WIETRZNY
ETHEREAL

telefon 1234567890

WIETRZNY ETHEREAL

ENGLISH VERSION

 

Wietrzny Ethereal (WE)
Wind Ethereal

Niespokojny, zbuntowany.

 
wietrzny_wind_ethereal_kolaz_maly

 

Yang
Youthful

Styl Wietrznego Ethereala to ascetyczny kierunek Natural z pewną domieszką elementów Dramatic. Mocnymi akcentami są tu styl motocyklowy, rockowy oraz militarny.

Mamy więc skórzane ubrania i dodatki (skóra matowa, często przetarta), sprany dżins, melanże, dekatyzowania, tkaniny marmurkowe, przecierane, stylizowane na zniszczone. Najbardziej typową częścią garderoby Wietrznego Ethereala jest skórzana ramoneska, która może być zdobiona przeszyciami lub ćwiekami. Detale ozdobne to głównie ćwieki, nity, eyelety, łańcuchy oraz klamry, natomiast brak tutaj jakichkolwiek deseni.

Innymi elementami stylu, które wprowadzającymi pożądany klimat, są duże szale motane wokół szyi, ciężkie buty (wojskowe, motocyklowe, rockowe) oraz duże kaptury.

Kolorystyka powinna być stonowana. Styl Wietrznego nigdy nie może być oparty na mocnych kontrastach.

Biżuteria może być skórzana, zdobiona ćwiekami, jednak najlepsza jest metalowa (oksydowane srebro), może być zdobiona nieoszlifowanymi kamieniami.

Fryzura dla Wietrznego Ethereala to włosy długie do połowy pleców, czesane wiatrem.

Esencja kolorystyczna czystej postaci tego Ethereala to Pełne Lato (True Summer).

 


 

MUZYKA

 
Nightwish – Over The Hills And Far Away

Gdzie ta keja – szanta

Przechyły – szanta

Joan Jett – Bad Reputation

Joan Jett – I Hate Myself For Loving You

Billy Idol – Rebel Yell

Bon Jovi – It’s My Life



 

POKAZY MODY ORAZ KAMPANIE REKLAMOWE

 
Lanvin Oxygène

Greg Lauren Spring 2016 (Kolekcja dodatkowo zawiera stylizacje Bezkresnego Ethereala.)

Coach Women’s Spring 2017

 

POWRÓT DO GŁÓWNEGO WPISU

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Komentarze do wpisu “WIETRZNY ETHEREAL”

  • Avarati (KrE+WE+BE+SE) 25 Styczeń 2017

    W końcu jest mój Wietrzny! <3 Ten, który odpowiada za moją miłość do naturalnej skóry, klasycznego rocka i ciężkich buciorów :)
    Są tu militaria, rock i bunt, co baardzo mi się podoba! Bardzo praktyczny i taki na co dzień – tak bym go określiła ;)
    Muzycznie, zapachowo i estetycznie – bomba! Wszystko jest idealne! Normalnie… jestem zachwycona, że go mogę mieć na własność <3

    Teraz mnie olśniło, że ten Ethereal mogłam dostać od taty :)

    • To piona! :)
      Sebastian Bach i Joan Jett u Grety :O :O

    • Iskra (DC, Świetlisty+WE+IE+KarE) 26 Styczeń 2017

      Avarati – faktycznie pasuje Ci Wietrzny w swojej czystej postaci – unosisz rockowy styl. W ogóle to bardzo lubię takie ostre kobiety jak wymienione Janis Joplin czy Joan Jett. Do mniej ostrej Jennifer Aniston też zawsze czułam sympatię.
      Ja jak się okazało też mam mocny wpływ Wietrznego i chyba stąd moja niechęć do bardzo eleganckich form DC. Nie będę jednak wykorzystywać Wietrznego w dosłowny, rockowy sposób bo mam chyba zbyt delikatną urodę (Świetlisty) i zwyczajnie tego nie czuję. Będą za to dłuższe włosy, kolory Wietrznego i luźniejsze spodnie, tak na początek. Uwielbiam też mokasyny, najlepsze buty na świecie, najlepiej zamszowe. Za to nadal, już od lat bronię się przed wszelkim dżinsem – ten fajowy materiał mi jakoś nie dodaje pazura. Ktoś (iwona?) już pisał właśnie, że dżinsy ‘nie’. U mnie też ‘nie’ :D

    • iwona (G+KarE+AE+SyE+KE/Ssu) 26 Styczeń 2017

      Tak Iskro, to ja :-)
      a niby jeans to taki klasyk jak biała koszula, paski i mała czarna, rzekomo wszystkim pasuje hehe.

    • Maja Dc, Ae, We, Ke 26 Styczeń 2017

      Tez zamierzam zapuscic wlosy:-) wlasnie pod WE, dla mnie najfajniejsze jest wlasnie to ze kazdy moze sobie wziac co mu pasuje ze stylu jakiegos E, zmiksowac/zinterpretowac nawet w jakis nieprawdopodobny sposob i wychodzi najlepiej na swiecie:-)

    • Moderator - lothlorien (SC+GE+IE+WE+KrólE+KE) 26 Styczeń 2017

      O tak, interpretacje stylu wszystkich swoich Ethereali będą najciekawsze! Ja sobie bez żenady korzystam z wszystkich moich E, ale łączę je w pary, tak jest chyba najprościej i nie ma efektu przeładowania. WE musi być zawsze (<3), i tak wychodzi GE-WE, KrólE-WE, IE-WE itd. Ciekawa jestem jak będzie u was :D

    • Maja Dc, Ae, We, Ke 26 Styczeń 2017

      U mnie jest np. Tak: WE (ascetyczny natural)+AE (kolory ubran, paznokci) i to ze nie ma przesady to KE (choc to juz chyba troche naciagane) i np wlosy moga byc potargane (We) albo gladkie – Ae:-) ja to traktuje jak zabawe i duzo takie podejscie daje:-)
      Albo: biala koszulka ktora jest stylizowana na rockowa ma nadruk najlepiej w takich rozbielonych kolorach – takie polaczenie Ae i We.

    • Moderator - lothlorien (SC+GE+IE+WE+KrólE+KE) 26 Styczeń 2017

      Brzmi super. Btw AE też tonuje, tzn. nie lubi przesady, więc prawie jak KE :D
      Zgadzam się, świetna zabawa jest z interpretacją i wymyślaniem jak co można sobie połączyć :D

    • Maja Dc, Ae, We, Ke 26 Styczeń 2017

      Dopiero sobie uswiadomilam ile to mozliwosci, dyskusji, przemyslen, wow. Moge spytac jak wyglada ogolnie miks KrolEWe i GEWE u Ciebie? Jako zywo mnie to zainteresowalo:-)

    • Moderator - lothlorien (SC+GE+IE+WE+KrólE+KE) 26 Styczeń 2017

      O tak :D Będzie ciekawie.
      GE używam zamiennie z Królową, bo czasami wolę gipiury, czy troszkę mocniejszą biżuterię. Np. koronkowa/gipiurowa bluzka, lekko potargane dżinsy, ciężkie buty i skórzana ramoneska :D Albo sama biżuteria odpowiednia dla GE + neutralna bluzka + potargane dżinsy.
      W praktyce oczywiście nadal kompletuję sobie odpowiednie elementy garderoby :)

    • Maja Dc, Ae, We, Ke 26 Styczeń 2017

      Extra, podobnie sobie to wyobrazalam. Dodatkowo druga opcja gdyby nie szarpac dzinsow i odjac troche bizu moglabybyc moja opcja:-)

    • Avarati FG+KrE+WE+BE+SE 27 Styczeń 2017

      Iskierko, dziękuję bardzo ;) Też uwielbiam JJ, obie są rewelacyjnymi, mocnymi babkami ;)

      Gratuluję Ci Wietrznego, w przełożeniu na DC-owskie standardy musi wyglądać obłędnie. Nie ma rzeczy niemożliwych ;) Akurat dżinsy bardzo lubię, nie wyobrażam bez nich życia :D Tyle, że u mnie tylko i wyłącznie skinny.

  • Malgorzata D/soft summer 25 Styczeń 2017

    Hahaha, calkiem inaczej sobie wyobrazalam ten E i myslalam, ze bedzie moj, bo ja kocham wiatr i swieze powietrze.
    Oha, pomyslalam czytajac to….
    Ale mysle, ze i tak bede go miala…tylko ciekawe w jaki sposob?

  • Kiedyś dostałam od Grety ten Ethereal i mam nadzieje, że ze mną zostanie :) Bardzo lubię takie zbuntowane klimaty. Na kolażu są obrazki wzburzonego morza, a to już uwielbiam najbardziej na świecie :) wiatr, zachmurzone niebo i fale, kłody drewna na piasku i ja zawinięta w koc :D

    • Yen SG/DW 25 Styczeń 2017

      Ja też kocham wietrzne klimaty- w dosłownym znaczeniu :D morze, klify, skały…
      http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_AQYPM3LUk0mLmtON0LKTnoub8Rdph9y9.jpg
      Nie na darmo moje trzecie imię (którego zresztą używam jako pierwszego) oznacza “morska” :)

    • Tak, to oddaje klimat wietrznego ;))
      A Ty miałaś w zamierzchłych czasach, przed nowym porządkiem, wietrzny? Jak się u Ciebie objawiał? Rebel? :D

    • Yen SG/DW 26 Styczeń 2017

      Miałam, ale czy wpływa u mnie na styl, to nie wiem, bo czekam jeszcze na ostateczny werdykt w sprawie Ethereali :)
      Ale to właśnie jego obarczyłabym winą za ciągoty do cięższego, trochę rockowego stylu i… naturalowych sukienek i swetrzysk :D

  • Martka (G, TS) 25 Styczeń 2017

    Jednym slowem: fantastyczny! Uwielbiam Wietrzny :-) Został mi przydzielony jeszcze w zamierzchłych czasach kiedy znanych było tylko kilka Ethereali i mam nadzieję że już ze mną zostanie! Cudny jest!

  • Piękna torebka, ta z ćwiekami! Muzyka jeszcze piękniejsza.

  • Katarzyna (DC+SSd) 26 Styczeń 2017

    Jessu, ale bym chciała mieć Wietrzny!! Coś wspaniałego!

  • cezet (SD, BW) 26 Styczeń 2017

    Ten też nie mój. Niesamowite, jak się różnimy :)

  • Czy obecność Wietrznego mogłaby tłumaczyć, dlaczego jako Soft Summer najbardziej lubię te raczej jednak True Summerowe niebieskości i turkusy (i mi w nich najlepiej)?

  • Nibi (SG+BaE+AE+WE+SłowE/SSd) 26 Styczeń 2017

    słyszę tu fuzję Wietrznego z Różanym.
    P!nk – Just Like Fire
    https://youtu.be/zWU3CotSYpE

  • Malgorzata D/soft summer 26 Styczeń 2017

    Mam wietrzny!!! I to chyba na pierwszym miejscu:)) Oha!
    no to sie bedzie teraz dzialo! ale i tak nie wloze wielkich buciorow i cekinow:)
    ale jest i tu moja Gisele z ktora sie czuje bratnio, jest i ona w Ksiezycowym, ktory tez mam:))
    Ide ogladac kampanie…..
    No i kocham Rebel Yell!

    • Gratulujemy! :D Chyba nie muszę być buciory ani cekiny, może być ciemna nonszalancja. I ja też kocham Rebel Yell :D

    • Moderator - lothlorien (SC+GE+IE+WE+KrE+KE) 27 Styczeń 2017

      Cekiny to Iskrzący, nie Wietrzny ;)

  • Piękne, piękne, piękne :) Biorę wszystko poza butami, no chyba że kalosze Kate Moss :P

  • Arwena (DC/TSp) 26 Styczeń 2017

    A ja się zastanawiam nad obecnością Oxygene Lanvin w moodboardzie Wietrznego. Czy jego pojawienie się tu wynika z klimatu reklamy, wyglądu/koloru butelki czy z charakteru zapachu? Mam Oxygene, to jeden z 3 flakonów, które posiadam, ale jakoś zupełnie mi się ten zapach nie kojarzy z Wietrznym, on dla mnie jest raczej Kryształowy. A może niesłusznie?

  • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE/TA 26 Styczeń 2017

    W czasach licealnych oszalałabym i pragnęłabym Wietrznego E. Teraz wiem, że to nie dla mnie. I tak wcześnie się zorientowałam :) Na pewno zakumplowałabym się z Wietrznymi osobami. Pod względem muzycznym świetnie, najlepiej ze wszystkich E.
    Z tego E biorę husky <3

    • Espena (C+GE+SłowE+IE+BaE+KarE) 31 Styczeń 2017

      I ja :D. Świetne buty tutaj są, wygodne i stylowe,
      co się rzadko zdarza :P. Mam ciągoty do rockowych klimatów,
      a im starsza jestem, tym bardziej zbuntowana i same
      rozumiecie :). Szczęśliwie skóra jest dla Karmazyna,
      więc przechodzi :).

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE/TA 31 Styczeń 2017

      Espeno, u mnie jest na odwrót. Kiedyś mnie ciągnęło dużo bardziej do rockowych klimatów. Koncerty, pogo – co za wspomnienia xD Ciężkie buty lubię do dziś. Poza tym wzburzone morze, wiatr we włosach, jazda na motocyklu – to lubię :D

      Pod względem muzycznym podoba mi się również Bezkresny i Energetyczny (muszę sobie dawkować duże porcje energii z zewnątrz :D)

  • Luna Lee (SN, KE+WE+IE+KarE+SE/TS) 27 Styczeń 2017

    Uwielbiam Wietrzny za uwolnienie mnie od kwiatowych deseni, za schłodzenie mojej palety kolorystycznej i rockowy klimat, do którego miałam słabość od nastoletnich czasów. Ale to już nie to, co przy Księżycowym, już widzę rzeczy, których bym nie założyła, i na szczęście nie muszę :) Potargane włosy raczej też nie są dla mnie, nieszczególnie się czuję, kiedy sterczą mi na wszystkie strony.
    Ale ramoneski nie oddam, tak jak dużych szali :)

  • Już wiem, co mnie tak ciągnie w kierunku Naturala :)

  • Czy PJ Harvey ma wietrzy? Bardzo mi się z nią kojarzy.

  • Witajcie, czy przy SC+KE+SyE+WE+SE to skórzane kurteczki też, czy raczej zamszowe? Bo marzy mi się niebieski zamsz… a włosy już rozjaśniłam i noszę rozwiane i zakręcone… Pozdrawiam!

  • OOo, jak miło Panią “słyszeć” na żywo. Ja tu świeżo na FB. Dziękuję za info. Czy w te wakacje odbędą się jakieś zloty Tych, Które Wiedzą? Czy planuje Pani jakieś spotkania? Tak mi wpadło do głowy…

  • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 8 Kwiecień 2017
    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE+AE 8 Kwiecień 2017

      On dla mnie jest wręcz jego synonimem, myślę Wietrzna kobietka = Kate Moss, zaś on to James Dean <3

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 8 Kwiecień 2017

      Fajne ethereale, Avarati :D 4 wspólne!
      Dla mnie też, ale chcę to skojarzenie zweryfikować :D

    • James Dean – Flamboyant Gamine – Wietrzny + Gwiezdny + Kryształowy + Francuski + Księżycowy

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 8 Kwiecień 2017

      Avarati – jednak ten Wietrzny u Was widziałam :D. Pamiętasz,
      kiedyś Ci powiedziałam, że masz coś z Jimmy’ego w spojrzeniu
      i w twarzy? :D.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE+AE 8 Kwiecień 2017

      Wow, Greto, śliczne dzięki :) Wooow, ale mieszanka! Wietrzny nie był zaskoczeniem -Skóra i dżins to jego styl nr 1! Francuz też, bo fajnie w paskach. Kryształ… po namyśle, pasuje do niego (bo w tamtych latach bardzo faworyzowano ten Ethereal) Ale najbardziej zaskoczył mnie jednak Gwiezdny, czy to on wpłynął na jego atrakcyjność? Możliwe, że dzięki niemu dobrze wyglądał w czerni :)

      Espeno, a pamiętam :D Nie ty jedna mi to mówisz, serio ;) Ten wzrok się uruchamia wtedy, kiedy myślę lub mówię o czymś brzydkim :D

    • Masz podwójną rację :D

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 8 Kwiecień 2017

      Dziękuję, Greto <3
      Etherealowa bratnia dusza :D nie licząc Księżycowego.

    • Księżycowy da się lubić :D

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 8 Kwiecień 2017

      Przecież wiesz, że ja księżycowy lubię bardzo :D

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 8 Kwiecień 2017

      Avarati, mnie Gwiezdny nie zaskoczył- już kiedyś zauważyłam jego prawdopodobieństwo do Dave’a Franco, TR-a (a nie mogła to być kwestia Karmazyna, James jest zbyt delikatny na niego)
      https://pbs.twimg.com/profile_images/479364267242958848/1H_tBmW2.jpeg
      Prawda, że coś jest? :D
      BTW… Jamesa Deana grał kiedyś… starszy brat Dave’a Franco, czyli James Franco (SC). Jak to się wszystko pięknie składa!
      https://musingsonotherqueens.files.wordpress.com/2010/09/jamesdean.jpg

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 8 Kwiecień 2017

      Mnie się bardzo podobał James Franco w roli Deana :). Swoją droga,
      rewelacyjny film! Dużo lepiej, niż w “Life” Dane DeHaan :/. Jakoś tak,
      nie wiem. W sumie może jakiś softowy typ z Yinowymi E, kto wie :/.

      https://i.ytimg.com/vi/lMMwg4RoaRU/maxresdefault.jpg

    • Fresco SN 9 Kwiecień 2017

      Z każdym męskim przykładem Ethereali coraz bardziej przekonuję się o tym, że im więcej dany facet ma E wspólnych z moimi, tym bardziej mnie pociąga. Też tak macie? :D Wietrzny, Bezkresny i Gwiezdny E u mężczyzn to moi absolutni faworyci.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 9 Kwiecień 2017

      Fresco- aż sprawdziłam Etherealowe diagnozy i zgadza się :> Alex Turner mógłby być moją męską etherealową wersją :D Najmniej wspólnego mam z Leonardo DiCaprio, ale znów w obu przypadkach mamy silny KarE.
      Co więcej, kobiety o wspólnych ze mną E najczęściej budzą moją sympatię/ reakcję “wow”. :)

    • cezet SD (KrE, SyE, WE,SE, SłowE, BaE, KarE) / BW 9 Kwiecień 2017

      Dopiero pierwszy raz obejrzałam filmiki z pokazów – i ku mojemu zdumieniu, bardzo mi się podobają! Z filmiku “Greg Lauren Spring Runway Show 2016″ to bym nawet kilka rzeczy była skłonna nosić (uwzględniając mnie jako całość, tzn, z kiedyśniejszymi gabarytami i wiekiem). A jakieś 2 lata temu nawet nabyłam w SH torebeczkę trochę w tym stylu jakie są pokazywane na tym ostatnim filmiku.
      No i z podanych przykładów męskich, to stwierdzam, że chyba ten WE również jaki mi się jako dodatek uatrakcyjniający męskie osobniki, i chyba nawet mój mąż go ma! Ło!

    • Maja DC, AE, WE, KE 9 Kwiecień 2017

      Ja tez sprawdzilam dzial z diagnozami i wychodzi ze moja sympatie budza mezczyzni z WE, KE i SE, wiec u mnie chyba tez to zjawisko wystepuje:-)

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 9 Kwiecień 2017

      Coś z tym pokrewieństwem E musi być, skoro mamy z Barrym
      wspólne trzy E :D. Podejrzewam też, że pomimo innych typów
      bazowych E się musiały u byłych powtarzać, bo często słyszałam,
      że są podobni :P.

  • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 11 Kwiecień 2017

    Wietrzny E w malarstwie.

    http://i.niezlasztuka.net/wp-content/uploads/2016/04/OK_La-novia-del-viento.jpg

    “Burza” Oskar Kokoschka

  • Miley Cyrus tez ma Wietrzny.

  • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 4 Lipiec 2017

    Hej, laski, zapytuję się o szary. Jak odróżnić “Wietrzną” szarość od “Księżycowej”? Bo niby szary dla mnie jest “be” i “fuj”, a jednak ta szarość pojawia się dość często, zwłaszcza, kiedy pojawia się jakiś dziki wzór, np. pantera i wtedy mi się dopiero miesza. To chyba dlatego, bo jednak szary jest lepszy od beżu (beż to chyba najgorszy wybór poza rudościami i pomarańczami, niestety).

    • Hm, moze iść po linii najmniejszego oporu, zdać się na krój i zwrócić uwagę na to, czy faktury – również wspólne dla obu E – stylizują materiał na zniszczony, czy nie. ;)

    • Moderator - lothlorien 4 Lipiec 2017

      Wg mnie czasami powinno się odejść od rozbierania stylizacji na czynniki pierwsze. Często chodzi po prostu o ogólny odbiór całości, a nie o guziczek lub kokardkę (czy kolor) tu czy tam.
      Tak więc szarości wystylizowane na rockowo, lub bardziej surowo (włączając w to tkaniny), będą wietrzne. Przy elementach softowych, czy przy miękkich, przytulnych materiałach szarość będzie odbierana bardziej księżycowo. Tak to widzę :)

    • Iskra (DC, ŚW+WE+IE+KarE/TSu) 5 Lipiec 2017

      Ja też widzę to tak jak dziewczyny piszą. Ogólny charakter stylizacji się liczy. Natomiast zdarzało mi się już po analizie ubrać się w szarości (dobre dla mnie) tak że całość skręcała w bardziej Księżycową stronę niż Wietrzną i to nie było dla mnie korzystne. Księżycowego nie mam za grosz i w takim wydaniu wyglądam jakoś smutno.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 5 Lipiec 2017

      Mi się jeszcze wydaje, że szarość połączona z niebieskim (z jeansami na przykład) kieruje w stronę WE. Bardzo WE wydaje mi się też taka stalowa szarość podbita niebieskością, piękny kolor :)

    • Pozytywna 5 Lipiec 2017

      Avarati, piszesz o bezu oraz rudosciach u siebie, tak? Bo dla mnie beze sa na pierwszym miejscu i bede bronic jak lwica ;-)
      A jesli chodzi o szarosc, to chyba nie w kolorze problem, tylko w “nosniku”: szary moze byc jedwab, dres, zamsz i koronki, a jednak za kazdym razem szarosc bedzie sie prezentowac inaczej i wywolywac inne odczucia. Nie smiem przypisywac materialow do Ethereali, chodzi mi tylko o ogolne wrazenie.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 5 Lipiec 2017

      Dziękuję Wam za odpowiedź :) Lothlorien, zwłaszcza Twoja wypowiedź pomogła :)

      Pozytywna, nie piszę źle o beżach czy rudościach, bo lubię na nie patrzeć, ale nie sprzyjają mojej urodzie. U mnie problem polega na tym, że moje Ethereale ciągną mnie mocno w jesienne klimaty, podczas, gdy jestem chłodną porą roku. Sama widzę u siebie z drugiej strony sporo ciepła, ale to może właśnie są Ethereale.

    • Moderator - lothlorien 5 Lipiec 2017

      Polecam się i nie ma za co :D

  • Magda DC (WE, SE, KryE, KsE) 9 Lipiec 2017

    Witam, od jakiegoś czasu staram się ubierać zgodnie z moją aurą i typem Kibbe. Mam jedną wątpliwość. Czy dla Wietrznego są przewidziane niektóre odcienie zieleni – np. sprane, zszarzałe? Jest styl nawiązujący nieco do militarnego, a niektóre odcienie takie są. No i w Wietrznym czy jest trochę miejsca na gotyckość ? Bo te niektóre stylizacje rockowe mają takie akcenty, no i czerń sporo jej w stylu motocyklowo-rockowym ? Czy można jej używać ?

    • Katana 9 Lipiec 2017

      Wydaję mi się, że w połączeniu z militarną zielenią dodajemy Bezkresny, a gotycki i dużo czerni to Karmazyn, tzn że to nie będzie wtedy czysty Wietrzny. W stylówkach gwiazd chyba często występowały te połączenia.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 9 Lipiec 2017

      Witaj, Magdo, w gronie Wietrznych :) Wietrzny to zimne kolory, sprane niebieskości, oksydowane srebro, grafity, szarości, raczej tam zieleni nie znajdziemy. Czerń pasuje do Wietrznego ideologicznie, ale bazą kolorystyczną jest Pełne Lato.
      Katana wszystko fajnie wyjaśniła.
      Wietrzny w połączeniu z Karmazynem daje właśnie ostry, rockowy wizerunek i pozwala na czerń. Gotyk i czerń też należy do Karmazyna, ale nie każdy, kto ma WE+KarE będzie mógł pozwolić sobie na taki stereotypowy gotyk. Myślę, że zwłaszcza u Yangowych typów tak będzie.
      Np. u mnie Karmazyn pozwala na wyostrzenie wizerunku, na noszenie czerni i czerwieni, skóry, lakierowanej skóry i wężowych wzorów, ale czerni od stóp do głów nie mogę się ubrać (typ bazowy) :) Bliżej mi do Roba Halforda z Judas Priest niż do np. do stylu ala Sharon den Adel. :D

  • Magda DC (WE, SE, KryE, KsE) 9 Lipiec 2017

    Ta piosenka wydaje się bardzo dobrze oddawać klimat Wietrznego E :
    https://www.youtube.com/watch?v=HSuYUItahrE
    Bardzo ją lubię :)

    • Katana SN (+ KrE) / DA 17 Luty 2018

      Właśnie weszłam tu dzisiaj żeby wstawić tę piosenkę :D
      Taki celtycki klimat to dla mnie ta bardziej “morska” strona Wietrznego, mniej rockowa i mocna, bardziej przestrzenna

  • Magda DC (WE, SE, KryE, KsE) 9 Lipiec 2017

    Znalazłam taką wypowiedź Grety “Czarne elementy rockowe z Wietrznego mają klimat Karmazynowego. Jeżeli posiada się oba te pierwiastki, można wyostrzyć styl Wietrznego”. Takk więc czarne elementy w Wietrznym mogą być. Myślę jednak, że jak nie ma się Karmazynowego to czerń pewnie taka stara, brudna, matowa może być, nie błyszcząca i raczej nie gotycka a taka motocyklowa, kloszardowa trochę.

  • Magda DC (WE, SE, KryE, KsE) 9 Lipiec 2017

    Chociaż w tych stylówkach, które są ilustracją dla Wietrznego jest też i gładka czerń. Myślę, że nie może być po prostu taka bardzo śliska, błyszcząca, ale gładka surowa, ze srebrnymi surowymi zdobieniami już tak. Poprawcie mnie jeżeli coś pomyliłam.

    • NaturalKa 10 Lipiec 2017

      Rzeczywiście czerń tam jest, ale odbieram te przykłady jako wietrzne z domieszką karmazyna jednak. Ale może się mylę.
      W samym wietrznym bardziej czuję/widzę bardzo ciemny grafit, czasem wpadający w granat.
      Czerń “sprana” albo zmatowiona, albo rozjaśniona, tak że daje efekt grafitowy. W przykładach są czarne buty takie jakby “przypudrowane”. Nie wiem co to za rodzaj skóry, ale miałam kiedyś takie (nawet fason identyko). Niby czarne, ale tak właśnie nieregularnie pokryte jakby warstewką pudru, który wyłaził na nich nawet po myciu albo nakładaniu impregnatów. Nie wiem jak ten efekt się nazywa.

      Tak to czuję, bo zgrywa się to z moim rozumieniem tego ethereala. Jest zbuntowany, ale w sposób wycofany, wolny i nie agresywny. Szuka swojego świata, ale nie narzuca go innym. Stąd łagodniejsze kolory lata a nie mocniejsza zima. Czerń jest agresywna, dlatego ten styl rockowy i “wykrzykiwanie swoich przekonań” biorą się z połączenia z karmazynem. Wtedy wietrzność dostaje pazura i agresji, pojawia się czerń. Może bredzę, ale tak mi się to w głowie ułożyło :D Proszę o sprostowanie, jeśli przeinaczyłam.

    • Bookini (D/SE+KE+WE/TS) 10 Lipiec 2017

      Dziewczyny, chyba dużo zależy od typu bazowego. Ja nie mam karmazyna ale jako D plus moje E, dostałam zalecenie czarnej galanterii w sezonie jesienno-zimowym (Księżycowy też dopuszcza czerń w dodatkach). DC też chyba dźwignie więcej czerni niż softowe typy.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 11 Lipiec 2017

      Bookini ma rację, wiele zależy od typu bazowego. Osobiście uważam, że Wietrzny jest jak… wiatr, raz delikatny i łagodny, a raz potrafi trzaskać nie tylko drzwiami. Nie potrzebuje do tego doładowania w postaci ostrych Ethereali ani mocnego typu bazowego. Zresztą większość utworów i zdjęć wybranych do kolaży nie należą do szczególnie łagodnych :)

      Na pewno Wietrzny jest łagodniejszy i bardziej neutralny od Karmazyna, zatem czerń jest na pewno mniej czarna niż Karmazynowa, nie raz na wysoki glanc i błysk.
      Czerń jest dobra dla letnich typów z mocną aurą, czyli TR, SG, G, FG, DC, SD i D. Ale mam dwa mocne Ethereale, które pozwalają mi na nią, więc używam do woli :)

      PS. Bookini, czy przypadkiem nie masz Angelica? :)

  • Bookini (D/SE+KE+WE/TS) 11 Lipiec 2017

    Avarati, nie mam Angelica, mam sam Noble:)

  • Greto, zauważyłam pewną dziwną zależność. Choć wietrzny opisałaś jako ascetyczny Natural z elementami Dramatic, to bardzo dobrze współgra on z typem urody Dramatic Classic (Noomi Rapace w Millenium, Diane Kruger w Tożsamości, czy choćby fotografie Keanu Reeves’a i Amal Clooney z Twojego Pinteresta) a przecież ubiór zalecany dla DC jest na ogół przylizany. Czy dobrze rozumuję, czy też są to zupełnie sprzeczne pierwiastki? Jeżeli zaś mam rację to jak wyjaśnić tę dziwną sprzeczność?

    • Moderator - lothlorien 16 Lipiec 2017

      Jeśli ktoś posiada mocny Wietrzny, to on wręcz powinien współgrać z tą osobą, prawda? Niezależnie od typu bazowego. Na tym polega fenomen Ethereali i słabość czystej typologii Kibbe. ;)

    • KasiaN DC SS AE, KarE, WE 17 Lipiec 2017

      Ja jestem DC i mam wietrzny mocny. Z jednej strony zwodzi mnie to na manowce (słabość do oversizeów i nieco męskich ciuchów – szczególnie butów) z drugiej nadaje stylowi DC rockowego pazura. Trzeba się pilnować żeby z wietrznym nie iść za bardzo w ciężkie stylizacje które zaburza linie sylwetki.
      Bardzo lubię ten etherali. Chyba jedyny któryotry od razu “czułam”.

    • Fresco (SN) 17 Lipiec 2017

      Podpisuję się pod tym co pisze Lothlorien :) dokładnie tak jest. Myślę że jak się już człowiek “otrzaska” ze swoimi własnymi Etherealami to zobaczy w którym momencie coś jest już zbyt mocne w stosunku do naszych możliwości. Wietrzny ma fajny potencjał w kierunku wyostrzenia wizerunku ale trzeba wyczuć swoje własne granice. Ja np. często mylę coś co jest czysto Wietrzne z czymś, co jest wzmocnione Karmazynem, a to już mi nie służy. Poza tym niestety często Wietrzny i Bezkresny mnie zaślepiają na tyle, że nie widzę że dany ciuch ma może i klimat odpowiedni dla mnie, ale fason już nie, a potem mam zdziwko jak się okazuje że ten oversize wcale tak dobrze nie leży… bo w ogóle dobrze nie leży :D

  • Moniśka FG (KE, FE, SłE, KarE,WE) TS 21 Wrzesień 2017

    W najnowszym Bazaar jest J. Aniston. Wygląda jak hasky ze zdjęć powyżej. Niestety nie umiem wkleić zdjęcia.
    Teraz już wiem co to jest twarz wietrznego.

    • Właśnie- to nasuwa mi pytanie: Czy Wietrzne twarze przywodzą na myśl wilczki/ husky (analogicznie do “księżycowych lisków”), czy to już będzie nadinterpretacja?

    • Eliza Cummings ma wzorcowo wietrzne rysy. Trzeba by spróbować porównać :)

    • Btw, jak wygląda pełna konfiguracja ethereali Elizy Cummings?

    • Póki co wiemy o niej tylko tyle, że ma WE, czy jeszcze coś wiadomo? :D

    • Nie wiadomo! Dlatego pytam :D

    • Myślałam, że może jeszcze coś prócz WE :D

      Eliza Cummings – Natural (Wietrzny, Francuski, Bezkresny) plus Księżycowy

    • Dzięki wielkie ;* czyli podobieństwo o którym mówiłaś, to głównie WE.

    • Iskra DC (FE, KarE) + ŚW, WE, IE/TS 8 Styczeń 2018

      Ja raczej nie widzę w swoich rysach Wietrznego, pewnie jest przykryty Świetlistym. Za to moja kolorystyka jest w 100% wietrzna, to widzę.

    • Eryka (R+AE+BaE+KarE+KrE+FE) 6 Styczeń 2018

      Surowe piękno ;)

    • Epitet w sam raz :)

    • Kurcze, nawet jak mam na tacy podane, to nigdy nie wiem czy nie plączę danego E z jakimś innym, który dana osoba też posiada, albo czy jakieś kombinacji E nie biorę za jeden pierwiastek. ;)

      Jeżeli Kristen Steward nie ma WE, to znaczy, że dalej ni w ząb nie poznaję tego E. :D
      https://pmcdeadline2.files.wordpress.com/2016/01/certain-women_kristen-stewart-535.jpg?w=605

    • Kristen Steward posiada Wietrzny :)

    • Co za ulga. :)

    • Eufrozyna SN+KrE+GE|TA 6 Styczeń 2018

      Kocham Wietrzny, husky, morze, wiatr i surowe krajobrazy, ale urodowo mi daleko do tych rysów :D

    • Avarati FG WE+KrE+ME+KarE+BE+SE/TS 7 Styczeń 2018

      Aż z ciekawości uruchomiłam lusterko, ale nijak nie widzę podobieństwa, mimo dominującego Wietrznego.

      Dziewczyna ma fajną, zadziorną urodę. Widać tego wilka.

    • Kat (N+SE / TSu) 7 Styczeń 2018

      Aaaa. Najpierw popatrzyłam i stwierdziłam, ze w ogóle nie widzę tego wietrznego u siebie, ale leży mi na biurku nowe zdjęcie do dowodu i jednak trochę widzę.
      Ale jestem zaskoczona, ze Eliza Cummings nie ma żadnego dramatycznego ethereala, bo wydaje się mieć w urodzie taki ostrzejszy rys. Chyba, ze to tylko ten Wietrzny?

    • Aga SG+AE+KarE+GE+WE 7 Styczeń 2018

      Uwielbiam tak husky jak i Wietrzne twarze <3 super to zestawienie Yen :D

    • A ja w moich rysach dostrzegam WE wyraźnie, czuję ten klimat, wiatr, wzburzone fale i chętnie pomieszkałabym w latarni morskiej. Natomiast stylistycznie, czuję, że zupełnie nie dodaje mi urody. ;)

    • Eryka (R+AE+BaE+KarE+KrE+FE) 7 Styczeń 2018

      Luci, na czym stanęło z Twoim typem bazowym i nakładkami? :)

    • Eryko, myślę, że tak najbardziej wprost (kolorystycznie i stylistycznie) pasuję do rzeczy z trzech tablic: GE, FE i BaE, z czego GE jest najłatwiejszy, w FE kuleją paski, a BaE wymaga ode mnie ostrożności tym większej, że mam do niego słabość. Mam też kilka innych pomniejszych tropów.:) Nie chcę się wypowiadać co do typu, nie mam stuprocentowego przekonania, niemniej moja sylwetka jest yinowa, lubi płynność, delikatne, cienkie materiały i fatalnie znosi oversize, co wydaje się dobrze tłumaczyć słabą kompatybilność z tym co widać na kolażu WE.;)

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 8 Styczeń 2018

      Avarati też teraz postanowiłam popatrzeć w lusterko, ale mam chyba problem bo nie jestem w stanie zobaczyć w swojej twarzy nic poza “dużo yangu+duże oczy.” Widać jestem tak opatrzona z własną twarzą, że do mnie nie mówi. xD
      Kristen w wietrznym wydaniu akurat mi się podoba, w żadnym innym nie. Nie wiem, może jestem uprzedzona i podświadomie nakładam sobie na nią obraz nijakiej Belli. :\

    • Chupa, już zaczęłam Cię poprawiać, że Bellę grała przecież inna aktorka Emma Watson, rzeczywiście trochę do Steward podobna, kiedy sobie uświadomiłam, że to inną Bellę miałaś na myśli. :D

    • Hah. No inną inną. :D Tę co chodziła z odblaskową bestią. :P

    • Em. (SC+FE, GE, KrE, EE, WE) 9 Styczeń 2018

      Hej dziewczyny! Chupa, Avarati, wg mnie, wyglądacie bardzo wilczo na Waszych avatarach :)
      Zastanawiam się, czy każdemu etherealowi można by przypisać jakąś zwierzęcą aurę. Jest już husky, lis, ryby, karmazynowe ptaki, baśniowa sowa (?).. Wzięłam się za poszukiwanie zwierzątka francuskiego, może taki nietoperek by pasował? ;) :D https://habinfo.ru/wp-content/uploads/2017/09/letuchaya-mysh-kartinki-750×498-750×470.jpg

    • Mi się z francuskim kojarzy raczej jakieś zwierzę żyjące na brzegu morza lub w samym morzu. No i oczywiście pierwsze co mi przeszło przez głowę to zebra, ale z nią też mi się majaczy energetyczny…
      http://hddesktopwallpapers.in/wp-content/uploads/2015/08/zebra.jpg
      Czemu akurat nietoperz?

    • Eryka (R+AE+BaE+KarE+KrE+FE) 10 Styczeń 2018

      Dla mnie nietoperz jest wybitnie karmazynowy :D A lampart królewski, ara energetyczna (jak w ostatnim wpisie), delfin syreni, sowa baśniowa, jenot gwiezdny… biały pudelek alabastrowy :D Ale te wszystkie skojarzenia raczej nie przenoszą się na ludzi.

    • Aga SG+AE+KarE+GE+WE 10 Styczeń 2018

      Dla mnie Karmazynowy jest czarny kot albo czarna pantera, ogolnie skojarzenie mam glownie drapiezne i bardzo kocie :D Pudelek jest dla mnie Rozany, a Alabastrowy raczej maltanczyk <3 http://zoomia.pl/files/i/12/73/psy-maltanczyk_photo_5_1273450367.jpg

      Krolewski lew/pantera, Wietrzny wilk/husky, ksiezycowy lisek, basniowa zdecydowanie sowa, bezkresne dzikie konie albo ptaki typu jastrzab. A francuski … hmm moze konik morski? :D

    • Eloise (DC) 10 Styczeń 2018

      To teraz ja :-) Kròlewski – lew, Karmazynowy – pantera, (ten nietoperz też pasuje), Gwiezdny -…paw, Iskrzący – kameleon, Alabastrowy – pudel, Energetyczny – ara, Baśniowy – sowa i lis, Kryształowy – chart afgański, Francuski – mewa, Syreni – delfin, Słowiański – kogut (bez obrazy :-)), Mahoniowy – słoń, Bezkresny – koń, Wietrzny – wilk, Świetlisty – motyl, Słoneczny – orzeł, Różany – mały kociak, Księżycowy – zajączek :-)

    • Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 11 Styczeń 2018

      Chupa <3 jak zawsze w punkt :)

  • Sowa (FG + BaE + WE) 10 Styczeń 2018

    Eloise, fajne skojarzenia :) Niektóre mam podobne, a dla innych zupełnie nie mam pomysłu.
    Wietrzny – oczywiście husky,
    Karmazynowy – kruk: https://orig00.deviantart.net/5014/f/2010/248/4/f/4f7d7330b6ed4e56a73cb820787d8367-d2y2u88.jpg
    Baśniowy – leśne zwierzęta: sowa, lis, wiewiórka
    Bezkresny – dzikie konie: https://i.ytimg.com/vi/hOeGOHSrkVU/maxresdefault.jpg
    Iskrzący – pies, taki uśmiechnięty golden retriver :D
    Syreni – ryba z połyskującymi łuskami

    • Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 11 Styczeń 2018

      Dziewczyny! Bardzo fajne skojarzenia, to ja dodam coś od siebie :) Energetyczny może być flaming, hiszpański byczek, czy młoda brykająca kózka :) Słowiański jak dla mnie będzie jakiś kolorowy ptaszek, sikorka? A i motyl typu rusałka (taki z oczkami na skrzydłach). Świetlista na pewno ważka, bądź motyl cytrynek ten jaśniejszy. Alpaca musi być iskrząca, z kolei pudel zawsze będzie Różany :)

    • Eloise (DC) 11 Styczeń 2018

      Kwintesencja KryE, oczywiście dla mnie :-)
      http://www.artykwariat.pl/sites/default/files/5470_0.jpg. Charta afgańskiego miała jedna moja ciocia, piękny pies, ale dumny, nieprzystępny, niezależny. Podobno ta rasa tak ma.

    • Maja DC AE,WE,KE,SE 11 Styczeń 2018

      Ale fajna zabawa, dorzuce cos od siebie:
      Ksiezycowy – szynszyle, foka:-)
      Ae – labedz, jagnie
      SE – niedzwiedz polarny, orzel
      Ee – pingwin
      SlowE – bocian, slowik, skowronek
      BaE – sarna, dzik, lis, cma
      IE – surykatki, wiewiorka
      KryE – golab
      KrE – bazant, byk
      BE – kangur

    • Astrid (DC + SyE) 11 Styczeń 2018

      Mam wrażenie, że widzę wilczą aurę w Wietrznym (moim ukochanym) i ptasią w Karmazynowych twarzach. Syrenie twarze mają dla mnie w sobie coś kojarzącego się z rybkami (w bardzo ładnym sensie :). W jakiś trudny do wyjaśnienia sposób osoby z silnym Francuskim kojarzą mi się kocio (twarze) czy raczej kotkowato (jak grzeczne koty, ale wiadomo, jak to jest z kotami). Niektóre osoby mają dla mnie w urodzie coś lwiego i w moim odczuciu takie rysy związane są z Mahoniowym. Alabastrowe osoby kojarzą mi się z ptaszkami, jakimiś delikatnymi, nie wiem jakimi dokładnie (nie chcę wymyślać na siłę), ale nie jest to drapieżny gatunek. Baśniowy przywodzi mi na myśl sarenkę, nie u każdej osoby z tym Etherealem, ale jednak dosyć często, szczególnie w oczach ta sarenka się czai moim zdaniem. [Dopóki sobie nie uporządkowałam tych rybek i sarenek, mylił mi się ten Ethereal z Syrenim] Iskrzące twarze czasami kojarzą mi się z myszkami (ale w takim sensie, że mam wrażenie, że przedstawicielkom byłoby ładnie z mysimi uszami, na pewno nie klimatem). Znacznie bardziej jednak ten Ethereal dodaje dla mnie w twarzy czegoś (jak bąbelki, coś gazowanego albo jak sztuczny ogień na patyczku) niż jest jakoś konkretnie strukturalny. Kryształowy przywodzi mi na myśl łabędzia. Różany ma słodki smak (no nic na to nie poradzę, tak go po prostu odbieram smakowo) i rzeczywiście różany. Gwiezdny wywołuje we mnie emocje bardziej niż poznawcze skojarzenia – jakbym znajdowała się mimowolnie w relacji fanka-idolka, oczywiście po stronie fanki ;) Przyglądając się słonecznemu przyszła mi do głowy jaszczurka (albo smok, chyba kiedyś takie skojarzenie się zresztą przewijało :), Świetlisty jest tak eteryczny, że nawet nie będę próbowała go konkretyzować.

    • Pozytywna C /KryE+FE+BE/ SA 11 Styczeń 2018

      Krysztalowy chart afganski – kupiony! :-D
      Rewelacyjne skojarzenie.

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME|TA 19 Luty 2018

      Astrid, ale ładnie to wszystko przedstawiłaś :O Emocje, smaki… Szczególnie urzekły mnie bąbelki i sztuczne ognie w Iskrzącym E! Lepiej nie dało się tego pisać :D

    • Ratri 19 Luty 2018

      Astrid, mam podobne odczucia:)

      Alabastrowy zawsze kojarzy mi się z małymi, puchatymi, wielkookimi zwierzątkami w białym kolorze, jak królik angorski czy pisklęta w gnieździe.

      Karamzyn to kruk i wąż :)
      Świetlisty to motyle i ważki, latające insekty.
      Królewski Król to Lew :) Królowa to Paw :)
      Baśnowy to sarny i jelenie :)
      Machoń to leopard lub krokodyl zależnie od mocy i kombiancji :)
      Iskrzący to koliber :)
      Księżycowy to Kret :)
      Bezkresny to Mustang:)
      Słoneczny to Smok lub wieloryb (coś majestatycznego) :)
      Francuski to dalmatyńczyk :)
      Syreni to meduzy :)
      Kryształowy to Łabędź :) ale i hart jest trafiony!
      Słowiański to Kogut :)
      Gwiezdny to kot syjamski:)
      Energetyczny to małpki kapucyki:)
      Różowy to Flaming :)
      Wietrzny to dzikie wilki :)

      Fajna zabawa w skojarzenia, pozdrawiam :)

  • Jntn SD /KE + WE + KarE + EE/ SS 16 Styczeń 2018

    Ta piosenka tak bardzo kojarzy mi się z WE.. Przy niej czuję wolność! https://www.youtube.com/watch?v=TV0GPcWi7rM

  • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME|TA 19 Luty 2018

    https://www.youtube.com/watch?v=9nNGKK_tv44
    Czy to Wietrzny E z ewentualnym Karmazynem (czerń)? Chyba że to jakiś cienisty/chmurny/mglisty E ;) Bardzo fajny klimat.

    • Ratri 19 Luty 2018

      Eufrozyno, ja tu widzę mieszankę Księżycowego i Karmazynowego, ale mogę się mylić :) Tak czy siak, trafiłaś idelnie w mój klimat, wcisnęłabym jeszcze trochę Alabastrowego i byłoby idealnie ;)

      Dzięki za teledysk :)

    • Eia / D + WE + KarE + BaE 19 Luty 2018

      Też myślałam nad tą piosenką, i widzę / słyszę tu Wietrzny z Baśniowym i Alabastrowym. Alabaster słyszę w głosie wokalistki (taki dziewczęcy, ale chłodny), jednocześnie brzmi jak opowiadana baśń (las, elfy, te klimaty – Baśniowy, albo to kwestia języka).
      Tak czy siak, świetny utwór :) i teledysk, i muzyka.

    • Eufrozyna 19 Luty 2018

      Polecam się :D
      Ja lubię taki klimat i krajobrazy – mogłabym mieszkać wśród takiej scenerii. Ba, na tego typu terenach czuję się jak ryba w wodzie :) Utwór muzyczny też mi się podoba.
      Każdej z nas z pewnością podoba się inny aspekt tego klipu, stąd różne Etherealowe interpretacje.

    • Ratri 19 Luty 2018

      Jak już mówimy o klimatycznym folku to mi się podobają te panie:

      https://www.youtube.com/watch?v=wkxKfDmKzrk

      i oczywiście Kapela ze wsi Warszawa:

      https://www.youtube.com/watch?v=T654z50tr68

      Taką słowiańszczynę mogę zaakceptować, lepsze to niż Donatan i “My słowianie” ;)

    • O, uwielbiam Eivor! Trafiłam dwa lata temu na jej koncert i wyszłam tak oczarowana, że od razu kupiłam płytę :D jej twórczość wydaje mi się Baśniowo-Księżycowo-Wietrzna, ale w sumie trudno mi ją oceniać w kontekście Etherali. Sam koncert miał bardzo Bezkresny klimat :D

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE|TA 19 Luty 2018

      O przepraszam. Donatan to nie jest słowiański folk :D Ludowe wstawki to jednak trochę za mało. Oba utwory oczywiście znam, są piękne <3

    • Ratri 19 Luty 2018

      Cass muszę się z Tobą zgodzić co do klimatu Eivor :)

      W ogóle Skandynawia i Wikingowie są bardzo “Wietrzni” :) Niby jest buntowniczo, ale zarazem melncholijnie.

      Eufrozyno, bardzo bym chciała żeby polski folk był bardziej znany na świecie, tak jak folk skandynawski czy Irlandzki, uważam, że słowiański folklor jest wyjątkowy i zasługuje by być rozpoznawany globalnie :)

      A przaśny folk w stylu Donatana pozostawmy bez komentarza ;)

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE|TA 19 Luty 2018

      To nie folk!
      Ja jestem fanką słowiańskiego folkloru, bałkańskiego też (on jest w dużej mierze również słowiański, ale tam się jeszcze więcej dzieje), ale jestem też wielką fanką Skandynawii. Od razu poczułam się tam jakby na miejscu. Również kojarzy mi się Wietrznie. Nie wiem czy pisząc “Wikingowie” masz na myśli popularny serial. Jest fajny, jednak dla mnie trochę zbyt wyidealizowany i hollywoodzki, pomimo blizn i brudnych twarzy. Nieskazitelne, białe zęby i wczesnośredniowieczne kobiety, które są babciami, a wyglądają jak dwudziestoparolatki xD Mimo wszystko bardzo lubię i uważam, że twórcy potrafią zrobić niepowtarzalny klimat. To zasługa między innym muzyki wykorzystanej w serialu. Jeśli ktoś lubi takie klimaty to polecam słynną Wardrunę. Oni wydają mi się najlepsi w tym gatunku, który tworzą. Uwielbiam :)
      Również jestem za tym, żeby promować słowiański folklor na świecie. Artyści cały czas to robią. Odnoszę jednak wrażenie, że za granicą Słowiańszczyzna kojarzy się głównie z zacofaniem, wódką i ziemniakami. Na szczęście Słowianie potrafią się z tego śmiać :D

    • Ratri 19 Luty 2018

      Eufrozyno i serial i prawdziwi wikingowie są dla mnie esencją Wietrznego E :)
      Serial ma bardzo fajny klimat, ogólnie wizualnie jest piękny. Kostiumy, kolorystyka, atmosfera i muzyka bardzo do mnie przemawiają. Nawet mi nie przeszkadzają te białe zęby i 30 letnie “prababcie”:)

      Niestety odkąd zabili Ragnara nie daje rady oglądać ;)

      Słowiańszczyznę, tę prawdziwą ja odnajduję w poezji Leśmiana, muzyce Szymanowskiego, mitologii i demonologii gdzie roi się od wampirów, smoków, rusałek i bogów wszelkiej maści:) Oczywiście można rozumieć słowiańskość tylko jako bigos, wódkę i ewentualnie jakąś znaną przyśpiewkę ludową, ale ja jakoś nigdy tego tak nie widziałam. Może to zasługa Marii Janion?

      Mam wrażenie, że coraz więcej ludzi zaczyna interesować się tą głębszą warstwą i nabiera dumy ze swoich słowiańskich korzeni, co mnie cieszy :) Byłoby fajnie gdyby w kulturze rozpoczęło się małe “słowiańskie odrodzenie”.

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE|TA 19 Luty 2018

      Tak się dziwnie złożyło, że od kiedy zabito Ragnara, serial zrobił się strasznie nudny. W ostatnim sezonie nic się nie działo. Klimacik jednak został :D Większość utworów do serialu tworzy Einara Selvik, którego mogę słuchać i słuchać :) Co do Skandynawów, to ja lubię ten ich spokój, opanowanie, wysoką kulturę osobistą oraz przywiązanie do przyrody. Wszystko mi się tam podoba :D
      Z bigosu i pierogów też można być dumnym, a co! :D

      Ja myślę, że to odrodzenie powoli się zaczyna. Coraz więcej osób interesuje się polskim folklorem i słowiańskimi korzeniami. Folklor już nie kojarzy się z kiczem. Daleko nam jednak do Ukraińców, u których kultura ludowa jest żywa i widać ją na każdym kroku na ulicach :)

    • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE/TS 19 Luty 2018

      Nie jestem pewna tego, gdzie dokładnie przydzielić ten teledysk, ale zapytuję się, czemu ja nie znam tego zespołu?
      Dla mnie jest to Wietrzna kolorystyka teledysku plus czerń, która bardziej kojarzy mi się z Karmazynowym. Muzyka jest zbyt łagodna na Wietrzny, chociaż ja odbieram wiele rzeczy jako lekkie :) Widzę tam też przebłysk Księżycowego, bo te zwiewności…

      Podam także bardzo piękny utwór z niesamowitym, ale niepokojącym teledyskiem. Tutaj dla mnie jest troszkę Słowiańskiego, ale dominuje wg mnie Wietrzny.
      https://youtu.be/A6j7mUxGz20

      Powiem szczerze, że nie utożsamiam się ze Słowiańskimi klimatami, ale też dobrze, bo ta estetyka mi nie pasuje. Ale nigdy nie nazwę to kiczowatym (no chyba, że Donatany, ale odbieram to z przymrużeniem oka). Darzę go nawet szacunkiem i podziwiam na osobach, którym dobrze w Słowiańskim :)
      Wyjątkowo przypadł mi do gustu Wiedźmin, chociaż ogólnie za fantastyką jestem średnio, może to przez Baśniowy? Albo że jest to dobrze napisana historia?

    • Ratri 19 Luty 2018

      Wcale mnie nie dziwi, że od czasu śmierci Ragnara zrobiło się nudno ;) to on trzymał cały serial w kupie. Moim zdaniem to dlatego, że Travis Fimmel grał Ragnara w taki sposób jakby pełnił rolę obserwatora zdarzeń, a nie głównego bohatera, nikt nie wiedział co mu z głowie siedzi i sam traktował wszystko z dystansem, a przy tym był charyzmatyczny i całkowicie szalony :) Bez niego serial wygląda jak “Dynastia Tudorów” 2.0 jest krew, jest walka o władzę, jest golizna i mnóstwo postaci, które są niby ciekawe, ale w sumie to raczej nieprzyjemne i męczące.

      Też lubię Skandynawów za ich spokój, przywiązanie do natury, poszanowanie prywatności i porządek :) i jestem też fanką chłodu….więc wakacje na Islandii to jest coś dla mnie:)

      To ciekawe, że na Ukrainie folklor jest tak żywy, w końcu Ukraina jeszcze bardziej niż Polska była pod wpływem rosyjskim, który wypierał ich język i tradycje. Ja bardzo chętnie poczytałabym więcej na temat kultury i historii Polski, może nawet jakieś studia porównawcze mitologii i kultury Słowian i może Azji.

      A jeśli chodzi o Słowiańszczyznę na skalę globalną to jestem bardzo ciekawa jak wypadnie serial Netflixa “The Witcher”, aż mnie ciarki przechodzą na myśl co może z tego wyjść…

      ps: Ja jestem bardzo dumna z bigosu i polskich kiszonek :) najlepsze jedzenie pod słońcem…

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE|TA 20 Luty 2018

      Ratri, co do serialu, to nic dodać, nic ująć! Zgadzam się w zupełności.
      Z tym poszanowaniem prywatności i porządkiem u Skandynawów, to też chciałam napisać, ale usunęłam ;) Różnice kulturowe są dla mnie wręcz uderzające, mimo że to nie jest jakaś odległa, egzotyczna cywilizacja ;) No i w Norwegii ludzie mają taką samą karnację jak moja :D Islandia też mi się marzy! I Wyspy Owcze.
      Tak, na przykład w Kijowie chyba wszyscy mówią po rosyjsku, nie po ukraińsku (również na uniwersytecie), a mimo to folklor ukraiński jest widoczny niemal wszędzie. Oni są z tego dumni. Pewnie w ten sposób podkreślają swoją odrębność.
      Ja też chętnie więcej bym czytała o historii, kulturze, antropologii i etnografii, ale czasu mało. Jak się zacznę zagłębiać, to noc wycięta z życia. A jest wiele ciekawych tematów, również z innych dziedzin. Jak żyć… ;)
      Pozdrawiam!

    • Ratri 20 Luty 2018

      Uuuuu, Eufrozyno jaki piękny awatar, teraz to dopiero widać, że z Ciebie prawdziwa jesień:) Powinnaś częściej pozować na tle zielonych liści ;) pięknie wydobywa się Twoja kolorystyka.

      Jeśli ktoś mi da na urodziny porządną publikację na temat kultury Słowian to będę szczęśliwa, ale znając swoje własne wymagania to pewnie będę musiała sobie ją kupić sama :) Mnie jeśli chodzi o kulturę to ciągnie w stronę Azji, a jeśli chodzi o krajobrazy i klimat to wygrywają Walijskie wybrzeże, Szkocja i zieleń Islandii :) Może to dziwne, ale nigdy nie pociągały mnie kultury, które klimatem i temperamentem można określić jako “ogniste” jak kultura Hiszpanii czy nawet te z kręgu krajów arabskich i afrykańskich. Mój temperament jest zupełnie inny:)

      Avarati, ja też uważam, że teledysk trochę za łagodny na WE :)

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE|TA 20 Luty 2018

      Dziękuję za miłe słowa :)

      Ja również nie pogardziłabym książką o kulturze dawnych Słowian, takiej jeszcze nie posiadam. Czyli lubimy ten sam klimat i podobne krajobrazy :) Norwegia, Islandia, Irlandia, Szkocja, Wyspy Owcze… Tak około dziesięć lat temu interesowała mnie sztuka i kultura Hiszpanii. Uczyłam się wtedy też hiszpańskiego. Potem były trochę Indie, następnie Bałkany (które są bardzo ogniste). Skandynawia wcześniej mnie wcale nie interesowała. Oczarowała mnie dopiero, gdy zobaczyłam ją na własne oczy. Szczęka mi opadła, przeturlała się i wpadła do fiordu. Myślę, że mentalnie bym tam pasowała, chociaż mam też słowiańską duszę ;) W Norwegii jest sporo ciepłych typów kolorystycznych, jednak dominują typy jasne i Lata. Tak mi się wydaje. Widać też bardzo dużo naturalowych sylwetek i twarzy. Kobiety mają surowe, oszczędne rysy, przynajmniej tam, gdzie byłam. Ogólnie to zawsze uważałam, że wszystkie miejsca, kultury i grupy etniczne mają w sobie coś ciekawego. Azja również jest interesująca i bardzo różnorodna. Jest jakiś region który najbardziej Cię interesuje?

      Ratri, jesteś zdiagnozowana przez Gretę? Jakim jesteś typem?

      W teledysku z linku Avarati jakoś nie czuję Słowiańskiego klimatu ;) Może chodziło o sukienkę dziewczyny.

    • Ratri 20 Luty 2018

      Nie byłam diagnozowana, dam znać gdy się zdecyduję i dostanę wynik :)

      Eufrozyno, cała Azja jest facynująca:) i najchętniej zwiedziłabym całą od Syberii, aż po Indonezję, zahaczyłabym jeszcze o Australię i Oceanię ;)

      A jak już mówimy o urodzie, to mi się uroda Azjatek bardzo podoba, duże twarze, skośne oczy, blada skóra i gęste ciemne włosy :) i podoba mi się również to, że tak dalece odbiegają od tego co promuje się teraz na zachodzie i co widać też u nas przynajmniej wśród vlogerek, czyli mocny kontur, dużo bronzera, brwi z Instagrama, matowe usta, albo jeszcze lepiej matowe i powiększone, a na oczach gigantyczna kreska eyelinerem i nawet jak makijaż nie secjalnie wygląda to zawsze można przykleić sztuczne rzęsy i wszystko jest do przyjęcia. Innymi słowy – naturalne piękno w czystej postaci:) Taki makijaż przejdzie jako naturalny tylko u kobiet o mocnej, egzotycznej urodzie, ale na pewno nie u mnie. Dlatego sympatyzuję z Azjatkami – Koreanki nawet noszą parasolki w lecie żeby chronić się przed słońcem :)

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE|TA 20 Luty 2018

      Ten modny makijaż do mnie też nie przemawia. U mnie również by się nie sprawdził.

      Ciekawe, mnie urodowo Daleki Wschód inaczej się kojarzy. Dużo się teraz mówi o tym, że skośnookie kobiety wszystko sobie poprawiają – od powiek, przez szczęki aż do wydłużania nóg. Podobno “niezrobiona” kobieta ma dużo mniejsze szanse na rynku pracy. To było chyba o Chinach, ale stuprocentowej pewności nie mam. Rozumiem, że masz na myśli bardziej tradycyjne azjatyckie kanony urody :)
      Parasolka latem też by mi się przydała :) O ile pojawi się na niebie słońce, bo to wcale nie jest oczywiście u nas latem ;)

    • Ratri 20 Luty 2018

      Poprawiają i to grubo :) ale też nie skupiają się na tym samym co Europejki czy Amerykanki. Korea przoduje, w innych krajach różnie bywa. Operacje są powszechne, ale przynajmniej w Korei mają charakter mniej inwazyjny i raczej kosmetyczny. Technologia ma służyć urodzie. Korekty powiek, zmniejszanie żuchwy by nadać bardziej trójkątny kształt, operacje nosa to chyba najczęstsze procedury. Generalnie chodzi o to by nadać twarzy wygląd ślicznej lalki. Na zachodzie za to powiększają usta, biust, tyłek, robią operacje nosa, a czasem nawet implanty w kości policzkowe, w krajach arabskich to jest też bardzo powszechne. Jak już wspomniałam kanon urody z krajów arabskich upowszechnia się powoli na zachodzie.

      Makijaż jest zupełnie inny niż w Europie, w Japonii popularny jest tak zwany makijaż Igari, gradientowe usta, czerwony róż aplikowany na środek policzków, nie na boki i czerwień na powieki by nadać twarzy wygląd jakby się płakało albo było chorym.

      https://pl.pinterest.com/pin/305259680987124336/

      We wschodniej Azji popularny look to błyszcząca skóra, wyglądająca na lekko spoconą, wspomniane wcześniej gradientowe usta, minimalna kreska na oku i czerwonawe albo rdzawe cienie na powieki. I o dziwno wszystko to na mnie wygląda bardzo dobrze :)

      Najpopularniejszy typ to Gamine, długorękie i długonogie, bardzo szczupłe kobiety o twarzach lalek to jest ich ideał urody :) Nawet mała nadwaga jest postrzegana jako otyłość :)

      Innymi słowy poprawki są wszędzie i na zachodzi i na wschodzie ale kanony urody i preferencje są różne :)

      Podoba mi się też uroda i makijaż hindusek, ale ich uroda przyjmuje dużo makijażu, a nawet go potrzebuje :) niemniej nie jest to ten sam kaliber co makijaż Arabski.

      I tak, klasyczny kanon urody Azjatek podoba mi się, ich folklor również:
      https://pl.pinterest.com/pin/305259680987124345/
      https://pl.pinterest.com/pin/305259680987124288/

      Strasznie się rozpisałam, wybacz :)

    • Arwena DC+IE+FE+GE/TSp 21 Luty 2018

      Ja też kocham folk polski, ukraiński, a także muzykę skandynawska. Ukochany zespół to Hedningarna.

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE|TA 21 Luty 2018

      Ratri, czyli współcześnie na całym świecie kobiety się poprawiają, jeśli chcą i mają na to fudusze ;) Nie mi oceniać, które poprawki są korzystniejsze. My mamy solaria przy każdej ulicy. W Azji kobiety wykonują zabiegi rozjaśniające cerę. Na pewno porcelanowa cera nie jest łatwa do osiągnięcia dla większości Azjatek.
      Makijaż, który daje efekt zapłakanych lub chorych oczu – wolę nie próbować :D ;)
      Folklor Dalekiego Wschodu jest niewątpliwie piękny. Niesamowite zdjęcia wstawiłaś!

      Arweno, czyli mamy podobne upodobania pod tym względem :)

      Tutaj wszystkim kojarzę się słowiańsko, ale nie raz słyszałam, że mam niemiecką lub skandynawską (a nawet celtycką) urodę. Wszystkie strony poniekąd rozumiem :D
      Ratri, czy Ty masz coś w sobie z azjatyckiej urody? Albo posiadasz jakieś cechy, które wymieniłaś? W końcu napisałaś, że pasuje Ci taki “azjatycki makijaż” :)

    • Bookini (D/KE+WE/TS) 22 Luty 2018

      Eufrozyno, chcę napisać, że Twój obecny avatar jest moim zdaniem bardzo, bardzo gwiezdny. Ten poprzedni w czapie był przede wszystkim słowiański i królewski i tak jak ktoś pisał oczy były gwiezdne. W tym aktualnym GE jest wybitnie dominujący. Masz niezwykłą urodę.

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE|TA 22 Luty 2018

      Bookini, dziękuję za bardzo miłe słowa oraz za informację! :) Ja sama nie wpadłabym na to, jakie E widać na tym zdjęciu. Pomyślałam o Słowiańskim, ponieważ jestem na nim w otoczeniu natury, ale to chyba nie do końca ten klimat. Na tym awatarze nie mam oczu ;) Wiele z Was widzi ten GE, mimo że nie jest u mnie taki… dosłowny :)

  • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 6 Marzec 2018

    Dziewczyny, jaki fason torebki będzie Wietrzny i jednocześnie DC? Taka torebka odpowiednia do ramoneski? Bo workowata nie pasuje do DC.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 6 Marzec 2018

      Ja mam (moim zdaniem) bardzo wietrznego czarnego shopera od Dzikiego Józefa. Jest tak wietrzny że aź chyba przestał być DC a zaczął być nie wiem… N? Tzn on jest sztywny, o bardzo “określonych” krawędziach, ale przez to że jest bardzo duży to na pewno łamie proporcje i trochę dominuje ;-) Ja noszę do pracy furę rzeczy i jestem zadowolona bo się mieszczą, w dodatku ta torba trochę też pod karmazyn podchodzi (ale wietrzny bardziej), natomiast na pewno nie jest to torebka Elegantki…
      W innych firmach można znaleźć takie bardziej proporcjonalne, bardziej DC. Na moje oko jeżeli one mają być zgodne z Kibbem to zawsze będą mieszanką z innym eteralem – sam Wietrzny nie.
      Do ramoneski fajnie z tych zgrabniejszych wyglądają takie z tłoczoną skórą.
      A może Przywara-Strzałka? Jest szansa że coś od nich będzie Ci pasować. Jakość zachwycająca.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 7 Marzec 2018

      Zastanawiałam się nad tą torebką. Wydaje mi się że skoro jesteś raczej dość czystym typem to najłatwiej torebkę pasującą do skórzanej ramoneski będzie wybrać wg schematu: czarna skóra licowa (koniecznie, na pewno nie lakierowana itd) i do tego metalowe elementy wykończenia, Wietrzne są srebrne, z tego co pamiętam to nosisz złoto raczej… I pytanie jaki rozmiar potrzebujesz, bo to baaaardzo dużo zmienia.
      Jak taką zwykłą na portfel i telefon to może coś w tym stylu?https://mosaic01.ztat.net/vgs/media/pdp-zoom/TP/75/1H/0C/XQ/11/TP751H0CX-Q11@11.jpg lub https://mosaic01.ztat.net/vgs/media/pdp-zoom/TP/75/1H/0C/ZQ/11/TP751H0CZ-Q11@11.jpg lub https://mosaic01.ztat.net/vgs/media/pdp-zoom/A0/Q5/1P/00/7Q/11/A0Q51P007-Q11@3.jpg Jak ma łancuszek zamiast paska to od razu jakoś tak dodaje torebce rockowego charakteru ;-)

    • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 10 Marzec 2018

      Dziękuję za wszystkie propozycje, bardzo fajne! KasiaN, noszę ostatnio zloto, ale moja ramoneska ma srebrne napy i ekspresy, więc torebka też tak musi mieć. Znalazłam taką torebkę, co sądzicie? Podoba mi się. https://b.allegroimg.com/original/032ae4/aae8946b49d2b497aa25f1b176bb

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 10 Marzec 2018

      Zastanawia mnie czy te ćwieki są srebrne czy czarne, ale w sumie obie opcje są ok do ramoneski czarnej ze srebrnymi wykończeniami.
      Wiesz, najlepiej byłoby ubrać jedno z drugim i fotę cyknąć ;-D ale wietrzna to ona jest, DC też, więc chyba spoko :-) Jedyne co to czy ta skóra nie będzie zbyt wiotka. Jeżeli trzyma fason to moim zdaniem “eksperta” :-P ;-) spełnia kryteria.

  • Kurczak SN(SyE,SłowE,KE)RE+Królowa 19 Maj 2018

    Jestem ciekawa, czy spodnie z czarnej, nieprzezroczystej tkaniny minimalnie połyskującej (nie lateksowej, absolutnie) nadają się do WE? Może połyskująca to za dużo powiedziane. Taka imitacja matowej skóry, z tym, że nie jest to zamsz. Trudno to opisać.

    • Bookini D/KE 19 Maj 2018

      Tzw. woskowane? Jeśli o nie chodzi to pamiętam, że rzeczywiście gdzieś były przypisane do WE.

    • Kurczak 19 Maj 2018

      O, tego określenia mi brakowało. Woskowane, tylko z mniejszym połyskiem.
      Uf, to dobrze, że jednak mam w bazie ten Wietrzny. W zasadzie w zimie noszę głównie takie spodnie.
      Dziękuję, Bookini.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 19 Maj 2018

      Na bym powiedziała że jeżeli dopasowane to na pewno karmazyn jest, jak luźne to może coś z wietrznym wspólnego mają.

  • Dziś zorientowałam się, jak bardzo uwielbiam Wietrzny w każdym calu <3 Zamglone i szare dni, poszargane dżinsy + skórzana kurtka + biały podkoszulek, lekko rozmazana kredka na oku, teledysk do "Misery" Maroon 5… Ahhhh _<

  • Odpowiedz na „Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE/TAAnuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *