • Biust – mały
  • Talia – smukła, szczupła
  • Biodra – przy prawidłowej wadze równoważą szerokość ramion
  • Przedramiona – smukłe, szczupłe

DRAMATIC – TWARZ – CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:

Dramatic_twarze

  • Szczęka – ostra, wyraźnie zarysowana, z odznaczającą się brodą lub kwadratowa
  • Nos – ostry, wyrazisty
  • Kości policzkowe – wysokie, ostre, wyraźnie zarysowane
  • Oczy – wąskie, proste lub w kształcie migdała, mały lub średni rozstaw
  • Usta – najczęściej proste i wąskie, czasem mogą być szersze, ale nigdy bardzo pełne
  • Policzki – napięte i szczupłe (nawet  w przypadku nadwagi)

Dramatic_twarze2


DRAMATIC – FRYZURA, MAKIJAŻ:

David Kibbe zaleca eleganckie, gładkie, geometryczne fryzury odsłaniające twarz. Być może dla wielu kobiet typu Dramatic będzie to najlepsza opcja. Jadnak fryzura jest sprawą mocno indywidualną. Każda kobieta Dramatic wygląda nieco inaczej, ma inny rodzaj włosów, kolorystykę, a nawet kształt twarzy. Linda Ewangelista, kobieta kameleon, wyglądała fantastycznie prawie w każdym cięciu oraz kolorze. Teraz wyobraźmy sobie Anję Rubik w gładko uczesanych włosach, odsłaniających całą twarz. Byłoby mocno nieciekawie. Z kolei Keira Knightley bardzo dobrze wygląda zarówno w bobie przysłaniającym policzki jak i w dłuższych falach, czyli obu fryzurach nie zalecanych przez David’a Kibbe dla typu Dramatic. Kwestia grzywki również jest otwarta. Większość kobiet typu Dramatic wygląda w niej niekorzystnie, ale są i takie twarze w tym typie, którym grzywka wyraźnie służy.

Jedno jest pewne. Należy unikać ostrych, męskich cięć. Specyfika urody Dramatic sprawia, że przy bardzo krótkich włosach twarz nabiera zbyt męskich cech. Co innego gładkie upięcia, włosy zaczesane do tyłu lub za uszy. One odsłaniają twarz, ale w zupełnie inny sposób. Są ascetyczne, ale kobiece.

Makijaż typu Dramatic zdaniem David’a Kibbe powinien być konkretny i wyrazisty. Mocne podkreślenie oczu i kości policzkowych połączone z intensywnymi ustami. W tej kwestii również trudno autorowi przyznać stuprocentową rację. O ile taki makijaż rzeczywiście sprawdza się w przypadku ciemnowłosych Dramatic, o tyle zupełnie nie pasuje kobietom o jasnej kolorystyce. Akcent na oczy? Jak najbardziej, tu potrzeba mocy. Kości policzkowe – skoro same z siebie są wyraziste, po co je dodatkowo farbować? Chyba, że w makijażu wieczorowym lub fotograficznym. Usta – mocny kolor szminki nie koniecznie pasuje jasnym, stłumionym Dramatic. Za to jest niezbędny jest u ciemnowłosych. Poniżej kilka przykładów właściwego makijażu dla typu Dramatic, o różnych typach kolorystycznych. Przy okazji zdjęć z makijażem, warto zwrócić uwagę na fryzury, które niekoniecznie spełniają warunki pana Kibbe, za to całkiem pasują noszącym je kobietom (wszystkie to typ Dramatic).

 

dramatic_makeup (3)

dramatic_makeup (2)

dramatic_makeup (1)

dramatic_makeup (4)


DRAMATIC – GARDEROBA, BIŻUTERIA:

Motywami przewodnimi stylu Dramatic są hasła – elegancja i szyk. Nie znaczy to bynajmniej, że kobiety o tym typie urody muszą zrezygnować z  wygodnych, codziennych stylizacji. Chodzi o ostrość i zwartość w kształtach garderoby oraz dodatków. Ubrania muszą być dobrze dopasowane. Mają mieć ostre, wyraźne linie.

 

WSKAZANE SĄ:
  • zaznaczone ramiona
  • dobrze dopasowane wszystkie części garderoby
  • utrzymywanie linii pionowych
  • asymetria
  • dekolty V
  • dopasowane golfy
  • wysokie kołnierze
  • męski look
  • marynarki z ostrymi krawędziami
  • klasyczne ramoneski
  • skórzane płaszcze
  • długość midi za kolano
  • długość maxi (tylko wąskie)
  • asymetryczne detale ozdobne
  • prostokątne torebki o zdefiniowanym kształcie
  • buty do szpica
  • modernistyczna biżuteria o ostrych kształtach

 

UNIKAĆ NALEŻY:
  • ubrań oversize
  • stylu retro
  • stylu boho
  • stylu romantycznego
  • stylu dziewczęcego
  • lejących dekoltów
  • lejących golfów
  • nieokreślonych kształtów
  • zbyt szerokich rękawów
  • spodni szerokich w udach
  • obniżonej talii
  • podwyższonej talii
  • rozkloszowanych spódnic i sukienek
  • falban
  • kokard
  • koronek
  • groszków
  • kwiatów
  • poziomych pasków
  • akwareli
  • szyfonów
  • bardzo ciężkich tkanin
  • torebek o niezdefiniowanym kształcie (np. worków)
  • butów z okrągłymi noskami
  • drobnej, delikatnej biżuterii

 

Dramatic_graderoba_01

 

 

Dramatic_bizuteria

 

PINTEREST TABLICA DRAMATIC – LINK

Celebrytki i celebryci zdiagnozowani przez Olgę BrylińskąLINK

Women by Olga BrylińskaLINK DO TABLICY NA PINTEREŚCIE


WPIS ARCHIWALNY

W odniesieniu do moich najnowszych metod diagnozowania, niektóre informacje zawarte w jego treści oraz w komentarzach mogą być nieaktualne. Na dzień dzisiejszy pracuję i analizuję głownie w oparciu o stworzoną przeze mnie typologię Ethereal.
 
Stylizacje zamieszczone na Pintereście oraz strona z diagnozami (ETHEREALOWE DIAGNOZY) są bieżącymi i świeżymi źródłami informacji.

Share:

229 komentarzy

  1. Pozytywna C /KryE+FE+BE/ SA 8 listopada, 2017 o 18:35 Odpowiedz

    Zastanawia mnie w jaki sposob objawia sie Yang +++ u mezczyzn. Czy panowie Dramatic sa wysocy i szczupli, czy raczej wysocy i barczysci, muskularni? Tacy 100% samcy. Macie jakies przemyslenia?

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 8 listopada, 2017 o 19:30

      Ja jestem prawie pewna, że mój mąż jest Dramatic – wysoki, szczupły, zero tendencji do tycia, no i najlepiej wygląda ubrany minimalistycznie i jednokolorowo. Ten yang +++ to moim zdaniem w jego przypadku kompletny brak softu, też w rysach twarzy 😉

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 8 listopada, 2017 o 19:42

      Panowie Dramatic to takie długie i chude “szczypiorki”, natomiast posturą Waligóry mogą się pochwalić panowie FN – właśnie tacy muskularni, jak napisałaś.

    • Eryka (R+AE+BaE+KarE+KrE+FE) 8 listopada, 2017 o 20:06

      Bo yin jest tylko softowy, miękki, “rozlazły”, o krótkich liniach pionowych, a yang może być dramatyczny (przede wszystkim długie linie pionowe, wrażenie drobnych kości, często ostre rysy) lub naturalowy (szerokość, barczystość, mięśnie). To tak w skrócie 😉

    • Avarati FG WE+KrE+ME+KarE+BE+SE/TS 8 listopada, 2017 o 21:50

      Tak, jak dziewczyny napisały – największym atutem Arystokraty jest smukła postawa, wysoki wzrost i niski poziom tłuszczu, natomiast u pana Natural jest to muskulatura i szerokie ramiona.
      (Pozwolę się posłużyć już wcześniej używanym przykładem, czyli serialem Supernatural, a co :P) Oczywiście, pan Dramatic potrafi wyrzeźbić sobie barki, np. Jared Padalecki ze serialu Supernatural, ale na pewno większym kosztem niż Natural, który ma tendencje do bycia bardziej muskularnym. Jak się dobrze przypatrzysz, to wygląda zupełnie inaczej, niż u Jensena Acklesa (Natural), który też zresztą pakuje.

      Dramatic_Natural_Supernatural_Sam_Dean_Winchester

      Jeszcze dodam, że ihmo panom Dramatic lepiej w dopasowanych, monochromatycznych garniturach, natomiast Natural najciekawiej będzie się prezentował w stylu casual. Właśnie wizerunek Deana Winchestera – dżins, T-shirty, koszule w kratę, luźne kurtki i kolory ziemi to ihmo wzorcowy styl dla Naturali, ale również i dla FG z mocnym Wietrznym (sama się tak ubieram na co dzień, tylko pilnuję, żeby nie polecieć zbytnio w oversize) 😉

    • Pozytywna C /KryE+FE+BE/ SA 9 listopada, 2017 o 07:20

      No prosze, i juz sie wyjasnilo 🙂
      Dziekuje za tak szybka reakcje i konkretne odpowiedzi. Sprawnie poszlo 😉
      A co Wy na to, zeby pociagnac temat mezczyzn i sprobowac rozgryzc ich kibbologicznie? Mialybysmy zabawe 😀

    • Aga SG+KarE+GE+WE 9 listopada, 2017 o 11:25

      Podpisuję się pod tym, co napisały dziewczyny i dorzucę jeszcze swoje trzy grosze, bo w domu mam męża prawdopodobnie D (albo SD) i brata N (albo SN). Z moich obserwacji wynika, że mężowi służy wszystko, co podkreśla wzrost i smukłość. Niekoniecznie musi to być garniak, bo casualowo wygląda świetnie w tym co monochromatyczne i względnie przy ciele (ale nie obcisłe). W czarnym golfie i czarnych spodniach wygląda rewelacyjnie a w sportowym wydaniu jak ostatnia sierota. Najlepsza koszula to taka slim i dłuższa. Nie służy mu zarost, ani dłuższe i zbytnio nonszalanckie włosy. Brat natomiast wygląda świetnie na sportowo i casualowo, a dłuższe czy “niezrobione” włosy i broda mu służą. Koszula w kratę jest super, a elegancka koszula lepiej wygląda na nim luźniejsza, stylizowana na nonszalancko niż grzecznie zapięta pod szyję i pod krawatem. Według centymetra to mój mąż ma szersze ramiona, ale optycznie pierwsze co się rzuca w oczy to wzrost, a na twarzy kości policzkowe. Natomiast u brata ramiona górują nad sylwetką, która jest przede wszystkim krzepka i mocna, mimo że jest wysoki. Męski Yang może mieć takie lub takie wydanie, wydaje mi się, że dominujące cechy są mocno zauważalne.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 9 listopada, 2017 o 13:44

      A propos garniturów u Dramatic – z moich obserwacji wynika, że niestety wyglądają najlepiej bez dodatków typu krawat czy mucha 😉 Taki klasyczny look garniturowy ze wszystkimi dodatkami to chyba jednak Classic.

  2. conena (FG + SE + SyE + WE) 9 listopada, 2017 o 19:33 Odpowiedz

    A mnie od pewnego czasu nurtuje to, czy można pomylić mężczyznę SD z DC? Bo i tu, i tu jest pierwiastek D, dający pion, wąskie osadzenie oczu, smutkłość, itp. Ale Soft łagodzi i zaokrągla D, podobnie jak D wyostrza Classic. Jak odróżnić takie osoby? Czy to jednak zupełnie inna bajka i tylko mnie się mylą:) Analizowałam sylwetki zdiagnozowanych celebrytów, ale wyszło raczej błądzenie we mgle…

  3. conena (FG + SE + SyE + WE) 10 listopada, 2017 o 00:39 Odpowiedz

    Dziękuję za tak wyczerpujący i obszerny opis, Avarati! Chyba gdzieś to zaczyna mieć sens..
    Annabel, nigdy tak nie patrzyłam na Pecka, ale faktycznie jest ta egzotyka… No i rzeczywiście te garnitur na obu panach układają się jakoś zupełnie inaczej…

  4. Bookini (D/KE+WE/TS) 10 listopada, 2017 o 11:36 Odpowiedz

    Mój dramaticowy tata jest przede wszystkim wizualnie bardzo wysoki, choć 185 cm to nie aż tak znowu wiele, nawet jeśli przytyje to w ogólnym odbiorze nic nie widać. Według rozmiarów ubrań jakie nosi nie jest szczupły tylko przeciętny, ale wrażenie robi bardzo szczupłe. W oversizowych swetrach po moim bracie, luźnych dżinsach i sportowym obuwiu wygląda źle, jak dziadek, który na siłę się odmładza. W zaroście beznadziejnie wygląda, jak chory, źle się też czuje w tym i w młodszym wieku golił się 2 razy dziennie. Za to w golfie, koszuli, prostych spodniach, płaszczu – rewelacyjnie. Wzięłam od niego typ a ode mnie mój starszy syn. Ma 10 lat więc ciężko to określić będąc laikiem i patrząc na dziecko, które inaczej wygląda po każdym skoku wzrostowym, bo raz nogi mu się wydłużają, następnym razem tułów. Ale na basenie kiedy jest z klasą i całym przeglądem innych sylwetek, wszystko widać jak na dłoni. Ma proporcjonalne wymiary i wagę, ale w porównaniu z innymi jest wąskim szczypiorkiem, jak napisała Eloise. Ciężko buduje mu się muskulatura, choć jest bardzo aktywny i wysportowany. Kiedy założy monochromatyczne ubranie przy ciele, np ciemny golf i wąskie dżinsy wygląda najlepiej, zaraz potem idzie garnitur, co oczywiście zdarza się sporadycznie ale efekt jest super, w dresach czy wiszących na tyłku spodniach jest fatalnie, oczywiście na takim małym dziecku wszystko się wybroni ale już widać ogromną różnicę. Od jego pierwszych lat słyszę, że jest męski albo że przystojny, podczas gdy młodszy syn zbiera komplementy innego rodzaju, np ładny, śliczny. W naturalny sposób ludziom nasuwają się konkretne epitety.

    • Bookini (D/KE+WE/TS) 10 listopada, 2017 o 12:11

      Dodam jeszcze, że mój starszy syn, ten dramaticzek, w za dużym ubraniu znika, wygląda jak wychudzona sierotka w ciuchach starszego brata, dokładnie jak ja. Młodszy, bardziej yinowy też jest szczuplutki ale takie ubrania go zaokrąglają i pogrubiają. Wygląda wtedy jak mały pulpecik, jak misio. Często słyszę, że jest taki okrąglutki, dopóki się nie rozbierze. Ważą i mierzą obaj tyle samo w tym samym wieku, a ich sylwetki robią kompletnie inne wrażenie.

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 11 listopada, 2017 o 12:12

      Czytam o Twoim ojcu i tym, jak mu pasują
      te golfy i płaszcze, to od razu myślę o swoim,
      który jakoś intuicyjnie wyczuwa ten swój C
      i nosi się właśnie monochromatycznie, jakiś
      czarny golf, spodnie, ostatnio również trencz.
      Podejrzewam go też o Karmazyn, co by pasowało
      o tyle, że prawdopodobnie jest Pełnym Latem
      i tak dobrze mu w czerni.

  5. Bookini (D/KE+WE/TS) 10 listopada, 2017 o 11:50 Odpowiedz

    A jeśli chodzi o różne typy facetów to bardzo ciekawa jestem jakie typy reprezentują panowie Bond, szczególnie ci nowsi. Pamiętam, że Pierce Brosnan to C, ale nie umiem rozkminić Daniela Craiga. Ma 178 cm wzrostu, twarz ma wg mnie nieklasyczną, ale tak swobodnie wygląda w tych wszystkich garniturach i smokingach, że nie wiem co to o tym myśleć.

    • Avarati FG+WE+KrE+ME+KarE+BE+SE/TS 10 listopada, 2017 o 13:38

      Bookini, jeśli chodzi o Daniela Craiga, to byłam niemal pewna, że jest typem DC, dopóki nie spojrzałam, ile ma wzrostu. Tylko 1,78 m?! Byłam w szoku, bo myślałam, że jest wyższy. Powiem szczerze, że nie mam pomysłu na to, jakim może być typem. Odpada Romantic, bo jednak prezentuje się Yangowo, SG i G również. Przyjrzałam się jego sylwetce, ma dość szerokie ramiona. Może jest FG? Ale żeby FG tak dobrze prezentował się w monochromatycznych zestawach?
      Nie wiem, czy dobrze robię, ale wyczuwam Kryształowy i Słoneczny.
      http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/10/23/22/2DB690DC00000578-0-image-a-40_1445634978186.jpg
      Ale tu na plakacie prezentuje się zacnie.
      http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/09/03/18/2BF1DAB100000578-3221341-image-a-1_1441299845241.jpg

    • Annabel ( DC/ SyE, WE, FE/ TS) 11 listopada, 2017 o 19:04

      Izoldo, mnie D. Craig nigdy nie wydawał się wysoki i patrząc na wszystkie zdjęcia, jakie zostały tu zamieszczone, nie potrafię wyłapać jakiegoś rysu charakterystycznego w jego sylwetce- ani niewielkiej miękkości jak u SC, ani ostrości jak u DC. Dlatego zastanawiam się, czy to przypadkiem nie jest po prostu Classic…
      Co do E, to widzę jeszcze Wietrzny- może to on odpowiada za to, że lepiej jest mu w trochę rozpiętej koszuli?
      Przepraszam, ale komentarz powinien być pod wypowiedzią Izoldy.

    • Izolda 11 listopada, 2017 o 20:09

      Annabel, z tym komentarzem to ja trochę namieszałam, bo powinien być pod wypowiedzią Bookini, ale coś poszło nie tak przy publikowaniu. Mam nadzieję, że w końcu wyjaśni się jakim typem jest Daniel Craig, bo sama jestem bardzo ciekawa 🙂

  6. Izolda 11 listopada, 2017 o 15:43 Odpowiedz

    Przeczytałam Waszą dyskusję na temat męskich sylwetek i tak mnie to pochłonęło, że ja też postanowiłam dorzucić swoje trzy grosze. Skoro odrzuciłyście grupę Gamine, Romantica a także cechy dramatyczne to ja drogą eliminacji odrzuciłam też grupę Natural, bo Craig fatalnie wygląda w luźnych sportowych ubraniach http://www4.pictures.zimbio.com/pc/Daniel+Craig+Daniel+Craig+Heads+Gym+NYC+KK8iE9caBMfl.jpg
    zostaje grupa Classic, bo sylwetka musi być dopasowana, żeby Craig wyglądał dobrze
    http://www.bondsuits.com/wp-content/uploads/2015/08/Heineken-James-Bond-640×640.jpg
    A nie uważacie, że Daniel Craig może być Soft Classic? Zdjęcie, które wstawiła Avarati nieźle obrazuje sylwetkę tego typu, chodzi mi o niezbyt długie linie pionowe. Poza tym uważam, że lepiej mu jak trochę poluzuje kołnierzyk 🙂
    http://esquireuk.cdnds.net/16/20/980×490/landscape-1463651050-daniel-craig-bond.jpg
    https://i.pinimg.com/736x/4c/f3/dc/4cf3dce63ffaeae9a7e4713a367889b6–smart-casual-james-bond.jpg
    https://i.pinimg.com/736x/5f/cd/41/5fcd4166474d57ddbebc3a119552a25b–daniel-craig-style-daniel-craig-james-bond.jpg
    Faktycznie brzydko mu w zaroście, musi być “ogarnięty” 🙂
    Jeśli chodzi o Etherale to może jeszcze Syreni, ale nie jestem pewna.

  7. KasiaN DC AE KarE WE SS 14 listopada, 2017 o 13:56 Odpowiedz

    Może, ale ja generalnie oka do tego nie mam. Sama bym się w życiu nie sklasyfikowała prawidłowo (ale jestem też bardzo nieczystym osobnikiem więc bardzo pod górkę z diagnozą).

  8. Koko SG /GE+FE+RE/ DW 14 listopada, 2017 o 21:28 Odpowiedz

    Kurczę w życiu bym nie pomyślała, że Danielek jest C! Chyba jest coś w tym, co napisała Iskra, że classic jest mało charakterystyczny. Nie żeby Craig nie był charakterystyczny, ale tak pod względem Kibbe.
    Pewnie dlatego mam taki problem z ogarnięciem c-kobietek. Nowicjusz szuka skrótów w stylu ostrość – dramatic, ultra-kobiecość – romantic, a do classica ciężko przypisać tego typu skrót.

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 14 listopada, 2017 o 21:51

      No, nie zgodzę się z tym, że typ Classic jest mało charakterystyczny. Może to być prawdziwe o tyle, że wszystko jest w nim idealnie wyważone, rysy twarzy symetryczne a sylwetka proporcjonalna, stąd takie wrażenie Daniel Craig ma sporo yangu dzięki Wietrznemu, zapewne taki właśnie wpływ na jego odbiór ma rola Bonda, który jest superbohaterem, no a nie ma bojaźliwych herosów. Ja do typu Classic proponuję skrót “harmonia”.

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 14 listopada, 2017 o 23:13

      Jestem w szoku, że Craig jest C, ponieważ odbierałam
      ten typ u mężczyzn, jako takiego typowego przystojniaka
      (np. Alain Delon :P), ale chyba ten Wietrzny to zakłócił.
      Mimo wszystko Alain posiada inne E. Swoją drogą,
      z Delonem w wersji blond kojarzy mi się Armie
      Hammer. Ciekawe, ile E dzielą :).

    • Annabel ( DC/ SyE, WE, FE/ TS) 14 listopada, 2017 o 23:14

      Eloise- dobrze, że zwróciłaś na to uwagę; zgadzam się z Tobą, że dla typu Classic charakterystyczna jest harmonijność.

  9. Maomam 19 listopada, 2017 o 15:22 Odpowiedz

    Hej kobietki, Arystokratki i nie tylko 😀 chciałam zapytać, czy potrafi któraś z was, wyjaśnić dokładnie na czym polega tycie u Arystokratek tj. w jaki sposób dokłada im się tkanka tłuszczowa, jak to wpływa na ogólne postrzeganie tej sylwetki, na twarz? Oraz jakie inne typy tak tyją (podobnie) i czy można pomylić bardziej miękkiego rozlanego dramatica z innym typem (jakim)? UFFF same pytania, brak odpowiedzi 😀
    ?

    • Bookini (D/KE+WE/TS) 19 listopada, 2017 o 18:00

      Maomam, ja mam niedowagę, nie wiem jakbym ogólnie wyglądała bez niej, ale chyba przy wahnięciach wagi najszybciej zauważam uda i w ogóle dolne rejony.

    • Maomam 20 listopada, 2017 o 22:11

      Bookini, dziękuję, to by się poniekąd zgadzało, ale tyjesz raczej na miękko, w “rozlany” czy stajesz się nabita, łatwo o rysunek mięśni etc? Podejrzewam siebie o D, mam wąskie ostre, długie kości, ale nawet, gdy ważę za mało albo z powodu niedowagi, albo z powodu ćwiczeń, jestem miękka i fafuśna, widoczne mięśnie mam tylko w rejonach stale obciążonych typu łydki, przedramiona, ale nie jest to rzeźba, raczej rysunek. Co do niedowagi, dopiero z przypływem latek zaczęłam tyć 😀

    • Bookini (D/KE+WE/TS) 21 listopada, 2017 o 09:11

      Łatwo buduję mięśnie, unikam siłowni, bo źle taka muskulatura wygląda przy chudości, rozlana nie byłam nigdy. Nawet w ciążach i po nich to nie miało miejsca, ładnie wtedy przytyłam, nabrałam jinu w ogólnym wrażeniu, ale dalej byłam zwarta.

    • Malgorzata- D/SE/SS 21 listopada, 2017 o 10:25

      Kurcze, ja sobie nie wyobrazam tycia u mnie! Jedyny, maly zapas tkanki tluszczowej mam na brzuchu i tam bym chyba tyla. Miekkiego Dramatica jakos nie potrafie sobie wyobrazic…a rozlangeo to juz wogole:)))
      Za to ja ostatnio sie zastanawialam patrzac na moje zdjecia tak z przed 22 lat, czyli majac 20 lat, czy ja zawsze bylam D?
      Choc napewno wazylam mniej niz teraz, to teraz wydaje sie byc twarz bardziej wyrazista i wyostrzona, a i sylwetka bardziej umiesniona/wysportowana(OK, teraz uprawiam wiecej sportu niz majac 20 lat)
      A w twarzy zanika chyba pomalu wypelniajacy kolagen:))

    • Maomam 21 listopada, 2017 o 15:57

      Bookini, w moim przypadku w grę wchodzi jedynie D, z racji wzrostu i wąskich kości.Twarzy SD nie mam niestety, twarz też nie jest zbyt dramatyczna. Ogólnie jestem szczupłą, ale miękka i pucata. Nastolatką już nie jestem 😉

    • Bookini (D/KE+WE/TS) 21 listopada, 2017 o 18:02

      Malgorzato, u mnie podobne przemyślenia:) Maomam, ja też nie mam twarzy bardzo wyraziście dramatikowej, z jej powodu podejrzewałam u siebie inny typ zakłócony chudością. Jeśli mogę Ci coś doradzić, to jest to zrobienie analizy u Grety, wtedy wątpliwości nie ma. A jak czujesz się w dramatikowych, wydłużajacych fasonach?

    • Eryka (R+AE+BaE+KarE+KrE+FE) 21 listopada, 2017 o 18:56

      Drobne i bardzo wysokie potrafią być też kobiety z grupy C. Tak mniej więcej do 175 cm i TR się trafi. Ja na Twoim miejscu zgłosiłabym się do Grety 🙂

    • Maomam 21 listopada, 2017 o 19:31

      Kochane, właśnie na nią odkładam z nędznych studenckich funduszy 😀 ale też bardzo mi zależy na samodzielnej nauce obiektywnego podejścia do samej siebie. Co do pionowych fasonów są ok, gdy ubieram się zgodnie z Wietrznym albo Kryształowym, Baśniowy też nimi nie gardzi, o ile jest bardziej eterycznie 😀 Rzadko wyglądam dobrze w spodniach, praktycznie nigdy. A niby nogi długie i wcale zgrabne, nawet z miękkimi udami (mam za to ładne pęcinki), ale co kiecka to kiecka…

    • Halia (SC+SyE+KryE+BE) 21 listopada, 2017 o 21:30

      Mi się wydaje że D musiałby mieć naprawdę sporą nadwagę żeby być rozlanym. Ja jako SC zawsze jestem “miękciejsza” od mojej siostry (prawdopodobnie FG, więc też typ yangowy). Pomimo że ona ma nadwagę i uprawia mniej sportu ode mnie jest dużo bardziej “zbita”. Ale czy tak jest u wszystkich to nie wiem 😉

    • Maomam 21 listopada, 2017 o 21:41

      Halia, podejrzewałam siebie o SC, ale chyba brak mi klasyki w wyglądzie, nie mam nadwagi, nawet gdy miałam niedowagę, byłam mięciutka i puchata (przy czym ogólny zarys kości był ostry, za ostry na klasykę, nie tyję w talii, a moje wcięcie polega na tym, że na czymś kulkowatym z bioder ustawiono wąski prostokąt (wymiar w talii jest niewiele mniejszy od tego pod biustem, przy czym wąski, ponad 30 cm różnicy między nią, a biodrami) 😉 Też mam siostrę Wyzwoloną, tyle że raczej FN, niż FG 😀

    • Bookini (D/KE+WE/TS) 22 listopada, 2017 o 05:18

      Maomam, pucata, miękka, rozlana, fafuśna:) to wszystko brzmi jak antytezy Dramatika, ale liczy się ogólne wrażenie koścca, więc może coś w tym jest.

    • Malgorzata- D/SE/SS 22 listopada, 2017 o 11:35

      Bookini, podaj lapke! Ja ciezarami tez nie moge cwiczyc, bardzo latwo buduje miesnie. Choc taka ladnie zarysowana miesniami sylwetka bardzo mi sie podoba. No chyba tez i taka mam:))
      Tak samo w ciazy, nic sie nie rozlazlo. Przytylam 9kg, ale dalej bylam twarda:))
      Maomam, nie chce ci zabierac nadzieji na D, ale nie bardzo to widze z twojego opisu:) Miekkie lydki?- no nie moge sobie tego wyobrazic….Jakos kojarzy mi sie to z TR, ale zbieraj dalej kase, oplaca sie!
      Co do twarzy: moja widzac ja z przodu tez nie jest przykladem D, ale jak ja Greta zobaczyla z boku to byla wtedy na 100% pewna:) Ostra broda!
      No i nie wiem czemu, kocham Eterale, ale bardzo je u siebie ograniczylam, trzymam sie raczej typu bazowego, a z E to sloneczny(kolor forma), ksiezycowy(kolor), iskrzacy(moja osobowosc, dodatki i zaakcentowane ramiona)- i tym staram sie poslugiwac. Choc dalej nie jest latwo z ciuchami:((

    • Arwena DC 22 listopada, 2017 o 20:48

      Nie jestem D, ale i u mnie pierwiastek D ujawnił się mocniej po 35 roku zycia, zwlaszcza na twarzy, stała sie tez dzięki temu ladniejsza (choc kolagenu szkoda). Umięśniam się podobnie jak wy dosc szybko, moja figura jest teraz o wiele lepsza niz 20 lat temu pomimo tej samej wagi. A, i tez zdecydowanie podkreślam w pierwszej kolejnosci bazę, którą niezwykle lubię, ethereali czasem szczyptę dosypię.
      Maomam, mnie sie tez nie kojarzy opisywana przez Cibie figura jak D.

    • Malgorzata-D/SE/SS 23 listopada, 2017 o 12:20

      No wlasnie Arweno, mam to samo, twarz mi sie teraz tez bardziej podoba:)
      Z figura mam dokladnie to samo.
      A i kocham spodnie!! W spodnicach choc dobrze wygladam czuje sie czesto jakos tak niezrecznie…..

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 24 listopada, 2017 o 01:03

      Ja polecam analizę u Grety, bo u siebie też podejrzewałam
      różne typy, E potrafią nieźle namieszać :P. A jednak
      jeśli chodzi o sylwetkę, to typ Kibbe jest najważniejszy.
      Powoli odkładaj, a jak się sumka zbierze, to będziesz
      mieć pewność :).

  10. Eika | D+WE+KarE+BaE 14 stycznia, 2018 o 22:04 Odpowiedz

    Hej, czytam bloga od jakiegoś czasu i jestem po oficjalnej diagnozie. Teraz wiele rzeczy ułożyło mi się w głowie, choćby to dlaczego tak źle wychodzę na zdjęciach – wszystko przez softowe, gaminkowe albo workowate ubrania. I im więcej oglądam zdjęć pań Dramatic w internetach, tym bardziej się cieszę że zdecydowałam się na analizę, nasz typ jest dość wymagający (jak każdy z resztą) i wbrew pozorom łatwo skrzywdzić się ubiorem.

    • Pozytywna C /KryE+FE+BE/ SA 15 stycznia, 2018 o 10:22

      Czesc Eika 🙂
      Zaskakujace, jak wiele wczesniejszych problemow sie rozwiewa, gdy zyskuje sie pewnosc co do swojego typu.
      Teraz wypada Ci zyczyc, zebys rozwinela skrzydla i stworzyla najlepsza wersje siebie 🙂
      No i nie omieszkaj sie zaprezentowac! Dramatiki sa takie niesmiale… 🙁
      😉

    • Bookini (D/KE+WE/TS) 15 stycznia, 2018 o 14:18

      Hej Eika, witamy nową Panią Arystokratkę:) Tak, nasz typ jest nie lada wyzwaniem, ale po analizie i z zaleceniami już idzie z górki. Widzę, że masz WE i BaE, nic dziwnego, że miałaś ciągoty do naturalowych i gaminkowych ubrań. Ja mam na sumieniu wszystkie możliwe style i ubrania pod wszystkie możliwe E, ale szczęśliwie to już przeszłość:)
      Ile masz wzrostu?

    • Bookini (D/KE+WE/TS) 31 stycznia, 2018 o 16:37

      Ines, widać, że czerwień siedzi Ci w głowie:) I bardzo dobrze. Bardzo ładna sukienka, chociaż kompletnie nie dla mnie akurat, imponująca byłaby na właściwej osobie. Nie wiem czy ona nie jest bardziej FN, przez to że wygląda dla mnie raczej jak mini z ogonem niż maxi z rozcięciem i tym samym bardziej ekstrawagancko niż elegancko.

    • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE/TS 31 stycznia, 2018 o 18:43

      Gdyby ta sukienka miała rękawy 3/4 lub bez i miała szerszy dekolt lub w szpic, to byłaby dobra dla FG, tak mi się wydaje 😉

      Ewentualnie FN. 🙂

      PS. co tam kiecka, mnie zachwycił avek Koko 🙂 Aż żałuję, że nie ma on większej rozdzielczości 🙂

    • Koko SG /GE+FE+RE/ DW 1 lutego, 2018 o 13:56

      Dzięki Dziewczyny <3 rzeczywiście, jest dość rozmazany, nie wiem jak to poprawić 🙁 Zdjęcie bazowe było raczej dobrej jakości.

  11. Molierka D/ KryE+BaE+SE+WE+BeE/ SSu 25 lutego, 2018 o 19:10 Odpowiedz

    Hej, po długiej nieobecności powracam totalnie zdiagnozowana. Nie obejdzie się bez Waszego wsparcia…

    • Drukara 25 lutego, 2018 o 20:04

      Moja wyobraźnia poszybowała jak pomyślałam nad strojami dla pani D z Kryształowym i Baśniowym… Aż się zachciało człowiekowi szyć. Jak silnie objawia się u ciebie Słoneczny? Czy to bardziej kwestia typu Kibbe?

  12. Molierka D/ KryE+BaE+SE+WE+BeE/ SSu 26 lutego, 2018 o 01:27 Odpowiedz

    Drukaro, słoneczny raczej przejawia się u mnie w sylwetce i fasonach stosownych dla mnie. Dobrze mi w złocie i jasnych kolorach, ale z bielą muszę uważać – z uwagi na moje zgaszone lato:) Wyzwaniem jest dla mnie baśniowy. W ogóle ta konfiguracja jest dla mnie wyzwaniem. Chyba wygodniej mi było wiedzieć tylko o tym, ze jestem kryształowy dramatic;D

    • Eika | D+WE+KarE+BaE 26 lutego, 2018 o 20:34

      Molierko, u mnie Baśniowy był dużym zaskoczeniem, ale stosunkowo łatwo zaczęłam z niego korzystać. Przy zachowaniu fasonów dla Dramatic, używam Baśniowej kolorystyki, biżuterii i dodatków – tak żeby go podkreślić, ale nie rujnować sylwetki gaminkowymi krojami. No i farbuję włosy na rudo, ale to już radykalne rozwiązanie =)
      Wiadomo, najłatwiej mi stosować Karmazyn, ale z Baśniowym da się żyć. Na pewno lżej idzie z nim, niż z Wietrznym.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 27 lutego, 2018 o 10:03

      Ja tam bym sobie podzieliła na sezony (jak Greta radzi w ustalaniu stylu) i Baśniowy stosowała jesień/zima a kryształ wiosna/lato. A kroje rzecz jasna dla D 😉

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 1 marca, 2018 o 20:51

      A tu akurat mi pasuje. Twarz kojarzy mi się mocno z D, a figura też ostra, wąska.

    • Bims C(FE, KryE, RE)+ GE/DW 1 marca, 2018 o 21:44

      Lauren może DC? Widać w niej coś dramatycznego, ale też wydaje mi sie, że jest to jakiś przełamany D. Obie panie były pod wpływem trendów/czasów, w których modnie było być G albo D więc na pewno się naumyślnie wyostrzały. Lauren Bacall zachowywała się bardzo D, kwestia tego czy było to wymuszone czy naturalne…
      Popatrzcie na jej profil. Niepozorny dość na moje.

      https://goo.gl/images/8VLBjR

    • Jntn SD /KE + WE + KarE / SSu 1 marca, 2018 o 22:59

      Chyba Lauren jest na zdjęciu na podstronie “typy autorstwa Kibbe” u Grety i tam jest jako Dramatic 🙂

    • Koko SG /GE+FE+RE/ DW 2 marca, 2018 o 13:20

      Mi się ona kojarzy jednoznacznie dramatycznie, sama aura, spojrzenie…Może ta fryzura jest niejednoznaczna i stąd te wątpliwości?

  13. Molierka D/ KryE+BaE+SE+WE+BeE/ SSu 1 marca, 2018 o 21:51 Odpowiedz

    Dzięki!!! Kurcze, ten podział na cztery pory roku zapalił lampeczkę w mojej głowie!!!!:):):):)

  14. Bookini D/KE 27 kwietnia, 2018 o 11:13 Odpowiedz

    Znalazłam taką sukienkę
    https://st.mngbcn.com/rcs/pics/static/T2/fotos/S20/21057708_95_D2.jpg?ts=1522838005787&imwidth360&imdensity=3
    Jest co prawda chyba lejąca (lyocell), ale wydaje się dość dobra dla D z KE. Jej długość sprawia, że jest wizualnie ciężka i dostojna. Miałabym ochotę ją przymierzyć. Chciałabym sukienkę, która łączy posągowość D i wygodę w taki sposób, że kiedy połączy się ją z sandałkami to można iść w niej do warzywniaka i wszędzie.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 27 kwietnia, 2018 o 15:05

      Ale piękna sukienka! Kompletnie nie dla mnie, ale bardzo lubię lyocell 🙂 Pokaż się, byłoby super zobaczyć ją na kimś komu naprawdę pasuje 🙂

    • Bookini D/KE 27 kwietnia, 2018 o 16:25

      J., muszę najpierw zabezpieczyć fundusze, ale skoro już wiem, że intuicja mnie nie zwiodła to mam motywację :). Bardzo mi się podoba, wydaje się uniwersalna, pasuje i na letnią imprezę i do codziennej bieganiny, taka szmizjerka maxi. Ostatnio szukam czegoś SE, ale muszę przyznać, że księżycowa będzie praktyczniesza.

    • Malgorzata D+SE+IE+KE(Ssu) 28 kwietnia, 2018 o 12:18

      Wow, swietna kiecka! Gdzie mozna ja zdobyc? Choc troche tego materialu nie lubie….to taki lejacy, miekki zamsz prawda?
      Chyba u mnie tez by przeszla?! no i swietna na lato!! Choc w jansym kolorze bylaby idealna!! Chociaz moim kolrem jest wlasnie szary i biel….

    • Malgorzata D+SE+IE+KE(SSu) 28 kwietnia, 2018 o 23:07

      Zamowie, a co mi tam!:) jak co to odesle, po naradzie z wami:) 80 euro to nie okazja!:(
      ale, ale np. jakie buty do tego pasuje? nie wiem czemu ale z butami mam czesto problem, tzn. dobrac but odpowiednio do outfitu…

    • Bookini D/KE 29 kwietnia, 2018 o 06:48

      Ja ją widzę z płaskimi sandałkami odsłaniającymi stopę, tak casualowo, albo z lekkimi pantoflami a la baleriny w szpic i ze sztywną torbą typu shopper. Szary i biały to też moje ‘kolorowe’ kolory, jeszcze na końcu konfiguracji posiadam WE więc dochodzi jeans, stonowane granaty i morskości i szczypta karmazynu do tego ale na tym koniec. Nieśmiałe próby wyjścia poza te ograniczenia (w obrębie mojej bazy True Summer) kończyły się tak, że lądowałam w nieswoim etherealu i było źle. Już się z tego wyleczyłam. Więc jak widzę coś jak ta sukienka, tak konkretnie przypisana do mojego ascetycznego typu i do E to serce mi się raduje. Obawiam się tylko czy ona nie ma połysku, jeśli jest większy niż na zdjęciach to u mnie odpada. Ale można coś podobnego uszyć u krawcowej, prawda? 😉 Byłaby świetna w słonecznym wydaniu i mało ślubna, w przeciwieństwie do niestety większości białych sukienek maxi. Iskro, zazdroszczę, że możesz znaleźć gotowe rozwiązania, ja przy swoim wzroście D i rozmiarze XS/S właściwie wszystko muszę przerabiać. Chyba tylko jeansy i niektóre tshirty znajduję dobre.

    • pimkiem 29 kwietnia, 2018 o 10:15

      Może takie jak na zdjęciu. Jakieś sandały z odkrytymi palcami, średni obcas, albo bez obcasa.

  15. Malgorzata D+SE+IE+KE(SSu) 1 maja, 2018 o 23:14 Odpowiedz

    Temat blezer. Dyskutowany w stylowej szkolce. Znalazlam taki:
    https://zapodaj.net/7b149ff9f48e5.jpg.html
    Jak go widzicie dla D? Szkoda bo nie jest bialy tylko szary. troszke sie waham czy zamowic….jak wy to widzicie…? w sumie chcialam cos z ostrym kolnierzem w szpic, cos takiego bardziej kanciastego, ten wydaje mi sie za bardzo “obly”. Hmmm?

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 2 maja, 2018 o 02:55

      Ten wydaje się być dobry dla mnie. 🙂 Czyli taki prosty, spokojny, bez wyraźnych dramatycznych cech.

    • Malgorzata D+SE+IE+KE(SSu) 2 maja, 2018 o 14:18

      Ano wlasnie pimkiem! On jest Taki grzeczny:)))) klasyczny:))

    • Bookini D/KE 2 maja, 2018 o 20:39

      Małgosiu, trochę za gładki na górze, jakby klapy były czy stójka… Ale ma podkreślone ramiona a to dla nas korzystne. Ja bym nie wybrzydzała, jeśli leży ładnie. Długość i dopasowanie są kluczowe. Myślę, że na osobie C będzie wyglądał jak C a na D jak D, jest słoneczny a to pasuje jednym i drugim.

    • Malgorzata D+SE+IE+KE(SSu) 14 maja, 2018 o 12:31

      Nie, nie zamowilam jednak! Ale bylam na miescie(Mango itd.) fajne nawet mieli blezery, ALE! beznadziejna forma! W rozmiar 38 nie wlazalm drugim ramieniem:)), w rozmiar 40 wlazlam, ale w ramionach i plecach maksymalny scisk…dopiero rozmiar 44!!! jakos pasowal w biuscie i plecach ale oczywiscie jeden wielki wor to byl na mnie:))) az sie zaczelam smiac w przebieralni.
      Nastepna fajna anegdotka, mam nadzieje, ze nie offtopuje za bardzo:)
      Moja krawcowa u ktorej bylam dzis mierzyc moja kreacje na wesel jest przekochana kobieta. Duzo rozmawiamy o modzie itd., troszke jej napomknelam o Kibbe i pokazalam te strone…
      dzis mierzac kroj tego ubrania zastanawialysmy sie nad bizuteria…i moja kochana krawcowa zaproponowala….PERLY!:)))) No juz jej bardzo nie chcialam pouczac i zbijac z tropu. choc po pewnym czasie uznala, ze jednak perly za “babcine” dla mnie.
      Mowie jej, ze juz jako dziewczynka nie lubialam perel:))

    • Bookini D/SE+KE+WE/TS 13 października, 2018 o 07:18

      Nigdy nie przyglądałam się Marice, ale z tego co piszesz podobny typ sylwetki ma Keira Knightley, która jest zdiagnozowaną D. Ja mam inną figurę niż te panie, ale moje nogi też są ‘soft’. Detale sylwetki nie są decydujące, chodzi o to, które fasony nas podkreślają i w których wyglądamy spójnie, przy podrasowaniu właściwymi etherealami.

    • Avarati FG (WE+KrE+ME+KarE+IE)+BE+SE+KE/TSu 13 października, 2018 o 09:02

      Przy normalnym BMI Dramatic może mieć szersze biodra. Cytuję: “Biodra – przy prawidłowej wadze równoważą szerokość ramion”. A domeną Arystokratek nie są szczególnie szerokie ramiona, to domena grupy Natural oraz Flamboyant Gamine. 🙂 Czasami pojawia się taka yangowa klepsydra. Zobacz sobie zdjęcia byłej Pierwszej Damy USA, Michelle Obama 🙂

      Nie wiem, czy przypadkiem Marika ma Świetlisty 🙂

      https://www.deon.pl/gfx/deon/pl/defaultaktualnosci/161/3463/1/d1575241292.png

      https://s9.dziennik.pl/pliki/9263000/9263499-fot.jpg

    • Monia 19 listopada, 2018 o 17:42

      Faktycznie coraz czesciej sprawdza się podejście “komu w czym lepiej ” a nie detale sylwetki. Marika ma dość ostre rysy twarzy a jej zdjecia sprzed lat troche mnie zmylily a szczególnie biodra i nogi.

  16. Jasna D/SE+WE+KE+SwE+KE+AngelicE 17 listopada, 2018 o 16:01 Odpowiedz

    Witam wszystkich serdecznie, dolaczam do grupy Dramaticow 🙂 Werdykt zapadl w maju, od tamtej pory staram sie zrozumiec o co w tym wszystkim chodzi, szczegolnie, ze mam sporo Ethereali 😉 Pozdrawiam, Kasia.

    • Bookini D/SE+KE+WE/TS 17 listopada, 2018 o 17:59

      Cześć Kasia, witamy w gronie Arystokratek. Gratuluję mnogości ethereali oraz Angelica:) Faktycznie musisz być Jasna przy SE i ŚE w jednej osobie!

    • Yen 18 listopada, 2018 o 13:16

      Hej, Jasna, masz jednocześnie Świetlisty i Angelic? Pokażesz się? To musi wyglądać intrygująco.

  17. Avarati FG (WE+KrE+ME+KarE+IE)+BE+KE+SE/TSu 17 listopada, 2018 o 20:12 Odpowiedz

    Witaj, Jasna 🙂 Bardzo się cieszę, że się odezwałaś… była tu chyba tylko jedna osoba mająca Angelica <3 Masz dużo fajnych Ethereali, jak na Dramatic masz ich wiele, ale Cate Blanchett ma też ich całkiem sporo jak na Arystokratkę 🙂

    Czekam na stylówki i pozdrawiam 🙂

  18. TerraCotta 26 stycznia, 2019 o 21:12 Odpowiedz

    Ja myślę że Celine Dion posiada kryształowy etheral – tak mi się wydaje że kryształowa była jej stylizacja z teledysku do Titanica gdzie wyglądała pięknie, francuski, baśniowy widzę dosyć mocny ale szczególnie na jej zdjęciach z młodości, i dalej nie jestem pewna ale może gwiezdny i różany, może słoneczny,jak coś to zwykle trafiam 50/50 😉 Mam też wrażenie że ona bardzo się zmieniła przez lata, jeżeli popatrzy się na jej zdjęcia kiedy była nastolatką.

    https://media1.popsugar-assets.com/files/thumbor/9Xxkv9cWLhZpvjX-wOHH9PmVT6o/fit-in/2048xorig/filters:format_auto-!!-:strip_icc-!!-/2017/07/06/980/n/1922398/5f111880595eba742fb650.22721246_edit_img_image_43713484_1499364964/i/Celine-Dion-Pictures.jpg

  19. A31 10 lutego, 2019 o 10:44 Odpowiedz

    Witajcie,
    również dostałam werdykt Dramatic, choć z twarzy podobna do nikogo 😀 Sylwetka dramatic, rysy twarzy bliżej niezidentyfikowane 😉
    Trudno mi się odnaleźć w D., nie byłam przygotowana na tę diagnozę, obstawiałam raczej inne kierunki. Jeśli chodzi o garderobę to przeglądając tablicena Pintereście moja szafa bardziej pasuje do Natural (główny element mojej garderoby to spodnie boyfriend lub mom jeans, ew. rurki – czyli w sumie mało arystokratycznie :D). Szukam w D. i niewiele widzę dla siebie, sporo ograniczeń, wykluczeń. Na pierwszy rzut oka sądziłam że będzie łatwiej, ale im więcej oglądam zdjęć to dochodzę do wniosku, że powinnam wywalić co najmniej pół szafy (choćby wszystkie printy), a jedyne ze stylu D. co mi się podoba to spodnie rurki (lub inne wąski), koszule i marynarki – czyli zestawy które podobały mi się na kimś, bo nigdy nie miałam potrzeby noszenia koszul i marynarek, są dla mnie bardzo biurowe.
    Też miałyście taki problem z D. czy u was poszło gładko? Może to przyjdzie z czasem?

    • Bookini D/SE+KE+WE/TS 13 lutego, 2019 o 00:57

      Kontynuując wątek spod Stylowej Szkółki, na pewno werdykt E da Ci pewną wiedzę. Najprawdopodobniej zestaw E wytłumaczy upodobania czy niechęć do konkretnych rzeczy. Ja przed analizą też miałam szafę pełną naturalowych ubrań (WE+KE). Nawiasem mówiąc, wszystkich innych typów też, ale używane były prawie tylko naturalowe. Co się dało, co było warto ze względu na jakość i kolor to pozwężałam, reszty się pozbyłam. Resztę powoli kompletowałam w lumpeksach i z rzadka coś nowego. Nie trzeba rezygnować z dżinsów, płaskich butów, botki są ok, byle nie ciężkie. Chodzi o pion i elegancję w ogólnym wrażeniu, nie w postaci garniaka. Co do okryć to dobre będą kurtki jak wszystko czyli dłuższe i wąskie, przed kolana, za kolana, płaszcze z paskiem, takie sztywniejsze, zwarte, nie kloszowe i nie szlafrokowe, a z krótkich to kurtki w typie ramoneski, gładkie, elegantsze, nie potargane. Co do kolorów i ewentualnych wzorów, stopniowania kontrastów, biżuterii, fryzury to o tym decydują E i typ kolorystyczny, więc niedługo się dowiesz. A tymczasem czytaj i oglądaj galerie tu na stronie i na pintereście Getthelook.

  20. A31 /D. 13 lutego, 2019 o 11:55 Odpowiedz

    Dzięki za kolejny komentarz 🙂 Na szczęście (oby) zima powoli się kończy, ale tu będę miałam ogromny problem, bo zawsze jest mi okropnie zimno, więc ubieram się warstwowo + na to kurtka która pomieści te warstwy, do tego musi być dłuższa (przed kolano), więc można się domyślić jak wyglądam 😀
    Przegrzebię szafę i myślę że znajdę kilka pasujących do stylu D ubrań wierzchnich, na pewno mam ramoneskę skórzaną, mam też ładny granatowy płaszcz, który raczej zakładam na jakieś wyjścia niż do pracy (https://i.pinimg.com/originals/22/82/94/228294d0e4bd8a61666cfc95c676776d.jpg).
    Z niepasujących to kupiłam jakiś czas temu w secondhandzie takie płaszczyk, tyle że to już za chyba styl N: https://cdn.lookastic.com/red-duffle-coat/wool-blend-toggle-front-pea-coat-original-146560.jpg
    Niemniej jest ciepły i szkoda mi z niego rezygnować, założyłam go może z raz czy dwa 🙁 Ech.
    Czy dobrze mi się zdaje że połaszcze, kurtki w lekko militarnym stylu (guziki, ostre ramiona) będą dobre dla D? Coś tego typu (jeszcze takie mocniej zapinane pod szyje, lub odwrotnie z jednym guzikiem na środku): https://i.imged.pl/marynarka-zakiet-marynarski-navy-boyfriend-bufki-2067570952.jpg

    Trochę przeraża mnie ogrom zmian. Bo ubrania ubraniami, ale jeszcze dodatki: torby, zegarki, apaszki, akcesoria….

    • Bookini D/SE+KE+WE/TS 13 lutego, 2019 o 14:36

      Hej, nic się nie przejmuj, powoli sobie zgromadzisz co trzeba. Każda z nas przez to przechodzi. Tak samo każdej z nas doskwiera zima w chyba każdym typie oprócz N i FN. Wiele dziewczyn zamienia się w dziewczyny z sąsiedztwa kiedy jest bardzo zimno, no i cóż zrobić. Nie da się od razu znaleźć idealnych rzeczy. Jak idę z dziećmi na kilkukilometrowy spacer w śniegu to jestem naturalowa że hej i wcale wtedy o tym nie myślę. Staram się żeby był pion, tzn nie tnę sylwetki kolorami, a że buty trekingowe, płaszcz puchowy i plecak? Trudno. Taka budrysówka jaką wkleiłaś jest N, a dodatkowo dla Arystokratek problematyczny może być taki kolor. Nawet jeśli ktoś ma odpowiedni E, dajmy na to Słowiański czy Energetyczny to ciężko z taką górą zachować monolit kolorystyczny, nie widzę dla Arystokratki czerwonej góry i takich spodni, to nie wieje elegancją. Przy kolorowych E, łatwiej pion uzyskać sukienką maxi czy jakimś extra garniturem. Ja akurat nie mam tych dylematów, mój najkolorowszy to WE. Jeśli chodzi o płaszcze i kurtki to takie z pozoru wojskowe są ok, byle nie za duże. Ja akurat mam zakaz wyrazistych, ozdobnych guzików, bo nie mam żadnego kontrastowego E, one są zresztą bardziej DC, ale wszelkie pagony i stójki, tudzież klapy są bardzo dobre. Suwaki ukośne i wzdłuż też pasują.

  21. A31 /D. 13 lutego, 2019 o 21:14 Odpowiedz

    Ok, czyli jak rozumiem E. są jakby nakładką na nasz system operacyjny? W zależności jaki E nam pasuje to tak będzie wygładał nasz ‘ekran’ jeśli zainstalujemy E-oprogramowanie? ?
    Dzięki znajomości E będę wiedziała w jakiej gamie kolorystycznej się poruszać i jak rozbudować/złagodzić/wyostrzyć podstawowy styl, chyba dobrze myślę. A co jeśli E pogryzą/zie się z moim typem kolorystycznym? Czy to w ogóle możliwe?
    Jak jest ze wzorami, D. wyklucza większość wzorów, czy znając E może się okazać że jednak na jakieś printy mogę sobie pozwolić czy w tej kwestii nie ma odstępstw? Co z aplikacjami np na tshirtach, też odpadają? A koronki jako element ozdobny np. przy dekolcie? I czy jeśli mój E pozwoli mi na noszenie niebieskich jeansów to do nich jedynie niebieska koszula (ew tahirt), czy można wprowadzic jakiś kolor? Ogólnie czy będąc D muszę skończyć z ubieraniem się ‘na tęczę’ (niebieskie spodnie, zielona koszulka, białe buty)?

    Muszę zacząć to wszystko spisywać, wklejać zdjęcia, bo póki co wchodzę do sklepu i w panice przeglądam wytyczne ?

    • Avarati FG / SE + BE + KE / TSu 14 lutego, 2019 o 09:44

      Witaj, A31 🙂 Ethereale są jak filtry, które modyfikują nasz typ. Dobrze jest przeczytać wpis o Ustalaniu Stylu 🙂 Poczekaj, prześpij się z werdyktem. Dramatic to wspaniały, majestatyczny typ urody, od zawsze podziwiałam urodę takich osób.

      Powiem Ci, że kiedy dostałam werdykt, że jestem tak mocnym i androgynicznym typem, jakim jest Flamboyant Gamine, zbierałam szczękę z podłogi. Wcześniej ubierałam się o wiele bardziej Yinowo, a sama myślałam o sobie w bardziej romantycznym kontekście. Kiedy ogarnęłam swoje wytyczne i przekonałam się, że faktycznie lepiej kombinować i ubierać się w rockowym stylu, już nigdy później nie chciałam spojrzeć na rozkloszowane spódnice czy koronki.

      Jeśli chodzi o szczegóły i dodatki, to na razie ich się nie pozbywaj. Kiedyś byłam o krok od pozbycia się dodatków w stylu boho, potem okazało się, że mam Bezkresny, który pozwala mi na takowe akcesoria.

  22. Asia 14 lutego, 2019 o 13:08 Odpowiedz

    Droga A31, nie martw się, wszystko ogarniesz!
    Domówiłabym diagnozę, a mówię to dlatego, że własnie dostałam swoją 🙂
    I o ile pierwszy werdykt – Dramatic Classic – nieco mnie zmroził i widziałam już siebie w znienawidzonych garsonkach, to teraz okazało się, że wcale nie jest tak źle. A to dlatego, że mam Wietrzny i on mi kieruje wszystko w stronę Naturala, co już jest dużo bardziej “moje”. Właściwie muszę tylko poprawić kilka szczegółów i wrócić do źródeł (odfiltrowując modę i fascynacje innymi osobami, o innym typie Kibbe).
    Na pewno i Dramatic da się obłaskawić, powodzenia!

  23. A31 /D. 14 lutego, 2019 o 15:01 Odpowiedz

    U mnie na początku było wyparcie 😀 Bo jak to jestem chudym, kościstym, męskim Dramatikiem? Swoją sylwetkę do tej pory odbieram jako dość hmm masywną, w takim sensie że przy drobnych koleżankach (pewnie gamine lub pokrewne) czułam się jak wielki klocek. Nawet przy tych pulchnych czułam się niekomfortowo, będąc wyższą i wg mojej oceny potężniejszą w budowie. Dlatego też całkowicie odrzuciłam obcasy i najczęściej jednak wybierałam ubrania oversize, lub takie które wydawało mi się pomniejszą mnie, sprawią że będę wydawać się drobniejsza, a przy tym nadadzą jakichś kształtów. Cóż powoli przekonuję się do Dramatic, coraz jaśniejsze jest to światełko w tunelu. Najbardziej szkoda wielu ubrań, które już widzę kompletnie mi nie pasują, oczywiście nie pozbywam się jeszcze niczego, bo być może ethereale coś zmienią, ale już widzę w szafie rzeczy totalnie do wymiany, a z drugiej strony boję się trochę kupować nowe, bo nie mam jeszcze pewności czy to aby napewno mieści się w wytycznych, szczególnie jeśli chodzi o wzory. Na razie znam podstawy, blisko ciała, ale nieobowiązkowo superblisko, jeden kolor ewentualnie kolory podobne. No i póki co rezygnacja z jaskrawych barw, pasków, stylu boho, swetrów z okrągłym dekoltem i wielu wielu innych… najgorsza będzie rezygnacja ze sportowego obuwia, nie bardzo wiem je to zastąpić. No i uzbrojona w cierpliwość czekam na ethereale 🙂

  24. A31 /D. 17 lutego, 2019 o 10:18 Odpowiedz

    Zrobiłam wstępną selekcję w szafie i mam problem z kilkoma rzeczami. Mianowicie co ze swetrami ze wzorem, ale wrobionym w sweter np.
    https://img-ovh-cloud.szafa.pl/ubrania/1/019228587/1408696573.jpg
    Lub https://www.cocomoda.pl/img/product_media/7001-8000/k353.png
    Kolejny problem mam z karmelowym trenczem, czy można nosić go na zasadzie takiej jak tutaj Anja, do monochromatycznej reszty?
    https://i.pinimg.com/originals/e7/27/b0/e727b0cc7d6aca482f4be09ab8d9a80a.jpg
    Co z koszulami które mają koronkowe wstawki w kolorze materiału?
    I paski, wiem już że kratka i paski idą out, ale czy wszystkie paski? Czy np te w podobnych kolorach np. bluzka w paski granatowo-ciemno zielone.?

    • węgielek 23 lutego, 2019 o 18:53

      Nie wyrzucaj pasków. Paski są yang, dla Dramatica są ok, po prostu skupiaj się na utrzymywaniu pionu. Jeśli bluzka lub sweter w paski pionowe, to daj ciemne spodnie i dłuższą ciemną marynarkę albo narzutkę albo jakiś długi szalik, żeby przełamać linie pionową zetknięcia się bluzki ze spodniami 🙂 Nie musi być monochromatycznie ani nudno, Dramatic ładnie nosi kolory.

  25. A31 D./SE, WE, KE + SyE, ME/ JL 3 marca, 2019 o 07:49 Odpowiedz

    Powracam już w pełni zdiagnozowana 🙂 Paletę kolorów Jasnego Lata przyjęłam z radością, bo większość z nich (szarości, niebieskie, turkusy, beże i chłodne brązy/taupe) po prostu noszę 🙂 choć smuteczek, że powinnam zeezygnować z czerni, którą lubię i której mam dużo szczególnie zimą (płaszcz, kurtka, swetry). Brakowało będzie mi także ciemnego granatu, właściwie kurtki/płaszcze do wymiany bo same czarne/granatowe/khaki ?
    Za to Ethereale nastręczają więcej znaków zapytania. Już sam Dramatic wprowadził sporo zamieszania i jeszcze E dołożyły cegiełkę.
    Mam mocny Słoneczny, ale biele kojarzyły mi się zawsze tylko ze ślubem więc, mam może w szafie ze 2 tshirty i 2 koszule. Problem mam inny, do czego je nosić by zachować kolumnę? Do białych spodni i spódnic? Boję się że cala ubrana na biało, choć pięknie wygląda to na kimś, czułabym się jak córka lodziarza. Jak więc ugryźć słoneczny w moim przypadku? Do jeansów nie da rady – przetnie sylwetkę. Zostają ew. sukienki na lato? (Choć nie wiem czy się przełamię….). Kolejne moje E to Wietrzny i Karmazynowy. Szczególnie wietrzny przypadł mi do gustu, ale wydaje mi się że powinnam wykluczyć wszystko co mi się podoba, czyli luźniejsze wygodne kroje, omotane wielkimi szalami szyje itd. W wietrznym podoba mi się za fo styl motocyklowy, ale już zalecane przez Karmazynowy ćwieki, błyszczące skóry, buty w szpic niekoniecznie, muszę pokombinować jak to połączyć.
    Kolejny mój, już dodatkowy E to mocny Syreni i to wspaniała wiadomość z uwagi na kolorystykę i zwiewność, szlachetne tkaniny np. len, jedwab. Choć tę zwiewność nie wiem jeszcze jak wykorzystać w kontekście D., który mówi raczej o prostych, eleganckich, wręcz ostrych liniach. Najbezpieczniej będzie chyba zacząć od dodatków. W każdym razie Syrenim mam łagodzić D ?
    Mam jeszcze Mahoniowy, ale gdzieś tam głęboko ukryty i niespecjalnie jest mi on potrzebny, chyba że kiedyś zechciałabym się ubrać na różowo ?
    Reasumując bardzo się cieszę że mam takie ładne, łagodne Ethereale. Póki co dość trudno jest mi skonfrontować je z surowością Dramatic 🙂
    Czy są tu panie o podobnych do moich pierwiastkach?

    • Bookini D/SE/KE/WE/TS 3 marca, 2019 o 17:31

      Hej, ale super konfiguracja. Przeczytaj dokładnie wpis o ustalaniu stylu, tam znajdziesz wiele odpowiedzi teraz kiedy masz już konfigurację. Wszystkie E warto z grubsza podzielić na wiosenno-letnie i na jesienno-zimowe. Te pierwsze są jasne, czyli u Ciebie SE i SyE. Na jesień /zimę ciemności. Oprócz teorii musi być też logicznie i praktycznie. Latem łatwo stworzyć pion jasnymi barwami z tych E. To nie musi być zawsze białe z białym ale np bardzo jasny dżins z białym, generalnie jasne z jasnym. SE to nie tylko biel, to ogólnie jasne kolory w odpowiedniej minimalistycznej formie i oprawie. To może być pion z najjaśniejszych rozbielonych odcieni WE i SyE, wiadomo błękity ale może też sprane Wietrzne szarości? Zobaczyłam Twój podpis i myślę, księżycowy! I chciałam rozpisać się o jasnych szarościach jako kombinacji SE i KE. Ale piszesz, że to karmazyn? Wyrażę tylko swoją opinię, ale sądzę, że granaty jako paleta WE na zimny sezon roku będą ok. Nie wiem co z czernią, ale wydaje mi się, że D z Karmazynem chyba może sobie na trochę pozwolić? Tak coś tu chyba kiedyś czytałam. Wietrzne szale są dla nas ok, nie musisz z nich rezygnować.

  26. A31 D./SE, WE, KaE + SyE, ME/ JL 3 marca, 2019 o 19:17 Odpowiedz

    Tak tak, Karmazyn, jeszcze nie jestem biegła w skrótach 🙂 Zapomniałam o Księżycowym.
    Też mi się podoba moje zestawienie, szczególnie cieszę się z Wietrznego i Syreniego, bo po przeanalizowaniu nie odbiegają one tak bardzo od tego co jakoś bezwiednie najczęściej wybierałam (szczególnie kolorystycznie) – teraz będę umiała ładnie to skomponować i wybrać elementy najlepsze.
    Do Słonecznego podchodzę z rezerwą 😉
    Niestety póki co moja szafa i stylizacje będą opierały się na oddtwórstwie – pisałam nawet Grecie, że nigdy nie miałam modowej intuicji, podobnie z dekoracją wnętrz ? Serio trudno mi powiedzieć w czym jest mi ładnie a w czym nie (choć mam fasony których zwyczajnie unikam od zawsze). Na codzień ubieram się bezpiecznie, czyli nijako.
    Dlatego to dla mnie super uczucie po latach odnaleźć siebie, usystematyzować wszystko – dopiero teraz widzę ile różnych styli mam w szafie: koszule w kwiatki, kratkę, paski, koronkowe wstawki w bluzkach, a przede wszystkim ciuchy i dodatki sportowe, mało eleganckie i może już nieadekwatne do wieku w codziennym użytku. Muszę też trochę powymieniać dodatki: torebki których nigdy nie lubiłam kupować, buty bo głównie mam sportowe, zegarki (noszę gumowe), biżuterię muszę przejżeć bo coś tam mam ale nie noszę… sporo tego do zrobienia mam?. Przekopałam bloga i znalazłam kilka wpisów z fasonami m.in sukienek czy kostiumów kąpielowych dla poszczególnych typów K i E. Szkoda że tak niewiele tam propozycji dla nas,i niestety te które są nie do końca mi się podobają. W każdym razie na moim etapie przydałyby mi się takie wpisy o niemal każdej części garderoby ?

  27. A31 D/SE,WE,KaE+SyE,ME/ JL 3 marca, 2019 o 19:21 Odpowiedz

    Jeszcze co do koloru czarnego owszem mogę go nosić, ale raczej rozjaśniać przy twarzy, natomiast bardziej pożądane są szarości grafity, wyblakła czerń. Nie jest tak źle, choć docelowo pewnie z czasem mocno ją ograniczę, bo nawet mój typ kolorystyczny nie poleca czerni.

    • Bookini 3 marca, 2019 o 21:21

      Daj sobie czas, będziesz doskonale czuła w czym Ci dobrze a w czym nie, ale to wymaga wprawy. Na razie to może być odtwórcze, ale przyjdzie taki moment, że kliknie i bedziesz wszystko wiedziała na swój temat.

  28. Bims C(FE, KryE, RE)+ GE/DW 11 maja, 2019 o 18:12 Odpowiedz

    Hej,
    Wiem, że Keirę Knightley, jeśli chodzi o typ Kibbe, diagnozował Kibbe osobiście, jednak ostatnio trafiłam na pewne zdjęcie a potem na jeszcze kilka innych na których ma bardzo krótkie (niemal) softowe nogi… Stąd pytanie: czy to wpływ Różanego na sylwetkę czy mamy do czynienia z kolejnym przykładem zagmatwania Davida Kibbe w jego własnej typologii?

    https://imgix.ranker.com/user_node_img/50053/1001045292/original/keira-knightly-all-people-photo-u1?w=650&q=50&fm=pjpg&fit=crop&crop=faces

    http://cdn02.cdn.justjared.com/wp-content/uploads/2015/08/knightley-nyc/keira-knightly-james-righton-post-baby-body-08.jpgvet=10ahUKEwiejMWU6ZPiAhWNyoUKHVtIAasQMwhDKAswCw..i&w=827&h=1222&bih=920&biw=958&q=keira%20knightley%20body&ved=0ahUKEwiejMWU6ZPiAhWNyoUKHVtIAasQMwhDKAswCw&iact=mrc&uact=8

    https://i.pinimg.com/originals/d5/88/ab/d588ab128b2f1cc458000f9d69723399.jpg

    • Bookini D/SE+KE+WE/TS 15 maja, 2019 o 17:29

      Bims, ja też u Keiry zawsze widziałam ten wręcz ciężki dół i byłam zszokowana jej typem. Do czasu kiedy sama otrzymałam werdykt, bo co prawda moja sylwetka robi inne wrażenie niż jej, ale też mam dół względnie ciężki, krótki i softowy w porównaniu do góry (słynne dramatikowe nogi to absolutnie nie moje) co zresztą kierowało mnie na inne typy w samodzielnych poszukiwaniach. Może rzeczywiście u Keiry to wpływ RE. A może nadmierne zbieranie się wody w dolnych partiach ciała niezależnie od E i typu bazowego.

    • Avarati 15 maja, 2019 o 23:34

      No cóż… Dramatici nie zawsze są szczupłe i wysokie, zobaczcie chociażby panią Michelle Obamę, albo jak dziś wygląda wspaniała Linda Evangelista…

    • Bims C(FE, KryE, RE)+ GE/DW 17 maja, 2019 o 18:14

      Dzięki dziewczyny! Niewiele znam czystych D, żeby móc porówywnać 😉

      Bookini, bardzo ciekawa kwestia z tym zbieraniem się wody, brzmi to też bardziej logicznie niż tłuszcz u młodego i raczej dbającego o sylwetkę D, chociaż wiadomo, że wszystko jest możliwe. Czy u Ciebie ciężki dół wynika z KE? Olga coś Ci w tej kwestii tłumaczyła?

      Avarati, Michelle Obama też mi zawsze odstawała od “klasycznego” D. Chyba ma mocny kierunek na SD albo R? A Linda Evangelista wygląda na chorobliwie opuchniętą. Aż się zmartwiłam, keidy zobaczyłam jej zdjęcia.

    • Bookini D/SE+KE+WE/TS 18 maja, 2019 o 17:25

      Bims, u mnie to raczej są genetyczne skłonności po rodzinie, nic nie wiem o tym jakoby to było związane z KE. O KE od Grety wiem, że mam bardzo księżycową aurę, ale czy ten dół też się w to łapie? Nie wiem. Ogólnie jestem bardzo szczupła, stale z niedowagą i to się najbardziej rzuca w oczy, to chyba wpływ WE. Ale jeśli podzielić sylwetkę na czynniki pierwsze to wrażenie jest inne. Zawsze słyszałam, że mam mocne nogi, są mocno – miękkie. Moje łydki w długości midi wyglądają fatalnie, ale cała sylwetka już super. Tzn, jakby zrobić zdjęcie samych nóg w modelowej dla D tubie midi to będzie bardzo słabo, ale jak już jest pełny obraz to ten niuans traci rację bytu, nie rzuca się w oczy i widać, że D to D w całości i nie warto rozpatrywać poszczególnych części ciała.

  29. Astrid (DC + SyE) 18 maja, 2019 o 12:29 Odpowiedz

    Istnieje też coś takiego jak lipodema/lipodemia/lipoedema (obrzęk tłuszczowy, a nie limfatyczny). Niestety niewiele można na to poradzić, nawet zdrowa dieta i aktywność fizyczna nie są w stanie całkowicie zapobiec procesom z tym związanym. Tak więc może jak najbardziej towarzyszyć osobom bardzo dbającym o swoją sylwetkę.

  30. Ida 22 lipca, 2020 o 13:00 Odpowiedz

    Trafiłam na dyskusję o Justynie Steczkowskiej wyżej i muszę się wypowiedzieć 😀 To nie jest tak, że FG nie mogą mieć dużych, kształtnych pośladków. Jestem FG i mam większy i bardziej odstający tyłek niż Justyna, no i do tego wąską talię. Wszystko naturalne, więc jak widać się zdarza.

  31. Kasia 26 lipca, 2020 o 08:44 Odpowiedz

    A jaki wpływ na urodę Dramatic będzie mieć pierwiastek księżycowy? Czy sprawi on, że dana osoba będzie odbierana jako Soft Dramatic?

  32. Katana SN + Królowa (DA) 6 czerwca, 2021 o 16:44 Odpowiedz

    Czy Christy Turlington to Dramatic z wyjątkowo yinowymi etherealami :D? widniała chyba w Alabastrowym kolażu, może ma także Syreni?

    • Eloise DC (SE) + RE + ME/ DA 7 czerwca, 2021 o 14:19

      Hej 🙂 Christy Turlington zawsze odbierałam jako przykład SD o niskim BMI, tak jak Giovanna Battaglia. Oczywiście mogę się mylić 😏

Napisz komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane polasą oznaczone *