TYP WG KIBBE PLUS ETHEREALE
USTALANIE STYLU

telefon 1234567890

Ustalanie stylu – siedem kroków

ustalanie stylu_typ Kibbe plus Ethereale

 

Ustalanie stylu - siedem kroków

Typ według Kibbe plus Ethereale.

 

Ustalenie typu bazowego i Ethereali, czyli tzw. werdykt, to dopiero początek tworzenia własnego stylu. Przez własny styl należy rozumieć konsekwencję i spójność, przejawiającą się w każdym elemencie naszego wizerunku.

Przy tworzeniu stylu w oparciu o typ bazowy i Ethereale należy odrzucić myślenie życzeniowe, starać się o jak największą dawkę obiektywizmu. Warto zdać sobie sprawę ze swoich mocnych i słabych stron, ze swoich możliwości, ale też z ograniczeń. Wymaga to dużej samoświadomości, dystansu oraz ostatecznie po prostu akceptacji siebie.

Podstawą są fasony i linie typu bazowego. Inne elementy garderoby, zależnie od indywidualnych zaleceń, mogą podlegać konkretnym Etherealom.


 
PIERWSZY KROK
Poznaj swój typ według Kibbe

Na początku musimy dobrze poznać swoją bazę, odpowiednie fasony, linie, długości, kształty. Pomocne może być oglądanie zdjęć przedstawicielek naszego typu w różnych stylizacjach lub fotografowanie się w rozmaitych fasonach, tych zalecanych i niepolecanych. Zdjęcia są świetnym cenzorem, a ich oglądanie pozwala na dostrzeżenie różnic pomiędzy właściwym i niewłaściwym ubiorem. Czasem potrzeba trochę czasu, aby się z tym oswoić i naprawdę zrozumieć ideę typu bazowego. Jednak prędzej czy później wytyczne staną się dla nas oczywiste i bez trudu będziemy je wdrażać.


 
DRUGI KROK
Poznaj swoje Ethereale

Kibbe_Ethereals_typy_urody

 

Należy odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

Które Ethereale mogę wykorzystywać w stylu?
Jak mogę je wykorzystywać?

Warto rozpisać sobie za co odpowiada każdy nasz Ethereal. Bezpiecznie jest przyjąć, że ostatnie Ethereale w konfiguracji będą miały znikomy wpływ na styl (chodzi tu głównie o zestawienia z dużą ilością Ethereali). Natomiast te, które wpisują się w nasz typ bazowy, można eksploatować bez większego ryzyka.

Jako, że czyste typy według Kibbe stanowią zdecydowaną mniejszość, a Etherale dodatkowe mają wpływ na całokształt wizerunku, trzeba podejść do tematu z rozwagą i ostrożnością. Szczególnie, kiedy style związane z naszymi pierwiastkami dodatkowymi są odległe od wytycznych bazowych.

Najczęściej bezpiecznie możemy stosować następujące elementy Ethereali niewpisujących się w bazę: kolory, elementy ozdobne, biżuterię.

W przypadku deseni sprawa jest już bardziej skomplikowana i tu najważniejsze stają się zalecenia indywidualne.


 
TRZECI KROK
Wybór najważniejszych Ethereali

Ethereal pink skirt and sunglasses

 

W tym punkcie istotne jest to, które z naszych Ethereali należy wyraźnie podkreślać. Każdy z nas posiada obraz samego siebie, swoje preferencje i gust, naturalnym więc jest, iż z niektórymi Etherealami jest nam po drodze, z innymi zaś niekoniecznie. Posiadając całkowity, szczegółowy obraz naszych możliwości oraz ograniczeń, możemy wyselekcjonować te pierwiastki, które najbardziej chcemy zaakcentować. To jest właśnie miejsce na zaznaczenie swojej oryginalności i odrębności, miejsce na stworzenie indywidualnego stylu.
By stworzyć spójny wizerunek, warto skupić się na jak najmniejszej ilości Ethereali i stosować ścisłą grupę kolorów z podziałem na barwy wiosenno-letnie oraz na jesienno-zimowe.


 
CZWARTY KROK
Makijaż i fryzura

makijaz_fryzura

 

Nie da się pominąć tego ważnego etapu, jakim jest dosłowne podkreślanie urody i rysów twarzy. Ustalamy tutaj odpowiednie cięcie, kolor włosów, kilka pasujących fryzur (w przypadku upięć) oraz makijaż wyrażający naszą naturalną ekspresję.

Tu zalecenia nie zawsze pokrywają się z typem bazowym wg Kibbe. Dlatego też przy wyborze fryzury i makijażu najlepiej kierować się indywidualnymi wskazówkami. Być może postawią one na któryś z naszych Ethereali.


 
PIĄTY KROK
Ustalenie kolorystyki

kolorystyka_Wietrzny_Ethereal_paleta_sea

 

Kolorystyka garderoby pełni bardzo ważną rolę. To ona najczęściej decyduje o spójności stylu. Nie chodzi tu tylko o minimalistyczne podejście i wybór jedynie kilku kolorów, jakie będziemy nosić, ale o określenie przestrzeni barw, z której będziemy korzystać. Na typ kolorystyczny wpływ mają głównie Ethereale. One też wskazują nam, które kolory będą dla nas najbardziej optymalne.

 

Kibbe plus Ethereale Wind Ethereal

 

Pierwiastki dodatkowe odpowiadają za kolorystykę naszego ubioru, kontrastowość lub jej brak oraz za ogólne wrażenie całej stylizacji. Większość Ethereali ma określoną esencję kolorystyczną, odpowiadającą określonemu typowi kolorystycznemu. Niektóre, tak jak np. Świetlisty Ethereal, wpływają również na jej łagodzenie i rozjaśnienie. Na diagramie poniżej możemy zobaczyć, jakie atrybuty barwy reprezentują poszczególne Ethereale.

 

Ethereals chart

 

  • Ethereale lubiące wysoki poziom kontrastu – Energetyczny, Francuski, Różany, Słowiański
  • Ethereale lubiące średni poziom kontrastu – Iskrzący, Królewski
  • Ethereale lubiące niski poziom kontrastu – Wietrzny, Bezkresny, Kryształowy
  • Ethereale lubiące monochromatyczność – Alabastrowy, Księżycowy, Słoneczny, Syreni, Świetlisty
  • Ethereale lubiące głębię – Baśniowy ( + średni poziom kontrastu), Gwiezdny ( + niski poziom kontrastu), Mahoniowy ( + niski poziom kontrastu)

 

Według powyższych kategorii nie da się sklasyfikować Ethereala Karmazynowego, który zestawienie czerni z czerwienią lubi na równi z monochromatycznością w czerni.


 
SZÓSTY KROK
Łączenie bazy i Ethereali – sugestie

Metod łączenia typu bazowego z Etherealami jest tak naprawdę bardzo wiele. Właściwym kluczem jest opracowanie strategii łączenia pierwiastków dodatkowych między sobą, a następnie umiejętne połączenie stylów z nimi związanych z wytycznymi bazowymi.
 

Wybrane przykłady stylowych par Ethereali:

  • Alabastrowy + Słowiański
  • Alabastrowy + Syreni
  • Alabastrowy + Baśniowy
  • Baśniowy + Różany
  • Baśniowy + Francuski
  • Bezkresny + Słowiański
  • Bezkresny + Wietrzny
  • Bezkresny + Księżycowy
  • Francuski + Wietrzny
  • Francuski + Różany
  • Francuski + Karmazynowy
  • Iskrzący + Energetyczny
  • Iskrzący + Francuski
  • Iskrzący + Księżycowy
  • Kryształowy + Francuski
  • Księżycowy + Karmazynowy
  • Księżycowy + Królewski
  • Księżycowy + Wietrzny
  • Królewski + Karmazynowy
  • Królewski + Francuski
  • Mahoniowy + Karmazynowy
  • Różany + Alabastrowy
  • Różany + Kryształowy
  • Słoneczny + Francuski
  • Słowiański + Wietrzny
  • Syreni + Księżycowy

 

Przykłady etherealowych zestawień można obejrzeć na tablicy Ethereals & Kibbe in street style.
 
 
Ethereale najbardziej mobilne, najpopularniejsze i najbardziej przyjazne przy tworzeniu etherealowych kompozycji:

  • Wietrzny
  • Karmazynowy
  • Francuski
  • Iskrzący

 

Ethereale potrafiące działać jako silne filtry:

  • Świetlisty (rozjaśnienie, wydelikacenie)
  • Alabastrowy (biel, eliminacja nonszalancji i luzu, perfekcja)
  • Księżycowy (całkowite ściągnięcie nasycenia)

 

Ethereale o największej mocy:

  • Energetyczny
  • Królewski
  • Mahoniowy

 

Ethereale związane z pierwiastkiem Dramatic:

  • Słoneczny
  • Karmazynowy

 

Ethereale związane z pierwiastkiem Natural:

  • Bezkresny
  • Wietrzny

 

Ethereale najbliższe grupie Gamine:

  • Alabastrowy
  • Iskrzący
  • Różany
  • Baśniowy

 

Ethereale nawiązujące do klasyki:

  • Słoneczny
  • Kryształowy ( + Romantic)
  • Francuski ( + nonszalancja)

 

Ethereale związane z pierwiastkiem Romantic:

  • Kryształowy ( + Classic)
  • Syreni

 

Ethereale kwiatowe:

  • Słowiański
  • Różany
  • Mahoniowy

 

Ethereale koronkowe:

  • Gwiezdny
  • Królewski (Królowa)
  • Słowiański (koronki niciane, haft angielski)
  • Alabastrowy (gipiura)

 

Ethereale & Kibbe, czyli wysoki poziom kompatybilności danego Ethereala z typem bazowym:

  • Soft Gamine – Różany, Alabastrowy, Baśniowy
  • Flamboyant Gamine – Energetyczny, Królewski (Król), Mahoniowy
  • Gamine – Iskrzący, Francuski, Karmazynowy
  • Soft Natural – Księżycowy, Słowiański, Syreni (w aspekcie organicznym)
  • Flamboyant Natural – Bezkresny, Królewski (Król), Mahoniowy
  • Natural – Wietrzny, Bezkresny
  • Soft Classic – Kryształowy
  • Dramatic Classic – Francuski, Słoneczny
  • Classic – Kryształowy, Słoneczny
  • Theatrical Romantic – Gwiezdny
  • Romantic – Syreni (w aspekcie romantycznym), Kryształowy, Różany
  • Soft Dramatic – Królewski (pełny), Mahoniowy, Karmazynowy
  • Dramatic – Karmazynowy, Słoneczny

 

Ethereale, które często pojawiają się w typach bazowych, są ich elementem składowym (bywa, że ukrytym), a nie są wymienione na liście powyżej:

  • Soft Gamine – Iskrzący, Francuski, Królewski, Mahoniowy
  • Flamboyant Gamine – Wietrzny, Karmazynowy, Iskrzący, Baśniowy, Francuski
  • Gamine – Słoneczny, Baśniowy
  • Soft Natural – Wietrzny, Bezkresny, Mahoniowy
  • Flamboyant Natural – Wietrzny
  • Natural – Francuski
  • Soft Classic – Syreni
  • Dramatic Classic – Karmazynowy
  • Classic – Francuski, Różany, Słowiański
  • Theatrical Romantic – Baśniowy, Karmazynowy
  • Romantic – Gwiezdny, Mahoniowy
  • Soft Dramatic – Energetyczny (hiszpański), Gwiezdny
  • Dramatic – Wietrzny

 

Jeżeli w naszej konfiguracji pojawia się Ethereal związany z inną bazą, oznacza to, że nie jesteśmy czystym typem.


 
SIÓDMY KROK
Wybór przeznaczenia Ethereali

Kiedy mamy narzucony dress code, wykorzystamy inne Ethereale niż w czasie wolnym. Wiąże się to z tym jak chcemy/musimy być odbierani w różnych sytuacjach i w różnych grupach społecznych.

Niektóre z etherealowych stylów zdecydowanie łatwiej eksploatować na co dzień, z kolei inne mają przeznaczenie bardziej wieczorowe. Ciemniejsze pierwiastki dodatkowe dobrze wykorzystać jesienią i zimą, jaśniejsze – wiosną i latem.

 

  • Ethereale ukierunkowane na sezon wiosenno-letni: Świetlisty, Słoneczny, Alabastrowy, Kryształowy, Syreni, Bezkresny, Iskrzący, Energetyczny, Francuski, Słowiański, Różany
  • Etherale ukierunkowane na sezon jesienno-zimowy: Księżycowy, Wietrzny, Karmazynowy, Królewski, Gwiezdny, Baśniowy, Mahoniowy

 

  • Ethereale przydatne w tworzeniu stylizacji koktajlowych/na wesele (głównie w okresie wiosenno-letnim): Słoneczny, Alabastrowy, Kryształowy, Syreni, Iskrzący, Różany
  • Ethereale przydatne w tworzeniu stylizacji wieczorowych (głównie w okresie jesienno-zimowym): Karmazynowy, Królewski, Gwiezdny, Baśniowy, Iskrzący

 

  • Ethereale przydatne w tworzeniu stylizacji tzw. do pracy: Słoneczny, Kryształowy, Francuski
  • Ethereale przydatne w tworzeniu stylizacji casualowych: Wietrzny, Energetyczny (aspekt sportowy), Francuski (smart casual)

 

tablica_typologia_ethereal_wedlug_kolorow

 

Bezwzględnie najlepszą metodą przy tworzeniu spójnego stylu jest uwzględnienie typu bazowego z dodatkiem maksymalnie trzech Ethereali. Całość należy przybrać kolorami, które odnajdziemy zarówno w naszej palecie, jak i w danym Etherealu (Niekiedy możemy pożyczać kolory z palet, które są związane z esencją naszych dominujących Ethereali.). Przy takiej selekcji uzyskamy wspólne elementy zbioru barw. Dzięki nim możemy ograniczyć stosowaną ilość kolorów, co przyczyni się do bardziej klarownego wizerunku oraz niezwykle ułatwi nam zakupy.

Osoby, które nie lubią modowej monotonii, mogą postawić na kontrasty stylistyczne wykreowane przy użyciu wielu Ethereali. Jednak warto zdać sobie sprawę z tego, iż nie każdy typ urody uniesie mocną różnorodność, a sama kreacja takiego wizerunku wymaga wyjątkowej intuicji oraz ogromnego wyczucia stylu.

Komentarze do wpisu “Ustalanie stylu – siedem kroków”

  • Moderator - lothlorien 21 Październik 2017

    Cudny wpis, Greto <3

    Za Twoją udzieloną kiedyś radą ograniczenia kolorystyki poszłam dopiero niedawno (nie jest to prosta sprawa XD) i dopiero teraz widzę, że jestem na właściwej drodze i czuję się w 10000% sobą. Także dziękuję :*

    • I ja dziękuję za wsparcie <3

      Natomiast jeżeli chodzi o kolory, szczerze polecam ich redukcję. Może niekoniecznie do zera, jak ma to miejsce u mnie, ale jednak :D

    • Moderator - lothlorien 21 Październik 2017

      A jednak do tego trzeba dojrzeć. Przynajmniej ja musiałam :D

  • la panda (FG/FE,KarE,KrólE,WE,BE/BS) 21 Październik 2017

    Bardzo cieszę się z tego wpisu bo dokładnie tego potrzebowałam.
    Ostatnio mało się udzielam bo niestety zauważyłam że brakuje mi obiektywizmu w stosunku do innych jak i samej siebie.
    jest tu wiele cennych uwag do których chętnie będę wracać.
    Super pomysł, bardzo fajnie i przystępnie opisany :)
    Pozdrawiam

  • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 21 Październik 2017

    Wow, ale super wpis!! :) Tyle informacji, muszę przeczytać jeszcze dwa razy na spokojnie ;) No i miło Cię czytać znowu :)

    A poza tym, Greto, masz nadprzyrodzone moce, bo dosłownie wczoraj spłynęło na mnie oświecenie w kwestii ustalania stylu. Nagle wszystko co lubię samo uporządkowało się w cztery kategorie, które co prawda nie odpowiadają Etherealom jeden do jednego, tylko zawierają ich mieszanki, ale na moje potrzeby są bardzo użyteczne. Nie chę tu przynudzać opowieściami o moich stylach, ale chodzi mi o to, że poczułam konieczność pójścia o krok dalej od analitycznego myślenia o wszystkich Etherealach i eksperymentowania z nimi (to był mega użyteczny krok) do syntezy w dość ograniczoną liczbę moich własnych spersonalizowanych stylów dostosowanych do okoliczności :) Strasznie mnie to ucieszyło, więc chciałam się podzielić :D

    • Dziękuję <3 :)

      Moce dopadły w tym samym czasie Ciebie i Loth :D Coś w tym musi być ;)

    • Moderator - lothlorien 21 Październik 2017

      Zdecydowanie :D Dokładnie wiem o co Ci chodzi j., mam podobnie :) Świetna sprawa.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 21 Październik 2017

      Super, Loth! Pokaż się kiedyś :)

      Greto, a w jakim sensie Słoneczny jest związany z Gamine? Punkt o Etherealach ukrytych w bazie jest dla mnie dość tajemniczy ;)

    • W czystym typie Gamine mamy dość sporo pierwiastka Dramatic. Ten może pochodzić od Karmazynowego lub od Słonecznego. Np. nasza Dorin posiada Słoneczny, a Karmazynowego już nie.

      Jestem pewna, że Twojej bazie cichutko siedzi sobie właśnie Słoneczny :D

    • Si si si, Kocham Słoneczny E, a Karmazynka, na sobie nie, nie czuję go wcale :) SE nosiłabym też stale, ach te Eternale :P :D

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 21 Październik 2017

      Dzięki :) Dobrze, że cichutko ;)

    • W mojej bazie siedzi Energetyczny i to nawet nie cichutko :D Jednak w ostatecznym rozrachunku jego styl nie jest mi potrzebny, wręcz jest dla mnie szkodliwy. Dlatego już absolutnie nie polecam rozkładania bazy na czynniki pierwsze. Czasem może to być doznanie traumatyczne ;)

    • To z powodu ukrytego/jawnego Mahoniu R lubi się z kobiecymi koturnami i lekkimi platformami? Tak samo SN i SG?

    • Jak zwykle masz rację <3 :)

    • O, jak fajnie, najlepiej się w takich właśnie butach czuję :) Zgaduję, że w przypadku ukrytego w bazie Romantic Mahoniu w grę wchodzą jeszcze jego kwiaty i tyle? Czuję, że kolczyki-koła i turbany są na granicy, ale nie próbowałam, a jednak są bardzo wyraziste. Natomiast z kwiatów mimo braku RE i ME odrzucają mnie tylko pastelowe czy mocno konturowane. Tak to nosiłabym prawie wszystkie.

    • AgnieszkaM (G+KryE/SSu) 23 Październik 2017

      Greto, dzięki za odpowiedzi. I jeszcze się zastanawiam – czy skoro w G są te E z pierwiastka D, to czy któryś mam? Bo jak już to podejrzewam SE, karmazyn to mój antyE.

    • Droga Agnieszko,

      Twój pierwiastek Dramatic to Słoneczny Ethereal.

  • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME/TA 21 Październik 2017

    Wspaniały i bardzo potrzebny wpis! Cieszę się, że to wszystko zostało napisane wprost. Każdy powinien przeczytać i wziąć sobie do serca.
    Teraz lepiej rozumiem, dlaczego mam takie, a nie inne E. Wiem, że moja konfiguracja jest idealne dobrana do mnie.
    Fajnie, że mam dwa E o wielkiej mocy :D Wychodzi na to, że chyba rzeczywiście nie jestem do końca czystym typem przez Królową i Gwiezdny.

    • Tak właśnie jest. Królowa i Gwiezdny sprawiają, że Twój Soft Natural jest wyjątkowy i mocniejszy niż przewiduje teoria :D

  • Jak zawsze w punkt <3 Świetny wpis, duuużo rozjaśnia, wyjaśnia. Będę czytać namiętnie!!

  • Ale ekstra wpis, Greto! <3 Właśnie coś takiego było mi potrzebne. Fajnie wiedzieć że Wietrzny jest przyjaznym Etherealem jeśli chodzi o tworzenie kompozycji, mam wrażenie że niemal każdy mój codzienny ubiór w jakimś stopniu ten Wietrzny E zawiera. A co do Mahoniowego to nie jest u mnie dominujący, ale faktycznie odczuwam go jako silny Ethereal, coś w tym jest. I wychodzi na to że jestem w miarę czystym typem :D dobrze myślę?

  • Ania TR (KryE + KarE + GE + WE) 21 Październik 2017

    Wow, Greta powróciła, i to w jakim stylu!
    Ja cały czas szukam, ostatnio odkryłam ze najłatwiej jest mi wybierać ubrania kryształowe, ale w ciemnych, zimnych i nasyconych kolorach. Mam nadzieję, że niedługo moce dopadną i mnie :D

  • Żeby nie być gołosłowną i przy okazji dać dobry przykład, wrzucam swoją ekstermistyczną szafę :D Jakby co, zdjęcie nie jest przerobione na czarno-białe :D

    szafa_GretaKredka_garderoba_Ksiezycowy_Wietrzny_Iskrzacy

    • Fresco (SN) 21 Październik 2017

      O kurczę, poważnie wszystko masz w szarościach? :O Który z Ethereali u Ciebie jest tak apodyktyczny w kwestii kolorów? Zgaduję że Księżycowy… ;)

    • Zgadłaś :D

      Lubię też białe bluzki/topy (AE). Noszę je szczególnie latem. Natomiast buty i torebki mam wyłącznie czarne.

      Sporo też u mnie Wietrznego. Z kolei w upały noszę bezkresne maksi w księżycowych odsłonach :D

    • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 21 Październik 2017

      Boże, jak pięknie odpicowana i skomponowana szafa. <3 Jednak szewc powinien nosić najpiękniejsze buty w całym mieście :)
      A u mnie totalny odlot, lato, jesień i zima, jeśli chodzi o kolory, trochę od Sasa do Lasa i całkiem na tył upchnięte yinowe rzeczy, których nie noszę od dawna :D Muszę się jakoś z tym rozprawić :D

    • Dzięki <3

      Mam nadzieję, że analiza kolorystyczna Cię uratuje :D

    • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 21 Październik 2017

      Czekam i siedzę jak na szpilkach :D Jestem gotowa na każdy werdykt :D

    • Zaskoczenia nie będzie :D

    • Fresco (SN) 21 Październik 2017

      Tak jak fasony już mam w miarę ogarnięte, staram się od razu omijać ciuchy o fasonach innych niż dla SN, tak pod względem kolorystycznym to ekhem… jest podobnie jak u Ciebie, Avarati :D

    • Może mała selekcja kolorów? :D

    • Avarati, pochwal się, jak się dowiesz :)

    • nieogarnieta 21 Październik 2017

      Przecudowna szafa. Ideał wśród szaf <3

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 21 Październik 2017

      No, no, proszę Państwa, jaki porządek w szafie, nie to, co u mnie :-D Podziwiam dyscyplinę kolorystyczną. U mnie gdyby otworzyć drzwi to wieje chłodem – mam większość ubrań białych, ecru, żółtych sporo, zaraz potem brązy i błękity. Tyrania Słonecznego ;-) Wracam nieśmiało do różowego, chociaż bardzo, bardzo ostrożnie.

    • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 21 Październik 2017

      Eryko, z wielką przyjemnością napiszę w odpowiednim dziale :)

    • Greto! Cudowna szafa! Piękna <3 Totalnie idealna :)
      A wpis bajka! Bardzo się cieszę, że wróciłaś i masz się znakomicie :) Tego mi było trzeba! Wszystko cudnie pokategoryzowane, jasno acz konkretnie wyjaśnione. Wszystko się zgadza :D Oczywiście będę musiała przeczytać jeszcze z milion razy, aby wyłapać smaczki i niuanse :D Czyli ja jestem w miarę czystym typem, oczywiście w miarę, bo Świetlisty i Syreni działają ach działają, ale chyba najbardziej na kolory, mejkap, włosy i ogólnie stan umysłu :) Chyba u mnie tak jest, choć o dziwo próbuję czasem pogodzić Energetyczną Petardę i Świetlistą Syrenkę, jakiś pomysł na to mam, ale czy dobry zapytam kiedyś :) I tak jak u Dziewczyn jesień przyszła, częściej strojowo wybieram jesienno-zimowe Eternalki. Dziękuję za świetny wpis <3 Loffki :)

      Avarati, daj znać jaki typ kolorystyczny :D

    • Dorin, dziękuję <333

      Tak jest! Jesteś w miarę czystym typem :D

    • Cass (FN+SyE+SE+RE) 23 Październik 2017

      Greto, jak pięknie! Uwielbiam taką konsekwencję! <3
      Jak już pisałam, moje dodatkowe Etheralki też mocno filtrują kolorystykę mojej garderoby, nawet zimą :D
      Nie mam takiego idealnego porządku jak Ty (to pewnie Twój AE odpowiada za taki porządek?), ale, jeśli mogę, również podzielę się zdjęciem jednej części mojej dziwnej szafy (szafy "wiszącej" nie sfotografowałam, bo tam znalazło się 5 rzeczy w innych kolorach :P)

      garderoba stonowane jasne kolory

      U mnie od dawna królują biele, beże i pastelowe odcienie różu :)

    • Pozytywna C /KryE+FE+BE/ SA 23 Październik 2017

      Cass, moglabym zamieszkac w Twojej szafie! LOVE

    • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 23 Październik 2017

      Cass, jaka ładna pastelowa szafa! U mnie róż i pastele to autentycznie ostatnie rzeczy, jakie mogłabym nosić, nawet, gdyby pasowały do mnie kolorystycznie. Ale taka szafa i takie ciepłe, szerokie sweterki pasują do Ciebie, a róż nie odbiera Ci dostojeństwa :wink:
      Co raz bardziej mnie zastanawia Twój typ kolorystyczny, musi być to coś radosnego, wiosennego :)

    • Cass, cudne kolorki masz w szafie. Uwielbiam je, choć sama nie wyglądałabym dobrze w takich jasnosciach solo. Wydają sie kolorami Jasnej Wiosny.

    • Malgorzata (D/SE/ ss 24 Październik 2017

      Greto, wspanialy wpis, dziekuje! I szafa przepiekna, moglaby byc moja Prawda? Moja pomalu sie taka robi: offwhity i szarosci, troche brudnej sliwki i wrzosu….
      Greto musze zapytac: moj najmocniejszy E to SE, kolory z Ksiezycowego, a IE to dodatki i odkryte ramiona? Dobrze rozumuje? Dziekuje bardzo

    • Cass (FN+SyE+SE+BE+RE) 25 Październik 2017

      Pozytywna, dziękuję bardzo :)

      Avarati, dziękuję! <3 Masz rację, mi również róż i pastele jakoś nie pasują do Twojej aury, od Ciebie bije moc :D

      Arweno, dziękuję! <3 Trafiłaś w punkt, bo paletka Jasnej Wiosny to moja ulubiona :D Zaraz po niej są jasne odcienie z paletki Stłumionej Jesieni <3
      Jednak odnoszę czasem wrażenie, że moja szafa to po prostu zbiór jasnych kolorów z palet wszystkich pór roku :P

    • Cynka (G/ŚE+FE+IE/LSp) 5 Listopad 2017

      Greto piękne! A że nie przerobione można poznać po niebieskich dżinsach;) Dziękuję za ten wpis. Cały czas staram się zrozumieć zależności między Etherealami. Przeczytam jeszcze kilka razy! Skoro Świetlisty wszystko filtruje – rozjaśnia i wydelikaca i właśnie w związku z nim przypadła mi paleta Jasnej Wiosny, to znaczy, że wyjściowa wcale nie musiała być taka? Mogła to być jesień albo inna wiosna? Czy to tak nie działa? Czy to Świetlisty zamienia mi czerwoną szminkę z Francuskiego E. na koralową – znacznie lepszą niż czerwień?

    • Moderator - lothlorien 5 Listopad 2017

      Cześć, Cynko :) Nie jestem Gretą, ale to działa dokładnie tak jak piszesz.

    • Arwena DC 5 Listopad 2017

      Cynko, zafrapowało mnie to. W innym wątku napisałam, ze u mnie typ kolorystyczny dominuje nad E, ale jak tak pomyślałam o tym, co napisałaś, to może to faktycznie tak działa? Ja nie jestem taką oczywistą Prawdziwą Wiosną jak np. Amy Adams, zostałam zdiagnozowana przez kolorystykę jako SS, sama całe życie myslalam, że jestem taką “niepełną” jesienią. I dopiero wyraźne postawienie na najczystsze i ciepłe kolory z palety TSp – czyli de facto podkreslenie IE- pokazuje moje najlepsze wydanie. A gdybym nie miala IE, może bym mogla zostac przy palecie SS albo SA i byloby ok.

    • (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssd) 6 Listopad 2017

      Może tak być; ja kiedyś często byłam brana za zimę, i ja też najczęściej tak o sobie myślałam. Ale mam ŚE, KE i AE. Nie ma mocy, żeby (nawet będąc Gaminką) być zimą w takim zestawie. Ale czarny mogę nosić, tyle że nie zawsze, nie każdy materiał, nie każdy ciuch i zależy z czym.

    • Cynka (G/ŚE+FE+IE/LSp) 6 Listopad 2017

      Dziękuję Dziewczyny:) O ile fasony Gamine natychmiast wskoczyły na swoje miejsce w mojej głowie, o tyle Świetlisty mi miesza w kontrastach i kolorach. Jeszcze nie do końca oswoiłam się z wprowadzaniem “akcji” – przez długi czas myślałam, że jestem Soft Classic, póżniej stwierdziłam, że może Theatrical Romantic. Nosiło mnie po typach Kibbe ;) Teraz, po analizie Grety, wyrzuciłam dużo “zamulaczy” z szafy i na razie próbuję z tym co mam. Stąd moje pytania. Miło mi, że mogłam dorzucić swoje co nieco :)

    • Martka (G, TS) 8 Listopad 2017

      Cynko, też na początku myślałam, że jestem typem Soft Classic albo Theatrical Romantic. Gdyby nie analiza u Grety zupełnie bym nie wpadła na to, że jestem Gaminkiem. Powodzenia w kompletowaniu szafy :-)

  • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 21 Październik 2017

    Ten wpis jest jak balsam na moją Etherealową duszę, Greto <3 Pewnie nie bez kozery ostatnio rozkminiałam tutaj zastosowanie SE zimą :-D Uff, mam od razu spokojniejszą głowę i przestawiam się na Mahoniowy iiii…może Wietrzny? ;-) Serce mi wali, mam trzy mocarne eternalki, no nie! :-D Z nimi w życiu nie mogłabym być czystym DC ;-) Dziękuję ślicznie.

  • Greta wraca, i to z piękną ściągą <3 I już wiem, dlaczego ciągnie mnie do pewnych aspektów Syreniego (satyna, perły), po prostu ułatwiłoby mi to życie, a tak muszę się trochę gimnastykować na co dzień z wymyślaniem odpowiednich stylizacji. Powinnam spędzać życie na przyjęciach :D
    Życzę weny!

  • Hecate (TR|GE+BaE+KarE/DW) 21 Październik 2017

    Swietny wpis, Greto! Dzieki Tobie zaczynam swiadomie odkrywac siebie. Teraz wiem dlaczego mam problem z casualowymi stylizacjami. Czy dobrze rozumiem, ze jestem czystym typem?

    • Witaj Hecate,

      Jesteś bardzo, bardzo TR :) Reprezentujesz czysty typ.

    • Hecate (TR|GE+BaE+KarE/DW) 22 Październik 2017

      Dziekuje za odpowiedz Greto! W takim razie pewnie powinno mi byc latwiej jezeli chodzi o ustalanie stylu/garderoby, ale jak zywkle wszystko wyjdzie w praniu :)
      Zastanawiam sie jak poradzic sobie z ciemnoscia i glebia moich ethereali w miesiacach letnich. W tym okresie preferuje styl ‘cyganski’ (cos w stylu JLo w teledysku do ain’t it funny https://youtu.be/GSLSwwkLRW0) ale nie wiem jak to ugryzc. Mam nadzieje, ze moj basniowy (?) bedzie w stanie mi z tym pomoc :)

  • Mango (SD, GE+SE+KrE+SyrE+KarE+WE) 21 Październik 2017

    Tyle uporządkowanych wskazówek!! <3 Nie wiem czemu, wbiłam sobie do głowy, że jestem czystym typem (mimo, że tak do końca nie czuję się dobrze we wszystkich rzeczach odpowiednich dla SD). Teraz mam czarno na białym :D Jakoś tak coś mi się chyba rozjaśniło trochę. Dziękuję Greto za ten wpis!

    • Witaj Mango,

      Słoneczny i Karmazynowy są Twoimi pierwiastkami Dramatic. Syreni to Twój “soft”. Gwiezdny oraz Królewski to Ethereale związane z SD. Jedynie Wietrzny pochodzi z innej bajki i to on sprawia, że nie do końca czujesz się kobietą SD.

  • Maja DC AE,WE,KE 21 Październik 2017

    Super ze pojawil sie nowy wpis (i to jaki):-) upewnilam sie tylko ze z czystym DC mam niewiele wspolnego, czasem mam wrazenie ze jestem kompletnym zaprzeczeniem elegancji tak kojarzonej z tym typem.

    • Witaj Maju,

      Ethereale DC są ukryte w Twojej bazie.

    • Maja DC AE,WE,KE 21 Październik 2017

      Czy powinnam sie nimi “przejmowac”? Bede bardzo wdzieczna za odpowiedz, bo przyznam sie ze wlasnie przestalam ogarniac:-)

    • Maju,

      Style związane z dodatkowymi Etherealami stosuj jako elementy modyfikujące czysty styl DC. Z tego co wiem, tak robiłaś do tej pory i to była właściwa droga.

    • Maja DC AE,WE,KE 22 Październik 2017

      Swietnie:-) dziekuje

  • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 21 Październik 2017

    Wielki powrót Grety Kredki <3 Uwielbiam takie rzadsze wpisy, ale pełne dobrych i sensownych treści. Jest pięknie, estetycznie, a wykres Ethereali do wydrukowania i przyklejenia na honorowe miejsce <3 Muszę powiedzieć, że ten wpis jest cudowną odtrutką na treści nakazujące korygować "niepropocjonalne" rzeczy i które są wewnętrznie sprzeczne :) Do dziś nie wiem, czy jestem rożkiem, klepsydrą lub prostokątem, a potrafię się świetnie ubrać dzięki znajomości typu Kibbe i Etherealom :)

    Doskonale opisałaś mechanizm, przez który sama przechodziłam. Myślenie życzeniowe to jedna z trudniejszych rzeczy do przeskoczenia. Doświadczyłam to na własnej skórze, ale nie chciałabym być TR. No chyba, że facetem. :twisted:

    I dopiero teraz zaskoczyłam, dlaczego tak trudno jest mi się ogarnąć kolorystycznie. U mnie jest totalny odlot, jeśli chodzi o Ethereale, że aż te moje lato nie nadąża. Za dużo rzeczy mi się podoba, a ludzie bardziej komplementują jesienne kolory, a FG upomina się o swoje :D
    Dopiero teraz zdałam sobie sprawę, że wg Ethereali powinnam być FN :D

    • Faktycznie etherealowo jesteś blisko FN, ale stylowo absolutnie nie :D Niemożliwością też jest, by niewysoka, energiczna kobieta miała aurę tożsamą z aurą dużych, majestatycznych FN-ek. To są dwa inne światy. My to wiemy, widzimy. Niestety pan Kibbe uparcie twierdzi, że takie cuda się zdarzają :D

      **********************

      Jeżeli chodzi o wykres, polecam otworzyć go jako “nowy obrazek” (prawy przycisk myszki – pokaż obraz). Wówczas będzie większy. Niestety lightbox odmówił współpracy przy najnowszym wpisie :(

    • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 21 Październik 2017

      Dlatego nawet nie próbuję ciuchów przeznaczonych dla FN :D Ja widzę wielką różnicę, chociażby wzrostu :D Gdzie mi tam do Liv Tyler :D

      ****

      Dziękuję za sugestię <3

    • Od FN możemy pożyczać maksi na lato, byle nie do płaskich butów i byle nie oversizowe.

      Z Liv, wbrew pozorom, łączy Cię całkiem sporo :D

      <3

    • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 22 Październik 2017

      Maxi na lato to super rzecz. Z powodu tej maxi w panterkę mogłabym mieć lato przez cały rok. W sumie szare panterki nie takie złe, jakby tak pomyśleć :D

      No to mnie zagięłaś! Serio. Od dawna Liv była dla mnie ikoną kobiecego piękna. Też chciałam być tak dostojna, mieć czarne włosy i mocno niebieskie oczy. Ale na szczęście nie farbowałam się na ten kolor, a przecież mam inne atuty :D
      Z tego, co pamiętam, to Liv Tyler ma Świetlisty (którego nie mam), Księżycowy i Mahoniowy. Coś mnie ominęło?

    • Osobiście latem noszę tylko maksi lub cienkie dżinsy w chłodniejsze dni. Wszelkie szorty i inne takie ubieram tylko w plener. Jakoś wolę zasłaniać niż odsłaniać :D Szara, panterkowa maksi to moja ulubiona sukienka.

      Świetlisty ma boska Cate :D Z Liv łączą Cię: Wietrzny, Bezkresny, Mahoniowy i Księżycowy. Cztery wspólne Ethereale to całkiem sporo :D

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 22 Październik 2017

      Szorty bardzo lubię, ale wymagają braku celluisu. Na szczęście mam tak, że przy stałych rundach youtubowego fitnessu znika dość skutecznie. Fajnie być FG.

      *******

      Jezu, aż tyle? <3 Czy tylko ja tak mam, że się czuje sympatię do gwiazd podobnych do mnie chociażby Etherealami? :)

    • Tobie szorty pasują bardziej niż mnie <3 :D

      ***********************

      Aż tyle :D

      Myślę, że większość z nas tak ma.

    • Zdecydowanie nie tylko Ty tak masz :D to jest chyba po prostu pokrewieństwo aury.

  • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 21 Październik 2017

    Dzięki, Greto, za tak konkretny wpis! Właśnie ostatnio
    miałam rozkminy odnośnie swojej konfiguracji, tak
    pomyślałam – no, ledwo się lato skończyło, a już
    porzucam Słowiańskie klimaty i od razu full czerń,
    chyba Karmazyn najpierw mnie dopadł :P. A później
    koronki, aksamity, ale to wciąż czerń albo ewentualnie
    kolory dla GE. Niesamowite. Podobnie perfumy,
    Hypnotic Poison pachnę każdego dnia, czasami
    zmieniam na Diamonds Elizabeth Taylor, głównie
    wieczorem, a i ostatnio odkryłam Poison Diora,
    ten Baśniowy zapach :).

    • Witaj Espeno,

      Rozumiem, że wszystko się zgadza :)

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 21 Październik 2017

      Tak, zgadza się. To są kierunki, które już dawno
      mnie pociągały, ale dopiero Twoja opinia mnie
      w tym utwierdziła, że to jest moje :). Na przykład
      z makijażem miałam problemy tego typu, gdzieś
      przeczytałam, że ma się podkreślać albo oczy
      albo usta. I czasami mi to szkodziło, widzę po zdjęciach.
      Teraz wiem, że jako C najlepiej wyglądam, gdy
      nasycenie jednego i drugiego jest podobne :).
      To samo kolory – uwielbiam czerwoną szminkę, zawsze
      mnie pociągała, ale słyszałam, że mi nie pasuje.
      Teraz już wiem, że czerwień jest wpisana w moje E,
      nawet w typ bazowy. I polubiłyśmy się ze wzajemnością.
      Obecnie mam ochotę na czerwień w kolorze wina.

    • W Twojej bazie jest też Różany, za którym tęsknisz. Nie bez powodu tak ładnie Ci w groszkach :)

  • Greto, pozwolę sobie tutaj odpowiedzieć :)
    Z kolorami mam tak, że najchętniej to nosiłabym wszystkie naraz :D ale to tak się nie da za bardzo… Nadal gdzieś to myślenie życzeniowe w małym stopniu jeszcze zostało. W sumie to pasuje mi paleta Soft Summer i wiem że mogę ją eksploatować, wiem że cokolwiek z niej wezmę to wtopy nie będzie, ale powoli ogarniam też na które kolory z sąsiednich palet mogę sobie pozwolić, a na które nie. Ogólnie nie przepadam za bardzo jasnymi kolorami, rzadko je noszę, ale zrzucam to na obecność Gwiezdnego E ;)

  • AgnieszkaM - G/KryE+IE+KE/SSu 21 Październik 2017

    Greto, jak miło Cię znowu widzieć i czytać! Wiele informacji zebranych w jednym miejscu. Dzięki.
    Zaskoczyło mnie, że AE przynależy do grupy G, raczej z C mi się kojarzył.
    Mam prawie same czarne buty, ale parę dni temu stwierdziłam, że to nuda. Kolorystycznie w ciuchach u mnie przeważa szarość i granat. Też jestem za ograniczeniem palety.
    Dobrze, że nie jestem zbyt skomplikowanym typem, że nie mam wielu E, bo kiepsko u mnie z wyczuciem stylu. Na razie rozkminiłam, że choć KryE u mnie w rysach, to nie pasuje mi jego aspekt R, ale szczypta klasyki i gładkość ubrań. Ale pasują mi też drobne iskrzące wzorki.
    pozdrawiam

    • Witaj, Agnieszko!

      Alabastrowy to Ethereal najbliższy typowi Soft Gamine.

      To, że któryś Ethereal widać w naszych rysach, nie oznacza jeszcze, że jego styl w całości będzie nam służył. Akurat Kryształowy jest daleki od typu Gamine. Tak jak piszesz, szczypta klasyki plus gładkość są tym czego Ci trzeba.

  • Aga SG/AE+KarE+GE+WE+BaE+FE+RE+SyE/DW 21 Październik 2017

    Greto, genialny wpis! Dziękuję <3 Idealnie oddana słowami instrukcja obsługi własnego stylu i interpretacji werdyktu. Będę do niej wracać raz po raz analizując i rozpisując, bo mimo, że od diagnozy już trochę minęło to pytania nadal się pojawiają. Z nieba spadł mi Twój wpis udzielając mnóstwa odpowiedzi :) Twoja szafa wygląda jak marzenie! Moja też już na lepszej drodze, ale wciąż nie jest to autostrada :D :D

  • marzi G| ŚE+GE+KarE+RE+BaE+KrólE+IE 21 Październik 2017

    Wpis jest wspaniały! Super się czyta Wasze opowieści, dziewczyny, jak to wszystko się zgadza i układa na swoim miejscu :)
    U mnie też się poukładało. Widzę, że mam silną bazę ciemnych E (Karmazynowy, Gwiezdny, Baśniowy, Królewski). Mam też takie kolorystycznie średnie, czyli Różany i Iskrzący, ale używam ich bardziej jako egzotyki niż bazy. No i górujący nad wszystkimi Świetlisty, którego jeszcze do końca nie ogarniam, ale będzie dobrze :)
    I to tłumaczy dlaczego lepiej się czuję w ciemnych kolorach, w pastelach wyglądam jak w piżamie, a jasne koronki to zazwyczaj dobry wybór ;)

    • Dziękuję, Marzi!

      Świetlisty sprawia, że Twoja aura jest dużo, dużo delikatniejsza, niż mogłaby być przy tak mocnych Etherealach.

  • Dawno się nie odzywałam, ale wpis jest cudowny. Czytasz w moich myślach! Dokładnie tego potrzebowałam. Jak krok po kroku poukładać te ethereale i mój typ bazowy, który uwielbiam. Szafa jest genialna. Nie dam rady osiągnąć takiego poziomu ;) choć mam teraz o wiele bardziej ograniczoną paletę niż kiedyś.

    • Witaj, Ninko!

      I znów te nadprzyrodzone moce ;) :D

      Moja szafa byłaby dla Ciebie zbyt ascetyczna. Tobie trzeba więcej szaleństwa, więcej kolorów. Oby nie było ich za wiele, ale tak w sam raz :D

    • Zdacydowanie masz rację!

  • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME/TA 21 Październik 2017

    Czym jest organiczny aspekt Syreniego? Czy są to muszle, perły, masa perłowa? Czy może coś jeszcze?
    Jaka piękna minimalistyczna szafa! :O Ja bym tak nie mogła. Jednak jestem sroką ;)

    • Dokładnie to, co wymieniłaś. Zwróć też uwagę na typowo syrenią biżuterię http://getthelook.pl/ethereale-bizuteria/ Ona bardzo mocno różni się od kryształowej, w której również królują perły.

      Organiczny aspekt Syreniego to też rusałkowatość :) a ta jest wpisana w klimaty Soft Natural.

      Na zdjęciu tego nie widać, ale w mojej szafie jest dużo iskrzącego błysku i połysku :D Uwielbiam cekiny, srebrną nitkę, dżety, nity oraz metaliczne tkaniny i nadruki.

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME/TA 22 Październik 2017

      Rzeczywiście, na zdjęciu tego nie zauważyłam :)
      Tak sobie kiedyś myślałam, że rusałkowatość to może być Syreni lub Świetlisty, niekoniecznie Słowiański.
      Zauważyłam, że Syrenie perły nie są regularne ani klasyczne. Takie mogłyby mi się spodobać ;)

    • Rusałka to połączenie Syreniego ze Słowiańskim, przy przewadze tego pierwszego. Tak to widzę :)

      Uważam, że syrenią biżuterię spokojnie możesz nosić, a już szczególnie latem i nad morzem :) Minusem jest to, że trudniej znaleźć taką w złocie.

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+WE+ME/TA 22 Październik 2017

      Dziękuję za odpowiedź <3 Ciągle dowiaduję się czegoś nowego o swoich Etherealach :) a ja znalazłam kiedyś podczas wyprzedaży obfity złoty naszyjnik z muszelkami! Jeszcze go nie nosiłam. Otworzę sobie post o biżuterii i przyjrzę się tej Syreniej :) Są też takie perełki ciemniejsze, jakby zabrązowione.

    • <3

      Jak widać, wiedza o Etherealach potrafi być bezkresna :D

      Życzę udanych poszukiwań! :)

  • Ada (SG+SłowE+KE+IE+RE+BaE+FrE) 21 Październik 2017

    Greto, bardzo się cieszę, że wróciłaś! Czytam bloga prawie codziennie, ale w każdą sobotę otwierałam go z nieśmiałą nadzieją, że będzie coś od Ciebie. Dziękuję Ci za ten wpis. Ostatnio właśnie mozolnie usiłuję ogarnąć moje Ethereale i stworzyć spójny styl. Przyznam, że mam trochę mętlik w głowie, bo wydaje mi się, że mój ukochany Słowiański jakoś nie współgra z resztą. Gdybym miała zdecydować się na trzy główne Ethereale to wybrałabym Słowiański, Iskrzący i Różany. Czy to dobra droga? Podobają mi się na przykład hafty z cekinami i myślę, że mi chyba pasują, jeśli wzór i fason są odpowiednie. Ale może się mylę? Trudno mi obiektywnie ocenić samą siebie.

    • Witaj, Ado!

      Słowiański bardzo lubi się z typem SG. Moja mama (SG) namiętnie nosi słowiańskie desenie, nadruki, hafty (nigdy duże). Uważam, że prezentuje się w nich nader urodziwie :)

      Postawienie akcentu na Słowiański, Różany oraz Iskrzący to bardzo dobry wybór.

    • Ada (SG+SłowE+KE+IE+RE+BaE+FrE) 22 Październik 2017

      Greto, dziękuję☺

  • Super wpis Greto, wyjaśnia wszelkie niejasności. Ściągawka top tier :D
    I masz chyba najspójniejszą szafę, jaką widziałam w życiu.

    Ale, zaraz… królewski kryje się w bazie SG? I ja go nie mam? :c

    • A, dziękuję <3 :D

      Masz, masz. Ukrywa się w Twojej bazie :D

    • Aaaaa <3
      Wiedziałam, że coś musi być na rzeczy, dlatego tak drążyłam temat <3
      Cośkolwiek z niego mogę? XD
      RE i AE są niby najmocniej związane z SG, ale nie kryją się w bazie, i nigdy ich nie czułam. Legitne.

    • Panterkę na sto procent. Mamy ją nawet we wpisie SG :D

      Bazowych Ethereali można nie wyczuwać. Poza tym Twój soft widać ma inne mocne źródło.

    • <3
      Przychodzi mi na myśl jeszcze złota nitka, połączenie bogatych kolorów z takąż biżuterią, kapelusze i opaski. Aczkolwiek w rozsądnych ilościach, żadne tam Versace od razu :D

    • Kryształ, Syreni…Tak jakoś to będzie u Ciebie <3

      Stylowy pomysł kupuję :D

    • Totalnie! jak mi się wyłącza power, to mi się załącza melancholijna królewna xD
      Super, KrE mnie gryzło od początku!

  • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME/TA 22 Październik 2017

    Ale chyba nie trzeba posiadać wszystkich E kryjących się w bazie czystego typu? Ja np. nie mam Bezkresnego i już się z tym pogodziłam ;)
    Nawiązując do wskazówek dotyczących fryzur – czy jest możliwe, że komuś za bardzo nie pasują żadne upięcia?

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 22 Październik 2017

      Eufrozyno, ja nie noszę włosów spietych. Owszem, jest wiele fryzur, w ktorych twarz wygląda dobrze, ale mam małą głowę i po spięciu włosów sylwetka wydaje się nieproporcjonalnie duża. Muszę mieć włosy natapirowane u nasady, żeby głowę trochę “spuchnĄć”, ale tego nie lubię i nie umiem robić. U mnie więc tylko rozpuszczone.

    • Nie trzeba :) Posiadasz trzy topowe Ethereale SN: Księżycowy Słowiański i Syreni. Do kompletu mamy jeszcze Wietrzny. Tak, że wszystko gra :)

      Wiele kobiet wygląda korzystniej w rozpuszczonych włosach. Tobie pasowałyby luźne, romantyczno-słowiańskie upięcia. Koniecznie musisz przetestować :)

  • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 22 Październik 2017

    Witaj, kochana Greto! Nowy wpis powitalam z bijącym z radości sercem. Muszę wszystko kilkakrotnie przeczytać, może nareszcie pogodze to, co wydaje mi się nie do pogodzenia. Póki co wylapalam, ze mam u góry dwa baaardzo uniwersalne E – FE i IE i to je najbardziej lubię.

  • Cass (FN SyE+SE+BE+WE+RE+ME) 22 Październik 2017

    Greto, jaki wspaniały, pomocny wpis! Dziękuję Ci za najmocniej za ogrom włożonej w niego pracy. Na pewno będę tu często zaglądać <3
    Okazuje się, że u mnie szczyptą Dramatic jest Słoneczny, super :D zauważyłam, że moją słabością jest Syreni, mój ukochany E. Ale i tu jest sukces, bo staram się wyrażać go jedynie w detalach takich jak zwiewne rękawy czy odrobina subtelnej koronki. Chyba nie robi mi to wielkiej krzywdy :)

    No i zazdroszczę Wam dziewczyny, że wraz z nadejściem sezonu jesień-zima, potraficie tak łatwo przejść z jasnych paletek na ciemne. Ja przez cały rok noszę jasne ciuchy, zimą są to po prostu białe i kremowe, grube swetry :P Jedynie kurtkę mam dość ciemną, Królewską (jest chyba bardzo FN!), ale to ze względów praktycznych :D
    Może to przez to, że u mnie Mahoń tak na szarym końcu i „rządzą” raczej jasne E? :D

    Jeszcze raz dzięki, dzięki, dzięki Greto! Cudownie, że do nas wróciłaś <3

    • Aga SG/AE+KarE+GE+WE+BaE+FE+RE+SyE/DW 22 Październik 2017

      Cass, a ja mam właśnie na odwrót! :D Mam tendencje do noszenia kolorów DW caly rok i jakoś nie umiem się przestawić na jasną części mojej paletki.

    • Cass (FN SyE+SE+BE+WE+ME+RE) 22 Październik 2017

      O, a może to właśnie kwestia Etherali? Twój zestawik wydaje się dość ciemny. Mimo wszystko dobrze wiedzieć, że nie jestem jedyną tutaj osobą noszącą przez cały rok te same kolory :D

    • ^^to!
      Czerń, burgund, czerwień, szarość, fiolet, butelkowa zieleń, czasem biel, i tak na okrągło :D

  • Iskra (DC+ŚE+WE+IE+KarE/TSu) 22 Październik 2017

    Greto, jak miło znów Cię czytać! Wpis oczywiście świetny ale przede wszystkim fajnie, że jesteś :)

    Sama lubię tak sobie wszystko logicznie rozpisać i zrobiłam już zaraz po werdykcie coś podobnego na mikro skalę. Określiłam styl na lato (Świetlisty jako jasne ubrania), na resztę roku – Wietrzny i dodatkowo Karmazynowy (total black) na nieliczne okazje wieczorowe. To tak z grubsza bo np. Świetlistego w praktyce używam codziennie jako łagodzącego moją aurę a więc i styl, tj. inne Etherale. Tylko Iskrzący pozostaje u mnie w samym uśmiechu ;) – stylem go nie wyrażam, nie przekonałam się np. do Iskrzących wzorów. Wykorzystałabym może Iskrzący błysk ale po prostu jeszcze nie wpadło mi ręce fajnie ubranie z błyszczącym akcentem. U mnie proces jest bardzo powolny.
    Natomiast cieszę się, że wreszcie jasno widzę, że FE jest w bazie DC bo to chyba oznacza, że FE krzywdy mi nie zrobi. A przyznam, że czasem kiedy do elegancji DC dodaję trochę luzu WE to efekt zahacza trochę o FE właśnie. Zwłaszcza jak pomieszam ubrania granatowe z białymi. No i mam ostatnio ochotę na bluzkę w paski (byłaby to jedyna bluzka z wzorem w mojej szafie).

    Jeszcze chcę wyrazić podziw dla Twojej szafy Greto. Imponująca spójność, pięknie to wygląda na tym zdjęciu. To Księżycowy działa u Ciebie jak mocny filtr, prawda? Poszłaś na całość – taka konsekwencja w stylu zawsze robi największe wrażenie.

  • Świetlista (TR+ŚE+BaE+KrE/TSp) 22 Październik 2017

    Jaki wspaniały wpis! Bardzo pomocny, wszystko podane jest tak przejrzyście i przystępnie
    Dziękuję i pozdrawiam

  • Martka (G + AE, EE, BE, SyE, FE, KrE, WE) 22 Październik 2017

    Super wpis! Napisany tak jak lubię a do tego cała tona przydatnych informacji – jestem bardzo na tak :-) Szczególnie, że nadal się trochę miotam pomiędzy moimi Etherealami. Próbuję wyczuć, z których powinnam czerpać, a które tylko podziwiać. Przyznam, że mam z tym mnóstwo zabawy. Powoli uczę się też jak przestać myśleć życzeniowo. Upchnęłam wszystkie yinowe i classicowe rzeczy na dnie szafy, mimo że ich nie noszę to jeszcze ciężko mi się ich pozbyć. A tu jeszcze po przeczytaniu wpisu zakiełkowała we mnie myśl o E które wpisują się w moją bazę, a których nie posiadam w mojej gromadce i od razu zaczynam myśleć o tym które ich elementy mógłabym sobie przygarnąć…i jak tu nie myśleć życzeniowo ;-)

    Piękna i spójna szafa Greto!

  • Bookini (D/SE+KE+WE/TS) 22 Październik 2017

    Wspaniale, mnóstwo pytań z mojej głowy uzyskało odpowiedzi. Ach, jakie to teraz proste. Właściwie już bardzo dużo wiedziałam po analizie, dziesiątkach pytań do Grety i wnikliwej kontemplacji zestawów a nawet medytacji nad nimi rzekłabym:), ale teraz już wiem to bardziej świadomie. Zbierając to wszystko do kupy nie sposób popełnić błędów zakupowych. No oczywiście w grę wchodzi ryzyko nieznalezienia idealnej rzeczy i pewne kompromisy z tym związane, ale w głowie już nie będzie znaków zapytania. Wszystko kliknęło w głowie na swoje miejsce. Świetna instrukcja obsługi szafy!

  • Beata(DC+ŚE,GE, SE, FE, KrE) 22 Październik 2017

    Świetny wpis Greto, jak zawsze:) Ja odkąd wiem jaki typem jestem staram się ograniczać swoją szafę, i faktycznie jest ona mało kolorowa: biały, granat, czarny- czerwony w dodatkach w ramach FE i KrE. Słoneczny zostawiam sobie na lato. Chciałabym jednak dopytać o GE. Rozumiem ,że koronkowa sukienka wizytowa może być szafirowa, granatowa lub w zieleni butelkowej mniej więcej tak jak na kolażu GE? Czy ŚE, który jest u mnie ma 1 miejscu łagodzi fasony DC- np. ostre klapy żakietów, czy coś jeszcze?

    • Witaj, Beato!

      Twoje gwiezdne sukienki muszą mieć fasony DC. Natomiast kolorystykę oraz elementy ozdobne możesz czerpać bezpośrednio z czystego stylu Gwiezdnego Ethereala.

      Jeżeli chodzi o ścisły wpływ Świetlistego na konkretny styl, kwestię tą należy rozpatrzyć indywidualnie, krok po kroku.

    • Moderator - lothlorien 22 Październik 2017

      O, zdecydowanie, długo nie mogłam rozpracować swojego stylu, bo jednak ciężko samemu spojrzeć obiektywnie co konkretnie możemy brać z danego Ethereala i jeszcze jak to połączyć. Także indywidualne konsultacje z Gretą były dla mnie bezcenne, zaoszczędziły wielu wpadek.

  • Ines SN+RE+KryE+SyE+WE+EE+BE 22 Październik 2017

    Ale super post;) Bardzo dużo praktycznych rad. To juz wiem czemu tak mnie ciagnie do stylu SG i dlaczego diagnozowalam się sama jako ten typ-odpowiada za to silny Różany.

  • Betka DC + FE/GE/KarE 22 Październik 2017

    Droga Greto – Przewspaniały wpis!Wiele wyjaśnia i porządkuje w przystępny sposób. Ucina wcześniejsze dyskusje i rozprasowuje znaki zapytania ;) Tak patrzę, gdzie ustawiony jest Francuski Ethereal na diagramie i zastanawiam się ile tych jasnych barw w jego kontrastach siedzi?Czy tylko biel, czy jej odcienie tą jasność tworzą…czy to już zależy od osoby?Nie mam Słonecznego Ethereala i niezbyt dobrze czuję się w bieli, czy biel w samych akcentach i wzorach to dobra droga?A szafa…robi wrażenie, bardzo podoba mi się kolorystyka, zazdroszczę księżycowego ;)

  • Nibi (SG+BaE+AE+WE+SłowE/SSd) 22 Październik 2017

    wow! Nie to, że jest mi źle z moją kombinacją, ale po tym wpisie doceniam ją jeszcze bardziej. A sam wpis będzie czytany kilkukrotnie, bo nawet padając na nos widzę rzeczy, które zdecydowanie będą użyteczne.

    • Hej, Nibi!

      Miło Cię widzieć. Jeżeli wpis faktycznie jest użyteczny, nawet dla padających na nos, to kamień z serca :)

  • Jag FG / AE+KE /SS 22 Październik 2017

    Witaj Greto, <3
    Świetny wpis. Rozkminiam go od wczoraj i wyszło mi na to, że tak naprawdę swoje Ethereale otrzymałam od Ciebie na samym początku. Niepotrzebne były mi te rozterki, czy to wystarczy, czy jest jeszcze coś, co by mi się przydało, bo ciągle czułam niedosyt i brak czegoś. A tu proszę okazuje się, że to Ethereale ukryte mojej bazie od czasu do czasu mieszają i robią krecią robotę :-)
    Zazdroszczę Ci Greto szafy tak minimalistycznej, piękna jest…ach

    • Witaj Jag <3

      Cieszę się, że teraz sytuacja jest dla Ciebie klarowna :) Podoba mi się też Twój nowy podpis <3 Jest perfekcyjny :)

      Dziękuję! Wystarczy nie stosować nasycenia barw i gotowe :D

    • Jag FG / AE+KE /SS 23 Październik 2017

      Klarowne było Greto od początku, tylko później pojawiły się te wszystkie cudowne Ethereale i ich piękno, jak szampan uderzyło do głowy. No to dalej buszować w nich zaczęłam, może ten, a może tamten będzie lepszy :) Twój wpis pięknie mi uświadomił, że one były tylko na chwilę . Gdzieś tam miały swoje pięć minut i wystarczy :)

  • Pozytywna C /KryE+FE+BE/ SA 23 Październik 2017

    Czesc Greto :-)
    Zgaduje, ze wszystko wraca u Ciebie do normy, skoro udalo Ci sie wygospodarowac czas na napisanie, a przede wszystkim przemyslenie tego wszystkiego. Przypuszczam, ze bedzie to jeden z poczytniejszych postow na blogu – kopalnia informacji!
    I wlasciwie nie mam pytan :-D bo w komentarzach wyjasnilas to, co i mnie nurtowalo.
    No, moze poza jadnym: jak polaczyc Francuski z Krysztalowym w stylowa calosc?! Mam wrazenie, ze te dwa Ethereale troche sie zwalczaja. Jeden lubi duzy kontrast, drugi nie… Zerknelam na podlinkowana tablice Pinterest, ale nie znalazlam FE+KryE.
    A moze pokusisz sie o serie postow dot. punktu 6? :-)
    Ciesze sie, ze wrocilas. Pozdrawiam serdecznie i dolaczam do zachwytow nad spojna szafa ;-)

    • Cześć, Pozytywna! :)

      Dziękuję!

      A np. francuska stylówka z płaszczem, a do tego kryształowa bluzka oraz choćby perełki w uszach? :) (płaszcz granatowy, bluzka ecru)

  • Alegra FG+GE+WE+KE+BE 23 Październik 2017

    Witaj Greto :) Super, że znów pojawiłaś się na Blogu :)
    Fantastyczny wpis, ogromnie podoba mi się taka logika i przejrzystość.
    Ja niestety wciąż trochę utykam na myśleniu życzeniowym, a raczej na odpowiedzi na pytanie “jak dopasować styl ubioru do stylu bycia” bo nie czuję właściwie żadnego z pierwiastków bazowych FG. Mam też problem z sytuacjami, gdzie potrzebny jest strój smart casual/ business casual – a to są właśnie sytuacje, gdzie najbardziej zależy mi na wyglądaniu dobrze.
    Twoja szafa jest dowodem na to, że nawet FG jest w stanie stworzyć capsule wardrobe ;-) Robi wrażenie!

  • Nadia C/SS (ŚE+BE+KE+SłowE) 23 Październik 2017

    Witaj Greto. Hej dziewczyny. Wszystkim się poukładało po tym poście, a mi się pomieszało :) Czy dobrze rozumiem, że wcześniej analizowane dziewczyny dostały w pakiecie E również te E, które są w typie bazowym (czyli np ja mogłabym dodać do listy kryształowy i słoneczny), a potem Greta zrezygnowała z tego? I teraz mamy jeszcze E, które są w typie bazowym, ale mogą być w nim ukryte (ten drugi zestaw E i Kibbe w poście), Classic ma tu francuski, słowiański, różany. Czy to znaczy, że z francuskiego i różanego też mogę korzystać? (słowiański został mi przydzielony przez Gretę).
    Dużo się tego zrobiło, więc zrezygnowałam z dwóch ostatnich E w podpisie (WE i IE), bo z wietrznego Greta radziła mi tylko buty, a Iskrzący odradzała (co już wypróbowałam i jak zwykle przyznaję Grecie rację:). Chętnie za to spróbowałabym francuski, ale nie wiem czy warto zapuszczać się w te rejony.

    • Nadiu, wydaje mi się, że spośród E składających się na daną bazę, Greta po prostu wyławiała te, które w przypadku danej osoby pozwalały budować najkorzystniejsze stylizacje i o nich informowała dziewczyny. Rozumiem to tak, że znajdzie się u Ciebie odłamki różnych związanych z typem C pierwiastków, bo to te właśnie pierwiastki składają się na Twoją bazę, jednak to Słowiański E jest tym, wartym szczególnego podkreślenia – dlatego został wyróżniony. Natomiast sposoby podkreślenia reszty E tworzących bazę C są po prostu zawarte w zaleceniach dla typu Classic (?).

    • Droga Nadio,

      Luci odpowiedziała na Twoje pytanie. Ja mogę się tylko podpisać pod jej słowami :)

    • Annabel ( DC/ SyE, WE, FE/ TS) 24 Październik 2017

      Nadiu- mi również podoba się bardziej stary typ zapisu, ponieważ były w nim akcentowane najsilniejsze E- to, w czym jest nam naprawdę dobrze, niezależnie, czy przynależy do bazy. Przykładowo, jeśli “ukryłabym” w swojej bazie FE, to mogłoby być to mało czytelne dla osób postronnych. W bazie DC jest bowiem jeszcze Karmazynowy, który u mnie się prawie wcale nie wyraża. Chowając FE w bazie sprawiam, że ktoś, kto mnie czyta nie wie, że jest on u mnie dużo silniejszy niż Karmazyn, powstają domysły, dodatkowe pytania, itp. Piszę o tym, bo uważam, że ważne, aby nasze podpisy były czytelne dla innych, gdyż dzięki temu możemy się po prostu lepiej rozumieć mówiąc o własnych doświadczeniach i czytając o doświadczeniach innych.
      Tak w ogóle, to bardzo przydatny, treściwy post, taki do wielokrotnej analizy; długo czekałam, aż coś nowego pojawi się na blogu, i się doczekałam- dziękuję.:)

    • Witaj, Annabel!

      Dziękuję za słowa uznania :)

      Co do podpisów, wyeksponowanie ważnego/ukochanego, bazowego Ethereala/li też jest dobrym pomysłem.

    • Annabel ( DC/ SyE, WE, FE/ TS) 24 Październik 2017

      Witaj, Greto:) Wspaniale, że jesteś tu z powrotem :)

    • Nadia C/SS (ŚE+BE+KE+SłowE) 24 Październik 2017

      Dziękuję luci, Greto, Annabel. Trochę więcej już rozumiem. Wśród moich E nie ma niczego z bazy. Mam tylko Słowiański jako ten E o drugim stopniu kompatybilności. Mój problem to to, że ja w ogóle nie czuję bazowych E. Kryształowy odczuwam wręcz (wraz z alabastrowym) jako najdalszy od mojej aury, słoneczny też nie jest mój, jest biały i zbyt perfekcyjny, Dlatego zastanawiałam się czy w ogóle mogę korzystać z bazowych E, żeby łatwiej mi było osiągnąć klasyczny look i po tym poście pojawiła się nadzieja w postaci francuskiego E (który jest trochę klasyczny), różany też niestety jest zbyt daleko ode mnie. I dalej nie wiem, czy warto próbować z tym francuskim.
      Uporządkowałam podpis idąc za nie pamiętam czyim przykładem. Teraz podpis mi się podoba :)
      Dziewczyny, mam prośbę, zamieszczajcie podpisy, bo łatwiej jest wymieniać doświadczenia, gdy ma się choć wyobrażenie osoby :)

  • Greto, czytam już piąty raz. :)

    Pamiętam, jakiś czas temu, siedziałam przed komputerem i przeglądałam tablice dwóch E, z których jeden nie trafiał do mnie zupełnie, a drugi jakoś tak jakbym była jego odległym cieniem i nagle doznałam
    zdumiewającego olśnienia, że właśnie te dwa, obce mi, do których nie przywiązywałam uwagi, budują moją sylwetkę i określają jej wiodące cechy :D Czy to własnie o to chodzi? E składające się na typ bazowy to te konstytucjonalne, podstawowe, które może niekoniecznie rzucają się pierwsze w oczy i które nie zawsze nadają się do tego by nimi epatować w całości (bo np u kogoś, kto nie jest czystym typem, stoją w zbytniej sprzeczności z E nakładkowymi) ale wszystko się na nich opiera? :)

    • Eryka (R+AE+BaE+KarE+KrE+FE) 23 Październik 2017

      Luci, o których mówisz?
      Z mojej bazy w 100% utożsamiam się tylko z Gwiezdnym. Nie muszę go w żaden sposób dopasowywać do typu jak choćby mój silny Baśniowy, bo Gwiezdny wydaje się stworzony dla R. Syreni z początku odrzucałam, ale po zobaczeniu tutaj miliona inspiracji zaczęłam wychwytywać korzystne dla mnie jego elementy. A odrzucałam zapewne dlatego, że silniej czułam te ciemne, silne Ethereale (Baśniowy, Gwiezdny, Karmazynowy), czyli to, co piszesz o sprzeczności nakładek z bazą. Z kolei zachwyciłam się Różanym, a mogę sobie na mniej pozwolić niż z Syreniego (chyba). I tylko do Słowiańskiego miałam odpowiedni stosunek, uwielbiam te aspekty, które mi pasują, ale muszę być ostrożna z dodatkami ;)

    • Witaj, Luci!

      O to chodzi :) Pięknie wszystko wyjaśniłaś. Bardzo Ci dziękuję.

      ****************

      Dodam jeszcze, że informacje z posta Luci są skierowane głownie do osób, które słabo czują swój typ bazowy lub swoje bazowe Ethereale.

    • Fresco (SN) 23 Październik 2017

      Luci, Greto – dziękuję :) i to jest chyba ten moment w którym mi “kliknęło”. W taki sposób jak to luci zrobiłaś, mogłabym właśnie opisać w moim SN-owym przypadku obecność Syreniego i Księżycowego E w bazie. Nie bez powodu zostały u mnie wyodrębnione Bezkresny, Wietrzny i Mahoniowy – to ich ekspresja pozwala mi na bycie Soft Natural “po mojemu”, natomiast pewne zalecenia SN-owe zawierają się w opisach dla SyE i zwłaszcza KE – miękkości, typ kolorystyczny, itd… <3

    • I mamy kolejny, fajny post szkoleniowy :) Dziękuję Ci Fresco <3

  • Eufrozyna (SN+KrE+GE) 23 Październik 2017

    Patrzę sobie na wykres… Czy tylko mi się wydaje, że chłodnych i chłodnawych Ethereali jest więcej niż tych ciepłych? :)

    • Też mnie to uderzyło. :)

    • Przyczyną jest prawdopodobnie to, że typologia Ethereal została stworzona przez Polkę i w Polsce :D

    • Kat N / WE+SE+BE = Ang / TSu 24 Październik 2017

      No nie ma tak, że wszyscy maja po równo :P Ja po dłuższym zmaganiu się z faktem, że wszyscy maja ethereali na pęczki, a ja niekoniecznie, zauważyłam, ze stricte yangowe są 4, a stricte yinowych jest aż 8 ;) (6 jest mieszanych).

    • Eufrozyna (SN+KrE+GE) 24 Październik 2017

      I kto to pisze. Ty masz Angelic! Jesteś tutaj fenomenem :D

    • AgnieszkaM (G+KryE/SSu) 24 Październik 2017

      Sam wyraz “eteryczny” wieje chłodem:)

  • Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *