ENGLISH VERSION

Typologia Ethereal autorstwa Olgi Brylińskiej

Osiemnaście archetypów urody.

 

Czym charakteryzują się poszczególne Ethereale? Jak je rozumieć, a przede wszystkim jak dostosować do nich swój styl? Nad tymi kwestiami często zastanawiają się nowi czytelnicy bloga getthelook.pl oraz osoby, które podczas analizy otrzymały już swoją etherealową diagnozę. Strony poświęcone Etherealom powstały w odpowiedzi na powyższe pytania. Mają one też na celu usystematyzowanie wiedzy na temat poszczególnych Etherealali.

Typologia Ethereal wyjaśnia przede wszystkim to, dlaczego nie do końca będzie pasować nam czysty styl wyznaczony przez typ bazowy ustalony zgodnie z typologią Kibbe. Na świecie żyje ponad siedem miliardów ludzi. Czy jest możliwe, abyśmy mogli reprezentować tylko trzynaście typów urody? Takie wątpliwości nasuwają się z pewnością wielu osobom mającym styczność z typologią Kibbe po raz pierwszy.

Otóż sylwetki są niemalże powtarzalne, natomiast nasze twarze oraz ogólne pojęcie urody jako takiej, często nie wpisują się w żaden z trzynastu typów Kibbe. Uzasadnione więc jest posiadanie pewnych dodatkowych pierwiastków, które to wpływają na nasz wygląd, a co za tym idzie, powinny mieć  swoje odniesienie w stylu.

Można wykazać empirycznie, iż opieranie analizy jedynie na czystych typach bazowych to zdecydowanie za mało, aby zobaczyć pełny obraz możliwości stylizacyjnych danej osoby.

Ethereale to archetypy oraz typy urody i jednocześnie pierwiastki dodatkowe, które należy łączyć z typem bazowym ustalonym według typologii Kibbe. Ethereale warto wyobrazić sobie jako kolejne warstwy w Photoshopie, modyfikujące ostateczny obraz, jakim w tym przypadku jest nasz wygląd. Ethereale mają wpływ na kontury tegoż obrazu oraz na jego kolorystykę. Przebłyski Ethereali można dostrzec gołym okiem lub uchwycić je na zdjęciach. Fotografia jest najlepszym narzędziem do odczytywania poszczególnych Ethereali. Doskonale wiedzą o tym m.in. stylistki gwiazd, które by dokonać ostatecznego wyboru stylizacji, posługują się zdjęciami, wykonanymi w trakcie przymiarek.

Poniżej przykładowe zestawienia fotografii obrazujących opisane wyżej, etherealowe przebłyski.

 

 

 

 

 

 

 

Bianca_Balti_Ethereal_zestawienie

 

Ethereale są ogromnie ważnym aspektem urody. Dzięki nim werdykt wyznaczający typ bazowy według Kibbe nie jest ograniczeniem, a początkiem poznawania sobie oraz świetną zabawą. Jednakże pewne granice muszą zostać wytyczone.

Fasony pozostają zgodne typem bazowym. Natomiast modyfikacji podlegają wszelkie elementy ozdobne i detale (m.in. biżuteria, dodatki, desenie, wykończenia, modele dekoltów itp.), a dalej fryzura oraz makijaż. Innymi słowy, sylwetkę odziewamy w najkorzystniejsze dla niej fasony, a pozostałe szczegóły stylu dopracowujemy zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez Ethereale.

Warto też pamiętać o tym, jak ważna jest kolejność posiadanych przez nas pierwiastków dodatkowych. Im dalsza pozycja danego Ethereala, tym słabsza jego moc. Zazwyczaj tylko dwa pierwsze Ethereale będą tymi głównymi. Kolejne w hierarchii będą pełnić funkcje takie jak np. wpływ na naszą kolorystykę, czy też na indywidualne preferencje związane ze stylem ubioru.

Nie da się również skumulować pierwiastków przypisanych Etherealom. Np. jeśli posiadamy kilka nakładek zawierających w sobie pierwiastek Innocent, nie oznacza to, że mamy Innocent na niebotycznie wysokim poziomie.

Wraz z pojawieniem się typologii Ethereal, postrzeganie stylów według Kibbe ulega diametralnej zmianie. Doświadczenie pokazuje, że nie każdej kobiecie Gamine będą służyć paski, nie każdej kobiecie Classic będzie pasował minimalizm, a nie każda kobieta Flamboyant Gamine będzie dobrze prezentować się w ekstrawaganckich ubraniach.

Natomiast wszyscy ci, których uroda zyskuje na stosowaniu niezmodyfikowanego stylu zgodnego z ich typem według Kibbe, posiadają Ethereale, które wpisują się w ich typ bazowy. Wówczas możemy mówić o czystym typie. Jednak zdecydowanie częściej bywa, że wyodrębnienie Ethereali staje się koniecznością.

