ENGLISH VERSION

Typologia Ethereal autorstwa Olgi Brylińskiej

Osiemnaście archetypów urody.

 

Czym charakteryzują się poszczególne Ethereale? Jak je rozumieć, a przede wszystkim jak dostosować do nich swój styl? Nad tymi kwestiami często zastanawiają się nowi czytelnicy bloga getthelook.pl oraz osoby, które podczas analizy otrzymały już swoją etherealową diagnozę. Strony poświęcone Etherealom powstały w odpowiedzi na powyższe pytania. Mają one też na celu usystematyzowanie wiedzy na temat poszczególnych Etherealali.

Typologia Ethereal wyjaśnia przede wszystkim to, dlaczego nie do końca będzie pasować nam czysty styl wyznaczony przez typ bazowy ustalony zgodnie z typologią Kibbe. Na świecie żyje ponad siedem miliardów ludzi. Czy jest możliwe, abyśmy mogli reprezentować tylko trzynaście typów urody? Takie wątpliwości nasuwają się z pewnością wielu osobom mającym styczność z typologią Kibbe po raz pierwszy.

Otóż sylwetki są niemalże powtarzalne, natomiast nasze twarze oraz ogólne pojęcie urody jako takiej, często nie wpisują się w żaden z trzynastu typów Kibbe. Uzasadnione więc jest posiadanie pewnych dodatkowych pierwiastków, które to wpływają na nasz wygląd, a co za tym idzie, powinny mieć  swoje odniesienie w stylu.

Można wykazać empirycznie, iż opieranie analizy jedynie na czystych typach bazowych to zdecydowanie za mało, aby zobaczyć pełny obraz możliwości stylizacyjnych danej osoby.

Ethereale to archetypy oraz typy urody i jednocześnie pierwiastki dodatkowe, które należy łączyć z typem bazowym ustalonym według typologii Kibbe. Ethereale warto wyobrazić sobie jako kolejne warstwy w Photoshopie, modyfikujące ostateczny obraz, jakim w tym przypadku jest nasz wygląd. Ethereale mają wpływ na kontury tegoż obrazu oraz na jego kolorystykę. Przebłyski Ethereali można dostrzec gołym okiem lub uchwycić je na zdjęciach. Fotografia jest najlepszym narzędziem do odczytywania poszczególnych Ethereali. Doskonale wiedzą o tym m.in. stylistki gwiazd, które by dokonać ostatecznego wyboru stylizacji, posługują się zdjęciami, wykonanymi w trakcie przymiarek.

Poniżej przykładowe zestawienia fotografii obrazujących opisane wyżej, etherealowe przebłyski.

 

 

 

 

 

 

 

Bianca_Balti_Ethereal_zestawienie

 

Ethereale są ogromnie ważnym aspektem urody. Dzięki nim werdykt wyznaczający typ bazowy według Kibbe nie jest ograniczeniem, a początkiem poznawania sobie oraz świetną zabawą. Jednakże pewne granice muszą zostać wytyczone.

Fasony pozostają zgodne typem bazowym. Natomiast modyfikacji podlegają wszelkie elementy ozdobne i detale (m.in. biżuteria, dodatki, desenie, wykończenia, modele dekoltów itp.), a dalej fryzura oraz makijaż. Innymi słowy, sylwetkę odziewamy w najkorzystniejsze dla niej fasony, a pozostałe szczegóły stylu dopracowujemy zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez Ethereale.

Warto też pamiętać o tym, jak ważna jest kolejność posiadanych przez nas pierwiastków dodatkowych. Im dalsza pozycja danego Ethereala, tym słabsza jego moc. Zazwyczaj tylko dwa pierwsze Ethereale będą tymi głównymi. Kolejne w hierarchii będą pełnić funkcje takie jak np. wpływ na naszą kolorystykę, czy też na indywidualne preferencje związane ze stylem ubioru.

Nie da się również skumulować pierwiastków przypisanych Etherealom. Np. jeśli posiadamy kilka nakładek zawierających w sobie pierwiastek Innocent, nie oznacza to, że mamy Innocent na niebotycznie wysokim poziomie.

Wraz z pojawieniem się typologii Ethereal, postrzeganie stylów według Kibbe ulega diametralnej zmianie. Doświadczenie pokazuje, że nie każdej kobiecie Gamine będą służyć paski, nie każdej kobiecie Classic będzie pasował minimalizm, a nie każda kobieta Flamboyant Gamine będzie dobrze prezentować się w ekstrawaganckich ubraniach.

Natomiast wszyscy ci, których uroda zyskuje na stosowaniu niezmodyfikowanego stylu zgodnego z ich typem według Kibbe, posiadają Ethereale, które wpisują się w ich typ bazowy. Wówczas możemy mówić o czystym typie. Jednak zdecydowanie częściej bywa, że wyodrębnienie Ethereali staje się koniecznością.

Informacje zawarte na osiemnastu podstronach opisujących poszczególne Ethereale bazują na wyszczególnieniu najważniejszych elementów stylu, właściwych dla danego pierwiastka oraz na oddaniu jego klimatu za pomocą obrazu oraz dźwięku. Ethereale prezentowane są w swojej czystej, niezakłóconej postaci. Warto pamiętać o tym, że obraz stylu jaki ostatecznie nam pasuje, jest wypadkową kilku Ethereali. Nie należy bezkrytycznie identyfikować się ze wszystkimi zaleceniami przedstawionymi na stronach. Szczegółowe wytyczne stylu powinny być analizowane indywidualnie.

Prezentowana typologia Ethereal jest zestawieniem archetypów kobiecej urody, dostrzeganych od wieków przez malarzy, poetów, pisarzy, a współcześnie również przez fotografów, projektantów mody, czy twórców filmów oraz reklam.

Ethereale przedstawiają się następująco (kolejność alfabetyczna):

 

 

 

Cechy osobowości przypisane niektórym Etherealom nie są bezwzględnym wyznacznikiem ich posiadania. Należy pamiętać o tym, iż nasza psychika jest mocno złożona, a na to jacy ostatecznie jesteśmy, ma wpływ wiele rozmaitych czynników.


 

Tablica z miniaturami kolaży przedstawia Ethereale w kolejności – od najjaśniejszych do najciemniejszych.

 

Alabastrowy Ethereal | Baśniowy Ethereal | Bezkresny Ethereal
Energetyczny Ethereal | Francuski Ethereal | Gwiezdny Ethereal
Iskrzący Ethereal | Karmazynowy Ethereal | Królewski Ethereal
Kryształowy Ethereal | Księżycowy Ethereal | Mahoniowy Ethereal
Różany Ethereal | Słoneczny Ethereal | Słowiański Ethereal
Syreni Ethereal | Świetlisty Ethereal | Wietrzny Ethereal

ETHEREALOWE DIAGNOZY

 

 

 

sloneczny_sun_ethereal_kolaz_maly

 

 

alabastrowy_alabaster_ethereal_kolaz_maly

 

 

krysztalowy_crystal_ethereal_kolaz_maly

 

 

syreni_mermaid_ethereal_kolaz_maly

 

 

ksiezycowy_moon_ethereal_kolaz_maly

 

 

wietrzny_wind_ethereal_kolaz_maly

 

 

bezkresny_wild_ethereal_kolaz_maly

 

 

iskrzacy_sparkly_ethereal_kolaz_maly

 

 

energetyczny_energetic_ethereal_kolaz_maly

 

 

francuski_french_ethereal_kolaz_maly

 

 

slowianski_slavic_ethereal_kolaz_maly

 

 

rozany_rose_ethereal_kolaz_maly

 

 

karmazynowy_crimson__ethereal_kolaz_maly

 

 

krolewski_royal_ethereal_kolaz_maly

 

 

gwiezdny_star_ethereal_kolaz_maly

 

 

basniowy_fairytale_ethereal_kolaz_maly

 

 

mahoniowy_mahogany_ethereal_kolaz_maly

Typologia Ethereal jest objęta prawami autorskimi.

Share:

1 713 komentarzy

    • Ines SN (SyE + WE + BeE) RE + KryE 1 Maj, 2019 o 20:20

      No nie wiem. Wydaje mi się ze jest tu Mahoń i to na plus u Ciebie (golf,motyw japońskich kwiatów ?). Ale z DC nie kojarzy mi się totalnie. Kokarda pod szyja z kolei przywodzi mi na myśl Różany. A sam materiał jest lejący się i Syreni? Xd ogólnie ta koszula jest szalona,mam wrażenie ze łączy w sobie mnogość E które do się totalnie nie pasują:D I nie jest w ogóle blisko ciała,nie ma w niej nic geometrycznego. Takie dmuchane rękawy to z kolei coś romantycznego dla mnie.

    • Moderator - lothlorien 1 Maj, 2019 o 20:39

      Nie dam głowy, ale wg mnie ta koszula jest dla SD, o ile byłaby dopasowana na normalnej osobie. 🙂

    • Maja DC+AE 1 Maj, 2019 o 21:43

      Świetna koszula, jednak wydaje mi sie ze nie bedzie najlepszym wyborem dla DC ze wzgledu na zbyt lejący materiał, obszerne rękawy, brak taliowania? Ogólnie wydaje mi się zbyt softowa.
      Ta kokarda na szyi przypomina mi troche gawroszke, a one sa chyba ok dla nas (nie wiem czy to nie zbyt naciagane:D).

    • Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 1 Maj, 2019 o 23:02

      Loth, potwierdziłaś tylko moje obawy co do SD- owatości tej koszuli 😀 Niestety nie widziałam jej na żywo ale też jestem ciekawa jakby wypadła na kimś.
      Ines, wg mnie zarówno wzór, kolorystyka i ta kokarda wskazują na Hiszpański Energetyczny 😉
      Maju, materiał to bawełna z jedwabiem z przewagą tej pierwszej (70%), czyli teoretycznie nie powinna być super zwiewna…

  1. Astrid (DC+SyE) 5 Maj, 2019 o 10:31 Odpowiedz

    Widziałam ostatnio zwiastun serialu “Dead to me” z Christiną Applegate i uderzyło mnie jej podobieństwo do Megan Follows. Wydaje mi się, że typ obu Pań to Classic, ale cóż się tu dzieje Etherealowo, że podobieństwo między nimi ujawnia się (albo tylko mi się tak wydaje – to też możliwe!) w dojrzałym wieku. Kryształ i Świetlisty (choć Ania Shirley miała jak dla mnie też Syreni albo to wpływ osobowości na postrzeganie 🙂 ? Czy jakieś Ethereale wcześniej mocno różnicujące straciły na sile i stąd to podobieństwo? A może to tylko kwestia stylizacji Christiny do konkretnej roli – jakoś na innych zdjęciach nie rzuca mi się to w oczy tak bardzo.
    Christina:
    https://data.junkee.com/wp-content/uploads/2019/04/Dead-to-Me.png
    https://www.serialowa.pl/wpr/wp-content/uploads/2019/05/deadtome3.jpg
    Megan:
    https://images.thestar.com/wnWw38lywu3HoAXkAvs3HYOKdV4=/1086×724/smart/filters:cb(2700061000)/https://www.thestar.com/content/dam/thestar/entertainment/television/2018/02/05/megan-follows-joins-supernatural-series-wynonna-earp/megan_follows.jpg
    https://ssl-gfx.filmweb.pl/ph/07/19/680719/459387.1.jpg
    (uhu, ale zaszalałam, zdjęcie anty-świetliste chyba 😉

    • Astrid (DC + SyE) 5 Maj, 2019 o 15:17

      Elizo, masz rację! Młodą Christinę znam ze zdjęć i przez mocniejszy makijaż nie wydawała mi się podobna do eterycznej “Ani Shirley”, ale rzeczywiście to podobieństwo już wtedy istniało.

    • Anikka C 29 Maj, 2019 o 12:44

      Hej cos w tym moze byc, nie znalam Pani, ale po pierwszym zdjeciu Megan Follows skojarzyla mi sie z Brie Larson. A ta tez chyba byla diagnozowana jako Classic 😉 Ona z kolei strasznie przypomina mi Jenne Fischer tez chyba C? Do tego lanczuszka przylaczyla sie Laura Linney 😀 Chyba nie byla diagnozowana. Ma cos dla mnie z C lub SC. W ogole zastanawialam sie nad Brie I Jenny Etherealami. Myslicie, ze maja wszystkie bazowe i sa czystymi typami – Krysztal, Sloneczny, Rozany (French)? Nic innego nie potrafie w nich wylapac!

    • Astrid (DC + SyE) 3 Czerwiec, 2019 o 12:04

      Anikka C, a mnie Laura Linney kojarzy się z Mirandą Otto więc łańcuszek się wydłuża 🙂

    • Eloise DC (SE) +ME+RE/DA 3 Czerwiec, 2019 o 13:39

      Megan Follows jest IMHO podobna do naszej TR – ki Magdaleny Walach… Też ma ewidentnie Iskrzący i Baśniowy, może i typ ten sam?

  2. Hlady 5 Maj, 2019 o 19:27 Odpowiedz

    Witam wszystkich i pozdrawiam. Jestem stala czytelniczka do tej pory incognito 😁 Ciężka sprawa z tymi ethernalami, Ja czuje co najmniej 8 😅 Potrafię się ubrać, jednak zawsze czegoś brakuje, brakuje tej równowagi pomiedzy ostrym temperamentem a dziecieca naiwnością. Mam nadzieje ze Greta pomoże🙄.

  3. Freya 5 Maj, 2019 o 22:38 Odpowiedz

    Ja chciałabym się spytać o ethereale Anny Dymnej. Gdzieś widziałam, że została zdiagnozowana jako Gamine z Księżycowym, ale zastanawiałam się nad jej pełną konfiguracją.

    Ja nieśmiało obstawiam u niej alabastrowy i syreni. I może jeszcze baśniowy i gwiezdny? Ale nie ogarniam jeszcze wszystkich etherealowych “niuansów”, więc pewnie trafiłam, jak kulą w płot.

    • Moderator - Jonathan 27 Lipiec, 2019 o 22:24

      Anna Dymna – Gamine (Francuski, Iskrzący, Karmazynowy) + Alabastrowy + Księżycowy + Baśniowy w aspekcie retro

      Gamine z wyraźnym kierunkiem na TR.

  4. Eloise DC (SE) +ME+RE/DA 25 Maj, 2019 o 23:10 Odpowiedz

    Jak się przedstawia konfiguracja Ethereal Rachel Weisz? Ja jej daję pełną bazę TR z dodatkowym Mahoniowym, ale niekoniecznie bardzo mocnym. Może Księżycowym, sama nie wiem.

    • Maria Magdalena SC (RE, BaE, KryE, Się)+FE 7 Czerwiec, 2019 o 23:11

      Ja również ja bardzo lubię!
      Też myślę, że ma Mahoniowy. I nie wiem, czemu ale Francuski.
      No i dużo Gwiezdnego pyłu 😉

    • Moderator - Jonathan 27 Lipiec, 2019 o 21:06

      Rachel Weisz – Theatrical Romantic (mocny Gwiezdny, Baśniowy w aspekcie retro, Różany, Karmazynowy) + Francuski

  5. Eloise DC (SE) +ME+RE/DA 2 Czerwiec, 2019 o 21:27 Odpowiedz
    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 3 Czerwiec, 2019 o 10:10

      Mi te bardziej szylkretowe kojarzą się z mahoniem a te bardziej plecione z bezkresnym, pewnie tam coś jeszcze siedzi…

    • Eloise DC (SE) +ME+RE/DA 3 Czerwiec, 2019 o 13:32

      Dzięki dziewczęta 🙂 Mnie pierwsze trzy się skojarzyły Mahoniowo że względu na kolorystykę, no ale ponieważ to plecionki to jakoś tak Bezkresny też się kłania. Chyba. A ostatniej nie mogę nigdzie zakwalifikować ni huhu 😀 Myśłałam o przedziwnym kombo Królewsko – Mahoniowo – Bezkresno – Karmazynowym.

  6. Drukara 9 Czerwiec, 2019 o 14:21 Odpowiedz

    Jak sądzicie drewniana biżuteria(szczególnie drewniane bransoletki) to Bezkresny czy może kryje się tam jeszcze Mahoniowy?

  7. Amelia C 22 Czerwiec, 2019 o 04:47 Odpowiedz

    Witam wszystkich:) Od paru lat z zapartym tchem czytam tego bloga i Wasze komentarze. Nawet po kilka razy. To fascynująca skarbnica wiedzy pozwalająca zrozumieć i uporządkować estetyczne doznania:) Jestem pełna uznania i podziwu widząc jak Typologia układa się w logiczną całość.
    Nie mogę doszukać się wskazówki w aspekcie który mnie od dawna frapuje:
    Który ethereal może działać jak filtr przepuszczający wyłącznie matowe tkaniny i makijaż i biżuterię? Księżycowy mimo tego, że opisany jest jako skromny w zaleceniach ma subtelny połysk. Z kolei Bezkresny i Wietrzny zdają mi się bardziej wprowadzać szczyptę ‘niechlujności’ i bardziej eliminować perfekcję niż błysk.
    Ktoś ma jakieś pomysły? Będę bardzo wdzięczna za podpowiedź.

    • Moderator - lothlorien 22 Czerwiec, 2019 o 10:50

      Cześć 🙂 Myślę, że dużo zależy od tego jakie tkaniny, makijaż i biżuterię masz na myśli. Nasuwa mi się Bezkresny i może Baśniowy, ale moim zdaniem nie ma sensu rozpatrywać jednostkowo za co który Ethereal odpowiada, lepiej spojrzeć całościowo. Kontekst jest wszystkim 😀

  8. Ania TR (KarE + GE) 22 Czerwiec, 2019 o 12:40 Odpowiedz

    Ostatnio obserwuje wzrost trendu na upięcia nisko nad karkiem, tzw. low buns, koniecznie z przedziałkiem pośrodku. Czeszą się tak Kardashianki, Rosie Huntington Whiteley, Selena Gomez, i właściwie masa celebrytek. Często tez Meghan Markle, ale ona zazwyczaj ma kosmyki dookoła twarzy, co łagodzi efekt. Zastanawiam się co decyduje o tym, ze taka symetryczna fryzura pasuje danej osobie? Wydaje mi się dość bezlitosna (ja na przykład wyglądam w takich zaczesanych włosach bardzo kiepsko). Może alabaster, słoneczny lub bycie którymś z typów C?
    Niestety nie jestem w stanie dodać zdjęć bo pisze z telefonu, ale wierze ze koleżanki-czytelniczki domyśla się o jaka fryzurę mi chodzi 😊

  9. JK SN 6 Lipiec, 2019 o 15:50 Odpowiedz

    Cześć dzwieczyny, chodzą za mną ostatnio lawendowe kolory, takie przygaszone, chłodne fiolety, połączone z szarościami i niebieskim. Zastanawiam się do czego można je podpiąć (poza typem kolorystycznym) – jakie ethereale się tutaj wpisują? Różany wstępnie odrzuciłam, bo to jednak nie tak słodkie połączenie, fiolety widzę też w karamzynie ale tam są ciężkie i bardziej konkretne, a mi chodzi o takie zwiewne, lekkie. Wydaje mi się, że bliżej może im być do Syreniego, Księżycowego (ale ten nie ma fioletów). Dajcie znać co myślicie!

    Chodzi mi o taki klimat: https://i.pinimg.com/564x/a1/5b/69/a15b69acac54acc4dd5552656b57c538.jpg

    • Basia SG(Baś A R I)Kry Sy, LSm 6 Lipiec, 2019 o 18:00

      Uwielbiam takie kolory 🙂 Stawiam, te czyste, rozbielone to Alabaster, a te z domieszką szarości – Kryształ.

    • Małgorzata SN (SyE KE ME BeE) + GE + Królowa 12 Lipiec, 2019 o 23:56

      Ja widzę to jako połączenie Syreniego z Różanym

    • Ines SN 24 Lipiec, 2019 o 23:49

      Nie wiem, ale czy ona nie będzie SD? Jest posagowa,ma długie kończyny,duże stopy i ręce oraz duży biust nawet w wersji slim. I twarz z wyrazistymi kośćmi plus duże usta,trochę jak Sophia Loren, Widziałam ja w długich marszczonych sukniach na wyjściach i było wow. Ewentualnie FN?

    • Moderator - Jonathan 25 Lipiec, 2019 o 16:48

      Irina Shayk jest oficjalnie zdiagnozowana jako FN. Ramiona grają u niej pierwsze skrzypce, u SD tego nie ma.

  10. Bims C(FE, KryE, RE)+ GE/DW 13 Lipiec, 2019 o 00:20 Odpowiedz

    Hej, czy mogłabym prosić o zdiagnozowanie Ethereali Catherine Deneuve?

    Podejrzewam u niej Słoneczny, Francuski, Różany, Kryształowy, Królewski, Bezkresny może Alabaster albo Iskrzący…

    • Anikka C 21 Lipiec, 2019 o 18:37

      Hej, tez sie zastanawialam nad E Catherine! Obstawialabym Krysztal, Francuski, Rozany i Sloneczny ciekawe co mialabym z poza bazy 🙂

    • Moderator - Jonathan 22 Lipiec, 2019 o 22:03

      Catherine Deneuve – Classic (Kryształowy, Różany, Francuski, Słowiański) + Świetlisty + Alabastrowy

      Grace Kelly – Classic (mocny Kryształowy, Różany, Francuski) + Świetlisty + Alabastrowy

    • Anja TR (KryE + GE + KarE) 26 Lipiec, 2019 o 07:23

      Moim zdaniem January Jones jest też bardzo podobna do Grace Kelly. Zwłaszcza gdy jest odpowiednio wystylizowana – na przykład w serialu “Mad men”.

    • Anikka C 6 Sierpień, 2019 o 16:33

      Ale podobienstwo! 😀 Najtrudniej mi chyba wychwycic dodatkowy Alabaster. Jonathanie czy moglabym poprosic o ethereale naszej ikony, ktora strasznie mi sie z tymi Paniami kojarzy – mysle o Beacie Tyszkiewicz.

    • Moderator - Jonathan 11 Sierpień, 2019 o 11:42

      Beata Tyszkiewicz – Classic – (Kryształowy, Francuski, Słoneczny, Różany) + Świetlisty + Alabastrowy

    • Anikka C 15 Sierpień, 2019 o 13:27

      Super, dziekuje bardzo! 🙂 juz wiadomo skad to podobienstwo i alabaster i swietlisty w dodatkach a baza jaka podobna!

    • Moderator - Jonathan 27 Lipiec, 2019 o 20:28

      Diane Kruger – Dramatic Classic (Słoneczny, Francuski, Karmazynowy) + Świetlisty + Syreni + Kryształowy + Alabastrowy

    • Cat Ballou DC (KryE+WE+FE+BaE) 30 Lipiec, 2019 o 17:34

      Dzięki. Dużo ma tych E. Jak myślicie, lepiej mieć mniej czy więcej Ethereali? I czy przy takiej rozmaitości da się w ogóle jakoś to ogarnąć, żeby dobrze wyglądać?

    • Eryka 30 Lipiec, 2019 o 23:45

      Zależy, czy nachodzą na siebie albo mają punkty wspólne i na ile są kompatybilne z bazą. U Diane z Ethereali wyłania się dużo jasnych kolorów, pasteli, błękitów, beżów, więc chyba nie powinna mieć za trudno, o ile baza na to pozwala. Pewnie gładkie jedwabne koszule w tej kolorystyce jej wystarczają.
      Czasem „więcej” oznacza przymus korzystania z każdego Ethereala osobno (żeby był „czysty”) i to może rodzić problemy. Mniej Ethereali to jasna sytuacja, ale jak masz same casualowe, to nagle nie wiadomo, jak ubrać się do pracy czy na wesele, zwłaszcza jak nie wygląda się jak Diane. Jak dla mnie każdy przypadek trzeba rozpatrywać indywidualnie. Choć ja mam sporo Ethereali i trudno mi podkreślać urodę w standardowym casualu, a z każdą inną kategorią nie mam problemów.

    • luci 31 Lipiec, 2019 o 15:57

      Wydaje mi się, że w przypadku takich pierwiastków dodatkowych jak u Diane (Świetlisty + Syreni + Kryształowy + Alabastrowy) ich ilość nie jest problemem, bo one ze sobą ładnie korespondują, podkreślanie jednych nie powinno chyba szkodzić innym. Natomiast problemy mogą się pewnie pojawiać w połączeniach z bazą: Karmazyn vs Swietlisty czy Francuski vs Syreni – te pierwiastki na różne sposoby sobie zaprzeczają i może być trudno albo wręcz nie da się w takim przypadku mieć wszystkiego na raz…

    • Moderator - lothlorien 31 Lipiec, 2019 o 18:42

      Na pewno to zależy od indywidualnego przypadku, tak jak napisała Eryka.
      Mam dużo Ethereali (czasami kontrastujących ze sobą) i wybieram z nich elementy dla mnie najkorzystniejsze, spinam to spójną, ograniczoną kolorystyką, powtarzającymi się fasonami i całość wygląda wg mnie przyjemnie, a styl jest konsekwentny i charakterystyczny, co potwierdzają też komentarze znajomych.
      Tak więc da się to ogarnąć, byle postawić sobie jakieś granice i nie brać wszystkiego co popadnie ze swoich Ethereali. Ale chyba to jest niezaprzeczalne, że przy mniejszej ilości łatwiej nad E. zapanować. Nie każdy lubi chaos. Ale też trzeba pamiętać, że wcale nie każdy Ethereal musi być przez nas jakkolwiek wykorzystywany. 😀

    • Anikka C 6 Sierpień, 2019 o 16:18

      Ale ciekawe, to dlatego Diane przypominala mi troche Saoirse Ronan! Obie klasyczne z dodatkowa Syrena i laczy je Karmazyn i Krysztal 😀

  11. Aileen DC (FE+SE+KarE) +WE+BaE | TS 29 Lipiec, 2019 o 14:31 Odpowiedz

    I ja się odważę! Czy mogłabym prosić o diagnozę Juliette Roudet?
    Sama stawiam na dwa ethereale: wietrzny i francuski. Być może także karmazyn. Jestem zachwycona sporą częścią jej stylizacji z serialu “Profilage” 😉

    • Moderator - Jonathan 29 Lipiec, 2019 o 20:44

      Juliette Roudet – Dramatic Classic (Francuski, Karmazynowy) + Wietrzny + Księżycowy

    • Aileen DC (FE+SE+KarE) +WE+BaE | TS 29 Lipiec, 2019 o 22:21

      Jonathanie, dziękuję! Wyściskałabym Cię za tę diagnozę, gdybym tylko mogła 🙂 Czułam powinowactwo stylowe do tej pani, ale że nawet Kibbe się nam zgadza… Cieszę się jak dziecko!

    • Moderator - Jonathan 31 Lipiec, 2019 o 17:11

      Nie dziwię Ci się, miło w końcu jest znaleźć swojego kibbowego krewnego 😉

  12. Eryka 29 Lipiec, 2019 o 23:24 Odpowiedz

    Macie pomysły na Ethereale Christiny Hendricks? Super jej w ciepłych kolorach, a gdy przefarbowała się na blond, zniknęła. W rudościach wygląda pięknie. Tu bardziej widziałabym ją z Iskrzącym niż np. Baśniowym, bo raczej woli wesołe kolory niż głębokie:
    https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71eF3-nYN4L._SY679_.jpg
    Mam wrażenie, że mogłaby więcej korzystać z takiego kierunku, gdyby ważyła trochę mniej, bo z tym biustem za bardzo nie ma co zrobić (siłą rzeczy pcha ją to w łagodne syrenie klimaty, gdyż sam zabudowany dekolt ją przytłacza). Róż był gdzieś wspomniany, może jeszcze Królowa?
    https://bi.im-g.pl/im/19/09/d8/z14158105V,Mad-Men–Opowiesc-o-agencji-reklamowej-w-Nowym-Jor.jpg
    Ładnie jej z odkrytymi ramionami.

  13. Aga 30 Lipiec, 2019 o 12:38 Odpowiedz

    Czy mogłabym prosić o diagnozę Ethereali Jenny Coleman?

    Patrząc na jej role w Doktrze Who obstawiałabym Baśniowy a także Królewski, bo jest przepiękną królową Wiktorią. Zastanawia mnie czy posiada jakieś pierwiastkki spoza bazy SG, które pozwalają jej nosić długości midi, bo na pierwszy rzut oka wydaje się typową Soft Gaminką.

  14. Bims C(FE, KryE, RE)+ GE/DW 10 Sierpień, 2019 o 22:47 Odpowiedz

    Hej,

    Od jakiegoś czasu szukam przykładu czystego typu C pośród ciemnoskórych pań. Jak na razie najbardziej podejrzewam Rochelle Humes. To C? A jeśli nie, to jak sądzicie jakie Ethereale mogą odpowiadać za to złudzenie?

  15. Eryka 11 Sierpień, 2019 o 13:24 Odpowiedz

    Oglądałam ostatnio „Fridę” i zastanawiam się nad Etherealami Salmy Hayek, która wydaje się mieć naprawdę dużo opcji stylizacyjnych na tle R, mimo że jest dość krępa i biuściasta. Biust umie ładnie podkreślić, ale sylwetkę zwykle masakruje zbyt wysoki obcasami. Gdy jednak przymknie się oko na jej namiętnie skracanie się, wychodzi, że pasuje jej mnóstwo klimatów. Może to kwestia kolorystyki, może po prostu ma uniwersalną urodę.
    Fridowe klimaty to pewnie miks Mahoniowo-Energetyczno-Słowiański (może nie Słowiański, ale jakiś folkowy odpowiednik z tej strefy geograficznej).
    https://www.kobieta.pl/media/cache/default_view/uploads/media/default/0002/66/salma-hayek-w-filmie-frida.jpeg
    Baśniowy (!):
    https://assets.vogue.com/photos/5af1f14473084b3aba52483d/master/pass/00-story-selma-hyek.jpg
    http://cinemajam.com/mag/wp-content/uploads/2015/05/the-tale-of-tales-matteo-garrones-new-movie-2015-with-salma-hayek-john-c-reilly.jpg
    Francuski:
    https://i2-prod.dailyrecord.co.uk/incoming/article6239005.ece/ALTERNATES/s615b/utils-1.jpg
    Królewski:
    http://www.prettydesigns.com/wp-content/uploads/2013/12/Salma-Hayek-Hairstyles-Elegant-Classic-Bun.jpg
    Różany (nie wiem do końca, czy to sam Różany, ale wygląda pięknie, zwłaszcza z tymi romantycznymi rękawami):
    https://media.wmagazine.com/photos/5853f7d0e3d613c03e1edefa/2:3/w_676/009.jpg
    https://www.stylerave.com/wp-content/uploads/2018/02/salma-hayek.jpg

    W sumie w Alabastrowym już mnie ciekawie, ale lepiej niż Kim:
    https://us.hola.com/en/imagenes/celebrities/2018072312442/salma-hayek-kim-kardashian-style-inspiration/0-28-823/kim-kardashian-salma-hayek-t.jpg
    Do tego mnóstwo zdjęć w czerwieni, klimaty Gwiezdne, a na czerwonym dywanie prawie zawsze super. Na jej miejscu nosiłabym tylko suknie do ziemi, bo w takim wydaniu jej najlepiej. Jej sylwetka chyba najlepiej toleruje całkowite zakrycie i chodzenie w bikini (boso) z niewieloma opcjami pomiędzy 😛

    • Eryka 13 Sierpień, 2019 o 12:55

      A nie SG? Ciekawy przypadek, urocza buzia, a stroje zawsze niezobowiązujące, do tego zwykle męskie kierunki w modzie (Wietrzny, Karmazynowy bez yinu, Bezkresny). Spójny styl, dużo nonszalancji.
      Tu korzystnie w kobiecym wydaniu:
      https://thewallstreetconspiracy.com/wp-content/uploads/ellen-page-style-ellen-page-bright-lights-of-ellen-page-style.jpg
      A jednocześnie na tyle skromnie, że trudno stwierdzić, czy to dodatkowy Gwiezdny z kolorystyki, czy może Baśniowy z bazy, czy to G, czy SG. Do tego Księżyc? Niby mocna kolorystyka, a zawsze wydaje się przygaszona. Choć to może być równie dobrze Wietrzny.

    • Maja DC+AE 14 Sierpień, 2019 o 20:08

      Też pomyślałam o SG, bo ta buzia taka slodka, dziewczęca, ale zobaczyłam to zdjęcie:
      http://23.253.41.33/wp-content/uploads/10.208.149.45/uploads/2015/10/ellenpage.jpg
      Wydaje się taka zadziwiająco umiesniona, yangowa, choc w bardzo drobny sposob.
      Wzrost wg. internetow ok 155cm.
      Heh, teraz pomyslalam jeszcze o podobienstwie do Alicii Vikander (chodzi o cialo oczywiscie) i przyszedl mi na mysl typ natural. Tlumaczyloby to pasujaca nonszalancje.
      Przyznaje ze na zalinkowanych ‘gwiezdnych’ zdjeciach slicznie wyglada.
      Cieżko mi ja rozszyfrowac.
      Czesto jest podawana jako przyklad kolorystycznej ciemnej zimy, ale ja rowniez mam tu zgrzyt.

    • Basia SG(Baś A R I)Kry Sy, LSm 14 Sierpień, 2019 o 22:13

      Na moje oko jednak któraś z gaminek, może FG? Ma bardzo gaminkowy kształt głowy. Jest prześliczna.

  16. Ania 13 Sierpień, 2019 o 00:00 Odpowiedz

    Dziewczyny wiem że jest sezon ogórkowy, ale słucham ostatnio namiętnie Anny Marii Jopek i teraz naszła mnie ochota żeby podociekać o jej diagnozę. Macie jakieś sugestie? Blondynka, niebieskie oczy 😉
    Nie pasuje jej zbyt mocny makijaż ust. Jakaś Gaminka? A Ethreale? Nie wiem czemu ale mi na syrenę pasuje może jeszcze któryś rozczochrany E ? Np. Wietrzny albo bezkresny?

  17. mags N (ŚE+WE+BeE) LS 21 Sierpień, 2019 o 15:48 Odpowiedz

    Hej Dziewczyny! Wczoraj bylam w kinie na Pewnego razu w Hollywood i oczywiscie chcialabym sie dowiedziec jakie typy to Margot Robbie i Shanon Tate.
    Margot stawiam na Natural ze Swietlistym. Co myslicie?

    • Maja DC+AE 28 Sierpień, 2019 o 18:46

      Kolor jaki cudny. Mysle ze to glownie RE, ale alabastrowemu (u mnie) tez nie robi krzywdy, wrecz przeciwnie. Mam koszulke w bardzo zblizonym odcieniu i jest bardzo ok.
      Skora super wyglada i pasuje do ogolu, nie wybija sie.
      Fason kojarzylby mi sie z SG, gdyby bylo krocej, ta sukienka jest urocza.

    • Rosalia 30 Sierpień, 2019 o 09:32

      A czy ta sukienka nie mogła by być dla Classica, z Różanym i/lub Alabastrowym oraz/lub Iskrzącym, Ingenue (lub jego składowymi). Gdyby była zwiewna to SC, ale wydaje się sztywniejsza więc C. Ona wygląda na połączenie dołu (razem z paskiem) dla C i góry bardziej softowo dziewczęcej właśnie. Oraz takie szersze ramiączka jak pasek też wyglądają jak dla C, według mnie. Co wy na to?

    • Eryka 28 Sierpień, 2019 o 10:48

      A ja bym powiedziała, że Alabastrowy, bo ciągle ma w sobie delikatność. Może Alabastrowy dla zim, a Różany dla reszty, zależy, jakie dodatki się dobierze. Sama w sobie sukienka nie jest zbyt zalotna. Sądzę, że jest na R/TR. To znaczy dla R ujdzie, ale szeroki pasek i dziwne ramiączka wprowadzają geometryzację, dodatkowo może być ciut za sztywna, ale to najbliższa propozycja R, jaką widziałam od miesięcy. Za bardzo nie kombinuję z krojami, bo i tak nic nie jest szyte na kobiety z softem, więc trudno mi powiedzieć. Jakby się wsadziło pod spód rozkloszowaną halkę albo spódnicę może byłoby bardziej czysto romantycznie, ale to już daleko idące kombinacje, więc sukienka pewnie jest po prostu dla TR.

    • luci 28 Sierpień, 2019 o 12:19

      Może to jest ten przypadek że jak ktoś ma RE to mu podkreśli RE a jak ktoś AE to AE, a najlepiej będzie jeśli ktoś ma oba?

      Jeśli chodzi o TR to mi jest brak w tej sukience czegoś co określa angielskie słowo intricate. Szczególnie pasek jest słaby pod tym względem. Na mnie by wyglądał siermiężnie. Nie jest mi też dobrze w takim dekolcie, grubych ramiączkach ale to już pewnie E… No i ciężko ocenić sztywność ze zdjęcia, bo mam wrażenie że TR to bardziej sztywność akcentująca, taka na krawędziach, a nie sztywność -sztywność, taka po całości. W każdym razie na zdjęciu sukienka wydaje mi się dosyć sztywno leżeć i stąd ciężko mi ją przypisać do R, choć sam fason skojarzył mi się z tym właśnie typem. Może gdyby skrócić ją o połowę to byłaby dobra SG? 🙂

    • Basia SG (Baś A R I)Kry Sy, LSu 28 Sierpień, 2019 o 13:30

      Góra byłaby fajna dla SG (dekolt serce, falbanka, grubsze ramiączka). Szkoda, że pasek nie jest kokardą.
      Takie grube paski z kwadratową klamrą to będzie N, FG? Takie są “mocarne” 😀
      Cała sukienka jest dla mnie różana. Sam kolor mógłby również podkreślać alabaster.

    • Laurel TR (GE + RE + KarE+ KryE) + EEHiszp. 28 Sierpień, 2019 o 13:38

      Ja podobnie jak Eryka, obstawiałabym, że jest to sukienka dla TR. Nie pasuje mi jednak ten pasek, a dokładniej jego klamra.

      Co do koloru, wydaje mi się, że jest to idealne połączenie Różanego i Alabastrowego 🙂

    • Eryka 28 Sierpień, 2019 o 14:53

      Ten kolor na pewno jest dla Różanego i Alabastrowego, tak jak czerń jest dla Gwiezdnego i Karmazynowego. Różany przyjmie więcej odcieni różu niż Alabaster, ale tym mogą się podzielić. Reszta to dodatki, fryzura, makijaż. Dodany seksapil da Różany, trzymanie się grzecznego stylu da Alabaster.
      Myślę, że ten pasek po prostu nie będzie pasował nikomu z softem. Pamiętam modę na takie paski, dorwanie normalnego graniczyło z cudem, a ten tu mało komu pasował 😀 Może FG z Energetycznym by go przyjęły, ale na biodrach, nie w talii?
      Siermiężność dzisiejszej mody to chyba podstawowy problem kobiet z wpływem pierwiastka Romantic. Sukienka prawie dobra, ale trzeba ją unowocześnić, by była fajniejsza, ciekawsza. Tyle że niektórzy potrzebują konserwatywnych fasonów.

    • Aga 28 Sierpień, 2019 o 20:23

      To bardzo ciekawe, co piszecie. Ja mam i Alabastra i Różany i jestem zimą, ale widać reszta moich Ethereali sprawia, że nie nosiłabym tej sukienki ani o połowę krótszej, ani z innym paskiem 😁
      W ogóle z różowym kolorem mi nie po drodze, ale rozbielone odcienie fioletu są już ok.

    • Eryka 28 Sierpień, 2019 o 21:06

      Ale jesteś Ciemną Zimą, a one trochę inaczej reagują niż Chłodne i Czyste, którym potrzeba więcej kontrastu 🙂 nie lubisz różu, czy nie wyglądasz w nim rewelacyjnie? Rozbielony fiolet jest dla Twojego AE?

    • Aga 28 Sierpień, 2019 o 22:43

      Eryko, chyba jedno i drugie 😉 Wyglądam może ok, ale nie przepadam za różem więc nie kupuję ubrań w tym kolorze. Buty mogę mieć różowe, czyli daleko od twarzy i gdy róż występuje w mini ilościach np mam super SG sukienkę granatową w delikatne różowe kwiatki 😉

      Rozbielony fiolet, taki bzowy, uwielbiam <3 Tak myślę, że to alabaster.

    • Eryka 28 Sierpień, 2019 o 23:35

      Ciekawe. Mnie róż bardzo służy, ale mam teorię, że to flagowy kolor R 🙂 Też uwielbiam rozbielony fiolet.

    • luci 29 Sierpień, 2019 o 15:53

      Fajny temat o różu się z tego rozwinął. 🙂 U mnie jest tak dziwnie z różem. Bo lubię różowy, taki chyba na przełomie różanego i kryształu jasny róż. To nie jest najbardziej twarzowy dla mnie kolor ale ciągle wydaje mi się niezły, przy czym tylko w wersji wieczorowej, luksusowej, romantycznej, która bardziej mi się kojarzy z SC i R niż TR w sumie. Natomiast ten sam róż podany bardziej casualowo, codziennie albo tak klasycznie jak to umożliwia Kryształ, raczej źle się w nim czuje. I jest jeszcze taki ciemny róż, ciemniejszy niż amrant, który ma chyba link do Gwieznego i on jest bardziej uniwersalny, w sensie że to jest kolor nawet dla t-shirtu po domu bez makijażu i jakoś to wygląda. 🙂

    • Laurel TR (GE + RE + KarE+ KryE) + EEHiszp. 29 Sierpień, 2019 o 16:17

      Skoro jest mowa o różu, to i ja dorzucę swoje trzy grosze 😉

      Ja z kolei uwielbiam absolutnie wszystkie odcienie różu i dobrze się w nich czuję, ale to pewnie zasługa RE i KryE 🙂 Nawet karmazyn nie jest w stanie jakby zniechęcić mnie do różu 🙂 Mimo wszystko jednak, najlepiej wyglądam, gdy mam przy twarzy mocny róż, ale to względu z kolei na EE, który stanowi, zdaniem Olgi, moją esencję kolorystyczną.

      Natomiast, co do takich rozbielonych odcieni fioletu, tak jak pisały dziewczyny, niestety nie mogę się przekonać. Może to wina braku AE?

      Luci, ja mam taką teorię, że taki jasny róż w wersji casualowej jest po prostu za delikatny dla TR, niezależnie chyba od typu kolorystycznego. TR jednak potrzebuje trochę takiej ostrości, wyrazistości etc. 🙂

    • Ines SN 29 Sierpień, 2019 o 16:26

      To i ja się wypowiem:) mi ta sukienka kojarzy się z SG. Co do różowego to uwielbiam większość jego odcieni i faktem jest ze mi sluza,świetnie kontrastują z kasztanowymi włosami najmniej korzystnie wyglądam w neonowym,ostrym różu co dziwnym nie jest, bo to w końcu energetyk.

    • luci 29 Sierpień, 2019 o 19:32

      Laurel, myślę, że z casualowym różem jest tak jak piszesz. 🙂 TR ma dużo yinu ale jednak jest typem z dodatkiem dramatycznym i tego dodatku nie wolno ignorować. Mnie raczej zawsze dziwiło że jestem w ogóle w stanie nosić jasny, zwiewny róż w wersji wieczorowej. Co prawda muszę wtedy zadbać o odpowiedni makijaż żeby nie wyszło mdło. 😉

    • Rogue TR 29 Sierpień, 2019 o 19:56

      Dzięki dziewczyny za pomoc :D. Ten pasek też wzbudził moje wątpliwości. Mam nadzieję, że można go zastąpić czymś innym. Chyba po prostu przymierzę ją przy najbliższej okazji i sprawdzę, jak na mnie leży.

      Co do różu – mam wrażenie, że to jeden z najkorzystniejszych dla mnie kolorów, pewnie dzięki Kryształowemu i Różanemu, tak jak u Laurel :). Ale zdecydowanie lepiej wyglądam w jasnych, a nawet przygaszonych odcieniach (wpływ Księżycowego?).

    • Aga 29 Sierpień, 2019 o 22:30

      Eryko, zgadzam się z Twoją hipotezą 😀

      Skoro tak fajnie rozkręciła się dyskusja o odcieniach to dorzucę, że ten róż, który w śladowych ilościach toleruję, lubię w odcieniu fuksji albo mega rozbielonym i tylko ciut różnym od rozbielonego fioletu. Skrajności godne SG xD

      Ines, Ty IMHO mogłabyś być ikoną Różanego 🙂

    • Arwena DC IE GE FE 30 Sierpień, 2019 o 08:25

      Dziewczyny, zazdroszczę Wam różu. Jako TSp z RE mogę sobie pozwolic na koral i to ma być mój róż, jak to określiła Olga. Za to mam córkę z zauważalny RE i tam sobie szalejemy czasem, chociaż ona woli siebie w wydaniu WE i KE (ma 10 lat, ale wyczucie Ethereali kilka razy lepsze od mojego. Bardzo jest pomocna, a czasem zabawna, kiedy mówi “Wiesz mamusiu, bo ta pani zrobiła sie na Alabastrowo, a nie wie, że nie ma Alabastra”).

    • Avarati FG (SE+BE+KE) TSu 30 Sierpień, 2019 o 08:49

      O tak, Ines jest totalnie Różana 🙂

      U mnie przechodzą tylko głębokie róże, takie Mahoniowe. Omijam róż z daleka, te cukierkowe czy pastelowe się mnie nie imają zupełnie, chociaż jest dużo odcieni różu dla pełnego lata. Nawet szukając dla siebie błyszczyka kupiłam sobie ciemniejszy ton od swoich ust, jaśniejsze natychmiast zmazywałam 😀 Wgl kupić błyszczyk to niezłe wyzwanie.

    • Ines SN 30 Sierpień, 2019 o 09:56

      No przyznaje ze różany czuje cała sobą. Od dziecka otaczalam się koleżankami uciekając od kolegów,uwielbiam organizować wieczory panieńskie i typowo ,,babskie” rozrywki (spa, wyjścia na kawy,babskie wieczory,chodzenie na zakupy,byłam tez w żeńskim zespole estradowym pewien czas gdzie był typowy ,,kurnik” i mężczyznom wstęp wzbroniony xd), mam kilkadziesiąt sukienek oraz ledwie kilka par spodni i ubóstwiam wrecz żeńskie seksowne wokale jak np Ariana Grande. Wydaje mi się,ze ten E rzutuje na moja cała osobowość. Wpływ pozostałych jest już mniejszy. Swego czasu tego nie akceptowałam i usiłowałam być ostrzejsza. A teraz czuje się sobą i wiem ze inna być nie chce 🙂 Wyzwalajace uczucie.

    • Eloise DC (SE) +RE+ME/DA 31 Sierpień, 2019 o 16:42

      Zaintrygowałyście mnie na tyle tą sukienką, że aż poszłam do sklepu bliżej jej się przyjrzeć ( tak to jest jak się pracuje w pobliżu CH). I tak, z moich obserwacji wynika, że jest sztywna i zamaszysta, taka rozłożysta w stylu New Looku Diora, lekkości R to tu się nie uświadczy. No ale TR też potrzebuje usztywnienia, więc może byłaby OK? Poza tym pasek rzeczywiście jest szeroki i mocny. Byłam z koleżanką SD i na niej sukienka wyglądała bardzo OK. Poza tym jest długa, ja mam 169 cm i kiedy ją do siebie przyłożyłam to sięgała mi dalej niż do pół łydki a byłam w butach na 6 cm obcasiku. To tyle, co mi się narzuciło 🙂 Aha, ja ją odbieram typowo Różanie.

    • Rozalia 1 Wrzesień, 2019 o 13:28

      O tak, sukienka rzeczywiście może pasować także dla SD z Różanym, wg mnie. Chociaż chyba trochę te ramiączka powinny być wtedy inne, albo szerzej rozstawione, albo w innym kształcie. Inaczej powinien wyglądać dekolt dla pani SD.
      Ciekawe to jak wielowymiarowe są ubrania. Albo jak my nie umiemy dostrzec głównego, wiodącego charakteru i kształtu. 😉 Patrząc na nasze komentarze i propozycje, to z softowych nie padło chyba jeszcze tylko SN dla tej sukienki 😉 Niektóre fasony na szczęście są bardziej oczywiste. I dobrze, że mamy takie bezsprzeczne przykłady tutaj u Olgi, bo ciężko byłoby się w ogóle ubrać. 😉
      Ale też fajne jest to że każdej osobie pasuje co innego. A ciekawi mnie, czy ta sukienka np. może pasować naraz kilku typom, z uwagi na swój fason? Czy są takie ubrania mieszające kształty, łączące elementy różnych typów tak, że pasują dla dwóch, trzech typów budowy?

  18. Em. SC 31 Sierpień, 2019 o 19:05 Odpowiedz

    A mnie zaintrygował komentarz Ines o tym, jak czuje Różany całą sobą. O ile wszystkie inne Ethereale bardzo łatwo jest mi przełożyć na cechy osobowości, tak większy problem mam z Francuskim!
    Jak on się u Was objawia, Francuskie Dziewczyny? 🙂
    Ogromną pewnością siebie, która przez innych może być odbierana jako zarozumiałość? Tupetem i łamaniem powszechnie przyjętych norm? Czy to już raczej rejony Królewskiego?
    Pewna jestem zamiłowania do przesiadywania w kawiarni 🙂

    • Maria SC 31 Sierpień, 2019 o 23:17

      U mnie to taka nonszalancja chyba. Przekora. Wieczny bieg. Czerwona szmina. Kawiarnie. Jedzenie malin jak Amelia:) Zachwyt chwilą. Troche takie slodkie lenistwo…
      I przez to pogwałcenie mojego KryE:p

    • Arwena DC IE GE FE 1 Wrzesień, 2019 o 00:04

      Ja mam osobowosc Bezkresną, może Iskrzaca, FE jakos nie widzę, ale też on nie wyplywa ze mnie, tylko wplywa na moj styl

    • Aga 1 Wrzesień, 2019 o 11:45

      Ines super komentarz z przełożeniem Różanego na osobowość 🙂

      Francuski kojarzy mi się z nonszalancja, wygoda i bezproblemowym podejściem do życia 😉

      A jak widzicie osobowość Gwiezdną?

    • Avarati FG (SE+BE+KE) TSu 1 Wrzesień, 2019 o 15:34

      Ale nam się rozwinęła dyskusja. Ja Francuskie dziewczyny postrzegam jako nonszalanckie, zawsze eleganckie, które potrafią pogodzić elegancję z wygodą. Mi tego czasem brakuje. Ale rzekomo u mnie hula Wietrzny 😀 Może inne Ethereale dają o sobie znać… może czasami włącza się Księżycowy zając, ale już coraz rzadziej.

    • Yen 1 Wrzesień, 2019 o 16:31

      Aga, dla mnie osobowość Gwiezdna to miks klasy z pewnym rodzajem oddalenia, dystansu- wynikającej jednak nie z pychy czy wyniosłości, co zwyczajnie bycia myślami gdzieś indziej i „wyżej”. Jest w tym pewność siebie, ale nienachalna i nienarzucająca się- gwiezdny kojarzy mi się mimo wszystko bardziej introwertycznie. Dodatkowo- jest w pewien sposób „powolny”. Leniwe, pełne gracji ruchy (w Gwiezdnych kreacjach ciężko się biega na autobus), nocny tryb życia, umiłowanie wygody i posiadówek w mniejszym gronie- intymne rozmowy, poszukiwanie niecodziennego i być może niedzisiejszego piękna, wykwintności w życiu codziennym. I bale- mam mocne skojarzenie z „Niech żyje bal” Marylki ;>

    • Eryka 1 Wrzesień, 2019 o 19:10

      Gwiezdny widzę mniej więcej jak Yen. Introwertyzm, delikatny dystans, wolne rozwijanie znajomości, schludność.

  19. Ines SN 2 Wrzesień, 2019 o 08:56 Odpowiedz

    A jak widzicie karmazyn? Dla mnie takie osoby są po prostu seksowne w oczywisty,ostry sposób. Mam kilka koleżanek, które w czerni i odważnych sukienkach wyglądają bombowo,aż rozkwitają na twarzy podczas gdy mnoe taki styl gasi i postarza. Roztaczają aurę silnych charakterów,są mało dziewczęce jezeli ten E dominuje.

    • Yen 2 Wrzesień, 2019 o 16:38

      Pewność siebie, bezpośredniość- nie w znaczeniu „toporności”, co w wyrażaniu się straight to the point.
      Wspomniana przez Ciebie seksualność jest tu istotnym i oczywistym aspektem, ale może przybrać ona wszelakie formy- od zalotności (bez aspektu figlarności, ten mam wrażenie jest dedykowany Różanemu), obcasów, gorsetów i pończoch, aż po dominującą, na granicy kobiecości i męskości- czarne garnitury i rękawiczki skórzane jak w „Sweet Dreams” Eurythmics.
      Karmazyn wydaje mi się dość konkretny- precyzyjne plany, myśli i słowa, precyzyjnie określona droga do realizacji tychże.
      Jeśli chodzi o styl bycia- łączenie klasy i elegancji z prowokacją, balansowanie na granicy tych pojęć. Kojarzy się również z nocnym, ale bardziej aktywnym stylem życia- nocne wycieczki, przydymione bary, kieliszki wina, czaicie klimat ;D
      tak to przynajmniej sobie obrazuję.

    • Ines SN 2 Wrzesień, 2019 o 18:42

      Od razu mam skojarzenie z burleska:) czarny gorset,czarne kabaretki i czerwone szpile. Seksualność takich osób bywa dla mnie zbyt przytłaczająca, bezpośredniość mnie onieśmiela. Faktycznie jest coś w tym co piszesz, bo tez tak odbieram osoby z silnym Karmazynem.

    • Avarati FG (SE+BE+KE) TSu 2 Wrzesień, 2019 o 20:49

      Karmazyn – dla mnie to osoby pewne siebie, dominujące wręcz, mające w sobie wiele klasy. 🙂 Dobrze mi się dogaduje z Iskrzącymi, Energetycznymi czy Wietrznymi osobami 😉
      Ale bardziej onieśmielają mnie Alabastrowe osoby, nawet bardziej niż twardziele z Militarnym – perfekcyjne, dokładne, zwracające uwagę na drobiazgi, aż zbyt bardzo jak na mój gust. Szczerze – praca z nimi to lekka katorga dla postrzelonej Ekstrawagantki.

      Gwiezdne osoby mają w sobie wiele melancholii, powolności. Syreni podobnie 🙂 Jestem ciekawa Mahoniowych osób.

    • Eryka 2 Wrzesień, 2019 o 21:00

      Dla mnie Karmazyn to spotęgowany Gwiezdny, ale bez aury 100% kobiecości i bez tak silnej powściągliwości. Więcej otwartości, mniej delikatności. Czy seksapil? Na takiej zasadzie jak Mahoń, czyli jeśli ten seksapil jest, to bardzo odczuwalny, bo wkrada się tu nuta dominacji. Konieczny nie jest. Pewność siebie bardziej dostrzegalna przez osoby postronne niż w Gwiezdnym, bo bardziej ostentacyjna (ale bez przesady). Jakaś baza wspólna z Gwiezdnym jest, tylko poszczególne cechy bardziej w jedną czy drugą stronę. Może faktycznie upodobanie do prowokowania, niekoniecznie na zasadzie seksualnej.
      Ciekawe, czy Olga zaraz przyjdzie i powie, że głupoty wygadujemy 😀

    • Ines SN 3 Wrzesień, 2019 o 00:22

      A jak dogadujecie się z osobami Różanymi? Xd serio jestem ciekawa. Wiem, ze mam zmienny charakter,łatwo się obrażam, a mój maz twierdzi ze jestem księżniczką-dramą- moze różany, kryształ,wietrzny i syrena szaleją w grupie ostro 😀 łatwo jednak wracam do spokoju lub radości. Wydaje mi się ze ten E bywa odbierany jako infantylny,a to przeciez tez i czerwień i czerń… A róże maja kolce:p nigdy nie interpretowałam go jakos szczególnie lekko czy płytko.
      Sama najlepiej dogaduje się z osobami z silnym Bezkresnym i Wietrznym:)To się nie zmienia od lat. Iskrzący mnie czasami drażni, a Alabaster tez onieśmiela,moze dlatego, bo jestem jego totalnym zaprzeczeniem. Podkreślam ze mówię wyłącznie o moich doświadczeniach i nie zakładam, ze za charakterem stoja same E. Chodzi mi raczej o jakiś rodzaj aury,wibracji.

    • Laurel TR (GE + RE + KarE+ KryE) + EEHiszp. 3 Wrzesień, 2019 o 09:55

      Mi karmazyn kojarzy się jako taki element męski w bardzo seksownej kobiecie. Takie zdecydowanie, bycie konkretną, stanowczą.
      Nie wiem też dlaczego, ale kobietę karmazynową widzę jako kogoś palącego długie papierosy/cygaretki. 🙂

      Ja jako TR (czyli romantic z elementem dramatic) często czuję karmazyn w swoich charakterze/zachowaniu, ale nie w aspekcie seksualnym, a raczej umiłowania do konkretów, zdecydowania etc. 🙂

      Avarati, już wiem dlaczego tak dobrze dogaduję się z koleżanką z pracy, która na 99% jest FG. To zasługa energetyka 🙂

      Co do syreniego, moja mama i młodsza siostra są zdecydowanie syrenie 😀 Zawsze irytowała mnie ich powolność, melancholia. No ale cóż, sama syreniego nie mam, więc nie zrozumiem 😀

      Co ciekawe, Olga powiedziała mi, że moja twarz to gwiezdny delikatnie wyostrzony karmazynem i o ile, rysy mam gwiezdne, to musiałam się dobrze zastanowić, żeby odkryć, co we mnie jest jeszcze gwiezdnego. I faktycznie – czasami dziwny dystans do innych, częste bycie myślami gdzieś indziej.
      Pięknie to ujęła Yen pisząc, że gwiezdne osoby mają powolne ruchy ze względu na styl, jaki im pasuje. To teraz wyobraźcie sobie kogoś, kto bardzo często ubiera się gwiezdnie, a przy tym nie potrafi i nie lubi wolno chodzić (czyt. JA) 😀

    • Yen 4 Wrzesień, 2019 o 17:45

      Ines, wątpię by znalazł się Ethereal dający się określić jako jednoznacznie płytki lub głęboki- wszystko zależy od przedstawienia i interpretacji. Tak jak, królewski mógłby zostać sprowadzony do gniewnego walenia pięścią/ berłem w stół, a karmazyn do seksualnego oblizywania warg ;> dla mnie te mniej oczywiste warstwy różanego to młodość (nie infantylizm- wszak to ethereal podlotków, nie małych dziewczynek), witalność, rozkwit. Tak jak róża w świecie kwiatów kojarzy się z oczywistym pięknem, tak mam wrażenie- Różany jest kanoniczny w swoim uroku. Co do cech charakteru- kojarzy mi się z dużą dozą sympatii i słodyczy, ale także i odrobiną zadziorności- uroda różana wszak nie jest wytłumiona, czy wybitnie eteryczna (w porównaniu ze Świetlistym czy Syrenim).
      Kojarzy mi się dosyć energicznie, ale mimo wszystko nie ekstremalnie- wiązałabym go z przechadzkami po mieście, do kawiarni z florystycznym wystrojem lub ogrodem botanicznym.

      Co do klasycznie pojmowanej księżniczkowatości charakteru- a to akurat mam wrażenie domena Kryształu, bo nas ten syndrom łączy ;D ofc wszystkie trzy E: Alabaster, Kryształ, Różany łączy aspekt królewny, ale mam wrażenie w innym wydaniu: alabastrowa to wymagająca (nieco rozpieszczona?) infantka, Różana ma dużo swobody i bywa „psotna” (jest też mniej chłodna od dwóch pozostałych), Kryształowa jako najstarsza z nich chyba jest najbardziej lady-like, lub jak ktoś woli inaczej- damulkowata (nie odczytujcie tego w negatywnym znaczeniu).

    • Eryka 5 Wrzesień, 2019 o 21:14

      Chyba dla nikogo? Rejony SC, ale obfitość materiału nad talią masakruje samą talię, a rozcięcie też średnio pasuje. Ewentualnie SN mogłyby się odnaleźć, ale to już dziewczyny muszą powiedzieć 🙂 Zgaduję, że dla DC odpada 😀

    • Eloise DC (SE) +RE+ME/DA 6 Wrzesień, 2019 o 01:28

      Eryko, DC nawet gdyby miało Syreni na prowadzeniu zamiast w ogonie 😏 to i tak wyglądało by w tym jak przebieraniec. Każde DC 😁

Napisz komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane polasą oznaczone *