Typy Kibbe

Znamy typy kolorystyczne oraz ich rodzaje. Jednak zróżnicowanie naszego wyglądu nie ogranicza się tylko do kolorystyki. Różnimy się wzrostem, strukturą kości, budową ciała, rysami twarzy. Nasze oczy mają rozmaity kształt i rozstaw. Nos nosowi, usta ustom nie równe. Wysoka osoba może mieć krótkie proporcjonalnie kończyny, niska zaś długie. Wszystko zależy od tego jaką mieszanką genów zostaliśmy obdarowani. Warto poznać nie tylko kolorystyczny typ urody. Ubieranie się w stosowne barwy to nie wszystko. Równie ważne są fasony, tkaniny, desenie oraz odpowiednie zestawienia kolorystyczne, zarówno w garderobie jak i w dodatkach. Kompozycja musi pasować do całości – kolorystyki, twarzy, figury. Wizaż i stylizacja muszą na równi uwzględniać nasze kolory i kształty.

Tym razem mamy nie dwanaście a trzynaście typów urody. Każdy z nich może być zarówno Wiosną, Latem, Jesienią, jak i Zimą. Wyróżniamy pięć głównych grup – Dramatic, Romantic, Classic, Natural i Gamine. Dp typów głównych dołącza osiem podtypów – Soft Dramatic, Theatrical Romantic, Soft Classic, Dramatic Classic, Soft Natural, Flamboyant Natural, Soft Gamine i Flamboyant Gamine.

Przy poszczególnych rodzajach urody zasadniczą rolę odgrywa wpływ pierwiastka męskiego Yang oraz żeńskiego Yin. Na zdjęciach zamieszczonych poniżej, przy każdym typie urody zamieściłam, stworzony przeze mnie kod Yang/Yin. Proszę zwrócić uwagę na kolejność występowania danego pierwiastka oraz na jego moc, oznaczoną plusami. Kod doskonale obrazuje oddziaływanie pierwiastków, męskiego i żeńskiego, na dany typ urody.

  1. DRAMATIC  zobacz opis
  2. SOFT DRAMATIC  zobacz opis
  3. ROMANTIC zobacz opis
  4. THEATRICAL ROMANTIC zobacz opis
  5. CLASSIC zobacz opis
  6. DRAMATIC CLASSIC  zobacz opis
  7. SOFT CLASSIC zobacz opis
  8. NATURAL zobacz opis
  9. FLAMBOYANT NATURAL zobacz opis
  10. SOFT NATURAL zobacz opis
  11. GAMINE zobacz opis
  12. FLAMBOYANT GAMINE zobacz opis
  13. SOFT GAMINE zobacz opis

 

typ urody Dramatic

typ urody Soft Dramatic

typ urody Romantic

typ urody Theatrical Romantic

typ urody Classic

typ urody Dramatic Classic

typ urody Soft Classic

typ urody Natural

typ urody Flamboyant Natural

typ urody Soft Natural

typ urody Gamine

typ urody Falmboyant Gamine

typ urody Soft Gamine


PINTEREST TABLICE – LINKI

 
Celebrytki i celebryci zdiagnozowani przez Olgę BrylińskąLINK

Women by Olga BrylińskaLINK DO TABLICY NA PINTEREŚCIE

 

Test niezbędny do rozszyfrowania typu urody znajduje się pod tym linkiem – TEST
W kolejnych wpisach szczegółowe omówienie fizjonomicznych rodzajów kobiecej urody.

WPIS ARCHIWALNY

W odniesieniu do moich najnowszych metod diagnozowania, niektóre informacje zawarte w jego treści oraz w komentarzach mogą być nieaktualne. Na dzień dzisiejszy pracuję i analizuję głownie w oparciu o stworzoną przeze mnie typologię Ethereal.
 
Stylizacje zamieszczone na Pintereście oraz strona z diagnozami (ETHEREALOWE DIAGNOZY) są bieżącymi i świeżymi źródłami informacji.

Share:

2 294 komentarzy

  1. Karola 29 Styczeń, 2019 o 20:52 Odpowiedz

    Jaki typ może reprezentować Renée O’Connor (163 cm) – Gabriela z serialu o Xenie wojowniczej księżniczce? Tak mi się jakoś ostatnio przypomniała:)

    • Eliza C (KryE + RE) + WE + BaE | SSu 29 Styczeń, 2019 o 21:24

      Wg mnie Soft Natural. Kształtna sylwetka, umiarkowane linie pionowe, nieco szersze ramiona.

      Z buzi w niektórych ujęciach przypomina mi Ines 🙂 Możliwe, że ma podobną kombinację Etherealową.

    • Eliza C (KryE + RE) + WE + BaE | SSu 30 Styczeń, 2019 o 21:46

      Według mnie – któryś z typów Naturalnych – N albo SN (ma trochę krągłości)? Ma 169 cm, wymiary: 94-66-91, przy nieco szerszych ramionach. Możliwe, że ma Kryształowy. Więcej nie będę zgadywać, bo nie ma za dużo zdjęć w Internecie 🙂

  2. Pati G (FE, SE, IE, BaE) + ŚE + SyE 31 Styczeń, 2019 o 21:31 Odpowiedz

    Drogie kobiety, może któraś mi rozjaśni, czym się różni typ dramatic classic od gamine? Obydwa typy wydają mi się dosyć podobne, nawet zalecenia dotyczące ubioru są niemal identyczne, jeśli chodzi o fasony. Fryzur i makijażu w obu grupach nie biorę pod uwagę ponieważ myślę, że na nie w większej mierze mają wpływ etherale (bardzo możliwe, że się mylę). W grupie gamine są i wyższe osoby-np. Carey Mulligan czy Twiggy, a i w dramatic classic znajdziemy niższe przedstawicielki jak Courteney Cox czy Julianne Moore. Na pewno w typie gamine nie znajdziemy aż tak wysokich kobiet jak w dramatic classic.. Ale jak odróżnić figury przedstawicielek różnych typów o podobnych wymiarach, np ja bym nie wiedziała że Courteney Cox i Olivia Palermo to dwa różne typy:) Co innego Marcia Cross i Emma Watson:) W typie gamine widzę też symetryczne i proporcjonalne kobiety więc gdzie tkwi sekret w rozróżniania nie tak oczywistych typów?:)

    • Ines SN 1 Luty, 2019 o 09:43

      W każdym typie znajdziesz osoby wyższe i niższe niż jego prototyp,na to chyba nie powinno się zwracać uwagi. Wydaje mi się, że Gamine są zdecydowanie drobniejsze i kompaktowe. Zawsze je odbierałam jako takie łobuziary w jakiś sposób, a DC jako długie linie pionowe i gracja,smukłość xddd Dla mnie kwintesencja DC jest Diane Kruger z blondynek i księżna Megan z brunetek. I styl biurowy w ich wydaniu wow wow wow. Nie wiem czy się ktoś nie obrazi,ale ja rozumiem niektóre typy intuicyjnie. Na pewno różnią się aurą.

    • AgnieszkaM(G/SSu) 1 Luty, 2019 o 13:17

      Pati, patrzy się na to, jakie ubrania (kroje itp) danej osobie pasują. To tak, jak z analizą kolorystyczną – nie tyle ważny kolor skóry, włosów, co jak człowiek w danym kolorze wygląda.

    • Eloise DC (SE) +ME+RE/DA 1 Luty, 2019 o 15:41

      Ines, księżna Meghan jest N, nie DC :-). Od siebie dodam, że Gaminka w ubraniach DC wyglądałaby jak ciuchach starszej siostry/ mamy i na odwrót. Rysy twarzy też są u DC ostrzejsze, to jest ta nutka pierwiastka D. Z moich spostrzeżeń wynika, że DC mają mniejsze oczy chyba, że dysponują np. Różanym czy Alabastrowym, które obdarzają dużymi oczami. Ogólnie rzecz biorąc jesteśmy ( wizualnie na pewno) “poważniejsze” 😉 No i ubrania, patrz na stroje, imho da się przy minimum wprawy rozpoznać, czy dana kobieta jest G w ubraniach DC albo odwrotnie.

    • Ines SN 1 Luty, 2019 o 16:28

      O ja,ale palnęłam xd kurczę, ale podoba mi się w swoim stylu i mam wrażenie ze służy jej bardziej niż Kate hm…

    • Pati G (FE, SE, IE, BaE) + ŚE + SyE 1 Luty, 2019 o 17:54

      “Dostojnie długa i postawna’- o to, bym powiedziała o Marcii Cross, Carze Delevingne czy Gwyneth Paltrow i chyba tak muszę sobie wyobrażać ten typ 🙂 Przy mniej postawnych paniach miałabym pewnie problem.. Z resztą pewnie przy wielu typach myliłabym się, jednak trzeba mieć do tego oko.
      Eloise, przykład ubrań siostry/ mamy też mi pomógł to sobie zwizualizować 😀

    • AgnieszkaM(G/SSu) 3 Luty, 2019 o 00:52

      Pati, teraz Greta wrzuciła na pinterest dwa bardzo podobne zestawy: dżinsy plus granatowa marynarka. Różnica: dla G bluzka, dla DC koszula. Dawno już sobie ustaliłam, chyba jeszcze przed analizą, że do marynarek nie dokładam koszul z kołnierzem, bo fatalnie to wygląda. Chyba że żakiet nie ma kołnierza/klap.

    • Pati G (FE, SE, IE, BaE) + ŚE + SyE 3 Luty, 2019 o 22:41

      Agnieszko, dzięki za podpowiedź ?Masz rację z tą marynarka i koszula – dla mnie też albo kołnierzyk albo klapa marynarki. W innym wypadku góra robi się zbyt ciężka ?

  3. Pati G (FE, SE, IE, BaE) + ŚE + SyE 1 Luty, 2019 o 14:36 Odpowiedz

    Właśnie te kroje mnie zmylily bo zalecenia dla obu typów są bardzo podobne. Czy np sukienka /spódnica trapezowa na DC wyglądałaby źle a na gamine długość do kolan? U typów nie tak ” ‘wzorcowych’ ciężko dostrzec takie niuanse pozwalające kogoś przyporzadkowac? Zastanawiałam się czy trzeba mieć intuicję i oko do tego czy zawsze można sylwetkę jakoś schematycznie rozpracowac.
    Z tą kompaktowoscia i byciem drobnym to chyba dobry pomysł, ale zaraz mi się przypomina mega drobna i ‘koscista’ Courteney Cox w serialu Friends. Zwłaszcza w pierwszych sezonach to widać ?

    • Ines SN 1 Luty, 2019 o 15:21

      Akurat oglądam Friendsow;) owszem Courtney jest drobna, ale już większość przedstawicielek DC jest dostojnie długa i postawna w fajny sposób. Poza tym Courtney ma twarz DC, Gamine maja większe oczy wydaje mi się i drobniejsze twarze. Jak serialowa Monica czyli Courtney Cox założyła w koncu biała dopasowana koszule bez boho fizdrygałek to zrobiłam wooow. Było widać ze to jest to. Sukienki SN robią z niej ciotkę klotke,właśnie w tym serialu świetnie widać różnice pomiędzy odpowiednimi stylizacjami a niewłaściwymi. Jennifer Aniston z kolei po urodzeniu dziecka zaczęła nosić się bardziej naturalowo xd Wcześniej to ona była stylizowana biurowo.

    • Avarati FG (SE+BE+KE) TSu 1 Luty, 2019 o 20:05

      Wiem, że to skrót myślowy, ale postrzegam styl pań z grupy Classic za wyważony, umiarkowany, zbalansowany i dojrzały, a Gamine… no cóż. Musi być akcja, szaleństwo, młodzieńczy charakter ze względu na urodę, która ma w sobie dużą dawkę przeciwieństw i jest “pojemna”. Taka FG jak ja to prawie zagina czasoprzestrzeń, musi być więcej ozdób, wzorów na m2 ciała niż wskazuje metryka 😀

  4. TerraCotta 1 Luty, 2019 o 19:40 Odpowiedz

    W temacie Friends. Ja też teraz ich oglądam i przy okazji Courtney wahałam się między DC a FG i nie mogłam się zdecydować, ale skłaniałam się do DC mimo wszystko ze względu na jednak dosyć wysoki wzrost i twarz. Twarz jest dostojna w wyrazie więc to mnie kierowało na typ DC. Co do wzrostu wiem że typy Gamine i Flamboyant Gamine mogą mieć nawet 170 cm, ale jakoś zakładam że powyżej 164 cm pewniejsze są inne typy, może błędnie. Czystego Gamine nie brałam pod uwagę bo uważam że Courtney ma jednak dosyć szerokie ramiona, za szerokie jak na Gamine i jest zbyt muskularna, innymi słowy wydawała mi się za bardzo przesunięta w stronę Yang.
    Jeżeli chodzi o Jennifer Aniston, to pewnie nie wpadłabym na Natural, ale w jej przypadku wiedziałam że jest Naturalem zanim zaczęłam oglądać.
    Została jeszcze Lisa Kurdow, czyli Phoebe którą rozkminiam długi czas i jestem prawie przekonana że
    ona jest SD, mam 173 cm wzrostu, ale może się mylę :p
    Na marginesie, mnie najgorzej wychodzi chyba rozpoznawanie SN i N.

    • Eliza C (KryE + RE) + WE + BaE | SSu 1 Luty, 2019 o 20:02

      Lisa Kudrow to wg mnie Classic z Kryształowym. Może DC. Fakt, oglądając Friendsów można na taki pomysł nie wpaść, bo jej stylizacje są tak maksymalnie skrajne od Kryształowego Klasyka, jak tylko się da 🙂 Mnie natchnęło, jak oglądałam Easy A, gdzie grała dyrektorkę szkoły, a przez to nosiła bardziej bliskie klasyce fasony. Przykład jej w ubraniu klasycznym, choć może nieoptymalnym kolorze:
      http://www.contactmusic.com/pics/lf/writers_guild_3_200212/lisa-kudrow-at-the-2012-writers-guild_3739777.jpg

      Kryształowo, choć ogólnie nieudane zdjęcie:
      http://images6.fanpop.com/image/photos/32400000/Lisa-Kudrow-lisa-kudrow-32429359-475-640.jpg

      Tu w różu, co mnie skłania do przypisania jej lekkiego Różanego z bazy:
      http://www4.pictures.stylebistro.com/pc/Actress+Lisa+Kudrow+pretty+pink+arrives+taping+vlJG54BucWSx.jpg

      Wzrost: 173 cm. Wymiary: 91-66-88,9.

    • Eloise DC (SE) +ME+RE/DA 1 Luty, 2019 o 21:15

      Lisa Kudrow wygląda cudnie w bieli… 🙂 Słoneczny? <3 Tym bardziej pasuje, że ona z natury jest brunetką. Nie mam jak zalinkować odpowiedniego zdjęcia, sorry. Stawiam na nie wiem co, ale aby z SE 😀

    • Eliza 2 Luty, 2019 o 09:58

      W życiu bym nie powiedziała, że ona jest SD. To dla mnie ogromne zaskoczenie 🙂 No ale faktycznie ma dość długie linie pionowe. Udało mi się zgadnąć jedynie Kryształowy.

    • Fresco SN (BE, WE, ME) +GE | SSu 2 Luty, 2019 o 10:09

      Dzięki Greto! Ostatnio miałam właśnie rozkminę na temat serialowej Phoebe. W porównaniu do Jennifer Aniston (N), Lisa Kudrow wydawała mi się bardziej yin, ale z pewnością nie SN. Z drugiej strony nie widziałam w niej tej klasyczności podrasowanej odrobiną Dramatic jak u Courteney Cox (DC), czułam że to też nie jej typ. Czysty Dramatic i FN też mi nie pasowały, więc metodą wykluczeń innych niższych typów uznałam ją za Soft Dramatic, ale bez większego przekonania. No i jest 🙂 ale powiem szczerze że nie zgadłabym Słonecznego i Kryształowego.

    • TerraCotta 9 Luty, 2019 o 02:48

      Zastanawiam się jeszcze nad jedną postacią z Friends – Emily czyli Helen Baxendale i tu przyznam że nie mam pojęcia. Wzrost w żródłach podawany jest jako 166-168 cm. Wydaje mi się że to jakiś typ klasyczny bo nic innego mi nie pasuje, ale o ile z twarzy powiedziałabym DC, to reszta już nie bardzo. Więc SC albo zwykły C? A, twarz jest specyficzna z jednej strony klasyczna a z drugiej nie. Bardzo dobrze jej moim zdaniem w ciemnych kolorach, futrzanych kołnierzach, chockerach – może to przejaw mahoniowego etherala? Poza tym możliwe że ma francuski, różany, a może i baśniowy etheral? Uważam też że pasuje jej też bardzo ta krótka fryzura, ten brązowy kolor i wygładzone włosy (a nieład na odwrót).

  5. Pati G (FE, SE, IE, BaE) + ŚE + SyE 1 Luty, 2019 o 22:34 Odpowiedz

    Mój ukochany serial ?Mimo całego szaleństwa kupuję Phoebe w takim wydaniu. Ubrana zwyczajnie, paradoksalnie wygląda dla mnie dziwnie 🙂

    • Ines SN 2 Luty, 2019 o 12:08

      Tez przyzwyczaiłam się do Phoebe w stylu hipiski;) podoba mi się ubraniowa przemiana Rachel w 9 sezonie. Jest boho i bliżej Naturala. Nie lubiłam jej w dopasowanych czarnych sukienkach w jakich ciagle chodziła.

    • Pati G (FE, SE, IE, BaE) + ŚE + SyE 2 Luty, 2019 o 14:11

      Może i te sukienki nie były idealne ale przy takiej figurze uchodziło jej wszystko na sucho i tak stała się ikoną stylu we friends ?Do tej pory ludzie się zachwycają jej urodą i stylem, choć moim skromnym zdaniem to Monica była najpiękniejsza ?

  6. A.M. /SG/ ŚwE+ BaE+FE+AE+IE+ME 4 Luty, 2019 o 16:23 Odpowiedz

    Ponawiam pytanie o Lisę Stansfield (kiedyś już pytałam) – jakim może być typem? W teledysku Change występuje w moim ulubionym wydaniu.

    • Bims C(FE, KryE, RE)+ GE/DW 15 Luty, 2019 o 01:43

      Kiedyś myślałam, że może być D ale ma 1,62 cm, więc obstawiam FG z Francuskim, Karmazynem i Mahoniem.

  7. Ania 17 Marzec, 2019 o 21:10 Odpowiedz

    Eva jest po prostu piękna i niezwykle seksowna. Te jej oczy i usta. Wow. Gdybym była facetem to bym się do niej zalecała 😉
    Swoją drogą mnie intrygują jeszcze dwie gwiazdy: Jessica Biel i Michelle Monaghan. Obie mam wrażenie pochodzą z naturalowej rodziny. Ktoś coś więcej na ich temat wie?

  8. Bims C(FE, KryE, RE)+ GE/DW 29 Marzec, 2019 o 20:15 Odpowiedz

    Hej, mogłabym spytać o typ Kibbe Daphne Groeneveld? Z jednej strony E pasują pod bazę SN, ale w stylu SN wydaje mi się jakby lekko zagubiona. Z kolei, gdy tylko styl staje się prostszy, jej uroda jest podkreślona. To wystarczy, żeby podejrzewać ją o bycie C czy może to bardzo silne działanie uschludniającego Alabastrowego?

    https://celebmafia.com/wp-content/uploads/2018/05/daphne-groeneveld-fashion-for-relief-charity-gala-in-cannes-10.jpg

    http://cdn.vogue.es/uploads/images/thumbs/201230/daphne_groeneveld_3915_560x.jpg

    https://i.pinimg.com/564x/9a/a5/fe/9aa5fed493b1c74534dbf7912be761c5.jpg

    https://www.celebskart.com/wp-content/uploads/2017/07/daphne-groeneveld-taylor-hill-and-georgia-fowler-stills-at-a-yacht-in-st.-tropez-07.jpg

    • Eliza c (KrysE + RE) WE + RE || SSu 29 Marzec, 2019 o 21:31

      Wg mnie jest w niej coś Dramaticowego w kościach. Jest taka drobna, choć wysoka (1,79). Obstawiam wyrośnięte Gamine albo Dramatic / Dramatic Classic

    • Yen 30 Marzec, 2019 o 11:39

      Obstawiam również SN. Jej baza wydaje się najbliższa temu typowi, przy takim wzroście (niemalże 1.80) ciężko rozważać grupę Gamine, jej twarz natomiast wydaje się mieszanką naturala z yinem- szeroki rozstaw oczu, pełne wargi, nieco kanciasty kształt twarzy.
      https://www.gotceleb.com/wp-content/uploads/photos/julia-van/os-daphne-groeneveld-and-sanne-vloet-arrives-at-2017-victoria-s-secret-fashion-show-casting-in-nyc/Julia-van-Os-Daphne-Groeneveld-and-Sanne-Vloet:-Arrives-at-2017-VS-Fashion-Show-Casting–03-662×662.jpg
      Tu porownanie z innymi (prawdopodobnie, bo nie znam pań ani ich kibbe) modelkami. Wygląda na drobniejszą od pani po lewej i bardziej „yin”, za to na mniej strzelistą od pani po prawej.
      Zastanawiałam się nad DC, bo zdarza jej się sprawiać nieco gruszkowe wrażenie na niektórych zdjęciach, ale nie wiem, czy DC, nawet z odpowiednimi etherealami, uniosłaby taki fason sukienki:
      https://images.app.goo.gl/PdHwajkt61aSkqxV6
      Styl SN w specyficznej odmianie zdaje się jej robić całkiem nieźle- chyba, że tak mocno działają tutaj ethereale.
      https://images.app.goo.gl/gtHCLS5pYZ4ZacRu7
      https://images.app.goo.gl/2PvXEgDNovZmgwWN7
      https://images.app.goo.gl/sX68rKke24K5XtP87
      https://images.app.goo.gl/8dBnBEKxCr1WChuW7
      Na ostatnim skojarzyła mi się z naszą Ines ;>

    • Ines 30 Marzec, 2019 o 12:42

      Dla mnie ona w ogóle nie jest SN, ale ja rzadko trafiam z typami… ma cienkie i długie kończyny oraz jest w niej coś strzelistego. Nie widzę ciężkości SN chociaż jak wiemy są i drobinki w tym typie…. ale ten wzrost,aż 180 i SN? Chyba rzadko się to zdarza. Co do sukienki księżniczki to moze jest DC z Kryształem? Im dłużej się jej przyglądam tym większa jest dla mnie zagadką. W twarzy mam wrażenie, ze ma w ogóle coś lalkowatego. Figurę ma modelkową.

    • Anita SC+GE/DW 30 Marzec, 2019 o 13:24

      A ja obstawiam FN z dużym udziałem pierwiastka Dramatic, drastycznie niskim BMI i szałowymi Etheralami 🙂

    • Bims C(FE, KryE, RE)+ GE/DW 30 Marzec, 2019 o 17:10

      Jestem zszokowana, ale właściwie to czytając wasze komentarze mogłabym się zgodzić z każdym z waszych podejrzeń jak i na każdy spojrzeć krytycznie… Jedno jest pewne, ma bardzo nietypową urodę i silny wpływ Alabastrowego nie tylko na twarz, ale i na figurę… Wydaje mi się, że to on ją tak zdrabnia. Ze stopnia “zaburzenia odbioru” kojarzy mi się z Lily Cole, u której twarz jest kompletnie nieprzystająca do figury….
      Tak, jak Ines uważam, że jest zbyt lekka na SN i nie wiem, czy niedowaga i E byłyby w stanie do tego stopnia zwężyć jej kości.
      Anito i Eloise, jest coś w tym FN z przewagą cech D… Faktycznie Daphne pomimo swojej wąskiej budowy jest dość silna, ale nie tak “zdrowo ciężka” jak SN. Mimo to, wydaje mi się, że w znacznie większym stopniu służy jej bardziej elegancki styl, niż Boho Chic FN. Myślałam nawet o jakiejś wygładzonej, ukierunkowanej na G wersji SD…

    • TerraCotta 30 Marzec, 2019 o 13:52

      Wydaje mi się że coś może być na rzeczy z bardzo niskim BMI. Po zdjęciach które wrzuciła Yen, zaczęłam myśleć że może faktycznie to jakiś typ naturalowy 😀 Z etherali natomiast widzę ponadprzeciętnie silny alabaster + syreni. Może świetlisty … może baśniowy. Na pewno bardzo oryginalna uroda.

    • Yen 30 Marzec, 2019 o 16:25

      Jej Ethereale kiedyś były analizowane :> pamietam że przewinęły się: Alabaster, Różany, Mahoń, Syreni, Bezkresny- ale nie pamietam dokładnej kolejności- no i mogą dojść jakieś z bazy (jakakolwiek by ona nie była)

  9. Eloise DC (SE) +ME+RE/DA 4 Kwiecień, 2019 o 15:25 Odpowiedz

    Eryko, zalinkowałaś akurat tę sukienkę, która dawno mi wpadła w oko, masz cela 😀 Tylko coś mi mówi, że o ile Ty byś w niej wyglądała okej to ja już niekoniecznie. Dotarłam do drugiego zdjęcia i rzeczywiście to ona, z minimalnym make upem jest nie do poznania i tym bardziej SN 😀

    • Eryka 7 Kwiecień, 2019 o 19:34

      Prawda, dla R z Baśniowym jak znalazł 😀 tylko pewnie zwijałabym róg trapezów pod szyją do środka, żeby jedynymi ostrościami była kokarda.

  10. KasiaB (SD) 18 Kwiecień, 2019 o 15:20 Odpowiedz

    Dziewczyny i chłopaki! Czy ktoś z was ma pomysł jakim typem jest Nick Jonas? Mam tu jednego kandydata o podobnej fizjonomii i problem z jego określeniem?

    • Moderator - Jonathan 19 Kwiecień, 2019 o 08:31

      Czyżby kolejna Kasia na blog zawitała? 😀 I to jeszcze SD? 😛 Witaj 🙂
      Nick wydaje mi się być TR albo jako druga opcja bardziej misiowaty SG z wysmuklającym E.

  11. KasiaB (SD) 19 Kwiecień, 2019 o 13:01 Odpowiedz

    Dzięki Jonathan! Witaj😊 Potwierdziłeś moje przypuszczenia co do Nicka. Bardzo chciałabym go określić i waham się między tymi dwoma typami. Z panami mam większy problem, bo nie mam konkretnych męskich wytycznych, a samej intuicji nie ufam😄 Pozdrawiam serdecznie

  12. Anikka C 29 Maj, 2019 o 14:01 Odpowiedz

    Hej, tak sobie przegladam zdjecia i nasunelo mi sie pytanie czy myslicie, ze niektorym typom bardziej lub mniej szkodzi tycie? Z obserwacji zastanawiam sie czy nie jest tak, ze im wiecej softu/yin tym lepiej dana osoba znosi nadmiar wagi/tluszczyku? 😉 Wydaje mi sie, ze np C w zwiazku z rownowaga yin/yang najlepiej wyglada rowniez z rownowagi BMI. Przegladalam teraz zdjecia Amy Adams i Brie Larson i wydaje mi sie, ze robi to spora roznice 😮 Zastanawiam sie czy taka restrykcja bylaby jeszcze silniejsza jesli ktos ma wiecej yangu. Jak to widzicie u siebie?

    • Eryka 29 Maj, 2019 o 14:59

      To chyba działa tak, że tycie podwyższa poziom yinu, a chudnięcie wprost przeciwnie. Przez to im więcej plusików yang ma typ, tym gorzej znosi przybieranie na wadze. Oczywiście pomijając kwestie zdrowotne i inne szczegóły, bo R tyjąca od pączków i kebabów nie będzie wyglądała tak dobrze jak ta, która w jakimś okresie życia je normalnie, ale z dodatnim bilansem energetycznym 🙂 Na pewno za chuda R traci cały urok, co widzę po sobie.

    • Ines SN 29 Maj, 2019 o 21:12

      Mi wpadło kilka kg i przytyłam w klepsydrę. Przy tym poszło mi tez w uda co daje już niestety yangowe wrażenie i czuej się z tym kiepsko xd Tak ciężko. Pracuje nad zgubieniem tego. wiem ze mocna niedowaga tez mi odbiera dużo uroku, ale wielu celebrytkom SN już niekoniecznie. Właściwie to większość wymienionych na blogu SNowych znanych babek ma niedowagę i wydaje mi się ze wyglądają pomimo to kobieco. Ale już przykładowo jk wyglądałaby Jennifer Lawrence z jej szerokim szkieletem i niedowagą? Na pewno słabo. Wciąż mam wrażenie ze to sprawa bardzo indywidualna. Mam koleżankę Gamine która aktualnie jest lekko na plusie i wyglada świetnie. Pomimo dużego brzucha,jej rysy twarzy są ładniejsze i tak tez ona się czuje. Znam tez jedna FG, która jest w dolnej granicy wagi i kiedy tyje to traci swój pazur i wyglada jakoś gorzej. Mialam kolejna koleżankę, na pewno któryś typ klasyczny i jak przytyła 10kg to jej nogi nie zmieniły się praktycznie nic a nic,dalej miała powabne nóżki sarenki pomimo ogromnych bioder i brzucha iii dzięki temu mogła łatwo się kamuflować xd tyle ze nosiła kroje mocno naturalowe… i była daleko od swojego typu. Ja się czuje teraz bardziej romantyczna niż boho. Boho współgrało z niska zawartością tłuszczu.

    • Avarati FG (SE+BE+KE) TSu 29 Maj, 2019 o 23:56

      Ciekawe… po sobie widzę, że muszę pilnować tego, żeby mieć w obwodach te 94-70-100 i nic więcej 😛 Nigdy nie byłam zbyt chuda, muszę uważać, żeby nie przytyć zbyt mocno, bo tracę tą rożkoklepsydrę 😛 Niby Yang i FG, ale wolę mieć trochę zapasu tłuszczu na sobie, to chyba sprawka Mahoniowego, który sprawia, że mam trochę tych krągłości. A że się z nimi dobrze czuję… 😛

    • Ines SN 30 Maj, 2019 o 17:26

      Dlatego wydaje mi się ze to sprawa indywidualna.Znam osoby którym nie służy waga w normie i znam takie które wrecz lepiej wyglądają jak jest ich więcej 😉 stereotypowo z więcej kojarzą mi się SD i R. W praktyce pewnie różnie to bywa.

    • Anikka C 31 Maj, 2019 o 14:06

      Super, dzieki za podzielenie sie obserwacjami dziewczyny. Ines ciekawe, ze piszesz ze czujesz sie teraz bardziej romantyczna niz Boho i ze Boho u Ciebie wspolgralo z nizsza zawartoscia tluszczu (btw pomyslalam o mleku odtluszczonym :D) Avarati mahon i lubienie kraglosci ma sens! Ja zauwzylam, ze chyba wychodzi u mnie wiekszy Slowianin przy wiekszej ‘zawartosci tluszczu’ 😉 Co do R racja. Tak na podstawie ewolucji JLo. Wchodzenie w atletycznosc jakby zmienia aure. Chociaz wszystko to sprawa indywidualna, ethereale mieszaja swoje i kazdy ma inne gusta i preferencje 🙂 Research bedzie dalej kontynowany!

    • Anita SC +GE /DW 31 Maj, 2019 o 14:49

      Nie lubię generalizować i zawsze wchodzą w gre indywidualne zalecenia ale skoro jesteśmy przy typach to siłą rzeczy…
      Ja widzę to tak,że wszystkie typy klasyczne najlepiej wyglądają przy wyśrodkowanym BMI,pięknie łączy się to z klasyką i dodaje harmonii.Typy yangowe zazwyczaj nie kłócą się z niską wagą, mogą pozwolić sobie na jeszcze więcej w ubiorze przy niskim BMI, dodają sobie pazura.Z drugiej strony yangowość łatwiej “wybacza” -nadwaga w ogóle nie rzuca się w oczy.
      Typy yinowe zyskują na BMI w górnej granicy,kilogramy dodają uroku i podbijają yinowość, niska waga okropnie szpeci,odbiera największe atuty,zawsze przykro mi się patrzy gdy kobieta na siłę trzyma niskie BMi gdy ewidentnie widać,że jej to nie służy,nie wspominając już o zdrowiu…

      Ja doświadczyłam wagi po obu stronach spektrum-nadwagi i niedowagi i stwierdzam,że SC nie tyje i nie chudnie niestety korzystnie dlatego bardzo staram się utrzymywać złoty środek.Przy niskim BMI sylwetka traci biust i cały yin,który należy podkreślać z kolei tyje się dość niekrzystnie bo wszystko idzie w biodra i nogi(przynajmniej mi).Od kilku lat naturalnie bujam się w okolicach 20-21 ale zawsze najwięcej komplementów otrzymywałam przy BMI w górnych rejonach normy,23-24.

  13. Eloise DC (SE) +ME+RE/DA 5 Czerwiec, 2019 o 22:16 Odpowiedz
  14. Magda DC (We, Se, Kry, Ks) 12 Czerwiec, 2019 o 15:46 Odpowiedz

    Które typy kibbe i ethereale Waszym zdaniem wyglądają ok w siwiejących włosach ? Właśnie stoję przed dylematem farbować czy nie farbować.

    • Drukara 13 Czerwiec, 2019 o 00:02

      Księżycowy chyba by polubił srebrno-szare nitki we włosach. I jakoś pasuje mi też do wyniosłości i dojrzałości Królewskiego.

    • Cat Ballou DC (KryE+WE+FE+BaE) 13 Czerwiec, 2019 o 15:33

      Podbijam pytanie, też mnie korci zostawienie siwych włosów oczywiście z odpowiednim dopracowaniem odcienia. Oglądam na pintereście piękne dojrzałe kobiety z długimi siwymi włosami i jestem zachwycona. Ale konieczne są jakieś wyniosłe i dostojne E.

    • Eryka R 13 Czerwiec, 2019 o 15:51

      KE, WE, może Kryształ? Co do typów Kibbe trudno mi sobie wyobrazić grupę R wyglądającą korzystnie z siwymi włosami. Tu trzeba pewnie urody eleganckiej, chłodnej, coś jak DC, C, D, G. Choć to pewnie w większości kwestia indywidualna.

    • AgnieszkaM - G/KryE+IE+KE/SSu 24 Czerwiec, 2019 o 22:15

      Może AE by się przydał? Też kiedyś może przestanę farbować, ale chyba nie będzie mi to pasowało.

    • Moderator - Jonathan 11 Sierpień, 2019 o 11:42

      Whitney Houston – Gamine (Francuski, Iskrzący, Słoneczny, Karmazynowy) + Różany + Syreni

    • Eloise DC (SE) +ME+RE/DA 11 Sierpień, 2019 o 12:39

      Dziękuję Jonathan <3 Gamine, coś mi chodziło po głowie, że to może być ten typ. Kurczę, jak mi brakuje jej głosu 🙁

  15. Pati G 26 Sierpień, 2019 o 11:02 Odpowiedz

    Witam serdecznie😊 Właśnie gdzieś przeczytałam, że David Kibbe usunął ze swoich typów czyste Natural, Classic i Gamine. Czy ktoś coś o tym słyszał? Co jest tego powodem? Już pogubiłam..

    • Avarati FG 26 Sierpień, 2019 o 20:33

      Powiem szczerze, co myślę. Koleś sam się pogubił i już głupieje… to nie on stworzył ten system, kiedyś nawet Olga to wytłumaczyła. On sobie to po swojemu pogrupował, dorzucił wzory wg swojego widzi mi się i wydał książkę. Potem zaczął po swojemu diagnozować, głównie po rysach twarzy, potem stwierdził, że liczy się “aura”, a nie budowa ciała, a potem usunął te trzy typy/

      Imho Gaminki i Flamboyant Gaminki wrzucone do jednego worka to zły pomysł. Inna budowa ciała, inne twarze i inne style w ubiorze. Gdzie ja w krótkich włosach, francuskich paskach lub w kołnierzyku zapiętym pod sam kark? Wyglądałabym głupio. I na odwrót. Gaminka w długich, rozwianych włosach, w panterze i ciężkich butach na platformie wyglądałaby topornie. Jednak wpływ pierwiastka Naturala jest dość spory w wypadku FG i tego nie idzie tak łatwo wykluczyć. Widzę między sobą a Gaminkami dużą różnicę.
      Podobnie jest z Natural i FN. To inna uroda, o ile Natural jest szerokie, to do FN dochodzi Yangowa strzelistość.

      Mam nadzieję, że wyjaśniłam 🙂

  16. luci 27 Sierpień, 2019 o 10:23 Odpowiedz

    Po prostu Kibbe w którymś momencie doszedł do wniosku, że zawsze u każdej osoby można dostrzec przewagę jin lub yang i usunął czyste typy Natural, Classic i Gamine ze swojego systemu. Przypuszczam że ma to związek z tym, że istotnie u większości ludzi rzuca się w oczy przewaga yang lub jin… w twarzy. Mam tu namyśli dominujące w urodzie pierwiastki. Jednak pozostaje jeszcze sylwetka… Moim zdaniem typy czyste są na pewno potrzebne. Np. moja mama wygląda jak podręcznikowy Classic i kompletnie ale to kompletnie nie wyobrażam jej sobie w stylu przypisanym do DC czy SC. To by było coś zwyczajnie chybionego…

    • Eryka 27 Sierpień, 2019 o 13:53

      Ta przewaga chyba wynika z tego, jak ktoś chce przedstawić siebie światu? Może coś w tym jest, ale z tego by wynikało, że Kibbe nie rozumie, jak działa makijaż. Goła twarz Grace Kelly nie miała w sobie yangowych ostrości, a już na pewno nie miała w sobie softu. Rozumiem, że ktoś chce Evan Rachel Wood przesunąć w stronę yang, ale z kolei Saoirse Ronan z zerowym makijażem jest w swojej urodzie tak sterylna, chłodna, perfekcyjna i niepotrzebująca dodatków, by lśnić, że dziwi mnie, że Kibbe tego nie widzi. Ale co on widzi… To już prędzej widziała Catherine Deneuve jako Gamine przez proste skojarzenie z jej zdjęciami z młodości: chudość, lata sześćdziesiąte, Francja, Chanel. To chyba tak nie działa 😛 ale mowa o człowieku, który uznał Charlize Theron za TR, a Elizabeth Taylor za R. Nic tylko iść do niego po konsultacje.

    • luci 28 Sierpień, 2019 o 11:03

      Eryko, miałam na myśli pierwiastki podkreślane przez daną osobę w stylu, te najkorzystniejsze (co wydobywa określone cechy twarzy), do czego środkiem oczywiście może być makijaż. 🙂

    • Eryka 28 Sierpień, 2019 o 14:56

      No tak. W ten sposób wiele osób odbiera FG z Mahoniem (jakoś łatwo im go podkreślać) jako R 🙂 Chyba każda z nas się zastanawia, jaki typ sam Kibbe by nam przypisał 😀

  17. Pati G 27 Sierpień, 2019 o 23:16 Odpowiedz

    Charlize Theron widnieje też jako flamboyant natural. Zastanawia mnie to co napisała Avarati, że diagnozowal zwykle po rysach twarzy i aurze i wtedy zawsze można przechylic coś na szalę yin lub yang… Jak więc neutralnie można spojrzeć na kogoś i określić jego typ? Dla jednych wyjście sauté i w dopasowanych prostych ubraniach będzie właśnie całkiem nienaturalne. Jak spojrzeć na osobę całkiem obiektywnie? Czasem wystarczy inny makijaż lub kroje ubrań aby uwidocznic bardziej yin lub yang. Ogólnie bardzo mnie ciekawi, co siedzi w jego głowie, że tak zmienia koncepcje zarówno typów jak i przypisania znanych osób do konkretnej grupy. Czy przykładowo widzi jeden film, zdjęcia z eventów i przypisuje kogoś do danej grupy, po czym rola lub gust danej osoby zmienia się i nagle ląduje w innej grupie.

    • luci 28 Sierpień, 2019 o 11:28

      Kibbe zmienił zdanie co do Charlize po tym jak przyjrzał się jej sylwetce. Z tego co pamiętam tłumaczył, że zdiagnozował ją na podstawie zdjęć samej twarzy, która była poddana operacjom plastycznym. To zresztą się niezbyt trzyma kupy bo, zdaje się, Kibbe obecnie głosi coś, co stoi w sprzeczności z diagnozowaniem “z twarzy”, mianowicie, że twarz nie ważna, liczy się tylko sylwetka, bo to ją ubieramy. Zarazem jednak unika wskazywania konkretnych cech sylwetek charakterystycznych dla typów, gdyż twierdzi, że określony balans jin i yang może przyjmować różne formy… Przez to wszystko jego podejście robi się mało przejrzyste i odnoszę wrażenie, że najistotniejszym kryterium przyporządkowania do typu jest tu to, co myśli Kibbe, choć nikt tak naprawdę nie wie dlaczego myśli to co myśli. ;/ Dlatego wydaje mi się, że w ramach systemu Kibbego ciężko teraz mówić o obiektywnym spojrzeniu na daną osobę. Mamy albo subiektywne spojrzenie Kibbego albo własne subiektywne spojrzenie. Szczęśliwie od pewnego czasu to już nie problem, gdyż w systemie Olgi rzeczy mają się inaczej w tym sensie, ze jest to system przekazywalny, posiadający namacalne, dostępne zrozumieniu innych kryteria. 🙂

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 28 Sierpień, 2019 o 13:08

      Ten system który Olga zrobiła na podstawie Kibba jest przejrzysty, zgadzam się, bo jeżeli chodzi o ten związany z Etheralami to nie wydaje mi się by był “obiektywny”. Wymaga wyczucia, jak w malarstwie, jakiegoś takiego dodatkowego zmysłu łączącego kolor, styl, geometrię…. Nie wydaje mi się aby było łatwo operować Etheralami komuś innemu niż sama Olga.

    • luci 28 Sierpień, 2019 o 13:50

      O to ciekawe co piszesz! 🙂 Bo dla mnie system Olgi stał się tym bardziej przejrzysty właśnie dzięki Etherealom. Nie twierdzę, że operowanie nimi jest proste ani też, że nie wymaga talentu, oka, zmysłu niemniej mi właśnie wyszczególnienie przez Olgę składowych typów (w sensie pierwiastków budujących bazę) i oddzielenie ich od pierwiastków dodatkowych pozwoliło lepiej zrozumieć czym są te typy, głębiej, wyraźniej, konkretniej niż wszystkie opisy cech twarzy czy figury…

    • Eryka 28 Sierpień, 2019 o 15:03

      Mnie też Ethereale pomogły. Widzę, że jestem maksymalnie yin, ale czuję, że mam jakiś ciężki do opisania yang, przez który Kryształ robi ze mnie matronę. A opisy typu Romantic zawsze silnie wiążą go z Kryształem, zgaszoną kolorystyką i nawiązaniami do klasyki. Dziwi mnie to, bo gdyby jakiś europejski Kibbe wypromował ten system, na pewno typ Romantic byłby widziany we włoskim stylu z podkreślonym Gwiezdnym i Bellucci jako ikoną (no dobra, w latach osiemdziesiątych dopiero pracowała jako modelka, ale wiadomo, o co chodzi). Nawet bazowe Ethereale potrafią być bardzo różne u różnych ludzi, co powoduje nieporozumienia, jeśli chodzi o samą typologię bez uzupełnienia o Ethereale. Tworzymy różne archetypy.

    • luci 29 Sierpień, 2019 o 13:25

      Mnie pierwiastki, piszę o bazowych, wręcz niesamowicie pomogły w zdefiniowaniu granicy typu, jego możliwości i ograniczeń, a także w tym, o czym wspominasz Eryko – zrozumieniu dlaczego osoby w ramach jednego typu potrafią się jednak mocno od siebie różnić. Na pewno duża w tym zasługa ilustracji tego czym pierwiastki są w formie galerii bo jednak obraz przemawia dosadniej niż słowo. Poza tym to mam w sumie tak jak pisze Arwena poniżej. Jeśli chodzi o fasony, linie, długości, kształty, nawet materiały ciężko żebym wychodziła poza nie, bo po prostu moja sylwetka źle to znosi. Wyodrębnienie pierwiastków bazowych pozwoliło mi lepiej zrozumieć z czego to wynika. 🙂

    • Eryka 29 Sierpień, 2019 o 14:15

      Mnie nawet przez myśl nie przechodzi kombinowanie z fasonami i wychodzenie poza ramy typu, dlatego niezmiennie się dziwię, gdy dziewczyny próbują nagiąć własne możliwości, mając Ethereale niewpływające na podkreślanie zalet typu (bo np. AE często utrudnia życie). Po co, skoro można trzymać się sprawdzonych sposobów i dobrze wyglądać, a ewentualnie kombinować z dodatkami. Dla mnie już same ostrzejsze linie to stąpanie po cienkim lodzie, choć to mi uświadomiła dopiero Olga. Uważam, że w mojej bazie najmocniej wybija się Gwiezdny (jest na równi ze Słowiańskim, ale lepiej współgra z moją kolorystyką przez większość roku), ale nie wyglądam jak Bellucci albo Sofia Loren, nie jestem ciemnooką brunetką o południowej karnacji. Dzięki Etherealom rozumiem, dlaczego jedno drugiemu nie przeszkadza i samo posiadanie tej wiedzy wiele ułatwia, bo rozwiewa wątpliwości („nie jestem archetypiczną Włoszką, więc może nie powinnam? Są lepsze opcje?”). Wyglądam dobrze w czerni i już.

    • Aga 29 Sierpień, 2019 o 22:25

      Mnie najbardziej fascynuje przenikanie się Ethereali i ich różnorodne działanie. Czasem nawet w ramach typu bazowego Ethereale mogą mieć inne zastosowanie u różnych osób. Nie każda SG z RE musi być Legalną Blondynką. Mój Różany wcale nie szaleje za różem, ale uwielbiam grochy i kokardki. Szalenie interesujące jest też to, że czasem działaniem jest brak działania czegoś innego.

      Zgadzam się z Wami co do trzymania się linii i wytycznych typu bazowego. Jestem Soft Gaminką i mój silny Karmazyn nie sprawia, że mogę przyswoić sobie to, co pisane Dramatikom, typowi z przeciwnego bieguna!
      Z Wietrznego korzystam jedynie z jeansu, niebieskości i szalików w duecie ze skórzaną kurtką – ale wszystko w fasonach dla SG.

    • luci 29 Sierpień, 2019 o 22:27

      Zdaje się, że dokładnie rozumiem o czym piszesz. 🙂 W końcu jestem DW z niebieskimi oczami i bladą skórą, co jest raczej dalekie od stereotypu i dawało mi nadzieję na bycie latem mimo, że w kolorach lata wyglądam raczej bardzo okropnie… Wiem, dziwnie to brzmi. Syrenie tęsknoty są u mnie silne najwyraźniej. 😉 Pierwiastki pozwalają uchwycić taką złożoność i zaakceptować ją.

  18. Pati G 28 Sierpień, 2019 o 18:13 Odpowiedz

    System Kibbe, został tu jedynie przetłumaczony na podstawie książki i tu nic się nie zmieniło. Jedynie poszczególne sławy zostały przypisane przez Olgę do innych typów. Natomiast według mnie same etherala są pomocne i mogą jakoś naprowadzac tylko jeśli znamy swój typ bazowy. I jest to kwestia bardzo intuicyjna, nie da się nic wydrukować jak np w teście. I tutaj, tak jak w przypadku Kibbe, nie można być pewnym etherali jeśli nie potwierdzi tego sama pomysłodawczyni tego podziału.

    • Arwena 28 Sierpień, 2019 o 21:47

      Dla mnie podstawą jest typologia Kibbe jako absolutny punkt wyjścia dla wyboru ubrania. Fason, ogólne linie, proporcje, długości rękawów, nogawek, ksztalt dekoltu-tego trzymam sie sztywno i dobrze na tym wychodzę. Ethereali uzywam bardzo ostrożnie, tylko kolory i desenie, nie mieszam ich do krojow (typu: a może ta mala kokardka przejdzie, bo mam trochę RE) , żeby nie namieszac sobie w glowie. Pod tym wzgledem uwazam to, co stworzył Kibbe za ponocne i niezawodne. Rozumienie E pozostawiam Oldze, wierzę w jej intuicję i logikę i nie kwestionuję nic. I wszystko mi gra.
      A Kibbe zakwalifikowalby mnie pewnie do nieco przerosnietego TR 😆

    • Eryka 28 Sierpień, 2019 o 22:28

      To chyba zależy od kobiety. Jak ktoś ma urodę wymagającą dużych restrykcji albo brakuje mu wyczucia, lepiej, by trzymał się jak najbliżej bazy.

    • luci 29 Sierpień, 2019 o 13:13

      To nie zupełnie tak z tym przetłumaczeniem… Mnie od początku rzucało się w oczy, że wizja Olgi różni się w wielu punktach od wizji Kibbego tej której przedstawił w książce ( o tej, którą głosi teraz się nie odnoszę, bo to już co innego). Odmienne klasyfikowanie osób było jedynie konsekwencją tego, że Olga nie przypisywała typom dokładnie takich samych właściwości co Kibbe oraz tego że konsekwentnie trzymała się własnych obserwacji na temat typów. Pojawiało się też coraz więcej rozbieżności w takich sprawach jak fasony, fryzury makijaż… Teraz, mam wrażenie, jest już tego cała masa.

      Co do Etereali to chodziło mi o to, że wydaje mi się, że jest to system, owszem wymagający oka, intuicji, artystycznego zmysłu ale jednak logiczny, przekazywalny, czyli taki w którym można by szkolić i uzyskując powtarzalne diagnozy od różnych osób. To widać choćby w tym, że dziewczyny, które śledzą stronę od dawna i mają smykałkę do pierwiastków nierzadko są w stanie prawidłowo wyłapywać pierwiastki. 🙂

    • Eryka 29 Sierpień, 2019 o 13:56

      Luci, a Ty wpadłaś na stronę Olgi, szukając informacji o systemie Kibbego, który znałaś ze stron anglojęzycznych albo z samej książki? Pamiętam, że miałaś większą wiedzę na ten temat niż większość czytelniczek, więc zastanawia mnie, czy to wyłącznie obserwacje, czy lektura.

    • luci 29 Sierpień, 2019 o 16:47

      Eryko, tak, interesowałam się Kibbe od dawna. Była to dla mnie fascynująca teoria, wydawała mi się prawdziwa i pozytywna. Miałam książkę z ebaya, samodzielnie ją zgłębiałam, pamiętam że robiłam własne rysunki, żeby lepiej zrozumieć, co Kibbe ma na myśli jeśli chodzi o wytyczne fasonów. 😀 Dlatego od razu rzuciło mi się w oczy że u Olgi nie wszystko jest tak samo, co może nie byłoby takie dziwne, bo generalnie każdy kto interpretuje Kibbego, coś tam wkłada swojego, no tyle, że u Olgi miało to ogromny sens i rozświetlało mroki, luki, niejasności, które tekst Kibbego w moim odczuciu pozostawiał. To jest tak, że w książce Kibbego nie ma za bardzo zdjęć. Jedno zdjęcie przed i po dla każdego typu, w odsłonie z lat 80tych (bo to książka z tych lat). Są opisy makijażu, ale bardziej ogólne, nie tak precyzyjne jak u Olgi. Podobnie z fryzurami. Mnóstwo rzeczy. Długo by pisać. 🙂

    • Eryka 29 Sierpień, 2019 o 18:10

      Mnie od razu kliknęło, ale kobiecie bez męskiej energii raczej nietrudno to odkryć… Gorzej ze wszystkimi typami mieszanymi, do dziś mam problem z rozróżnieniem N i FN. A gdzie po raz pierwszy usłyszałaś o systemie Kibbego? Szkoda, że ten system jest znany pod nazwiskiem osoby, która go wypromowała, nie wymyśliła (Olga wspominała, że to jeszcze przed wojną ktoś opracował?).

    • luci 29 Sierpień, 2019 o 19:22

      Eryko, to jest zabawne, bo znałam system podobny do Kibbowego, wcześniej niż system Kibbego. Była taka polska książka, stara bardzo, nie pamiętam tytułu, mowa o poprzednim wieku, coś o urodzie. Był tam rozdział o stylizacji i on wymieniał typy urody: Dramatyczny, Romantyczny, Klasyczny, Sportowy (?). Nie pamiętam czy była tam Chłopczyca czy Niewiniątko. Byłam zawiedziona że nie ma tam typu dla mnie. W każdym razie książka musiała być stara bardzo, wnioskuję stąd, że było tam napisane, że jak ktoś ma więcej niż 163 cm wzrostu to powinien unikać obcasów by nie wydać się zbyt wysoką czy coś w tym stylu. ;D

      Potem już jako osoba dorosła w ramach ogólnej ciekawości wszystkiego przypomniałam sobie o tym systemie i to jakoś naprowadziło mnie na Kibbego. 🙂

    • Eryka 29 Sierpień, 2019 o 20:01

      Ale co to za cudo? Literatura PRL-u czy przedwojenna? Brzmi jak lata pięćdziesiąte czy sześćdziesiąte z tym Niewiniątkiem 😀 czyli wszystkie podtypy z grup były wzięte razem jako jeden typ? Pięć różnych? Swoją drogą myślałam sobie dzisiaj, że fajnie byłoby przetłumaczyć nazwy typów na polski. Typ sportowy brzmi lepiej niż „Natural”, romantyczka/typ romantyczny niż „Romantic”. I tak niektóre używamy spolszczone.

    • luci 29 Sierpień, 2019 o 21:51

      Może to był typ Naiwny a nie Niewiniątko? Głowy nie dam, nie pamiętam. 😀 Książka wydana jakoś w czasie przemian ustrojowych, ale zawartość zaczerpnięta najwyraźniej ze starszych źródeł, część porad brzmiała dość archaicznie. Bardzo chciałabym sobie przypomnieć tytuł, a jeszcze lepiej gdzieś ją znaleźć. 🙂

      Mam też polską książkę o szyciu z lat 70tych i tam również jest mowa o stylach pasujących określonej urodzie. W tej z kolei były wymienione typy Ekstrawagnacki, najbliższy chyba FG, Dziewczęcy i coś jeszcze. W tej chwili nie pamiętam, ale będę mogła sprawdzić, bo tę książkę akurat ciągle posiadam.

    • Eryka 29 Sierpień, 2019 o 22:29

      „Naiwny” też brzmi strasznie archaicznie, dziś to każdy chce być kobietą sukcesu, a nie jakimś naiwniakiem 😀 to chyba ciągnie się od lat osiemdziesiątych.
      Bardzo ciekawe, to co mówisz! Szkoda, że ja w wieku dorastania nie zetknęłam się z takimi poradami. Jedyna (!), jaka dała mi do myślenia, to że niskie kobiety nie powinny nosić za wysokich obcasów, bo to psuje proporcje. Najpierw się obruszyłam, a potem doszłam do wniosku, że w sumie prawda 😀 pocieszające, że zawsze istniał ten nurt podkreślania zalet, a nie ukrywania wad, nawet jeśli znajdował się w niszy.

  19. Luna SD 7 Wrzesień, 2019 o 17:15 Odpowiedz
    • Iskra DC (FE, KarE) + ŚW, WE, IE/TS 21 Wrzesień, 2019 o 14:54

      Wygląda na bardzo przyjemną w noszeniu. Fason dobry, też myślę, że wyglądałabym w nim ok.

    • Eloise DC (SE) +RE+ME/DA 21 Wrzesień, 2019 o 17:26

      Arweno myślę, że odezwał się w ten sposób mój Alabaster i odrobina softu w postaci tej ozdoby przejdzie. Jeszcze zawsze jest możliwość zwrotu, choć ja nie lubię się w to bawić. Iskro, dzięki za opinię 🙂

  20. Laurel TR (GE + RE + KarE+ KryE) + EEHiszp. 22 Wrzesień, 2019 o 18:35 Odpowiedz

    Jakim typem może być Danna Garcia, aktorka grająca w meksykańskich telenowelach?

    R/TR czy może jeszcze coś innego? 🙂

    Z jednej strony pięknie wygląda w eleganckich stylizacjach:
    https://media.gettyimages.com/photos/danna-garcia-attends-the-people-en-espanol-50-most-beautiful-event-at-picture-id114442492?s=612×612
    https://imagesvc.meredithcorp.io/v3/mm/image?url=https%3A%2F%2Fpespdotcom.files.wordpress.com%2F2017%2F07%2Fdannagarcialunas055.jpg&q=85

    ale spójrzcie też na to:
    https://s018.radikal.ru/i517/1604/dd/80c974fd7138.jpg

  21. luci 27 Wrzesień, 2019 o 21:50 Odpowiedz

    Zastanawiam nad typem Tamary Gonzalez Perea znanej jako Macadamian Girl. Bo gdy patrzę po fasonach to wychodzi mi, że najprędzej chyba SN z wybijającym się w bazie Machoniem i Bezkresnym. Natomiast reszta pierwiastków, których wydaje się być sporo, jakoś z innej parafii. Jestem pewna że widać Hiszpański Energetyk i Różany, ale przychodzą mi do głowy również Baśniowy, Gwiezdny, Iskrzący, Francuski…

  22. Rozalia 29 Wrzesień, 2019 o 16:36 Odpowiedz

    Dziewczyny a co sądzicie o Mabel?
    SN? Czy FG? Czy inny typ?
    Ma 167 lub 156 cm wzrostu – co wiele zmienia. Nie wiem, które dane są prawidłowe.

  23. Anita SC (KryE+BaśE+RóżE)+GE 1 Październik, 2019 o 20:47 Odpowiedz

    Mam prośbę o zdiagnozowanie dwóch pań, które coś czuję,że mogą być SC: Kristin Davis i Claire Denes. Pozdrawiam wszystkich 😀

    • Moderator - Jonathan 8 Październik, 2019 o 17:58

      Proszę Cię bardzo 🙂

      Claire Danes – DC (Słoneczny, Francuski) + Świetlisty
      Kristin Davis – TR (Gwiezdny, Karmazynowy, Różany, Baśniowy w aspekcie retro) + Iskrzący

Napisz komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane polasą oznaczone *