Informacje zawarte na osiemnastu podstronach opisujących poszczególne Ethereale bazują na wyszczególnieniu najważniejszych elementów stylu, właściwych dla danego pierwiastka oraz na oddaniu jego klimatu za pomocą obrazu oraz dźwięku. Ethereale prezentowane są w swojej czystej, niezakłóconej postaci. Warto pamiętać o tym, że obraz stylu jaki ostatecznie nam pasuje, jest wypadkową kilku Ethereali. Nie należy bezkrytycznie identyfikować się ze wszystkimi zaleceniami przedstawionymi na stronach. Szczegółowe wytyczne stylu powinny być analizowane indywidualnie.

Prezentowana typologia Ethereal jest zestawieniem archetypów kobiecej urody, dostrzeganych od wieków przez malarzy, poetów, pisarzy, a współcześnie również przez fotografów, projektantów mody, czy twórców filmów oraz reklam.

Ethereale przedstawiają się następująco (kolejność alfabetyczna):

 

 

 

Cechy osobowości przypisane niektórym Etherealom nie są bezwzględnym wyznacznikiem ich posiadania. Należy pamiętać o tym, iż nasza psychika jest mocno złożona, a na to jacy ostatecznie jesteśmy, ma wpływ wiele rozmaitych czynników.


 

Tablica z miniaturami kolaży przedstawia Ethereale w kolejności – od najjaśniejszych do najciemniejszych.

 

Alabastrowy Ethereal | Baśniowy Ethereal | Bezkresny Ethereal
Energetyczny Ethereal | Francuski Ethereal | Gwiezdny Ethereal
Iskrzący Ethereal | Karmazynowy Ethereal | Królewski Ethereal
Kryształowy Ethereal | Księżycowy Ethereal | Mahoniowy Ethereal
Różany Ethereal | Słoneczny Ethereal | Słowiański Ethereal
Syreni Ethereal | Świetlisty Ethereal | Wietrzny Ethereal

ETHEREALOWE DIAGNOZY

 

 

 

sloneczny_sun_ethereal_kolaz_maly

 

 

alabastrowy_alabaster_ethereal_kolaz_maly

 

 

krysztalowy_crystal_ethereal_kolaz_maly

 

 

syreni_mermaid_ethereal_kolaz_maly

 

 

ksiezycowy_moon_ethereal_kolaz_maly

 

 

wietrzny_wind_ethereal_kolaz_maly

 

 

bezkresny_wild_ethereal_kolaz_maly

 

 

iskrzacy_sparkly_ethereal_kolaz_maly

 

 

energetyczny_energetic_ethereal_kolaz_maly

 

 

francuski_french_ethereal_kolaz_maly

 

 

slowianski_slavic_ethereal_kolaz_maly

 

 

rozany_rose_ethereal_kolaz_maly

 

 

karmazynowy_crimson__ethereal_kolaz_maly

 

 

krolewski_royal_ethereal_kolaz_maly

 

 

gwiezdny_star_ethereal_kolaz_maly

 

 

basniowy_fairytale_ethereal_kolaz_maly

 

 

mahoniowy_mahogany_ethereal_kolaz_maly

Typologia Ethereal jest objęta prawami autorskimi.

Share:

1 361 komentarzy

  1. Laila 17 Październik, 2018 o 23:38 Odpowiedz

    Wiem, że dopiero co dostaliśmy nową galerię z Francuskim E, ale chciałabym zapytać, który Ethereal jest następny w kolejności. Z niecierpliwością czekam na galerię Karmazyna i Królowej:)

    • Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 18 Październik, 2018 o 21:58

      Wietrzny, będzie mi się śnił po nocach <3 Co to będzie, jak przyjdzie kolej na Mahoń? 😀

    • Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 19 Październik, 2018 o 18:32

      Rety rety! Dziewczyny ja już się jaram, opcja z odświeżaniem strony, tak zdecydowanie będzie grana 😀 W takim razie to będzie przedostatni eternal z mojej trzódki. Chyba, że coś pomotałam w pamięci. Ach potem już Świetlisty, na który czekam jak na wakacje 🙂 Cudownie!

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 19 Październik, 2018 o 19:58

      Ooooo ooooo
      Wietrzny moja miłość!
      To teraz nawet ja się jaram tą perspektywą. A ja się rzadko czymś jaram.

    • Aileen DC (FE+SE+KarE) +WE+BaE | TS 19 Październik, 2018 o 21:46

      Wietrzny! Cudowna wiadomość! W takim razie za Avarati przechodzę w tryb: “Nie śpię, bo odświeżam stronę” 😀

  2. Annabel ( DC/ SyE, WE, FE/ TSu) 18 Październik, 2018 o 08:40 Odpowiedz

    Mam pytanie- czy galeria FE i pozostałe są teraz dostępne tylko na Pintereście? Ani na komputerze, ani w telefonie nie otwierają mi się zdjęcia, pojawia się jedynie opis E. Nie otwierają się również sekcje komentarzy pod galeriami, wszystkie inne komentarze bez problemu mogę przeczytać. Może ktoś ma podobny problem?

    • Olga Brylińska "Greta" 18 Październik, 2018 o 17:54

      Skrypt nowego szablonu strony nie do końca dobrze współpracuje z programem do tworzenia galerii. Sprawę bada informatyk. Mam nadzieję, że uda mu się usprawnić co sprawne nie jest. Ewentualnie galerie będą musiały być serwowane w innym systemie, w innym programie.

      Jeżeli ktoś z Was zauważy błędy, uprzejmie proszę o informację na mail. Przekażę ją informatykowi.

    • Annabel DC 19 Październik, 2018 o 14:55

      Dziękuje za odpowiedzi.

      Avarati, ogólnie rzecz ujmując, zmiana przeglądarki zadziałała tylko częściowo, ale dobre i to. Popróbuję jeszcze na innym sprzęcie i sprawdzę pozostałe przeglądarki. Jeśli to nie zadziała, wyślę email, jak mówi Greta.

  3. Cat Ballou DC SSu (KryE+WE+FE) 19 Październik, 2018 o 11:58 Odpowiedz

    Greto kochana, jakiem typem jest blogerka Mary Orton (memorandum)? Etherale Kryształ i Francuski? Dla mnie ona jest taka ładna….. dlatego pytam 🙂

    • Maria Magdalena SC (RE, BaE, KryE, SyE) + FE 19 Październik, 2018 o 17:25

      Ja widzę różany i trochę kryształ, ew. syreni. Ale tylko przypuszczam…

    • Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 19 Październik, 2018 o 18:24

      hej Dziewczyny, w końcu piąteczek, więc mogę pokomentować na blogu troszeczkę 🙂 Jak wiadomo nie znam się za bardzo, jednak czasem uda mi się trafić. Spróbuję 😉 jeśli chodzi o kolor to Syreni lub Wietrzny, fason Syreni. Co do wzoru, hmm strzelam, że Słowiański choć z drugiej strony jest tam motyw kwitnącej wiśni co sugeruje mi azjatycką baśń i Baśniowy.

    • Anikka C: (KryE + SlowE + SE) + WE + SyE 20 Październik, 2018 o 12:47

      Też strzelałabym słowiańsko-syrenie klimaty 😉 niebieski jak Dorin może i wietrzny. Kryształka nie widzę, leje się ale chyba tak bardziej już BEzkreśnie? 😀 Chociaż może po prostu to krój dla N.

    • Mag N/TS (WE + BE + FE + KryE) 20 Październik, 2018 o 15:31

      Dziekuje! Pytam bo mam wlasnie ta koszule, i badzo ja lubie. Kiedy ja kupilam wydawala mi sie bezkresna w wietrznym kolorze, ale ten pattern wlasnie zagadkowy! Moze rzeczywiscie cos ma w sobie slowianskiego albo basniowego 🙂

  4. Lila FG+SyE+WE+GE 20 Październik, 2018 o 17:58 Odpowiedz

    Z okazji 60-tych (!) urodzin Viggio Mortensena chciałabym się zapytać o jego typ Kibbe i Ethereale. Zastanawiam się, co sprawiło, że tak pięknie wyglądał jako Aragorn (<3 <3 <3), a poza planem już, no… yyy… gorzej? Czy to Wietrzny i Bezkresny w jakiejś skondensowanej formie? 😀 I czy tylko mi się wydaje, czy on ma jakiś wspolny pierwiastek z Madsem Mikkelsenem?

    • Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 20 Październik, 2018 o 18:57

      A ja przy okazji Twojego komentarza Lilu podepnę się ze swoją prośbą o typ i pierwiastki sir Iana McKellena, Gandalfa <3 http://i44.tinypic.com/sdelp1.jpg. Ponoć ma 180 cm., czyli typem Kibbe może być każdym, ja stawiam egoistycznie na D+SE+BaE 🙂 Zawsze na pytanie o ulubioną postać z "Władcy Pierścieni" odpowiedź moja była tylko jedna: Gandalf Szary.

    • Em. (SC+FE, GE, KrE, EE, WE) 20 Październik, 2018 o 19:16

      Jej, Lila, nie wiedziałam, że po 17 latach dalej świętujesz jego urodziny! First love never dies… <3 <3 😀

    • Limfjorden SC+BaE+FE/DW 20 Październik, 2018 o 19:41

      Również na moje oko jest czymś bardzo podobny do Madsa Mikkelsena. Chociaż o wiele lepiej podoba mi się w naturalowym wydaniu, więc może N lub FN z odpowiednimi etherealami? Ethetealowo obstawiałabym ksieżycowy, wietrzny i może słoneczny?

    • Lila FG +SYE+WE+GE 20 Październik, 2018 o 20:52

      Eryka, tak, to chyba to… 😀 Em., Facebook podsunął mi dzisiaj tą informacje i tak mi sie przypomniala milosc z dziecinstwa 😉
      W garniturze i uczesanych wlosach wyglada strasznie.
      Gandalf – piekne zjecie. Wydaje mi sie ma glownie basniowy. I moze wietrzny?

    • Natsu SC/TS (KryE+SyE+RE+WE) 20 Październik, 2018 o 21:07

      Lila, ha ha 😂 mam takie same odczucia: Aragorn piękny, Vigo…przystojny.
      Trochę żartując obstawię, że jego typ to może SC albo Romantic skoro mu tak ładnie w falach😊

    • Avarati FG (WE+KrE+ME+KarE+IE)+BE+KE+SE/TSu 20 Październik, 2018 o 22:16

      Wow, ktoś zapytał sie o Ara… znaczy się o Viggo Mortensena! Może to kwestia charakteryzacji na ciemniejszy, bardziej zimowy typ urody? Widzę u niego Baśniowy, ale Wietrzny i Bezkresny też. Może odrobinę Królewskiego w nim jest. W Kibbe się nie bawię, on jest poza tą kategorią 😀

    • Dorin 20 Październik, 2018 o 23:24

      Dziewczyny też jestem bardzo ciekawa 😁 może Natural a eternalki hmm Wietrzny, Baśniowy, Księżycowy i Avarati Królewski owszem i to bardzo bardzo. Ciekawe jak bardzo się mylimy 😁

    • Avarati FG 22 Październik, 2018 o 08:14

      Natsu, może to ukryty Gwiezdny odpowiada za te loki? Z tego, jak dobrze pamiętam, to ten właśnie Ethereal odpowiada za takie fryzury, a charakteryzacja to właśnie wydobyła? 🙂

  5. Laila 21 Październik, 2018 o 18:12 Odpowiedz

    Droga pani Olgo i Wy czytelniczki, z okazji zbliżającego się Halloween postanowiłam odświeżyć sobie kilka “gotyckich” filmów z ostatnich lat w tym “Crimson Peak” z Jesssicą Chastain. Ciekawi mnie jakie Ethereale reprezentują stylizacje Lucille z tego filmu (mojej ulubionej postaci).

    https://66.media.tumblr.com/47938d6e8365a7c93007e53f499442e0/tumblr_p805meg3nG1vonkdxo1_1280.jpg
    http://pm1.narvii.com/6562/9ac67b36a7c62fbe7961fea33a97a59b988d2541_00.jpg
    https://s3.amazonaws.com/headstuffuploads/2015/10/Crimson-Peak-Jessica-Chastain-Screengrab-0002.jpg
    https://i.pinimg.com/originals/6b/39/66/6b3966fc9aecd2b106180aa3a97b6986.jpg

    Jestem pewna Baśniowego…to chyba mój ulubiony 🙂

  6. Bims C(FE, KryE, RE)+ GE/DW 1 Listopad, 2018 o 22:02 Odpowiedz

    Czy mogłabym poprosić o zdiagnozowanie Ethereali Cheryl Cole? Wydaje mi się, że jest kolejną FG, którą mój mózg klasyfikuje jako TR przez jakieś fikuśne kombo E… 😀

    • Mag N/TS (WE + BE + FE) KryE 2 Listopad, 2018 o 16:16

      Ona byla diagnozowana przez Grete jako TR z rozanym, gwiezdnym i energetycznym jak dobrze pamietam. Chociaz nie dziwie Ci sie, ze podejzewalas FG bo Cheryl ma bardzo male wciecie w talii.

  7. Cat Ballou DC SSu (FE+WE+KryE) 9 Listopad, 2018 o 18:57 Odpowiedz

    Dziewczyny, lakierowane botki, bardzo ciemny granat, prawie czarny to jaki będzie Ethereal? Proste, bez ozdób.

  8. Yen 14 Listopad, 2018 o 14:25 Odpowiedz

    Sukienki ogrodniczki to jaki Ethereal?
    Wiadomo, że sporo zależy od koloru i materiału (podejrzewam że dżins to wietrzny, skóra to karmazyn, etc), ale chodzi mi o sam fason :> kiedyś był przyporządkowany Iskrzącemu, czy to aktualne?

  9. Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 18 Listopad, 2018 o 22:34 Odpowiedz

    Jakie Ethereale ma Alicja Bachleda – Curuś oprócz Mahoniowego i Różanego? Ja bym postawiła na Wietrzny i Baśniowy.

  10. Em. SC 6 Grudzień, 2018 o 23:15 Odpowiedz

    Chciałabym się spytać o Taikę Waititi (1.84m). Czy to jakieś połączenie Iskrzącego z Mahoniem pozwala mu na ananasy? 🙂
    https://vignette.wikia.nocookie.net/m__/images/4/44/Taika_Waititi.jpg/revision/latest?cb=20180511080539&path-prefix=marvel%2Fpl

    a do tego jeszcze Francuski? 😉
    http://mediacdn.grabone.co.nz/asset/veCp7hmriR/box=970×0

    tutaj widać jego pełną sylwetkę (on naprawdę bardzo lub ananasy!)
    https://i.pinimg.com/736x/40/78/e4/4078e45e559f322d51e41be070512446.jpg

  11. Blue Girl (R/SyE + GE + ME + FE + EEHiszp.) 8 Grudzień, 2018 o 20:09 Odpowiedz
    • Blue Girl (R/SyE + GE + ME + FE + EEHiszp.) 8 Grudzień, 2018 o 20:35

      Skoro wrzuciłam ten komentarz do wątku o Etherealach (zamiast o typach Kibbe), to może jeszcze podpytam o jej Ethereale? Ja obstawiam Gwiezdny i Syreni. Może Księżycowy i Karmazynowy, ale za mało je czuję, żeby być pewna.

    • Moderator - Jonathan 9 Grudzień, 2018 o 18:21

      O, kiedyś też o niej myślałem. Trudny przypadek 😀 Dla mnie FG – niebardzo (chociaż może być tak jak z Lovato). R – możliwe 😀 😀 Najbardziej widzę ją jako SG z RE, SyE, GE, KrE i mocnym ME. Podoba mi się w dziewczęcych stylizacjach jak i makijażu SG.

    • Eryka 9 Grudzień, 2018 o 18:27

      Dla mnie bardzo FG 🙂 R w ogóle w niej nie widzę. Wygląd ramion raczej wynika z tego, że dziewczyna nie jest wychudzona.

    • Blue Girl (R/SyE + GE + ME + FE + EEHiszp.) 9 Grudzień, 2018 o 19:58

      Co do Ethereali zgadzam się z Jonathanem, co do typu – chyba, podobnie jak Eryka, skłaniałabym się do FG. Zastanawia mnie tylko to, że tak dobrze jej w zwiewnych i delikatnych, koronkowych stylizacjach. W ogóle ten dylemat i w sumie pogubienie między R a FG jest mi bliski, bo choć jestem zdiagnozowana przez Gretę jako Romantic, to ciągle wydaje mi się, że jestem na Romantic za bardzo “kwadratowa”, nie “czuję” i nie widzę u siebie tej romantycznej miękkości. Z drugiej strony – może jej nie widzę, bo jak Romatic naubiera się w rzeczy FG, jak ja zwykłam to robić, to właśnie tak to się kończy 😉 Dlatego pomyślałam na początku, że Lauren może być Romantic, bo wg mnie zyskuje w, na moje oko, fasonach R i TR. Rzeczywiście, trudny przypadek 🙂

  12. Em. SC 15 Grudzień, 2018 o 12:58 Odpowiedz

    Zastanawiam się, które Ethereale będą najbardziej przychylne nienoszeniu makijażu? 😉 Te, które są w bazie Natural czyli Wietrzny i Bezkresny? Na pewno nie Francuski (mimo, że też naturalowy), bo mam wrażenie, że makijaż wydobywa kontrasty w twarzy, która w przeciwnym razie wygląda na zbyt mdłą. Podobnie Gwiezdny, chociaż tu chyba o głębie chodzi.
    Więc wyznacznikiem będzie kontrastowość i głębia czy raczej Ethereale jasne ciemne?

    • TerraCotta 15 Grudzień, 2018 o 19:50

      Na pewno świetlisty nie sprzyjał makijażowi, chociaż nie jestem pewna czy chodziło o makijaż w ogóle czy tylko o podkłady, pudry itp.

    • Cat Ballou DC SSu (KryE+WE+FE) 15 Grudzień, 2018 o 21:38

      Ja się maluje bardzo lekko, trochę podkładu, szminka w naturalnym kolorze ust i nie maluję wcale oczu, mam ciemną oprawę. Myślę, że to sprawka Kryształowego. I pewnie Wietrznego. Mimo, że mam Francuski to nie mogę używać czerwonej szminki, za wąskie usta.

    • Eliza (C | KryE + WE + BaśE + RE | SSu) 18 Grudzień, 2018 o 20:29

      Wg mnie to by były: Świetlisty i Bezkresny. Myślę jeszcze o Księżycowym – ale tu wydaje mi się, że delikatny makijaż jest OK, byleby nie był nasycony kolorystycznie.

      Minimalistyczny makijaż pasuje mi do Słonecznego i Alabastrowego.

      Wietrzny trochę makijażu lubi – ale takiego w stylu naturalowym, w najmocniejszym wydaniu trochę rockowym, ale nie czerwonodywanowym. U mnie przechodzi lekkie smoky, delikatne matowe podkreślenie ust jest na plus. Faktem jest jednak to, że u mnie to Wietrzny musi odpowiadać za niechęć do tapetowania się.

      Mój Kryształowy lubi makijaż, ale dyskretny, dopracowany i stonowany. Lubi też satynowe wykończenie.

      Baśniowy lubi makijaż i to bardzo (ciemniejsze usta, podkreślone oko – ogólnie kierunek retro). Tak samo Różany (różana pomadka, zalotna kreska na górnej powiece, róż). BTW, zastanawiam się, czy to nie Różany stoi u mnie za tym, że dla mnie makijaż bez różu na policzkach to nie makijaż (twarz wygląda płasko, bez świeżości).

    • Avarati FG 19 Grudzień, 2018 o 11:19

      Myślę, że Świetlisty i Bezkresny to świetne tropy 🙂 Jeśli chodzi o Wietrzny, to on ihmo jednak lubi makijaż, ale niezbyt mocny, pewnie nie lubi eyelinera i kredki, za to rozmazane smoky eyes będzie ok 🙂

      Lubię mieć choć trochę podkładu, głównie dla wyrównania kolorystyki i maluję przede wszystkim oczy, nie lubię matu u siebie, pewnie Iskrzący się domaga tego 😀 Nie cierpię efektu maski, ale oczy mogę i muszę malować, byle nie za jasno i ciepło, to już ciemniejsze cienie to jest to 🙂 Wiem, że ponoć FG nie może, ale lubię stosować bronzer, udało mi sie dorwać taki chłodny, by bardziej podkreślić kości policzkowe, ale nie za mocny. To chyba wina Ethereala 😀

      Mam pytanie… jakim typom będzie pasować np… niebieskie czy zielone szminki? 😀 Moja koleżanka stosuje mat i kolorowe usta i jej to pasuje 😀

    • Iskra DC + ŚW, WE/TS 19 Grudzień, 2018 o 11:28

      Odpowiem trochę przewrotnie i trochę obok tematu. Myślę, że ewentualna niechęć do noszenia makijażu jest zupełnie naturalnym odruchem. Nie trzeba doszukiwać się przyczyn w typie urody. Sama mam Świetlisty ale jeśli są wśród nas kobiety z samymi mocnymi Etheralami, które jednocześnie nie lubią się malować to wcale mnie to nie ździwi. Choćby to była TR z Gwiezdnym i Machoniowym.

    • Eryka 19 Grudzień, 2018 o 12:30

      Iskro, coś w tym jest. Do dziś nie wiem, czy mój luźny stosunek do makijażu wynika ze związku Baśniowego z naturą, mojego braku umiejętności czy faktu, że Romantic wygląda jak pajac w prawie każdym makijażu. Mój kontrast i Ethereale niewiele zmieniają.

    • Iskra DC + ŚW, WE/TS 19 Grudzień, 2018 o 13:50

      Robienie makijażu jest w zasadzie dość dziwaczną praktyką tak z punktu widzenia wszechświata ;). Ja lubię robić eksperymenty myślowe – np. czy malowałabym oczy gdybym żyła na bezludnej wyspie? Idąc dalej – czy goliłabym pachy? Czy nosiłabym majtki? Może czasem warto odpłynąć myślami. Osobiście pomaga mi to znaleźć zdrową perspektywę i przypomnieć sobie, że robię pewne rzeczy dlatego, że chcę, a nie dlatego że “tak się robi bo wypada”. Albo nawet zrezygnować z praktykowania czegoś co mi osobiście nie daje szczęścia. Trochę to banał ale ja czasem potrzebuje zdawać sobie sprawę nawet z banalnych spraw bo jakoś mi one umykają z czasem.

    • Em. SC 19 Grudzień, 2018 o 14:23

      Iskro, ja osobiście uwielbiam robić makijaż, ale chodzi mi głównie o to, co komu sprzyja 😉 I co odpowiada za takie surowe piękno jak u Tildy Swinton czy Elizy Cummings (więc próbuję się doszukać reguły 🙂 )
      Zastanawiam się, czy w przypadku makijażu nie jest tam samo, jak z cała typologią Kibbe, a więc podkreślamy to co mamy naturalnie. Jeśli mamy delikatną urodę, tak jak dziewczyny piszecie, Świetlistą albo Bezkresną, to nie musimy za wiele dokładać. Z kolei kontrasty i głębie pogłębiamy… tak sobie rozkminiam obserwując siebie i znajomych 😉
      Cat Ballou, ja też mam bardzo ciemną oprawę oczu, ale bez maskary czuje się taka niewyraźna 😉 Pewnie u Ciebie to przez Kryształ i Wietrzny, u mnie przez Francuski i Gwiezdny. Z kolei brwi juz mam tak ciemne, że jak tylko je czymś umaluje to wychodzi szatańsko
      (brak Karmazynowego?).
      Avarati, kolorowe usta to pewnie Energetyczny 🙂
      http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/01/energetic-ethereal-207.jpg
      http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/01/energetic-ethereal-139.jpg

    • Eryka 19 Grudzień, 2018 o 14:49

      Znaczy Iskro, ja się z tym zupełnie zgadzam. Wiem, że na bezludnej wyspie nie malowałabym się, a zawsze nosiłabym sukienki z podkreśloną talią, bo ja to ja, tyle że część osób lubi malować się dla zabawy w samotnego sylwestra czy w leniwy piątkowy wieczór 😀 inna sprawa to robienie czegoś z wizerunkiem wbrew sobie, bo ktoś tego wymaga (otoczenie, dress code w pracy), a ta rzecz długofalowo wpływa negatywnie na zdrowie. Jak szpilki czy makijaż, czasem depilacja. Jakoś panowie żyją bez podkreślania urody w taki sposób i trudno znaleźć praktyki, które im by szkodziły. Nawet buty na obcasie u nich wymarły, a przecież podbijają wzrost, który u płci męskiej jest zaletą 😛

    • Avarati FG 19 Grudzień, 2018 o 14:52

      Iskro, my jako ludzie jesteśmy ogólnie… dziwni 😀 Ale tak jak mówi Eryka… może w buszu wyglądalibyśmy jak z… buszu, ale nie wyobrażam sobie nie golić pach czy nóg do spódnicy. 😀

      Makijaż traktuję bardziej jako zabawę niż zakrywanie wad, może nie jest niezbędny do życia, ale po co sobie odmawiać przyjemności? 😀 Chyba od małego sobie robiłam takie dzikie nieudane smoky eyes 😀 Mama lubi też mocniejszy makijaż, może i ciotki mówią, że powinna przerzucić się na delikatny makijaż, albo najlepiej przestać go robić… tyle, że robi po swojemu i ma rację, bo na zdjęciach najlepiej wygląda w tym intensywniejszym… Zima i najprawdopodobniej SD.

    • luci 19 Grudzień, 2018 o 15:36

      Kurcze, ja to bym robiła makijaż także na bezludnej wyspie. To znaczy pod warunkiem, że miałabym tam lustra, żeby się w nich przeglądać. 😀

    • pimkiem (C/ŚE+KryE+KE+SłowE+WE/LSp) 11 Styczeń, 2019 o 16:36

      Ja mam Świetlisty, bardzo delikatne rysy twarzy i nie lubię się malować, bo zawsze boję się, że będę wyglądała na przerysowaną, znowu rozmyty makijaż jakoś mnie tak “uponurza”. Rezygnuję z niego bo po prostu nie umiem się malować. 😛

    • Moderator - Jonathan 1 Styczeń, 2019 o 18:21

      Na moje oko i tak i nie 😀

      Na plus jest to, że koszula jest dopasowana w talii i ten fason na SD będzie raczej fajnie wyglądać, pod warunkiem, że ktoś rozepnie z 2-3 guziczki 🙂

      A na minus cała reszta 🙂 Niby Etherealowo podchodzi pod KrE jednak moim zdaniem za dużo się tu dzieje. Królewskie „liście” do tego słońce tu i ówdzie no i te linie piorunowe. SD nie lubi jak jest za dużo tak napaćkane nawet jak jest na bogato. O wiele lepiej wyglądałyby same te „liście”. Do tego rękawy i kołnierz są w innym kolorze od reszty. A na koniec kontrastujące guziczki 😀 O wiele lepiej jakby były w kolorze koszuli albo jakby wcale ich nie było widać.

      Szczęśliwego laski! 😀 Mam nadzieję, że dobrze się wybawiłyście 😛 Życzę dużo towaru pod wasze typy na półkach sklepowych 😀

  13. Anita SC +GE /DW 1 Styczeń, 2019 o 10:28 Odpowiedz

    Serdeczne życzenia zdrowia, pomyślności i skuteczności w poszukiwaniu swojego stylu 😉Szczęśliwego Nowego Roku wszystkim czytelniczkom i czytelnikom bloga i oczywiście Tobie droga Olgo 💖💖💖

  14. Avarati FG (SE+BE+KE) TSu 1 Styczeń, 2019 o 13:53 Odpowiedz

    Wszystkiego najlepszego, zdrówka, radości, udanych Kibbowych zakupów i dużo energii na Nowy Rok dla Was wszystkich <3

  15. Asia 3 Styczeń, 2019 o 17:17 Odpowiedz

    Bardzo mnie zastanawia, jakim typem jest Audrey Coyne. Jest ktoś w stanie się wypowiedzieć? 🙂 Lubię ją oglądać, podoba mi się jej styl, ale wg mnie niezbyt do niej pasuje. Czy dobrze czuję, że coś tu nie gra i zbyt klasycznie się ubiera?

  16. Bims C(FE, KryE, RE)+ GE/DW 5 Styczeń, 2019 o 21:20 Odpowiedz

    Hej,
    zastanawiają mnie typ Kibbe i Eterereale Alice Eve. Przypomina mi Naomi Watts a jej figura jest bardzo yin, więc może SC albo mają wspólny KryE? Oprócz KryE obstawiałabym też Słoneczny albo Świetlisty, Francuski, Rózany, może słaby Wietrzny?

    http://www.tracking-board.com/wp-content/uploads/2015/05/Alice-Eve-Wallpapers9.jpg

    http://www.hawtcelebs.com/wp-content/uploads/2012/11/ALICE-EVE-in-Bikini-on-the-Beach-in-Miami-3.jpg

    http://www.hawtcelebs.com/wp-content/uploads/2015/09/alice-eve-out-and-about-beverly-hills-09-15-2015_5.jpg

  17. Aga SG/KarE+GE+WE/DW 8 Styczeń, 2019 o 15:52 Odpowiedz

    Jakim typem i jakie Ethereale może mieć Nick Cave?
    Google podaje, że ma 1,89 cm wzrostu – Soft Dramatic? Ma ciekawą urodę, choć wydaje mi się trochę mroczna – tak jak i jego piosenki 😉 Karmazynowy? Baśniowy?

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS5A0DgzDBuEyWjc2a6u4knz34WI4sljGbL_1KwsFFOL94TsqFDiA
    https://www.morrisonhotelgallery.com/images/big/Nick_Cave_B_900px.jpg
    http://jaredpaulstern.com/wp-content/uploads/2011/03/cavenyt.jpg
    https://quizforfan.com/wp-content/uploads/2017/04/nick-cave-1-300×298.jpg

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 10 Styczeń, 2019 o 08:06

      Ech ja na.rozpoznawanie panów SD mam taki wytrych: jak ktoś jest nawet atrakcyjny, ale w taki dziwny, w sumie nie klasycznie ładny sposób i jest dość wysoki to to zwykle SD. Taki dziwny efekt daje zwykle na facecie połączenie pierwiastka dramatycznego że sporą ilością softu… Ale czemu oni mają zwykle takie nietypowe twarze….?
      Bez urazy 🙂 żeby mi się teraz od Jednego Takiego Moderatora nie oberwało… 😉

    • Moderator - Jonathan 11 Styczeń, 2019 o 00:25

      Spoko, tym razem Ci się upiekło xDDD
      Ale w sumie zgadzam się z tym co piszesz i jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że ten typ po prostu jest bardzo skomplikowany.
      No a u Cave’a tą oryginalność, nietypowość spotęgował mocny Baśniowy.

  18. Avarati FG (SE+BE+KE) TSu 11 Styczeń, 2019 o 20:59 Odpowiedz

    Pani Joanna Kołaczkowska z kabaretu Hrabia… czy przypadkiem nie jest to pani Romantic? Bardzo przypomina mi Adele 🙂 Wygląda przepięknie w lokach… może ma Kryształ? Iskrzący? 😀

    http://uniejow.pl/wp-content/uploads/2018/11/Joanna-Ko%C5%82aczkowska-autor-Anna-Majer.jpg

    http://hrabi.pl/wp-content/uploads/2014/12/portret-aska.png

    http://bi.gazeta.pl/im/de/08/15/z22054110Q,Joanna-Kolaczkowska.jpg

    Ciężko znaleźć zdjęcie, na którym jej uroda by rozkwitała… A szkoda, bo to piękna kobieta.

  19. Avarati FG 11 Styczeń, 2019 o 22:12 Odpowiedz

    Dziękuję <3 O tak… Romantic na kabarety to jakoś nie pasuje 😀

    Przynajmniej udało mi się z Etherealem xD Kryształ mi się nasunął, kiedy zobaczyłam ją w lokach i tym delikatnym futerku.

  20. Eloise DC (SE) +ME+RE/DA 12 Styczeń, 2019 o 11:21 Odpowiedz

    A jakm typem może być wiecznie młody Kuba Wojewódzki? 😉 wg. netu ma 187 cm. Myślałam, że jest wyższy.

Napisz komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane polasą oznaczone *