TYPOLOGIA ETHEREAL WG GRETY KREDKI
18 ARCHETYPÓW URODY

telefon 1234567890

TYPOLOGIA ETHEREAL

ENGLISH VERSION

 

Typologia Ethereal autorstwa GretyKredki

Osiemnaście archetypów urody.

 

Czym charakteryzują się poszczególne Ethereale? Jak je rozumieć, a przede wszystkim jak dostosować do nich swój styl? Nad tymi kwestiami często zastanawiają się nowi czytelnicy bloga getthelook.pl oraz osoby, które podczas analizy otrzymały już swoją etherealową diagnozę. Strony poświęcone Etherealom powstały w odpowiedzi na powyższe pytania. Mają one też na celu usystematyzowanie wiedzy na temat poszczególnych Etherealali.

Typologia Ethereal wyjaśnia przede wszystkim to, dlaczego nie do końca będzie pasować nam czysty styl wyznaczony przez typ bazowy ustalony zgodnie z typologią Kibbe. Na świecie żyje ponad siedem miliardów ludzi. Czy jest możliwe, abyśmy mogli reprezentować tylko trzynaście typów urody? Takie wątpliwości nasuwają się z pewnością wielu osobom mającym styczność z typologią Kibbe po raz pierwszy.

Otóż sylwetki są niemalże powtarzalne, natomiast nasze twarze oraz ogólne pojęcie urody jako takiej, często nie wpisują się w żaden z trzynastu typów Kibbe. Uzasadnione więc jest posiadanie pewnych dodatkowych pierwiastków, które to wpływają na nasz wygląd, a co za tym idzie, powinny mieć  swoje odniesienie w stylu.

Można wykazać empirycznie, iż opieranie analizy jedynie na czystych typach bazowych to zdecydowanie za mało, aby zobaczyć pełny obraz możliwości stylizacyjnych danej osoby.

Ethereale to archetypy oraz typy urody i jednocześnie pierwiastki dodatkowe, które należy łączyć z typem bazowym ustalonym według typologii Kibbe. Ethereale warto wyobrazić sobie jako kolejne warstwy w Photoshopie, modyfikujące ostateczny obraz, jakim w tym przypadku jest nasz wygląd. Ethereale mają wpływ na kontury tegoż obrazu oraz na jego kolorystykę. Przebłyski Ethereali można dostrzec gołym okiem lub uchwycić je na zdjęciach. Fotografia jest najlepszym narzędziem do odczytywania poszczególnych Ethereali. Doskonale wiedzą o tym m.in. stylistki gwiazd, które by dokonać ostatecznego wyboru stylizacji, posługują się zdjęciami, wykonanymi w trakcie przymiarek.

Poniżej przykładowe zestawienia fotografii obrazujących opisane wyżej, etherealowe przebłyski.

 

 

 

 

 

 

 

Bianca_Balti_Ethereal_zestawienie

 

Ethereale są ogromnie ważnym aspektem urody. Dzięki nim werdykt wyznaczający typ bazowy według Kibbe nie jest ograniczeniem, a początkiem poznawania sobie oraz świetną zabawą. Jednakże pewne granice muszą zostać wytyczone.

Fasony pozostają zgodne typem bazowym. Natomiast modyfikacji podlegają wszelkie elementy ozdobne i detale (m.in. biżuteria, dodatki, desenie, wykończenia, modele dekoltów itp.), a dalej fryzura oraz makijaż. Innymi słowy, sylwetkę odziewamy w najkorzystniejsze dla niej fasony, a pozostałe szczegóły stylu dopracowujemy zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez Ethereale.

Warto też pamiętać o tym, jak ważna jest kolejność posiadanych przez nas pierwiastków dodatkowych. Im dalsza pozycja danego Ethereala, tym słabsza jego moc. Zazwyczaj tylko dwa pierwsze Ethereale będą tymi głównymi. Kolejne w hierarchii będą pełnić funkcje takie jak np. wpływ na naszą kolorystykę, czy też na indywidualne preferencje związane ze stylem ubioru.

Nie da się również skumulować pierwiastków przypisanych Etherealom. Np. jeśli posiadamy kilka nakładek zawierających w sobie pierwiastek Innocent, nie oznacza to, że mamy Innocent na niebotycznie wysokim poziomie.

Wraz z pojawieniem się typologii Ethereal, postrzeganie stylów według Kibbe ulega diametralnej zmianie. Doświadczenie pokazuje, że nie każdej kobiecie Gamine będą służyć paski, nie każdej kobiecie Classic będzie pasował minimalizm, a nie każda kobieta Flamboyant Gamine będzie dobrze prezentować się w ekstrawaganckich ubraniach.

Natomiast wszyscy ci, których uroda zyskuje na stosowaniu niezmodyfikowanego stylu zgodnego z ich typem według Kibbe, posiadają Ethereale, które wpisują się w ich typ bazowy. Wówczas możemy mówić o czystym typie. Jednak zdecydowanie częściej bywa, że wyodrębnienie Ethereali staje się koniecznością.

Informacje zawarte na osiemnastu podstronach opisujących poszczególne Ethereale bazują na wyszczególnieniu najważniejszych elementów stylu, właściwych dla danego pierwiastka oraz na oddaniu jego klimatu za pomocą obrazu oraz dźwięku. Ethereale prezentowane są w swojej czystej, niezakłóconej postaci. Warto pamiętać o tym, że obraz stylu jaki ostatecznie nam pasuje, jest wypadkową kilku Ethereali. Nie należy bezkrytycznie identyfikować się ze wszystkimi zaleceniami przedstawionymi na stronach. Szczegółowe wytyczne stylu powinny być analizowane indywidualnie.

Prezentowana typologia Ethereal jest zestawieniem archetypów kobiecej urody, dostrzeganych od wieków przez malarzy, poetów, pisarzy, a współcześnie również przez fotografów, projektantów mody, czy twórców filmów oraz reklam.

Ethereale przedstawiają się następująco (kolejność alfabetyczna):

TABELKA ORYG podpis

 

 

TABELKA ORYG ENG podpis

 

Cechy osobowości przypisane niektórym Etherealom nie są bezwzględnym wyznacznikiem ich posiadania. Należy pamiętać o tym, iż nasza psychika jest mocno złożona, a na to jacy ostatecznie jesteśmy, ma wpływ wiele rozmaitych czynników.


 

Tablica z miniaturami kolaży przedstawia Ethereale w kolejności – od najjaśniejszych do najciemniejszych.
tabelka obrazkowa

 

Alabastrowy Ethereal | Baśniowy Ethereal | Bezkresny Ethereal
Energetyczny Ethereal | Francuski Ethereal | Gwiezdny Ethereal
Iskrzący Ethereal | Karmazynowy Ethereal | Królewski Ethereal
Kryształowy Ethereal | Księżycowy Ethereal | Mahoniowy Ethereal
Różany Ethereal | Słoneczny Ethereal | Słowiański Ethereal
Syreni Ethereal | Świetlisty Ethereal | Wietrzny Ethereal

ETHEREALOWE DIAGNOZY

 

 

 

sloneczny_sun_ethereal_kolaz_maly

 

 

alabastrowy_alabaster_ethereal_kolaz_maly

 

 

krysztalowy_crystal_ethereal_kolaz_maly

 

 

syreni_mermaid_ethereal_kolaz_maly

 

 

ksiezycowy_moon_ethereal_kolaz_maly

 

 

wietrzny_wind_ethereal_kolaz_maly

 

 

bezkresny_wild_ethereal_kolaz_maly

 

 

iskrzacy_sparkly_ethereal_kolaz_maly

 

 

energetyczny_energetic_ethereal_kolaz_maly

 

 

francuski_french_ethereal_kolaz_maly

 

 

slowianski_slavic_ethereal_kolaz_maly

 

 

rozany_rose_ethereal_kolaz_maly

 

 

karmazynowy_crimson__ethereal_kolaz_maly

 

 

krolewski_royal_ethereal_kolaz_maly

 

 

gwiezdny_star_ethereal_kolaz_maly

 

 

basniowy_fairytale_ethereal_kolaz_maly

 

 

mahoniowy_mahogany_ethereal_kolaz_maly

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Komentarze do wpisu “TYPOLOGIA ETHEREAL”

  • Właśnie zastanawiam się czy ma coś wspólnego z Jensenem A. Jeden i drugi mają w sobie to coś, do czego mnie ciągnie. :P I nie wiem co to. Mam nadzieję, że niebawem uda mi się zrobić podejście do własnej analizy u Grety to się więcej wyjaśni. Może ciągnie mnie do pokrewnego typu a może nie…hyhy :)

  • Czy Magdalena Boczarska to Królewsko-Karmazynowa FG?
    Widzę jakieś podobieństwo do Helen McCrory, która też jest FG, i to chyba o podobnej aurze.

  • A mnie interesuje… Nikola Tesla. Wydaje mi się, że był Dramatic- wysmukła budowa ciała, ok. 200cm wzrostu. Nie wiem tylko, jakie mógł mieć Ethereale, a tego jestem ciekawa najbardziej. Mam taką cichą nadzieję, że kto jak kto, ale on to już na pewno musi posiadać Angelic .:)Niestety, w internecie jest bardzo ubogi zasób zdjęć, w dodatku wszystkie czarno- białe.

    Swoją drogą- przyszło mi do głowy, że interesującym byłoby w Etherealowej podróży zboczyć czasem z kursu na gwiazdy i spojrzeć w kierunku naukowców, przywódców religijnych albo artystów. Myśli aktorów nie znamy, wiemy tylko jak oni wyglądają, natomiast fajnie byłoby zobaczyć, jak Ethereale wpływają również na myśli.

    Co o tym sądzicie?

  • *Mówiąc o artystach miałam na myśli tę grupę, która wyraża swoje poglądy w rozmaitych formach twórczości. :)

    • Eloise (DC) 26 Czerwiec 2017

      Już dawno chciałam zapytać o Marię Skłodowską -Curie, i zupełnie poważnie to piszę. Chociaż zdaję sobie sprawę, że może być problem – długie suknie itd. SC, C ????

    • Barry Allen (SN) 26 Czerwiec 2017

      Obstawiałbym raczej grupę G. Nie była zbyt wysoka, choć ciężko powiedzieć, jakiego wzrostu była. Może SG?

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 27 Czerwiec 2017

      Też myślę o SG, bardzo mi babcię przypomina, którą o bycie SG
      podejrzewam :).

    • Też w tym przypadku chyba jednak skłaniam się ku SG- miał dosyć krótki tułów i nawet sporą głowę.:)

    • Jeszcze trochę się gubię w układzie komentarzy- chodziło mi o Alberta.:)

    • AgnieszkaM(G/KryE+IE+KE 27 Czerwiec 2017

      Ha, też pomyślałam o Skłodowskiej. Ciekawy pomysł z naukowcami, artystami, ale skąd brać zdjęcia sylwetki? A starsze, czarno-białe będą chyba mocno przekłamywać. Wzrost z kolei kiedyś ludzie mieli niższy, więc też trzeba skorygować. Mnie by interesowały też osoby trochę starsze. Tzn. przykłady to też nie sama młodzież, ale też żeby były takie 50+, 60+.

    • Skłodowska pisała o sobie, że ma ciężką budowę, krótkie mocne nogi, duży biust. Generalnie bardzo propsuję pomysł Annabel. Przyjęło się, że analizujemy głównie celebrytów, bo są wdzięcznym materiałem, ale artyści i naukowcy to dopiero wyzwanie. :P

  • Eloise (DC) 8 Lipiec 2017

    Mam pytanie o bufki, takie średnio sztywne, i baskinki. Jakie E lubią te elementy garderoby? Być może było już o tym, ale komentarzy tyle, że wyłapać ciężko.

    • Moderator - nieogarnięta 8 Lipiec 2017

      Takie baskinki będą związane z Różanym Etherealem.

  • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 8 Lipiec 2017

    Wiadomo, że Ethereale raczej nie wpływają na fasony, ale dręczy mnie jedna rzecz. Jako FG jestem komplementowana za długość… lekko za kolano. Tyle, że czuję się bardzo poważnie w takiej długości. A jest ona niepolecana dla gaminkowych ludzi. Czyżby odpowiadał za to jakiś konkretny Ethereal, np. Królewski?

    PS. gratuluję odsłony tej strony w języku angielskim! Niech wiadomość o Grecie i Etherealach biegnie przez cały świat <3

    • Avarati, gdybyś nie napisała o tym, to nie zauważyłabym. Również gratuluję! :)
      A co do pytania, to może Mahoń albo Słoneczny? Albo to działa według zasady, że przy takich kształtach każda długość jest dobra, ale f-gaminkowa najlepsza :D

    • Gratuluję także!

      Avarati, wszystko jest możliwe :D Skoro SG przy BE może nosić najbardziej niepolecaną dla siebie długość- maxi, to czemu FG ze słonecznym miałoby nie nosić midi (długość imo najbardziej elegancka, do SE pasuje)?

  • Magda DC (WE, SE, KryE, KsE) 9 Lipiec 2017

    Nie wiem czy tylko mi się wydaje czy tak faktycznie jest, ale czy może tak być, że w kolorze, w którym jest mi bardzo do twarzy, ale nie należy do żadnego z mojego ethereala nie wyglądam wcale 100% korzystnie ? Bo mam takie odczucie. Założyłam coś w czym teoretycznie jest mi do twarzy, bo nawet ludzie mi to mówią, ale ja czuję, że kolor nie współgra do końca z moją osobowością, urodą, etc. Czy miałyście tak ?

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 9 Lipiec 2017

      Miałam tak kiedyś z kilkoma kolorami – z ciemniejszą szarością
      oraz z błękitem baby blue. Teoretycznie oba mogą być dla Czystej Zimy,
      nawet naczytałam się gdzieś, że są korzystne. Kupiłam ciuchy
      w takich kolorach, coś mi nie grało. Szczególnie z tą szarością,
      niby dla Zim jest dobra, tak sobie myślałam, a jednak. To nie to, co
      czerń. No i widzisz, żadnego E, który kieruje na szarość, za to Karmazyn,
      Gwiezdny, a nawet Słowiański, który zawiera w sobie czerń :).

    • Pozytywna 10 Lipiec 2017

      Wiesz co, to pewnie kwestia charakteru, ale ja bym sie takimi rzeczami nie przejmowala. Jesli chodzi o kolory, to jestem minimalistka (tfu, jakie brzydkie slowo ;-) ) wiec wybieram tylko kilka, tych maksymalnie pasujacych i do mojego kolorytu, i do osobowosci. Reszta moze dla mnie nie istniec.
      Patrzac na Twoj zestaw E wydaje mi sie, ze tez moglabys bezbolesnie pojsc w tym kierunku, skoncentrowac sie na czerni, bieli i szarosciach. Ethereale sie uciesza, a typ bazowy nie ucierpi :-)
      Typu kolorystycznego nie umiescilas w podpisie, wiec nie mam pewnosci, czy slusznie doradzam…

    • Maja Ae, We, Ke, DC 10 Lipiec 2017

      Mam tak samo:) kolorystycznie moje E to dla mnie wybawienie. Mialam ten problem ze jako brunetka z wyrazista oprawa oczu itp polecane mi byly najdziksze kolory – rzeczywiscie nie robia mi one krzywdy, ale to jest wlasnie to o czym piszesz – nie czulam sie w nich soba, w polowie dnia chcialam sciagnac z siebie limonkowy sweter czy krwistoczerwona kurtke. Powoli skladam spojna kolorystycznie szafe w szarosciach, bieli i niebieskosciach i w koncu mam poczucie ze to jest to:-)

  • Magda DC (WE, SE, KryE, KsE) 9 Lipiec 2017

    Czy więc lepiej trzymać się kolorów z ethereali, nawet jeżeli nie są stricte w typie kolorystycznym ?

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 9 Lipiec 2017

      Co do tych kolorów – zawsze pociągała mnie Gwiezdna zieleń,
      choć wiedziałam, że niby nie jest dla mojej Zimy… Teraz już wiem, dlaczego :).
      Myślę, że najlepiej się trzymać kolorów, które podchodzą pod jedno
      i drugie. Tak się staram robić. Choć najwięcej komplementów zbieram,
      gdy noszę kolory pod E :). Z drugiej strony nie mam zamiaru się na siłę
      przekonywać do takich, które niby są polecane, a ich nie lubię.
      Zboczenie zawodowe :P.

    • Magda DC (WE, SE, Kry, Ks) 10 Lipiec 2017

      Jestem latem, ale nie jestem pewna jakim, przypuszczam, że jasnym. Czerń raczej tylko w dodatkach (chociaż ucieszyłabym się gdybym się myliła) w wersji z WE lub Ks. A kolory z ethereali to niegrzeczne niebieskości – sprane, melanże, etc (żadne słodkie niebieskości), biele, beże, pudrowe róże, szarości w różnym nasyceniu. Nie mogę poszaleć, raczej ascetycznie ;)

  • Natalia Vodianova ma niesamowitą urodę, czy ktoś moze wie jaki to typ i jakie grają tu ethereale?

  • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 19 Lipiec 2017

    Pisaliśmy już o naukowcach i ich typach. Teraz pomyślałam o pisarzach.
    Karl Ove Knausgard przy 193 cm wzrostu raczej jest typem D. Wydaje się,
    że może mieć Wietrzny E :P.

    http://dbstatic.no/63424775.jpg?imageId=63424775&x=0&y=0&cropw=100.00&croph=100.00&width=1024&height=576
    http://www.klartale.no/polopoly_fs/1.816366.1480064573!/image/image.jpg_gen/derivatives/169_980/image.jpg

    Jego żona z kolei, Linda Bostrom, wygląda na typ N.
    https://1.vgc.no/drpublish/images/article/2011/11/14/23167313/1/834×479/1124675.jpg
    Tu bardzo ładnie :).
    http://skd-1e9a.kxcdn.com/2016/10/19155556/knausgard-600×400.jpg

  • A jak Wam się wydaje, jakie Ethereale mógł mieć Franz Kafka? Sama myślę o Księżycowym i Baśniowym.

    • Baśniowość bije po oczach, zdziwiłabym się gdyby go nie miał. Ja bym dodała jeszcze Gwiezdny.

    • Mnie się kojarzy Karmazynowo.

    • Bookini (D/SE+KE+WE/TS) 21 Lipiec 2017

      Ma bardzo ptasią twarz, czyżby był TR?

    • Annabel 21 Lipiec 2017

      Tak, twarz jest trochę ptasia, ale chyba dużo mniej niż nazwisko.:)
      Tyle, że twarz wyraża głównie Ethereale, i jedynie na jej podstawie chyba ciężko określić typ. Być może jest tu TR… Większość mężczyzn jeśli chodzi o typologię Kibbe to dla mnie zagadka, jeśli nie jakichś ewidentnych elementów…

      Czytałam właśnie o Świetlistym i też go tutaj widzę, jako mieszankę współczucia i uważności w spojrzeniu.

    • Niestety, o zdjęcia sylwetki trudno, więc ciężko zidentyfikować typ. Ale pamiętacie, jak dawno temu w komentarzach rozmawiałyśmy o tym, że Żydówki to często FG lub TR? U mężczyzn może być analogicznie, a do tego jego uroda jest w swojej semickości bardzo wyrazista, więc obstawiałabym mocną bazę podbitą Baśniowym (oryginalność). A jeśli byłby TR, to miałby i Karmazyn.
      Też mam wrażenie, że jego spojrzenie było takie “softowe” (Alabaster może?).

    • O zdjęcia sylwetki ciężko, ale widać, że miał niezbyt pokaźne ramiona- a to już jakaś wskazówka. Obstawiam TR albo G z Karmazynkiem.

    • Annabel 22 Lipiec 2017

      Właśnie znalazłam informację, że miał ok. 2m wzrostu, podobnie jak N. Tesla… Czy przy takim wzroście TR u mężczyzny jest w ogóle możliwy?

      Co do Ethereali znalazłam takie zdjęcie, bardzo Syrenio mi się kojarzy: http://media.gettyimages.com/photos/the-czech-writer-franz-kafka-posing-with-his-fiancee-felicita-bauer-picture-id141554383

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 22 Lipiec 2017

      Nie lubię analizować nikogo z “czasów vintage” (brak wyraźnych zdjęć sylwetek itp.), bo ja nawet na twarz średnio patrzę. Ale Franz prędzej mi przypomina SD lub TR.
      Znalazłam taką fotkę z jego kumplem, Maxem Brod. Widać, że wcale nie ma jakiś wielkich barków, dlatego naturale i FG odpada, ale ma długie ręce i nogi.
      http://www.diariosur.es/noticias/201608/10/media/101703369.jpg

      Annabel, mówisz o Kafce? Na googlach widnieje 5′ 11 i 3/4, czyli jakieś 1,82m. Biorąc pod uwagę, że ten wzrost to niemal każdy typ może się dopiąć, to tym bardziej obstawiam Arystokratę. Albo TR.

    • A DC nie wchodzi w grę? Nie wiem jak to jest u mężczyzn, ale myślałabym, że Kafka miał zbyt kanciasty kontur twarzy na typ softowy, wąskie usta, raczej napięte policzki oraz super dramatyczny nos. :)

    • Bookini (D/SE+KE+WE/TS) 22 Lipiec 2017

      Clark Gable też był bardzo wysoki a figuruje jako TR, więc u facetów to widocznie możliwe.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 22 Lipiec 2017

      A taki David Bowie jest panem Dramatic, chociaż ma “tylko” 1,78 m. Także informacja o samym wzroście u facetów to naprawdę słaba wskazówka. :D

    • 182? To wysoki był jak na tamte czasy. Tyle różnych pomysłów, ale przynajmniej zgodność, że softowe typy odpadają :D

  • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 21 Lipiec 2017

    A jak myślicie, jakim typem jest Ian McKellen, Tolkienowski Gandalf Biały? Ma 180 cm wzrostu, Dramatic raczej nie?

  • Bookini (D/SE+KE+WE) 6 Sierpień 2017

    Wiem, że są tu prawdziwe miłośniczki perfum. Dziewczyny, jaki ethereal obstawiacie dla zapachu Sunflowers Elizabeth Arden? Wklejam nuty: Nutami głowy są kwiat pomarańczy, melon, mandarynka, brzoskwinia, bergamotka, brazylijskie drzewo różane i cytryna; nutami serca są cyklamen, osmantus, korzeń irysa, jaśmin i róża; nutami bazy są drzewo sandałowe, ambra, piżmo, mech dębowy i cedr.
    Czy Waszym zdaniem mają chociaż trochę SE?

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 6 Sierpień 2017

      Dla mnie SE i IE :-), ze względu na te owocowe wibrujące nuty zapachowe. Też szukam Słonecznego zapachu, ale albo jestem zbyt wybredna albo nie ma takiego totalnie SE.

    • Arwena (DC) 6 Sierpień 2017

      Dla mnie te perfumy są przede wszystkim miodowe, a ponieważ zapachu (i smaku) miodu nie znoszę, to niestety mimo kilku podejść nie mogę się przekonać.
      Dla mnie słoneczne zapachy to zapachy chłodne, trochę metaliczne-Burberry Brit Rhytm, Narciso Rodriguez Edt.

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 6 Sierpień 2017

      Ja sobie Słoneczne perfumy wyobrażam jako zapach nie z tego świata, przestrzenny, odrealniony, fizyka i chemia kwantowa, te sprawy ;-) filmik NAS A na mnie chyba tak zadziałał. Ale nie chemiczny, w końcu SE to Ethereal elfów :-)

  • Bookini (D/SE+KE+WE) 6 Sierpień 2017

    Dzięki dziewczyny. SE wyobrażam sobie jako coś świeżo-ciężkiego. Może jak gorzka pomarańcza czy trawa cytrynowa? Znacie te zapachy z kolaży SE? Ja nie miałam okazji ich powąchać.
    Zastanawia mnie jeszcze do jakich E przypisałybyście Allure Chanel. One są dla mnie takie świeżo-ciężkie właśnie. To moja miłość od młodości, nic innego nigdy tak mnie nie urzekło, często do nich wracałam a właściwie z przerwami mam je stale od 20 lat (!) i ciekawa jestem czy to ma coś wspólnego z moimi E. A może z typem bazowym? W końcu są eleganckie jak D. Piszą o nich ‘otulające’, może to KE?

    • hej Bookini :) Na zapachach się nie znam totalnie, ale ostatnio byłam w drogerii i sprawdziłam zapach z kolażu SE Versace eros pour femme i napiszę, że jest wspaniały. Użyłam go i kilka osób zapytało czym pachnę, podobno bardzo do mnie pasuje, jest właśnie cytrynowo świeży i słodki, ale zdecydowanie leciutki, nie ma w nim ciężkości, to nie dla mnie. Jeszcze napiszę, że mam wysoko SE, więc potwierdzam totalne dobranie perfum do eternali :)

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 7 Sierpień 2017

      A czy któraś z Was kojarzy może zapachy Escentric Molecules? Np Molecules 01, 02, 03? Jeszcze są i 04 ;-) Po samych opisach to i owszem, mogłabym się skusić, bo brzmią ciekawie, no ale. Trochę szkoda kasy na zakup w ciemno.

    • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 12 Sierpień 2017

      Bookini, przedstawiam swoją wersję :) Dla mnie słoneczne perfumy muszą przede wszystkim być lekkie, a przy tym niezbyt słodkie i oficjalne :) Cytrusowe zapachy są spoko, ale też można zagrać lekkim wetiwerem, przyprawami, takimi jak imbir. Muszą dać nam poczucie luksusu i przestrzeni, czyli nie mogą być ciężkie, wypełniające cały pokój itp. Słoneczny Ethereal wyczuwam w takich zapachach, jak CK One, Dolce&Gabbana Pour Homme, Grey Vetiver EDT Toma Forda, Living Lalique, La Panthere Cartier oraz w ogródkach Hermesa :)
      Na mnie Versace niestety się nie sprawdziło :(

      Nie znam Escentric Molecules, choć słyszałam skrajne opinie na ich temat, to perfumy z gatunku tych, które trzeba przetestować, zanim się kupi.

  • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssd) 12 Sierpień 2017

    Przypomniałam sobie o blogerce, której uroda niezwykle mnie fascynowała. Jestem bardzo ciekawa jaki typ bazowy i ethereale reprezentuje.
    Tutaj figura: movesfashion.com/2013/06/70.html#comments
    na tych zdjęciach ma może 17 lat

    • Soft classic? nie jestem pewna w 100% powiedzmy tak na 70% ;D

  • Mango (SD, GE+SE+KrE+SyrE+KarE+WE) 24 Sierpień 2017

    hejka :) Jak myślicie, taka sukienka to jakie etherale? https://img.ans-media.com/files/sc_staging_images/product/large_img_1018909.jpg Macie pomysł dla jakiego typu Kibbe taki fason jest odpowiedni?

    • A czy to nie są jakieś naturalowe/soft naturalowe klimaty?

      Też jestem SD i też bym to ubrała… xD Bo na lato jest taka przewiewna i w ogóle…

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 24 Sierpień 2017

      Mnie się kojarzy z SN, choć kopertowe przody są też dla C,
      więc może też SC? Do tego wzory hawajskie, hmm, ciekawe
      jaki to E?

    • Mango (SD, GE+SE+KrE+SyrE+KarE+WE) 25 Sierpień 2017

      hej Chupa, dzięki za odpowiedź:D Na mnie ta sukienka bardziej przylega do biustu, nie jest taka luźna jak na modelce i też nawet spoko chyba w niej się czuję. Ale coś mi nie gra do końca, chyba to faktycznie Soft Natural….:)

    • Rose (R/KryE+AE+SłowE+GE+KarE+IE) 25 Sierpień 2017

      Espeno, ja też się ostatnio zastanawiałam nad hawajskimi motywami, bo teraz ich mnóstwo wszędzie… Może to ME? Poprzez nawiązanie do egzotycznych klimatów?

    • Moderator - lothlorien 25 Sierpień 2017

      Sukienka fasonowo jest dla nikogo, góra naturalowa, dół Classic. ;) A hawajskie motywy mogą być bardzo zróżnicowane kolorystycznie i same desenie są różne, więc ciężko jednoznacznie określić tutaj Ethereal. Na tej sukience widzę ME i Syreni.

    • O, syrenim myślałam, ale na mahoniowy bym ni wpadła. W sumie nie byłam daleko z tym strzałem. xD

  • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 10 Wrzesień 2017

    Dla jakiego E będzie kolor śliwkowy? Przyznaję, że uwielbiam fiolet
    w każdej odsłonie, również takiej :). Mnie się skojarzył trochę z Baśniowym,
    a trochę z Gwiezdnym (ale tym chyba przez stonowanie walorowe
    i głębię).

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 11 Wrzesień 2017

      Dodałabym od siebie Mahoniowy, bo on lubi głębokie fiolety, ale nie wiem, czy śliwkowy ma w sobie na tyle ciężaru :)

    • Iskra (DC+ŚW, WE, IE, KarE/TSu) 12 Wrzesień 2017

      Kolor śliwkowy kojarzy się z Baśniowym. Tak jak kazdy fiolet kojarzy mi się z baśniowym. Nawet najprostsza bluzka w tym kolorze staje się taka… oryginalna. Mahoniowy w drugiej kolejności przyszedł mi na myśli a Gwiezdy nie przyszedł mi do głowy wcale.

    • Hej Dziewczyny! W moim odczuciu kolor śliwkowy to kolor baśniowy, podobnie jak np. jagodowy, czy liliowy. W ogóle kolory owoców leśnych to dla mnie totalna baśń. Baśń, las, mech, runo leśne i owoce lasu. Tak to odbieram. Pisząc o liliowym mam na myśli kolor tych kwiatów: http://tadzeu.republika.pl/images/kwiaty/dzwonek2.jpg
      Liliowy bardziej pastelowy to dla mnie zdecydowanie Alabaster: https://s3.favim.com/orig/151123/aesthetics-candy-color-lavender-Favim.com-3625943.jpg

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 19 Wrzesień 2017

      O, jeśli mówicie, że Baśniowy, to jestem w domu :P. Od dobrych
      iks lat lubię fiolet, praktycznie w każdej odsłonie :D.

  • Czy wszyscy posiadamy jakies ethereale czy moze zdarzyc sie tak, ze ktos nie posiada zadnych ethereali?
    i jakie ethereale moze miec modelka Esti Ginzburg ?

    • KasiaN DC SS AE, KarE, WE 13 Wrzesień 2017

      W systemie opracowanym przez Gretę każdy musi jakieś miec bo każdy ma jakieś cechy wyglądu. Natomiast wydaje mi się że u mało kogo one są “w pełni” wyrażone, w sensie żeby były w 100 zgodne z opisem. Zwykle ma się cechy jakiegoś etherala. Np ja mam alabastra ale on wpływa na pewną surowość i wymagania, ale słabo na kroje i kolorystykę.

    • Pozytywna 14 Wrzesień 2017

      Wydaje mi sie, ze na to pytanie mozna by bez zastanowienia odpowiedziec twierdzaco. Ale moze zastanowmy sie:
      Jest kilkanascie typow budowy ciala. Jednak nawet w obrebie jednego typu nie ma dwoch takich samych osob. Wg Grety odpowiedzialne za to sa Ethereale.
      Blizniaki jednojajowe – znam dwie pary – niby identyczne, a jednak do rozpoznania. Cos je rozni, cos w twarzy, ruchach… O charakterze nie wspominajac. To tez musi byc sprawka pierwiastkow dodatkowych.
      Nie wyobrazam sobie, by istnial czlowiek bez Ethereali.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 14 Wrzesień 2017

      Spekulując, myślę, że ktoś może nie do końca się odnajdować w tej klasyfikacji, bo może mieć też swoje własne podtypy Ethereali :) Mi na przykład bardzo pasują nawiązania do tradycyjnej stylistyki japońskiej, których bezpośrednio nie ma w żadnym E (może w Baśniowym, który mi kompletnie nie odpowiada). Pewnie można o tym myśleć jako o kombinacji E, ale mi jest czasami wygodniej myśleć jako o swoim prywatnym E ;) Podkreślę jeszcze raz – spekulując! :)

    • Iskra (DC+ŚE+WE+IE+KarE/TSu) 17 Wrzesień 2017

      Ciekawa uwaga j.! Faktem jest, że u każdego z nas dany Etheral może wyrażać się różnie, do tego dochodzą jeszcze unikale mieszanki Etherali i efekt jest taki że siłą rzeczy mamy jakieś “podtypy”, chyba można to tak nazwać. A do Ciebie faktycznie pasuje mi stylistyka japońska :)

  • Dzieki dziewczyny, a czy ktoras moze wie, widzi jakis ehtereal u Esti Ginzburg, pytam, bo ona jako modelka, wydaje mi sie super naturalna, bije od niej taka naturalnosc i tez dziewczecosc i ciekawi mnie, co tam w niej siedzi ;-)
    Mam jeszcze pytanie, a ktory ethereal moze odpowiadac za zachowania hrabiny, obrazonej ksiezniczki, za humorowatosc, ale przy tym w twarzy wystepuje Innocent ? Krysztalowy chyba, nie bo te twarza sa inne, bardziej kobiece, klasyczne, czy moglby to byc Alabaster? Czy tylko on czy moze jeszcze jakis inny ethereal tym sie objawia?

    • Aura hrabiny, uprzejmy chłód, trzymanie innych na dystans i Innocent pasują mi do AE. Humorzastość za to zupełnie nie i w ogóle nie podpinałabym tej cechy pod konkretny Ethereal ;)

    • AgnieszkaM - G/KryE+IE+KE/SSu 15 Wrzesień 2017

      Właśnie, czy wady też przypisane są do jakichś konkretnych E?

    • Pozytywna 18 Wrzesień 2017

      Byc moze zabrzmie jak heretyk i bluznierca, ale odnosze wrazenie, ze Etherealom zaczeto (zaczelysmy) przypisywac wiecej, niz nalezy.
      Jestem przeciwniczka podpinania jakichkolwiek cech charakteru pod jakikolwiek Ethereal. A to dlatego, ze za nasze wady i zalety odpowiadaja nie tylko geny, ale rowniez wychowanie, towarzystwo, w jakim sie obracamy, doswiadczenia zyciowe. No i naturalnie my sami – kazdy moze byc takim czlowiekiem, jakim chce byc.
      Nie mamy natomiast wplywu na nasz wyglad zewnetrzny, na ktory Ethereale tak silnie oddzialuja.
      Mysle, ze laczenie tych dwoch zagadnien niepotrzebnie obciaza Ethereale.
      Mam nadzieje, ze udalo mi sie moje przemyslenia ubrac w odpowiednie slowa :-)

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 18 Wrzesień 2017

      Może po prostu chodzi o wrażenie, które się sprawia, a które nie wynika tylko z tego jakim się faktycznie jest, ale też jak się wygląda :) W tym sensie cechy osobowości mogą pasować do różnych E.

  • Iskra (DC+ŚW, WE, IE, KarE/TSu) 18 Wrzesień 2017

    Refleksja z rundki po sklepach – wszędzie widzę Etherale :D. W wielu sklepach ubrania są wręcz pogrupowane etheralowo – w jednym rogu seria Baśniowa, w innym Alabastrowa, w jeszcze innym klimaty Francuskie. To bardzo ułatwia zakupy.
    Kolejna refleksja – w wielu znanych wszystkim sieciówkach dobrze ponad połowa ubrań to totalnie pojechane klimaty Słowiańskie/Baśniowe/Mahoniowe i inne wyraziste klimaty. A ja się zastanawiam – kto to wszystko kupuje (nawet jeśli są to fajne rzeczy)? No bo ile można mieć wyszywanych w ludowe hafty katan z chwostami przy rękawach, atłasowych sukienek maksi z falbanami albo aksamitnych marynarek ze zlotymi pagonami na ramionach i złotymi guzikami czy garniturów w piżamowym stylu z lejącej tkaniny? Przecież mamy tu przykłady dziewczyn z różnymi Etheralami a jednak większość z nas nie używa zbyt często aż tak mocnych akcentów jak wyżej wymienione -w każdym razie nie ubieramy się tak często. Przemysł odzieżowy jest wynaturzony – za 3 miesiące to wszystko będzie na wyprzedażach za ułamek ceny a połowy tych rzeczy i tak nigdy się nie sprzeda. Albo sprzeda się a niedługo potem wyląduje na vinted (lepsza wersja) lub po prostu będzie zalegać, nienoszone, w kobiecych szafach (gorsza wersja).
    To sobie ponarzekałam, wybaczcie :D

    • Tak tylko wtrącę trzy grosze: nie wiem, czy posiadam francuski, ale podobno wyglądam w nim dobrze. Czy to znaczy, że posiadam? :D

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 18 Wrzesień 2017

      Ja widzę jedną dobrą stronę tego – mam wrażenie, że dzięki temu ludzie w różnym wieku ubierają się trochę odważniej i ciekawiej :) Nikogo na ulicy nie dziwi srebrna kurtka, aksamitne spodnie, piżamowe wzory czy sukienka w kwiatowe hafty. Wydaje mi się, że kiedyś, nawet jeżeli ktoś by chciał się tak ubrać, to poza problemem z dostępnością, trzeba było mieć dużo odwagi i chęci kreowania się na tą dziwnie ubraną osobę (czyli np. być nastolatką). No, to tak chciałam optymistycznie ;)

    • Iskro, w którym sklepie widziałaś aksamitną marynarkę ze złotymi pagonami? Koniecznie muszę ją mieć! Jestem wprost zachwycona obecnymi trendami. Latami czekałam na zamszowe buty w żywych kolorach, kwiaty haftowane na ciemnym tle i inne cuda, które obrodziły w sklepach tej jesieni. :D

    • Sądzę, że więcej osób kupowałoby w sieciówkach, gdyby jeszcze kroje były pod poszczególne typy, a nie pod każdego i nikogo (“rozmiar uniwersalny”, oversize’y, gumki w talii). Mój Baśniowy nie działa poprawnie bez romantycznej bazy :)

    • Iskra (DC+ŚW, WE, IE, KarE/TSu) 18 Wrzesień 2017

      luci, j. – tak dokładnie tą marynarkę z zary miałam na myśli, bardzo fajna swoją drogą, sama ją przez chwilę przymierzałam w myślach ale jednak tych złotych dodatków nie usprawiedliwi żaden mój etheral :)

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 18 Wrzesień 2017

      Zgodzę się z J., mi też się podoba, że widzę kolorowo i odjechanie wyglądających ludzi. Podoba mi się nawet widok młodych chłopaków w jakiś dzikich wzorach. Też podoba mi się, jak facet szaleje z dodatkami przy garniturze (przy znajomości tematu), tak jak robią Włosi na Pitti Uomo. Także polecam zobaczyć sobie stylówki pana Szarmanta, który wg mnie jest Gamine, a pomimo, ze wybiera elegancki styl, potrafi ubrać się z fantazją i dołączyć do tego szalone dodatki :) Będąc facetem i jakimś dzikim typem, tak bym wybrała :)
      Ostatnio widziałam kolesia w panterkowej bomberce, dla mnie wyglądał… bombowo.

      Ta marynarka to dla mnie Królewski i Francuski. Gdyby nie to, że mam syndrom Dziecka Konduktora, to bym przymierzyła :)

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 19 Wrzesień 2017

      Ha, ja z kolei mam tak, że Ethereale widzę, i owszem. I co z tego, jak nadal zdarzają mi się wtopy typu panterkowe wdzianko ? ;-) Chodziło mi o zadowolenie Królewskiego, kiedy ją kupowałam, a tu okazuje się, że niet, nie dla DC. Czyli przesada w drugą stronę :-) J., ta marynarka jest świetna, ale znowu – to jest chyba Karmazyn, tak, ta czerń?

    • Fresco (SN) 19 Wrzesień 2017

      To fakt, obecnie w sklepach rządzą ciekawe Ethereale :D ale mój odwieczny problem i tak jest ten sam, że po pierwsze – mam nadal mocne myślenie życzeniowe pod kątem ciuchów dla FG, zauważam je niemal zawsze w pierwszej kolejności, a po drugie – jak widzę gdzieś ciucha w mojej stylistyce Etherealowej, to potrafię kupić coś będąc przekonana że to na pewno jest dla mnie, ale potem okazuje się że fason właściwie nie jest taki jak powinien być. A zatem, Eloise, nie jesteś sama z wtopami :D mnie też się to nadal zdarza…

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 19 Wrzesień 2017

      Mnie się tam podoba to szaleństwo w sklepach :D. Dzięki temu
      na ulicach jest trochę ciekawiej, ale – właśnie. Co z tego, że tyle rzeczy
      Słowiańskich czy Baśniowych, skoro prawie wszystkie to oversize
      dla typów N, w którym będę wyglądać jak w koszuli nocnej? :P
      Dobrze ktoś zauważył, że E może i mają swój czas, ale niekoniecznie
      typy Kibbe (oprócz N i D) :P.

  • Iskra, to fakt, tez tak widze!
    Dziewczyny , a ktory ethereal odpowiada za strojenie sie ? tez Alabaster?
    Druga sprawa to taka, jak ktos ma w twarzy Innocent, to tylko wchodza w gre ethereale, ktore Innocent zawieraja czy moga byc tez inne ethereale przy takiej twarzy zauwazalne?

    • KasiaN DC SS AE, KarE, WE 18 Wrzesień 2017

      Możliwe są rozne kombinacje, teoretycznie wszystkie. Poza tym etherale wynikają z ogólnej “aury” – coś może być widoczne w rysach twarzy, coś bardziej w kolorystyce, kontrastowości, sposobie poruszania, proporcjach ciała…

  • Aga SG/AE+KarE+GE+WE+BaE+FE+RE+SyE/DW 20 Wrzesień 2017

    Drogie dziewczyny, w ktory Ethereal wpisuja sie tzw kolory ziemi? Z tego co pamiętam, kiedyś leśne brązy i zielenie były przypisane Iskrzącemu, gdy typologia Ethereali dopiero sie rodzila. Intuicyjnie mam wrazenie, ze stonowane kolory ziemi to Bezkresny, a ciemne i intensywniejsze to Baśniowy. Jak myślicie?

    • Kat N / WE+SE+BE = Ang / TSu 20 Wrzesień 2017

      Też mi się wydaje, że te jaśniejsze kolory ziemi to Bezkresny, a głębsze i ciemniejsze to Baśniowy – i moim zdaniem jeszcze częściowo Mahoniowy (brązy). I w Baśniowym, i w Mahoniowym esencja kolorystyczna to Głęboka Jesień (w Baśniowym jeszcze Głęboka Zima), a ciemne kolory ziemi to chyba te klimaty.

    • Myślę że dokładnie tak jest :)

  • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 27 Wrzesień 2017

    Czy kolor khaki jest przypisany do KrE czy jakiegoś jeszcze? Czy żeby jakaś rzecz była Królewska potrzebne są też inne elementy, np pagony, złoto itp.?

    • KasiaN DC AE KarE WE SS 27 Wrzesień 2017

      Bezkresny? Chyba?

    • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 27 Wrzesień 2017

      Zgodzę się z Kasią, też myślę, że to Bezkresny, ale w zależności od interpretacji może też być w tym Król. Z tego, co wiem, khaki wchodzi w paletę stonowanej jesieni, więc to przemawia za Bezkresnym. Widziałabym takie khaki jako Królewskie właśnie z połączeniu ze złotem, ale także wzór moro, pagony jak najbardziej, bo Król lubi wojowanie.

      Zobacz sobie we wpisie o Królewskim Etheralu kolekcję Balmain, która przedstawia styl Króla, jest tam dużo zielonego, a Jennifer Lopez w teledysku “Ain’t your mama” nosi świetną kurtkę w kolorze khaki. :)

      PS. kurde, to teraz mi narobiłaś apetytu na ten kolor! Mam co prawda kurtkę, która jest mi lekko za duża, ale noszę ją, bo czuję się w niej fajnie chyba przez moje naturalowe Ethereale, ona jest (WE+BE). :D

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 27 Wrzesień 2017

      Pomyślałam o KrE, bo przecież większość mundurów jest właśnie w tym kolorze :-) A nie ukrywam, że dumałam o tym przed otwartą szafą szukając wymówki dla pozostawienia dwóch marynarek khaki, w czym jedna wybitnie Królewska :-D Masz rację, Avarati, dużo zależy od sposobu podania ciucha.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 27 Wrzesień 2017

      Eloise, a więc zostaw sobie te marynareczki <3 Kurde, a ja wyglądam i czuję się źle w takim kroju, włącza się od razu Syndrom Dziecka Konduktora. :D To ja już wolę chanelkę, chociaż też nie jest FG.

    • Podpisuję się pod tym co mówią dziewczyny :)
      Kurtki-parki w tym kolorze są Wietrzno- Bezkresne?

    • Ooo, to jest warta rozważenia rzecz!
      1. Angelina jest w oczywisty sposób seksowna. Ma dużo upiększających eternalków, to prawda- Syreni, Alabaster; ale mam na myśli właśnie taki drapieżny seksapil, nierzadko związany z Karmazynowym.
      2. Ma coś jakby dramatycznego i kociego w twarzy, w moim odczuciu.
      3. IMO udźwignęła kreację Maleficenty, a ciężko sobie wyobrazić kogoś pozbawionego Karmazyna/ innego ciemnego ethereala w tej roli :)
      https://lumiere-a.akamaihd.net/v1/images/open-uri20150422-20810-w6b5q6_1dd2d51b.jpeg

    • Według mnie to kwestia Księżycowego (lepiej wygląda w czerni spokojnej niż drapieżnej, a taką akceptuje KE. Sama mam mnóstwo czarnych Ethereali i wyglądam w czerni doskonale, póki nie ma otulającego księżycowego klimatu) i Słonecznego (złoto dzięki słonecznym rysom).

    • Cat Ballou DC 28 Wrzesień 2017

      Na czerwonym dywanie z charakteryzacją na twarzy myślę, że większość kobiet wyglądałaby dobrze w czerni. Są takie zdjęcia w internecie, gdzie Jolie jest bez makijażu, prywatnie i w czerni, wtedy wygląda tak sobie. Też jestem Soft Summer, więc mogę od siebie powiedzieć, że wyglądam w czerni ładnie, gdy jestem opalona i mam jaśniejsze włosy, wtedy też mi dobrze w złocie, więc tylko latem noszę złote dodatki. Natomiast zimą, gdy zblednie opalenizna nie mogę w ogóle nosić złotej biżuterii, brzydko kontrastuje z karnacją, a w czerni wyglądam na schorowaną wówczas. Tak, jakbym miała dwa typy kolorystyczne, latem jestem dużo cieplejszym typem niż zimą. :-) W moim osobistym przypadku Soft Summer to kameleon.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 28 Wrzesień 2017

      Ja bym w niej prędzej widziała ME niż Karmazyn, jeżeli już.
      Eryka, a które E są “czarne”? Gwiezdny, Karmazynowy, coś jeszcze?
      W ogóle co do czerni, to myślę, że wiele osób wygląda w niej nieźle ze względu na walory stylistyczne czerni, a nie ze względu na to że sama w sobie podkreśla ich urodę. I nie chodzi mi tu o Ethereale, tylko o to, że czerń jest po prostu bardzo cool ;D

    • W temacie czerni – ja czuje sie w niej okej tylko wtedy jak w gre wchodzi ciekawa (wlasnie otulajaca) faktura – mechata welna, przyjemna dzianina, futerkowe obszycia. Ale ogolnie nie jest to moj ulubiony kolor:-) nie posiadam zadnego ciemnego E, tylko KE.

    • j., przy pewnych warunkach chyba jeszcze RE, WE i BaE, bezwarunkowo te wymienione? Ja akurat mam zimową kolorystykę i obok siebie Baśniowy, Gwiezdny i Karmazynowy, więc wyglądam lepiej w czerni niż sama Angelina ;) bo ona nie wygląda źle, ale nie jest to jej kolor, nie podkreśla jej urody.

    • Arwena (DC) 28 Wrzesień 2017

      Ja w czerni wyglądam bezwarunkowo fatalnie, wobec czego po 30tce pozbyłam się absolutnie wszystkiego w tym kolorze. Żaden E mnie nie ratuje, nawet gwiezdny.

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 29 Wrzesień 2017

      Mnie się ten Mahoń wydaje prawdopodobny. Ładnie jej w takich
      stylizacjach jakie pokazałyście :).
      Co do czerni – cóż, ostatnio bardzo dużo w niej chodzę :D Taka faza
      mnie chwyciła. Od młodzieńczego wieku wiedziałam, że ten kolor,
      a w sumie walor, mi służy :). Nagle się okazało, że Czysta Zima,
      w dodatku “czarne” E i wszystko jasne :). Jak nie mam pomysłu
      w czym wyjść, to zawsze dobra opcja :P. Niezależnie od pory roku :).

  • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 20 Październik 2017

    Przypomnijcie mi, proszę – szal w dużą czerwoną kratę jakie to E? Bo bazowo to chyba Natural?

  • Korzystając z Twojej obecności- chcesz zerknąć na ethereale Helen McRory? Fajna FG z powerem :>. Strzelam, że ma Baśniowy i Karmazynowy, może Mahoniowy/ Królewski.

  • Drogie Panie,
    Czy twarze jakiegoś konkretnego typu urody/albo pierwiastka nie lubią makijażu? Moja twarz kłóci się z typem budowy ciała (jestem wysoka i delikatne typy odpadają) jeśli jakiś makijaż wygląda na mojej twarzy to jest to nude, każdy inny wydaje się być za ostry i postarzający (to nie tylko moja opinia, ale także koleżanek, które nie raz mnie malują z okazji jakiejś imprezy i nieźle muszą się nagłowić- makijaże piękne, powinny pasować a jednak coś nie gra, pomimo teoretycznie zgodnej kolorystyki i natężenia). Pozdrawiam!

    • KasiaN DC AE KarE WE SS 29 Październik 2017

      Z makijażem najmniej lubi się świetlisty eteral. Same typy budowy nie kojarzę żeby miały coś do rzeczy.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 29 Październik 2017

      Natural ma w zaleceniach minimalistyczny, naturalny makijaż :) Nie wiem czy jakiś typ jeszcze. W zwiazku z tym, jak przypuszczam, pierwiastki związane z Naturalem (BE, WE) mogą sprzyjać naturalnemu makijażowi.

    • Tak myślałam, jako dziecko byłam typowo swietlistym etherealem, ale z czasem skóra zaczęła się opalać i ma już inny odcień, tak samo włosy już nie są platynowe a raczej miodowe (mam ciemne oczy i może ten proces był nieunikniony). Dziękuję za odpowiedź!

    • Fresco (SN) 29 Październik 2017

      Z tym, że Świetlisty Ethereal nie lubi się z mocnym makijażem jak najbardziej się zgadzam. Wydaje mi się, że oprócz tego typ Natural może nie wyglądać zbyt korzystnie w takowym.

      Z wpisu o typie Natural: “Makijaż, podobnie jak fryzura, powinien dawać jak najbardziej naturalny efekt. Na dzień sprawdzą się subtelne, minimalistyczne makijaże oczu oraz prawie naturalne usta. Na wieczór lekkie smoky eyes (bez podkreślania dolnej powieki), usta jasne (czyli prawie naturalne, ale nie dużo jaśniejsze niż naturalne) lub o ton ciemniejsze od naturalnych. Makijaż w głównej mierze powinien być matowy. Naturalny połysk może pojawić się jedynie na ustach (…). Stosowanie kosmetyków rozświetlających można rozważyć po czterdziestym roku życia.

      Należy unikać ostrego konturowania, wyraźnego zaznaczania dolnej powieki, ciemnych makijaży oczu i ust, zbyt kolorowych cieni lub kredek. Nie sprawdzą się: mocne smoky eyes, wyraźna kreska rysowana eyelinerem, sztuczne rzęsy, bardzo wyraziste usta.”

    • Niestety, w teście Kibbe’a nie miałam ani jednej odpowiedzi B, co chyba eliminuje cokolwiek z Natural :/ mój makijaż, aby nie razić mnie samej, to najwyżej korekta wyprysków/zaczerwienień i cieni pod oczami (przy głębokich oczodołach są jeszcze ostrzejsze). Usta są przeciągnięte pomadką, rzęs nie tuszuję, bo ani nie muszę, ani żadna szczoteczka nie daje na tyle nie rażącego efektu. Zazdroszczę dziewczynom, które mogą się malować i nie wyglądają ani ciężko ani starzej. Wypróbowałam tyle makijaży i każdy zdaje się być zbyt “ciężki”. Mówię tu o nawet codziennych lekkich makijażach :/ dlatego noszę się zazwyczaj całkowicie bez makijażu, w warkoczach albo z rozpuszczonymi prostymi włosami.

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 29 Październik 2017

      Hej Maomam, z tego, co pamiętam, to jeszcze dla typu Soft Classic jest zalecany makijaż dający efekt delikatnej akwareli. Mam nadzieję, że nie przekręcam. A nie lepiej, gdybyś najpierw poznała swój typ Kibbe? :-) Tak to sobie teoretyzujemy, chociaż ja podobnie jak dziewczyny wyżej stawiam na Świetlisty Ethereal. Chociaż z własnego doświadczenia wiem, że Słoneczny też nie przepada za tapetą.

    • Obstawiam siebie jako wysokie SC, z racji wzrostu też SD wchodzi w rachubę, natomiast moje proporcje i kształty nie pasują do typu naturalnego, ani tych bardziej maskulinistycznych (ramiona równe lub kapkę węższe od bioder, jest nawet talia i biust).

    • Arwena DC+IE+FE+GE/TSp 29 Październik 2017

      Jeszcze typ kolorystyczny może swoje robić. Ja nie mam świetlistego, jestem DC, mam Gwiezdny, a jednak moj makijaż to tylko rzęsy, koralowy róż, cera im bardziej rozswietlona i jasna, tym lepiej, koralowa pomadka i tyle. Wszystko inne mnie przytlacza, postarza, nadaje się tylko na wieczór. A to dlatego, że jestem wiosną.

    • Arweno, podobno jestem jasną albo czystą wiosną pomimo braku piegów i piwnych oczu. Coś w tym może być, że kolorystyka macza w tym wszystkim palce, niedawno usłyszałam, że skoro jestem blondynką (naturalną) z piwnymi oczami z niezbyt jasną ich oprawą, to faktycznie nie muszę się malować (cokolwiek miało to znaczyć) ;-D zareagowałam wtedy śmiechem i teraz troszkę śmiechłam na samo wspomnienie :D

  • https://mosaic01.ztat.net/vgs/media/pdp-gallery/MF/92/1C/0H/HJ/11/MF921C0HH-J11@10.jpg Sukienka przepiękna, ma jednak swoją cenę, więc warto zapoznać się z opinią kogoś mądrzejszego coby gafy nie popełnić :) widzę tu alabaster i jakiś mocniejszy akcent, co o tym sądzicie?

    • Eryka (R+AE+BaE+KarE+KrE+FE) 29 Październik 2017

      Dla mnie Kryształ z domieszką słowiańską i iskrzącą. I chyba FG :)

  • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE/TS 29 Październik 2017

    Dziewczyny, a może macie pomysł, w który Ethereal wbić styl rokoko? :) Podejrzewam Królową z domieszką Różanego, choć absolutnie nie czuję tego stylu :)

    • Eryka (R+AE+BaE+KarE+KrE+FE) 29 Październik 2017

      A ja uwielbiam rokoko! :D Ale jak dla mnie to specyficzny miks Baśniowego, kryształowych i alabastrowych kolorów oraz różanych dodatków w dużej ilości.

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 29 Październik 2017

      Rokoko kojarzy mi się z Królową, Kryształem, Alabastrem (tak), Syrenim i Różanym :-D Wolę czysty barok :-P

  • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 18 Listopad 2017

    Cześć dziewczyny, pamiętam że Lily Cole została już zdiagnozowana, ale trudno mi jest trafić do tej informacji na blogu i pytanie, czy któraś pamięta, jak to u niej brzmiało C+…? :)

  • Pimkiem, nic takiego nie pamiętam. ;/ Wiele z jej profesjonalnych stylizacji jest opartych a AE więc chyba musi go posiadać…
    Dla mnie ona w tych czarnych ciuchach wygląda znośnie, ale o wiele bardziej lubię ją w bardziej poetyckich, fantazyjnych stylizacjach. :)

    • Eryka (R+AE+BaE+KarE+KrE+FE) 18 Listopad 2017

      Dla mnie ma AE choćby z tego względu, że pasuje jej wiele ubrań w bardzo różnych klimatach (dużo różnorodnych Ethereali? Albo kilka z innych światów), ale wszystko musi być schludne. Czerwona wydekoltowana suknia bez dodatków, super. Zwiewne ciuchy (Syreni?), bardzo ładnie, baśniowe klimaty tak samo, niewinna, alabastrowa biel, wszystko pasuje. A potem dowalą jej odrobinę za dużą bluzkę i cały urok gdzieś znika.
      Przypisałabym jej połowę Etherealowej listy: Alabastrowy, Baśniowy, Karmazynowy, Syreni, Słoneczny, Królewski, nawet Księżycowy, bo w szarościach całkiem nieźle wygląda. Może nawet Słowiański. Po prostu rasowa modelka :)

    • Moderator - lothlorien 18 Listopad 2017

      Jeśli chodzi o schludność, tu akurat dużą rolę może odgrywać po prostu typ bazowy :D U mnie jest to samo, nie może być rozmemłania. Typy klasyczne mają to chyba w ustawieniach domyślnych. :)

    • Mi to bardziej chodziło o takie rzeczy:
      http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/08/28/article-1209728-0619C08F000005DC-384_468x426.jpg
      To jest chyba klimat AE z odłamkiem Słowiańskiego (który zresztą typ Classic miewa bazowo).
      A to chyba AE w klimacie BaE?
      https://cdn.moviestillsdb.com/i/500x/szhhycyn/the-imaginarium-of-doctor-parnassus-lg.jpg

      Eryko, ja też się zastanawiałam nad Syrenim, bo ona wygląda ładnie w takich naprawdę płynnych, eterycznych rzeczach. I masz rację, to jest straszny kontrast jak się ja widzi najpierw w tych wszystkich dopracowanych stylizacjach, a potem w jakieś oversizowej bluzie – tragedia.

      Loth, czy za tę potrzebę schludności u typów klasycznych może odpowiadać Kryształ? :)

    • Moderator - lothlorien 18 Listopad 2017

      Luci, wydaje mi się, że to bardziej chodzi o klasyczną aurę i brak casualowych Ethereali w bazie. W angielskim jest na to fajne wyrażenie “polished look”, nie mylić z elegancją. Dbałość o szczegóły i takie tam ;)
      Wierzę, że nawet przy mocnych dodatkowych WE czy BE można to osiągnąć. Np. zamiast zamszowych potarganych frędzli BE w torebce, dałabym frędzle ze skóry licowej, ładnie wycięte.
      To takie moje dywagacje. :D

    • Dobra, wiem o co chodzi. Dzięki :) Pomyślałam o Krysztale, bo mam do niego stosunek osobisty, ale jak przejrzeć klasyczne bazy, to tam rzeczywiście nie ma pierwiastków, które pozwalają na większy nieporządek…

    • Maja DC AE,WE,KE,SE 18 Listopad 2017

      Lothlorien, bardzo ciesze sie z Twojego komentarza, gdyz rowniez wierze w to ze da sie ograc nawet najbardziej nietypowe dla classicow Ethereale wlasnie dbajac o odpowiednie szczegoly jak m.in. wykonanie, szlachetniejszy material itp. (pomijam kwestie fasonow, kolorow bo to wiadomo) Uwazam ze to istotna czesc magii tej typologii :-) Styl jaki stosuje moze nie kojarzy sie z klasyczna elegancja DC (i nic dziwnego bo tez nie mam typowych Ethereali) ale mam wrazenie ze wlasnie dzieki takiej dbalosci i tak wygladam “duzo bardziej ogarniecie” niz wiekszosc osob mijanych na ulicy. A szkoda, bo byloby swietnie patrzec na ludzi, ktorych nie przeslania “takie sobie”, kiepsko dopasowane ubranie.

    • Aga SG+KarE+GE+WE 18 Listopad 2017

      Lothlorien, coś w tym musi być i to nie tylko w stylu. U mnie w pracy koleżanka, która siedzi nieopodal, na bank z grupy C, nawet na biurku ma elegancko i z klasą wszystko poukładane, niemal Instagramowe biurko, bo ja mam gaminkowe szaleństwo :P Przypadek? ;)

    • Moderator - lothlorien 19 Listopad 2017

      Maju, zgadzam się :)
      Dość łatwo jest mi rozpoznać typy klasyczne po tym jak bardzo szkodzą im te “takie sobie”, niedopracowane stylizacje i też fryzury, np. długo nie ścinane włosy.

      Aga, ja też mam nieporządek na biurku, może to Ethereale? :D

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 19 Listopad 2017

      Co do tego porządku, to ja mam różnie, zależy od dnia. Jednego większe,
      drugiego mniejsze szaleństwo :P. Wychodzi na to, że E rządzą u mnie.
      Największy porządek zauważyłam u posiadaczek AE, tzn. osób, które
      o Alabaster podejrzewam. Masakra, sterylny porządek. Tzn. masakra
      dla osób, które tak nie mają i muszą z nimi mieć kontakt :).

    • Maja DC AE,WE,KE,SE 19 Listopad 2017

      Omg Espeno:-D nie badz taka surowa;-) nieporzadek w kolo niezbyt mnie porusza, natomiast cos jest w tym, bo kiedy robie “cos dla kogos” np w pracy to musze miec wszystko idealnie dograne – uswiadomilas mi ze mogloby byc ciezko dla obu stron gdybym jednak musiala z kims wspolpracowac:-D

    • Avarati FG WE+KrE+ME+KarE+BE+SE/TS 19 Listopad 2017

      Espeno, nie mów, bo masz większy porządek w szafie ode mnie. Nie jest tak źle, jak mówisz :D No u mnie jest królestwo zwane Gaminkowem.

      Ale największy porządek widziałam w szafie pewnego pana, którego podejrzewam też o Alabastrowy. Poukładane koszulki według kolorów, jedne do pracy i drugie na czas wolny, w kosteczkę, wszystko jak od linijki, masakra.

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 20 Listopad 2017

      Dziewczyny, chodziło o moją mamę, która równie dobrze by mogła
      być taką perfekcyjną panią domu :P. Wszędzie porządek, ciągle ten
      temat, dla tak artystycznej osoby jak ja, to czasami dramat ;).

  • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE/TS 19 Listopad 2017

    A ja mam pytanie o pana Petera Steel’a (2,01 m), pan Soft Dramatic. Ale jakie Ethereale? Był z niego piękny brzydal (Borze liściasty, te włosy i ten głos!)
    http://blog.eternalvigilance.me/wp-content/uploads/2016/04/peter.jpg
    https://worleygig.files.wordpress.com/2011/04/peter-steele-white-shirt.jpg
    https://i.pinimg.com/736x/a3/6e/06/a36e0660ef7621fbbd0d988328e61108–type-o-negative-peter-steele.jpg

    Czuję mocnego Karmazyna, ale też Słoneczny, Mahoniowy i Wietrzny.

  • Odpowiedz na „AnonimAnuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *