DAVID KIBBE
TYPY URODY

telefon 1234567890

Typy urody autorstwa Davida Kibbe

felieton14new

 

Typy urody autorstwa Davida Kibbe

Klasyfikacja według rysów twarzy oraz budowy ciała.

Znamy typy kolorystyczne oraz ich rodzaje. Jednak zróżnicowanie naszego wyglądu nie ogranicza się tylko do kolorystyki. Różnimy się wzrostem, strukturą kości, budową ciała, rysami twarzy. Nasze oczy mają rozmaity kształt i rozstaw. Nos nosowi, usta ustom nie równe. Wysoka osoba może mieć krótkie proporcjonalnie kończyny, niska zaś długie. Wszystko zależy od tego jaką mieszanką genów zostaliśmy obdarowani. Warto poznać nie tylko kolorystyczny typ urody. Ubieranie się w stosowne barwy to nie wszystko. Równie ważne są fasony, tkaniny, desenie oraz odpowiednie zestawienia kolorystyczne, zarówno w garderobie jak i w dodatkach. Z kolei dopasowanie długości włosów oraz dobór odpowiedniej fryzury nie zależą tylko od kształtu twarzy, ważna jest cała nasza fizjonomia. Np. niskim kobietom często odradza się noszenie długich włosów, z kolei te bardzo wysokie nie najlepiej wyglądają w krótkich cięciach. I to ma sens. Dla odmiany, dobór garderoby nie może być uzależniony tylko od typu kolorystycznego i rodzaju sylwetki. Bardzo ważna, o ile nie najważniejsza jest w tym wszystkim nasza twarz. Kompozycja musi pasować do całości – kolorystyki, twarzy, figury. Wizaż i stylizacja muszą na równi uwzględniać nasze kolory i kształty. Poznanie swojego fizjonomicznego typu urody, każdej kobiecie pomoże wyglądać jak najatrakcyjniej.

Tym razem mamy nie dwanaście, a trzynaście typów urody. Oczywiście każdy z nich może być zarówno Wiosną, Latem, Jesienią, jak i Zimą. David Kibbe podzielił kobiece kształty i twarze na pięć głównych grup. Są to kolejno: Dramatic, Romantic, Classic, Natural, Gamine. Oprócz typów głównych wyróżniamy jeszcze osiem podtypów, które są odgałęzieniami typów podstawowych. Przy czym typy nadrzędne stanowią konkretne typy urody.

Przy poszczególnych rodzajach urody zasadniczą rolę odgrywa wpływ pierwiastka męskiego Yang oraz żeńskiego Yin. Na zdjęciach zamieszczonych poniżej, przy każdym typie urody zamieściłam, stworzony przeze mnie kod Yang/Yin. Proszę zwrócić uwagę na kolejność występowania danego pierwiastka oraz na jego moc, oznaczoną plusami. Kod doskonale obrazuje oddziaływanie pierwiastków, męskiego i żeńskiego, na dany typ urody.

  1. DRAMATIC  - zobacz opis
  2. SOFT DRAMATIC  - zobacz opis
  3. ROMANTIC - zobacz opis
  4. THEATRICAL ROMANTIC - zobacz opis
  5. CLASSIC - zobacz opis
  6. DRAMATIC CLASSIC  - zobacz opis
  7. SOFT CLASSIC - zobacz opis
  8. NATURAL - zobacz opis
  9. FLAMBOYANT NATURAL - zobacz opis
  10. SOFT NATURAL - zobacz opis
  11. GAMINE - zobacz opis
  12. FLAMBOYANT GAMINE - zobacz opis
  13. SOFT GAMINE - zobacz opis

 

Po kliknięciu w którekolwiek zdjęcie, uruchamia się okno z przeglądarką.

 typ urody Dramatic

typ urody Soft Dramatic

typ urody Romantic

typ urody Theatrical Romantic

typ urody Classic

typ urody Dramatic Classic

typ urody Soft Classic

typ urody Natural

typ urody Flamboyant Natural

typ urody Soft Natural

typ urody Gamine

typ urody Falmboyant Gamine

typ urody Soft Gamine

 

Test niezbędny do rozszyfrowania typu urody znajduje się pod tym linkiem – TEST
W kolejnych wpisach szczegółowe omówienie fizjonomicznych rodzajów kobiecej urody.

podpis

 

Zapisz

Zapisz

Komentarze do wpisu “Typy urody autorstwa Davida Kibbe”

  • Kenna SN (SyE, BE, SłowE) + FE | LSm 9 Marzec 2018

    Dziękuję Greto, a jakie ta urocza dziewczyna ma E?

    • W bazie SC – Syreni (w aspekcie romantycznym), Kryształowy, Różany (wydelikacony)

      Dodatkowo – Francuski i Alabastrowy

    • Kenna SN (SyE, BE, SłowE) + FE | LSm 9 Marzec 2018

      Greto, jesteś nieoceniona, jak zawsze :) czyli dwa elementy mnie z nią łączą, ciekawe… Do reorganizacji garderoby zbierałam się nieprzyzwoicie długo i teraz właśnie, na wiosnę, mam plan, aby zgłębiać (bardzo dotąd zaniedbywany) SyE.

    • Życzę powodzenia! :)

  • Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 10 Marzec 2018

    To i ja zapytam, o Aleksandrę Popławską, czy ta pani to może DC bądź C z mocnym FE? Pomyślałam jeszcze o N, ale coś ostatnio słabo typuję :D Sprawdzałam na eternalkowych diagnozach i jej nie znalazłam, aczkolwiek jeśli była już typowana wybaczcie :)
    http://jastrzabpost.pl/wp-content/uploads/2015/02/All-ONS_2006423-DSC.jpg

  • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 10 Marzec 2018

    Mnie jeszcze nie daje spokoju Gaspard Ulliel :P.
    Podobnie jak Jake Gyllenhaal, zaprząta moją głowę
    od dobrych kilka miesięcy i nie potrafię go określić.
    Ostatnio wymyśliłam – może jednak C? :D Kolejny,
    przystojny C, który ma coś w sobie. Jak myślicie?
    https://img.rasset.ie/000e4bfa-614.jpg?ratio=0.67
    Myślałam już nad typem D, ale jednak inny kształt
    ramion, niż Jake.

  • Greto, jaki typ reprezentuje Jonathan Rhys Meyers?

  • Lian SC+FE+KE+RE+KryE 11 Marzec 2018

    Nie mogę znaleźć, nie wiem czy już był czy nie, ale spytam – Viggo Mortensen – jakim będzie typem i jakie mu przypadają E?

  • Jakie kształty brwi pasują jakim typom? Czy proste brwi “na koreankę” pasują Gamine?

  • Ania DC (WE+SE+KE+FE+IE) 12 Marzec 2018

    Ale wysyp pytań :) Mnie nurtuje jakim typem jest Carly Chaikin, która gra w serialu mr. Robot. Obstawiam jakiś dramatyczny, ale chciałabym wiedzieć na pewno ;)

  • Aga SG/KarE+GE+WE/DW 13 Marzec 2018

    Jakim typem może być Frances McDormand (1,65)? Na większości zdjęć jest dość specyficznie ubrana, ale udało mi się znaleźć coś takiego:
    https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2018/01/nintchdbpict000377754077-e1515802914302.jpg?strip=all&w=640
    C? albo DC? A z ethereali, może Wietrzny i Bezkresny?

  • Dzień dobry, przede wszystkim gratuluję wiedzy i pasji do przedmiotu! Blog czyta się z przyjemnością <3
    Mam jedną prośbę i dwa pytania:
    Prośba: Czy przy jakiejś wolniejszej okazji mógłby pojawić się wpis systematyzujący informacje na temat pierwiastków?
    Pytania:
    1. Czy bardzo zaznaczona klepsydra (90-60-90) wskazuje jednoznacznie na typ Romantic bądź Theatrical Romantic?
    2. Jakimi typami są (aktorzy z naprawdę starych filmów, więc załączam linki do zdjęć) Irene Dunne https://i.pinimg.com/236x/68/cd/e8/68cde84e80f0437a50bdd9bbd4a00873–irene-dunne-hollywood-fashion.jpg
    Jean Arthur https://i.pinimg.com/originals/24/40/0c/24400cc1a79c240dd26f47ef765c4690.jpg
    Cary Grant http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/05/15/17/4045779900000578-0-image-a-43_1494864462734.jpg
    James Stewart http://images.askmen.com/fashion/style_icon_100/102_jimmy-stewart-style-icon.jpg
    Joel McCrea https://vickielester.files.wordpress.com/2013/02/maccreas-on-the-beach.jpg?w=800
    (Starałam sie dobrać zdjęcia, na których jak najdokładniej widać sylwetkę danej osoby).
    Byłabym bardzo wdzięczna za odpowiedzi.
    Pozdrawiam serdecznie!

    • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE/TS 19 Marzec 2018

      Witaj :)

      Odpowiem Ci tylko na pierwsze pytanie :) Lepiej 30 centymetrową różnicą się nie sugerować. Sama mam 70 w talii i 100 w biodrach. Takie wymiary mogą pojawić się także w grupach Gamine. Ale niski wzrost i dominujące ramiona, także stąd FG :)

    • Fantazja 19 Marzec 2018

      Dzięki:) W tym wypadku to jest typowo krągła różnica, bez dominujących ramion i przy średnim wzroście. Pytam się o to, bo w jednym starszym komentarzu Greta napisała, że taka duża różnica występuje tylko u typów romantycznych, a potem ktoś to skontrował:) Więc chciałam się dopytać;)

  • Czy Yolandi Visser to Gamine + Angelic + Ingenue? Ma 156 wzrostu. Jej zdjątko: https://i.pinimg.com/originals/5d/35/95/5d35952d7803beee62e023cf95163b43.jpg
    Ćwiczę analizowanie innych :D

    • Drukara 20 Marzec 2018

      Czy Angelic i Inguene może występować razem? Angelic posiada Noble, który “wypoważnia”, kiedy Innocent dodaje twarzy niewinności. Nie gryzie się to jakoś?

    • Drukara – Audrey Hepburn ponoć ma je razem, jeżeli mnie pamięć nie myli :)
      No i mi się wydaję, że to właśnie przez taki urodowy kontrast z Angelic i Ingenue Visser ma taką ciekawą urodę. Dziecięca, ale zarazem androgeniczna “anielska” twarz. Ale nie jestem pewna na 100% czy je ma, więc stąd moje pytanie :D

  • Jakie E ma Sherilyn Fenn poza gwiedznym i karmazynowym?

  • Drogie Panie i Panowie, jak tyją typy kibbe? Co widzicie po sobie i przedstawicielach swoich typów oraz innych?

    • Hmm… sama chciałabym wiedzieć… temat ruszany wiele razy , pod różnymi typami ale jakoś dogłębnie dla mnie niewyczerpany.
      DC- biodra i uda
      C- całościowo, choć w jabłko.
      Najbardziej chciałabym wiedzieć jak tyję ja, mam taką porażkę ze samoświadomością, że zastanawiam się nad tym czy to w ogóle to normalne.
      Sama mam na koncie przytycie w ciąży 60+, czyli 100% mojej wagi wyjściowej. Schudłam do 68 ale za nic w świecie nie mam obiektywnego spojrzenia siebie i nie umiem się porównać czy tyję bardziej w gruchę czy jest to tycie równomierne.. Bo jak się przytyło tyyyyle to nie ma siły aby nie weszło we wszystkie części ciała.. Biodra zawsze miałam szersze. Waga po ciąży waha mi się w okolicach 68-75 i za nic w świecie nie stwierdzę obiektywnie, że z całą pewnością pierwsze tyją mi biodra czy , też że tyję równomiernie… Az mi siebie żal bo taka wiedza chyba jest kluczowa…

    • Eliza (C | KrysE + WE + BaśE + RE | SSu) 22 Marzec 2018

      Classic – jak to klasyk, tyje równomiernie. Objawy u mnie (mówię tu o 10 – 15 kg na plusie):
      – Pojawia się i zaokrągla brzuszek. Wymieniam tę cechę jako pierwszą, bo wg mnie to cecha dość charakterystyczna dla C. Nie da się zrzucić samego brzuszka bez ogólnego chudnięcia – tutaj nawet ćwiczenia ani diety z dużą dozą błonnika nie pomogą. Mi nawet przy normalnej wadze, bez dodatkowych ćwiczeń, nie udaje się uzyskać zupełnie płaskiego brzuszka (o lekko wklęsłym nawet nie marzę). Płaski brzuch miałam jedynie w stanie niedowagi, to jest 42 kg na 161 cm.
      – Tycie skupia się na obwodach ramion, biustu, talii i bioder w proporcjonalny sposób. Zaokrągla mi się biust, pupa się poszerza bardziej wszerz, choć nie zyskuje latynoskich krągłości. Po wymiarach, u mnie standardowe 90-90-64-90 zamienia się w 94-94-67-94). Na pupie niestety lubi się pojawiać cellulit.
      – Kończyny: Delikatnie zaczynają zaokrąglać się uda i ramion, nadal pozostając lekko napięte. Łydki i przedramiona pozostają szczupłe i napięte. Na udach praktycznie nigdy nie miałam cellulitu, a demonem sportu nie jestem.
      – Buzia: Delikatnie tyje (nie robi się pucułowata, pozostaje napięta, delikatnie wypełniają się policzki, ale nadal są przynajmniej lekko napięte), ale główny objaw u mnie jest taki, że pojawia się drugi podbródek – przy czym ja mam buzię nie do końca standardową dla C, bo w kształcie serca – SG, a rysy z wpływem FG. Może to mieć wpływ.
      – Całość: Sylwetka nadal jest proporcjonalna, z tendencją do jabłkowania. Nie jest to taka “mięciutka” otyłość, jak w typie Romantycznym, ani “nabita”, jak w Dramatycznym. Skóra pozostaje lekko napięta.

      Dla obrazu, nasza rodzima C, Anna Guzik:

      Superszczupła:

      szczupla Anna Guzik

      Normalna waga:
      https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTqb9JCUezJRUNj9nVr2qb6rKOpxLcHPi2wHemun_pJA09yHOqakw
      https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTnaYmU4QBpT6KwqJYn3lgmWHAC8K6FoxT1l7k54WDY2WBRH7WLeg
      Widać, że jest szczupła, a brzuszek jest. Taki urok C.

      Zaokrąglająca się sylwetka:
      http://www.topstars.pl/wp-content/uploads/2009/01/guzik2.jpg
      http://0.s.dziennik.pl/pliki/2273000/2273269-tzg9-643-482.jpg
      http://www.topstars.pl/wp-content/gallery/guzik_rozmiar/guzik_rozmiar.jpg
      – tutaj parę kg więcej.

    • wybaczcie te błędy w stylistyce :( Podwójny żal :/

    • Jntn SD /KE + WE + KarE / SSu Deep 22 Marzec 2018

      Ooo, właśnie ten temat jest mi bardzo aktualny. Mam pewne obserwacje. Jako facet SD tyję niestety mniej więcej jak kobiety SD. Moim zdaniem facetom lepiej w niższej wadze, zwłaszcza D i SD. Od dodatkowych kg nie stanę się słodkim misiem tylko bardziej buldogiem XD. W czasie nadwagi u faceta SD robi się za dużo softu i przez to cechy Dramatyczne zanikają. Ciało robi się dziwnie krępe i głownie tyje twarz, która robi się nalana, zanikają kości policzkowe, które są naszym atutem. Później w kolejce dodatkowe kg kumulują się w klatce piersiowej (męski biust xD), pośladkach, biodrach, udach i brzuchu. Przez to figura męska traci swoją największą właściwość czyli ‘strzelistość’ i robi się “kobieca” no i właśnie taka krępa. Jak mam więcej kg to czuję jakbym “rzucał biodrami” mimo, że mój chód jest normalny. Dodatkowo nogi wyglądają bardziej ciężko.

      Przykład Russella kiedy ma mniej kg. Nawet przecinając trochę sylwetkę nie szkodzi mu to aż tak:
      http://www4.pictures.zimbio.com/pc/Russell+Brand+Katy+Perry+holding+Zuhair+Murad+tsnYdNMUtIkl.jpg

      A tu kiedy ma więcej kg. Nawet monochromatyczność nie pomaga za bardzo: https://www.wonderwall.com/photos/2018/02/06/1020538-russell-brand-is-seen-out-and-about-with-his-wife-laura-.jpg?x=700&y=1052&icq=74&sig=2736f8965670c378e9ff9c390b92d15c

      To takie moje przemyślenia i obserwacje :)

    • Drukara 22 Marzec 2018

      Dziękuję Elizo za wyczerpujący opis. Nie wiem czemu, ale te brzuszki pań C jak sobie przejrzałam wyglądają jakoś urokliwie.
      Ja jako człowiek, który z analizą się zbieram i zbieram(mam plan podejść w lato) tyję głównie w biuście i biodrach, udach, trochę pupie i brzuchu. Ciało przy każdej wadze mięciusie, talia 30 cm do teraz przy już sporym ciężarze, nawet przy trenowaniu mięśnie niby były, ale jakoś miękko. Zobaczę, mam nadzieję, za jakiś czas, który typ przedstawiam w tej materii.

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 22 Marzec 2018

      Elizo, pięknie to opisałaś :). Jak patrzę na przedstawicielkę
      naszego typu, która nie jest supergwiazdą z mega niskim
      BMI, to jakoś tak mi lepiej :P. Myślę sobie, że taka
      jak ona na pierwszym zdjęciu byłam w liceum, czy chwilę
      po, gdy miałam duże problemy zdrowotne :/. Teraz tak
      pomiędzy tą normalną i zaokrąglającą się sylwetką.
      Jestem zdrowsza, niż wcześniej, więc chyba
      jest optymalnie. A te kompleksy, to powinno się wyrzucić
      z głowy gdzieś daleko :P.

    • Aga SG/KarE+GE+WE/DW 23 Marzec 2018

      Z mojej obserwacji SG tyją najpierw w talii, dole brzucha, biodrach i udach (górne partie ud), pupie, później w biuście i ramionach. Policzki stają się bardziej jak jabłuszka (mnie się robią dołeczki w policzkach przy uśmiechaniu ;)) Ciało jest miękkie, na pewno nie zbite. Powiedziałabym, ze SG tyje w takiego miękkiego misia. Wklejam Reese Witherspoon i Drew Barrymore przy wyższej wadze:
      http://cdn01.cdn.justjared.com/wp-content/uploads/2013/04/barrymore-lucky/drew-barrymore-julianne-hough-luckyfabb-event-01.jpg
      http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/03/08/article-2290212-1883DEC0000005DC-480_634x841.jpg
      Moim zdaniem nadal wyglądają uroczo :)

    • Arwena DC+IE+FE+GE/TSp 23 Marzec 2018

      Ja tyję w udach i biodrach. Talia niewiele, biust wcale, ręce zawsze kosciste. Nawet jak utylabym 6 kg, to tego by nie bylo chyba widać (mam doswiadczenia tylko z ciąży), za to – 1kg widać natychmiast dramatycznie na twarzy, obojczykach, biuście.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE/TS 24 Marzec 2018

      Opiszę FG, bo to moja działka xD Głównie tyję w udach, pośladkach i biodrach, potem na drugie miejsce idzie brzuch. I to nie wygląda aż tak fatalnie, jak doda mi się cm gdzieś tam, ale wiadomo – muszę pilnować wagi mimo wszystko. :) Najlepiej mi, jak regularnie ćwiczę, to wtedy robię się twardsza i mniej sflaczała xD

    • Koko SG /GE+FE+RE/ DW 27 Marzec 2018

      Ja, dość podobnie jak Aga (ciekawe czemu :D) tyję najpierw w dolnym brzuszku, biodra/boczki, góra ud. Przybieram też pod paszkami, na przedramionach i w…kolanach. Twarz mam osoby 15 kg tęższej więc tu mało się zmienia, oprócz podróbka, który jeszcze bardziej się uwydatnia. Druga strona jest taka, że jak zabieram się za ćwiczenia to baaardzo szybko widać efekty, pojawia się zarys mięśni. Najgorzej oczywiście idzie z brzuszkiem. A propos brzuszka, to po przeczytanej tu dyskusji nt. brzuszków u C doszłam do wniosku, że w tym typie one jakoś tak pasują, są takie kobiece i wręcz seksowne :D

  • Ponieważ mi się trochę nudzi a na kolejny wpis Grety trzeba będzie trochę poczekać, napiszę co najbardziej lubię w poszczególnych typach i jakie wrażenie na mnie robią.

    D, SD, FN – mają w sobie majestat i posągowość. Do tych kobiet czuję duży respekt i czuję się przy nich słabo, mizernie i mało
    N – Lubię za luz, swobodę i że wyglądają znakomicie w zwykłych, niewymuszonych, wręcz piżamowych stylizacjach
    SN – Za to, że większość najpiękniejszych kobiet świata należy do tego typu :p Za świeżość i zmysłowość
    SC – Za wdzięk, subtelność i aurę księżniczki
    DC – Za klimat prawdziwej businesswwoman. Za elegancję i wygląd kobiety sukcesu.
    C – Za idealność,wyrafinowanie i klasę. Kobiecie C nie można nic zarzucić. Nie ma nic za małego czy za krótkiego. Wszystko ma w sam raz.
    R – Za ultra kobiecość. Za tę najbardziej pożądaną klepsydrę. Za najbardziej ponętne kształty
    TR – Ten typ mnie najbardziej intryguje. Jest chyba bardzo rzadki, przez co wręcz egzotyczny. Kobieta modliszka i wamp
    SG – Za słodycz i dziewczęcość. Za prześliczne laleczkowate buźki
    G – Za młodzieńczość, dynamizm i za to, że kobiety G nawet w wieku mocno dojrzałym prawie zawsze wyglądają dużo młodziej.
    FG – Za zadziorność i szaleństwo. Patrząc na kobietę FG widzę i wiem, że jest to osoba z mocnym charakterem

    Takie moje luźne skojarzenia i impresje :p

    • Dzięki, przyjemnie czytać miłe rzeczy o moim typie :3

    • Jntn / SD / KrE + KE + SE + KarE + EE + ME + WE + FE / SSu Deep 23 Kwiecień 2018

      Członek “Majestatu” podziękował :D

  • Czy Katarzyna Warnke to Soft Classic?

  • Jntn SD /KE + WE + KarE / SSu 29 Marzec 2018

    Teraz zapytam o płeć żeńską, moją nową miłość ^^, nie mogę oderwać od niej wzroku, nieważne czy starsza czy młodsza :D. Czy ktoś ma jakieś propozycje nt. Kristen Johnston i może jakieś E?
    Na pewno jest energetyczna :D https://i.pinimg.com/474x/02/09/88/020988b746248b417b7536fa6ab21a61–kristen-johnston-pretty-things.jpg

    Nie wiedziałem też, że ma aż 183 wzrostu!

  • Czy macie jakieś pomysły na typy urody dziewczyn z Rodzinki.pl?
    Wszystkie są niewysokie, a jednak moim zdaniem ich typy będą różne.
    Julia Wieniawa (161) FG?
    Wiktoria Gąsiewska (165) SN?
    Olga Kalicka (160) SG?

  • Jakim typem będzie Emily DiDonato? Jakie jeszcze może posiadać ethereale, poza Syrenim i Karmazynowym?

  • Czytam bloga od ponad roku, przeszukałam już prawie wszystkie komentarze i nie mogę znaleźć… Czy Beata Tadla będzie typem SG? Czy bardziej FG? Ma 153 cm wzrostu, można teraz w Tańcu z Gwiazdami spokojnie obserwować jej sylwetkę przez jakiś czas, bo pewnie dojdzie do finału. :D

    I jeszcze chciałabym zapytać o przybieranie na wadze: które z “niskich” typów (poniżej 160 cm, czyli gaminkowe, R i TR) mogą mieć takie naprawdę mocno masywne uda i tyć w pierwszej kolejności u dołu brzucha oraz na pośladkach i w udach właśnie?

    Będę bardzo wdzięczna za odpowiedzi :)

  • Bardzo jestem ciekawa Waszego zdania na temat domniemanego typu Roberta Lewandowskiego. Nie wiem czy nie był już omawiany, ale wyszukiwarka nic nie pokazuje. Co sądzicie? DC?

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 27 Kwiecień 2018

      Może być i DC, nawet pasuje. A co myślicie o Kubie Błaszczykowskim (176 cm), mnie wygląda na Naturala.

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 27 Kwiecień 2018

      Mnie się wydaje C albo DC. Widziałam zdjęcia w garniturze, chyba w Vistuli czy innym Bytomiu
      i bardzo mu pasowało.
      Błaszczykowski pasuje na N, nie dziwota,
      że wpadł mi kiedyś w oko :).

    • Bookini D/KE 27 Kwiecień 2018

      Dla mnie też N pasuje do Błaszczykowskiego.

  • Lian SC+FE+KE+RE+KryE 27 Kwiecień 2018

    Blogerka Alinarose rozkminiam ja już od nie wiem kiedy i jakość nie mogę rozkminic. Jak myślicie?

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 27 Kwiecień 2018

      Ja bym postawiła na Natural z Kryształowym E. Na TR raczej za mała charyzma.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 27 Kwiecień 2018

      Nie wiem, ale wydaje się że ma szersze ramiona od bioder, nie jest natomiast jakaś grubokoscista. Może FG? Ciężko powiedzieć bo ona doskonale wie jak pozować żeby smukło wyglądać, i jak to się nałoży na fakt że wyrzeźbioną sylwetkę ma…

    • Natalia ma 164cm.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 27 Kwiecień 2018

      To tym bardziej FG. Ona zupełnie nie ma kośćca na grupę N moim zdaniem.

    • Bookini D/KE 27 Kwiecień 2018

      Ja obstawiałabym DC w tym przypadku. A może rzeczywiście FG? Na pewno coś yangowego.

    • Pomyliło mi się miejsce wstukiwania komentarza.
      Alina Rose ma 170cm,
      to Natalia z BHC ma 164.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 27 Kwiecień 2018

      To może D? Ona jest bardzo yang a równocześnie taka… Ostrokoścista? Linie pionowe itd. No chyba że rzeczywiście DC, ale jakoś tak do grupy C mi nie bardzo pasuje..

    • Moim zdaniem idealnie pasuje na Dramatic Classic. PS. Miała oprację nosa.

    • Ja bym postawiła na D. Gdyby miała szersze kości, myślałabym, że jest N, ale gdzieś wspominała, że nosi rozmiar spodni 34, więc musi mieć bardzo wąskie biodra. Nie ma też klasycznych rysów…

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 28 Kwiecień 2018

      Alina Rose imho w życiu DC nie będzie :-P Szerokie ramiona i lekkie podobieństwo do Kate Middleton sugerują typ N, ew. SN. Z E KryE, BaE, AE, RE?
      Ta druga aż się prosi o Romantic, bardzo ładna dziewczyna swoją drogą.

    • Aga SG/KarE+GE/DW 28 Kwiecień 2018

      Jest baaardzo szczupła. :O Obstawiam FG z dużym wpływem dramatika i KryE. Za FG przemawiają też rewelacyjne włosy. Nie wiem czemu, ale dziwnym trafem, wszystkie kobiety, którym zazdraszczam burzy loków bądź iście elfickich włosów okazują się być FG :D

      Btw. jej poprzedni nos był raczej dramatikowy ;)

  • Drogie Panie, co sądzicie o blogerce włosowej Blondhaircare?

    • Bookini D/KE 27 Kwiecień 2018

      Nabiera ciała jak R, przynajmniej z tego co widać na zdjęciach, ma wysoko talię i podkreśla ją i biust, który ładnie wygląda w dekolcie, ale ogólne wrażenie chyba nie jest R…

    • Do Romantic nie pasują jej rysy twarzy – mocny, ostry nos i małe usta. Ja bym stawiała na Gamine z Ethereal/Angelic… w 2015 roku była bardzo chuda i wtedy jej figura wydawała mi się mocno androgeniczna – brak bioder, szerokie ramiona… Co nie zmienia faktu, że prześliczna kobieta.
      Jakieś jeszcze pomysły?

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 27 Kwiecień 2018

      Z twarzy trochę przypomina mnie, więc może rzeczywiście ten Classic taki lekko otyły + Słowiański? :/ Z kolei moja aura skręca bardziej w stronę Romantic i może stąd podobieństwo. :) Ale muszę przyznać, że podsunęłaś mi nową inspirację. :)

    • Ja bym obstawiała jednak coś z Gamine, choć jej aura jest faktycznie bliżej Romantic. Obstawiłabym SG z Ethereal, ze Słowiańskim E.
      Ewentualnie Classic z Ethereal i Słowiańskim.

    • Aga SG/KarE+GE/DW 28 Kwiecień 2018

      Ja bym się skłaniała raczej w stronę Classic/Soft Classic. Na pewno nie SG. IMHO Ma Kryształ i SE.

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 28 Kwiecień 2018

      Piszecie, że Słowiański, że Classic, to aż sobie ją
      wygooglowałam, bo oczywiście nie kojarzę.
      Figura podobna do mnie, choć nie uważam się za
      “lekko otyłą”. Chyba, że teraz waży z 10-15 kg
      więcej, niż na przeciętnym zdjęciu. Ja bym powiedziała,
      że w końcu “zdrowy” Classic. Myślę, że Słowiański E
      też posiada.

    • Mnie też wkurza, gdy ktoś pisze, że dziewczyna o normalnej figurze jest “lekko otyła”… To jest strasznie okrutne. Tym bardziej, że Natalia jeszcze parę lat temu ważyła 45 kg/164cm i to nie wyglądało ani atrakcyjnie, ani ładnie. A teraz, gdy ma normalną wagę, na blogu jest regularny hejt, że gruba. :(

  • Ja się waham pomiędzy C z IE, lub ewentualnie DC z Ingenue. Jakoś widzę w nim dużą część Gamine, młodego chłopca.

    Np. moim zdaniem tu wygląda b. dobrze:

    1. http://s3.party.pl/styl-gwiazd/robert-lewandowski-441327-GALLERY_BIG.jpg

    2. https://vistula.pl/files_v/e7/lewandowski/lewandowski_6.png

    3. http://s3.viva.pl/damian-dudaanna-lewandowska-robert-lewandowski-445835-GALLERY_600.jpg

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 27 Kwiecień 2018

      Ale w tej koszuli w kropki wygląda śmiesznie, a nie atrakcyjnie. :)

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 27 Kwiecień 2018

      Może ma ten Iskrzący, ale bardzo delikatny? :) Ja za to widzę u niego bardzo delikatny Alabaster. Na niektórych zdjęciach przypomina Kena, a Ken to lalka…

      https://polki.pl/foto/16_9_LARGE_0200/robert-lewandowski-pomogl-chlopcu-2336296.jpg

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 27 Kwiecień 2018

      Też uważam, że w tych ciapkach R. L. wygląda jak…ciapek, sorry musiałam :-D Klimaty N to u niego jakiś kosmos, nie powinien się zbliżać bliżej niż na odległość stadionu :-P Dobra, mądrzę się, a tymczasem tu mi się Kuba podoba, nawet nawet: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTZ_A-RI_CzfYmumLdiT7yMnXPE3sc88qyFuP0p9ffitfzPNeXkXA Jeszcze bym strzelała, że ma SłowE, pewnie ze względu na blond włosy i niebieskie oczy, ale nie tylko. Być może KryE i SE?

    • Jntn / SD 27 Kwiecień 2018

      No na tym zdjęciu rzeczywiście jak Ken, trochę jakby z wosku też.. :) Myślałem, że Syreni to lalka?

      Eloise, wybaczam xD No ale przynajmniej co do klimatów N się zgadzamy :D

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 27 Kwiecień 2018

      Jntn wiem, bywam okrrropnaa ;-) Właśnie sobie uzmysłowiłam, że Alabaster u faceta działa na mnie anty. Anty – wszelako, w przeciwieństwie do kobiet.

    • Jntn / SD 27 Kwiecień 2018

      W sumie nie widziałem jeszcze faceta z AE lub innymi ‘kobiecymi’ E, np. Świetlisty lub Kryształowy. No wiesz, każdy ma swoje typy. :) Domyślam się, że typ męski R nie jest tu zbyt rozchwytywany? :)

    • Jntn / SD 27 Kwiecień 2018

      Mamy odpowiedź na Pintereście, o mało z łóżka nie spadłem.. :D No to z Lewym możemy sobie piątkę przybić xD

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 27 Kwiecień 2018

      Greta nam już pomogła, dzięki. :)
      To mniej więcej tak wygląda Alabaster u faceta. Mnie najbardziej ciekawi Świetlisty. Póki co nadal typuję na jego posiadacza Edwarda Nortona.

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 27 Kwiecień 2018

      A wiesz, że SD był drugim typem, który obstawiałam? Bo najpierw uznałam, że D, ale coś mi nie pasowało, DC też niby podobny, ale jednak nie do końca. Dobra, to kto mi pomoże rozpracować drugiego asa piłki ? :-D Ślicznie proszę :-)

    • Jntn / SD 27 Kwiecień 2018

      No mogłaś mówić! :) Ale teraz widzę, że ma inne możliwości bo ma tylko 4 E z bazy. U niego mocno klasyczny styl nie robi mu aż tak dużych szkód.

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 27 Kwiecień 2018

      Ekhhhmmm, powiem/napiszę to tak: nie odzywałam się, bo mam innych ulubieńców spod znaku SD – J. Fiennes, G. Peck <3 ;-) Tak jeszcze co do panów R, to rzeczywiście jest ich jak na lekarstwo, na blogu się nie pojawił żaden, ze zdiagnozowanych przez Gretę jest o ile kojarzę dwóch – George Michael, którego nota bene nie mogę odżałować i Tom Hardy. Ja mam podejrzenia co do dwóch panów – Elie Saab i nasz rodzimy Kamil Kula. I to by było na tyle, chyba facetów R jest jeszcze mniej niż kobiet TR, a szkoda.

    • Jntn / SD 27 Kwiecień 2018

      Chyba, że tak :) Czyli Lewy nie zapisał się do nich :D
      Czyli rzadkie okazy. O Tomie zapomniałem ale to chyba przez jego “Hardy” wizaż :) Wiem, że z polskich R jest Robert Wabich. Sprawdzę George..

    • Bookini D/KE 28 Kwiecień 2018

      Teraz, kiedy mamy jego diagnozę, typ wydaje się taki oczywisty :) Niby wszystko pięknie, warunki ma wspaniałe a trudno mu zrobić naprawdę dobre zdjęcie. Nawet te z kampanii reklamowych były często… dziwne? DC nie miałby chyba tego problemu. Avarati kiedyś zauważyła, że panowie SD mają w twarzy coś dziwnego, czy jakoś tak, dawała przykład Sherlocka. Tu ewidentnie też jest ten przypadek. I ta masa ethereali! Od siebie obstawiałam jedynie wietrzny. Nie podobał mi się w żadnej ekstrawagancji czy udziwnieniach, nawet okołoklasycznych, a to musiał być alabaster. Naprawdę złożona uroda.

    • Jntn / SD 28 Kwiecień 2018

      No, nie jesteśmy raczej klasycznymi pięknościami :) Ale to też kwestia typu bazowego, już samo połączenie /zderzenie skrajności, czyli pierwiastka D i R przeczy harmonii DC. Czasami czuję się jak Michael Pitt a czasami jak Armitage xD. No i jeszcze tak jak mówisz, cała masa E (i to z różnych parafii) robi swoje. To jak różnie typowaliśmy Roberta potwierdza złożoną urodę. A Benedict to już swoją drogą, jakby był z nie tego świata, co jest w sumie fajne :)

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 28 Kwiecień 2018

      O, wyjaśniło się z nim, z jednej strony trochę w szoku
      jestem, że SD, z drugiej – pomyślałam, że jeśli C,
      to taki “brzydki” i kompletnie nie mój typ, więc
      nawet pasuje – jedyny SD do tej pory, który
      mi się podoba, to Josh Hartnett :).
      Co do Alabastra u mężczyzn, to chyba lubię,
      skoro Alain Delon mnie tak pociąga.
      https://78.media.tumblr.com/559557258c0a5d36fe2736e9fa939a31/tumblr_n1evjeKp541qcs4zto1_500.jpg

    • Bookini D/KE 28 Kwiecień 2018

      Jntn, nieładnie zabrzmiało to co napisałam o Twoim typie, zwłaszcza, że nie pamiętam dokładnie co Avarati, skądinąd wielka fanka facetów SD, wtedy napisała. Przepraszam, za ten skót myślowy. Chyba chciałam powiedzieć, że coś zaskakującego daje ten mix D i R i ta uroda jest czasem niesprawiedliwie oddana na zdjęciach. Jeśli to Cię pocieszy, to ze mnie też żadna klasyczna piękność :)

    • Jntn / SD 28 Kwiecień 2018

      Nic się nie stało (przynajmniej mi xD), bo zaakceptowałem blaski i cienie tego typu :) Chyba nawet pamiętam to co pisała ale odbieram to teraz pozytywnie. Wiem o czym mówisz bo znam to z autopsji i sam osobiście uważam, że nam facetom SD łatwiej jest prezentować się atrakcyjniej na video niż zdjęciach :) Dlatego zdjęć nie lubię robić sobie, chyba, że jakaś sesja. Chociaż myślę że D akurat z fotogenicznością nie mają raczej problemu? :) Klasyczna piękność czy nie, ważne jest aby mieć to coś, to zawsze się sprzedaje :D

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 29 Kwiecień 2018

      Jntn – tak, akurat fotogeniczność myślę, że jest niezależna od typu. Trzeba też lubić zdjęcia.
      Ja osobiście bardzo lubię, ale to pewnie dlatego, że od dziecka tata mnie oswajał z aparatem. Potem sesje
      na studiach itd. Co ciekawe, znajomi fotografowie
      różnie mnie oceniali, w sensie, widzieli różne E.
      Jeden mówił, że najlepiej mi w takich swobodnych
      stylówkach, że taka Słowianka jestem :D. Albo, że dwa
      kucyki mi pasują. Z kolei inny, że najlepiej na taką damę,
      elegancko i włosy do tyłu (Classic), a jeszcze ktoś inny,
      że retro (Baśniowy). O dziwo Karmazyn też ktoś
      zauważył, że “czarna skóra dobrze cię podkreśla”.
      Rozpisałam się, ale takie mam doświadczenia.
      Widać, że magia E działa :).

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE/TS 29 Kwiecień 2018

      Z tego, co pamiętam, mówiłam, że nie potrafiłam się przekonać do oglądania Sherlocka ze względu na urodę Benka :) Ale musiałam obejrzeć więcej zdjęć i filmików z nich :)

      W nocy miałam nocne rozkminy życiowe na temat panów SD, ale i też FG i o to, co wykoncypowałam.

      Tu ewidentnie mamy do czynienia z tym, dlaczego typologia Gretokibbowa i Ethereale mają wyższość nad klasycznymi regułami piękna.
      W klasycznej filozofii założono, że jest jeden ideał piękna (chyba pokłosie po Sokratesie, Platonie itp.), do którego trzeba dążyć. Jest on wymierzalny poprzez matematykę, proporcje itp. I pod to właśnie stworzono wszystkie reguły ubioru. Piękna twarz to twarz proporcjonalna, symetryczna, idealny ubiór to skromny, pełen umiaru, nierzucający się w oczy… Wpajają nam to od dzieciństwa, przez rodzinę, w szkołach, w kościołach… To, co odbiega od tego wzorca, musi zostać zmienione, zamaskowane lub… odpada.
      I dlatego, jak widzimy kogoś, kto wygląda “inaczej”, to jest uznawana w myślach z góry za brzydką. To dlatego, jak widzimy np. długi nos u Adama Drivera lub szeroko rozstawione, skośne oczy Cumberbatcha, odruchowo chcemy ich uznać się za brzydkich. Trzeba otwartości umysłu, żeby znaleźć coś więcej. Zwłaszcza, że nieodpowiedni strój potrafi z łatwością zagłuszyć nieklasyczne piękno.

      Kibbe i GretaKredka myślą totalnie inaczej. Piękno nie jest obiektywne i jedyne, ale jest ono nieoczywiste, jest więcej wzorów i kanonów, a dla każdego z nich muszą byc stworzone odrębne zasady i reguły jego wydobywania. Gdyby nie to, sukcesu nie odnieśliby chociażby Pablo Piccasso czy Salvadore Dali. Świat stanąłby w miejscu, bo tylko opieralibyśmy na Grekach i Rzymianach.

      Podsumowując, według mnie nalezy zerwać z zamknięciem umysłowym i rozszerzyć definicję piękna na wszystkie typy urody i wszystkie Ethereale. Tak, jak zrobili to Kibbe i Greta :)

    • Żeby chociaż ten kanon klasyczny dalej był, to wiadomo by było, do czego dążyć (bardzo duża zaleta). Obecnie kanony zależą od kaprysu stażystów na portalach i dwie bardzo podobne osoby mogą być odbierane skrajnie różnie, a to nie ma żadnych zalet ;) W temacie panów SD: może Peter O’Toole był SD?

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 29 Kwiecień 2018

      Eryko, teraz to już nawet Classic nie jest kanonem,
      tylko jakiś plastic :P. Jedynie na studiach plastycznych
      słyszałam czasami, że “jestem taka w sam raz”. Ale
      artyści, wiadomo, mają oko.
      Co do Petera, to też jestem ciekawa, bo on akurat
      mi się podoba :).

    • Mnie też, a bardzo podobają mi się panowie SD w większości :D
      Powiedziałabym, że przede wszystkim Classic i Romantic mają problem z obecnymi standardami właśnie ze względu na zerwanie z klasycznym kanonem. “Nuda” i konserwatywna kobiecość (wizualnie) w erze indywidualistów nie są pociągającymi wartościami. Z drugiej strony myślę, że dzięki temu sporo aktorek R i C ma niezłe wyczucie. Można być G i całe życie mijać się z właściwym stylem, bo przez drobny szkielet unika się katastrofy. R już musi kombinować, żeby nie wyglądać na plus dwadzieścia kilo, a to wymusza znalezienie ścieżki. Najbardziej mi jednak szkoda SC, które królowały w europejskim klasycznym kanonie. Zresztą jak się gada z kolegami, wychodzi, że dla wielu SC to ideał kobiecości, tylko media jakoś swoje :D

    • Jntn / SD 29 Kwiecień 2018

      Eryko, a jakie standardy męskiej urody są teraz promowane? Jak to widzisz? :)

    • Nie śledzę tego, choć też widzę rozbieżność między tym, co się promuje, a klasycznym kanonem. Nie tak dużą, ale jest. Problem to raczej to, że mężczyznom nie chce się wyglądać i spotkanie kogoś jak Jon Hamm w “Mad Men” na ulicy to jak wygrać na loterii :D Nadal podobają się panowie SD, D i DC z normalnie pięknymi twarzami, ale w przypadku grupy D teraz nawet dziwna twarz nie przeszkadza, bo sylwetka robi swoje. Benedict Cumberbatch nie przebiłby się w latach czterdziestych, a jestem przekonana, że wszystkie ochy i achy wynikają z proporcji SD, taka uroda u SG czy R by nie przeszła :P Za to nie podoba mi się ten szał na superumięśnionych panów z grupy N, już nie mogę patrzeć na tych wymęczonych aktorów opuszczających siłownie, sama czuję się od tego zmęczona. Fajnie, jak ktoś bez wysiłku wyrabia mięśnie, ale powrót do klasycznego kanonu byłby miły (pod tym względem rozumiem ludzi, którzy są zachwyceni niezwykłą-zwykłą Marion Cotillard. Wszystko z umiarem). I atrakcyjny mężczyzna nie musi już emanować męską siłą i opanowaniem, na co stawiał kanon (czyli była większa rola aury niż w przypadku pań). Podsumowując: panowie mają być więksi, bardziej umięśnieni i wysportowani, ale mogą mieć nieregularne, nawet karykaturalne rysy i jakąkolwiek aurę, by się podobać. Ale pewnie coś pomieszałam i mylę się :D

    • Jntn / SD 29 Kwiecień 2018

      Mam nadzieję, że ten problem z czasem zacznie znikać, jeśli faceci staną się bardziej otwarci i się przełamią. Chociaż z drugiej strony, konkurencja mniejsza :D Czyli jednak – wzrost. W sumie może się zgadzać, bo zawsze dostaję komplementy za wzrost (aż do znudzenia xD). Przynajmniej jak zbrzydnę na starość to jakiś atut mi zostanie.. xD Nie lubię kanonów i jakichś “norm”.. ale to w takim razie Joe Manganiello m.in. się w nie teraz wpisuje i jego twarz też wygląda na bardziej regularna.. O, modę na muskulaturę też zauważyłem, i dużo facetów wygląda na przetrenowanych Np. Mateusz Maga, wcześniej leciały epitety, a jak przypakował trochę, to od razu “przystojny” itd. Chyba panowie-drwale już są niemodni? Wygląda na to, że faceci mają trochę łatwiej aby się dopasować do swoich kanonów, wystarczy pójść na siłownię, wyhodować muskuły, aby przynajmniej sprawiać wrażenie silnego. Ciekawe, czy te “normy” i “ideały” mają aż tak duży wpływ na codzienne, zwykłe, życie. Fajnie gdyby panowie z grupy G i R zaczęli być w modzie, chyba, że już byli w latach 40tych?

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 29 Kwiecień 2018

      Mnie się wydaje, że męskich kanonów jest więcej
      obecnie, niż kobiecych. Jeśli chodzi o aktorów na
      przykład. Podam moich ulubionych, podejrzewam, że przewijają się u nich te same E.
      Z grupy C – Armie Hammer, SC – Nicholas Hoult,
      DC – Colin Firth.
      Z grupy G – Ben Whishaw, Christoph Waltz, FG (tu
      pojadę retro, bo James Dean)
      Z grupy R – tu mam problem, bo za bardzo nie lubię
      tego typu, ale jeśli musi być, to Tom Hardy.
      TR – Timothee Chalamet.
      Z grupy N – Brad Pitt, SN – nie ma diagnozy, ale o ile
      jest SN, to Rob Lowe, FN – Jason Mamoa.
      Z grupy D – Jake Gyllenhaal, SD – Josh Hartnett.
      Mam nadzieję, że nie pomieszałam.
      Teraz patrzę, że z grupą R miałam największy problem,
      jednak ten typ nie jest jakiś popularny, no i G znam
      więcej muzyków, niż aktorów.

    • Grupa G się wpisuje w kanony o tyle, że mają największe szanse wyglądać ekscentrycznie i dobrze jednocześnie, a to, jak u kobiet, obecnie się ceni na Zachodzie. A mężczyźni z grupy R mają dobrze o tyle, że ta aura męskości nie jest obowiązkowa i wszyscy widzą, jaki DiCaprio jest piękny, tylko ja nie :P Greta kiedyś mówiła, że często dostrzega zależność, że mocno yangowe kobiety wiążą się z yinowymi mężczyznami i na odwrót, u mnie się sprawdza, jeśli chodzi o docenianie urody. Tak że mówię swoje i analizuję, na ile mogę obiektywnie, ale zastrzegam, że faworyzuję mężczyzn z wpływem D :D wzrost jest dla mnie przereklamowany (jestem niska), ale to ta cecha, która chyba jako jedyna jest stała w kanonie i będzie.

    • Jntn / SD 30 Kwiecień 2018

      U Gamine też może być kwestia andro-urody, co jest raczej teraz przyjęte na plus? Hehe, czyli panowie R mogą konkurować niemalże z paniami xD. Eryko, ale nie jesteś yinowa? To by się zgadzało, że ciągnie Cię do pierwiastka D :) W te teorię jestem w stanie uwierzyć, ale też zgodzę się, że ludzie mogą się przyciągać za pomocą podobieństwa. Trochę jakby w dwie strony. Wiesz, to w sumie miłe, że otwarcie o tym powiedziałaś, bo dużo niskich kobiet szuka bardzo wysokich facetów i odrzuca tych niższych, a to trochę nie fair.

    • Aga SG/KarE+GE/DW 30 Kwiecień 2018

      Mnie się najbardziej podobają panowie D i SD, przez wzgląd na wzrost, to raz, ale tez wiążące się z tym jakieś podswiadome skojarzenie z arystokracją i ogólną atrakcyjność polegająca na nieregularności urody – nieregularności w sensie kontrastu do regularnosci i harmonii typu Classic, regularnych rysów etc. Np uwazam za mega ciacho Adriena Brody’ego i się tego nie wstydzę. Ogolnie męski yang D robi na mnie o wiele wieksze wrazenie niz yang N.

      Sylwetka panów D i SD nigdy nie będzie na topie ani w modzie, bo nie oszukujmy sie, każdy może przypakowac, jesli się uprze i w koncu kaloryfer osiągnie nawet SG, ale 190 i szczupła sylwetkę się ma albo nie ma, a gdy się nie ma, to w czarnym skorzanym plaszczu do kolan nie będzie się podbijać serc. ;)

      Poza SD i D, podobają mi się panowie FG i G z przewagą D i silnym Wietrznym, wiec generalnie duze poklady Yangu. Może dlatego że sama mam duzo Yinu a swiat dąży do jakiejstam równowagi :D

    • Jestem niską R, dla mnie każdy facet jest wysoki i umięśniony :D wydaje mi się, że andro-uroda to najbardziej D (u kobiet też). Nie wiem, czy na plus w ogólnym odbiorze społecznym, ale mnóstwo kobiet się zachwyca.

    • Jntn / SD 30 Kwiecień 2018

      Eryko, chyba, że tak :D To w sumie znowu mnie zaskoczyłaś, że u faceci D to też andro-uroda (u kobiet rozumiem, przez właśnie maksymalny yang) :)

      Ago, bardzo mi miło to czytać jako SD, zwłaszcza, że od dziecka byłem w przekonaniu, że yang N oraz typy z tej grupy są “prawdziwymi facetami”, a FN to już w ogóle… :) Wielu facetów z grupy D są określani jako ‘szczypiory, tyczki itd’, chociaż mi się akurat upiekło.

      Też uważasz, że męski typ SD zalicza się do “arystokracji” mimo dodatku R? Bo ja nie wiedziałem w jakich kategoriach sie określić, bo w sumie diva no nie pasuje w ogóle.. :D Jestem mile zaskoczony co napisałaś o nieregularności rysów, bo po analizie doszedłem do wniosków, że spróbuję zaakceptować swój typ atrakcyjności, mam na myśli właśnie ta nieregularność.

      Wietrzny, jak ja go lubię :D Daje takiego powera. Czyli u Ciebie teoria przeciwieństw też poniekąd się sprawdza :)

      Dzięki jeszcze raz za Twój komentarz, zapiszę go sobie jak będę mieć gorszy dzień :)
      Fajnie jest przypomnieć o swoich atutach od osób postronnych, kiedy się w siebie zwątpi.

    • Mam takie wrażenie, że jak idzie się gdzieś z osobą SD dowolnej płci, człowiek staje się niewidzialny, bo SD przyciąga wszystkie spojrzenia. Mówię z doświadczenia ;)
      Fakt, że mężczyźni SD często się skarżą na swoją chudość, czy że ktoś im chudość zarzucił, ale według mnie ewidentnie widać, że to nie niskie BMI, tylko drobna budowa i wyciągnięta sylwetka. Ale podobnie jak Aga zwracam uwagę raczej na wpływ D niż N u mężczyzn. Zresztą według mnie to tak jak wypominanie kobiecie R/SG/SC krótkich nóg albo cellulitu. No może tak ktoś mieć, ale przy tonie innych zalet trzeba naprawdę się dopatrzeć, by zauważyć takie wady :D
      Ta odrobina wpływu R u SD to mocniejsza niż u D sylwetka, czyli raczej zaleta, bo chyba łatwiej się ubrać?

    • Aga SG/KarE+GE/DW 30 Kwiecień 2018

      Jntn, arystokrata jak najbardziej, dżentelmen z wyższych sfer ;) Kiedyś w starych komentarzach była mowa o skojarzeniu z elfami wysokiego rodu i coś jest na rzeczy. Btw Lee Pace chyba jest właśnie D. Wydaje mi się, że dostojeństwo i pewna szlachetność urody jest mężczyznom bliższa niż określenie Diwa, które jest stereotypowo kobiece. Nie wiem czy nazwalabym Allana Rickmana diwą :D
      W gorszych momentach pomysl sobie, że jesteś tym samym typem co Matthew Goode :D https://metrouk2.files.wordpress.com/2017/01/matthewgoode.jpg?w=748&h=453&crop=1

    • Jntn / SD 30 Kwiecień 2018

      Eryko, wow! :D No jeśli z doświadczenia to pozostaje mi wierzyć :D Chociaż to by wyjaśniało czemu czuję na sobie dużo spojrzeń, jakby na celowniku, myślałem, że to moje urojenia, ale.. cóż, kto wie :) Masz w znajomych/znajome SD? Zauważasz u nich jakieś wspólne cechy charakteru np lub E? Podkreślają swój typ? No tak, teraz to zaczynam odróżniać, kiedy ma się bardziej otwarty umysł :) Np. Adrien nie był dla mnie chudzielcem, mimo, że jest drobnej budowy i długi. Dobrze, że podałaś analogię, to też mi dużo wyjaśnia :) Dlatego też warto raczej podkreślać te zalety, no nie? :) Dodatkowy yin też jest widzę w twarzy. W sumie mi on troche utrudnia, kiedy się zapominam i patrzę na całkiem dramaticowe ubrania, które są za ostre. Ale myśle, że jak ogarnę całkiem swój typ to będzie lepiej z zakupami. Czuję się dobrze w sportowych ubraniach (mam EE), jeśli zmodyfikuję je pod SD, więc na razie z nich korzystam. Domyślam się, że teraz jest trudny okres sklepowy dla R?

    • Jntn / SD 30 Kwiecień 2018

      Aga, czytałem właśnie o Elfach ale to też chyba zależy od E, a elfi E to chyba BaE? Lee kojarzy mi się dość elfio, rzeczywiście :D No właśnie, na początku trudno było mi się odnaleźć przez to bardzo kobiece określenie :) Ale Twoje skojarzenia może mnie naprowadzą :) Goode, arystokrata pełna parą :D Dobrze, będę sobie o nim przypominać :D

    • Eryka 1 Maj 2018

      Nie powiem na 100%, bo takie rzeczy widzi tylko Greta, ale zdziwiłabym się, gdyby nie byli SD, biorąc pod uwagę cechy charakterystyczne. Wydaje mi się, że mają dobre wyczucie, choć widzę, że podkreślanie zalet pionu bez pójścia w 100% D wcale nie jest takie łatwe :) znowu: myślę, że w wielu przypadkach wyczucie rozwija się, gdy nie ma się modnego typu urody (panowie za drobni na obecne standardy, panie zbyt kobiece). I wydaje mi się, że to jest typ na tyle rzadki w Polsce, że od razu przyciąga wzrok, a na tyle popularny, że czasem się go widuje i od razu rozpoznaje. Nie wiem, jaki typ mógłby mieć na tyle zbliżone cechy, że przy podobnej aurze można by się pomylić.
      Dla R niezbyt owocny czas w sklepach, więc kupuję dodatki zamiast ubrań :)

    • Jntn / SD 1 Maj 2018

      Myślę, że na żywo łatwiej określić, kto jest kto bo aura jest “live” :D. Właśnie, to nie takie proste, wbrew pozorom :D Chociaż tak myślę, że przy niższej wadze może mógłbym sobie pozwolić na więcej D w ubiorze. Muszę się chyba dopytać jeszcze Grety :) Ciekawa teoria, pewnie dlatego, że trzeba się bardziej wysilić aby znaleźć coś pasującego i może wtedy nabiera się wprawy. No ja facetów SD mylę z D, ale ja nie mam wprawy w tym :) O, gdybyś mieszkała bliżej to miałabyś romantyczny dobrobyt, bo moja mama jest krawcową :D.

    • Katana SN + KrE / DA 2 Maj 2018

      A jak już tak mówimy o facetach SD to jak myślicie, czy Andy Samberg jest SD czy może jakimś naturalem?

    • Anikka C (KryE + SlowE + SE) WE + SyE 12 Maj 2018

      Nie wiem czy moja odp pojawi sie pod odpowiednim komentarzem, ale ok zobaczmy :P Tez sie zastanawialam nad Andym Sambergiem! Bardzo ciekawa uroda :) Ma 1.77m moze FG lub zwykly N? Chyba ze za niski na zwyklego N… Ale jakos naturalowo mi sie tez kojarzy. https://static.stereogum.com/uploads/2017/06/GettyImages-696097392-1498055247-640×427.jpg
      Nie wiem czy to wietrzna ekstrawagancja? :D

      A jak juz jestesmy w temacie SNL zastanawialam sie te nad Cecyli Strong. Czy ona jest SD lub C/DC z mocnym karmazynem/gwiezdnym? https://pmcdeadline2.files.wordpress.com/2015/04/cecily-strong.jpg?crop=0px%2C64px%2C2000px%2C1342px&resize=446%2C299

      I tu figura
      https://nyppagesix.files.wordpress.com/2015/02/461077490_1039536612.jpg?quality=90&strip=all&w=664

    • Katana SN + KrE / DA 10 Czerwiec 2018

      Ale przegapiłam twój komentarz :-) Nad ludźmi z snl lubię się zastanawiać bo ciągle są w różnych ciuchach i perukach, można obserwować co im bardziej pasuje. Dla Celily też bym obstawiała SD, Kate Mackinnon – FG, Vanessa – SN, Beck Bennet – SC?

    • Anikka C (KryE + SlowE + SE) WE + SyE 11 Czerwiec 2018

      Spoko Katana, ja tez tutaj niestety czesto gubie komentarze ;D Beck Benett racja!! haha ze slowianskim? stylowka na Putina mu pasowala :D Vaness i Kate, nie zastanawialam sie ale jak przeczytalam Twoj komenatrz to nie widze innej opcji :) A Pete Davidson? Chcialam powiedziec ze FG, ale on ma 1.91m :o wychudzony N? sprawia wrazenie takiego ‘watlego’ wrecz. Grupa C na pewno tu odpada, a na D jakis za miekki chyba(?)

    • To ja też strzelę:
      Cecyli Strong – Natural z energetycznym, Gwiezdnym i Francuskim
      Kate Mackinnon – SC
      Vanessa Bayer – SN z Iskrzącym

    • Hej, ostatnio zaczęłam czytać tego bloga i też zastanawiałam się nad Andy Sambergiem, bo go uwielbiam :D
      Strzelam, że jest Romantic. Wydaje mi się miękki jak Tom Hardy.
      Jestem też ciekawa jakim typem jest Matthew Perry, w Przyjaciołach (kiedy miał zdrowe BMI) był wg mnie najatrakcyjniejszy z całej trójki, myślę, że to może była jakaś grupa C?
      No i jestem prawie pewna, że Dexter to jest Michael C. Hall to Natural :)
      W sumie mi się podobają faceci z prawie wszystkich grup, tylko muszą mieć w sobie to coś. Jedynie grupa TR jest dla mnie.. no faceci z tej grupy mi się zupełnie nie podobają ;)

  • Espeno, czyli masz na myśli, że jak ktoś polubi zdjęcia/kamerę to stanie się bardziej fotogeniczny? :) Myślisz, że mieszanka pewnych E wpływa też na to? To fotografowie mieli racje :)

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE/TS 29 Kwiecień 2018

      I kwestia dobrego ubioru. Zauważyłam, że lepiej wyglądam na zdjęciach, kiedy stałam się pewna swojej urody no i zaczęłam ubierać się i malować pod FG :)

    • Jntn / SD 29 Kwiecień 2018

      Avarati, a jednak, przypuszczenie się potwierdza :) Samoakceptacja i pewność siebie popłaca, ale nie wiedziałem, że też na zdjęciach :)

    • Bookini D/KE 29 Kwiecień 2018

      Ja jestem przypadkiem beznadziejnym jeśli chodzi o fotogeniczność, to już jest LEGENDARNE w moim kręgu znajomych i w rodzinie. Zwykle na zdjęciu przypominam jakieś zwierzątko, najczęściej lisa ale mam też w portfolio sarnę i fretkę:) Moja bratowa eufemistycznie mawia, że mam nieuchwytną urodę. A typ i E mam takie, że można je ładnie sfotografować, czyli nie o nie chodzi. Każdy fotograf musi się bardzo napracować, żeby moje zdjęcie wyszło ok, i efekt jest taki, że jeśli wychodzi ok to ja na nim nie przypominam siebie. Fakt, nienawidzę pozować a bardzo żałuję, bo mój ukochany KE potrafi być taki fotogeniczny. Ale KE sprawia, że lepiej mi w czarno-białych zdjęciach.

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 29 Kwiecień 2018

      Unikam robienia sobie zdjęć, bo podobnie jak Bookini wychodzę jak jakiś lisek czy inny szczurek. Ew. jakbym miała kogoś zabić. Chcąc złagodzić wrażenie robię miny i jest jeszcze gorzej, bo wygląda to, jakbym dostała głupawki. Moje sesje foto zazwyczaj kończą się zdumionymi komentarzami w stylu “oooo, ale ty na żywo jesteś o wiele ładniejsza…” Kurtyna.

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 29 Kwiecień 2018

      Myślę, że nastawienie dużo daje. Jeśli ktoś jest
      od początku negatywnie nastawiony, to raczej
      z tej mąki chleba nie będzie :).
      Co do E, to na pewno niektóre sprzyjają dystansowi,
      więc takie osoby raczej będą dla fotografa większym
      wyzwaniem, niż otwarte i kontaktowe. To już zależy
      od charakteru.

    • Jntn / SD 29 Kwiecień 2018

      Bookini, może to, że nie lubisz pozować, paradoksalnie psuje zdjęcie? Teraz mi przyszła taka myśl, że może byłyby pozy współgrające z E? Skoro masz KE (i ja :D) to może pasowałoby takie rozmarzona, wrażliwa poza?
      Eloise, ohoooo ja też wychodzę jak ‘bez kija nie podchodź’ jak nie robię żadnej miny. Raz aż podskoczyłem ze strachu xD

      Espeno, może kiedyś się skuszę znowu aby stanąć przed obiektywem. No a nad nastawieniem w sumie dałoby się popracować. Moja koleżanka ma bardzo oryginalną urodę i pięknie wychodzi na zdjęciach, podkreśla Słowiański E.

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 29 Kwiecień 2018

      Jntn – będę czekać na jakieś zdjęcie :). W końcu
      Stylowa Szkółka czeka. No i avek zawsze można mieć nowy.
      Jeśli masz KE, to zainspiruj się Gilmourem albo Ferrym :).

    • Jntn / SD 30 Kwiecień 2018

      Dzięki, miło :) Niedługo się zbiorę :) Swoją drogą to czuję, że Gilmour to taka softowa wersja mnie tylko bez Dramatic. Dzięki, że o nim wspomniałaś, przyjrzę się im. Pomyślę też nad innymi E, w końcu trochę tego jest :D

      PS. Aaaa, no teraz już wiem, jego wszystkie E są u mnie XD Masz niezłe oko! :D

    • Jntn / SD 30 Kwiecień 2018

      Patrząc na Gilmoura aż poszukałem starej fotki jak miałem dłuższe włosy..

      https://zapodaj.net/images/a33cc874b2aa1.jpg

    • Aga SG/KarE+GE/DW 30 Kwiecień 2018

      Jntn, dawaj jeszcze dłuższe włosy. Pasują Ci :)

    • Jntn / SD 30 Kwiecień 2018

      Na razie jeszcze te odrastają :D W jeszcze dłuższych nie wiem czy czułbym się komfortowo xD

    • Ati (Classic + FE, RE, SłowE, KryE /BW) 30 Kwiecień 2018

      Jntn, jaki Ty masz łobuzerski wyraz twarzy, ło matko, strach się bać :) Nie wiem jaką masz konfigurację, ale ja widzę silny WE i może KrE? Gdybym była reżyserką, obsadziłabym Cię w roli jakiegoś gangstera, rock’nrollowca lub innego badboya. Przyjmij moje słowa jako komplement :) Dłuższe włosy -bardzo ok!

    • Jntn / SD (KrE + KE + SE + KarE + EE + ME) + WE + FE 30 Kwiecień 2018

      Ati, bardzo mi miło :D Jak najbardziej miło to odebrałem :) W podpisie dałem teraz pełną konfigurację E :) W nawiasie są to E wpisane w bazę SD. W sumie zgadłaś E :D Daj znać kiedy będziesz coś takiego kręcić to chętnie się zapiszę :D :D

    • Katana SN + KrE / DA 2 Maj 2018

      Zgadzam się z Ati i dorzucilabym do tego zdjęcia skórzaną kurtkę ;-)

    • Lenka 2 Maj 2018

      Ja również się zgadzam. Typowy rockman z Ciebie i tak samo widzę mocne WE. Taki typ jest przez wiele kobiet bardzo pożądany. Ciesz się :) Mam problem z osobami o dużej ilości E. Doszukuję się ich i znajduję może z 4 max. Im więcej E, tym E są bardziej płytsze moim zdaniem a u osób z mniejszą ilością widzę E z kilometra są tak wyraziste. Niemniej, przystojniak z Ciebie. :D

    • Jntn / SD 2 Maj 2018

      Katano, dzięki :D, właśnie szukam cały czas odpowiedniej :)

      Lenko, bardzo dziękuję :D. Nie myślałem, że WE będzie tak mocno widoczny, rockman, no no :D Nastoletnia fascynacja Chylińską nie poszła na marne xD Fajnie jest zobaczyć jakie E inni najbardziej wyłapują, zwłaszcza jeśli się ma niemałą gromadkę. Ja też mam ten sam problem co Ty, robi się wtedy bardziej skomplikowanie :) Jestem pod miłym wrażeniem, dzięki, zapisuję sobie, tak na przyszłość xD :D

    • Maja DC+AE 3 Maj 2018

      Jntn, ja widzę u Ciebie glownie KE:) i WE w sposobie komentowania:D ale z góry napisze ze nie wiem jak to wytłumaczyć i czym się kieruje:)

    • Jntn / SD 4 Maj 2018

      Maju, ahhh ten kochany księżycowy :) To nie wiedziałem, że komentarze mają swoje E xD Dobra, to nie dopytuję :D

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 4 Maj 2018

      O, ja też nie wiedziałam, że sposób komentowania
      to jakiś E :P. Może ktoś mnie oświeci, w jaki sposób
      ja komentuję, który to E mną rządzi w piśmie :).

    • Jntn / SD 4 Maj 2018

      Espeno, jeżeli widzę zdjęcie przy komentarzu to automatycznie “vibe” ze zdjęcia przenosi się na komentarz, więc od razu czuję w komentarzu od Ciebie BaśE i wiadomo, SłowE :D Zwłaszcza od tego zdjęcia, które jest bardzo ładne btw. :)

    • Aga SG/KarE+GE+WE/DW 4 Maj 2018

      Espeno, na mój nos w piśmie jesteś Baśniowa! :)
      Pięknie wyglądasz na nowym awatarku – widać na nim wszystkie Twoje Ethereale :)

    • Espena /C (SłowE+RE)+Ba+IE+GE+KarE/ 5 Maj 2018

      Jntn – o, czyli jednak na tej zasadzie wzrokowej.
      Dobrze wiedzieć, że w piśmie też jestem Baśniowa
      i Słowiańska, pewnie w mowie również :D. Dzięki
      za komplement. Zdjęcie zrobiono w Krakowie na
      Nocy Walpurgi.

      Aga – nie wiedziałam, że widać wszystkie na jednym :D.
      W sumie dobrze mieć takie zdjęcie. Może to zasługa
      makijażu, kto wie.

  • Kurczak SN+Różany, Królewski(Królowa) 2 Maj 2018

    Jako osoba tworząca (przydałoby mi się to do charakterystyki postaci) bardzo mnie ciekawi, jak poruszają się typy Kibbe.
    Z autopsji nieśmiały SN porusza się delikatnie i ma takie wręcz ospałe gesty. Greta pisała kiedyś, że FG porusza się żywiołowo.
    Moje Panie i Panowie o różnych typach, jak Wy się poruszacie? Jak się poruszają Naturale, Classiki i Soft Dramatic?

    • Jntn / SD 2 Maj 2018

      Witaj Kurczak :) Gratuluje werdyktu btw!
      Od siebie mogę powiedzieć, że zależy u mnie od nastroju i co na sobie mam (np. bardziej dopasowane spodnie dają mi stabilniejszy krok, nie wiem czemu), ale zazwyczaj jest dość lekki, szybki, spore kroki, trzymam się w miarę w pionie, nie kołyszę “barami” bo na mnie to dziwnie wygląda :D Zauważyłem, że jeśli mam określony cel to mój chód jest o wiele pewniejszy, przy takim spacerowaniu powoli robi mi się słabo :D Jeżeli to Ci pomoże, to mój dominujący żywioł to powietrze, bo czuję, że to ma na to u mnie duży wpływ gestykulację, chód itd.

      Powodzenia w pracy twórczej :)

    • Ati (Classic + FE, RE, SłowE, KryE /BW) 2 Maj 2018

      Osobiście uważam takie konotacje za nader hardcore’owe. Typów Kibbe jest raptem kilkanaśnie a ludzi kilka miliardów a konfiguracji trylion. Ja jestem czysty Classic a poruszam się bardzo szybko, zamaszyście. Chód mam wręcz defiladowy a w tańcu jestem bardzo żywiołowa i ekspresyjna. Podywagować można, ale raczej ma się to nijak do rzeczywistości. Np. moja siostra, która na bank jest FG porusza się w niemalże żółwim tempie :)

    • Kurczak SN+Różany, Królewski(Królowa) 2 Maj 2018

      Dziękuję, Jntn! Widziałam Twoje zdjęcie, jest świetne. :)
      Tak myślałam, że SD będzie miał energiczny sposób poruszania się. To ciekawe, co napisałeś o ubraniach – zauważyłam, że ja też poruszam się pewniej (jak na mnie) gdy mam na sobie coś, w czym czuję się dobrze i to coś jest zwykle dopasowane (nie obcisłe, dopasowane).
      Dziękuję, oby się sprawdziło.

    • Kurczak SN+Różany, Królewski(Królowa) 2 Maj 2018

      Ati, szanuję Twoje zdanie. Jednak z tego co rozumiem, typologia Kibbe ma uwzględniać nasz temperament, a sposób poruszania się wg mnie jest związany z temperamentem.
      Oczywiście, żaden ze mnie ekspert – wyłącznie czytam bloga od dwóch miesięcy.

    • Ati (Classic + FE, RE, SłowE, KryE /BW) 2 Maj 2018

      Kurczaku, aż tak głęboko w typologię Kibbe się nie zagłębiałam, niemniej uważam że na temperament czy osobowość człowieka składa się mnóstwo czynników, środowiskowych, społecznych, genetycznych. Osobiście nie traktuję Pana Kibbe jako wyroczni. Zafundował mi fajną przygodę i oczywiście Greta, ale to typologia i tylko typologia, coś wymyślonego przez człowieka a nie bezwzględna, objawiona prawda :) Porozmawiać zawsze można, ale
      kurczowe przypisywanie sobie typu chodzenia, tańca,mówienia, gestykulacji z tą typologią uważam za coś z lekka trącącego fanatyzmem, ale i to zrozumiem, bo jestem tolerancyjna :D

    • Aga SG/KarE+GE/DW 2 Maj 2018

      Być może coś w tym jest, ale tak jak Greta pisała we wpisie o typologii Ethereal, ludzka natura i psychika jest bardzo złożona. Można więc pogdybać, ale w niektórych kwestiach trudno etykietowac i tu przychylam się do słów Ati ;)

      Jestem SG, poruszam się szybko i energicznie, tańczę żywiołowo choć nie umiem uczyć się kroków, niemal biegam na wysokich obcasach, dużo gestykuluję, robię miny, pokazuję. Podobnie jednak robi moj brat, ktory jest prawdopodobnie N z EE :P

    • Jntn / SD 2 Maj 2018

      Bardzo dziękuje, Kurczak :) Tylko pamiętaj, że ja podałem siebie, a np. u innego SD będzie to trochę inaczej wyglądać bo nawet w obrębie jednego typu bardzo się różnimy. Np. wspomniany wcześniej Lewandowski też jest SD, a tak naprawdę czuję, że oprócz “szkieletu” i kilku E nie mam nic z nim wspólnego, no może płeć XD. Rzeczywiście, dużo innych czynników może mieć wpływ, mimo, że ja trochę wierzę w jakieś zależności, czy podstawowe schematy, ale myślę, że warto to brać tak płynnie i z dystansem. Ale życzę Ci miłej zabawy w obserwowaniu i odkrywaniu w Kibbowo-Gretkowym świecie :)

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 3 Maj 2018

      Barry jako SN rusza się szybko i nerwowo, bardziej
      ode mnie :P. Ja jako C myślę, że tak średnio. Zależy od dnia, czy mam więcej światła w sobie (Iskrzący), czy mroku (Gwiezdny). Najczęściej łączę w sobie kilka
      światów, toteż przeciętnie się ruszam. Jeśli chodzi
      o taniec, to w parze jestem żywiołowa, ale samotnie
      najbardziej lubię taniec brzucha. Co do innych aktywności, to spodobała mi się joga, ale jakby
      nie do końca, ostatnio odkryłam gimnastykę
      słowiańską – to jest to :).

    • Blue Girl (R/SyE + GE + ME + FE + EEHiszp.) 4 Maj 2018

      Kurczak, uśmiechnęłam się, czytając Twoje pytanie dotyczące sposobu poruszania się konkretnych typów, bo moje jedyne mgliste podejrzenie co do możliwości bycia Romantic było związane właśnie ze sposobem poruszania się :) Trafiłam na ten gif z Gemmą (która jest, podobnie jak ja, Romantic z dość długimi rękami ;) ): https://i.gifer.com/CBFI.mp4
      Mój naturalny sposób poruszania się jest mniej więcej taki. Jasne, że są jakieś modyfikacje w zależności od ubrania, nastroju itd., ale na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że to w dużym stopniu wynika z budowy ciała. To jest takie chodzenie, jakby się nieświadomie krzyżowało nogi i, jak ja to mówię, zawijało dołem na boki ;) Nie znam się na nomenklaturze samochodowej, ale kojarzy mi się to z biodrami na resorach ;) Czasem wygląda to atrakcyjnie, czasem komicznie, ale rzadko kiedy osoby postronne były mi w stanie uwierzyć, że to nie jest wystudiowany ruch.
      Z ciekawości zerknęłam teraz na filmy z chodzącą Marylin Monroe i Monicą Bellucci (takie bardziej “po cywilnemu”) i u nich też można zobaczyć to charakterystyczne “kiwanie się w biodrach” podczas chodzenia. :)

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE|TA 4 Maj 2018

      Espeno, czyli ja się poruszam podobnie jak Barry – szybko i chyba też nerwowo. Ciekawe czy to ze względu na bazę SN? Ogólnie SN kojarzy się z leniwymi, kocimi ruchami. Do swojego sposobu poruszania dodałabym jeszcze określenie “ciężko” (ME?), ale nie jest to ciężki, powolny ruch, ale ciężki i jednocześnie szybki. Do tego widoczna, zamaszysta gestykulacja i głęboki donośny głos :P

    • Koko SG /GE+FE+RE/ DW 14 Maj 2018

      Ja w przeciwieństwie do Agi poruszam się powoli i ospale, więc też się przychylam do zdania Ati – chyba za duża generalizacja by to była :)

  • Dzień dobry w piękny trzeciomajowy poranek! Mam pytanie: jakim typem Kibbe jest i jakie E ma Bella Thorne? Pozdrawiam!

    • Katana SN + KrE / DA 3 Maj 2018

      Przed operacjami dałabym SN albo N, teraz to typowy Gąsiorek :-)

  • Eloise (DC+ME+RE/DA) 3 Maj 2018

    Sukienkowych rozkmin ciąg dalszy ;-) Jaki typ widziałybyście w tej? https://st.mngbcn.com/rcs/pics/static/T2/fotos/outfit/S20/21089034_28-99999999_01.jpg?ts=1524216903311&imwidth=100&imdensity=1
    Tak przeglądam strony sieciówek i się zastanawiam.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 3 Maj 2018

      Jeżeli pytasz czy dla DC by się nadała to moim zdaniem zależnie od tali – jeżeli jest tylko paskiem złapana to nie, a jeżeli na zaszewkach to spoko.

    • Arwena DC+IE+FE+GE/TSp 3 Maj 2018

      Kolor kojarzy mi się bardziej z Bezkresnym, SA, ewentualnie TSp. Krój niezły.

  • Ciekawią mnie powiązania między typem Kibbe a barwą głosu. Zaobserwowałam, że w moim otoczeniu kobiety w typie D rzeczywiście często mają mocne, androgeniczne, niskie głosy a im dalej w stronę Yin, tym rzeczywiście głos staje się wyższy, bardziej kobiecy, czasem trochę jakby dziecięcy. Jak to jest u Was? Jakie macie głosy? :)

    • Eryka 14 Maj 2018

      No nie wiem. Christina Hendricks ma bardzo dziewczęcy głos, Nigella Lawson niski i głęboki, a Monica Bellucci tak zwykły, że ciężki do opisania. Wszystkie są R :)

    • Kurczak SN/SyE, RE, KE, SłowE, KrE, BE, ME, WE 14 Maj 2018

      Maria Callas była SD./ A faktycznie miała niezwykle dramatyczny sopran. :)
      Ja sama mam bardzo miękki, dość głęboki głos, w mowie raczej niski niż wysoki.

    • Iskra DC+ŚE+WE+KarE/TS 14 Maj 2018

      Ja nie spodziewam się tu żadnych zależności. Sama mam głosy wysoki, raczej słaby, dziecięcy wręcz. A odziedziczylam go po mojej mamie która jest FG.
      Co ciekawe, odpowiednim treningiem głos można trochę zmieniać – ja właśnie ostatnio pracuję nad tym żeby mój głos “nabrał głębi” jak to mówi moja nauczycielka. Bo struny głosowe to narząd, który można wyćwiczyć, składa się w końcu w dużej części z mięśni.
      Kurczak – zazdroszczę takiego głosu jak Twój! :)

    • Kurczak SN/SyE, RE, KE, SłowE, KrE, BE, ME, WE 14 Maj 2018

      Dziękuję, Iskro! <3 To prawda, głos można zmienić o 180 stopni w śpiewie, w mowie – już mniej.
      W ogóle ciekawy temat.

    • Ati Classic/FE, RE, SłowE. KryE/BW 15 Maj 2018

      Też bym nie doszukiwała się w tej materii jakiś większych analogii. Chociaż znam sporo SGaminek z bardzo dziewczęcymi głosikami, ale może to przypadek? Ja sama mam głos raczej niski, ale nie jakiś androgeniczny, czysty i gładki, niepiskliwy, niechropowaty, coś a’la Charlize Theron. Kiedyś miałam duży kompleks głosu. Uważałam, że brzmi on zbyt poważnie i za mało kobieco a teraz nie zamieniłabym go na żaden inny.

    • Arwena DC+IE+FE+GE/TSp 15 Maj 2018

      Ja swój głos słyszę zupełnie inaczej niż ludzie, wydaje mi się, ze jest niski, dopiero po nagraniu słychać, ze jest dziewczęcy i dźwieczny. Poza tym mówię dość śpiewnie, ponoć dobrze się mnie słucha.

    • Avarati FG+WE+KrE+ME/TSu 15 Maj 2018

      Jako FG mam dość wysoki głos, wiadomo też, że kazdy słyszy swój głos inaczej. Często bywam zaskoczona z tym, że jak odbieram telefon, to mnie ludzie mylą z mamą, choć mam wrażenie, że mamy zupełnie inne xD

    • Kurczak SN(SyE,SłowE,KE)RE+Królowa 18 Maj 2018

      Eloise, tak Cię jakoś podejrzewałam o zawód sceniczny, nie wiem, dlaczego. :)
      Jesteś śpiewaczką operową czy musicalową? I gdzie można Cię usłyszeć?

  • Typologii Kibbe do tego akurat bym nie mieszała, chociaż zauważyłam prostą zależność pomiędzy wzrostem a wysokością głosu. Wystarczy popatrzeć na śpiewaków, panowie basy czy bas – barytonowie są dłudzy i chudzi, natomiast panowie tenorowie im bardziej korpulentni, tym wyższym głosem dysponują. To samo tyczy się pań śpiewaczek, sopranistki przeważnie mają wyższe BMI od altów :-) ,Chociaż od każdej reguły są wyjątki, np. Luciano Pavarotti, który niski nie był a śpiewał tenorem. No, ale warunek pokaźnej tuszy już spełniał ;-) To wszystko ma związek z budową krtani, a co za tym idzie długością strun głosowych, jest trochę na ten temat w necie.

    • Liriel SN+ŚE+KE+WE+BaE 17 Maj 2018

      To ciekawe co piszesz :) Az zaczelam sie zastanawiac nad kolegami i kolezankami spiewakami i doszlam do wniosku, ze panowie basy rzeczywiscie gorowali nad tenorami, natomiast z dziewczynami bylo odwrotnie: my, sopranistki, bylysmy wyzsze i szczuplejsze od altow.
      Ciezko mi opisac moj glos, ale jest raczej miekki, dosc wysoki. Zmienia sie w zaleznosci od roznych czynnikow (stres, towarzystwo, itp.). Kiedys pod koniec przeprowadzanej przez telefon sluzbowej rozmowy klient powiedzial z lekkim hmm rozmarzeniem (?): „alez ma pani piekny glos, taki dziewczecy” :D A znowu partner kolezanki na studniowce, ze brzmie jak Krystyna Czubowna. Moze zalezy co kto chce uslyszec ;)

    • Liriel, no widzisz, bywa różnie :-) Ja akurat nie jestem i w tej materii przypadkiem reprezentantywnym, bo wzrost mam średni (169) a głos – sopran o dość ciemnej barwie i łatwo uskuteczniający koloratury, hihi :-D Akurat ze śpiewem mam co nieco wspólnego, nie to, że się chwalę ;-) Kiedy mówię brzmię jak alt, bywały już z tego powodu sytuacje komiczne, kiedy dyrygenci zaliczali opad szczęki odkrywszy “kim” jestem naprawdę :-D Czyli znowu jak z typem Kibbe – Greta mi napisała, że wg tej typologii pasuje mi tylko DC, natomiast stadko pozabazowych Ethereali głośno krzyczy o swoje :-) Nie jestem typowym DC i chyba nie pozostaje mi nic innego, jak się z tym pogodzić.

    • Kenna SN (SyE, BE, SłowE) + FE | LSm 18 Maj 2018

      Nie wiem, czy to coś wniesie do dyskusji, ale ja bedac SN mam głos bardzo podobny do Scarlett Johansson :)

    • Bims C(FE, KryE, RE)+ GE/DW 19 Maj 2018

      Nie wiem, czy to coś wniesie, ale mi jako C (175cm wzrostu), moj nauczyciel muzyki powiedział, że dysponuję kontraltem. Moja barwa glosu jest podobna do Emilie Autumn.

  • Kurczak SN/SyE, RE, KE, SłowE, Królowa, BE, ME 16 Maj 2018

    Jak sądzicie, jakim typem kolorystycznym jest Laetitia Casta? Z tego, co wiem, jest Wiosną, tylko jaką?

    • Werona (SN / SyE+KE+BE+SłowE+WE+ IE / SSu 18 Maj 2018

      Hm…na pewno nie jasną, Milla Jovovich jest chyba czystą,a Laetitia wydaje się być cieplejsza…to może Pełna ?

  • Jestem ciekawa, dla kogo ten płaszcz? <3 Znając życie nie dla DC? ;-) Autorka to Palina z Corsetry&Romance, pewnie część z Was ją kojarzy z Facebooka. https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/cp0/e15/q65/p320x320/32222507_1958878510850153_8414058442892771328_n.jpg?_nc_cat=0&oh=f9c9d911efb401f7cf4d46b745ccad92&oe=5B82DB2A

    • Espena /C (SłowE+RE)+Ba+IE+GE+KarE/ 18 Maj 2018

      Nie wiem, ja bym go nosiła :D. Kojarzy się z C/DC
      z Baśniowym E :). Miłość od pierwszego wejrzenia <3.

  • Werona (SN / SyE+KE+BE+SłowE+WE+ IE / SSu 18 Maj 2018

    Witajcie, bardzo ciekawi mnie jakim typem jest Bridie Carter- główna bohaterka serialu Córki McLeoda ? Może ktoś też kocha perypetie australijskich farmerek ;-)?-chyba BE sprawia, że tak mnie ciągnie w te klimaty, eh:-)

    • Kurczak SN(SyE,SłowE,KE)RE+Królowa 18 Maj 2018

      Śliczna kobieta. Nie wiem tylko, ile ma wzrostu. Na zdjęciach wydaje się bardzo Yin’owa, na pewno ma też Ingenue. Delikatne, zaokrąglone ramiona, wcięcie w talii jest, bioder nie widać. Gdyby była niska, w ciemno obstawiłabym Soft Gamine. Kto da więcej?
      PS Ta pani kojarzy mi się z Mirandą Otto. Te Australijki często są takimi ślicznymi, jasnymi blondynkami. <3

    • Werona (SN / SyE+KE+BE+SłowE+WE+ IE / SSu 18 Maj 2018

      Tak, mimo, że nie jest idealnie piękna, ma w sobie to “coś” , co sprawia, że cudownie się na nią patrzy i słucha jej :-) Na SG jakoś jednak mi nie pasuje-ani aura ani nie widzę jej w ubraniach dla tego typu…ale ja się nie znam..a może Romantic? Jeśli chodzi o wzrost, to Lisa Chappel, Claire z serialu, ma 1,77cm, a ona jest od niej niższa, jest też znacząco niższa od Nicka, swojego partnera serialowego…ona wygląda mi na ok 1.63cm…hm

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 18 Maj 2018

      Oglądałam to całe wieki temu, ale też byłam zachwycona jej urodą ;)
      Widzę w niej grację SC, ale ramiona ma bardziej jak SN. No i świetnie wygląda w kowbojskim kapeluszu :)
      http://www4.pictures.gi.zimbio.com/NIDA+50th+Birthday+Celebrations+WeCWdDn4ln6x.jpg
      http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/08/04/02/36DB607B00000578-3721087-image-m-103_1470275712175.jpg

    • Werona SN/ KE, WE,Sy,Slow,BE,IE/SSu 18 Maj 2018

      Tak…baaardzo dobrze wygląda w tym kapeluszu ( jeju,marzy mi się taki:-) ),tak mysle i myslę,że jednak nie za bardzo pasuja jej falbanki,chyba jednak nie Romantic..meskie stylizacje tez nie,ani sztywne tkaniny…

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 18 Maj 2018

      SN? dość drobna, z lekko szerszymi ramionami… ew. FG z nietypową aurą…

  • Eloise (DC+ME+RE/DA) 18 Maj 2018

    Eee, Kurczaczku, mój zawód jest związany z głosem itede, itepe, owszem jakieś tam wykształcenie muzyczne też mam, ale aż tak to nie :-D Ale dzięki za podejrzenia, bardzo mi miło :-D Najczęściej słyszą mnie sąsiedzi w łazience, hahaha :-D

    • Kurczak SN(SyE,SłowE,KE)RE+Królowa 18 Maj 2018

      Zaintrygowałaś mnie! Bo naprawdę podejrzewałam śpiewaczkę lub aktorkę.
      A co sądzisz o Walewskiej? Słyszałam ją raz w Covent Garden (jeeej!) i raz była na koncercie w operze w moim mieście, o ile wiem, to oficjalnie jest mezzosopranem, a głos dość niski. Jak sądzicie, jakim ona może być typem Kibbe?
      Btw, mam wrażenie, że anorektyczne soprany nie mają racji bytu. :D Porządna śpiewaczka powinna być normalnej postury. :)

    • Eloise (DC+ME+RE/DA) 18 Maj 2018

      Małgorzata Walewska jest typem Soft Dramatic :-) Mezzosoprany mogą mieć niskie “doły”, czemu nie. Ona czasem wykonuje partie altowe, skalę głosu ma ku temu odpowiednią, imho jest OK, chociaż wolę, kiedy śpiewa mezzo :-)

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 18 Maj 2018

      Kurczak, bardzo różne postury są “normalne”. Łatwo powiedzieć takiej SN, że trzeba zdrowo wyglądać, skoro wyglądanie zdrowo i “normalna postura” to Wasz znak rozpoznawczy ;)

    • Kurczak 19 Maj 2018

      Pozwolę sobie się nie zgodzić. Wychudzony SN naprawdę nie ma “odpowiedniej postury”. Ja miałam na myśli to, że anoreksja na własne życzenie nie służy nikomu, ani śpiewaczkom, ani reszcie świata.

    • Liriel SN+ŚE+KE+WE+BaE 20 Maj 2018

      J., a ja jestem fanka takich filigranowych sylwetek jak Twoja :)
      Poza tym SN-ki tez sa rozne, np. Mila Kunis wyglada na drobna, ale nie wychudzona, przynajmniej w moim odczuciu.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 20 Maj 2018

      Kurczak, ja sądzę, że słowa są ważne i dlatego (nad)używanie epitetu “anorektyczna” budzi we mnie nieufność. Jeżeli z pełną rozwagą masz na myśli anoreksję-chorobę, to oczywiście masz rację; ona nikomu, z definicji, nie służy.
      Liriel, dzięki ;) Mi się też drobne kobiety bardzo podobają, ale wiesz, ja mam 167, nie jestem taka filigranowa jak na przykład nasza Dorin :)

    • Kurczak 21 Maj 2018

      J., wydaje mi się, że użyłam określenia “anorektyczna” pierwszy raz, i to w konkretnym kontekście, przy okazji podkreślając, że chodzi o anorektyczną figurę uzyskaną na własne życzenie (pisząc miałam na myśli głównie figurę Angeliny Jolie z tego wpisu. No chyba, że nasza Angelina cierpi na anorexia nervosa, wtedy odszczekuję). Jeśli się mylę, popraw mnie. Nie rozumiem, skąd wobec tego nieufność. Ja też lubię filigranowe figury, które z zasady dla mnie są trudne do osiągnięcia. Ale nie przesadzajmy w drugą stronę; SN też może być drobny.

    • Ines SN+RE+KrE+SyE+WE+EE+BE 10 Czerwiec 2018

      Większosć celebrytek, które są podane w opisie Uwodzicielek jest jak dla mnie wręcz anorektyczna w negatywnym tego słowa znaczeniu. Patrz Doda, Krupa, Janachowska, Lewandowska…Wszystkie 10 lat temu były kilka kg grubsze i jak dla mnie atrakcyjniejsze. Teraz na niektorych zdjęciach wyglądają -jak dla mnie podkreślam- chorowicie. Typy G są drobniutkie i im to słuzy, ale SN chyba nie należy do jakiś drobinek;> mam wrażenie, ze dążenie do jak najniższej wagi dużo nam odbiera. Sama wiem że jak wazyłam 50kg kazdy mnie pytał czy na cos choruję i wygladalam co tu duzo mowic okropnie. Bylo to zresztą spowodowane problemami. Głowę miałam duzą do reszty ciała i byłam koścista. Z natury mamy szerokie kości więc jak sterczą na wszystkie strony to chyba słabo wygląda. Tak samo wspomniana Angelina wyglądała jak dla mnie fenomenalnie za młodu natomiast teraz strach się bać. W sumie może to inna prawidłowosć – SN robiące się kościste z wiekiem?xd Może to nie anoreksja w wymienionych przeze mnie przypadkach, ale coś innego;>

  • Jakim typem jest Julianna Rose Mauriello? (164 cm wzrostu) (ówczesna aktorka w LazyTown ;)) Chciałabym, żeby była G, bo chcę mieć przykłady G z małymi oczami, ale podejrzewam jakiegoś N. http://www.superiorpics.com/pictures2/Mauriello_JS0047.jpg

  • Anja TR (KryE + KarE + GE + WE) 7 Czerwiec 2018

    Cześć dziewczyny,
    chciałam rozpocząć dyskusję 0 tym, czy zdarza wam się świadomie kupować ubrania, które nie są zgodne z waszym typem?
    Jeśli tak, to dlaczego? Jakie to ubrania? Jak je stylizujecie?
    A może czujecie swój typ w 100% i zawsze macie w czym wybierać?

    Ja przyznaję, ze zdarza mi się kupować ubrania polskich, niszowych marek ze względu na jakość, materiał, łatwość stylizacji. Niestety większość takich marek szyje ubrania minimalistyczne, proste, zgodnie z filozofią “pasuje do wszystkiego”. Staram się wtedy trzymać swojej linii – luźniejsze koszule wpuszczam w spodnie, sukienki kupuję dopasowane. Materiały wybieram miękkie, kolory nie szaro-bure.
    Niestety już pogodziłam się z faktem, że bycie typem yin to sztuka chodzenia na kompromisy :D Nie mam też tylu pieniędzy, żeby mieć przepastną szafę, więc muszę ratować się basicami, które można łączyć na więcej sposobów. A jak to wygląda u was? ;)

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 7 Czerwiec 2018

      Witaj Anja, ja np. już po diagnozie zdążyłam popełnić gafy :( , bo kupiłam kilka bluzek pod ethereale. Jedna nadaję się dla typu Romantic, druga dla Natural, trzecia Soft Natural, a nie dla Classic. Na następne zakupy chyba będę musiała sobie wypisać na ręce, albo na czole, że jestem Classic, żeby pamiętać, że linie i fasony muszą współgrać z ciałem, a nie, że liczy się tylko klimat ubrania. :P :P

      Efekt jest taki, że wyglądam w nich jak zmokła kura kiedy patrzę w lustro, ale tak dobrze się w nich czuję.

    • Blue Girl (R/SyE + GE + ME + FE + EEHiszp.) 7 Czerwiec 2018

      Cześć Anja :)
      Jako typ pokrewny Twojemu znam ten ból “chodzenia na kompromisy”, ale tak, czasem świadomie wybieram ubrania niezgodne ze swoim typem. Bardzo lubię oversize, ale staram się wybierać takie wersje, w których wyglądam całkiem przyzwoicie, więc np. sukienki mają długość do kolana, są wykonane z cienkiego materiału i ładnie układają się na sylwetce, szczególnie na ramionach. No i po prostu dobrze się w nich czuję :)
      Inna sprawa to buty, ale tutaj jestem chyba ciężko reformowalna, bo martensy i męskie półbuty to moja wielka miłość ;)

    • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 7 Czerwiec 2018

      Za każdym razem, gdy kupię coś niezgodnego z moim DC to jestem na siebie zła, bo faktycznie wyglądam niekorzystnie. Więc oddaję, odsyłam, nie noszę. Natomiast zdarzyło mi się kupić rzeczy DC, ale niekoniecznie z moimi Etherealami, np. ołówkowe sukienki sztuk 3 w kwiatki. Jedna jest moim zdaniem Różana, druga Słowiańska, trzecia chyba najbardziej odpowiednia wzorem, takie Wietrzne kwiaty….. :-) We wszystkich czuję się dobrze. Ale warunek konieczny – krój ołówkowy.

    • Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 7 Czerwiec 2018

      Staram się, żeby to, co kupuję spełniało w miarę możliwości wymagania dla typu DC, albo żeby miało jak najmniej “odchyłów” ;-) Chociaż ja to chyba nigdy nie będę idealną przedstawicielką DC, no nie jestem w stanie codziennie chodzić w ubraniach blisko ciała, jeszcze ze sztywnych materiałów teraz latem to jest dla mnie ma_sa_kra :-( Zresztą mam na prowadzeniu E nawiązujące nieco do R, więc trochę się usprawiedliwiam ich wpływem. Gdyby nie mocny Słoneczny to naprawdę: nie miałabym się w co ubrać :-(

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 7 Czerwiec 2018

      Mi się zdarzają takie odstępstwa, głównie ze względu na wygodę i kwestie praktyczne. Dotyczy to przede wszystkim luzu – lubię delikatny oversize, staram sie to równoważyć resztą elementów ubrania. Druga rzecz jest typowo letnia – czasami zdarza mi się nosić sukienki midi zamiast najlepszych dla mnie mini. Fajnie pójść na piknik, usiąść na kocyku i nie pokazywać majtek wszystkim ;) Czasami też to kwestia mody i zabawy nią, np. kuloty ;) Oczywiście kiedy chcę wyglądać idealnie, to nie bawię się w takie rzeczy :)

    • Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 7 Czerwiec 2018

      hej Anju, ze mną jest tak, że bardzo bardzo czuję swój typ i wydaję mi się, że coraz lepiej go ogarniam. Drugą sprawą jest to, że Gamine dość łatwo ubrać, gdyż trendy są dla nas korzystne. Nie kupuję praktycznie nic co nie gra z moim typem. Wiem, że ubrana zgodnie z typem i pod Eternale wyglądam fajnie. Nie kuszą mnie prawie rzezy nie z mojej działki :D W sklepach omijam je na chłodno ;] Choć ostatnio niestety zgrzeszyłam- kupiłam bluzkę o króju SN, totalnie pod moje Eternalki i co wyglądam w niej słabo, no dobrze może nie słabo, gdyż i wzór i kolor jest ok, ale wiem, że to nie ten efekt, który sobie wypracowałam. To bluzka typowo wakacyjna więc będę ją nosiła zawiązaną na supełek do szortów i jakoś przejdzie.

    • Aga SG/KarE+GE/DW 7 Czerwiec 2018

      Hej Anju, bardzo ciekawe pytanie :) Od czasu otrzymania werdyktu minęło sporo czasu zanim nauczyłam się najlepszych fasonów dla siebie, a potem drugie tyle, żeby sobie to ułożyć z moimi Etherealami. Odstępstw od fasonów SG staram się nie robić, a przy modyfikacjach trzymam się moich silnych Ethereali. Zauważyłam, że jeśli zdarza mi się grzeszyć to jest to najczęściej w kierunku G albo TR (albo R w kolorach DW)co przy moich E nie jest aż taką tragedią, jak wówczas gdy ciągnęło mnie do naturalowych swetrów i fg-owych spódnic :P Poza tym tak na chłopski rozum Soft Gamine leży tak jakby pomiędzy total softem Romantic a Gamine więc uznaję to za grzechy lekkie :D Uwielbiam mój typ i moje E, więc się ich trzymam :)

    • Arwena DC(FE+SE)+IE+GE/TSp 7 Czerwiec 2018

      Ja trzymam się DC bezwzględnie, natomiast stale uczę się swoich E. Najbardziej ciągnie mnie BE i czasem daję się mu ponieść, mimo że inne E służą mi lepiej Najgorzej gdy zbytnio wejdę w kolory TSp, zwlaszcza trawiasta zieleń. Przy twarzy ślicznie, ale cala reszta się gryzie.

    • Ines SN+RE+KryE+SyE+WE+EE+BE 8 Czerwiec 2018

      Wy macie ciagotki SN, a ja mam ciągotki DC:D oh te taliowane klasyczne marynarki i wojskowy karrrrmazynowy płaszcz..wszystko nabyłam przed analizą i w szafie mam sporo rejonów dramatycznych oraz gaminkowych (drobne wzorki górą). Teraz staram się kupować rzeczy SN, tyle ze niestety ale większość podrzucanych fasonów ze sklepów niszczy moja figure. Te które zaprezentowałam w stylowej sa ok,ale ciężko na takie trafic. Wiele bluzowań sprawia,ze wygladam po prostu grubo.jezeli zdarzy mi się kupić coś nie Uwodzicielskiego to wiem ze ubiore kilka razy i będzie leżeć w szafie.błądzę coraz rzadziej. Podziwiam ubrania DC i D,może to kryształ mnie prowadzi w te eleganckie rejony ?

    • Bims C(FE, KryE, RE)+ GE/DW 8 Czerwiec 2018

      Anju,
      przyznam, że podobne pytanie też chodziło mi po głowie… Zastanawiałam się jednak, czy inni też usiłują kupić (albo nawet kupują) ubrania, które są zgodne z naszymi Etherealami, ale w typie Kibbe zgodnym z “rdzeniem” danego E a nie z naszą bazą oraz jak czują się z danym zakupem.
      W moim przypadku właśnie często jest tak, że za bardzo czuję moje E i kiedy w trakcie zakupów wkręcę się na maksa w Różany czy Gwiezdny klimat to zapominam, że nie jestem SG/TR i w niektórych odsłonach tych E wyglądam jak dzidzia-piernik albo przebrana za królową nocy. O ile bardzo TR-Gwiezdne rzeczy nie robią mi aż takiej krzywdy jak SG-Różane (możliwe, że z racji na duży wpływ Gwiazdnego, podejżewam, że nawet na sylwetkę), to przez świadomość, że nie są w 100% zgodne z moją naturą wiem, że po pewnym czasie nie czułabym się w nich dobrze.
      Kiedy dostrzegam błędy, nie kupuję, a grzecznie, chociaż z wielkim smutkiem odkładam na miejsce.
      Od czasu, kiedy dostałam wyniki analizy nie kupiłam niczego, co moim zdaniem nie byłoby C, jeśli zrobiłam jakiś błąd, to nie jestem tego świadoma.
      Swoją drogą współczuję wam yinowym małego wyboru w sklepach, chociaż jestem C, to mam dość wciętą talię i wszystkie “przylegające” bluzki, które nie mają w sobie ekstremalnej ilości elastanu odstają jak oversise… aż ciężko mi sobie wyobrazić jak frustrujące muszą być zakupy dla was, skoro nawet ja się irytuję…

    • Bookini (D/SE+KE+WE) 8 Czerwiec 2018

      Ja nie kupuję rzeczy nie dla swojego typu, robiłam to latami i teraz szkoda mi na to pieniędzy. I tak prawie wszystko muszę dopasowywać indywidualnie u krawcowej, bo teraz niemal każdy tshirt jest dla mnie oversize. Czasem jednak korzystam z takich rzeczy, które już miałam wcześniej ale z powodu wygody, jakości i dobrego koloru zostawiłam sobie po analizie. Są to np naturalowe swetry czy luźniejsze koszule które bardzo mnie ciągną ze względu na KE i WE. Mam ich coraz mniej, bo sukcesywnie zwężam co się da, ale jeszcze się zdarzają. Zakładam je świadomie tzn nie mam złudzeń, że wyglądam tak dobrze jak się czuję. Za to dość często korzystam z Kar E choć go nie posiadam, bo jest wygodny i praktyczny i najlepiej dostępny w rzeczach dla D, ale wiem, że przy zachowaniu pewnych prawideł nie zrobi mi aż takiego kuku jak inne nie moje E, kompletnie nie związane z D. Wyczucie swojego stylu wraz z E oceniłabym wysoko, ale ciągle mierzę się z kompromisami związanymi z dostępnością rzeczy, np w przypadku dopasowania i długości marynarki czy płaszcza plus właściwy kolor i skład.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 8 Czerwiec 2018

      Ja próbuję, ale czasem w praniu okazuje się ze nie bardzo to idzie. Np chciałam dużą torebkę czarną ze skóry, w miarę klasyczną, wietrzną w charakterze – pragnienie było zgodne z zaleceniami. Spoko. Wpadł mi w oko DzikiJózef. Zamówiłam. Zakochałam się i został. Ale jest mocno nie DC – po prostu jest zbyt duży, nie ma klasycznego charakteru przez to. I jest zbyt wietrzny ;-) surowy bardzo. I wiem że mogłabym lepiej – coś podobnego tylko bardziej proporcjonalnego do mojej sylwetki i byłoby ok. Ale cóż poradzić na miłość..? Na wyjścia gdzie chce dobrze wypaść kupiłam po prostu inną torebkę, swoją drogą polecam dla yangowych typów z tendencją do minimalizmu – przywara-strzałka – mam model z klapką tłoczoną na krokodyla i dla mnie bomba, jakość też świetna.
      Z ciuchami kupuje tylko zgodnie z wytycznymi – bo na razie prawie nic nie kupiłam ;-) zrobiłam się niesamowicie wybredna :-)

    • Eliza (C | KrysE + WE + BaśE + RE | SSu) 8 Czerwiec 2018

      Na podstronie Classic dzieliłam się swoją szafą :) Co do za zasady ja się trzymam klasyki, z dużą nutą naturalową (u mnie to idzie od Wietrznego) – jestem takie C/N (klasyk z aurą naturalową).

      Właściwie nie kupuję ubrań niezgodnych z typem Kibbe, z dodatkiem Natural. Zresztą ja podczas analizy sygnalizowałam, że lubię kierunek classic i natural, więc sama intuicyjnie przed wynikiem analizy dobierałam takie fasony. Teraz jedynie trzymam się odpowiednich dla mnie kolorów i jestem bardziej świadoma, jak to ze sobą zestawiać.

      Jest jeden mały grzeszek, na jaki sobie pozwalam, tj. sukienki z krótkim rękawem, proste lub lekko zwężane dołem, bez wyraźnie zaznaczonej talii. Ja mam tendencje do brzuszkowania (“ciąża gastryczna :D “), szczególnie, jak jestem zabiegana i zjem coś w locie. Sukienki takie są typowo naturalowe i maskują ten defekt, a ja świetnie się w nich czuję i noszę je wtedy, gdy chcę, by było mi po prostu wygodnie w pracy. Dobieram do nich czółenka i myślę, że nie wygląda to bardzo źle. Wiadomo, że nie tak dobrze, jak w typowo klasycznych sukienkach, ale niech rzuci kamieniem ten, co wytrzymałby ciągłe noszenie dopasowanych, klasycznych sukienek do pracy :)

    • Espena /C (SłowE+RE)+BaE+IE+GE+KarE/ 10 Czerwiec 2018

      Oj, to ja mam jak pimkiem – niby wiem, że jestem C,
      ale czasami poniosą mnie dzikie E :D.
      Jeśli chodzi o czasy sprzed analizy, to jednak jest
      postęp – przede wszystkim nie szaleję już za spódnicą
      z koła w stylu retro pin-up, bo widzę, że nie wyglądam
      w niej najlepiej. Od analizy nie kupiłam takiej ani jednej,
      a wręcz pozbyłam się. Oczywiście, nie znaczy to, że
      noszę teraz tylko proste, ale pilnuję raczej, żeby nie był
      to ogromny klosz, tylko lekki :D. Poza tym, to najwięcej
      grzeszków popełniam latem, gdy pogoda jak teraz, upał,
      no i większość rzeczy dla takiej osoby, jak ja, której
      wiecznie gorąco, jest właśnie Naturalowych. Staram się,
      żeby to już był styl SN, bo w typowym N, to wyglądam
      jak “po domu”, ale mimo wszystko. Zimą płaszcze,
      wiosną i latem trencze albo sweterki rozpinane, więc
      jednak ten C się pojawia, a latem… No właśnie,
      albo Słowiańsko albo Iskrząco albo Baśniowo.
      Ale mało klasycznie. No i najgorsze, że w takich rzeczach
      lepiej się czuję, niż w klasycznych. Także, Anja,
      rozumiem Ciebie, tym bardziej latem, kiedy styl TR
      nie jest zapewne komfortowy w noszeniu.

    • Iskra DC + ŚW/TS 12 Czerwiec 2018

      Ja grzeszę na całego. Wyczytałam gdzieś kiedyś taką luźną refleksję, że ludzie mają różną odporność na niewygody związane ze strojem. Jeśli tak to ja należę do tych osób, które mają znikomą odporność na takie niewygody. Wszystko najchętniej nosiłabym z bawełnianej dzianiny + ortopedyczne buty z idealnie wyprofilowaną wkładką. Oczywiście wyglądałabym w tym fatalnie. Łączenie wygody z elegancją jest dla mnie ciągle piorytetowym wyzwaniem jakie stawiam sobie odnoście stylu. Robię jakieś postępy ale powoli. To co udało mi się zrobić to spójność Etheralowa – w mojej szafie wszystko zgadzadza się z moimi Etheralami (Świetlisty, Witerzny, Karmazynowy + Iskrzący we wzorach) – zgadzają się kolory, wzory, biżuteria, makijaż, dodatki. Jest bardzo spójnie. Czasem więc chodzę w Naturalowych zawojach ale przynajmniej Etheralowo jest 100% dobrze. Wiem, że to nie jest osiągnięcie godne wieloletniej już czytelniczki tego bloga ale to jest na razie mój max i jestem z tego dumna.

    • Koko SG /GE+FE+RE/ DW 17 Czerwiec 2018

      Bardzo ciekawy temat! Staram się nie iść na ustępstwa, ale starania sobie, a rzeczywistość sobie :D Już teraz widzę, że to co kupiłam kilka miesięcy temu nie jest w punkt. Na szczęście kupuję mało i rzadko. :D Mimo wszystko najlepiej czuję się ubrana w 100% Greta. Świadome ustępstwa robię bardzo rzadko na rzecz wygody lub po prostu zmęczenia szukaniem idealnej rzeczy (stąd coraz mocniej zaprzyjaźniam się z krawcową).

  • Anja TR (KryE + KarE + GE + WE) 12 Czerwiec 2018

    Wow, dziewczyny, dziękuję za tyle odpowiedzi! Bardzo dziękuję za waszą dyskusję. Trochę mnie pocieszyło, że nie tylko ja mam takie problemy :D I nie do końca jestem im winna, bo nawet jeśli chcę, to po prostu nie mogę znaleźć dla siebie odpowiednich ubrań.
    Największy problem mam paradoksalnie z ubraniami jesienno-zimowymi. Latem noszę głównie sukienki i spódnice w stylu retro albo totalnie vintage – kupuję je wtedy za grosze w lumpeksach i na vinted.
    Katorgą jest jednak kupno swetra zimowego albo płaszcza jesiennego. Płaszcze zimowe dają radę, bo wystarczy kupić taki dopasowany, przewiązany w talii i z futrzanym kołnierzem.
    W Internecie jest mnóstwo przepięknych swetrów, ale w większości nie odpowiada mi materiał. Swetry dobre gatunkowo – z wełny, kaszmiru, merynosów – zazwyczaj są gładkie i zbyt “zwyczajne”. Po prostu zwykłe, proste swetry. Te piękne yinowe falbaniasto-koronkowe sweterki są też bardzo cieniutkie. Poluję na sweter miękki, puszysty, z angory, ale też jak szukanie igły w stogu siana, bo większość z nich jest zbyt oversize’owa. Dlatego właśnie pytam o rzeczy niezgodne z typem – bo kupuję taki zwykły, prosty sweter który nie jest w 100% TR, i jestem zmuszona ;) kupić go w ciemnym nasyconym kolorze oraz nosić do dużego naszyjnika i koronkowej spódnicy. Do dżinsów nie przejdzie.
    Płaszcze jesienne, trencze, prochowce – również w większości są yang, a te yin to chyba tylko u projektantów ;)

    Żeby nie było tak źle, uważam, że R i TR naprawdę łatwo kupić sukienki, spódnice i bluzki :)

    A żeby aż tak nie narzekać :D to muszę przyznać, że znajomość swojego typu to bezcenna rzecz, bo wiadomo przynajmniej, jak sobie nie szkodzić i jak zminimalizować “szkodliwy” efekt niektórych ubrań. W moim wypadku wystarczy pilnować nogawek, rękawów, biżuterii, talii, kolorów – i od razu jestem bardziej ogarnięta. Profesor Greta, w przeciwieństwie do Kibbe, dała nam też Ethereale, które naprawdę bardzo ułatwiają tworzenie codziennych stylizacji i pozwalają na wiele grzeszków. Czasami warto doinwestować w biżuterię, fryzurę i dobrze dobrane kosmetyki do makijażu, a nie-idealne, ale ulubione ciuchy same się obronią.

  • Odpowiedz na „zośkaAnuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *