TYPOLOGIA ETHEREAL WG GRETY KREDKI
18 ARCHETYPÓW URODY

telefon 1234567890

TYPOLOGIA ETHEREAL

 

Typologia Ethereal autorstwa GretyKredki

Osiemnaście archetypów urody.

 

Czym charakteryzują się poszczególne Ethereale? Jak je rozumieć, a przede wszystkim jak dostosować do nich swój styl? Nad tymi kwestiami często zastanawiają się nowi czytelnicy bloga getthelook.pl oraz osoby, które podczas analizy otrzymały już swoją etherealową diagnozę. Strony poświęcone Etherealom powstały w odpowiedzi na powyższe pytania. Mają one też na celu usystematyzowanie wiedzy na temat poszczególnych Etherealali.

Typologia Ethereal wyjaśnia przede wszystkim to, dlaczego nie do końca będzie pasować nam czysty styl wyznaczony przez typ bazowy ustalony zgodnie z typologią Kibbe. Na świecie żyje ponad siedem miliardów ludzi. Czy jest możliwe, abyśmy mogli reprezentować tylko trzynaście typów urody? Takie wątpliwości nasuwają się z pewnością wielu osobom mającym styczność z typologią Kibbe po raz pierwszy.

Otóż sylwetki są niemalże powtarzalne, natomiast nasze twarze oraz ogólne pojęcie urody jako takiej, często nie wpisują się w żaden z trzynastu typów Kibbe. Uzasadnione więc jest posiadanie pewnych dodatkowych pierwiastków, które to wpływają na nasz wygląd, a co za tym idzie, powinny mieć  swoje odniesienie w stylu.

Można wykazać empirycznie, iż opieranie analizy jedynie na czystych typach bazowych to zdecydowanie za mało, aby zobaczyć pełny obraz możliwości stylizacyjnych danej osoby.

Ethereale to archetypy oraz typy urody i jednocześnie pierwiastki dodatkowe, które należy łączyć z typem bazowym ustalonym według typologii Kibbe. Ethereale warto wyobrazić sobie jako kolejne warstwy w Photoshopie, modyfikujące ostateczny obraz, jakim w tym przypadku jest nasz wygląd. Ethereale mają wpływ na kontury tegoż obrazu oraz na jego kolorystykę. Przebłyski Ethereali można dostrzec gołym okiem lub uchwycić je na zdjęciach. Fotografia jest najlepszym narzędziem do odczytywania poszczególnych Ethereali. Doskonale wiedzą o tym m.in. stylistki gwiazd, które by dokonać ostatecznego wyboru stylizacji, posługują się zdjęciami, wykonanymi w trakcie przymiarek.

Poniżej przykładowe zestawienia fotografii obrazujących opisane wyżej, etherealowe przebłyski.

 

 

 

 

 

 

 

Bianca_Balti_Ethereal_zestawienie

 

Ethereale są ogromnie ważnym aspektem urody. Dzięki nim werdykt wyznaczający typ bazowy według Kibbe nie jest ograniczeniem, a początkiem poznawania sobie oraz świetną zabawą. Jednakże pewne granice muszą zostać wytyczone.

Fasony pozostają zgodne typem bazowym. Natomiast modyfikacji podlegają wszelkie elementy ozdobne i detale (m.in. biżuteria, dodatki, desenie, wykończenia, modele dekoltów itp.), a dalej fryzura oraz makijaż. Innymi słowy, sylwetkę odziewamy w najkorzystniejsze dla niej fasony, a pozostałe szczegóły stylu dopracowujemy zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez Ethereale.

Warto też pamiętać o tym, jak ważna jest kolejność posiadanych przez nas pierwiastków dodatkowych. Im dalsza pozycja danego Ethereala, tym słabsza jego moc. Zazwyczaj tylko dwa pierwsze Ethereale będą tymi głównymi. Kolejne w hierarchii będą pełnić funkcje takie jak np. wpływ na naszą kolorystykę, czy też na indywidualne preferencje związane ze stylem ubioru.

Nie da się również skumulować pierwiastków przypisanych Etherealom. Np. jeśli posiadamy kilka nakładek zawierających w sobie pierwiastek Innocent, nie oznacza to, że mamy Innocent na niebotycznie wysokim poziomie.

Wraz z pojawieniem się typologii Ethereal, postrzeganie stylów według Kibbe ulega diametralnej zmianie. Doświadczenie pokazuje, że nie każdej kobiecie Gamine będą służyć paski, nie każdej kobiecie Classic będzie pasował minimalizm, a nie każda kobieta Flamboyant Gamine będzie dobrze prezentować się w ekstrawaganckich ubraniach.

Natomiast wszyscy ci, których uroda zyskuje na stosowaniu niezmodyfikowanego stylu zgodnego z ich typem według Kibbe, posiadają Ethereale, które wpisują się w ich typ bazowy. Wówczas możemy mówić o czystym typie. Jednak zdecydowanie częściej bywa, że wyodrębnienie Ethereali staje się koniecznością.

Informacje zawarte na osiemnastu podstronach opisujących poszczególne Ethereale bazują na wyszczególnieniu najważniejszych elementów stylu, właściwych dla danego pierwiastka oraz na oddaniu jego klimatu za pomocą obrazu oraz dźwięku. Ethereale prezentowane są w swojej czystej, niezakłóconej postaci. Warto pamiętać o tym, że obraz stylu jaki ostatecznie nam pasuje, jest wypadkową kilku Ethereali. Nie należy bezkrytycznie identyfikować się ze wszystkimi zaleceniami przedstawionymi na stronach. Szczegółowe wytyczne stylu powinny być analizowane indywidualnie.

Prezentowana typologia Ethereal jest zestawieniem archetypów kobiecej urody, dostrzeganych od wieków przez malarzy, poetów, pisarzy, a współcześnie również przez fotografów, projektantów mody, czy twórców filmów oraz reklam.

Ethereale przedstawiają się następująco (kolejność alfabetyczna):

 
TABELKA ORYG podpis

 

 

TABELKA ORYG ENG podpis

 

Cechy osobowości przypisane niektórym Etherealom nie są bezwzględnym wyznacznikiem ich posiadania. Należy pamiętać o tym, iż nasza psychika jest mocno złożona, a na to jacy ostatecznie jesteśmy, ma wpływ wiele rozmaitych czynników.


 

Tablica z miniaturami kolaży przedstawia Ethereale w kolejności – od najjaśniejszych do najciemniejszych.

 
tabelka obrazkowa

 

Alabastrowy Ethereal | Baśniowy Ethereal | Bezkresny Ethereal
Energetyczny Ethereal | Francuski Ethereal | Gwiezdny Ethereal
Iskrzący Ethereal | Karmazynowy Ethereal | Królewski Ethereal
Kryształowy Ethereal | Księżycowy Ethereal | Mahoniowy Ethereal
Różany Ethereal | Słoneczny Ethereal | Słowiański Ethereal
Syreni Ethereal | Świetlisty Ethereal | Wietrzny Ethereal

ETHEREALOWE DIAGNOZY

 

 

 

sloneczny_sun_ethereal_kolaz_maly

 

 

alabastrowy_alabaster_ethereal_kolaz_maly

 

 

krysztalowy_crystal_ethereal_kolaz_maly

 

 

syreni_mermaid_ethereal_kolaz_maly

 

 

ksiezycowy_moon_ethereal_kolaz_maly

 

 

wietrzny_wind_ethereal_kolaz_maly

 

 

bezkresny_wild_ethereal_kolaz_maly

 

 

iskrzacy_sparkly_ethereal_kolaz_maly

 

 

energetyczny_energetic_ethereal_kolaz_maly

 

 

francuski_french_ethereal_kolaz_maly

 

 

slowianski_slavic_ethereal_kolaz_maly

 

 

rozany_rose_ethereal_kolaz_maly

 

 

karmazynowy_crimson__ethereal_kolaz_maly

 

 

krolewski_royal_ethereal_kolaz_maly

 

 

gwiezdny_star_ethereal_kolaz_maly

 

 

basniowy_fairytale_ethereal_kolaz_maly

 

 

mahoniowy_mahogany_ethereal_kolaz_maly


 

MUZYKA

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Komentarze do wpisu “TYPOLOGIA ETHEREAL”

  • pimkiem (C/LSp) 2 Marzec 2017

    Zagadka fascynującej urody Tildy Swinton rozwiązana! :D To, co musiało mnie w niej urzec, to pewnie Świetlisty i Kryształowy i chyba wychodzi na to, że swój ciągnie do swego, chociaż świetlistego u siebie nie podejrzewam, ale jestem wielką fanką. :)

  • Barry Allen (SN + IE + SE + GE + KarE) 2 Marzec 2017

    Czy każdy Ethereal ma swoje podtypy? Na razie mamy Króla i Królową w Królewskim oraz Hiszpański w Energetycznym. Inne E też się w ten sposób “rozwarstwiają” (np. na Syrenę i Trytona)? :)

    No i zastanawiam się nad stylem Toma Hardy’ego w serialu “Taboo”. Akcja dzieje się w 1814 roku, zatem nie są to czasy wiktoriańskie ani secesja (więc nie czysty Baśniowy), tylko romantyzm. Czy więc będzie to połączenie Baśniowego z… Karmazynowym? Wietrznym? Bezkresnym?

    Tom Hardy to dla mnie wielka urodowa zagadka, a jednocześnie kameleon. Potrafi wyglądać i jak misiaczek, i jak zabijaka. A przy tym jest najbardziej kobiecym typem (Romantic). Chyba ma ciekawe E.:)

  • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 2 Marzec 2017

    A ja zastanawiam się, czy u mężczyzn występuje Różany E?

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 2 Marzec 2017

      I Mahoniowy :D

    • Barry Allen (SN + IE + SE + GE + KarE) 2 Marzec 2017

      Eryka, Gregory Peck i Alex Turner mają Mahoniowy.:)
      Co do Różanego… myślę, że jest to możliwe.:)

    • A czemu miałby nie występować? :D Wiem, że różowy kolor przypisany temu E jest bardzo “niemęski” i większość panów zapewne będzie się przed tym bronić, ale faceci są różni. Różany kojarzy mi się z takim ślicznym chłopcem z boysabandu, który ma mnóstwo fanek albo nieco androgynicznym, wytwornym dandysem – klimaty Oscara Wilde. Myślę, że mój baśniowo-mahoniowy chłopak może mieć trochę różanego, chociaż zapiera się, że nie. ;)

  • Szanowne panie, na czym polega “ciemność” i “jasność” Ethereali? Intuicyjnie wiem i czuję o co kaman, ale fajnie by było to jakoś ukonkretnić. :D

    • pimkiem (C/LSp) 3 Marzec 2017

      Ja to rozumiem tak. Jaśniejsze mają większy związek z powietrzem, eterem, a im ciemniejsze, tym bardziej ciągną w dół do ziemi, materii, dają uczucie ciężkości.

    • To na pewno ma też związek z kolorami im ciemniejszy E, tym ciemniejsze, głębsze i mocniejsze barwy są zalecane. :D Wydaje mi się też, że oczy ciemnych E wyglądają na ciemniejsze, niezależnie od koloru, ale może to jakaś sugestia. ;)

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 3 Marzec 2017

      Chyba też im ciemniejsze, tym bogatsze, cięższe zdobienia o większych gabarytach i złożoności są dopuszczalne. Minimalizm, czystość i subtelność znajdujemy raczej w jasnych E. Nie jest to może idealna korelacja, ale dostrzegam taką tendencję :)

    • Widzę to tak: najpierw idą E pełne światła, wręcz białe, potem wkrada się przydymienie, stłumienie, domieszka szarości, uśrednienie barw, po środku są E kontrastowe, w których jest i jasność i nasycenie zestawione ze sobą opozycyjnie, na koniec zaczynają się E zawierające coraz mniej kontrastu a coraz więcej ciemności, coraz bardziej nasycone, głębokie.

    • luci, teraz czuję, że mi kliknęło. :) j. podobnie to postrzegam. Myslałam też trochę nad tym, czy ma to coś wspólnego z robieniem miszmaszu i tym, czy uroda wytrzyma pomieszanie z poplątaniem różnych wzorów i stylów (ja tak mam ;) ), ale to chyba już inna zmienna.

  • Katarzyna (DC) KryE+WE+FE+BaE 3 Marzec 2017

    Czy skóra lakierowana to jakiś Ethereal? Tak tylko pytam, bo bardzo nie lubię….. :-)

    • Moderator - lothlorien 3 Marzec 2017

      Lakierowana skóra to głównie Karmazynowy.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 3 Marzec 2017

      A nie może być też Iskrzący? Mam takie miękkie loafersy, czarne lakierki, w których czuję się świetnie, dodają błysku nudnym rzeczom :) Karmazynowy to nie moja bajka.
      Coś w ten deseń, tylko bez tej grzywki:
      https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/f1/ef/07/f1ef0701fb5d357c178d4c5bbdc434ab.jpg

    • Moderator - lothlorien 3 Marzec 2017

      Iskrzący już nie. Lakierowane buty to Karmazyn i Baśniowy.

    • Arwena DC 4 Marzec 2017

      Pepitka jest wzorem DC,zwłaszcza taka większą.Taka drobniutka może mogłaby być IE?Choć ja osobiście nie znoszę i nie noszę,mam uraz z podstawówki,gdy mama szyła mi garsonki w pepitke.Brrr..

    • Moderator - lothlorien 4 Marzec 2017

      Pepitka to Francuski Ethereal.

  • Eloise (DC) 3 Marzec 2017

    Mam pytanie o ozdoby wykonane techniką haftu sutaszowego, był czas, że nosiłam tego multum i w kółko, lubiliśmy się z wzajemnością; tak więc za sutasz odpowiada Mahoń czy który? :-)

    • Łasica 14 Marzec 2017

      Uwielbiam sutaszową biżuterię! Podejrzewam, że u mnie to będzie mahoń, baśniowy i królewski.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 15 Marzec 2017

      Dołączam się do zachwytów :) Póki co, mam tylko jedną bransoletkę zrobioną tą techniką, ale chcę więcej :))

  • Chcialam zapytac odnosnie ethereali i typu bazowego jesli np ktos jest typem SG a ma Ethereal np Ksiezycowy, ktory nawiazuje do SC, czy jakikolwiek inny, ktory rozni sie z typem bazowym to co wtedy robic? Mozna sobie wowczas pozwolic na wiecej odnosnie tego ethereala czy jednak musi byc scisle wg typu bazowego, a jedynie kolory lub mini detale dodawac z etherealu? a moze jednak mozna cos wiecej np typ materialu czy wzor danej bluzki etherealu przemycic ? jak to jest? bo co innego ethereale ktore zblizone sa do typu bazowego, a co innego gdzie zupelnie jest inny typ bazowy i zupelnie inne ethereale…moglby byc podany jakis konkretny przyklad na ile mozna isc na ugode miedzy typem bazowym a etherealem?

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 3 Marzec 2017

      Baza jest najważniejsza, to według niej ustalamy fasony. Linie muszą być zgodne z typem bazowym.
      Nasze E to głownie jakieś dodatki, desenie, faktury, to co dzieje się przy twarzy, kolorystyka, ogólnie rzecz biorąc – klimat.
      Pozwoliłam sobie odpowiedzieć. :D

    • Bookini 4 Marzec 2017

      Ja to rozumiem, że im ethereal odleglejszy od typu bazowego tym mniej można to eksponować bez szkody. Tak wyszło mi po wpisie o Olivii Palermo. Ważna jest też moc ethereala, jeśli jest silny to nie robi dużej krzywdy jeśli fasony są zachowane bazowe. Ale moc wpływu na daną osobę to już wyższa szkoła jazdy.

    • Aga SG/AE+KarE+GE+WE+BaE+FE+RE+SyE/DW 4 Marzec 2017

      Odpowiedz jest w artykule powyzej :)

      ” Fasony pozostają zgodne typem bazowym. Natomiast modyfikacji podlegają wszelkie elementy ozdobne i detale (m.in. biżuteria, dodatki, desenie, wykończenia, modele dekoltów itp.), a dalej fryzura oraz makijaż. Innymi słowy, sylwetkę odziewamy w najkorzystniejsze dla niej fasony, a pozostałe szczegóły stylu dopracowujemy zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez Ethereale.”

      Moim zdaniem, to zależy też od mocy Ethereala. Np moj Karmazynowy jest dominujący, KarE stylem zbliżony jest do stylu Dramatic, co zdaje sie byc przeciwienstwem SG. Wg zasad typowi SG służą okragle dekolty i animowane wzory, ale ja wygladam o wiele lepiej w gładkiej czarnej bluzce z dekoltem V, niż dajmy na to w różowej w drobne animowane kwiatki, ktora w teorii powinna sprawdzić się u SG. Mogę więc pożyczyć brak wzorkow, typ dekoltu czy to, ze buty beda ze szpicem, ale fason musi byc zgodny z wytycznymi dla SG. Natomiast Francuski jest u mnie daleko – moge pożyczyć polaczenie biel-czerwien-granat, ale w stylu marynarskim bedzie mi źle. Mam nadzieję, że pomogłam.

    • Z tego co niektóre dziewczyny pisały, to niektóre E mogą np. wydłużyć fason i np. Syreni sprawia, że ładnie sie wygląda w sukienkach maksi (chyba, że coś się zaktualizowało ;) ) a Iskrzącym służy odsłanianie ramion i nóg – oficjalne info w poście o IE. :D
      Ja to widzę trochę tak, że kiedy Ethereale u kogoś szaleją, to typ bazowy sprowadza je na ziemię i stawia do pionu. ;)

    • Specjalistą od sukienek maksi jest Bezkresny.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+SyE+IE+ME+EE/DW 4 Marzec 2017

      Tylko i wyłącznie Bezkresny? :o
      Byłam przekonana, że wąskie i lekkie maksi pasują mi (a przynajmniej jakoś bardzo nie krzywdzą sylwetki- przykład: suknia studniówkowa) ze względu na Syreni właśnie

    • Syreni nie jest Etherealem dającym upusty na maksi. U Ciebie mamy jeszcze inną historię :D

      A maksi Bezkresnego wąskie nie są. Nie lubi takowych :D

      Wąska maksi z seksownym rozcięciem to będzie Karmazyn.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+SyE+IE+ME+EE/DW 4 Marzec 2017

      Mówiąc “wąskie” miałam na myśli takie, które nie są bardzo szerokie/ rozkloszowane/ ciężkie/ tiulowe. Takie bardziej przy ciele- proste/ minimalnie rozszerzane dołem, ale żadną miarą nie obcisłe.
      A cóż to za anomalia u mnie, Karmazyn i związany z nim dramatyczny pion?
      Bez rozcięcia to też działa?

    • To już czysta psychologia :D

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME/TA 4 Marzec 2017

      Ale SN bez Bezkresnego też mogą nosić maksi :D

    • Mowa o stylach etherealowych, nie wg Kibbe :D

      **************************************
      I tak np. ja oraz koleżanka Nieogarnięta jesteśmy typem FG. Tu maksi jest dopuszczalne, ale tylko wąskie. Na koleżance Nieogarniętej taki fason prezentuje się świetnie ze względu na mocny Karmazynowy. U mnie wygląda nieciekawie jako, że Karmazynowego nie posiadam. Za to posiadam Bezkresny, który pozwala mi z powodzeniem nosić letnie sukienki maksi zapożyczone od SN (Warunkiem sukcesu w moim przypadku jest dodanie sobie min. 8cm wzrostu. Dobieram sandały na koturnach. Tyle, że ja i tak nigdy nie noszę płaskich butów, więc to dla mnie żaden wyczyn :D (Buty muszą być widoczne.)

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE+SyE+WE+ME/TA 4 Marzec 2017

      Ok, rozumiem :) Ja nie potrafię rozumować o stylach Etherealowych w oderwaniu od jakiejś bazy, którą przecież każdy ma :D

    • Rozumiem. To jest trudne.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+SyE+IE+ME+EE/DW 4 Marzec 2017

      Okej (o ile dobrze zrozumiałam)… :D

    • Eloise (DC) 4 Marzec 2017

      Ciekawa jestem, jak w takim razie mają się kiecki maxi u takiego Słoneczno- Mahoniowego z “domieszkami” innych E DC jak ja? :-D Bo my możemy, owszem, ale na wyjścia?

    • Wąskie i tylko na wyjścia. Nie mogą też być zbyt długie. Buty muszą być widoczne.

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 4 Marzec 2017

      Też lubię maksi, ale to u mnie to raczej przez Baśniowy.

    • AgnieszkaM(G/SSu) 4 Marzec 2017

      O, to ja chcę bezkresny mieć:) Długie spódnice w lecie móc nosić bez szkody wielkiej. A poważnie, to przestrzeń i pustynia moje. Frędzle, strzępione, duża biżuteria nie bardzo. Stłumione kolory tak.

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 4 Marzec 2017

      Z tym wzrostem i spódnicami maxi to ciekawa sprawa. Ja mając 175 cm w spódnicach maksi zawsze czułam się jak wieża Eiffla, niskie osoby muszą sobie dokładać centymetrów, zeby założyć długą kieckę. To dla jakiego wzrostu one są optymalne? Czy to jednak nie zależy od wzrostu ale typu bazowego i/lub od E? no ja fatalnie się czuję w spódnicach dłuższych niż do pół łydki.

    • O sukcesie decydują typ bazowy oraz Ethereale.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 5 Marzec 2017

      Kurczę, ale ciekawa dyskusja! :) Nie miałam pojęcia, że FG może nosić różne maxi w zależności od posiadanych Ethereali. Tym bardziej, że zdążyłam przyzwyczaić się do tego, że jako FG mogę nosić wąskie z rozcięciem. Albo mini. Innej alternatywy nie ma :)
      Ach, Nieogarnięta… wyglądała zabójczo w tej dzikiej kiecce i w tej szmince, pamiętam ze zlotu, robiła wrażenie ;)

    • Zaznaczam, że moje “rozkloszowane” maksi trzymają linie blisko ciała, tworzą z sylwetki kolumnę, nadają jej strzelistości. To jest bardzo ważne.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+SyE+IE+ME+EE/DW 5 Marzec 2017

      Emmm…. to jest idealny opis mojego typu maxi, który próbowałam wcześniej sprecyzować :D

    • Nie ma jak jednomyślność :D

      ********************************************

      Na poniższym zdjęciu mamy właśnie efekt kolumny. Krój góry jest doskonały, kiedy naszym atutem są ramiona. Długość również jest idealna. Jak dla mnie minusem jest jedynie rodzaj tkaniny. Wolę sukienki z cięższych materiałów.

      sukienka_maksi_kolumna

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 5 Marzec 2017

      Ale śliczna ta sukienka ze zdjęcia <3. Niby długa, a wygląda taka
      uporządkowana, nie wiem jak to określić. Tylko kolor na turkus
      zamienić :P.
      Któraś z Was pisała, że jest wysoka i czuje się z długich sukienkach
      jak wieża Eiffla. Ja też mam 173 cm, więc dość dużo, ale od kiedy
      pamiętam, lubiłam długie sukienki. Oczywiście głównie latem,
      choć zimowe (spódnice) też mam. Nie był to nigdy jedyny typ,
      który nosiłam, długości od przed kolano do za kolano. Najmniej
      lubię taki do połowy łydki.

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 5 Marzec 2017

      Espeno widzę że się zgadzamy. Ja też bym ją na turkus przefarbowała, albo na biel. :D Też bardzo lubię kiecki maxi. I ta jest śliczna.
      Chociaż do podziwiania, a nie do noszenia akurat w moim przypadku. :P

      Arweno, Espen, czytam o waszym wzroście i na moment poczułam się jak mikrus. Mam takie przeczucie, że jestem najniższa z wysokich typów, a przynajmniej plasuję się gdzieś w czołówce. XD

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 5 Marzec 2017

      Piękna suknia! Powiem szczerze, że nie mam pojęcia, jakbym wyglądała w takowej. Zwłaszcza te marszczenia… Ale prawda jest taka, że też lepiej czuję się w konkretnych materiałach (no chyba, że to jedwab).
      Kiedyś znalazłam taką kieckę, piękna jest, ale czy jest ona użyteczna dla kogokolwiek? To sukienka, nie komplet.
      http://4.bp.blogspot.com/-EnxdtBNhq34/VDuwYOR9ZfI/AAAAAAAAIx4/W8IOyLdRQvs/s1600/Talbot%2BRunhof.jpg

    • AgnieszkaM(G/SSu) 5 Marzec 2017

      Greto, a ten efekt kolumny, jaki w tej sukience, to dla FG tylko czy inne typy też? Wiem, że sukienka nie dla mnie. Ciągle mam nadzieję na możliwość noszenia maxi. Tzn. nosić i tak będę, bo muszę. Pocieszenia szukam albo opcji jaka maxi dzianinowa najlepsza by była, takie najmniejsze zło.

  • Hej dziewczyny, wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi, bardzo pomoglyscie! Zapytalam, bo nie widzialam tej granicy miedzy typem bazowym a etherealem, jak daleko mozna z tymi etherealami zajsc, wiec wasze odpowiedzi bardzo mi pomogly, dzieki jeszcze raz!

  • Gdyby przypisywać Ethereale do żywiołów, to jakie byłyby powiązania? Moje propozycje:

    Syreni – wiadomo, że woda ;)
    Świetlisty – powietrze
    Baśniowy – ziemia
    Karmazynowy – ogień

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+SyE+IE+ME+EE/DW 5 Marzec 2017

      WE- powietrze
      ME- ziemia
      SyE- woda
      Ogień- nie wiem, ale chętnie widziałabym tu Karmazyna <3

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 5 Marzec 2017

      KE – woda
      SE – powietrze
      IE – ziemia
      EE – ogień
      SłowE – ziemia

      A świetlisty jest dla mnie tak świetlisty, że potrafię go połączyć tylko i wyłącznie ze światłem, niezależnie od tego jakby by w rzeczywistości nie był.

    • Aga SG/AE+KarE+GE+WE+BaE+FE+RE+SyE/DW 5 Marzec 2017

      W moim odczuciu:

      Powietrze – WE, SwietlistyE , AE
      Woda – SyE, KE
      Ziemia – SlowE, BE
      Ogien – EE, IE,

    • Iskrzący to zdecydowanie ogień. :D

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 5 Marzec 2017

      Aga, jaki piękny avek <3

      Powietrze – WE, FrE,
      Ziemia – ME, BE, SłowE, BaE,
      Ogień – SE, IE, EE, KrE, KarE,
      Woda – SyE, KE, KryE, AE ,

      Świetlisty to Światło :)
      A co z Różanym i Gwiezdnym?

    • Yen SG/KarE+GE+BaE+WE+IE+SyE+RE+EE+ME/DW 5 Marzec 2017

      GE to ziemia :>
      SE to nie powietrze?

    • Dla mnie to jest tak, że wodne są delikatne, mają w sobie głębię i przejrzystość i tak odbieram Gwiezdny. :D Ogniste lubią żywe kolory, wyraziste formy i mają w swoim stylu coś zdobywczego (kokieteryjny Różany? ;) ), powietrzne to minimalizm i jasne wytyczne stylu – AE, FrE, SE, WE – a ziemia to bogactwo, wyraźne nawiązania do sił przyrody – BaE, ME, BE.

      No chyba, że dodamy jeszcze jeden czy dwa żywioły, jakiś eter, przestrzeń, czy coś w tym stylu. :twisted:

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 6 Marzec 2017

      Saro, ten iskrzący jest problematyczny bo od samego początku był mocno związany z naturą, dlatego ziemia. Nie jestem pewna co z nim począć skoro piszecie ,że to zdecydowanie ogień. W kolażu są te piękne żółte tulipany, niżej mamy motyle, jakoś nie potrafię utożsamiać iskrzącego z ogniem. Widzę tu raczej polanę iskrzącą się od kolorowych, żywych, świeżych, kwiatów.

      A SE oczywiście, że powietrze. NIe ma innej opcji.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+SyE+IE+ME+EE/DW 6 Marzec 2017

      GE nie jest delikatny, to jeden z najciemniejszych, najcięższych Ethereali (zaraz po Mahoniu, Baśniowym i Królewskim) ;)
      Sara, jak zrobiłaś tą ostatnią, diabelską emotikonkę? :o

    • Alabastrowy – czyste, chłodne powietrze
      Baśniowy – ziemia (lasy)
      Bezkresny – przestrzeń
      Energetyczny – ogień (czerwony)
      Francuski – ogień (czerwony) i/lub woda
      Gwiezdny – Ziemia jako część Wszechświata (mamy kosmos, mamy gwiazdy)
      Iskrzący – naelektryzowane powietrze
      Karmazynowy – woda (zimna i gorąca zarazem)
      Królewski – ogień (pomarańczowy)
      Kryształowy – zimna woda
      Księżycowy – woda
      Mahoniowy – ziemia (jako Matka Ziemia)
      Różany – ziemia (ogrody, kwiaty)
      Słoneczny – ogień (biały)
      Słowiański – ogień i/lub woda (ogień jako palenisko, ognisko domowe)
      Syreni – woda (morza i oceany)
      Wietrzny – powietrze (wichury, sztormy)
      Świetlisty – krople rosy na pajęczynie w promieniach słońca

      **************************************************

      Kolor ognia zmienia się w zależności od temperatury:

      Czerwony: od 525 °C do 1000 °C
      Pomarańczowy: od 1100 °C do 1200 °C
      Biały: od 1300 °C do 1500 °C

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 6 Marzec 2017

      Przyszła Greta i wyjaśniła sytuację. :D Powiem tak, wow.

      To mi trochę utrudnia mój niesamowity pomysł, albo go nawet uniemożliwia. XD

    • A jakiż to miałaś pomysł? Ciekawość mnie zżera XD

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 6 Marzec 2017

      Ah no bo kiedy zaczęła się dyskusja o żywiołach to wymyśliłam sobie, że zrobię coś w rodzaju wykresu. Taka sobie wizja mi się w głowie urodziła, nawiązująca trochę do przedstawienia żywiołów z uniwersum Avatara, a trochę do układu słonecznego/planetarnego/coś tego.

    • Zawsze jeszcze możesz zrobić :D Umówimy się, że moja wizja jest subiektywna ;)

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 6 Marzec 2017

      Spróbuję się podjąć wyzwania i ująć Twoją wizję, w moją artystyczno-graficzną-poukładaną(ale nie aż tak żeby nazwać ją matematyczną) wizję.
      Może wyjdzie coś co nie będzie wyglądać jak kupa dziwnych kresek i kółek, albo kupy.
      I powieszę to sobie na ścianie! Albo nie. :P

      Przy okazji. Mam pewną techniczne pytanie dotyczące komentarzy. Najgłupsze na świecie, naprawdę. Jest ten napisane, że należy wypełnić pola oznaczone *, tak oznaczone jest tylko pole z nickiem, a to sugeruje, że da się wysłać komentarz bez treści. Oczywiście to bez sensu ale… da się? :D

    • Mam nadzieję, że prześlesz mi zdjęcie :D

      Widać twórcy WordPress’a jacyś dziwni są XD

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 6 Marzec 2017

      Jeśli nie będę się tego wstydzić to owszem. :D

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 6 Marzec 2017

      O, fajne te opisy tych E :). Wiele to wyjaśnia, choć myślałam,
      że u mnie żywioł wody jeszcze bardziej dominuje. Mimo wszystko,
      z opisu najbliższy mi jest Słowiański – ponieważ bardzo lubię
      połączenie błękitu i czerwieni, Wody i Ognia. Mieszkam nad stawem,
      więc ta woda jest obecna, z drugiej strony lubię palić świece, lubię
      płomień, ogień. Chyba tak dla równowagi :). Na zakończenie dodam,
      że temat żywiołu jest mi bardzo bliski. Poświęciłam mu cykl obrazów
      oraz wierszy.

    • Jag FG/AE+KE+WE+BE+BaE 6 Marzec 2017

      No pięknie Greto,
      Twoja wersja porównania Ethereali do żywiołów bardzo mi się podoba,
      a najbardziej to ,że tak się składa iż wszystkich żywiołów mam w sam raz ,czyli tak jak lubię … ani za mocno ,ani za dużo . :-) Zawsze lubiłam mieć wszystko w równowadze :-D

      Chupa,
      Twój wykres graficzny może być bardzo ciekawy , jak juz go zrobisz to podziel się nim nie tylko z Gretą . :-)

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 7 Marzec 2017

      Greto, jesteś geniuszem!

      Wychodzi na to, że jestem wybuchową mieszanką :D Podobnie, jak wiele z nas :D

    • Chupa, dla mnie Iskrzący to takie iskierki albo świetliki unoszące się w powietrzu i też na polanie albo na łące. Pasuje do “natury”, do “ognia” i do”naelektryzowanego powietrza” według koncepcji Grety. <3

      Yen, :twisted: zrobiłam przy pomocy takiego oto wzoru: : twisted : Wyguglaj sobie "emoticons wordpress". :mrgreen: :lol: :twisted: ;)

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 7 Marzec 2017

      Dziękuję Saro za tę podpowiedź, muszę poszukać jakiejś płaczącej emotki. Przyda mi się. I no właśnie, zgadzam się z Tobą w 100% z tym Iskrzącym. Jakoś nie wpadłam na takie żywioły “pośrednie” nie w swojej czystej formie. Po prostu mój mózg postanowił myśleć jednotorowo, cztery żywioły ->dopasowujemy. XD Ale taka elektryczność(upraszczając) jest przy iskrzącym jak najbardziej idealna i powinna właściwie nasuwać się od razu.
      Jag, podzielę się :D Ale myślę, że najpierw prześlę go Grecie coby oceniła jak wielki jest poziom głupoty w nim zawarty: “Spadam z krzesła jak to widzę” czy tylko “Łezka w oku się zakręciła”.

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 11 Marzec 2017

      Chciałam się pochwalić że skończyłam moje wykreso coś. Wyszło bez fajerwerków. Ale przyznam się, że nie spodziewałam się, że obrazek wyjdzie taki duży. XD

    • “Energetyczny – ogień (czerwony)
      Francuski – ogień (czerwony) i/lub woda”

      Wyszczególnienie żywiołów wiele wyjaśnia. I chyba już wiem, czemu pomieszałam FE i EE, oba są czerwo-ogniste, mają tendencję BW oraz wnoszą geometrię. :)

  • Mam pytanie odnosnie etherealu, ktory odpowiada za bycie bardziej powaznym, chodzi mi o to, ze np jak sie jest SG, ale nie jest sie ani slodkim ani iskrzacym to jaki wowczas dominuje ethereal? Alabastrowy, Krysztalowy? czy moze jakis inny jeszcze moglby byc?

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 5 Marzec 2017

      Jak najbardziej, zgadłaś. :) W opisach Ethereali wszystko jest wyjaśnione.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+SyE+IE+ME+EE/DW 6 Marzec 2017

      Mahoniowy, czasem Karmazyn, prawdopodobnie wszystkie ethereale zawierające Noble (oprócz AE), zwłaszcza jeśli masz więcej niż jeden z wymienionych pierwiastków. Ja jestem SG, ale moja aura jest na dobrą sprawę bliższa TR :D winę za to ponosi dominujący karmazyn (wyostrzone rysy twarzy), GE na drugim miejscu i obecność Mahonia.
      We wpisie “etherealowe diagnozy” jest zdiagnozowana Bette Davis (niezbyt innocentowa aura imho) i Judie Dench, SG o aurze FG, też ciekawy przypadek. Zobacz na ich ethereale, pooglądaj zdjęcia.

    • Moderator - lothlorien 6 Marzec 2017

      Dodam jeszcze, że posiadane pierwiastki (Noble, Innocent, Youthful, Ingenue) się nie kumulują :)

      Nie da się również skumulować pierwiastków przypisanych Etherealom. Np. jeśli posiadamy kilka nakładek zawierających w sobie pierwiastek Innocent, nie oznacza to, że mamy Innocent na niebotycznie wysokim poziomie.

  • Dziekuje za odpowiedzi, jeszcze jedno mnie nurtuje odnosnie fryzury w wiekszosci etherealach dominuja dlugie lub poldlugie wlosy, a czy mozna jakiemus etherealowi przypisac wlosy krotkie np takie do brody lub do polowy szyi? Na kolazu Swietlistego widze kilka twarzy w krotszych wlosach, ale nie ma jeszcze opisu, wiec nie wiem czy to sie jego tyczy czy tez nie, czy jest jakis ethereal, ktory jest za krotsza fryzurka?

    • Moderator - lothlorien 6 Marzec 2017

      Znów zacytuję Gretę:

      Klasyczny bob to będzie Kryształowy. Messy bob – Francuski. Krótkie fryzurki najbardziej pasują przy mocnym Świetlistym, który nie łączy się mocniejszymi rysami.

  • Em. (SC+FE+KrE+GE+BaE+EE+WE) 7 Marzec 2017

    Mam pytanie do ekspertek perfumowych:)
    Jak myślicie jakie Ethereale wyrażają te zapachy:
    1. Un Jardin sur le Nil, Hermes
    2. Eau de Pamplemousse, Hermes
    3. Un Jardin en Mediterranee, Hermes?
    Są to moje najukochańsze zapachy i od lat nic ich nie może przebić w moim ososbistym rankingu. W czołówce jest jeszcze Beskresny Voyage, więc w tych powyższych też go podejrzewam.
    Cokolwiek by to nie było – siedzi mi w duszy ;)

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 7 Marzec 2017

      Droga Em :)

      Akurat kojarzę Un Jardin sur le Nil Hermesa, bo sama je uwielbiam <3 Już szykuję pieniążki na ten zapach :) Mi osobiście kojarzą mi się Słonecznie i Królewsko :)
      Niestety, dwóch ostatnich nie znam. A Voyage… zgadza się – jest Bezkresny.

    • Em. (SC+FE+KrE+GE+BaE+EE+WE) 7 Marzec 2017

      Avarati! Wiedziałam, że się zjawisz :D <3

      Królewski i Słoneczny -to może być ten trop! Taka szlachetna duma…

      Co ciekawe w tym fanklubie jest też moja Syrenia siostra i i nie wiadomo jeszcze jaka (ale podejrzewamy, że Kryształowa) mama. Co kilka miesięcy wymieniamy się tymi 4 zapachami. Musi być w nas jakiś wspólny etherealowy gen- jakaś duma,rześkość, niezależność…

      Pozostałe dwa krążą wokół tych samych klimatów co ogrody Nilu. Bardzo bardzo bym chciala bardziej się rozwinąć, żeby Ci je zareklamować, ale niestety nie umiem o perfumach mówić tak pięknie poetycko jak niektórzy. Bardziej je czuję ;) Jeśli jesteś fanką Nilu, myślę że pokochasz też Pamplemousse i Meditarranee. Jeden tylko problem z Pamplemoussą, że nietrwałe.

  • Em. (SC+FE+KrE+GE+BaE+EE+WE) 7 Marzec 2017

    Próbuję rozgryźć Keirę, bo lubię ten jej skromny, mało gwiazdorski styl:)
    Ciekawe, że mimo, że w typologii Kibbe jest ostrzejszym typem od Amal Clooney, to jednak może sobie pozwolić na większą miękkość niż Amal (no chyba, że tak naprawdę nie może:D )

    Więc poza Francuskim obstawiam tak:
    -Różany
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/78/06/d0/7806d0a37c73bc5db3f25ac2a1eeab99.jpg
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/83/fe/da/83feda38cb178e64fb4dbc402f134786.jpg

    -Wietrzny
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/06/3d/dd/063ddd2d03db30fa10d3461b2fd8c36e.jpg
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/8b/d5/dd/8bd5dde6a882ec73dbeb1dd206c122cd.jpg

    -Karmazynowy
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/f3/4c/9c/f34c9c1fc2d5b4e02367e62f7d78653c.jpg

    Gwiezdny
    http://ind5.ccio.co/9F/y3/j5/e9026ba5860e0dc2e52a0a25d5122a3c.jpg

    A tu może miks Syrenio-Francuski? (szukałam czegoś Syreniego bo jakoś mi ona pasuje do syrenich twarzy)
    http://cdni.condenast.co.uk/592×888/k_n/keira-knightley_glamour_6sep13_FM_b_592x888.jpg

    Trafiłam z którymś? :)

    • Trafiłaś :D

      Keira Knightley – Dramatic – Francuski + Słoneczny + Różany + Karmazynowy + Wietrzny

    • Em. (SC+FE+KrE+GE+BaE+EE+WE) 7 Marzec 2017

      Super! :D
      Intensywne studiowanie Amal i Olivii trochę wyćwiczyło oko ;)

      Patrzę teraz na gwiezdną Keirę i faktycznie nie olśniewa tak jak prawdziwe Gwiazdy.
      Słonecznego nie potrafię jeszcze wychwycić w rysach twarz, za to znalazłam ładną słoneczną Keirę:
      http://namonitore.ru/uploads/catalog/znamenitosti/keira_knightley_v_belom_plate_i_milnie_1280.jpg

    • W rysach Keiry mocno widać Różany. Słoneczny Tworzy jej typ bazowy. Nie da się też ukryć, że sama twarz również nosi cechy Dramatic. Mamy różano-dramatyczną mieszankę :D

    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE/TA 7 Marzec 2017

      To dlatego jest trochę podobna do Natalie Portman :D

    • Em. (SC+FE+KrE+GE+BaE+EE+WE) 7 Marzec 2017

      Zauważyłam, że Keira ma bardzo zbliżoną konfigurację do Anji Rubik, jednak przy ich porównaniu dopiero widać moc Słonecznego u AR i moc Różanego u KK.

      Eufrozyno, na tym zdjeciu jest jakby mieszanka KK i NP ;)
      http://www.adweek.com/files/imagecache/node-detail/news_article/chanel_keira_knightley_hed_2014.png

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+SyE+IE+ME+EE/DW 7 Marzec 2017

      W Gwiezdnych Wojnach Keira grała sobowtóra Natalie, z tego, co pamiętam :)

    • Bazowali na Różanym :D

    • Iskra (DC, Świetlisty+WE+IE+KarE/TSu) 7 Marzec 2017

      Em. – nieźle Ci wyszła ta analiza :), i fajne zdjęcia, dzięki! Widzę też to podobieństwo KK do Natalie Portman, na tym ostatnim zdjęciu wręcz uderzające.
      Greto – dzięki za pełną konfigurację KK.
      A inna sprawa, że tak jak nauczyłam się mniej więcej oceniać typ Kibbe po sylwetce tak nie umiem wyłapać Etherali z twarzy. Greta wspominała już o Wietrznyc twarzach, teraz Różany w twarzy – ja tego nie widzę. Ale to nic, czytanie gotowych analiz jest dla mnie równie ciekawe.

    • Em. (SC+FE+KrE+GE+BaE+EE+WE) 8 Marzec 2017

      Dzięki Iskro:)
      U mnie odwrotnie – dużo trudniej jest mi trafić z typem Kibbe niż z Etherealem. Przestałam ufać swoim kibbowym sądom, po tym jak pomyliłam się co do samej siebie.
      A z Etherealami to lubię sobie tak patrzeć i patrzeć na twarze ich przedstawicielek i szukać tego wspólnego pierwiastka – i czasem coś dostrzegę:D Wciąż jednak najłatwiej jest mi wyłapać Ethereale po samych stylówkach.

  • Dziewczyny pomozcie, otoz bardzo malo w sklepach, w sieciowkach jest bluzek typu SG, za to duzo takich delikatnych ,zwiewnych, ktore nieukrywam, ze mi sie czesto podobaja, mam do nich slabosc i nie wiem do jakiego stylu tego typu bluzki nawiazuja, do Soft Natural, Soft Classic, Romantic? a moze nawiazuja do jakiegos Ethereala? Pytam by umiec rozrozniac i mimo zauroczenia tymi bluzkami, podswiadomie nie mylic ich z SG.. bo diabel czasem kusi w tym kierunku co nie ma :-) ponizej typy bluzek o ktorych mowie:

    http://static.zara.net/photos///2017/V/0/1/p/2192/379/712/2/w/560/2192379712_1_1_1.jpg?ts=1485953700044

    http://static.zara.net/photos///2017/V/0/1/p/9878/054/251/2/w/400/9878054251_2_1_1.jpg?ts=1485941883567

    http://static.zara.net/photos///2017/V/0/1/p/5644/060/804/2/w/400/5644060804_2_1_1.jpg?ts=1485536074439

    http://static.zara.net/photos///2017/V/0/1/p/1198/022/251/2/w/400/1198022251_2_1_1.jpg?ts=1485954505591

    • Moderator - lothlorien 8 Marzec 2017

      Bardzo proszę o wstawianie bezpośrednich linków do zdjęć ubrań, nie do sklepowej strony.

  • Dobrze, rozumiem, dziekuje za zwrocenie uwagi, bo nie wiedzialam w jaki sposob wstawiac zdjecia.

  • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 8 Marzec 2017
    • Eufrozyna SN+KrE+SłowE+GE+KE/TA 9 Marzec 2017

      Krój raczej SN, zwłaszcza dół.

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 9 Marzec 2017

      Szkoda. Znowu coś dla SN wpadło mi w oko :/.

    • Espeno, tego rodzaju “spływające” elementy dekoracyjne jak boczna draperia w tej sukience Kibbe przypisywał rozmaitym typom softowym więc wydaje mi się, że musi odpowiadać za nie jakiś wspólny yinowy E. Zastanawiam się tylko jaki. Najbardziej chyba pasowałby tu Syreni?

  • Jakim typem Gamine bedzie nasza aktorka Aneta Zajac?

  • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 9 Marzec 2017

    Widzę, że Robert Plant zdiagnozowany :D. Jeden z niewielu D,
    którzy na prawdę mi się podobają :). Taka ciekawostka – dzisiaj
    miałam sen z nim związany – jakby przeczucie :P. Szkoda,
    że nie dzielę z nim żadnego E :/. Swoją drogą, fajne się wpasował
    w lata siedemdziesiąte z tymi długimi włosami, Bezkresnym
    i Wietrznym E :). Jak widać, do dziś lubi się tak nosić.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 9 Marzec 2017

      Jeden z niewielu facetów, który się nam podoba jednocześnie, haha :D

      I jeszcze trzy wspólne Ethereale! <3 A miałam się pytać, jakie Ethereale siedzą w muzyce Led Zeppelin <3

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 9 Marzec 2017

      Z tym podobaniem się, to masz rację :P.
      Te jego włosy <3. Ach, marzę o tym, by wróciła
      moda z lat siedemdziesiątych :P. Chociaż
      by było na co popatrzeć, a nie te wygolone boki :/.

      A wiesz, że dzisiaj cały czas słucham Zeppelinów :).
      Myślę, że na pewno jakieś Bezkresne będą, bo są inspiracje
      hipisowskie, może Mahoniowe, bo orientalne też.
      I wietrzne, bo w końcu rock and roll :D.

  • Tak, Zeppelinów:) Najwspanialsza muzyka na ziemi:) A Plant to moje męskie alter ego.

    • Espena (C + BaśE + SłowE + IE + GE + KarE) 10 Marzec 2017

      I Jimmy Page zdignozowany :P.
      Jednego byłam pewna, tego IE :). Jak on młodo wygląda!
      Choć w moim typie nigdy nie był.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 10 Marzec 2017

      Ach… ten Jimmy jest cudny, o kurczę ;) I wiadomo – on MUSIAŁ mieć te Inguene :)

  • Które E wpisują się w styl TR oprócz Gwiezdnego?

    • Greta napisała gdzieś, że częstym bonusem do TR jest Karmazyn. A jak się patrzy na styl TR: ozdoby głowy i print demask to wychodzi na to, że chyba też trochę Królowa.

    • Moderator - Magda 10 Marzec 2017

      Luci, Gwiezdny Ethereal często jest wpisany w typ TR. Królowa jest mocniejsza. Może, ale nie musi pojawić się wśród Ethereali przedstawicielek TR.

    • Mi bardzo dużo w kwestii składowych TR rozjaśnił Karmazynowy. Wydaje mi się, że Kibbe ten pierwiastek olał, skupiając się mocniej na GE. Zwłaszcza w opisach biżuterii można to odczuć. Jeżeli Królowa jest w jakimś sensie mocniejszym Gwiezdnym, to by wiele tłumaczyło, tz dlaczego mam problem z określeniem gdzie kończy się GE a zaczyna Królowa. :)

      Czy faktura karakułów jest GE? Nie widzę tam futer na zdjęciach, ale jest bluszcz i sukienki Dolce Gabbana – one mają taką “karakułową” powierzchnię.

    • Karmazynowy w TR pełni funkcję pierwiastka Dramatic. Jednak nie może on występować w dużej dawce, jako że TR to przede wszystkim typ romantyczny.

      Zauważyłam, że wiele kobiet z mocnym Karmazynem samowolnie typuje się na TR (patrz pewna pani prowadząca grupę TR na FB). Tu wpadają w pułapkę. Stosowanie stylu TR (w dodatku często przerysowanego, gotyckiego) powoduje, że karmazynowe panie (np. z bazą DC, SC) na własne życzenie uzyskują wiedźmowaty wygląd.

      Karakuły przejdą przy GE, ale w małych ilościach. Najlepsze będą obszycia, ewentualnie przy mocnej kolorystyce krótsze kurteczki (nigdy długie futra).

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+SyE+IE+ME+EE/DW 11 Marzec 2017

      “Stosowanie stylu TR (w dodatku często przerysowanego, gotyckiego) powoduje, że karmazynowe panie (np. z bazą SC) na własne życzenie uzyskują wiedźmowaty wygląd.”
      Oesu to o mnie xD przy czym za efekt wiedźmy odpowiada u mnie makijaż bazujący na zbyt ciemnym oku i klasycznie czerwonej szmince.

    • Musisz pamiętać o tym, że mimo konkretnego Karmazynka jesteś typem SG, a nie np. Dramatic.

    • Yen, rozśmieszyłaś mnie. :D Ciekawe czy każdy ma swój przepis na prezencję wiedźmy. Bo ja mam doskonały. ;)

      Greto, przyznam, że po odkryciu Twojego bloga straciłam zainteresowanie Kibbowymi grupami na FB, ale być może wiem o kogo chodzi. Mi ten Karmazynowy dobrze zobrazował, to o czym wspominasz w kontekście FG, tj że typ nie musi być wewnętrznie jednorodny (bo składa się na niego kilka czynników) i że przynależność do typu nie oznacza automatycznie posiadania wszystkich związanych z nim pierwiastków w przepisowym natężeniu. Wcześniej typologia Kibbe wydawała mi się świetna, teraz widzę jak bardzo była sztywna i uproszczona. ;)

      W kontekście karakułów rozważałam jeszcze Baśniowy. On też ma takie głębsze faktury….

    • W typologii Kibbe mamy genialnie rozpracowane fasony i co za tym idzie wytyczne dotyczące podkreślania atutów sylwetki. Byłoby o wiele lepiej, gdyby Kibbe nie narzucił bazom Ethereali/typów kolorystycznych. To niestety sprawia, że kobiety które nie są czystymi typami, czują się mocno zagubione stykając się z tą typologią.

      Baśniowy spokojnie poradzi sobie z karakułami :D

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 11 Marzec 2017

      Greto, pewnie dlatego tak robią, bo ten styl jest właśnie taki teatralny,
      (jak nazwa wskazuje), widowiskowy i piękny :). Swoją drogą, znam trochę
      kobiet, które się robią na takie gothki, a mają jakąś romantyczną bazę.
      Dobrym przykładem by była koleżanka ze studiów, którą podejrzewam
      o bycie R, o tyle dobrze, że jakaś Zima :).
      W temacie kobiet prowadzących blogi, już kiedyś pisałyście, że Maria
      z USK jest DC. A Vintage Girl, będzie R czy SG? Bo się ostatnio
      zastanawiałam.

    • iwona (G+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssu) 11 Marzec 2017

      Yen, pocieszę Cię, w takim makijażu też wyglądam jak wiedźma. I jeszcze staro.

    • Wydaje mi się że to jest też trochę tak, że składowe ethereale TR nie są wcale zbyt jednorodne. Kiedy ktoś sugerując się KarE, kupuje TR w pakiecie i zaczyna korzystać również z GE (a nie posiada tego pierwiastka), to efekt po prostu nie może być dobry. GE jest inne niż KarE, łagodniejsze, dużo bardziej yin…

    • Bardzo bym chciała zobaczyć TR bez karmazynka. :D A bez Gwiezdnego to już w ogóle. ;) Pytanie, czy takie TRki istnieją. Szukałam ich wśród córek znanych panów TR – zgodnie z tym, że kobiety często dziedziczą kibbotyp po ojcu i niestety się zawiodłam. :P Aleksandra Linda, podobnie jak Lily Rose Depp to chyba FG odziedziczone z przekory po mamie albo babci. Badanie Ethereali wśród TR to utrudniona sprawa przy takiej ilości materiału. :D

      Córka Lindy dla ciekawskich:
      https://i.wpimg.pl/392×600/i.wp.pl/a/f/jpeg/34942/All-ONS_00911279-Aleksandra_Linda.jpeg

    • “Byłoby o wiele lepiej, gdyby Kibbe nie narzucił bazom Ethereali/typów kolorystycznych.”

      A czy podobny problem nie dotyka analizy kolorystycznej? Tj, że jej efekty są uproszczone, bo nie uwzględniają różnorodnego wpływu E? Szczerze mówiąc, to patrząc na osoby zajmujące się profesjonalnie analizą kolorystyczną często myślałam, że wcale nie wyglądają jakoś olśniewająco jeśli chodzi o kolory, że ich stylizacje są zbyt płaskie kolorystycznie.

      Fajna sprawa ten Baśniowy, ale odnoszę wrażenie, ze wolał by żyć wewnątrz baśni, a nie chadzać ulicami pełnymi współczesnych, szarych samochodów. ;)

      Saro, no właśnie też się nad tym zastanawiałam, czy takie rzeczy są możliwe. :)

    • Trafiłaś w samo sedno i jednocześnie w słaby punkt zwyczajnej analizy kolorystycznej. Ewidentnie jest tak, że Ethereale mają bardzo duży wpływ na to, które kolory nam pasują. Bardzo często jest to tylko część barw z palety. A bywa i tak, że za sprawą Ethereali dziwnym trafem służą nam kolory z innych palet.

      Zauważam też, że podobnie jak przy typach wg Kibbe, istnieje pewien procent osób, które nie są czystym typem kolorystycznym.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+SyE+IE+ME+EE/DW 11 Marzec 2017

      Greta- staram się pilnować ;)
      Luci, pewnie każdy ma jakiś przepis na stylistyczny dramacik. Na blogu już nam oficjalnie funkcjonują 3 syndromy- syndrom Dziecka Konduktora, Syndrom Rozdeptanej Żaby i Syndrom Wiedźmy :twisted:
      Iwona- O to to. 10 lat starzej z miejsca.
      Sara, dla mnie nietypową przedstwicielką TR jest Jennifer Love Hewitt.

    • Naturalnie i oczywiście ;)

    • Greto, no i jak teraz wyglądają ci wszyscy koloryści powtarzający jak dogmat, że nie ma typów mieszanych (skąd niby mieliby to wiedzieć: widzieli wszystkich ludzi na ziemi, czy co?). ;D Miałam wielką nadzieję, że jest właśnie tak jak napisałaś. To ma o wiele więcej sensu.

      Yen, a ja mam jeszcze syndrom kijanki, no i syndrom ofiary losu…

    • Koloryści nie przyznają się do tego, że istnieją osoby o wielowymiarowej kolorystyce, ponieważ straciliby pracę :D Poza tym, pewnie nie potrafią tego wyjaśnić. A sokoro brak wyjaśnienia, nie ma tematu.

      Jestem SS (skoro muszę wybrać jeden typ), ale dziwnym trafem pasuje mi wiele kolorów TS oraz niektóre LS, LSp., TSp. i SA. Kiedyś nie dawało mi to spokoju, teraz już wiem, że stoją za tym moje Ethereale.

      Na szczęście mam Księżycowy, który wyzwolił mnie od kolorowego zawrotu głowy :D

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 11 Marzec 2017

      Dodałabym od siebie Syndrom bezdomnego i Syndrom Pameli, na takie dwa cierpię. XD
      Te intensywne czerwienie, które noszę czy mocne fiolety nie są LS i jak internety kazały mi się z nimi rozstać to było nope “analiza kolorystyczna jest zła i bez sensu”. XD Wyszłam z założenia, że muszę się trzymać odpowiedniego poziomu ciepła/zimna i nie przeginać ani w stronę zgaszonych ani mega intensywnych kolorów i tyle.

      Greto, księżycowy traktuję jako zbawienie, uwielbiam kolory ale jak nie wiem co w tym temacie zrobić i jaki kolor wybrać to wybieram jakieś szary, względnie czarny i z głowy. :D

    • Ty masz jeszcze Karmazynowy. Ten też może skutecznie wyzwolić od kolorystycznego zamieszania. Podobnie jak Słoneczny tyle, że ten jest dużo mniej praktyczny :D

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+SyE+IE+ME+EE/DW 11 Marzec 2017

      To ma sens. Aż przypomniałam sobie żywą dyskusję ze Stylowej Szkółki na temat tego jak bardzio jesiennie może sie ubrać DW- to właśnie ta złożoność kolorystyki (determinowana przez Ethereale) wyjaśnia, dlaczego niektóre DW z powodzeniem mogą pożyczać kolory DA, które inne DW (np. wyżej podpisaną) by zabiły :>

      Luci, przybliż nam pojęcie syndromu kijanki xD

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 11 Marzec 2017

      Heh, już kiedyś się żaliłam, że każdy z moich E ma inny pomysł na kolorystykę, pewnie dlatego uwierzyłabym w prawie każdą diagnozę kolorystyczną :D

    • Nie ma jak wtedy, kiedy niekoniecznie czysty typ bazowy łączy się z niekoniecznie czystym typem kolorystycznym :D Ogólnie szałowo :D

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 11 Marzec 2017

      To ja przy mojej gromadce wygrałam los na loterii, jestem zdecydowanie chłodna XD nie dałam sobie wcisnąć, że jestem wiosną. :P

      Gorzej jeśli sama sobie cyrk kolorystyczny wprowadzam bo “oretyjakiładnykolormuszetomiecbotakiśliczny”-mózg zlasowany.

    • A ja mam taką ładną szaro-srebrną szafę :D Wystrzałowe dodatki to kolor dżinsu na dżinsach, czerń i biel XD

    • Hej, co za dyskusja! Dziewczyny, a miałyście tak, że kiedy farbowałyście włosy na zupełnie inny kolor np. z naturalnie brązowych czy blond na rudy albo z naturalnie czarnych na burgund, czy robiłyście ombre, to potem kupowałyście podświadomie inne kolory ubran albo inne faktury materiałów niż kiedy miałyście “swój kolor”? Nie wiem czy do końca dobrze to wyjaśniłam

    • Bad Cat 11 Marzec 2017

      Hehe, od siebie dodam syndrom sierotki Marysi / ubogiej krewnej :D Wyglądam tak, jak założę sweter zapinany na guziki, zwłaszcza w zestawie z balerinami.
      Też się chętnie dowiem, na czym polega efekt kijanki :)

    • “Ty masz jeszcze Karmazynowy. Ten też może skutecznie wyzwolić od kolorystycznego zamieszania. ”

      Czarna szafa i święty spokój od wszelkich dylematów z zestawianiem kolorów. :D

      Efekt kijanki uzyskuje się maskując talię, gdy nie należy tego robić, a zarazem jest się osobą szczupłą. Sylwetka wygląda wtedy jakby czegoś jej brakowało, traci kształt, obfitość, słowem cały czar pryska i nikt nie widzi już zgrabnej klepsydry tylko mizerną kijankę. ;)

      A czym jest syndrom Pameli? :D

    • Aga SG/AE+KarE+GE+WE+BaE+FE+RE+SyE/DW 12 Marzec 2017

      Lisek, ja się kiedyś pofarbowalam na ciemnorudy, a potem na ciemnoczerwony i nosiłam do tego jesienno-zimowe kolory. Jesienna kolorystyka mi nie szkodzi o ile nie nosze jej na duzych powierzchniach i oscyluje w okolicach DA (a nie total TA) ale te czerwone włosy to wybitnie nie to, choc na zdjeciach wygladaja niby fajnie. Nie umiałam sie kompletnie odnalezc w analizie kolorystycznej, bo internety sa pelne herezji typu : rozowe podtony to typ chlodny a zolte cieply. Walczylam wowczas tez z cera, ktora przez te czerwone wlosy wydawala sie jeszcze bardziej rozowa niz przez zluszczanie :P
      Koniec koncow wrocilam do swojego naturalnego koloru, znalazlam tez swoj idealny podklad mineralny i bardzo sie ciesze, ze te eksperymenty juz za mna :D :D :D

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 12 Marzec 2017

      U mnie w szafie, jak u typowej malarki, wszystkie kolory :D.
      Jeszcze pozostałości pasteli, bo w wieku nastoletnim lubiłam
      takie kolory :P. No i najmniej brązów i innych ciepłych, jakoś
      zawsze czułam, że to nie moja bajka :). Z drugiej strony kiedyś
      robiłam sobie czerwone pasemka i zastanawiałam się nad rudym,
      bo (niby) by mi pasowały. W sumie kto wie, niby do IE pasują
      rude, choć nie wiem, jak się do ma do mojej Zimy.

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 12 Marzec 2017

      Sukcesywnie zbieram w swojej szafie szarości, do tego jest w niej sporo czerni i… do tego wszystko inne w ilościach zatrważających. Zielenie, czerwienie, niebieskości, fiolety, róże nawet, żółcienie, jakieś korale ostatnio… Kolorowy zawrót głowy.

      Luci, syndromem Pameli nazywam moment kiedy zakładam gładki dopasowany golf, ewentualnie wysoko zabudowaną dopasowana bluzkę i nagle mój biust zaczyna się wydawać wyzywająco duży. W takim układzie najpierw idzie biust, a za nim dopiero ja, dramat. XD

    • Wiecie co, zaintrygowałyście mnie tymi karmazynowymi paniami z FB, które typują się na TR, zrobiłam poszukiwania i też chyba wiem o kogo chodzi. :D A myślałam, że to ja cierpię na syndrom etherealowego naciągacza. :P
      Co o do kolorów, to jestem obecnie Soft Summer, skręcającym w kierunku czystej wiosny, jesli chodzi o korzystne barwy. ;) Kolory u mnie nie mogą być tylko przypudrowane albo przygaszone – pod tą warstwą muszą być też wyraziste. Dobrze też znoszę szklisto-landrynkowe barwy, które zaleca się Czystej Wiośnie, ale muszę spełnić jeden warunek – żadnej krostki i zaczerwienienia na twarzy. :D Natomiast typowa przygaszona, pozbawiona kontrastów paleta i zalecenia dla Soft Summer bardzo rozmydlają mój wygląd. ;)

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 12 Marzec 2017

      Właśnie z tego wszystkiego zapomniałam napisać. Jeśli chodzi o włosy to miałam już i rozjaśnione (nie drastycznie ale to nie był najlepszy pomysł), brązowe, brązowo-rude, rude (bo brąz się sprał), ciemny blond/jasny brąz (w sensie ciemniejszy niż mój naturalny), a teraz mam kolorowe(czasem intensywne czasem mniej) i zawsze nosiłam się w tych samych barwach, w których nosiłam się przed farbowaniem.

      Jako LS podkradam kolory od TS, BW i najchłodniejsze kolory z LSp. Nie wiem, do której palety podpiąć ten ciemny turkus, który robi mi magiczne rzeczy z twarzą, muszę to wykminić.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 12 Marzec 2017

      U mnie musiały nieźle namieszać Ethereale, bo mam w swojej szafie kolory zimy, jesieni i lata :D Najmniej korzystnie jednak czuję się w mocnych i ciepłych kolorach, neony, ogniste pomarańcze i żółcie… nie. Coraz bardziej przychylam się do teorii, że jestem TS, tak jak mój tata (też ma WE i też jest FG), chociaż wolałabym być TW, DA lub DW. Chociaż ile ludzi, tyle opinii tak naprawdę, bo słyszałam mnóstwo teorii na temat swojej kolorystyki. xD

    • Chupa, aaa syndrom sweterka… Domyślam się, że są kręgi, w których budzi duży entuzjazm. ;D

      U mnie niestety zmiana koloru włosów co najwyżej ogranicza ilość kolorów których mogę używać . ;)

    • Łasica 14 Marzec 2017

      Potwierdzam wpływ ethereali na kolorystykę :D W mojej szafie jest 80% czerni, głównie ciemne kolory, czerwień, róż, fiolet (różany, karmazyn, baśniowy). Lubię też jesienne kolory (królewski, mahoń, bezkresny), ale raczej w dodatkach. Moja paleta to BW, ale w wydaniu energetycznym by nie przeszła :D

  • Konia z rzędem temu, kto poda przykład KE + FE. :)

    • pimkiem (C/LSp) 10 Marzec 2017

      Eee Eva Green?

    • Barry Allen (SN + IE + SE + GE + KarE) 11 Marzec 2017

      Alison Sudol.

    • Alison Sudol wygląda podobnie do kogoś, kogo posądzam o tę kombinację. Nawet ta pyzatość się zgadza. :)

    • panna Mary 12 Marzec 2017

      “Nie ma jak wtedy, kiedy niekoniecznie czysty typ bazowy łączy się z niekoniecznie czystym typem kolorystycznym”
      Właśnie o coś takiego siebie podejrzewam. Kiedyś analiza kolorystyczna dała mi jasną wiosnę, ale… no ale są ale ;). Ze swoich testów to nie wiem, czy jestem G z E skręcającymi w stronę FG, czy też odwrotnie (a może jeszcze coś innego…). Czekam grzecznie ale niecierpliwie w kolejce na werdykt Grety bo czuję się mocno zagubiona i jednocześnie ciekawa czy i w jakim stopniu mam rację ;)

  • Jaki ethereal odpowiada za to, że komuś pasują dekolty typu woda i drapowania, chociaż typ bazowy nie przewiduje takich elementów?

    • Barry Allen (SN + IE + SE + GE + KarE) 12 Marzec 2017

      Wydaje mi się, że Syreni, ewentualnie Słowiański.

    • Syreni i Kryształowy. Przy czym i w jednym i w drugim “woda” musi być delikatna.

      Mocną wodę mamy w typie SD. Co oznacza, że Kibbe jako pierwiastek Soft umieścił tu Syreni Ethereal. Tu dekolt woda może być bardziej wyrazisty, co wynika już stricte z wytycznych bazy.

    • Bad Cat 12 Marzec 2017

      Dziękuję za odpowiedź :) A Księżycowy i Bezkresny nie? One nawiązują do SN, który lubi drapowania.

  • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 12 Marzec 2017

    Dla zainteresowanych pozwalam sobie tradycyjnie przypomnieć (i dodać ładny obrazek) . :D
    Pełnia 12.03 o 15:55
    Audycja w trójce 13.03 o 00:05

    Full Moon Pelnia Ksiezyca

  • Mam pytanie jaka jest roznica miedzy Ksiezycowym etherealem a Wietrznym etherealem w ubiorze, bo na przykladach zdjec Jessici Alby i Olivi Palermo jakos ich nie rozrozniam i je myle i to co myslalam, ze jest Ksiezycowym okazuje sie Wietrznym i na odwrot…

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 12 Marzec 2017

      Wietrzny czerpie ze stylu Natural i elementów Dramatic. To mocny, rockowy styl, dżinsy, skóra, ostre dodatki, mocne detale i wzmocniona paleta prawdziwego lata (skórzana czerń). Ostre dodatki, ostra muzyka ;) Księżycowy jest bardzo łagodny, to przede wszystkim szarości i srebro, delikatności, marmurki… To tak jak porównać Joan Jett z Suzanne Vega ;)
      Pamiętaj, że ich prawdziwe esencje znajdują się w opisach Ethereali, a nie w stylówkach gwiazd :)

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 12 Marzec 2017

      Księżycowy jest przede wszystkim monochromatyczny, dużo szarości i spokojniejszy. Bardziej minimalistyczny. Wietrzny posiada takiego rockowego pazura

  • Jakie zestaw etheral posiada:
    Caire Danes
    Alicia Keys (czyżbym znalazła nową SC?Czy ona była diagnozowana?)

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 12 Marzec 2017

      Zdaje się, że Alicia była już diagnozowana jako SC :).

    • Moderator - lothlorien 13 Marzec 2017

      Alicia nie była diagnozowana.

  • Dziekuje powyzej dziewczyny za odpowiedz! Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz , jakie najczesciej ethereale wystepuja u SG? Syreni, Rozany, Basniowy… moga wystepowac jakies jeszcze?
    Drugie to to, czy jak SG na przyklad posiada Krysztalowy etehreal, to jak ma go zaadaptowac by sobie nie zaszkodzic? Tylko same dodatki dawac, nie bedzie to za malo? Bo mowi sie, ze fason danej rzeczy wg bazy i reszta wg ethereala, ale czesto jest tak, ze nie ma jak czegos takiego znalezc ,bo zazwyczaj takie rzeczy wg Krysztalowego sa tylko i wylacznie w krojach i fasonach Krysztalowego, mam nadzieje ,ze rozumiecie, ze nie zagmatwalam, to co wowczas? Mozna mimo wszystko taka np bluzke Krysztalowego przy SG nosic, najwyzej bardzo dobrze dobrac ja rozmiarowo, by byla dopasowana z cala reszta SG czy jak to pogodzic?

    • Aga SG/AE+KarE+GE+WE+BaE+FE+RE+SyE/DW 13 Marzec 2017

      Tutaj nie ma reguły, u SG tak jak w każdym typie może wystepować każda Etherealowa kombinacja.

    • Aga, śliczne masz zdjęcie w avku, przepiękne, piękny makijaż i jaki bujny włos!!!! :D

  • Dzieki Aga! Myslalam, ze moze ktores ethereale wystepuja np czesciej u danej bazy niż inne..

  • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 13 Marzec 2017

    Czy Tori Amos ma Baśniowy E? Tak patrzę na jej zdjęcia
    i pierwsze skojarzenia :).

  • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 15 Marzec 2017

    Mam małe pytanko, jaki Ethereal lubi się z szerokimi rękawami? Czyżby Bezkresny?? :)

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 15 Marzec 2017

      Bezkresny chyba najbardziej łączy się z takimi nietoperzowymi rękawami jak w kimonach, ponczach i narzutkach :) Może Królewski, jeżeli rękawy są ciężkie i długie? W kolażu KrE jest kilka szerokich rękawów. A jeżeli są tiulowe i delikatne (chociaż zakładam że nie o takie Ci chodzi :D ) to mogłoby podchodzić pod coś delikatnego i zwiewnego, Syreni itp.

  • Aga SG/AE+KarE+GE+WE+BaE+FE+RE+SyE/DW 15 Marzec 2017

    W styl ktorego Ethereala wpisuja sie klasyczne koszule? Przyznam, ze lubie, gdy sa taliowane i noszone “po gaminkowatemu” z podwinietymi rekawami, bardziej casualowo niz elegancko, businessowo. Czy to FE?
    Kto się lubi z koszulami? ;)

    • Em. (SC+FE, KrE, GE, WE, EE) 15 Marzec 2017

      Myślę, że klasyczne koszule lubi Sloneczny Ethereal, bo w końcu dąży on do Classic ;)

      i może też Kryształowy, jeśli bardziej miękkie linie.

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 15 Marzec 2017

      Wydaje mi się, że FE również lubi koszule.

    • Moderator - lothlorien 15 Marzec 2017

      Koszule z kołnierzykiem to SE (te bardzo klasyczne, w stylu DC) i FE (stylizowane od niechcenia, nonszalancko).

      Em., Słonecznemu najbliżej do Dramatic Classic ;)

    • Em. (SC+FE, KrE, GE, EE, WE) 15 Marzec 2017

      Zgadza się lothlorien – namieszałam!

      Koszula z tej stylówki też wygląda dosyć klasycznie:
      http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2017/02/krysztalowy.jpg

    • Moderator - lothlorien 15 Marzec 2017

      Stylizacja jest Kryształowa ze względu na kolorystykę, płynność, minimalizm i yinowe elementy. Stricte kołnierzyk oraz buty nie podlegają pod KryE.
      Teoretycznie można opisywać w ten sposób każdą stylizację, ale byłoby to czasochłonne i jednak wprowadzałoby spore zamieszanie w opisach.

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 15 Marzec 2017

      A ciekawe, który E ich (koszul) nie znosi? Bo ja pomimo bycia DC, posiadania FE oraz SE czuję się w koszulach jak pani z banku lub poczty (bez obrazy dla pań z banku i poczty, które podziwiam). “Zniesę” ewentualnie dżinsową koszulę, ale generalnie fatalnie czuję się w kołnierzykach i stylu tak mocno oficjalnym. IE? RE?

    • iwona (G+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssu) 15 Marzec 2017

      Dodam tylko do wyjaśnień Pani moderator, że Olivia jest Gaminką, więc taka koszula, i tak noszona jest bardzo G.

      Arweno, uważam, że BE. Ale wiesz, że koszulę można nosić w sposób bardzo nieoficjalny? :-)

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 15 Marzec 2017

      Iwono, oczywiście :) Tylko, ze ja mam taki problem, że w stylizacjach BE wyglądam fatalnie, nieoficjalnie założona koszula na mnie wygląda niechlujnie. A zapięta i ułożona też niedobrze.
      Co do BE, to jest w konfiguracji, ale nie wpływa na styl. No ale może grozi palcem koszulom z samego końca :)

    • iwona (G+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssu) 15 Marzec 2017

      Może po prostu trzeba się pogodzić z tym że koszule się z Tobą nie identyfikują :-) Chyba każda z nas ma jakąś wytyczną typu bazowego, czy głównego E, z którą się nie polubiło, więc nic na siłę. Czasem nie lubimy się w czymś, co obiektywnie dodaje nam urody, ale po prostu nie czujemy tego, że to nasze, albo nie chcemy tak wyglądać.

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 15 Marzec 2017

      A to ciekawe, bo ja będąc SD i mając SE na trochę dalszym miejscu całkiem nieźle czuję się w koszulach. Pod warunkiem, że jest ładnie taliowana, nie jest dopięta do samej szyi,coś się na niej dzieje – jakieś marszczenie przy guziczkach i pod żadnym pozorem nie jest luźna. Efekt jest dość oficjalnie-drapieżny, szczególnie jak jest ciemna lub czerwona.
      Czasem lubię taki efekt badassa. XD Ale ja jestem dziwna.

    • Cat Ballou DC+ KryE+WE+FE+BaE 16 Marzec 2017

      Ja też jakoś nie lubię koszul. Mam jedną białą z czasów, kiedy jeszcze wierzyłam, że “każda kobieta powinna mieć w szafie białą koszulę” :-) ,założyłam ją 1 raz, w święta, wizyta u teściowej :-( Czuję się w koszuli strasznie nudziarsko i banalnie. Lubię natomiast dżinsowe koszule, ale muszą być dość ciemne i nieprzetarte za bardzo. Najbardziej jednak wolę dopasowane cienkie i gładkie sweterki, także golfy.

    • Ania(G+ŚE+WE+IE+SyE+FE+GE/DW) 16 Marzec 2017

      Moje Ethereale też kręcą nosem na koszule.Zielone światło mam na koszule bez rękawów noszone latem,ale to też nie ulubione moje bluzki-może IE,który lubi odsłaniać ramiona i dodatkowo gdy taka koszula ma iskrzący wzorek to pozwala.Wtedy koszulowa bluzka nie może być zapięta pod samą szyję.Może moja niechęć wynika z tego,że nie lubię gdy coś ogranicza moją swobodę ruchową a jestem typem,co w miejscu nie usiedzi.Podobnie mam z okryciami wierzchnimi-mam ochotę zrzucić by poczuć się swobodnie.Może WE pozwoliłby na noszenie rozpiętej i przewiązanej w talii-noszonej na gładki top?Plus ulubione podwinięte rękawy.Może to byłby sposób na koszule,który chyba wiele z Was Dziewczyn z powodzeniem stosuje.

    • Ania(G+ŚE+WE+IE+SyE+FE+GE/DW) 16 Marzec 2017

      Zgadzam się z Iwoną.Korzystanie z wytycznych bazowych i etherealowych to sztuka wyboru.Najlepiej byłoby i wyglądać najlepiej jak się da i czuć się komfortowo,ale dopóki się różnimy nie jest to takie proste i oczywiste.Ja ,,na ten przykład” nie czuję:iskrzących cekinów,francuskiej czerwonej pomadki i gaminkowych/wietrznych jeansów-nie są moje(choć jeansowa spódnica akurat jest moją ulubioną).Z własnego doświadczenia wiem,że czasem winne są przyzwyczajenia.Tak miałam ze spodniami,które mogły dla mnie nie istnieć w myśl ,że spódnica najlepszym przyjacielem iskrzącej Gaminki.Dopiero Greta te-jakby nie patrząc ograniczające przyzwyczajenia-zmieniła i polubiłam spodnie i szorty.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 16 Marzec 2017

      Ja uwielbiam koszule z kołnierzykiem, raczej oversizeowe, na pewno nie taliowane. Takie luźniejsze koszule w ogóle nie krępują ruchów. Mój FE je kocha, a BE nie ma nic przeciwko o ile są z naturalnych materiałów (nie lejące, fuj) i lekko wymięte ;) Wydaje mi się, że na przykład noszenie koszuli na kostium kąpielowy na plażę jest całkiem boho ;)
      https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/39/87/f0/3987f0994441ea753c69b5d6cae18588.jpg

    • Maja DC, AE, WE, KE 16 Marzec 2017

      Ja tam lubie koszule, ale musza byc krotkie i nietaliowane, najczesciej obcinam doly w chlopiecych koszulach coby siegaly max do polowy bioder, a najlepiej jak sa krotsze:-)
      Takie klasyczne kobiece, taliowane odpadaja:-)

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 16 Marzec 2017

      Wypowiadacie się wszystkie w kwestii koszul, to i ja coś dorzucę.
      W wieku nastoletnim nawet lubiłam, czasami założyć taką koszulę,
      ale bardzo szybko mi taka miłość minęła :P. W szafie trzymałam,
      bo “każda kobieta powinna ją mieć”, ale w ogóle nie nosiłam.
      Wydawała mi się nudna i bez wyrazu, w dodatku sztywno się
      w takich czułam i czuję do dziś. Jeszcze jakieś niedobitki są
      gdzieś w szafie, ale ich nie noszę.

    • Ania(G+ŚE+WE+IE+SyE+FE+GE/DW) 16 Marzec 2017

      j. u Ciebie FE i BE mają mocny wpływ i możesz śmiało szaleć z koszulami luźniejszymi i noszonymi nonszalancko.Ja w podanej przez Ciebie stylizacji utonęłabym, choć rzeczywiście jest to fajne rozwiązanie na plażę.Nie ukrywam,że Bezkresny E podziwiam i przypisany mu styl boho,ale z daleka:)
      Maju, a Ty masz jeszcze inny sposób na skracanie koszuli niż wiązanie jej w tali czy nieco poniżej

    • Maja DC, AE, WE, KE 16 Marzec 2017

      Aniu, nie wiaze takich koszul, wiem ze tak sie nosi “z supelkiem” lecz mi to w ogole nie lezy:-) z tym skracaniem to stosuje tylko obcinanie nadmiaru materialu:-) zreszta robie tak z czym sie tylko da, czasem nawet nie obszywam takiego surowego ciecia. Jak mi szkoda jakiejs rzeczy to czasem podszywam cos tak ze jeszcze da sie ta dlugosc odzyskac, ale nie mialam takiej potrzeby do tej pory.
      Wiekszosc moich rzeczy pochodzi z lumpexow wiec czesto bawie sie w Edwarda nozycorekiego i nie mam wyrzutow sumienia:-D

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+SyE+IE+ME+EE/DW 18 Marzec 2017

      To ciekawe, bo nie mam żadnego koszulowego E, baza SG nie kojarzy się z nimi zbyt mocno, a lubię koszule z wzajemnością :o przy czym mam na myśli te luźniejsze, nie taliowane, biurowe czy też DCowe.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 18 Marzec 2017

      U mnie koszule to Słoneczny. To chyba jedyny klasyczny ciuch, którego nie muszę unikać :) Bardzo je lubię, ale muszą być typowo yangowe z ostrymi kołnierzykami. Żadne słodkie, okrągłe kołnierzyki, od zawsze ich unikałam ;)

    • AgnieszkaM(G/KryE+IE+KE 18 Marzec 2017

      Noszę koszule, taliowane muszą być. Właśnie szukam od jakiegoś czasu jednolitej granatowej i przy okazji trafiłam na taką szaloną. Jak Wam się podoba? Zupełnie nie dla mnie te wzory, zbyt szalone. http://www.willsoor.pl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/-/1-img_2544.jpg

    • cezet SD (Kr, Sy, W, S, Słow, Ba, Kar)E / BW 19 Marzec 2017

      AgnieszkaM – fajna ta koszula z gwiazdkami, mogłabym nosić :)

  • witam, mam pytanie o Etherale paru osób: Kirsten Stewart, Diane Kruger, Catherine Deneuve, Diane Keaton, Kirsten Dunst ? Przepraszam, że tak hurtem :) będę wdzięczna za choćby część z nich zależnie od fantazji i czasu ;). Pozdrawiam.

  • Greto, myślałaś o tym czy nie napisać by książki o tym wszystkim?

  • Nie pamiętam, czy było, więc zapytam – czy Anna Wendzikowska (172) będzie typem Dramatic Classic z Gwiezdnym i Karmazynem? ;-)

  • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssu) 17 Marzec 2017

    Dziewczęta, dla kogo mogłaby być taka bluzka? https://aeterie.com/wp-content/uploads/2016/04/BELLISA-VIRGO-3-580×876.jpg

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 17 Marzec 2017

      Jakiś czas temu pytałam o podobne sztywne falbanki i podobno one są głównie dla Baśniowego. Przymierzyłam i potwierdzam – nie dla mnie, wyglądam w nich jak pajac :/ Dodatkowo, krój tej akurat jest jakiś taki pensjonarski (za ciasno pod szyją, za luźno w rękawach), nie przekonuje mnie.
      Oczywiście moje oceny mogą być niesprawiedliwe i nieuzasadnione :)

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 18 Marzec 2017

      O, jaka ładna :D. Może dla Classica z Baśniowym? :).

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 18 Marzec 2017

      Mnie się podoba, ale zastanawiam się, czy ten typ bluzek potrafi się dobrze układać na biuście.

    • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssu) 18 Marzec 2017

      Eryko, właścicielka tej marki ma bardzo kobiecą figurę i jest na zdjęciach w sklepie on line, możesz podpatrzeć.
      https://aeterie.com/wp-content/uploads/2016/04/ROSEMARIE-VIRGO-5-580×870.jpg

    • Cat Ballou DC, KryE+WE+FE+BaE 18 Marzec 2017

      Wydaje mi się, że przy dużym biuście nie będzie ładnie bez względu na typ. A już nie widzę tego przy jakimkolwiek klasyku.

    • Dziewczyny, ja też dla sprawdzenia mierzyłam coś w tym stylu i również wyglądam jak pajac, serio, a mam kapkę Baśniowego. Wyglądałąm w tym jak retro transwestyta, z zacięciem o amisza, oczywiście nie chcę obrażać nikogo. Do kompletu brakowało mi jeszcze czepka w stylu domku na prerii :P Nie, zdecydowanie nie. Mój typ i Eternalki nie pozwalają na takie falbany. Myślę, że delikatniejsze urodowo kobietki zachwycałby w takiej bluzce :)

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 18 Marzec 2017

      Dzięki! Faktycznie nie wygląda to źle. To już wiem, w jakich koszulach czułabym się dobrze :D

    • Eloise (DC) 18 Marzec 2017

      Bardzo lubię taki styl. Ale to ja, bo moje DC niezbyt, pomimo Syreniego i Alabastrowego. Ta zalinkowana hmmm…eeee….kolor tylko by przeszedł bez bicia :-D

    • Aga SG/AE+KarE+GE+WE+BaE+FE+RE+SyE/DW 18 Marzec 2017

      Mysle, ze moglabym przymierzyc biala wersje, ale z jakim efektem, nie wiem ;)

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+SyE+IE+ME+EE/DW 18 Marzec 2017

      Sztywne falbanki to mocny BaE lub RE. Ja bym przygarnęła :>

    • Eloise (DC) 18 Marzec 2017

      RE powiadasz, Yen? Hmmm, to ja sobie jeszcze popatrzę, może co wypatrzę ;-)

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+SyE+IE+ME+EE/DW 18 Marzec 2017

      Eloise, tak myślę- kiedyś wstawiałam zdjęcie tej sukienki http://asset1.marksandspencer.com/is/image/mands/SD_01_T42_2600L_Y8_X_EC_2?$PDP_PROD_IMAGE$
      I Greta określiła te falbanki jako element RE, właśnie ze względu na ich sztywność.

  • Zastanawia mnie jakie ethereal miała Rita Hayworth. Stawiam, że różany i syreni, ale nie jestem pewna.

  • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 18 Marzec 2017

    Jakie Ethereale ma Gemma Arterton?

    • Gemma Arterton – Romantic – Gwiezdny + Kryształowy + Wietrzny + Iskrzący

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 19 Marzec 2017

      Bardzo dziękuję za odpowiedź :)
      Zastanawiam się, czy u Romantic “obowiązkowym” Etherealem (takim jak “Ethereal akcji” u FG) nie jest grupa umożliwiająca noszenie pasteli lub delikatnych barw. Gemma świetnie wygląda w czerni, ale w błękicie nie najgorzej (Kryształ).
      gemma-arterton-typ-urody-romantic
      U mnie czy zimowej Bellucci to byłby AE. Raczej celuję w intensywne barwy, ale łagodzenie kolorystyki jest opcją, która mi nie szkodzi. Takie mam przemyślenia, nie wiem, czy nie bez sensu :D

    • Bardzo dobrze kombinujesz. Kobiety Romantic muszą posiadać jakiś jasny, wydelikacający Ethereal.

  • Witam,

    mam pytanie, dla którego E dobra będzie dekolt wykończony tkaniną typu mesh / bardzo delikatną siateczką (nie chodzi o żadne rybackie sieci :)) i które E zyskają na użyciu błyszczyka do ust zamiast szminki?

    Pozdrawiam

    • Bookini 19 Marzec 2017

      Może BE? Tak pomyślałam, skoro typ Natural woli naturalne usta lub błyszczyk.

  • Hejo, ja też dostałam swoją diagnozę :)
    Świetlisty, Gwiezdny, Karmazynowy, Różany, Baśniowy, Królewski, Iskrzący. ŚE wydelikaca lub blokuje resztę E. Wszystkie zalecenia muszę przepuścić przez Świetlisty filtr, ale po początkowej panice okazuje się, że to niezła zabawa :D

    • Iskra (DC, ŚW+WE+IE+KarE/TSu) 19 Marzec 2017

      Piękny werdykt, gratuluję :). Dużo różnych etherali – widzę, że większość Gaminek tak ma.
      Mój Świetlisty działa tak samo i stosuję to wydelikacanie głównie przy stylu WE – wychdzi mi taki delikatny WE, bez skóry z ćwiekami. Czasem właściwie efekt jest raczej Księżycowy jeśli akurat ubrania są szare. Chyba nie robi mi to wielkiej krzywdy ale muszę zwrócić na to uwagę.

    • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssd) 19 Marzec 2017

      U mnie to chyba właśnie świetlisty spowodował niechęć do karmazyna, i to jego najbardziej wydelikaca.

    • Iskra (DC, ŚW+WE+IE+KarE/TSu) 19 Marzec 2017

      Świetlisty generalnie wydelikaca wszystko, pewnie u każdej Świetlistej – typ bazowy ale też inne Etheralki. Ja wspomniałam akurat o Wietrznym a Kramazynowy też pewnie fajnie da się wydelikacić.

    • Dziewczyny w jakim sensie używacie słowa “wydelikaca”? Czy chodzi o złagodzenie waszej aparycji w stosunku do tego co dyktowałby typ bazowy/inne E czy o coś innego?

    • marzi G+ŚE+GE+KarE+RE+BaE+KrE+IE 19 Marzec 2017

      Dzięki Iskro ;)
      Greta wstępnie zatwierdziła moje pomysłī na “wyświetlanie”: moich E:
      – Gwiezdny – grube koronki w wersji białej
      – Karmazynowy – czerwone zwiewne sukienki, stylówka total black “przekrojona” paskiem
      – Iskrzący – srebrne sandałki, brokatowe paznokcie
      – Baśniowy – jedynie w wersji japońskich kwiatów, azjatyckich wzorów
      – Królewski – płaszczyki z futerkiem
      Moje czerwone sukienki są z lekkich materiałów, ale na mnie, ze względu na ŚE, dają karmazynowy efekt.

    • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssd) 19 Marzec 2017

      Luci, raczej o złagodzenie stylu; zaleceń typu czy ethereali.

    • Marzi piękne Eternalki, strzelałam kiedyś z tymi azjatyckimi kwiatami, że to Baśń :D

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 19 Marzec 2017

      Hm to ja tym bardziej nie ogarniam Baśniowego. Są w nim rzeczy, których na sobie nie cierpię (taka bibliotekarsko-retro-wiktoriańska aura), ale z drugiej strony japońskie i generalnie azjatyckie wzory. Niedawno z kolei chyba Luci pisała, że Mahoniowy czerpie wzory z Azji. No i jak żyć? ;)

    • j. jak my często mamy te same wstręty. ;) Dla mnie motywy Mahoniowe od Baśniowych odróżnia na pierwszy rzut oka zerowe poczucie humoru tego pierwszego.

      Iwono, ponieważ niestety nie znam całej swojej konfiguracji, to nie wiem, czy jest u mnie obecne złagodzenie zaleceń. Mam wrażenie że nie. Na pewno jest blokowanie jakiś aspektów tych zaleceń, zwłaszcza w kwestii jakichkolwiek dodatkowych ozdób. :)

    • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssd) 19 Marzec 2017

      Luci, blokowanie to też zazwyczaj łagodzenie ( rozumiem to jako nie używanie pewnych elementów bo są “za bardzo”, czyli łagodzę przez zaniechanie)

    • O właśnie to! Łagodzenie przez zaniechanie. :)

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 19 Marzec 2017

      Luci, masz rację :) Z humorem w ubraniu mam niestety złożoną relację. Nie lubię na sobie takiego dosłownego poczucia humoru jak w Baśniowym, takiego jakie na ogół świetnie wygląda na dziewczynach SG. Stąd zawsze miałam wrażenie, że między G a SG jest przepaść. Dodatkowo ME, BE, WE, SyE są na serio i sprawiają, że w bluzce w krowy czułabym się niepoważnie w złym tego słowa znaczeniu – jak ktoś, kogo nie warto słuchać. Ale już przymrużenie oka jak w Iskrzącym czy we Francuskim są zupełnie OK. EE też szczególnie poważne nie jest. Zresztą samo Gamine zawiera w sobie poczucie humoru. No i jak zwykle wychodzi stąpanie po kruchym lodzie ;)

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+EE/DW 19 Marzec 2017

      J., czy ja wiem czy Baśniowy to zawsze taki żartowniś? Zależy, jaka baśń nam w duszy gra :> Ja nie założyłabym ani bluzki w krowy, ani w żaden inny animowany/ kreskówkowy deseń. T-shirt z myszką miki jak we wpisie o stylu Emmy Roberts to absolutnie nie moje klimaty :D ( w przeciwieństwie do fryzury na myszkę miki, heh). Być może wpływają na to te same “poważne” E co u Ciebie- ME, WE, SyE.
      Za to wspomniana przez Ciebie “taka bibliotekarsko-retro-wiktoriańska aura”-jest już jak najbardziej pożądanym przeze mnie efektem :D
      Nie przestaje mnie zadziwiać, jak pojemnym i niejednoznacznym Etherealem jest Baśniowy, i jak różnorako każda z nas go intepretuje.

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 19 Marzec 2017

      Luci, a to nie jest po prostu kwestia łagodnego typu bazowego? :) Co prawda “łagodny” oznacza tu “mający zawsze wbudowany jakiś łagodzący Ethereal”, ale i tak :D

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 19 Marzec 2017

      Yen, właśnie przez tą wieloznaczność trochę go nie ogarniam :) Moja rozkmina dotyczyła akurat aspektu żartobliwości w stylu i różnych E. Ale wygląda na to, że BaE jest niekompatybilny ze mną na wielu płaszczyznach, tych bardziej na serio też :)

    • j. to jest ciekawe bo Twoje stylizacje robią wrażenie pełnych luzu i na pewno nie pozbawionych humoru, ale jak się przyjrzeć, to wynika to raczej z kompozycji, kreatywnego zestawienia elementów niż z charakteru samych elementów.

      Nie wiem w sumie o jakiej bluzce w krowy mówicie ale przypuszczam, że w tym gronie jestem tą, która wyglądałaby w czymś takim najgorzej. ;)

      Wracając do Mahoniu to wydaje mi się on bardzo na poważnie, bardzo naprawdę, jest też dojrzały, nie ma w nim nic dziecięcego. Baśniowy bez względu na to jaką baśń opowiada zawiera umowność, fikcję. To samo w sobie nie jest do konca na serio, nawet jeżeli bajka jest mroczna. Tak to rozumiem. :)

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+SE 19 Marzec 2017

      Marzi, gratuluję tak ślicznych Ethereali! Zwłaszcza ten Gwiezdny i Świetlisty są bardzo Twoje :)

      Powiem szczerze, że animowane nadruki widzę bardziej w estetyce Iskrzącego lub Energetycznego Ethereala niż w Baśniowym. Omijałam je od zawsze, a teraz wiem, dlaczego ;) Te Ethereale łączy poczucie humoru, ale jak wiadomo, jest wiele odmian poczucia humoru.
      To tak, jakby porównać baśnie Braci Grimm do Myszki Miki, albo Wiedźmina do Team Fortress 2 :D. Totalnie inne klimaty.
      Tym bardziej, że Baśniowy odwołuje się do estetyki wiktoriańskiej epoki, a baśnie były w pierwotnej, ludowej wersji brutalne, amoralne, pełne archetypów i aluzji. Przeczytajcie sobie takiego Charlesa Perraulta, który w tak niewinnej “Śpiącej Królewnie” przemycił kanibalistyczne wątki.

      Kurczę, a dla mnie Mahoń to Afryka. Jest najbardziej dziki i pierwotny :)

    • Moderator - lothlorien 19 Marzec 2017

      Baśniowy, jak już wiele razy pisała Greta, jest bardzo pojemnym Etherealem. Zawiera w sobie zarówno estetykę edwardiańsko-wiktoriańską, jak i właśnie animowane motywy.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+EE/DW 19 Marzec 2017

      Ja mam takie subiektywne skojarzenia, że Mahoń to trochę Azji, trochę starożytnego Egiptu i Rzymu. Afryka dzika bardziej kojarzy mi się z miksem ME i BE (choć BE jest indiańskie) ;)

  • Mogłybyście proszę dodać do listy oczekujących na Etherealową diagnozę Grace Kelly i Astrid Berges Frisbey?

    • Też jestem ciekawa Astrid. :) To jest widoczne nie w każdym jej ujęciu, ale jej twarz potrafi idealnie wyrażać to, co nazywam ‘efektem sieroty':
      astrid-berges-frisbey

    • pimkiem (C/LSp) 19 Marzec 2017

      A to ciekawe z tą Astrid, bo ja też często potrafię wyglądać jak sierota, jak sierotka Marysia. :) Może mamy wspólny E, który macza w tym palce.

    • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssd) 19 Marzec 2017

      A ja lubię taki efekt sieroty, dla mnie to innocent.

    • Pimkiem, a jakie Ty masz E? Wydawało mi się, że już je znasz, ale w podpisie nie widzę?

      Rozważałam, że to może WE lub BE tak wygląda w określonej konfiguracji. Cokolwiek to jest z pewnością przydaje się w zawodach typu aktor, ale chodzenie z czymś takim na twarzy do spożywczaka to już nie tak frajda. ;)

    • Iwono, mnie też fascynują takie ‘niewinne’ kobiety.
      Luci, nie opisałabym tego jednak jako ‘efekt sieroty’ tylko może ‘efekt dzidzi’. W sierocie jest coś takiego pogardliwego.

    • Bims, to już chyba kwestia tego, czy ktoś woli być nazwany sierotą czy dzidzią, z czego ja akurat wolę sierotę. ;)

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 20 Marzec 2017

      Luci, w moim i jej przypadku może chodzić o Księżycowy. :) Sierotki też kojarzą mi się z Baśniowym, ale to tylko przez nawiązanie do klimatów fantasy.

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 20 Marzec 2017

      Chodziła mi po głowie jej uroda, że do kogoś podobna i już mam, do Ellen Page. Na początku dostała Alabastrowy Ethereal, kiedy jeszcze był on etherealem “smutnej/płaczącej lalki”.

    • Mnie się ten efekt sieroty nawet podoba. ;) Chyba sama mam tę przypadłość. Cat Ballou, podejrzewam, że to syndrom podobny do resting bitch face, po prostu się nad tym nie panuje. :D

    • Chupa|SD+ŚE+WE+IE+SyE+SE+KE+BaE+KarE+GE+KrE 20 Marzec 2017

      Dołączam się do grona fanek “efektu sieroty”, chociaż dla mnie to efekt “innocent wylewa się ze zdjęcia”.
      Przy dobrych(złych?) wiatrach też to chyba mam, tak samo zresztą jak “resting bitch face” o którym wspomniała Sara.

      Albo miks ich obu, to znaczy ja tego u siebie nie zaobserwowałam, ale znam osobę, która opisała mój naturalny wyraz twarzy jako coś co interpretuję jako taką mieszankę.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+EE/DW 20 Marzec 2017

      Chupa, chyba mamy coś podobnego! Opadające kąciki ust sprawiają że moja neutralna mina jest smutno-nieobecna, (SyE się kłania), albo wyniosło- pochmurna, (KarE i ME). Na żaden z efektów nie mam wpływu, i myślę że podobnie jest z Astrid- imho to nie kreacja, ale zwyczajnie młody wygląd dziewczyny (tak, dziewczyny- jak “kobita” żadną miarą nie wygląda :D). Moim zdaniem dobrze, że podkreśla naturalne walory swojej urody. W końcu to o to się rozchodzi w kibbologii i kredkologii, czyż nie? ;)

    • Hmm… dla mnie to coś co posiada Astrid jest szczególne. Wiele kobiet wygląda niewinnie, młodzieńczo itd ale do niewielu pasuje mi określenie: efekt sieroty. W twarzy Astrid gdy przybiera tę konkretną minę jest coś tak strasznie bezradnego w naprawdę osobliwy sposób. I nie chodzi mi o to, że ona wygląda nieładnie. Jest w tym swoiste piękno. Termin efekt sieroty wymyśliłam zresztą na własną okoliczność. Wydaje mi się, że wydobywają go ze mnie zbyt delikatne stylizacji. Przypuszczam, że nie przy każdym typie bazowym stanowi to problem, może w innych układach jest to bardziej spójne, ale mój typ jest, co tu kryć, zseksualizowany i to nie jest najszczęśliwszy kontekst dla miny sierotki. ;)

  • Cat Ballou DC, KryE+WE+FE+BaE 20 Marzec 2017

    A propos tej “sieroty” to sobie obejrzałam więcej zdjęć tej Astrid Berges Frisbey i muszę powiedzieć, że bardzo drażni mnie taka kreacja na niewinne dziewczę. “Kobita” ma 30 lat, a miny 14-latki. Teraz chyba jest taka moda, aby na zdjęciu wyglądać na lekko nierozgarniętą. Tylko po co? :-)

    • Eloise (DC) 20 Marzec 2017

      Właśnie to samo miałam napisać, że to kreacja w stylu “bo ja jestem Taka Mala”. Nie wiem, co bardziej mnie drażni, takie cuś czy mówienie/pisanie pani 40+ jako Kasia, Ania czy Małgosia.

    • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssd) 20 Marzec 2017

      Dziewczyny, niektórzy mają w ustawieniach domyślnych twarz pt. zaraz się rozpłaczę.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 20 Marzec 2017

      Ja bym nie była taka zasadnicza. Oczywiście mówienie do obcej dorosłej osoby per “Kasia”, “Ania” czy “Basia” jest bezczelne i to nie dopiero po 40stce. Ale znam osoby całkiem dorosłe, a wręcz starsze, które na własne życzenie funkcjonują jako “Anka” czy “Basia” i to do nich całkiem pasuje ;) Co do wyrazu twarzy, to chyba też nie ma przymusu wyglądania ani na ogarniętą, ani na nieogarniętą ;) Plus, tak jak mówi Iwona, niektórzy mają po prostu taką twarz, nawet w dorosłym wieku. Mnie akurat to nie drażni, ale drażni mnie wiele inny rzeczy, więc nie będę się czepiać :D

    • Eloise (DC) 20 Marzec 2017

      Nie no, spoko, co kto lubi. Przymusu nie ma.

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 20 Marzec 2017

      Ja nie widzę kreacji, tylko delikatną urodę, na którą raczej wiele poradzić nie może ;)

    • Wow, rozumiem ze kogos moze draznic takie zachowanie, ale wyraz twarzy i sama twarz… No codziennie sie czegos o ludziach dowiaduje:-)
      Mnie sie taki efekt tez podoba, tylko ze ja tu widze melancholie raczej i moze lekka nieobecnosc? W zyciu nie okreslilabym tego jako efektu sierotki Marysi:-) raczej jako delikatne piekno:-)

    • Eloise (DC) 20 Marzec 2017

      W sumie wyraz twarzy każdy ma, jaki bozia dała. Mnie to, co drażni, to maniera robienia modelkom zdjęć, na których wyglądają w efekcie imho na średnio rozgarnięte ;-) Trudno, ale jak słyszę gdzieś lub czytam, że np “Kasia X” pracuje nad nową płytą, lub, że w programie wystąpi Zosia Y lub Małgosia Z, to potem sobie myślę, kto tu jeszcze jest w przedszkolu :-) Może bardziej jest to zjawisko bardziej śmieszące mnie, niż drażniące, (i to u osób znanych) ale no cóż, jestem tylko małym żuczkiem. Amen.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 20 Marzec 2017

      Eloise, generalnie rozumiem o co Ci chodzi :) Taka lolitkowość musi się po prostu dobrze sprzedawać. Trudno coś poradzić na takie zjawiska, można tylko próbować samemu wyglądać na rozgarniętą. A mnie na przykład niemożliwie drażni wyraz twarzy Małgorzaty Foremniak :D No i co tu poradzić? :D Nie będę przecież kobiety hejtować, zresztą najwyraźniej komuś się podoba :)

    • Eloise (DC) 20 Marzec 2017

      J., ja o sobie słyszę co i rusz, że jestem nabzdyczona, co jest brednią totalną :-D Nic nie poradzę, mam lwa na czole, ale to jest moje czoło i mój lew, o ;-) Ja go lubię i nie zamierzam z nim walczyć. Nie chodzi o hejtowanie nikogo, jeżeli już.

    • Arwena (DC) 20 Marzec 2017

      Strasznie fajna rozmowa :) Generalnie mogę przyjmować twarz, jaka mi w danej chwili odpowiada – albo być chłodną, wyniosłą DC (nikt, absolutnie nikt mnie wtedy nie zaczepi, idealne na wszelkich żuli oraz natarczywe osóbki, które lubią mnie znać :)). Zdecydowanie najczęściej mam na gębie uśmiech Julii Roberts (w sensie szerokości), więc każdy inny “normalny” wyraz twarzy jest odbierany jako “atyco takasmutnadziś”. Wyraztwarzy tzw. sieroty bożej przydaje mi się natomiast w wieeeelu sytuacjach pozornie nie do przejścia – urzędy, panie w dziekanacie (w dawnych czasach), panowie policjanci. Łzy mam na wierzchu (autentyczne, wcale nieudawane), a to działa w 99% przypadków. Mogę sobie poprzypisywać poszczególe miny do moich ethereali :)

    • Cat Ballou DC, KryE+WE+FE+BaE 21 Marzec 2017

      Sara, masz rację z efektem bitch face. :-) Nie ma się na to wpływu. Ale jako że jestem posiadaczką RBF :-) to nie lubię efektu “siroty”, który jest teraz lansowany. Bo wydaje mi się, że jednak ta “sierotkowość” jest wykreowana, a nie naturalna. Przeszkadza mi kreowanie kobiet na niedorozwinięte, zwłaszcza, że to same kobiety robią sobie coś takiego. Myślę, że lepiej mieć w spojrzeniu świadomość a nie sztuczną niewinność, no chyba, że się ma 15 lat.

    • Nie rozumiem, czemu pani 40+ i “Kasia” albo “Małgosia” to problem? :D Dla mnie to naturalne. Czy po 40tce trzeba się stać Katarzyną albo Małgorzatą?
      Nawiasem mówiąc ja na zdjęciach też chyba wyglądam na nierozgarniętą, po prostu tak wychodzę. Mam resting sierota face i tyle. :P 40 lat dzisiaj to na ogół trochę jak 30 kiedyś i wydaje mi się, że osoby w wieku średnim lub dojrzałym patrząc po sobie, same są zdziwione tym ile mają lat, a funkcjonują i jakie wrażenie robią.

    • Cat Ballou DC, KryE+WE+FE+BaE 21 Marzec 2017

      Myślę, że nie ma sensu się spierać. Dla każdego co innego jest ładne. Myślę, że jak się akceptuje swój typ to się go szuka w innych osobach. I typy całkowicie odległe są więc zupełnie nieatrakcyjne. Przynajmniej ja tak mam. Podobają mi się mężczyźni i kobiety w moim i pokrewnych typach DC, D i C.

    • Cat Ballou, nie zauważyłam Twojego przedostatniego komentarza, widocznie dodałaś go zanim ja napisałam swój. Pewne rzeczy mają to do siebie, że albo się je lubi albo nie, trudno o neutralne odczucia i takie eteryczne miny omdlewającego elfa do nich należą. Astrid jest specyficzna i bardzo możliwe (choć ja jestem tego pewna), że tę specyficzność podkręca, żeby zostać lepiej zapamiętaną. ;)

  • Odpowiedz na „Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE)Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *