TYPOLOGIA ETHEREAL WG GRETY KREDKI
18 ARCHETYPÓW URODY

telefon 1234567890

TYPOLOGIA ETHEREAL

 

Typologia Ethereal autorstwa GretyKredki

Osiemnaście archetypów urody.

 

Czym charakteryzują się poszczególne Ethereale? Jak je rozumieć, a przede wszystkim jak dostosować do nich swój styl? Nad tymi kwestiami często zastanawiają się nowi czytelnicy bloga getthelook.pl oraz osoby, które podczas analizy otrzymały już swoją etherealową diagnozę. Strony poświęcone Etherealom powstały w odpowiedzi na powyższe pytania. Mają one też na celu usystematyzowanie wiedzy na temat poszczególnych Etherealali.

Typologia Ethereal wyjaśnia przede wszystkim to, dlaczego nie do końca będzie pasować nam czysty styl wyznaczony przez typ bazowy ustalony zgodnie z typologią Kibbe. Na świecie żyje ponad siedem miliardów ludzi. Czy jest możliwe, abyśmy mogli reprezentować tylko trzynaście typów urody? Takie wątpliwości nasuwają się z pewnością wielu osobom mającym styczność z typologią Kibbe po raz pierwszy.

Otóż sylwetki są niemalże powtarzalne, natomiast nasze twarze oraz ogólne pojęcie urody jako takiej, często nie wpisują się w żaden z trzynastu typów Kibbe. Uzasadnione więc jest posiadanie pewnych dodatkowych pierwiastków, które to wpływają na nasz wygląd, a co za tym idzie, powinny mieć  swoje odniesienie w stylu.

Można wykazać empirycznie, iż opieranie analizy jedynie na czystych typach bazowych to zdecydowanie za mało, aby zobaczyć pełny obraz możliwości stylizacyjnych danej osoby.

Ethereale to archetypy oraz typy urody i jednocześnie pierwiastki dodatkowe, które należy łączyć z typem bazowym ustalonym według typologii Kibbe. Ethereale warto wyobrazić sobie jako kolejne warstwy w Photoshopie, modyfikujące ostateczny obraz, jakim w tym przypadku jest nasz wygląd. Ethereale mają wpływ na kontury tegoż obrazu oraz na jego kolorystykę. Przebłyski Ethereali można dostrzec gołym okiem lub uchwycić je na zdjęciach. Fotografia jest najlepszym narzędziem do odczytywania poszczególnych Ethereali. Doskonale wiedzą o tym m.in. stylistki gwiazd, które by dokonać ostatecznego wyboru stylizacji, posługują się zdjęciami, wykonanymi w trakcie przymiarek.

Poniżej przykładowe zestawienia fotografii obrazujących opisane wyżej, etherealowe przebłyski.

 

 

 

 

 

 

 

Bianca_Balti_Ethereal_zestawienie

 

Ethereale są ogromnie ważnym aspektem urody. Dzięki nim werdykt wyznaczający typ bazowy według Kibbe nie jest ograniczeniem, a początkiem poznawania sobie oraz świetną zabawą. Jednakże pewne granice muszą zostać wytyczone.

Fasony pozostają zgodne typem bazowym. Natomiast modyfikacji podlegają wszelkie elementy ozdobne i detale (m.in. biżuteria, dodatki, desenie, wykończenia, modele dekoltów itp.), a dalej fryzura oraz makijaż. Innymi słowy, sylwetkę odziewamy w najkorzystniejsze dla niej fasony, a pozostałe szczegóły stylu dopracowujemy zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez Ethereale.

Warto też pamiętać o tym, jak ważna jest kolejność posiadanych przez nas pierwiastków dodatkowych. Im dalsza pozycja danego Ethereala, tym słabsza jego moc. Zazwyczaj tylko dwa pierwsze Ethereale będą tymi głównymi. Kolejne w hierarchii będą pełnić funkcje takie jak np. wpływ na naszą kolorystykę, czy też na indywidualne preferencje związane ze stylem ubioru.

Nie da się również skumulować pierwiastków przypisanych Etherealom. Np. jeśli posiadamy kilka nakładek zawierających w sobie pierwiastek Innocent, nie oznacza to, że mamy Innocent na niebotycznie wysokim poziomie.

Wraz z pojawieniem się typologii Ethereal, postrzeganie stylów według Kibbe ulega diametralnej zmianie. Doświadczenie pokazuje, że nie każdej kobiecie Gamine będą służyć paski, nie każdej kobiecie Classic będzie pasował minimalizm, a nie każda kobieta Flamboyant Gamine będzie dobrze prezentować się w ekstrawaganckich ubraniach.

Natomiast wszyscy ci, których uroda zyskuje na stosowaniu niezmodyfikowanego stylu zgodnego z ich typem według Kibbe, posiadają Ethereale, które wpisują się w ich typ bazowy. Wówczas możemy mówić o czystym typie. Jednak zdecydowanie częściej bywa, że wyodrębnienie Ethereali staje się koniecznością.

Informacje zawarte na osiemnastu podstronach opisujących poszczególne Ethereale bazują na wyszczególnieniu najważniejszych elementów stylu, właściwych dla danego pierwiastka oraz na oddaniu jego klimatu za pomocą obrazu oraz dźwięku. Ethereale prezentowane są w swojej czystej, niezakłóconej postaci. Warto pamiętać o tym, że obraz stylu jaki ostatecznie nam pasuje, jest wypadkową kilku Ethereali. Nie należy bezkrytycznie identyfikować się ze wszystkimi zaleceniami przedstawionymi na stronach. Szczegółowe wytyczne stylu powinny być analizowane indywidualnie.

Prezentowana typologia Ethereal jest zestawieniem archetypów kobiecej urody, dostrzeganych od wieków przez malarzy, poetów, pisarzy, a współcześnie również przez fotografów, projektantów mody, czy twórców filmów oraz reklam.

Ethereale przedstawiają się następująco (kolejność alfabetyczna):

 
TABELKA ORYG podpis

 

 

TABELKA ORYG ENG podpis

 

Cechy osobowości przypisane niektórym Etherealom nie są bezwzględnym wyznacznikiem ich posiadania. Należy pamiętać o tym, iż nasza psychika jest mocno złożona, a na to jacy ostatecznie jesteśmy, ma wpływ wiele rozmaitych czynników.


 

Tablica z miniaturami kolaży przedstawia Ethereale w kolejności – od najjaśniejszych do najciemniejszych.

 
tabelka obrazkowa

 

Alabastrowy Ethereal | Baśniowy Ethereal | Bezkresny Ethereal
Energetyczny Ethereal | Francuski Ethereal | Gwiezdny Ethereal
Iskrzący Ethereal | Karmazynowy Ethereal | Królewski Ethereal
Kryształowy Ethereal | Księżycowy Ethereal | Mahoniowy Ethereal
Różany Ethereal | Słoneczny Ethereal | Słowiański Ethereal
Syreni Ethereal | Świetlisty Ethereal | Wietrzny Ethereal

ETHEREALOWE DIAGNOZY

 

 

 

sloneczny_sun_ethereal_kolaz_maly

 

 

alabastrowy_alabaster_ethereal_kolaz_maly

 

 

krysztalowy_crystal_ethereal_kolaz_maly

 

 

syreni_mermaid_ethereal_kolaz_maly

 

 

ksiezycowy_moon_ethereal_kolaz_maly

 

 

wietrzny_wind_ethereal_kolaz_maly

 

 

bezkresny_wild_ethereal_kolaz_maly

 

 

iskrzacy_sparkly_ethereal_kolaz_maly

 

 

energetyczny_energetic_ethereal_kolaz_maly

 

 

francuski_french_ethereal_kolaz_maly

 

 

slowianski_slavic_ethereal_kolaz_maly

 

 

rozany_rose_ethereal_kolaz_maly

 

 

karmazynowy_crimson__ethereal_kolaz_maly

 

 

krolewski_royal_ethereal_kolaz_maly

 

 

gwiezdny_star_ethereal_kolaz_maly

 

 

basniowy_fairytale_ethereal_kolaz_maly

 

 

mahoniowy_mahogany_ethereal_kolaz_maly


 

MUZYKA

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Komentarze do wpisu “TYPOLOGIA ETHEREAL”

  • Hejo, ja też dostałam swoją diagnozę :)
    Świetlisty, Gwiezdny, Karmazynowy, Różany, Baśniowy, Królewski, Iskrzący. ŚE wydelikaca lub blokuje resztę E. Wszystkie zalecenia muszę przepuścić przez Świetlisty filtr, ale po początkowej panice okazuje się, że to niezła zabawa :D

    • Iskra (DC, ŚW+WE+IE+KarE/TSu) 19 Marzec 2017

      Piękny werdykt, gratuluję :). Dużo różnych etherali – widzę, że większość Gaminek tak ma.
      Mój Świetlisty działa tak samo i stosuję to wydelikacanie głównie przy stylu WE – wychdzi mi taki delikatny WE, bez skóry z ćwiekami. Czasem właściwie efekt jest raczej Księżycowy jeśli akurat ubrania są szare. Chyba nie robi mi to wielkiej krzywdy ale muszę zwrócić na to uwagę.

    • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssd) 19 Marzec 2017

      U mnie to chyba właśnie świetlisty spowodował niechęć do karmazyna, i to jego najbardziej wydelikaca.

    • Iskra (DC, ŚW+WE+IE+KarE/TSu) 19 Marzec 2017

      Świetlisty generalnie wydelikaca wszystko, pewnie u każdej Świetlistej – typ bazowy ale też inne Etheralki. Ja wspomniałam akurat o Wietrznym a Kramazynowy też pewnie fajnie da się wydelikacić.

    • Dziewczyny w jakim sensie używacie słowa “wydelikaca”? Czy chodzi o złagodzenie waszej aparycji w stosunku do tego co dyktowałby typ bazowy/inne E czy o coś innego?

    • marzi G+ŚE+GE+KarE+RE+BaE+KrE+IE 19 Marzec 2017

      Dzięki Iskro ;)
      Greta wstępnie zatwierdziła moje pomysłī na “wyświetlanie”: moich E:
      – Gwiezdny – grube koronki w wersji białej
      – Karmazynowy – czerwone zwiewne sukienki, stylówka total black “przekrojona” paskiem
      – Iskrzący – srebrne sandałki, brokatowe paznokcie
      – Baśniowy – jedynie w wersji japońskich kwiatów, azjatyckich wzorów
      – Królewski – płaszczyki z futerkiem
      Moje czerwone sukienki są z lekkich materiałów, ale na mnie, ze względu na ŚE, dają karmazynowy efekt.

    • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssd) 19 Marzec 2017

      Luci, raczej o złagodzenie stylu; zaleceń typu czy ethereali.

    • Marzi piękne Eternalki, strzelałam kiedyś z tymi azjatyckimi kwiatami, że to Baśń :D

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 19 Marzec 2017

      Hm to ja tym bardziej nie ogarniam Baśniowego. Są w nim rzeczy, których na sobie nie cierpię (taka bibliotekarsko-retro-wiktoriańska aura), ale z drugiej strony japońskie i generalnie azjatyckie wzory. Niedawno z kolei chyba Luci pisała, że Mahoniowy czerpie wzory z Azji. No i jak żyć? ;)

    • j. jak my często mamy te same wstręty. ;) Dla mnie motywy Mahoniowe od Baśniowych odróżnia na pierwszy rzut oka zerowe poczucie humoru tego pierwszego.

      Iwono, ponieważ niestety nie znam całej swojej konfiguracji, to nie wiem, czy jest u mnie obecne złagodzenie zaleceń. Mam wrażenie że nie. Na pewno jest blokowanie jakiś aspektów tych zaleceń, zwłaszcza w kwestii jakichkolwiek dodatkowych ozdób. :)

    • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssd) 19 Marzec 2017

      Luci, blokowanie to też zazwyczaj łagodzenie ( rozumiem to jako nie używanie pewnych elementów bo są “za bardzo”, czyli łagodzę przez zaniechanie)

    • O właśnie to! Łagodzenie przez zaniechanie. :)

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 19 Marzec 2017

      Luci, masz rację :) Z humorem w ubraniu mam niestety złożoną relację. Nie lubię na sobie takiego dosłownego poczucia humoru jak w Baśniowym, takiego jakie na ogół świetnie wygląda na dziewczynach SG. Stąd zawsze miałam wrażenie, że między G a SG jest przepaść. Dodatkowo ME, BE, WE, SyE są na serio i sprawiają, że w bluzce w krowy czułabym się niepoważnie w złym tego słowa znaczeniu – jak ktoś, kogo nie warto słuchać. Ale już przymrużenie oka jak w Iskrzącym czy we Francuskim są zupełnie OK. EE też szczególnie poważne nie jest. Zresztą samo Gamine zawiera w sobie poczucie humoru. No i jak zwykle wychodzi stąpanie po kruchym lodzie ;)

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+EE/DW 19 Marzec 2017

      J., czy ja wiem czy Baśniowy to zawsze taki żartowniś? Zależy, jaka baśń nam w duszy gra :> Ja nie założyłabym ani bluzki w krowy, ani w żaden inny animowany/ kreskówkowy deseń. T-shirt z myszką miki jak we wpisie o stylu Emmy Roberts to absolutnie nie moje klimaty :D ( w przeciwieństwie do fryzury na myszkę miki, heh). Być może wpływają na to te same “poważne” E co u Ciebie- ME, WE, SyE.
      Za to wspomniana przez Ciebie “taka bibliotekarsko-retro-wiktoriańska aura”-jest już jak najbardziej pożądanym przeze mnie efektem :D
      Nie przestaje mnie zadziwiać, jak pojemnym i niejednoznacznym Etherealem jest Baśniowy, i jak różnorako każda z nas go intepretuje.

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 19 Marzec 2017

      Luci, a to nie jest po prostu kwestia łagodnego typu bazowego? :) Co prawda “łagodny” oznacza tu “mający zawsze wbudowany jakiś łagodzący Ethereal”, ale i tak :D

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 19 Marzec 2017

      Yen, właśnie przez tą wieloznaczność trochę go nie ogarniam :) Moja rozkmina dotyczyła akurat aspektu żartobliwości w stylu i różnych E. Ale wygląda na to, że BaE jest niekompatybilny ze mną na wielu płaszczyznach, tych bardziej na serio też :)

    • j. to jest ciekawe bo Twoje stylizacje robią wrażenie pełnych luzu i na pewno nie pozbawionych humoru, ale jak się przyjrzeć, to wynika to raczej z kompozycji, kreatywnego zestawienia elementów niż z charakteru samych elementów.

      Nie wiem w sumie o jakiej bluzce w krowy mówicie ale przypuszczam, że w tym gronie jestem tą, która wyglądałaby w czymś takim najgorzej. ;)

      Wracając do Mahoniu to wydaje mi się on bardzo na poważnie, bardzo naprawdę, jest też dojrzały, nie ma w nim nic dziecięcego. Baśniowy bez względu na to jaką baśń opowiada zawiera umowność, fikcję. To samo w sobie nie jest do konca na serio, nawet jeżeli bajka jest mroczna. Tak to rozumiem. :)

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 19 Marzec 2017

      Marzi, gratuluję tak ślicznych Ethereali! Zwłaszcza ten Gwiezdny i Świetlisty są bardzo Twoje :)

      Powiem szczerze, że animowane nadruki widzę bardziej w estetyce Iskrzącego lub Energetycznego Ethereala niż w Baśniowym. Omijałam je od zawsze, a teraz wiem, dlaczego ;) Te Ethereale łączy poczucie humoru, ale jak wiadomo, jest wiele odmian poczucia humoru.
      To tak, jakby porównać baśnie Braci Grimm do Myszki Miki, albo Wiedźmina do Team Fortress 2 :D. Totalnie inne klimaty.
      Tym bardziej, że Baśniowy odwołuje się do estetyki wiktoriańskiej epoki, a baśnie były w pierwotnej, ludowej wersji brutalne, amoralne, pełne archetypów i aluzji. Przeczytajcie sobie takiego Charlesa Perraulta, który w tak niewinnej “Śpiącej Królewnie” przemycił kanibalistyczne wątki.

      Kurczę, a dla mnie Mahoń to Afryka. Jest najbardziej dziki i pierwotny :)

    • Moderator - lothlorien 19 Marzec 2017

      Baśniowy, jak już wiele razy pisała Greta, jest bardzo pojemnym Etherealem. Zawiera w sobie zarówno estetykę edwardiańsko-wiktoriańską, jak i właśnie animowane motywy.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+EE/DW 19 Marzec 2017

      Ja mam takie subiektywne skojarzenia, że Mahoń to trochę Azji, trochę starożytnego Egiptu i Rzymu. Afryka dzika bardziej kojarzy mi się z miksem ME i BE (choć BE jest indiańskie) ;)

  • Mogłybyście proszę dodać do listy oczekujących na Etherealową diagnozę Grace Kelly i Astrid Berges Frisbey?

    • Też jestem ciekawa Astrid. :) To jest widoczne nie w każdym jej ujęciu, ale jej twarz potrafi idealnie wyrażać to, co nazywam ‘efektem sieroty':
      astrid-berges-frisbey

    • pimkiem (C/LSp) 19 Marzec 2017

      A to ciekawe z tą Astrid, bo ja też często potrafię wyglądać jak sierota, jak sierotka Marysia. :) Może mamy wspólny E, który macza w tym palce.

    • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssd) 19 Marzec 2017

      A ja lubię taki efekt sieroty, dla mnie to innocent.

    • Pimkiem, a jakie Ty masz E? Wydawało mi się, że już je znasz, ale w podpisie nie widzę?

      Rozważałam, że to może WE lub BE tak wygląda w określonej konfiguracji. Cokolwiek to jest z pewnością przydaje się w zawodach typu aktor, ale chodzenie z czymś takim na twarzy do spożywczaka to już nie tak frajda. ;)

    • Iwono, mnie też fascynują takie ‘niewinne’ kobiety.
      Luci, nie opisałabym tego jednak jako ‘efekt sieroty’ tylko może ‘efekt dzidzi’. W sierocie jest coś takiego pogardliwego.

    • Bims, to już chyba kwestia tego, czy ktoś woli być nazwany sierotą czy dzidzią, z czego ja akurat wolę sierotę. ;)

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 20 Marzec 2017

      Luci, w moim i jej przypadku może chodzić o Księżycowy. :) Sierotki też kojarzą mi się z Baśniowym, ale to tylko przez nawiązanie do klimatów fantasy.

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 20 Marzec 2017

      Chodziła mi po głowie jej uroda, że do kogoś podobna i już mam, do Ellen Page. Na początku dostała Alabastrowy Ethereal, kiedy jeszcze był on etherealem “smutnej/płaczącej lalki”.

    • Mnie się ten efekt sieroty nawet podoba. ;) Chyba sama mam tę przypadłość. Cat Ballou, podejrzewam, że to syndrom podobny do resting bitch face, po prostu się nad tym nie panuje. :D

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 20 Marzec 2017

      Dołączam się do grona fanek “efektu sieroty”, chociaż dla mnie to efekt “innocent wylewa się ze zdjęcia”.
      Przy dobrych(złych?) wiatrach też to chyba mam, tak samo zresztą jak “resting bitch face” o którym wspomniała Sara.

      Albo miks ich obu, to znaczy ja tego u siebie nie zaobserwowałam, ale znam osobę, która opisała mój naturalny wyraz twarzy jako coś co interpretuję jako taką mieszankę.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+EE/DW 20 Marzec 2017

      Chupa, chyba mamy coś podobnego! Opadające kąciki ust sprawiają że moja neutralna mina jest smutno-nieobecna, (SyE się kłania), albo wyniosło- pochmurna, (KarE i ME). Na żaden z efektów nie mam wpływu, i myślę że podobnie jest z Astrid- imho to nie kreacja, ale zwyczajnie młody wygląd dziewczyny (tak, dziewczyny- jak “kobita” żadną miarą nie wygląda :D). Moim zdaniem dobrze, że podkreśla naturalne walory swojej urody. W końcu to o to się rozchodzi w kibbologii i kredkologii, czyż nie? ;)

    • Hmm… dla mnie to coś co posiada Astrid jest szczególne. Wiele kobiet wygląda niewinnie, młodzieńczo itd ale do niewielu pasuje mi określenie: efekt sieroty. W twarzy Astrid gdy przybiera tę konkretną minę jest coś tak strasznie bezradnego w naprawdę osobliwy sposób. I nie chodzi mi o to, że ona wygląda nieładnie. Jest w tym swoiste piękno. Termin efekt sieroty wymyśliłam zresztą na własną okoliczność. Wydaje mi się, że wydobywają go ze mnie zbyt delikatne stylizacji. Przypuszczam, że nie przy każdym typie bazowym stanowi to problem, może w innych układach jest to bardziej spójne, ale mój typ jest, co tu kryć, zseksualizowany i to nie jest najszczęśliwszy kontekst dla miny sierotki. ;)

  • Cat Ballou DC, KryE+WE+FE+BaE 20 Marzec 2017

    A propos tej “sieroty” to sobie obejrzałam więcej zdjęć tej Astrid Berges Frisbey i muszę powiedzieć, że bardzo drażni mnie taka kreacja na niewinne dziewczę. “Kobita” ma 30 lat, a miny 14-latki. Teraz chyba jest taka moda, aby na zdjęciu wyglądać na lekko nierozgarniętą. Tylko po co? :-)

    • Eloise (DC) 20 Marzec 2017

      Właśnie to samo miałam napisać, że to kreacja w stylu “bo ja jestem Taka Mala”. Nie wiem, co bardziej mnie drażni, takie cuś czy mówienie/pisanie pani 40+ jako Kasia, Ania czy Małgosia.

    • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssd) 20 Marzec 2017

      Dziewczyny, niektórzy mają w ustawieniach domyślnych twarz pt. zaraz się rozpłaczę.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 20 Marzec 2017

      Ja bym nie była taka zasadnicza. Oczywiście mówienie do obcej dorosłej osoby per “Kasia”, “Ania” czy “Basia” jest bezczelne i to nie dopiero po 40stce. Ale znam osoby całkiem dorosłe, a wręcz starsze, które na własne życzenie funkcjonują jako “Anka” czy “Basia” i to do nich całkiem pasuje ;) Co do wyrazu twarzy, to chyba też nie ma przymusu wyglądania ani na ogarniętą, ani na nieogarniętą ;) Plus, tak jak mówi Iwona, niektórzy mają po prostu taką twarz, nawet w dorosłym wieku. Mnie akurat to nie drażni, ale drażni mnie wiele inny rzeczy, więc nie będę się czepiać :D

    • Eloise (DC) 20 Marzec 2017

      Nie no, spoko, co kto lubi. Przymusu nie ma.

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 20 Marzec 2017

      Ja nie widzę kreacji, tylko delikatną urodę, na którą raczej wiele poradzić nie może ;)

    • Wow, rozumiem ze kogos moze draznic takie zachowanie, ale wyraz twarzy i sama twarz… No codziennie sie czegos o ludziach dowiaduje:-)
      Mnie sie taki efekt tez podoba, tylko ze ja tu widze melancholie raczej i moze lekka nieobecnosc? W zyciu nie okreslilabym tego jako efektu sierotki Marysi:-) raczej jako delikatne piekno:-)

    • Eloise (DC) 20 Marzec 2017

      W sumie wyraz twarzy każdy ma, jaki bozia dała. Mnie to, co drażni, to maniera robienia modelkom zdjęć, na których wyglądają w efekcie imho na średnio rozgarnięte ;-) Trudno, ale jak słyszę gdzieś lub czytam, że np “Kasia X” pracuje nad nową płytą, lub, że w programie wystąpi Zosia Y lub Małgosia Z, to potem sobie myślę, kto tu jeszcze jest w przedszkolu :-) Może bardziej jest to zjawisko bardziej śmieszące mnie, niż drażniące, (i to u osób znanych) ale no cóż, jestem tylko małym żuczkiem. Amen.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 20 Marzec 2017

      Eloise, generalnie rozumiem o co Ci chodzi :) Taka lolitkowość musi się po prostu dobrze sprzedawać. Trudno coś poradzić na takie zjawiska, można tylko próbować samemu wyglądać na rozgarniętą. A mnie na przykład niemożliwie drażni wyraz twarzy Małgorzaty Foremniak :D No i co tu poradzić? :D Nie będę przecież kobiety hejtować, zresztą najwyraźniej komuś się podoba :)

    • Eloise (DC) 20 Marzec 2017

      J., ja o sobie słyszę co i rusz, że jestem nabzdyczona, co jest brednią totalną :-D Nic nie poradzę, mam lwa na czole, ale to jest moje czoło i mój lew, o ;-) Ja go lubię i nie zamierzam z nim walczyć. Nie chodzi o hejtowanie nikogo, jeżeli już.

    • Arwena (DC) 20 Marzec 2017

      Strasznie fajna rozmowa :) Generalnie mogę przyjmować twarz, jaka mi w danej chwili odpowiada – albo być chłodną, wyniosłą DC (nikt, absolutnie nikt mnie wtedy nie zaczepi, idealne na wszelkich żuli oraz natarczywe osóbki, które lubią mnie znać :)). Zdecydowanie najczęściej mam na gębie uśmiech Julii Roberts (w sensie szerokości), więc każdy inny “normalny” wyraz twarzy jest odbierany jako “atyco takasmutnadziś”. Wyraztwarzy tzw. sieroty bożej przydaje mi się natomiast w wieeeelu sytuacjach pozornie nie do przejścia – urzędy, panie w dziekanacie (w dawnych czasach), panowie policjanci. Łzy mam na wierzchu (autentyczne, wcale nieudawane), a to działa w 99% przypadków. Mogę sobie poprzypisywać poszczególe miny do moich ethereali :)

    • Cat Ballou DC, KryE+WE+FE+BaE 21 Marzec 2017

      Sara, masz rację z efektem bitch face. :-) Nie ma się na to wpływu. Ale jako że jestem posiadaczką RBF :-) to nie lubię efektu “siroty”, który jest teraz lansowany. Bo wydaje mi się, że jednak ta “sierotkowość” jest wykreowana, a nie naturalna. Przeszkadza mi kreowanie kobiet na niedorozwinięte, zwłaszcza, że to same kobiety robią sobie coś takiego. Myślę, że lepiej mieć w spojrzeniu świadomość a nie sztuczną niewinność, no chyba, że się ma 15 lat.

    • Nie rozumiem, czemu pani 40+ i “Kasia” albo “Małgosia” to problem? :D Dla mnie to naturalne. Czy po 40tce trzeba się stać Katarzyną albo Małgorzatą?
      Nawiasem mówiąc ja na zdjęciach też chyba wyglądam na nierozgarniętą, po prostu tak wychodzę. Mam resting sierota face i tyle. :P 40 lat dzisiaj to na ogół trochę jak 30 kiedyś i wydaje mi się, że osoby w wieku średnim lub dojrzałym patrząc po sobie, same są zdziwione tym ile mają lat, a funkcjonują i jakie wrażenie robią.

    • Cat Ballou DC, KryE+WE+FE+BaE 21 Marzec 2017

      Myślę, że nie ma sensu się spierać. Dla każdego co innego jest ładne. Myślę, że jak się akceptuje swój typ to się go szuka w innych osobach. I typy całkowicie odległe są więc zupełnie nieatrakcyjne. Przynajmniej ja tak mam. Podobają mi się mężczyźni i kobiety w moim i pokrewnych typach DC, D i C.

    • Cat Ballou, nie zauważyłam Twojego przedostatniego komentarza, widocznie dodałaś go zanim ja napisałam swój. Pewne rzeczy mają to do siebie, że albo się je lubi albo nie, trudno o neutralne odczucia i takie eteryczne miny omdlewającego elfa do nich należą. Astrid jest specyficzna i bardzo możliwe (choć ja jestem tego pewna), że tę specyficzność podkręca, żeby zostać lepiej zapamiętaną. ;)

  • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 25 Marzec 2017

    A ja mam takie małe pytanko dotyczące wzoru. Widziałam w swoim ulubionym materiałowym tkaninę moro, ale w odcieniach szarości, z delikatnie niebieskimi tonami i wyraźnymi różnicami między “łatkami”. Niestety nie mogę znaleźć podobnej tkaniny w internecie :(

    • Temat moro był już chyba poruszany. Ideologicznie jako wzór militarny wpisuje się w Króla.

      moro piaskowe – Król + Bezkresny
      moro szaro-niebieskie – Król + Wietrzny

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 25 Marzec 2017

      To dlatego preferuję zielony i szaro-niebieski wzór, ogólnie lubię militaria <3 Beże jakoś nie moje, nie czuję się w nich najlepiej ;) Nabyłam sobie nawet takie portki moro, postaram się o stylówkę :D

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 25 Marzec 2017

      W takim razie przepraszam. Gapa jestem. Musiało mnie to jakoś ominąć. :(
      I bardzo dziękuję. :D
      Obecnie mam moro tylko bluzę(kiedyś było tego więcej), ale to zielone moro, na biwak kupiona, spałam w niej. :P Wielka taka jest. XD

    • Wiadomo jak jest. Komentarze to dżungla.

      Zielone to mógłby być Król + Baśniowy albo jakiś Partyzancki Ethereal :D

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 25 Marzec 2017

      Sama się udzielłam w tej rozmowie o moro a i tak przegapiłam. XD

      Ta bluza to totalnie partyzancki. Barwy kamuflujące, jak nic. :P Do lasu, trochę gałęzi na głowę i jak peleryna niewidka.

    • Dżungla, las – co zrobić XD

      A tu jeszcze baśniowa partyzantka :D Btw SD jako typ mocno złożony jakieś tam moro powinno puścić.

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 26 Marzec 2017

      Ja bym tam się nie obraziła na nowy Partyzancki Ethereal. ;) Tym bardziej, że nie widzę Króla, żeby miał się czołgać i taplać w błocie, bo brudną robotę to on przeważnie zlecał innym.

      Znam pewne osoby, którym niesamowicie pasuje kolor brudnej zieleni. Nie wiem jaki to może być typ kolorystyczny, ale te osoby które znam, są blondynami.

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 26 Marzec 2017

      Baśniowa partyzantka – z automatu przed oczami maluje mi się taka driada w za dużym moro mundurze, krzakiem na głowie i zielonymi kreskami na twarzy. :P
      Dziękuję za informacje! :D Jeśli będę na tyle odważna krawiecko to może spróbuję ten materiał o którym wspomniałam wykorzystać. :D

      Pimkiem, też bym się nie obraziła. XD A do tego jakiś futurystyczno kosmiczny. Ja już widzę przed oczami ten styl. Haha. XD Skrzyżowanie fallouta z mass effectem. Jak nic chodzący cyrk. :P

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 26 Marzec 2017

      Partyzancki Ethereal? Piszę się. Jakbym miała istnieć w jakieś historycznej epoce i dobrze przy tym wyglądać, to musiałabym udzielać się u Amazonek albo być jakąś córą Wikinga. Albo zostaje partyzantka :D
      Pimkiem, ja tam bym mogła się czołgać w błocie, korona z głowy by mi nie spadła :D
      Teoretycznie zdechła zieleń pasuje stonowanym latom i jesieniom. Co prawda nie jestem żadnym z nich, ale lubię :)

      Krojcung Fallouta i Mass Effecta mnie zniszczył xD

  • Klara (SG + BaE, RE, FE, IE, KarE) 25 Marzec 2017

    Dziewczyny, Greto, czy możecie podpowiedzieć, w jakie ethereale wpisuje się ta sukienka?
    http: //www.chicwish.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/8/6801c.4_2.jpg

    Wzór w zielnik jest chyba BaE… ale ta listkowa koronka? Też BaE? A może RE? Nie umiem tego przyporządkować :). Będę wdzięczna za sugestie.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 25 Marzec 2017

      Może Baśniowy z Alabastrowym? Zakładam, że takie grubsze białe koronki to głównie Alabastrowy i Słowiański, ale nie wiem czy to prawda :)

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 25 Marzec 2017

      Ja bym obstawiała Słowiański :)

    • I to jest dobra odpowiedź :D

    • Klara (SG + BaE, RE, FE, IE, KarE) 25 Marzec 2017

      Dziękuję! Widać czasem elementy Baśniowego i Słowiańskiego mi się w głowie niebezpiecznie zazębiają. Muszę to przestudiować, żeby nie błądzić :).

      Jeszcze tylko dla pewności zapytam: w Baśniowym koronek żadnych nie szukać?

    • Odrobina koronki może pojawić się w Baśniowym, ale ogólnie nie jest to koronkowy Ethereal.

    • Klara (SG + BaE, RE, FE, IE, KarE) 25 Marzec 2017

      Dzięki raz jeszcze.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 25 Marzec 2017

      Hehe, no to prawie trafiłam ;) Ogólnie białe koronki wpadają u mnie do kategorii “nie moje” :P A czy Syreni jest tiulowym Etherealem? Czy raczej Kryształowy?

    • Oba są są tiulowe, a dokładniej szyfonowe. Tiul to usztywniacz :D Przy czym w Syrenim szyfon podajemy z rozmachem, natomiast w Kryształowym elegancko i klasycznie.

      Btw Syreni zawiera się w Kryształowym. Stąd szyfonowe podobieństwo.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 25 Marzec 2017

      Dzięki, Greto, właśnie tej różnicy nie obczajałam :) Ech, chyba mam słabość do “szyfonu z rozmachem” ;)

      A w jakim sensie zawiera się? Kryształowy wydaje mi się taki grzeczny, a Syreni bardziej dziki ;)

    • Posiadasz Syreni a nie Kryształowy, więc wszystko w normie :D

      Styl Syreniego jest delikatny, eteryczny. Jego ducha najlepiej oddają projekty Eliego Saaba. W Kryształowym mamy klasykę i elementy soft pochodzące wprost z Syreniego. Nawet sam Kibbe w typach C i SC umieścił perły, szyfony oraz inne elementy Syreniego (w C mniej, w SC więcej). Tak, że poszczególne elementy układanki idealnie do siebie pasują :D

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 25 Marzec 2017

      No tak, pewnie chodziło mi o różnicę między klasyką a eterycznością. Dzięki :) Ale faktycznie KryE i SyE są blisko siebie – Anja Rubik wygląda w (cudownych!) projektach Eliego Saaba bardzo ładnie moim zdaniem, właśnie tak eterycznie:
      https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/7b/87/7c/7b877cbac986219be5b1eef9b89b4626.jpg

  • Ania TR (KrY + GE + KarE + WE) 3 Kwiecień 2017

    Szanowne koleżanki :D Chciałabym rozpocząć dyskusję nad Etherealami: Królewskim, Mahoniowym, Karmazynowym i Gwiezdnym.
    Zastanawiałam się dziś nad tym, czy może paradoksalnie typy, które ich nie mają, albo typy yang-owe nie są w stanie lepiej “udźwignąć” takiego looku niż typy yin?
    Ja jako TR patrzę na kolaże Grety, patrzę na moje obcisłe koronkowe sukienki i skórzane spódniczki, które założyłam dosłownie parę razy, i zastanawiam się, jak to wszystko nosić, żeby nie przesadzić i nie wyglądać wulgarnie. Który element można dodać, a który lepiej sobie odpuścić? Jak stonować resztę stroju? Może faktycznie chłopięce sylwetki, albo takie z dodatkiem yin – jak SN – wyglądają lepiej w odważniejszych, dopasowanych ubraniach? A może i nie, bo mogą wyglądać śmiesznie?
    Jakoś wydaje mi się, że jeśli ma się bardzo kobiecą figurę, to lepiej jest założyć płaskie buty, albo jak jeden element stroju jest luźniejszy, a nie wszystko obcisłe ;-)

    Dla przykładu, wklejam parę fotek:
    http://hbz.h-cdn.co/assets/cm/15/04/480×720/54bcf4f4f412d_-_hbz-julia-restoin-roitfeld-01.jpg
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/4b/70/5d/4b705d453e1e7c44963e754cf8bbaa31.jpg
    http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/01/14/article-2539005-1AA4B9D300000578-3_306x830.jpg
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/8e/46/d7/8e46d71aa3f950d76b83cf24f7f76be4.jpg

    • Aniu, też się niedawno zastanawiałam nad czymś podobnym. Na przykład na tym, czy kobiecie FG posiadającej Gwiezdny nie będzie łatwiej wkomponować koronkowej bluzki w strój codzienny, właśnie dlatego że typ FG z natury pozwala na szalone zestawienia i nie ma opcji że będzie to wyglądało przesadnie. Mnie rzeczy z koronki służą jako stroje wieczorowe, wyjściowe i ciężko byłoby mi je stosować w innym charakterze. Zresztą jeśli chodzi o Gwiezdny to w swojej czystej postaci wydaje się on być E z przeznaczeniem wyraźnie wieczorowym, odświętnym. Na co dzień łatwiej jest chyba go podkreślać przez zastosowanie jego palety, fryzurą czy makijażem.:)

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 3 Kwiecień 2017

      Nie sądzę, by yangowe typy z tymi Etherealami miały lepiej, po prostu grupa R ma inne możliwości i musi zachować czujność przy odsłanianiu ciała ;) Weź też pod uwagę, że Twój Kryształowy łagodzi aurę. Ja mam ją całkiem wyrazistą jak na R (Baśniowy), ale w skórzanej spódnicy nie czułabym się dobrze, nawet jeśli wyglądałabym w porządku, za to nie mam nic przeciwko Gwiezdnemu na co dzień. Co do propozycji ze zdjęć najprędzej widziałabyś siebie w drugiej stylówce, ale po paru modyfikacjach (normalne, neutralne buty dla mojego typu i kolory inne). Generalnie w klimaty Kim Kardashian i instagramowych dziewczyn bym nie szła :D Można nosić obcisłe ubrania przy romantycznej figurze, ale wówczas zrezygnowałabym z sandałków na obcasie, z przezroczystości, z odsłaniania ud. Nie wiem, czy stylówka z czwartego zdjęcia pasowałaby komukolwiek, może FG, ale to na pewno nie są romantyczne linie, a przede wszystkim należy myśleć o odpowiednich krojach, potem o klimacie :)

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 3 Kwiecień 2017

      Powtórzę za Eryką – mnie się wydaje, że styl a’la Kim nie jest jakiś
      odpowiedni dla R. Kilka takich “modnie ubranych” R miałam okazję
      widzieć i wygląda to wulgarnie. Mam wrażenie, że dużo bardziej
      Waszemu typowi służy to, gdy się mniej odsłania, niż za dużo :P.
      Tutaj mam podobnie z moim C. Tak samo z retro wsadem :).
      U mnie będą to bardziej lata czterdzieste (C), u R albo TR
      pięćdziesiąte. Aniu, na przykład, gdybym miała taką konfigurację,
      jak Ty – można spódnicę rozkloszowaną za kolano z jasnego, lżejszego
      materiału (Kryształowy E), do tego dopasowana góra w dekolt w szpic
      (Karmazynowy E). Buty – klasyczna, niezbyt wysoka szpilka. To taka
      moja interpretacja Twojego pięknego typu :).

      Z Kryształowym TR mnie się to kojarzy :)
      https://static.artfire.com/uploads/products/2015/06/15/b2/12037758/large/worldwide_free_shipping_retro_look_two_tone_tulle_tutu_skirt_in_9_colours_wedding_biridesmades_party_pin_up_woman_tulle_skirt_elastic_waist_db3cff7b_945897.jpg

      Albo po prostu sukienka + dodatki :).
      (dla Karmazyna)
      https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/1a/49/8a/1a498a0d2b652598faf7e0e3879b5cdd.jpg

      (Karmazynowo-Gwiezdny)
      https://ae01.alicdn.com/kf/HTB15V.TKFXXXXcuXFXXq6xXFXXX2/women-50s-vintage-pinup-style-v-neck-3-4-sleeve-fit-velvet-crop-top-plus-size.jpg

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 4 Kwiecień 2017

      Eryko, ja w czwartej stylówce, którą wstawiła Ania, wyglądałabym głupio, bluzka fajna, ale nie do wysokości talii. Chodzi o nieszczęsne zaznaczenie talii, choć mam fajne wcięcie, które jeszcze bardziej się pogłębiło, bo teraz systematycznie ćwiczę. Mam krótki stan i to wygląda wtedy jakbym miała nie wiadomo jakie długie nogi i krótki tyłów :D Widzę w tym prędzej SG. No chyba, że mój Księżycowy się broni.

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 4 Kwiecień 2017

      Wyobrażam sobie, że czarna sukienka u umalowanej właściwie TR da karmazynowy efekt – czerń materiału plus czerwień na ustach :) Więcej chyba nie potrzeba przy łagodzeniu stylu czystego TR.

    • Iskra (DC, ŚW+WE+IE+KarE/TSu) 4 Kwiecień 2017

      Hej Aniu, ciekawe pytanie. Mam taką bardziej ogólną refleksję. Może należy raczej podkreślać te Etherale, które akurat wpisują się w naszą wizję samych siebie. W Twoim przykładzie – mogę sobie wyobrazić zgrabną panią TR z Gwiezdnym, która mimo warunków fizycznych nie chce wyglądać na codzień aż tak pięknie (i Gwiezdnie) jakby mogła. Bo może akurat nie chce wyglądać kusząco dla potencjalnych adoratorów? Powodów może być wiele. Funkcjonujemy w społeczeństwie i nawet jeśli np. pani TR z Karmazynowym będzie wyglądała w Karmazynowej kreacji fantastycznie i ze smakiem to i tak może wzbuzić mieszane uczucia, zależnie od tego kto patrzy. Wtedy może to tonowanie całości, o którym piszesz, ma sens.
      Na swoim przykładzie powiem, że mocno eksploatuję Wietrzny bo ostatnio spędzam wolny czas grając folkową muzykę na etnicznych instrumentach (hahaha! nie wierzę, że to piszę) – nie ubiorę się wiec Karmazynowo chociaż robię wtedy większe wrażenie, tak sądzę. Bo przecież strojem coś komunikujemy – i to jest super. Podbijałabym więc ten Etheral, na który akurat mam ochotę/okazję.
      Uff.. straszne banały powypisywałam, wybaczcie :D

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 4 Kwiecień 2017

      Iskro, nie wiedziałaś, że też jesteś artystką :D. Dobrze wiedzieć.
      No właśnie, nasz typ, czy to C czy DC średnio się kojarzy artystycznie.
      Coś o tym wiem :). Pewnie dlatego, na spotkania/wernisaże noszę
      się pod Słowiański, bo to taki “artystyczny i spontaniczny” E :).
      Choć czasami pod Gwiezdny też się nosiłam :). Z drugiej strony,
      w każdym środowisku jest jakiś “dress code”, celowo napisałam
      w cudzysłowie, bo nie jest on czasami uświadomiony. I np. poeci/tki
      albo kręgi artystyczne mają swój, którego ja nie lubię :P. To zestaw
      full czerń, fason albo D albo N albo mieszany. Ale raczej surowy,
      mało ozdobny itd. Nigdy tego nie czułam, teraz już wiem dlaczego :P.
      Ale nie czułam też “stylu nauczycielskiego”, garsonka, żakiet itd.

    • Co do tych antyprzykładów, to wydaje mi się, że problem z nimi polega na tym, że tam jest za dużo tego kuszenia. Przy romantycznej sylwetce samo jej podkreślenie jest już wystarczająco wymowne. :) Prześwitujące tkaniny, gołe brzuchy, krótkie spódniczki to po prostu za wiele. Zgadzam się z Eryką: czarna sukienka, czerwone usta, ewentualnie jakieś akcesoria w czerwonym kolorze i to już będzie karmazynowe. Dla mnie akurat Karmazyn jest łatwy, wygodny, od razu jak tylko zobaczyłam kolaż, wiedziałam że mnie dotyczy, ale też widzę wyraźnie, że nie ma mowy, żebym ten kolaż brała dosłownie. Połączenie czerni z czerwienią – tak, skórzane spódnice – owszem ale takie rzeczy jak wężowa skóra czy mocno podkreślone oczy, no nie, nie da rady. :)

    • Ania TR (KrY + GE + KarE + WE) 4 Kwiecień 2017

      Dziękuję dziewczyny za wasze opinie! Pozwólcie że odpowiem zbiorczo :D
      Przyznaję że wrzuciłam totalne antyprzykłady, ale też nie miałam za bardzo czasu szukać idealnych :D Trochę mi ulżyło, że myślicie tak jak ja. Jednak wszystko z umiarem – bo przyznaję, że taką spódnicę jak na ostatniej z załączonych przeze mnie stylówek posiadam, ale noszę ją do płaskich sandałków i luźniejszej koszulki. Tak samo jest z obcisłymi spodniami a’la Kim ;) A takie myśli naszły mnie po tym, jak zaczęłam zauważać coraz więcej dziewczyn w bluzkach z modnymi sznurowanymi dekoltami, i też takiej zapragnęłam – chociaż nie wiem, czy takie bluzki nie wpisują się bardziej w WE i FG?

      Espeno, ja właśnie takich sukienek jak ta z twojego drugiego zdjęcia nie noszę – wolę rozkloszowane. Jest moim zdaniem zbyt obcisła i “niefortunna” – z obcasami nie nadaje się na co dzień bo za bardzo przyciąga uwagę i nazbyt podkreśla kształty ;) a z płaskimi butami jakoś mi nie wygląda. Najlepiej czuję się w rozkloszowanych :D

    • Aniu, chodzi o takie bluzki ?https://e.allegroimg.com/s400/013d37/c91c6eb6400d8ff21a47131a183e

      Stylizacja z drugiego zdjęcia Espeny podchodzi pod pin-up. Pamiętam, że było niedawno wspomniane, że aby nosić z sukcesem rzeczy w tym stylu trzeba posiadać RE. :)

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 4 Kwiecień 2017

      Ania – rozumiem, sama bym najchętniej w takich śmigała ciągle :P.
      Ale to nie moje tereny, niestety. Staram się kupować, jeśli już
      poszerzone, to nie sztywne, tylko bardziej lejące.
      Co do tamtej sukienki, to ją wkleiłam, bo lubię bardzo styl pin-up,
      i nie ukrywam, że mi się spodobała :). I pewnie bym nosiła na imprezę
      albo na randkę, albo wtedy, gdy bym chciała wyglądać seksi,
      gdybym była R albo TR :).

  • mi G/ŚE+AE+BaE+IE 6 Kwiecień 2017

    Witam,
    Od wczoraj znam swoje E :). Niezmiernie się cieszę!
    Zaskoczyły mnie dwa pierwsze: ŚE i AE. Widzę je w swoim charakterze i tak się zastanawiam, w jaki sposób podkreśla się np AE. Czy chodzi o to że dodajemy sobie “dostojności”, chłodu? Baśniowy bardzo mi się podoba, choć raczej widzę go na siebie, z racji wieku, w niewielkich dawkach. Iskrzącego już przetestowałam i sprawdza się świetnie :). Macie pomysły na te dwa pierwsze? AE i ŚE bardziej mi pasują do spokojnych typów niż do grupy Gamine tzn chodzi mi o to że łatwiej go zrealizować w stroju.

    • Maja DC, AE, WE, KE 6 Kwiecień 2017

      Hej Mi! Super ze masz AE i to jeszcze w takiej mieszance:-) tez mialam troche zagwozdke z AE i jedyna moja (sensowna) rada niestety jest taka ze trzeba pokombinowac indywidualnie – ja np chyba poprzestane tylko na odpowiednich kolorach i makijazu:-) moze bardziej pomoga Ci dziewczyny z podobna konfiguracja i typem bazowym, jestem ciekawa co wymyslisz:-)

    • Dziękuję za odpowiedź Maju. Masz rację, że trzeba podejść indywidualnie do sprawy i podobnie jak Tobie, mi też przyszedł na myśl kolor i makijaż :). Bo kroje pod typ. Jeszcze ewentualnie można sprawdzić rodzaj tkaniny czy bardziej zwiewne czy nie (u mnie te pierwsze raczej odpadają). Pamiętam, jak chyba 2 lata temu ubrałam się w białą, klasyczną koszulę i bardzo jasną spódnicę. Byłam zaskoczona że wyglądam nie tylko elegancko ale jednocześnie pojawił się chłód i dystans. Bardzo mi się to spodobało, zwłaszcza że należę do osób, które często innym pozwalają na zbyt wiele a strój świetnie może zbudować dystans- jeśli tylko tego potrzebujemy i oczywiście odwrotnie- zmniejszyć go. Z makijażem to mam tak że nie lubię, nie lubię i koniec :). Jak mam ochotę to pomaluję rzęsy i trochę oko, błyszczyk na usta i na tym koniec. Na więcej mnie nie stać :)

    • Moderator - Magda 7 Kwiecień 2017

      Mi, masz bardzo ciekawy układ.
      Ogólnie, AE ceni sobie ład i symetrię, dostosowaną typu bazowego. Należy dążyć do dopracowania wyglądu.
      Nie można sobie pozwolić raczej na rozwiany włos czy koszulę wetkniętą nonszalancko w spodnie.
      Dodatki też powinny być dobrane w stosownych ilościach i nie mogą sprawiać wrażenia tanich.
      Baśniowy może się objawaiać w różnym natężeniu. U mnie to zamiłowanie do mieszania różnych E ze sobą.

    • mi G/ŚE+AE+BaśE+IE 7 Kwiecień 2017

      Zgadza się :-) u mnie nie przejdzie rozwichrzona fryzura czy włożona nonszalancko bluzka w spodnie. Co jeszcze to jakość tkanin- z tym to dopiero mam problem! To jest prawie choroba :-) Nie przejdzie tanio wyglądająca, poliestrowa itp. Na pewno brakuje mi tego dopracowania, o którym piszesz. I tu jest dużo pracy do wykonania :-) . Dziękuję za cenne spostrzeżenia. Pozdrawiam.

  • Czy którejś z Was na myśl przychodzi jakaś celebrytka w typie FN która może mieć SE i ŚE jednocześnie?
    Moja przyjaciółka ma najprawdopodobniej to połączenie(SE na pewno, ŚE jeszcze nie jestem pewna) i jest dość osobą o dość nietypowej urodzie – budowę ma wręcz wzorcowego FN, ale w twarzy ma jednocześnie coś nietuzinkowego(ogromne oczy, pełne usta, coś takiego “nie z tego świata”) + ma wielką delikatność(która może wynikać jednocześnie z typu kolorystycznego – któreś lato, obstawiam Jasne albo Zgaszone). Jakby tego było mało, wygląda obłędnie w ramonesce – stąd obstawialabym jeszcze element WE(?)
    Gdyby ktoś gdzieś widział jakąś taką kombinację, byłabym wdzięczna za pomoc! <3

    • Eloise (DC) 6 Kwiecień 2017

      Może Charlize Theron? SE ma na bank, a Świetlisty hm, też pasuje.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 6 Kwiecień 2017

      Też bardzo mi pasuje Robin Wright, często widzę w jej stylizacjach Słoneczny :)
      robin-wright

    • Kurczę, niedoprecyzowałam, o który E mi chodzi. Mówiąc o SE miałam na myśli Syreni :D Przepraszam za wprowadzanie w błąd! Ale dziękuję za odpowiedź!

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 6 Kwiecień 2017

      Avarati, niesamowite to zdjęcie Robin znalazłaś! Coś musi być na rzeczy z jej SE.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 7 Kwiecień 2017

      Tak, Robin jest niesamowita ;)
      Olka, wszystko w Gretokredkowym świecie jest możliwe :) Skoro Karmazyn potrafi “dokleić” się do Romantic, to why not? ;)

  • Hej hej, czy mogę prosić o dopisanie do etherealowych diagnoz Gustafa Skarsgarda (193 cm)? Tak, to brat tego Alexandra Skarsgarda :D
    Jeżeli chodzi o typ bazowy to idę o zakład, że jest Dramatic.

    • Gustaf Skarsgard – Dramatic – Energetyczny + Kryształowy + Baśniowy + Bezkresny + Mahoniowy

      Alexander Skarsgard – Dramatic – Kryształowy + Słoneczny + Słowiański + Królewski

    • Greto!!! Dziękuję za Alexandra <3 <3 Wiedziałam, że musi mieć słoneczny :) Wspaniały jest! Ach <3

    • Fresco (SN) 12 Kwiecień 2017

      Ale wybuchowa kombinacja u Gustafa :O każdy Ethereal z innej bajki!!

    • Czy wybuchowa kombinacja Ethereali przekłada się na wielowymiarową urodę? :D

  • Pytanie z gatunku edukacyjnych, ponieważ jeszcze mi się mieszają niektóre Ethereale :-) Dołączę linki do zdjęć i poproszę o objaśnienia.
    1. https://mosaic01.ztat.net/vgs/media/catalog1/DP/52/1C/0X/EI/11/DP521C0XE-I11@11.jpg – czy to jest Mahoniowe?
    2. https://mosaic01.ztat.net/vgs/media/catalog1/S2/92/1C/0B/0A/11/S2921C0B0-A11@11.jpg – Słoneczny czy Francuski?
    3. https://mosaic02.ztat.net/vgs/media/catalog1/C9/82/1C/0A/0J/11/C9821C0A0-J11@9.jpg – Różany?
    4. https://mosaic01.ztat.net/vgs/media/catalog1/C9/82/1C/0A/IT/11/C9821C0AI-T11@11.jpg – nie wiem, Różany z…? ;-)
    5. to już ostatnia http://www.lattore.pl/f/product/min/image378x464xFFFFFFxs5/daniel-krol6293-lattore.jpg – Różany??? a koronka to GE czy da się ją podczepić pod Mahoń? :-) O typ nie pytam, wydają się dość klasyczne. Chyba :-)

    • Moderator - lothlorien 10 Kwiecień 2017

      Konsultacje zakupowe przeprowadzane są przez Gretę prywatnie. Bardzo proszę o niezamieszczanie tego typu komentarzy na blogu.

  • Ania TR (KryE + GE + KarE + WE) 12 Kwiecień 2017

    Dziewczyny drogie, czy według was typ bazowy i ethereale wpływają na dobór perfum?
    Szukam “swojego” zapachu od długiego czasu i wydaje mi się, że żaden mi nie pasuje :D Większość jest “zbyt” – zbyt słodka, zbyt lekka, zbyt kadzidlana, zbyt ciężka…

    • cezet SD (KrE, SyE, WE,SE, SłowE, BaE, KarE) / BW 12 Kwiecień 2017

      Myślę, że wpływają. Ja mam kilka ulubionych, i one są totalnie różne. Część jest ewidentnie z grupy wietrznej, część z baśniowej, część z syreniej. Dusi i drażni mnie na przykład zapach “pudrowy”.

    • Fresco (SN) 12 Kwiecień 2017

      Jestem pewna, że wpływają :) poszukałabym swoich perfum w przykładach dla różnych Ethereali. Oprócz nieśmiertelnego w moim przypadku “Life by Esprit” okazało się, że w mój gust idealnie wstrzeliły się niektóre propozycje dla Wietrznego i Bezkresnego, przynajmniej z tych które dane mi było powąchać lub przetestować na sobie. Nie znam jeszcze zapachów skojarzonych z Gwiezdnym, Mahoniowym i Energetycznym, ale podejrzewam że to ten ostatni odpowiada u mnie za zamiłowanie do Esprita właśnie i ogólnie do kategorii świeżych, owocowo-kwaśnych zapachów :)
      Dobrze że o tym wspomniałaś, bo chodziło mi to po głowie aby skrobnąć coś w tym temacie.

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 12 Kwiecień 2017

      Ja tak do końca nie mogę rozgryźć swoich gustów. Uwielbiam klasyczną Lolitę Lempicką, przypisaną Baśniowemu, którego na bank nie mam, chętnie używam Lanvin Oxygene (ale Wietrzny jest mi bliski i nie zdziwię się, jeśli kiedyś wskoczy w moją konfigurację). Uwielbiam natomiast na pewno Shalimara, który jest przypisany Gwiezdnemu i to są perfumy moich marzeń :)

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 12 Kwiecień 2017

      Tak, odnajduję się w perfumach dla E, ponieważ większość z nich
      lubiłam przed analizą :P. Najbliższe mi są Baśniowe i Karmazynowe
      zapachy, choć lubię też Mahoniowe Opium :). Nie znam zapachu
      dla Słowiańskiego, choć chętnie przetestuję, podobnie dla Iskrzącego.
      Gwiezdny Shalimar kiedyś testowałam i też mi się spodobał :D.
      Zastanawiam się do którego E dopisać Addicta Diora, bo jest
      mocny i bardzo mój :). Kolorem flakonu by pasował do GE,
      a mocą, to chyba do BaE, w każdym razie, to jeden z moich naj <3.

    • Ania TR (KryE + GE + KarE + WE) 13 Kwiecień 2017

      Do Shalimara się przymierzam, na razie przez cały rok, za dnia i wieczorami, noszę Crystal Noir :D
      Klasyczny Addict kojarzy mi się właśnie z Gwiezdnym

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME/TA 13 Kwiecień 2017

      To jest bardzo fascynujący temat. Ciekawa jestem, dla jakiego E jest “Allure Sensuelle”. Może Królewsko-Gwiezdne, a może gdzieś pomiędzy Mahoniem a Królową? “Shalimar” muszę koniecznie wypróbować. “Opium” również. W ogóle Mahoniowe klimaty są bardzo pociągające :D

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE+AE 13 Kwiecień 2017

      Dla mnie Addict był pięknym zapachem, w końcu to Wasser (mówię o wersji z roku 2002 roku). Był, bo najnowsza wersja (z roku 2014) została bardzo uproszczona i pozbawiona głębi przez reformulację i w porównaniu z tamtą wersją było to coś obłędnego. Tamten zapach przypomina mi CH Good Girl (chyba przez bób tonka i jaśmin). Odbieram je o wiele bardziej jako mix Karmazyna, Baśni, a może i Królowej. Na Gwiezdny może być zbyt mocny.

      Cezet – pudrowe zapachy też mnie duszą, a Kenzo Jungle nie :D. Wyjątkiem jest Karleidoscope Karla Lagerfelda, ale to nie jest klasyczny puder.

      Jak dla mnie Lanvin Oxygene nie jest do końca Wietrznym zapachem, sama kampania marketingowa tak, ale sam zapach jest bardzo złożony. Nieraz jest kobiecy, pudrowy, ale świdrujący i ma w sobie pazura… Moja mama nie ma Wietrznego, a go uwielbia. Zaryzykuję wręcz stwierdzenie, że jest w nim wiele Kryształowego i Słowiańskiego Ethereala, ale też ma Wietrzny i Karmazyn.

      Shalimar jest bardzo Gwiezdny, ma jeszcze kompanów w postaci Mahonia (kadzidło, przyprawy, mirra itp.) i Wietrznego (bo akord skóry) :)

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE+AE 13 Kwiecień 2017

      PS. zeżarło mi komentarz :D Dla mnie Gwiezdne są też Dolce Vita Diora, Samsara Guerlain, ale bardzo je lubię :)

      Aniu, moim zdaniem Ethereale wpływają na gusta zapachowe. Najlepiej czuję się w bogatych, orientalnych, oudowych, skórzanych i drzewnych zapachach, nie straszna mi męska półka (klasyczny Bentley, poluję na Chanel Egoiste). Omijam “świeżaki”, typowe owocki i słodkie kwiaty. Noszę z powodzeniem ultraciężkie zapachy, jak Opium YSL, Jungle Kenzo, nieco mniej Encre Noir Lalique i wzdycham za Black Afgano Nassomatto lub Oud Royal Armaniego. Z lżejszych ogródki Hermesa, kocham też piżmowo-rożane Narciso Rougidrez EDT.

    • Podziwiam Wasza wiedze w temacie, z wymienionych perfum znam (i lubie) tylko Jungle Kenzo – kraza opinie ze jest to killer, na mnie jakos nie za bardzo. Niestety nie potrafie przypisac go do konkretnego Ethereala, chyba ze jakas super gapa ze mnie i wystepuje w ktoryms kolazu i nie zauwazylamxd

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE+AE 13 Kwiecień 2017

      Maju, nie ma Słonia w kolażach, ale dla mnie jest wybitnie Mahoniowy :) Witaj w klubie, ja też uważam, że nie jest taki straszny :D

    • Cześć dziewczyny poruszyłyście bardzo fajny temat niestety nie mogę się wypowiedzieć gdyż nie jestem osobą “zdiagnozowaną”. Też szukam “swojego” zapachu niestety bez skutku.
      Przepraszam że podpinam się tutaj z pytaniem ale chciałam się zapytać Avarati – do jakiego typu E podpisała byś “ogródki Hermesa” i różowe Narciso Rodriguez? Wiem że to sprawa trochę subiektywna i takie trochę gdybanie ale jestem ciekawa Twojej opinii :) i przepraszam za takie wywoływanie

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE+AE 15 Kwiecień 2017

      La panda, już odpowiadam :)
      Niestety, różowego Narcisa nie znam :( Ale na ogół te zapachy kojarzą mi się Alabastrowo (ten chłód), ale też Księżycowo i Słonecznie.

      Natomiast, jeśli chodzi o ogródki Hermesa, to jestem pewna dwóch zapachów: Un Jardin Sur Le Nil kojarzą mi się ze SE ze szczyptą ME i KrE (zamierzam je nabyć go na upały). Zaś Hermes – Un Jardin Sur Le Toit kojarzy mi się dość Świetliście i Kryształowo, a może i Alabastrowo? :)

      Jeszcze z Hermesa, to jeszcze znam Therre D’hermes – kojarzy mi się bardzo z Bezkresnym i Wietrznym ;)

    • Avarati dziękuję za odpowiedz :)

      to co piszesz jet dla mnie bardzo ciekawe (bo oprócz Różanego – róże i Machonia – ciężkie orientalne nuty, nic nie rozróżniam :/ ).
      Nakreśliłaś mi fajny obraz Alabastra – chłodny/ budujący dystans? :)

      Jeżeli chodzi o “jasno różowego N.R.” to odbieram go jako delikatniejszego od “pudrowego flakonika”, też chłodny ale przede wszystkim różany, lekko świdrujący w nosie :) ( może R+A?) – oczywiście na kimś innym może rozwijać się zupełnie inaczej.

      Z Hermesa kojarzę mediterranee i mousson teraz muszę sprawdzić kolejne dwa zapachy ale mam wrażenie że wszystkie trzymają fajny poziom :))
      Tego trzeciego nie znam muszę go poszukać, :)
      Dziękuję jeszcze raz Avarati że odpisałaś jet mi bardzo miło :))

      Życzę wszystkim wesołych i rodzinnych Świąt Wielkanocnych :)

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 15 Kwiecień 2017

      Narciso Rodrigueza też uwielbiam – on mi się w każdej wersji (EDP i EDT) kojarzy słonecznie, kryształowo, ale też z nutką różanego.

    • Iskra (DC, ŚW+WE+IE+KarE/TSu) 16 Kwiecień 2017

      Z przyjemnością czyta się Waszą dyskusję :).
      Sama jestem posiadaczką prawdziwego rarytaska – Chanel Coco EDP. Prawie nietknięte. Zupełnie mi nie idzie zużywanie tych perfum chociaż bardzo mi się podobają. Podejrzewam, że są Gwiezdne.
      Natomiast pewnie chętniej sięgałabym po coś Wietrznego. Są perfumy, które pachną świeżym praniem. Może coś takiego to WE? Zdaje się, że Light Blue Dolce&Gabbana mają takie recenzje.

  • Witam wszystkich, od jakiegoś czasu piszę ale się nie przedstawiłam, jestem la panda i nie jestem jeszcze “zdiagnozowana” mam zamiar to zmienić :)

    Piszę do wszystkich z pytaniem jeżeli ktokolwiek na nie odpowie będę wdzięczna.
    Nie łapię się jeszcze w E a znalazłam kilka aktorek i zastanawia mnie ich punkt wspólny.
    i tak czy Małgorzata Braunek, Agnieszka Wagner i Barbara Brylska mają wspólny Świetlisty i/lub Kryształ?
    Małgorzata Braunek
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/6e/c5/71/6ec5719769549098f75bda8ed46fc00a.jpg
    Agnieszka Wagner
    http://filmaster.pl/media/uploads/t/tmpmgR3db_1.jpg
    Barbara Brylska
    http://i.wp.pl/a/f/film/033/56/47/0274756.jpg
    i kolejne trzy aktorki które są dla mnie bardzo “księżniczkowate” (w pozytywnym znaczeniu tego słowa) przy czym nie widzę w nich “tej kryształowej czystości” jak w przypadku pierwszej trójki
    moja wersja księżniczki to
    Beata Tyszkiewicz
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ec/e9/57/ece957c9feea1badc123c237e04d2517.jpg
    Catherine Deneuve
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/bb/1b/86/bb1b86acd69b8282411a0c69de3771ab.jpg
    Grace Kelly
    https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/nnsktkpTURBXy9mMjRhZTEzMTg2OTUyNTZhZGFlMjUxM2E5YWJiZTMxYi5qcGeRkwXM380BTQ
    Będę wdzięczna za jakieś wyjaśnienia i podpowiedzi
    i przepraszam za takie rozwlekłe pytanie, mam nadzieję że Greta i moderatorki nie będą złe za taką porcję spamu i pytalstwa :)

  • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 15 Kwiecień 2017

    Jak myślicie, czy tego typu piżamowe koszule są Baśniowe? Trudno mi je rozgryźć, nie mam pomysłu co to mogłoby by być. Wzorek może trochę Iskrzący, satyna może Kryształowa (?), kolorystyka trochę Francuska.
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/b9/c6/63/b9c663f87acb8ccbc66b53f71c2a9abe.jpg
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/41/29/34/412934b8a553c1fb98051ca992904cc9.jpg

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 15 Kwiecień 2017

      Pierwszą bym nosiła :D
      Krój drugiej jest dla mnie dyskwalifikujący. Pierwszej niby też, ale łatwiej mi ją sobie wyobrazić dopasowaną, a satynę lubię, ale nie wiem, z czego to wynika. Generalnie nie widzę, by te dwie koszule miały ze sobą za wiele wspólnego :D

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 15 Kwiecień 2017

      Nie podobne? :D Heh, no to więc chodziło mi o to, że obie są granatowe, mają drobny kontrastowy wzorek, są satynowe i mają półokrągły kołnierzyk oraz klapy :) Wydaje mi się, że przez skojarzenie z męską piżamą dandysa to będzie Baśniowy, ale nie jestem pewna :)

    • 1. FE + IE
      2. FE, satyna – Syreni, deseń – IE

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 15 Kwiecień 2017

      O, dziękuję Ci bardzo, Greto! :) Czyli dandys może być Francuzem, w sumie logiczne :P

    • Logiczne :D

      Btw kolejny raz mamy do czynienia z mieszaniem się/zazębianiem Ethereali.

  • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 15 Kwiecień 2017

    Czy François Arnaud ma Karmazynowy i Baśniowy E? Obstawiam
    SN z takimi pierwiastkami. Właśnie oglądam “Rodzinę Borgiów”
    i wygląda tam lepiej, niż na “zwykłych” zdjęciach.

    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/a7/bc/ea/a7bcea3f27d8066b67aced8e5f74d416.jpg

  • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE+AE 16 Kwiecień 2017

    Nah! Oglądam właśnie “Ogniem i mieczem”, nietrudno zgadnąć, że specjalnie dla Bohuna. Zastanawiam się nad Etherealami Aleksandra Domogarowa, musi mieć jakąś Kozacką mieszankę, bo w filmie prezentuje się rewelacyjnie :D
    Baśniowy? Bezkresny? Słowiański? :D

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 17 Kwiecień 2017

      O Aleksandrze sama niedawno myślałam, w kontekście tego czy nie jest on przykładem mężczyzny ze Świetlistym E. Czasami na zdjęciach dostrzegam bijącą od niego poświatę. Duża dawka ostrości miesza się u niego z taką delikatną wrażliwością, nieśmiałością wręcz, ale to może po prostu tylko TR, ale w porównaniu do DiCaprio lub Lindy, to z niego większy chudzielec.

      http://domogarow.republika.pl/galeria.jpg
      http://c.wrzuta.pl/wi5722/d354ca6f002d118050721098
      https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/03/65/41/03654145cbba8a7939aad541a14cc812.jpg

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE+AE 17 Kwiecień 2017

      O ja Ciebie, ale oczyska *_*
      pimkiem, wątpię, żeby miał Świetlisty. Nie wiem, czy Świetlisty występuje u facetów (no chyba, że się mylę), ten jeden plusik Yangu w jego życiorysie i wyglądzie mocno się odbija. Nie ma to, jak aura ;) Widziałabym u niego całkiem wysoko Syreni (te niebieskie oczy i usta, też ma w sobie coś z marzyciela), a TR z reguły są ludźmi drobniejszymi od panów Romantic.

    • On mi sie kojarzy z BE i… KE:-) moze jeszcze troche z KrE.
      Avarati, sorry ze tutaj zapytam, w koncu nie na temat ale zauwazylam ze masz AE:-) i tak do znudzenia mam powazny zamiar pytac wszystkich wkolo:-) jak on sie u Ciebie przejawia? Bo na av powiedzialabym ze go widac troche:-)

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 17 Kwiecień 2017

      Z mężczyznami na pewno będzie problem, choćby przynajmniej z tego powodu, że eteryczny wymiar urody nie jest u nich pożądany, dlatego prawie nikt mi nie przychodzi do głowy prócz Aleksandra i jeszcze mi się przypomniało, Edwarda Nortona. Ciekawe jak ten Ethereal “na mężczyźnie” mógłby wyglądać.

    • Eloise (DC) 17 Kwiecień 2017

      Mężczyznami, u których widziałabym Świetlisty są z polskiego podwórka Artur Żmijewski i Jakub Gierszał, ale wiadomo, to moja subiektywna opinia :-)

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE+AE 17 Kwiecień 2017

      Pimkiem, no niestety. A właśnie tacy panowie najbardziej przykuwają moją uwagę, eteryczni, o mniej lub bardziej wyraźnym dramatycznym rysem ;)

      Skoro mówicie o Świetlistym u Aleksandra, to po obejrzeniu tego zdjęcia jestem w stanie w to uwierzyć.
      http://68.media.tumblr.com/tumblr_llsp10rCoj1qjwxaio1_500.jpg
      A tu w dość teatralno-wietrznej odsłonie. Nie jest źle ;)
      http://68.media.tumblr.com/df2538b6bea36d60f6a64c618efc40b3/tumblr_mkdjf80ckS1riqgzzo7_250.jpg

      Maju, właśnie sama się zastanawiam. O ile mogę zrozumieć u siebie Słoneczny czy Księżycowy, które nie wpływają na styl, ale na urodę, aurę i kolory to tak, to Alabaster zostaje dla mnie zagadką. Greta twierdzi, że mam ten Ethereal, ale nie czuję jakoś tej estetyki, nigdy mnie nie ciągnęło do lalek czy księżniczek… Nie wiem, czemu go mam xD

    • Aleksander Domogarow – Theatrical Romantic – Syreni + Księżycowy + Karmazynowy + Wietrzny + Baśniowy

      ************************************

      W sprawie etherealowych wątpliwości proszę o kontakt.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 17 Kwiecień 2017

      Jakub Gierszał- o tak! Przy czym u niego Świetlistemu towarzyszyłby jakiś kontrastujący ciemny ethereal może?
      Na Świetlika typuję także Toma Odella (C+KE)
      https://cdn.cloudpix.co/images/tom-odell/tomodell-piano-f09275eee4e57bb5f61aeea3a175aeaf-large-804308.jpg

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 18 Kwiecień 2017

      Avarati i Maja gratuluję trafionego typu. Czyli dostrzeżone podobieństwo do swojej osoby, to po prostu KE. W dodatku też już wiem, że nie tylko ja go w rodzinie posiadam. ;)

    • O, sama mnie zaskoczylo ze trafilam, jednak tak 1/5 bym powiedziala:-)
      Dobra zabawa z takim typowaniem, jednak u mezczyzn jest ciezko.
      Czy Paul Bettany nie posiada Swietlistego? Przyznam sie ze kieruje sie glownie jego kolorystyka:-)
      http://www.celebhairdo.com/wp-content/uploads/2014/04/Paul-Bettany_celebhairdo.jpg

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 19 Kwiecień 2017

      O wow, nieźle trafiłam z tym Syrenim ;) W ogóle to niezwykły zestaw Ethereali, serio :)

      U mężczyzn Ethereale wyglądają one nieco inaczej, ale jak dla mnie jest łatwiej z tego względu, że raczej nie poprawiają sobie urody zabiegami ;)

  • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 18 Kwiecień 2017

    W które E wpisuje się klimat antyku (Grecja, Rzym) i starożytnego Egiptu?

    • Rządzi Słoneczny. W detalach strojów można też doszukać się Królewskiego i Syreniego (drapowania – Grecja i Rzym).

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 18 Kwiecień 2017

      Dzięki Greto ;) A czy taka złota, masywna biżuteria antyczna to tylko KrE (bo podejrzewam, że to właśnie ona stanowi ten element KrE) czy także ME?
      W końcu dawny Szary był kiedyś boginiowy :D

    • Wraz z masywną, dość prostą, złotą biżuterią dojdzie nam Mahoniowy. Królewska biżuteria jest bardziej ozdobna.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 18 Kwiecień 2017

      I wszystko jasne ;) Dzięki raz jeszcze!

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME+TA 18 Kwiecień 2017

      Wszystko świetnie pasuje. Mam Królewski, Syreni i Mahoniowy. Zaskoczył mnie tylko Słoneczny jako ten dominujący w antyku…

    • A zdjęcie reklamowe Versace Eros Pour Femme zamieszczone w małym kolażu Słonecznego? A gladiatorki? :)

      Versace Eros Pour Femme

      Słoneczny jest starożytną bazą. Wyraziściej widać go w Egipcie. W Grecji i Rzymie zaczyna być przytłoczony innymi Etherealami.

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME/TA 18 Kwiecień 2017

      Zdjęcie widziałam, a o gladiatorkach nie pomyślałam :D Z Egiptem kojarzy mi się również Mahoń, a z Grecją przede wszystkim SN-owe suknie i antyczna, królewska biżuteria. Grecja to taka interpretacja pod siebie ;)

    • Twoja interpretacja jest jak najbardziej prawidłowa. Nawet rozmawiałyśmy dawno, dawno temu na łamach bloga o takim właśnie aspekcie SN :)

      Antyk (szczególnie biżuteria), który podoba się Tobie, jest najbliższy Mahoniowemu.

      antyczne kolczyki

      Przy bardziej ozdobnej biżuterii zaczynają się pojawiać Królewski i Gwiezdny.

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME/TA 18 Kwiecień 2017

      Pamiętam :) Taki styl wydaje się dość dobry dla SN z Królewskim :D Do tego dochodzą bogato zdobione opaski, diademy, złote wianki itp.

      Wszystkie antyczne chitony, himationy, peplosy i togi miękko układały się na sylwetce lub były drapowane :)

      Teraz, jak się przyjrzałam, widzę, że Egipt rzeczywiście był bardzo Słoneczny.

      Ooo :D ale niespodzianka. Myślałam, że taka biżuteria to właśnie Królewski i Gwiezdny. Czyli te kolczyki są Mahoniowe?
      Rzeczywiście bardzo mnie ciągnie do Mahoniowych wzorów i dodatków. Pamiętasz, Greto, tamte kolczyki z Allegro? Podobny styl do tych na zdjęciu. Bardzo często je noszę.

    • Pamiętam :) One są surowe, mocne, oparte na kole.

      Biżuteria królewska jest bardziej ozdobna (kierunek SD).

      Gwiezdna jest najdelikatniejsza z tej ekipy :D (kierunek TR).

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME/TA 18 Kwiecień 2017

      Podoba mi się surowa, mocna biżuteria :)
      Nie chcę za bardzo spamować, ale dawno temu wstawiłaś w jednym z komentarzy również takie kolczyki: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/39/72/b5/3972b5426704d2d3293bdd5b8ffb8fa9.jpg
      Podobny klimat :)

    • Te są ładniejsze :) Dochodzi koronkowość GE.

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME/TA 18 Kwiecień 2017

      Biorę wszystkie ;) Zagadka tego mojego antyku rozwiązana. Dziękuję :)

  • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 18 Kwiecień 2017

    Czy mogę zapytać o bazę i eternalki Belli Hadid (1,75)? Robiła nos i usta. Podejrzewam, że jak siostra jest mahoniową FN. Jednakże wydaje mi się mimow wszystko delikatniejsza od Gigi :)

    • Z figurą też chyba kombinowała :D

      Bella Hadid – Soft Dramatic – Alabastrowy + Karmazynowy + Baśniowy + Królewski

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 18 Kwiecień 2017

      Aaaa, SD to był mój drugi strzał, ale stwierdziłam, że bardziej prawdopodobne jest, że jest z tej samej grupy co siostra :D Zwłaszcza, że jej rysy przywodzą teraz na myśl bardziej SN ( jest podobna do Jennifer Lawrence)
      http://ell.h-cdn.co/assets/15/42/768×384/gallery-1444759463-bella-jlaw-twins-2.jpg
      Czyli łączy je KrE, a nie ME. Dzięki <3

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 18 Kwiecień 2017

      O rany, sama też obstawiałabym na pierwszym miejscu Mahoń albo Karmazyn, czyli już bardziej adekwatny Ethereal, ale nie poznałabym w ogóle własnego wiodącego Alabstra :O Chyba jestem w tym beznadziejna. Parę dni temu pytałam o Juno Temple, bo czuję z nią wspólną aurę w jakimś punkcie i zakładałam, że to przez AE, ale że wygląda zupełnie inaczej niż Bella, musiałam chybić :D
      Przeciwieństwo alabastrowego stroju: http://akns-images.eonline.com/eol_images/Entire_Site/2016629/rs_634x1024-160729174509-634.Bella-Hadid-Mohamed-Hadid-LA.ms.072916.jpg :D

    • Juno Temple – Soft Gamine – Świetlisty + Kryształowy + Księżycowy + Słowiański + Królewski + Baśniowy + Iskrzący

      Juno Temple Soft Gamine

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 18 Kwiecień 2017

      Ja jakiś wydelikacający E obsawiałam- paradoksalnie, mimo kolorystyki odbieram ją jako bardziej łagodną niż Gigi:
      https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/a8/7c/14/a87c1411205389ad686612bed3b11d15.jpg
      Aczkolwiek obstawiałam bardziej Kryształ niż Alabaster.
      https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/c0/10/10/c01010a7e673b4cc029ff3c08b4c1d13.jpg
      Strasznie mi się tu podoba, a kolory i dodatki to chyba bardziej KryE niż AE :)

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 18 Kwiecień 2017

      Przed chwilą zobaczyłam ją przed poprawkami… zupełnie inny człowiek, mnie bardziej się podobała w tamtej wersji, choć po poprawkach bardziej wpisuje się w obecne kanony urody. W końcu media nie patrzą na kobiety jako na spójną całość, ale na elementy, więc nie darowałyby jej oryginalnego nosa czy wąskich ust…

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 18 Kwiecień 2017

      Dopiero na zdjęciu z siostrą, które zalinkowała Yen, widzę w jej urodzie alabastrową nutę. Chyba po prostu dziwaczny ubiór nie odwraca uwagi od twarzy :D

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 18 Kwiecień 2017

      Wiem, bo fason jest dla niej super :) Miałam na myśli kolor sukni i biżuterię. Przy czym nie absolutnie nie kłócę się z werdyktem, tylko piszę, co skłoniło mnie do myślenia o Kryształowym. “Jasne” Ethereale są wciąż dla mnie niejasne :D

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 19 Kwiecień 2017

      Ooo, znalazłaś czas na zanalizowanie Juno! Dziękuję <3
      W sumie nie wiem, co z jej aury skojarzyło mi się z moją, pewnie to jej typ bazowy :D albo coś tak prozaicznego jak kształt oczu dało to fałszywe wrażenie. Choć na pewno czuję więź z typem SG.

    • A Słowiański, Królewski i Baśniowy? :)

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 19 Kwiecień 2017

      Ale u niej to gdzieś w ogonku za trzema wydelikacającymi :D Chyba że KE sprowadza ją na bardziej romantyczną drogę :)

    • Coś musi być na rzeczy. Tak bez powodu nie zainteresowałabyś się nią :)

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 19 Kwiecień 2017

      Ostatnio intryguje mnie czucie więzi z innym typem, tak jak pisałaś, że masz z SN. Parę miesięcy z Etherealami i nie wiem, jak mogłam bez nich żyć :D bardzo ułatwiają rozumienie takich zjawisk.

    • Kiedy nie jest się czystym typem, bez wiedzy o Etherealach można czuć się bardzo nieswojo :D

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 19 Kwiecień 2017

      Albo przypisać się do niewłaściwego :D

    • Albo :D

      Ja nie zapomnę min mojej mamy, kiedy opowiadałam jej o swoim FG. Wyraźnie coś jej się nie zgadzało :D

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 19 Kwiecień 2017

      Ciekawe jest zagadnienie czucia więzi z pewnymi osobami, bo jak na etherealową bliską siostrę, Juno Temple w ogóle mnie nie przyciąga, chociaż w innych przypadkach moje E pokrywają się trochę z ulubieńcami.

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 19 Kwiecień 2017

      Giovanna Battaglia (SD) ma dokładnie te same Ethereale co ja, tylko w innej kolejności i nie czuję z nią żadnej więzi. Zastanawiałam się, czy to reguła, że trudniej mi tak patrzeć na wysokie kobiety o typie bazowym z przewagą yang, ale nie. Eva Green realizuje swój Baśniowy podobnie do mnie i tak naprawdę tyle wystarczy, bo z nią wizualnie wspólnego nie mam absolutnie nic. Może mamy jeszcze jakieś wspólne Ethereale, ale tego nie wiem.

  • Jakie Ethereale harcują u Krysten Ritter (Dramatic)? Czyżby Karmazynowy E?

    • Malgorzata 19 Kwiecień 2017

      ….pozwole sie podlaczyc pod prosbe:))
      prosze o Michelle Hunziker!! dziekuje!

  • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 19 Kwiecień 2017

    A ja mam takie małe pytanko. Czy są nam już znane jakieś panie TR z dominującym albo po prostu mocnym wietrznym?
    Domyślam się, ze wymodziłam pytanie z kosmosu. XD

  • Hej dziewczyny! Jestem tu nowa, choć czytam Was od jakiegoś czasu. Trafiłam na blog Grety, bo widzę że kompletnie sobie nie radzę w kwestii stylu. (Całe szczęście, że chociaż to widzę:) Greta określiła mnie jako typ Classic, który sprawia wrażenie Soft Natural. Podobno ubieram się jak Natural, a nawet FN. A najbardziej stylowo pociąga mnie rodzina Gamine. No więc jestem Classic, co ubiera się jak Natural i wzdycha do Gamine. Dostałam też Ethereale. Mam: Świetlisty, Bezkresny, Księżycowy, Słowiański i Iskrzący (oraz Kryształowy i Słoneczny, które mam w typie bazowym). Jeszcze nie wiem co z tym wszystkim zrobić, ale czytam Was, przyglądam się, przyswajam wiadomości i uczę się od Was. Stylowa szkółka jest super. Jestem Wam bardzo wdzięczna, że czasem się pokazujecie i można zobaczyć jak to wszystko gra na normalnym człowieku :) Mam nadzieję się czasem włączyć do dyskusji, Tymczasem pozdrawiam. Ania.

    • Marietta (C+SłowE+KryE+SyrE/TSu) 20 Kwiecień 2017

      Cześć Nadia!
      Miło witać kolejną klasyczną panią :) (ja z kolei myślałam, że mogę być SN). Zaciekawiło mnie, że jako bazowy masz też słoneczny – on chyba typowo jest raczej do Dramatic Classic? Zawsze mi się słoneczny podobał. Fajnie, że go masz. (I świetlisty jeszcze – super!)

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 21 Kwiecień 2017

      Cześć! Witam, witam kolejną C i to w dodatku ze Słowiańskim E :D.
      Bardzo się cieszę, że nasze grono się powiększa, bo wcześniej to tak
      mało nas było :).
      Też myślałam, że jestem SN z powodu zamiłowania do tego typu
      no i mało Classicowej twarzy – jak widać Słowiański E może nieźle
      namieszać :). Chętnie bym zobaczyła Twoją twarz, w jaki sposób
      są widoczne te Słowiańskie rysy u Klasyków :). Iskrzący też dzielimy,
      więc jesteś kolejną “kuzynką” typologiczną :D.

  • Hej Marietta. Myślę, że to wrażenie SN (ja też siebie tak typowałam) może się brać z tego, że masz silny słowiański. Ja też mam słowiański i jeszcze księżycowy, a one są w klimacie SN i może one tak “zakłócają fale” typu bazowego. Greta pisała mi, że Słoneczny i Kryształowy są bazowymi E dla Classic. Ja słonecznego nie czuję. Bardzo, bardzo mi się podoba, ale jest zbyt idealny i dopracowany. Moja osobowość temu nie podoła :)

    • Nadia (C+ŚE+BE+KE+SłowE+IE) 21 Kwiecień 2017

      Hej Espeno, udało mi się wstawić awatar, ale tak jakoś słabo widać. Właściwie sam mi się wstawił, zanim jeszcze zdecydowałam czy chcę (gdy tylko zamieściłam zdjęcie na tej stronie gravatar). No dobra, niech na razie tak będzie. Miło mi Cię poznać. To jesteśmy trzy Classic ze słowiańskim, ale chyba tylko Ty możesz sobie pozwolić na intensywne kolory i te wszystkie chabry i maki na sukienkach są dla Ciebie. Marietta też ma zbyt delikatne E na mocne kolory. (Tak mi się wydaje). Gdy Greta przydzieliła mi słowiański, uświadomiłam sobie, że lubiłam takie bluzki ściągane sznureczkiem przy dekolcie, tolerowałam jasne koronki i delikatne hafty, ale kolorowe hafty dosłownie wzięte z ludowych strojów, to już zdecydowanie nie dla mnie. Zobaczymy. Może znajdę tu inspirację, Dla mnie zagadką jest iskrzący. Taki cekinowy błysk to zupełnie nie ja. Ale skoro Greta mówi, że to ja, to chętnie to sprawdzę :)

    • Marietta (C+SłowE+KryE+SyrE/TSu) 22 Kwiecień 2017

      Nadio, bardzo ładnie wyglądasz :) To ja też się wstawiam :) A jaką jesteś porą roku?
      Na razie chcę tylko napisać, że ja w słowiańskim najbardziej kocham motywy kwiatowe i lubię też dość intensywne kolory (ale nie jaskrawe i nie może być efektu, że jest ich zbyt wiele naraz i jest zbyt pstrokato). Najlepiej ze słowiańsich kolorów lubię połączenie dominującego granatu z czerwienią i bielą. Unikam naprawdę mocnych, zimowych połączeń, ale ogólnie lepiej czuję się w kolorach mocniejszych niż w bladych.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 22 Kwiecień 2017

      Witaj, Nadia :) Gratuluję werdyktu i niezwykle ciekawych Ethereali :) Kolejny dowód na to, że Panie Klasyczne nie są skazane na garsonki ;)
      Natomiast na avku skojarzyłaś mi się z Janis Joplin lub ze słowiańską dziewuszką, w pozytywnym sensie oczywiście :) Kurczę, jak Greta potrafi odróżnić Ethereale od typu bazowego? Jestem pod wrażeniem, bo też bym typowała SN :)

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME/TA 22 Kwiecień 2017

      Witam klasyczne Słowianki :) Marietto, patrząc na Twój awatar, skojarzyłaś mi się trochę z Espeną :)

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 22 Kwiecień 2017

      hej! fajnie zobaczyć inne C ze Słowiańskim :D. W sumie widzę
      trochę podobieństwa, żadna z nas nie ma typowo klasycznej twarzy :).

      Nadia – też bym nie czuła tych E, są zbyt minimalistyczne dla mnie.
      Cekinowe klimaty też nie są moje, ale pamiętaj, Nadio, że IE, to też
      wzorki drobne, takie iskrzące :).

      Cieszę się, że jestem Zimą, bo od kiedy pamiętam, to lubiłam mocne,
      czyste kolory i widziałam, że w nich dobrze. Poza tym, takie kolorowe
      kwiaty, maksymalizm – jest mi to bliskie :).

      Marietta – jeśli jesteś Latem, to granaty są dla Ciebie bardzo dobre,
      nie dziwota, że takie połączenia Cię pociągają. Poza tym, Syreni E
      woli subtelniejsze kolory – swoją drogą, mnie też pociągają klimaty
      Syrenie i podejrzewałam u siebie ten E :).

    • Iskra (DC, ŚW+WE+IE+KarE/TSu) 24 Kwiecień 2017

      O! Nowe, klasyczne Panie. Pięknie zdjęcia Nadio i Marietto. Ja muszę powiedzieć, że widzę podobieństwo w twarzach całej, obecnej wtej dyskusji klasycznej trójcy – Espany, Maritty i Nadii. Słowiański łączy :)

  • Nadia (C+ŚE+BE+KE+SłowE+IE) 22 Kwiecień 2017

    Fajnie tak się razem wstawić, Marietto ;) Mi się wydaje, że też jestem True Summer, ale jeszcze nie wiem na pewno. Słowiańskie kwiaty mi się podobają, ale sama wolę takie zosiowe klimaty z Pana Tadeusza, tzn. białe sukienki, takie jak koszule nocne, z lekkiej bawełny na lato. Kolorów na sobie to się raczej boję. Ubieram się najczęściej w ciemne odcienie szarości. Silny bezkresny ciągnął mnie do kolorów ziemi, ale chyba nie wyglądam w nich korzystnie. Kiedyś zastanawiałam się w jakim kolorze jest mi najlepiej i wyszło mi, że to kolor brudnej ścierki :)

  • Nadia (C+ŚE+BE+KE+SłowE+IE) 22 Kwiecień 2017

    Cześć Avarati i Eufrozyno. Dziękuję, też się cieszę z moich E, ale ucieszyłabym się też z innych, bo wszystkie mi się podobają. No ale te są moje, więc muszę je lubić bardziej. Mix Janis J. ze słowiańską dziewuszką :) Coś w tym jest. Myślałam, że mam też silny Wietrzny, bo lubię ciężkie buty (przez lata nosiłam głownie klasyczne Martensy), ale Greta nie widziała wietrznego. Pewnie ma rację, bo w skórach i ćwiekach byłabym przebrana. Czy JJ ma wietrzny? Avarati na ostatnim zdjęciu w stylowej szkółce nawet ja (taka amatorka) zauważyłam Twój królewski i karmazynowy.

  • Nadia (C+ŚE+BE+KE+SłowE+IE) 22 Kwiecień 2017

    O! Eufrozyna jest prawdziwą SN, a ja się tylko pod SN podszywam :)

    Espeno: Ten baśniowy nie miałby się jak zrealizować w minimalizmie. A ja lubię minimalizm, tylko chyba bezkresny sprawia, że nie jestem taka ułożona, wyprasowana i uczesana, i raczej to mi przeszkadza w słonecznym i kryształowym. Bezkresnych frędzelków, biżuterii, kowbojskich butów i kapeluszy też nie znoszę. Odkąd pamiętam mi zawsze wszystkiego było za dużo: za dużo biżuterii (np. srebrny pierścionek i łańcuszek to już przepych), za dużo makijażu, (ostatnio szukałam tuszu, który nie wydłuża, nie pogrubia i nie podkręca rzęs), za dużo kolorów, wzorów, perfumy za mocne, itd. Nie miałabym nic przeciw temu, by chodzić zawinięta w prześcieradło :) Czy ten świetlisty tak robi?

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 22 Kwiecień 2017

      Myślę, że to może być Świetlisty, bo to coś, czego ja od kiedy
      pamiętam nie czułam. U mnie na odwrót, zawsze coś chciałabym
      dodać, tu kolor, tu fakturę, tu perfumy za słabe :P. To cały
      Baśniowy :D. Jeśli jesteś Latem, to nie dziwota, że pociągają
      Cię szarości – intuicyjnie czujesz, że to “Twoje rejony kolorystyczne”.
      Co do butów, to też świetnie się czuję w koturnach albo takich
      cięższych, rockowych, a Wietrznego nie widać :/.

    • Iskra (DC, ŚW+WE+IE+KarE/TSu) 24 Kwiecień 2017

      Hej Nadia! Bardzo podoba mi się Twój pomysł chodzenia w prześcieradle :D, rozbawiłaś mnie. Mam podobnie – srebrny łańcuszek to moje maksimum jeśli chodzi o biżuterię. Nigdy nie nosiłam pierścionka – teraz się dpiero przymierzam. No ale ja nawet nie mam przekutych uszu. Ogólnie zabawa dodatkami u mnie nie występuje bo nie ma na czym pracować :D. Nie wiem czy to Świetlisty czy może w moim przypadku zwykłe lenistwo. W każdym razie ja staram się ostatnio trochę przełamać ten mój minimalizm i zobaczyć co będzie.

      Gratuluję fajowego typu i Etherali!

    • Nadia (C+ŚE+BE+KE+SłowE+IE) 24 Kwiecień 2017

      Hej, świetlista Iskro. Mi się też my, słowianki, wydajemy jakoś podobne.I Eufrozyna też, chociaż nie jest C.

      No i patrz, Ty też masz tak ze Świetlistym. Fajny on jest, ale z drugiej strony jakby psuje zabawę. Człowiek nie może sobie poszaleć z modą, bo świetlisty chyba najlepiej się czuje, gdy mu się odejmuje, a nie dodaje. Ja mam przekłute uszy (rodzice mi to zrobili, gdy byłam dzieckiem) ale nie noszę kolczyków nigdy, choć próbowałam (ale się czuję jak Cyganka). Marzą mi się perfumy, bo już wiele lat nie miałam, ale też żadne mi się nie podobają, bo za mocno pachną. Jak miałam dostać pierścionek z brylantem, to gorąco prosiłam, że jeśli już trzeba ten pierścionek kupić, to niech oczko będzie jak najmniejsze. Miałam ochotę na jakieś apaszki, chusty. Kupiłam kilka, no i nie używam. Nigdy nie chodziłam też w butach na obcasach. Te cztery pierwsze E. chyba się przed tym bronią. No ale trafiłam tu, bo czuję, że wiek ma już swoje wymagania i trampki+koszulka+dżinsy to trochę za mało, a jak próbuję czegoś innego, to zaliczam wtopy.

    • Marietta (C+SłowE+KryE+SyrE/Tsu) 24 Kwiecień 2017

      Witaj Iskro, Twój świetlisty mocno widać :) O, ja z kolei mam tak, że na codzień lubię minimalizm, ale jeśli idę we wzroki to najczęściej są to kwiaty (dzięki Grecie wiem już, że to echo słowiańskiego, a nie np. różanego). Też czasami przed wyjściem z domu wolę odjąć coś z biżuterii niż dodać, ale nie na taką skalę jak Nadia i Iskra ;) Ale preferuję najczęściej małą, elegancką biżuterię (to pewnie kryształowy).
      Nadio, mój pierścionek zaręczynowy też ma malutki brylant, dla mnie jest wspaniały.

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 24 Kwiecień 2017

      Ja bez biżuterii czuję się naga :D Znacie przykład osoby, która ma Świetlisty i jest Zimą? Zastanawiam się, czy to w ogóle możliwe, czy też Świetlisty ma taką moc, że gasi kolorystykę. Skoro zawsze jest na pierwszym miejscu, to może mógłby tak działać…

    • Nadia (C+ŚE+BE+KE+SłowE+IE) 25 Kwiecień 2017

      Marietto, ja też polubiłam mój pierścionek, ale przez niego musiałam zdjęć łańcuszek :)

  • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 23 Kwiecień 2017

    Czy włochate sweterki są typowe dla jakichś Ethereali? Nie mówię o delikatnej puchatości tylko o sierści Yeti ;) Baśniowy? Księżycowy? Królewski?
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/3b/1c/2b/3b1c2b5bb2932a5b3971db350c346cb6.jpg
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/7b/5e/5a/7b5e5a2be0a24a6b0e761d4e440125dc.jpg

    • Maja DC, AE, WE, KE 23 Kwiecień 2017

      Ja uwielbiam takie swetry:-D mam nawet taki jak pani z pierwszego zdjecia, z welny, gryzacy, tez czarny, raczej ‘za duzy’ – zyskal ksywe ‘wrona’ :-) nawet jesli to zaden z moich E to nie wyzbede sie tej milosci:-)

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 23 Kwiecień 2017

      Hehe, ja właśnie mam odwrotne odczucia, dlatego mnie to zaintrygowało ;) No i wyglądam w takiej fakturze wyjątkowo źle.

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 23 Kwiecień 2017

      Mnie się to z Kryształem kojarzy.

    • O, to juz jakas wskazowka:-) podejrzewalam jeszcze WE, ale chyba wlasnie odpadl. Nie przyszlo mi nigdy do glowy sie o to zapytac, ale teraz tez poczulam sie zaintrygowana:-)
      Yeti hehe

    • Oj, mam duże NIE na widok takich swetrów. W pierwszej chwili pomyślałam że baśniowy, ale ja mam baśniowy a jednak nigdy takie rzeczy mi się nie podobały. Może hamuje mnie alabaster…

    • A jak myślicie, jakie E stoi za nałogowym podnoszeniem kołnierzyka? Obojętnie czy jest przy bluzce, sukience czy przy kurtce. Przykład:
      http://i.pinger.pl/pgr39/68c0331d0013d2534d6cac71.

    • Nadia (C+ŚE+BE+KE+SłowE+IE) 24 Kwiecień 2017

      Mi: ja też mam ten nałóg podnoszenia kołnierzyka. Nie mam pojęcia, który to E.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 24 Kwiecień 2017

      Woo… nie lubię takich sweterków, ale lubię włochate kurtki z wełny ;)

      Nadia, też uwielbiam podnosić kołnierzyk. Myślę, że to domena Słonecznego :)
      https://68.media.tumblr.com/4ab00fbe5c57f5b26427c5e4ce4b74a5/tumblr_ofvv53dset1u1ua82o2_400.gif

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 24 Kwiecień 2017

      Włochatej wełny też nie lubię, a najbardziej nie lubię włochatych dywaników, takich baranków, które ludzie nieraz mają przy łóżkach :D Dotknąć czegoś takiego bosą stopą, brrr… Za to faktura futra już mnie nie brzydzi. Tylko taka włochatość :P

      Też stawiam kołnierzyk w kurtkach i płaszczach, więc może to nie ma nic wspólnego z żadnym E ;)

    • Nadia (C+ŚE+BE+KE+SłowE+IE) 24 Kwiecień 2017

      Też miałam intuicję, że te kołnierzyki to słoneczny albo królewski, ale o królewskim to ja mogę tylko pomarzyć, a kołnierzyki uporczywie stawiam do pionu, więc to chyba słoneczny.
      A włochatego sweterka nigdy nie miałam. Czy możliwe, że księżycowy E by się z takiego ucieszył?

    • Ja nie mam słonecznego, choć też myślałam że to do niego pasuje, oraz do królewskiego. Obu nie mam, więc może baśniowy który posiadam? Albo to, że mam długą szyję :)

    • To moze byc kontrowersyjne:-D ale zobaczcie na dolny prawy rog kolazu – ta struktura wydaje sie troche znajoma – stawiam ze te swetry to kombo alabastra z czyms:-) moze Ke.
      http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2017/01/alabastrowy_ethereal_kolaz_duzy.jpg

  • Nadia (C+ŚE+BE+KE+SłowE+IE) 23 Kwiecień 2017

    Ja jako świeżak,chciałam się jeszcze trochę pozachwycać tym, że Ethereale działają. Mam dwa przykłady. Niedawno byłam w ciąży i potrzebowałam jakiś ciuch na górę na ostatnie miesiące, nic mi się nie podobało i od biedy wzięłam taką bluzkę w ciapki (kupowałam przez net). I ta” od biedy” bluzka stała się moją ulubioną (aż mi żal, że już nie jestem w ciąży:) Bluzka jest w drobne nachodzące na siebie plamki (jak na obrazach impresjonistów) w niebiesko-morsko-szarych kolorach. I teraz już wiem – mój Iskrzący E coś w końcu dostał (może pierwszy raz w życiu). Jak Greta go zobaczyła? Na żadnym zdjęciu, które ode mnie dostała nie miałam nic z IE.

    Drugi przykład to koszula w rozmytą szarą kratkę (też kupowana przez net). Gdy ją dostałam, okazało się że jest przeplatana srebrną nitką (na zdjęciu tego nie widziałam) i już ją miałam oddawać, bo ja jestem straszna konserwa i boję się jakichkolwiek ubraniowych szaleństw, a tu – łał, jaka super ta srebrna niteczka! No i teraz to moja ulubiona koszula:) Księżycowy E się zaświecił :)
    Chciałabym więcej takich trafnych strzałów. Cieszę się, że tu trafiłam, bo teraz to się może udać :)

  • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 24 Kwiecień 2017

    Dziewczyny, czy wy też czujecie z niektórymi Etherealami większy związek niż z innymi, dalszymi lub bliższymi na swojej liście? Czasem po osobach publicznych widać, że są związane bardzo silnie tylko z jednym Etherealem (Helena Bonham Carter i Baśniowy, Dita von Teese i Karmazynowy), aż do przesady. Jak podchodzicie do swoich?

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME/TA 24 Kwiecień 2017

      Myślę, że jestem silnie przywiązana do Słowiańskiego, co bardzo widać w moim stylu :) Czuję też jakiś związek z Mahoniem, chociaż w mojej konfiguracji jest daleko. Pociągają mnie te klimaty, zapachy, orientalne wzornictwo, wnętrza, ozdoby. Wiadomo, że moja uroda nie jest w żaden sposób egzotyczna, ale za to pierwotna trochę tak ;) Utożsamiam się również z Królewskim i coś do niego czuję, chociaż trudno mi rozgryźć do końca jego styl. Księżycowy jest mi bliski, mimo że kolorystyka nie moja. Ciągnie mnie również do Bezkresnego (nie występuje w mojej konfiguracji). A tak poza tym, to swój ciepły typ kolorystyczny zawsze traktowałam jak coś na kształt Ethereala.

      Ty, Eryko, najbardziej utożsamiasz się z Baśniowym czy Alabastrowym?

    • Nadia (C+ŚE+BE+KE+SłowE+IE) 24 Kwiecień 2017

      A mnie chyba najbardziej pociągnął bezkresny. Przez ten E często wybierałam ubrania w kolorach ziemi, a to jest dla mnie bardzo niekorzystne. Jak przygotowywałam zdjęcia do analizy kolorystycznej, to zobaczyłam jak ciepłe brązy, beże, pomarańcze, oliwki robią mi krzywdę. Teraz uświadomiłam sobie jak silnie działają te E, mimo że mi w tych kolorach źle, uparcie je wybierałam, (tak jakby E decydował za mnie). Od beżów uciekałam do szarości, czyli do księżycowego i tu już kolorystycznie lepiej. Słowiański też mną rządzi, chociaż ja go za bardzo nie lubię, ale widzę że mam skłonność do słowiańskich sukienek i bluzek typu koszula nocna prababci. Najmniej czuję Iskrzący. Bardzo mnie zaskoczyło, że go mam, ale w nim widzę nadzieję na jakąś nową, świeżą, energię. Moje E są raczej delikatne i spokojne, a Iskrzący jest z innej bajki. Ta bajka mnie pociąga, bo jej jeszcze nie znam :)

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 24 Kwiecień 2017

      U mnie to chyba rządzi Baśniowy :D. W sensie, każdy swój E lubię,
      ale najczęściej do tego innego dodaję właśnie Baśniowy. Słowiański
      kocham wielką miłością i myślę, że on to odwzajemnia :). Nawet
      chustę ostatnio na głowie nosiłam, więc widzicie, że się wkręciłam
      w niego. Zimą za to najczęściej gustuję w Gwiezdnym i Karmazynie,
      bo koronki mnie bardzo pociągały od kiedy pamiętam, a skóra
      również :). Poza tym, moje ulubione perfumy, to te Karmazynowe.
      No i Mahoniowe, ale tego E niestety nie posiadam :P. Iskrzący
      mnie cieszy o tyle, że wprowadza trochę “odmłodzenia”, że mogę
      nosić krótsze spódnice i niektóre rzeczy dla G, a także drobne wzorki.
      Wracając do E, których nie mam, a mnie pociągają, to przede wszystkim
      Bezkresny (wygoda :P i ładne kroje), ale też Syreni (kolorystyka błękitna
      i niebieska, którą tak uwielbiam no i “wodne” motywy w krojach), ale też
      Mahoń (perfumy, orient). A, jeszcze Wietrzne buty, które są dla mnie
      bardzo wygodne i pasują do skórzanych rzeczy :).

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 24 Kwiecień 2017

      Eufrozyno, moje pierwsze trzy Ethereale to trójeczka, z którą najsilniej się utożsamiam, lubię je równo i na pewno są najważniejsze, choć każdy z innej parafii :) Myślę, że Gwiezdny załapał się na moją wielką miłość, bo wpisuje się w R i łatwo mi z nim współpracować. Jest też w pewien sposób wyczekany, bo ciężko nosić koronki na etapie podstawówki :D Natomiast AE i BaE towarzyszą mi od zawsze. Właściwie dlatego zadałam to pytanie, często czułam, że dla kogoś najważniejszy jest jeden, góra dwa Ethereale, a ja nie umiałabym się zrzec żadnego z tej trójki.

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME/TA 24 Kwiecień 2017

      Czyli u Ciebie, Eryko, wszystko się zgadza :) sympatia do E i ich konfiguracja. U mnie dwa pierwsze E są tymi głównymi (KrE i SłowE). O Gwiezdnym trudno mi cokolwiek napisać, bo styl Królowej to zmocniony Gwiezdny :)

    • Aga SG/AE+KarE+GE+WE+BaE+FE+RE+SyE/DW 25 Kwiecień 2017

      U mnie jest tak samo. Najsilniej jestem związana z moja pierwsza trojka. Jesli chodzi o reszte trzodki wybieram tylko pojedyncze elementy stylu, jednak prym zawsze wiedzie AE, GE albo KarE. Moglabym spokojnie ograniczyc podpis do tych trzech. Total look WE, BaE, RE, FE czy SyE to nie do konca ja. Niektore elementy WE lubie z bazą KarE a elementy RE czy BaE wpisuja sie w moje bazowe SG, ale radar AE nie dalby mi spokoju gdybym chciala wyjsc cala WE czy BaE. W moim przypadku im mniej kombinowania tym lepiej. :)

    • Ines SN+RE+KryE+SyE+WE+EE+BE 25 Kwiecień 2017

      Czuję się związana z każdym etherealem. Pierwsza trójca dochodzi do głosu jesienią i zimą, natomiast jak przychodzi lato to idę w stronę bezkresnego. Z tym, że wynika to też z mojego typu bazowego, bezkresny wpisuje się w niego bardzo fajnie.Energetyczny realizuję na zumbie, salsie,nartach i wszelkiego fitnessach na które zaglądam konsekwentnie. Wietrzny to z kolei moja nieśmiertelna ramoneska, w sumie jego chyba czuję ,,modowo” najmniej;> Poza typowo rockową i surową ramoneską nie identyfikuję się z nim jakoś mocno. To chyba bardziej buntownicza aura i silne własne zdanie niż ubrania. W młodości wyglądałam jak metalopunko coś i chyba wtedy wietrzny dawał czadu w moim wyglądzie, ale z wiekiem mi to minęło;)

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 25 Kwiecień 2017

      U mnie jest tak, że nieustannie czuję pociąg do połowy wszystkich Ethereali i myślę, że każdy gdzieś tam odbija się echem w mojej duszy. Podoba mi się idea oraz symbolika, którą niosą, ale w ubiorze, gdybym miała wybrać tylko jeden, to w całości potrafiłabym się ubrać i najlepiej bym się czuła tylko w swoim KryE zmodyfikowanym klimatycznie trochę pod SN. Świetlisty też uwielbiam za to, że to “rozświetlacz”.

      Jeśli chodzi o osobowość to najmocniej utożsamiam się z Księżycowym, ale w swojej czystej postaci jest dla mnie zbyt szary, a wnętrza przypisane do tego E zbyt zagracone. Mój ostatni E to dla mnie niespodzianka i to już chyba dalekie echo, bo żadna tam ze mnie buntowniczka. ;)

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 25 Kwiecień 2017

      U mnie było tak, że od zawsze czułam u siebie Wietrzny (pamiętam, jak się o niego upominałam, bo mi ten Iskrzący jakoś nie pasował :D ) i Mahoniowy, który błędnie podsuwał mi myśli, że jestem bardziej Yin niż Yang.
      Poza tym czuję związek z każdym “własnym” Etherealem. Jak usłyszałam, że mam Królewski i to na pierwszym miejscu, to spadłabym z krzesła, gdyby nie fakt, że siedziałam na łóżku :D Nigdy bym nie pomyślała, że mam mocnego Noble’a, a jednak :) Ale teraz czuję go i cieszę się z niego. :) Słoneczny bardzo podziwiam, bardziej na zasadzie respektu, bo on za wiele nie daje.
      Jedynie chciałabym mieć Karmazyn bardziej z przodu, ale wszystkiego mieć nie można :)

      Mam te nieodwzajemnione miłości do Gwiezdnego i Syreniego. Też lubię patrzeć na Francuski Ethereal, na jego stylistykę, ale od zawsze czułam, że to nie dla mnie i nie zbliżałam się do niego za bardzo :D

    • Być może czegoś nie dostrzegam, ale wydaje mi się, że u mnie żaden E nie może być użyty samodzielnie tj. tak, żeby efekt mnie zadowolił. Dużo bardziej niż pojedyncze E trafiają do mnie ich zestawienia. :)

    • U mnie tylko mix moich E przejdzie, tak wygladam najlepiej i najlepiej sie czuje, nie moglabym sie tak jednoznacznie okreslic jak np HBC, ale w jakis sposob podziwiam ta konsekwencje. Ciekawa jestem innych przykladow takich osob, moze przychodzi Wam ktos do glowy?
      Co do sympatii ogolnej to w kazdym E odnajduje cos fajnego i jakby ktos mi zaoferowal ze moge sobie miec jakis jeden dodatkowy Ethereal to nie wiedzialabym ktory wybrac:-D

  • Odpowiedz na „OlkaAnuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *