ENGLISH VERSION

Typologia Ethereal autorstwa Olgi Brylińskiej

Osiemnaście archetypów urody.

 

Czym charakteryzują się poszczególne Ethereale? Jak je rozumieć, a przede wszystkim jak dostosować do nich swój styl? Nad tymi kwestiami często zastanawiają się nowi czytelnicy bloga getthelook.pl oraz osoby, które podczas analizy otrzymały już swoją etherealową diagnozę. Strony poświęcone Etherealom powstały w odpowiedzi na powyższe pytania. Mają one też na celu usystematyzowanie wiedzy na temat poszczególnych Etherealali.

Typologia Ethereal wyjaśnia przede wszystkim to, dlaczego nie do końca będzie pasować nam czysty styl wyznaczony przez typ bazowy ustalony zgodnie z typologią Kibbe. Na świecie żyje ponad siedem miliardów ludzi. Czy jest możliwe, abyśmy mogli reprezentować tylko trzynaście typów urody? Takie wątpliwości nasuwają się z pewnością wielu osobom mającym styczność z typologią Kibbe po raz pierwszy.

Otóż sylwetki są niemalże powtarzalne, natomiast nasze twarze oraz ogólne pojęcie urody jako takiej, często nie wpisują się w żaden z trzynastu typów Kibbe. Uzasadnione więc jest posiadanie pewnych dodatkowych pierwiastków, które to wpływają na nasz wygląd, a co za tym idzie, powinny mieć  swoje odniesienie w stylu.

Można wykazać empirycznie, iż opieranie analizy jedynie na czystych typach bazowych to zdecydowanie za mało, aby zobaczyć pełny obraz możliwości stylizacyjnych danej osoby.

Ethereale to archetypy oraz typy urody i jednocześnie pierwiastki dodatkowe, które należy łączyć z typem bazowym ustalonym według typologii Kibbe. Ethereale warto wyobrazić sobie jako kolejne warstwy w Photoshopie, modyfikujące ostateczny obraz, jakim w tym przypadku jest nasz wygląd. Ethereale mają wpływ na kontury tegoż obrazu oraz na jego kolorystykę. Przebłyski Ethereali można dostrzec gołym okiem lub uchwycić je na zdjęciach. Fotografia jest najlepszym narzędziem do odczytywania poszczególnych Ethereali. Doskonale wiedzą o tym m.in. stylistki gwiazd, które by dokonać ostatecznego wyboru stylizacji, posługują się zdjęciami, wykonanymi w trakcie przymiarek.

Poniżej przykładowe zestawienia fotografii obrazujących opisane wyżej, etherealowe przebłyski.

 

 

 

 

 

 

 

Bianca_Balti_Ethereal_zestawienie

 

Ethereale są ogromnie ważnym aspektem urody. Dzięki nim werdykt wyznaczający typ bazowy według Kibbe nie jest ograniczeniem, a początkiem poznawania sobie oraz świetną zabawą. Jednakże pewne granice muszą zostać wytyczone.

Fasony pozostają zgodne typem bazowym. Natomiast modyfikacji podlegają wszelkie elementy ozdobne i detale (m.in. biżuteria, dodatki, desenie, wykończenia, modele dekoltów itp.), a dalej fryzura oraz makijaż. Innymi słowy, sylwetkę odziewamy w najkorzystniejsze dla niej fasony, a pozostałe szczegóły stylu dopracowujemy zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez Ethereale.

Warto też pamiętać o tym, jak ważna jest kolejność posiadanych przez nas pierwiastków dodatkowych. Im dalsza pozycja danego Ethereala, tym słabsza jego moc. Zazwyczaj tylko dwa pierwsze Ethereale będą tymi głównymi. Kolejne w hierarchii będą pełnić funkcje takie jak np. wpływ na naszą kolorystykę, czy też na indywidualne preferencje związane ze stylem ubioru.

Nie da się również skumulować pierwiastków przypisanych Etherealom. Np. jeśli posiadamy kilka nakładek zawierających w sobie pierwiastek Innocent, nie oznacza to, że mamy Innocent na niebotycznie wysokim poziomie.

Wraz z pojawieniem się typologii Ethereal, postrzeganie stylów według Kibbe ulega diametralnej zmianie. Doświadczenie pokazuje, że nie każdej kobiecie Gamine będą służyć paski, nie każdej kobiecie Classic będzie pasował minimalizm, a nie każda kobieta Flamboyant Gamine będzie dobrze prezentować się w ekstrawaganckich ubraniach.

Natomiast wszyscy ci, których uroda zyskuje na stosowaniu niezmodyfikowanego stylu zgodnego z ich typem według Kibbe, posiadają Ethereale, które wpisują się w ich typ bazowy. Wówczas możemy mówić o czystym typie. Jednak zdecydowanie częściej bywa, że wyodrębnienie Ethereali staje się koniecznością.

Informacje zawarte na osiemnastu podstronach opisujących poszczególne Ethereale bazują na wyszczególnieniu najważniejszych elementów stylu, właściwych dla danego pierwiastka oraz na oddaniu jego klimatu za pomocą obrazu oraz dźwięku. Ethereale prezentowane są w swojej czystej, niezakłóconej postaci. Warto pamiętać o tym, że obraz stylu jaki ostatecznie nam pasuje, jest wypadkową kilku Ethereali. Nie należy bezkrytycznie identyfikować się ze wszystkimi zaleceniami przedstawionymi na stronach. Szczegółowe wytyczne stylu powinny być analizowane indywidualnie.

Prezentowana typologia Ethereal jest zestawieniem archetypów kobiecej urody, dostrzeganych od wieków przez malarzy, poetów, pisarzy, a współcześnie również przez fotografów, projektantów mody, czy twórców filmów oraz reklam.

Ethereale przedstawiają się następująco (kolejność alfabetyczna):

TABELKA ORYG podpis

 

 

TABELKA ORYG ENG podpis

 

Cechy osobowości przypisane niektórym Etherealom nie są bezwzględnym wyznacznikiem ich posiadania. Należy pamiętać o tym, iż nasza psychika jest mocno złożona, a na to jacy ostatecznie jesteśmy, ma wpływ wiele rozmaitych czynników.


 

Tablica z miniaturami kolaży przedstawia Ethereale w kolejności – od najjaśniejszych do najciemniejszych.

tabelka obrazkowa

 

Alabastrowy Ethereal | Baśniowy Ethereal | Bezkresny Ethereal
Energetyczny Ethereal | Francuski Ethereal | Gwiezdny Ethereal
Iskrzący Ethereal | Karmazynowy Ethereal | Królewski Ethereal
Kryształowy Ethereal | Księżycowy Ethereal | Mahoniowy Ethereal
Różany Ethereal | Słoneczny Ethereal | Słowiański Ethereal
Syreni Ethereal | Świetlisty Ethereal | Wietrzny Ethereal

ETHEREALOWE DIAGNOZY

 

 

 

sloneczny_sun_ethereal_kolaz_maly

 

 

alabastrowy_alabaster_ethereal_kolaz_maly

 

 

krysztalowy_crystal_ethereal_kolaz_maly

 

 

syreni_mermaid_ethereal_kolaz_maly

 

 

ksiezycowy_moon_ethereal_kolaz_maly

 

 

wietrzny_wind_ethereal_kolaz_maly

 

 

bezkresny_wild_ethereal_kolaz_maly

 

 

iskrzacy_sparkly_ethereal_kolaz_maly

 

 

energetyczny_energetic_ethereal_kolaz_maly

 

 

francuski_french_ethereal_kolaz_maly

 

 

slowianski_slavic_ethereal_kolaz_maly

 

 

rozany_rose_ethereal_kolaz_maly

 

 

karmazynowy_crimson__ethereal_kolaz_maly

 

 

krolewski_royal_ethereal_kolaz_maly

 

 

gwiezdny_star_ethereal_kolaz_maly

 

 

basniowy_fairytale_ethereal_kolaz_maly

 

 

mahoniowy_mahogany_ethereal_kolaz_maly

Typologia Ethereal jest objęta prawami autorskimi.

Share:

1 251 komentarzy

    • Eliza (C | KrysE + WE + BaśE + RE | SSu) 13 Sierpień, 2018 o 19:46

      Ja widzę też troszkę delikatnego Różanego – szczególnie pierwszy obrazek (różyki i kontur), motyw różany (flakoniki – 3. obrazek, buciki – 5. obrazek), kokardki (4. i 6 obrazek), i koczek (4. obrazek – uczesanie kojarzy mi się mocno z Różanym).

    • Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 13 Sierpień, 2018 o 21:30

      Ja tu widzę głównie Różany, kolaż jest bardzo podobny do tego z wpisu o wnętrzach 🙂 Pierwsze zdjęcie jakby Świetlisty z Baśniowym, ma taki rusałkowo – bajkowy klimat. Czwarte (koczek) ciut Słowiańskie ze względu na te polne kwiatki wokół fryzury, dolny rządek lekko Alabastrowy. Ale generalnie całość Różana. Z domieszkami 🙂

    • Eryka 13 Sierpień, 2018 o 21:51

      Dla mnie całość to Alabaster+Różany, np. środkowe zdjęcie z pantoflami uznałabym za 100% Różanego, ostatnie zdjęcie też jest zbyt kobiece (w zalotny sposób, ale kobiece, nie dziecinne), mimo że ma alabastrową formę. Ale moje wrażenie opiera się głównie na mnóstwie kwiatów, które niekoniecznie są alabastrowe. Choć po lewej raczej słowiańskie niż różane. Kolorystyka natomiast konsekwentnie alabastrowa.

    • Moderator - lothlorien 13 Sierpień, 2018 o 22:02

      Jako całość osobiście widzę tu głównie Alabastrowy. 🙂 Ale też troszkę Syreniego, Kryształka, Różanego i Słowiańskiego.

  1. Katana SN + KrE / DA 18 Sierpień, 2018 o 20:46 Odpowiedz

    Zastanawia mnie od paru tygodni Madonna, a dokładniej jej ethereale 🙂 Pamiętam, że kiedyś Greta dała jej Gwiezdny, ale na inne nie natrafilam. Z bazy FG – WE, KarE, EE? Dałabym jej jeszcze Królową, jakoś mi bardziej pasuje niż Król. Może Baśniowy? Co myślicie?

    • Espena /C (SłowE+RE)+BaE+IE+GE+KarE/ 19 Sierpień, 2018 o 00:36

      Zastanawiałam się nad nią jakiś czas temu. Wydaje mi się, że na FG,
      to ona nie ma aż tak mocnych E. Oprócz GE podejrzewam u niej jeszcze
      BaE, RE i gdzieś na tyle KarE (zwróciła moją uwagę w teledysku
      “Nothing really matters” – pięknie jej w czerwieni i czerni. Myślę jeszcze
      o EE, w końcu ma powera w tańcu :D.

    • Katana SN + KrE / DA 19 Sierpień, 2018 o 09:28

      Wydaje mi się, że właśnie ma dużo mocy w etherealach 🙂 Nawet mahoniowy mi do niej pasuje. Ciekawa jestem czy to Gwiezdny wpływa na to że dobrze wygląda w retro fryzurach i co wpływa na to, że lepiej jej w blond włosach?

  2. Aga SG/AE+KarE+GE/DW 18 Sierpień, 2018 o 23:00 Odpowiedz

    Czy Twiggy ma Alabastrowy ethereal?

    Nie umiem w twarzach odróżnić Alabastra od Księżycowego – strasznie mi sie mylą chyba przez wzgląd na Innocent.

  3. KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 23 Sierpień, 2018 o 14:54 Odpowiedz

    Chciałam wrócić do Marine Vacth (podobnie jak Maja czuję z nią “coś” wspólnego – chyba typ bazowy i kolorystykę…? i ona też chyba nie jest takim “czystym” DC).
    Zdiagnozowana jako DC, ponadto obstawiam Wietrzny, Francuski, Świetlisty. Alabaster..? Karmazyn..? Dyskusja o niej była w czasach gdy eterale się dopiero “kluły” 😉

    • Maja DC+AE 24 Sierpień, 2018 o 07:11

      Oo, dziekuje za odpowiedz Grecie i Tobie Kasiu za pytanie. Obie mamy z nia ‘troche’ wspolnego, dobrze miec taka osobe do ‘podgladania’.
      Jesli chodzi o typowanie to bylam pewna tylko FE.

    • Iskra DC + ŚW, WE/TS 24 Sierpień, 2018 o 10:57

      Dzięki za uwagę o podobieństwie KasiaN! Kolekcjonuję takie spostrzeżenia :). Znów widzę, że tak z rysów twarzy to może nie jesteśmy bardzo podobne ale jest coś wspólnego w takiej delikatności/smukłości. Podejrzewam, że to WE tak wysmuklająco u niej zadziałał.
      Natomiast widzę, że Marine Vacth nie uśmiecha się do zdjęć (Alabaster?) podczas gdy ja sporo się uśmiecham (Iskrzący?).

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 24 Sierpień, 2018 o 13:43

      Nooo to już wiem – ona ma wszystkie eterale te co ja (plus francuski i słoneczny) i typ bazowy…. Jest chyba jedyną przedstawicielką DC na którą jak patrzę na zdjęcia to stwierdzam “w moich czasach chudości gdybym miała inny nos i lepszą cerę…. to byłybyśmy trochę podobne” 😉 😉 😉

      Tak, o iskrzący jej nigdy nie podejrzewałam 😉 i bardzo mi się nie podoba w potarganych włosach – tzn jak ma artystyczny nieład na głowie to nawet spoko, ale na wielu zdjęciach ma fryzurę jakby nie wiem… nie myła włosów od trzech dni i to jej w ogóle nie pasuje 😉

      Dziękuję Greto za wyjaśnienie..! Bardzo to budujące wiedzę. Słonecznego w niej w ogóle nie dostrzegałam. Francuski jest bijący po oczach, Alabaster Karmazyn i Wietrzny też… Choć zauważyłam że często u osób które mają Wietrzny i Alabaster równocześnie doszukuję się Świetlistego – nie wiem czemu… Mylą mnie te dwa eterale razem 🙂

    • Aga SG/AE+KarE+GE/DW 24 Sierpień, 2018 o 15:45

      Wow, dziewczyny gratuluję znalezienia takiego wzorca 🙂 ja bezskutecznie szukam alabastrowej SG bez iskrzacego i najlepiej brunetke 😀 gdyby Wam się rzucila w oczy dajcie znać 🙂 Niby Winona ma typ AE i KarE tak jak ja ale nie jesteśmy z twarzy podobne 😉

      Uwielbiam w urodzie połączenie AE i WE, zwłaszcza w twarzy, trochę lalka trochę rebel – magia po prostu.

    • Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 24 Sierpień, 2018 o 17:08

      Przyłączam się do gratulacji, ja nie mam żadnego wzorca wśród znanych DC, chyba nie ma takiej o choćby podobnej konfiguracji 😀 Przejrzałam spis i ew. na upartego to może może Michelle Dockery. Ale to jest wielgachne “może”. Żeby było śmiesznie, to czasem, jak zdarzy mi się mocniej umalować, to jestem porównywana do Agnieszki Więdłochy, a TR nie byłam, nie jestem i być nie zamierzam, nie wiem, o co kaman 😀 Pozostaje mi mieć nadzieję, że kiedyś być może Greta odkryje Panią w typie DC z Mahoniem, Różanym i DA 🙂

    • Espena /C (SłowE+RE)+Ba+IE+GE+KarE/ 24 Sierpień, 2018 o 22:23

      No, fajnie mieć taki wzór :D. Ja też dalej szukam jakiejś C, która by
      była trochę podobna, ale ciężko. Niby Catherin Zeta-Jones dzieli
      ze mną typ i kilka E (Baśniowy, Gwiezdny, Karmazynowy E),
      ale chyba ten Alabastrowy na pierwszym miejscu zmienia tak aurę :/.
      Bo nie widzę tego podobieństwa i w ogóle u niej aura inna.

      Aga – ja pomyślałam o Isabelle Adjani, która jest na liście AE :).
      https://i0.wp.com/www.heyuguys.com/images/2016/12/tumblr_ntxagl73h41qkniyuo1_1280.jpg?fit=876%2C567&ssl=1

      Swoją drogą, ciekawe jakie jeszcze E posiada.

    • Espena /C (SłowE+RE)+BaE+IE+GE+KarE/ 18 Wrzesień, 2018 o 17:24

      Właśnie się nad nim zastanawiam. Na pewno ma Iskrzący E, bo aż
      od niego bije po oczach :D. I jakiś E będzie dzielić z Heathem Ledgerem,
      bo na niektórych zdjęciach są bardzo podobni. Ale typu raczej
      nie będą dzielić.

    • Atirien (SC, KryE+FE+KE) 19 Wrzesień, 2018 o 00:09

      Pewnie mnie ethereale jakoś zaślepiają, ale dla mnie on jest jak miniaturowy N, nie ma za długich kończyn, obstawiam SG i tony IE oraz RE, BaE, FE i…nie wiem co jeszcze 😛

    • Blue Girl (R/SyE + GE + ME + FE + EEHiszp.) 17 Wrzesień, 2018 o 22:38

      Zgadzam się z Eryką – moja pierwsza myśl, to też był Romantic 🙂 Chociaż zastanawiam się, czy tutaj to może być kwestia nie tyle figury konkretnej kobiety, ale promowanego fasonu ubrań i pożądanego kształtu ubranej już sylwetki. W każdym razie jest to jakaś inspiracja dla Romantic 😉 Ale Soft Dramatic też przyszło mi do głowy, szczególnie w wersji z rozbudowanymi ramionami (te bufiaste koszule) i długimi spódnicami. Ale twarz – jeśli mowa o klasycznych rysunkach gibson girls – zdecydowanie Romantic 🙂
      http://stuffnobodycaresabout.com/wp-content/uploads/2013/05/Gibson-Girl-Social-Ladder-0040.jpg – tu widzę Romantic
      I tu: http://stuffnobodycaresabout.com/wp-content/uploads/2013/05/Gibson-Girl-Social-Ladder-0074.jpg
      No ale tutaj… http://1.bp.blogspot.com/-7f5zkrwAoMM/UgP8yGs_H-I/AAAAAAAACQI/AnlJ4hjQaHM/s1600/mp167.jpg to już sama nie wiem, ubranie idzie może w stronę SD, chociaż zdecydowanie widzę efekt przytłoczenia 🙂
      “Gibson Girls są wysokie, smukłe, ale broń Boże szczupłe! Toż to niesmaczne i trąci jakąś poważną chorobą! Ponętne są szerokie biodra i obfity biust, skontrastowane ściśniętą gorsetem talią. (…) Ale nie skupiajmy się tylko na figurze! Bowiem najbardziej charakterystyczne są zdecydowanie wyższe partie ciał Dziewczyn Gibsona. Przede wszystkim długa szyja, lekko zadarty nos i więcej niż lekko zadarty podbródek, zarozumiały wyraz (ładnej) twarzy oraz sztandarowa fryzura, która w różnych odmianach nazywana jest współcześnie “na Gibson Girl” 😀

    • Espena /C (SłowE+RE)+BaE+IE+GE+KarE/ 18 Wrzesień, 2018 o 17:15

      Gibson Girl – skoro tak dobrze czuję tamte klimaty, to musi być
      Baśniowy E <3. Poza tym mam też skojarzenia z Soft Naturalem :).

  4. Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 16 Wrzesień, 2018 o 17:05 Odpowiedz

    Zastanawiam się ostatnio mocno nad Sinéad O’Connor i Tanitą Tikaram. Macie pomysł na ich typy Kibbe i ew. pierwiastki?

    Powiem szczerze, że jak już pytam o kogoś, to przeważnie mam już jakiś swój typ obstawiony, ale tutaj wpadłam w stupor 😀 Bardzo bym chciała, żeby Sinéad miała Świetlisty, imho pasuje do niej. Tanitę lubię za piękny altowy głos, coś mi tu Baśniowym pachnie, ale to naprawdę tym razem jak gra w rosyjską ruletkę 😀

    • Pozytywna C (KryE+FE) +BE SA 17 Wrzesień, 2018 o 17:48

      Poogladalam sobie fotki Sinead O´Connor – dla mnie ona jest jakas Gamine. Najpredzej Soft Gamine. Ale ja sie bardzo czesto myle 😀
      Mimo to podziele sie swoimi przemysleniami nt. Ethereali: Ksiezycowy z niej wylazi tonami! Musi miec tez Wietrzny, no bo jak by inaczej 😉 Poza tym widze w jej twarzy (nawet dotknietej zebem czasu) cala mase Rozanego. No i musi tam byc Alabaster.
      A co wiecej, to nie wiem 🙂

    • Cat Ballou DC SSu 18 Wrzesień, 2018 o 12:44

      Sinead ma ponoć 1,63 m. Buzia taka Gaminkowa, ale fajnie wyglądała na koncercie, gdzie była ubrana w garnitur z kamizelką. DC? Natomiast w większości luzackich ubrań wygląda brzydko, jak zaniedbany facet.

    • Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 18 Wrzesień, 2018 o 14:07

      Myślałam, że ma mocniejsze ramiona, ale jednak nie https://media.gettyimages.com/photos/sinead-oconnor-performs-onstage-at-the-world-music-theater-in-tinley-picture-id939123666 Tanita mi przypomina trochę Agnieszkę Chylińską, gdy ta była młodsza https://media.gettyimages.com/photos/tanita-tikaram-picture-id533131172 Już miałam pisać, że Dramatic, ale ona ma takie małe i delikatne dłonie w stosunku do wzrostu, nie wiem, D może takie mieć ? Szkoda, że mało zdjęć sylwetki.

    • Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 18 Wrzesień, 2018 o 22:50

      Greto, dziękuję Ci bardzo bardzo <3 Teraz to FG wydaje się takie oczywiste 😀 Ale przynajmniej nie pomyliłam się w kwestii Świetlistego <3 A ta druga pani??? 🙂 🙂 🙂 <3

    • Yen 19 Wrzesień, 2018 o 15:54

      Tanita Tikaram wygląda jak coś mocno naturalowego z Bezkresnym, Francuskim, być może Mahoniem. Szkoda, że nie ma zbyt wielu zdjęć sylwetki ani informacji o wzroście.

    • Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 19 Wrzesień, 2018 o 19:57

      O-o-o. O. Jak Ty to Greto robisz, że tak tych ludzi w mig rozszyfrowujesz, uchyl proszę, rąbka tajemnicy 🙂 To, że jestem zaskoczona Tanitą Tikaram jako DC z Mahoniowym to mało powiedziane 😀 Jeszcze może DA??? 🙂 Jesteś Wielka <3

    • Moderator - Jonathan 19 Wrzesień, 2018 o 20:14

      Z podanych Ethereali wydaje mi sie, ze ME moze u niej odpowiadac za kolorystyke, czyli DA.

  5. Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 20 Wrzesień, 2018 o 18:56 Odpowiedz

    Czy omawialiśmy już Katie Melua? 🙂 Wzrost ponoć 163 cm, SG?
    Na pewno jakiś sofcik, może wręcz R lub SC? Chociaż osobiście skłaniam się ku SG.

  6. Aga 21 Wrzesień, 2018 o 00:27 Odpowiedz

    Dziewczyny i Chłopaki mam kolorystyczna rozkminę 😀 a nuz ktoś z Was pytał o to Gretę albo nosi fiolety i mi podpowie, mianowicie w palecie którego typu kolorystycznego i/albo którego z Ethereali występuje lawendowy fiolet/ kolor bzu/ lila albo lodów śmietankowo-jagodowych? Nie wiem jak to określić, ale chodzi mi +/- o taki odcień:
    https://img.shmbk.pl/rimgspr/14642971_pad_720_540_dla-domu-materialy-wykonczeniowe-farby-farba-kolorowa-kolory-swiata-5l-kwiat-rozmarynu-dulux-darmowa-dostawa-od-179-zl.jpg?scale=canvas
    Albo środkowy kolor z poniższego linka:
    https://img1.stylowi.pl//images/items/o/201205/popkorn.pl_architektura_kolory-farb-sciennych_149134.png

    Kolory farb niezawodnym przykładem, choć ich nazwy czasem pozostają w bardzo luźnym związku z zawartością 😀

    Mahoniowe fiolety są ciemne i mocno nasycone, a ten jest chyba chłodny i stonowany?

    • Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 21 Wrzesień, 2018 o 08:41

      Hello Aga, podobne odcienie ma na pewno Jasne Lato: https://i.pinimg.com/564x/ea/1f/1d/ea1f1d8aeaf55acd4f1d6858f12f6ae4.jpg
      Sama kiedyś nosiłam taki kolor, i to dość chętnie. A jeżeli chodzi o Eternalki to wydaje mi się, że Greta wspominała, że takie delikatne odcienie lila i lawenda podchodzą pod Alabaster, więc coś jest na rzeczy Aga 😀 ;] Na pewno na gipiurowej taki fiolet pięknie zaznaczy Alabastrowy, ale np tutaj: https://i.pinimg.com/564x/0c/42/1e/0c421ef49bd6aa53af417eee8d23df99.jpg odbieram go Energetycznie, gdyż od razu wyobrażam sobie obok tego skutera jakąś szaloną energetyczną osóbkę. No dobra popłynęłam, uciekam więc 😉

    • Anita SC+GE 22 Wrzesień, 2018 o 14:19

      Czy to nie będzie aby kolor głębokiej zimy?
      “Trzy najlepsze kolory: intensywny ciemny popiel, purpura wpadająca w brąz, jasny lodowy fiolet”

    • Aga SG/KarE+GE+WE/DW 22 Wrzesień, 2018 o 17:01

      Dzięki wielkie, jestescie niezastąpione ! <3 Nie mam nic w tym kolorze w szafie, ale uwielbiam na niego patrzec, zwłaszcza we wnetrzach, dodatkach typu wazony, donice, wazony etc Jest w moim odczuciu kojacy i uspokajający 🙂 pasowałby do Alabastrowego pod tym względem w koncu AE wszystko ochładza.

      Niezbyt rozrozniam kolory rozbielone od tych lodowych – to to samo? Na intuicje powiedzialabym ze lodowe odcienie są jeszcze jasniejsze i chlodniejsze od pasteli.

    • Aga SG/KarE+GE+WE/DW 22 Wrzesień, 2018 o 21:31

      Ah, teraz rozumiem! Rozbielone – kolor z kropla bieli ;lodowe – biel z kropla koloru. Dziękuję Maju <3

    • Ada (SG+SłowE+KE+IE+RE+BaE+FE) 23 Wrzesień, 2018 o 00:11

      Mnie kiedyś Greta napisała, że jasny fiolet to może być albo Alabaster, jeśli kolor jest chłodny albo Kryształ, jeśli przynależy do palety Lata. Wszystko zależy od konkretnego odcienia.

  7. Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 22 Wrzesień, 2018 o 17:08 Odpowiedz
    • Arwena (DC+IE+FE+GE/TSp) 22 Wrzesień, 2018 o 23:13

      Widzę podobieństwo do siebie, więc stawiałabym na FE i może GE. IE chyba też, ma takie filuterne oczka 🙂 Co do typu, to może być też BSp, ma taką wiosenną przejrzystą cerę i bardzo ciepłe oczy.

  8. Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 23 Wrzesień, 2018 o 17:20 Odpowiedz

    Kochana Greto i Dziewczyny i Chłopaki a jakie eternalki obstawiacie u Farrah Fawcett? Jest zjawiskowa, wg mnie. Dałabym jej SE, EE, IE i może Królewski? Kocham jej stylizacje podkreślające na moje oko owe eternalki. Z resztą jaram się lekko klimatem lat 70-tych i przede wszystkim 80 – tych, dlatego może tym bardziej owa Pani bardzo mnie urzeka. To spamuję zdjęciami:
    Królewski? : https://media.allure.com/photos/5a909a3dfa33382044c7d91c/master/w_780,h_780,c_limit/Farrah%2520Fawcett%25201978%2520.jpg
    Słoneczny: https://i.pinimg.com/564x/bc/5d/65/bc5d65f7ab5db71afe9abf584cd29339.jpg
    https://i.pinimg.com/564x/b4/dc/5c/b4dc5c386b76f9c9d6b8edb9df666870.jpg
    https://i.pinimg.com/564x/b2/b3/af/b2b3af6cd0676d318249936eba1e373d.jpg
    https://i.pinimg.com/564x/ad/bc/5b/adbc5b2b7377882b547d9fde1dad0cdb.jpg
    Energetyczno-Słoneczny ? https://i.pinimg.com/564x/a0/50/65/a05065b575eff2e5b552d5e08195feaf.jpg
    Energetyczny? https://i.pinimg.com/564x/d9/cf/89/d9cf89febd0b615223a8ed698bd4e287.jpg – uwielbiam to zdjęcie
    https://i.pinimg.com/564x/62/f8/38/62f8387952f6c766437ded114b5d2a48.jpg
    Iskrzący uśmiech: https://i.pinimg.com/564x/7a/f1/c6/7af1c601ffdf3c75dae72bd8169ada10.jpg
    https://i.pinimg.com/564x/68/72/d2/6872d2d830e45b6148a29e8ae3386f5a.jpg
    Dobra już koniec spamu i uciekam 🙂

    • Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 24 Wrzesień, 2018 o 21:52

      Greto dziękuję już wszystko wiem <3 <3 Dziękuję 🙂 Bookini jest ten Bezkres i jest Królewski. Dopiero po napisaniu powyższego komentarza, wpadłam na pinteresta. A tam takie czary. Nie udało mi się zbyt strzelić, ale czuję się cudownie dzieląc z nią Wietrzny i Świetlisty 😀 Greto dziękuję jeszcze raz <3

    • luci 27 Wrzesień, 2018 o 14:07

      Ależ byłam ciekawa E tej pani. 😀 Dorin, mamy wspólne fascynacje. 🙂 Mnie się ona bardzo podoba w białych rzeczach, ale nigdy nie wpadałabym na to, że to Świetlisty.

    • Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 27 Wrzesień, 2018 o 21:57

      luci <3 mi też, byłam przekonana że to Słoneczny. A tu niespodzianka i Świetlisty. Bardzo się cieszę gdyż kolejna Pani ląduje w folderze z moimi inspiracjami 😀

    • Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 26 Wrzesień, 2018 o 17:00

      Eloise, Pani Beata na bank duszy jest iście szalonym FG, ale jeśli chodzi o typ, w życiu nie zgadnę, więc nawet nie próbuję ;]

    • Aga SG/KarE+GE+WE/DW 27 Wrzesień, 2018 o 11:26

      Gdy sie patrzy na “Jozek, nie daruje Ci tej nocy” to przecie FG jak zloto. Z eternalkow strzelalabym w silny KrE, EE i KarE wszytskie bazowe 🙂 To tak na moje oko – nie chcialabym siac herezji.

  9. Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 26 Wrzesień, 2018 o 20:58 Odpowiedz

    Dorin, ze wzrostem 159 cm wybór typu już jest uproszczony, odpada FN, N, SN, D, SD, DC, SC, C 🙂 SG to też nie to, nie ma tej laleczkowatości w twarzy, na R ramiona jakby za mocne.

    • Pozytywna C (KryE+FE) +BE SA 27 Wrzesień, 2018 o 16:53

      Jesli Classic odpada, to nie ze wzgledu na wzrost – 159 cm to za malo dla D lub FN, ale zdarzaja sie takie nieduze C 🙂
      Cos mi mowi, ze powinnam przestac zajmowac sie materia, o ktorej nie mam zielonego pojecia, ale to analizowanie jest tak zajmujace! Wiec znow strzele i nic tam, jesli spudluje 😉
      Beata Kozidrak jest FG.
      Z pewnoscia nie ma GE, RE, AE, KE, $E.
      Z pewnoscia ma WE, EE, moze IE. Moze nawet BE.
      Ale jesli nie ma KrE i KarE (ktorego jeszcze nie jarze), to pojde do okulisty po mocniejsze szkla 😀

    • Em. (SC+FE+GE+KrE+EE+WE) 27 Wrzesień, 2018 o 21:28

      haha Pozytywna mam tak samo jak Ty 😀
      Czasem sobie myślę, że to już choroba 😀 😀

  10. Ratri 28 Wrzesień, 2018 o 03:35 Odpowiedz
  11. Pozytywna C (KryE+FE) +BE SA 28 Wrzesień, 2018 o 16:13 Odpowiedz

    Jakis czas temu zdalam sobie sprawe, ze projekty Dolce Gabbana nie sa dla mnie optymalne. Bardzo, ale to bardzo zaluje, bo niezmiernie mi sie podobaja. Dotarlo jednak do mnie, ze to nie C, ale np. TR wygladalyby rewelacyjnie w wiekszosci strojow z ich metka D&G.
    Potem stwierdzilam, ze dom mody Chanel robi ubrania dla Gaminek.
    Idac dalej tym tropem uznalam, ze SD moglyby ubierac sie u Gucciego…
    Moze chcecie sie pobawic w dopasowywanie projektantow do typow sylwetki? Tzn. projekty ktorego domu mody najlepiej ubieraja ktory typ wg Kibbe 🙂
    Classic – Jil Sander..?

  12. Olga Brylińska "Greta" 9 Październik, 2018 o 15:39 Odpowiedz

    Kochane Dziewczyny i Chłopaki!

    Chciałam dziś napisać o pewnej “stylistce” pracującej na mojej typologii, której oferta jest kopią mojej oferty. Osoba ta stosuje i prezentuje Typologię Ethereal nie wspominając na swojej stronie o autorce, nie podając źródła, linków. Dodam, że jest to moja klientka, osoba udzielająca się kiedyś na blogu. Jak nazwać takie postępowanie? Nasuwa się tylko jedno słowo…I niestety na tej pani się nie kończy. Plagiatorek i osób bawiących się we mnie jest więcej. Wiem też o istnieniu grup na FB i wiem, co tam się wyprawia. Jestem zbulwersowana i mocno zniesmaczona. Przy okazji pragnę poinformować, że Typologia Ethereal jest objęta prawami autorskimi.

    Smutny to post, ale niestety musiał się pojawić.
    ______________________

    To była zła wiadomość. Na szczęście jest też i ta dobra. Remont na stronie dobiega końca. Pozostały drobne poprawki kosmetyczne. Mam nadzieję, że dzięki zmianie szablonu nawigacja jest łatwiejsza i przyjemniejsza. Strona jest też w pełni responsywna. Działa na wszystkich urządzeniach mobilnych.

    • luci 9 Październik, 2018 o 18:44

      Mnie przychodzą do głowy co najmniej dwa słowa. Jednym z nich jest pasożytnictwo. Doprawdy ludzkiego tupetu nie sposób przecenić. :O

      Geto, to jest oczywiście okropne i zapewne marne to pocieszenie, ale z drugiej strony ten wykwit naśladowców jest świadectwem tego jak nośna jest Twoja teoria, jaki ma potencjał i jak wielką posiada siłę przyciągania . 🙂

    • luci 9 Październik, 2018 o 20:42

      Naiwna jednak jestem. Nie przyszłoby mi do głowy, że ktoś może zrobić na coś takiego, choć jak się zastanowić, można się było tego po świecie spodziewać. Każdy kto śledził rozwój tego bloga wie ile czasu kosztowało Cię Greto stworzenie tej systematyki, a także domyślać nakładu pracy i energii, które w to wszystko włożyłaś. To, że ktoś wpadł na pomysł przywłaszczenia sobie efektów tej pracy i czerpania z niej korzyści materialnych jest po prostu… po prostu… nawet nie wiem jak to nazwać. No ludzie, naprawdę? Ale naprawdę??

      Trzymam kciuki, żeby udało się coś z tym zrobić, czy to na drodze prawnej czy jakkolwiek inaczej.

    • AgnieszkaM(G/SSu) 9 Październik, 2018 o 21:48

      Greto, to bardzo przykre. Gdybym miała talent w tym kierunku i chciała pracować tym systemem, to spytałabym Ciebie o zgodę czy zapłaciła za nią. Nie pojmuję takiego złodziejstwa i oburza mnie to. Cieszę się, że ma prawa autorskie. Trzymam kciuki za zrobienie z tym porządku.

    • Drukara 10 Październik, 2018 o 00:44

      Miałam okazję się przyjrzeć grupie na FB i powiedziawszy szczerze to jest wręcz anty-reklama. Z porządnie wypracowanej typologii dziewczątka zrobiły sobie narzędzie do oceniana czyjejś atrakcyjności i stygmatyzowania. Strasznie się cieszę, że zdobyłaś siłę na zrobienie porządku z tym, bo panie nieszczególnie widziały problem w swoim zachowaniu. Życzę powodzenia i sądzę, że każdy ze stałych czytelników z chęcią cię w tym wesprze!

    • iwona 10 Październik, 2018 o 09:20

      Najgorsze jest to, że to wszystko co wymyśliła i opracowała Greta, to nie tylko ogrom pracy, ale przede wszystkich jej niezwykły talent. To przecież nie jest tak, że każdy jakby tak przysiadł na wiele godzin, to też by to rozpisał i ogarnął. Zauważcie, że my mając gotowce nadal nie umiemy się w tym sprawnie poruszać. To TALENT, wizjonerstwo, tego nie da się nauczyć. Greta to WYMYŚLIŁA, to coś więcej niż: napracowała się itp.
      Bulwersuje tym bardziej fakt, że to osoba “od nas”.

    • Em. (SC+FE, GE, KrE, EE, WE) 10 Październik, 2018 o 13:20

      Przejrzałam tę stronę na fb. Pomijając kwestię zwykłej uczciwości i przyzwoitości, już same stylówki tam zamieszczone są skuteczną anty-reklamą!
      Plagiatorów będzie się mnożyć, i to pewnie w różnych zakątkach świata, ale to coś co ma Greta – ten zmysł estetyczny połączony z umiejętnością odczytywania cech fizjonomicznych i osobowości – to jest rzadki dar, i tego już się ukraść nie da.
      Trzymaj się Greto!

    • Em. (SC+FE, GE, KrE, EE, WE) 10 Październik, 2018 o 13:43

      Dodam jeszcze zdolność zjednywania sobie ludzi i budzenia zaufania – myślę, ze to niezwykle ważne umiejętności w pracy stylistki. Poczułam to od samego początku korespondowania z Gretą.

      A w przypadku tej Pani, cóż, trzeba najpierw samemu być uczciwym, by móc budzić zaufanie innych…

    • Eryka 10 Październik, 2018 o 21:54

      Najgorsze są w tym wszystkim słowa Drukary (“Z porządnie wypracowanej typologii dziewczątka zrobiły sobie narzędzie do oceniana czyjejś atrakcyjności i stygmatyzowania”), poza samym kontekstem przywłaszczenia długo i starannie rozwijanego projektu, bo nie po to powstała typologia 🙁 bardzo współczuję, strasznie musi się oglądać swój pomysł wywalony na lewą stronę.

    • Pozytywna C (KryE+FE) +BE SA 12 Październik, 2018 o 16:01

      Mnie w tej calej sytuacji wrecz smieszy, ze ktos swoja szczatkowa wiedze uznal za wystarczajaca, by zaczac udzielac porad i analizowac aure! To trzeba miec fantazje. I tupet.

      Greto, czy myslalas o tym, zeby w pewnym momencie zaczac organizowac szkolenia i przekazywac tajniki typologii dalej? Moim zdaniem to bylby naturalny krok w rozwoju przedsiewziecia i metoda na pozbycie sie nielegalnych nasladowcow. Poza tym (z gory przepraszam za hardcore) szkoda by bylo, zeby taka nowatorska metoda postrzegania wygladu i osobowosci przepadla wraz z Toba… :-/

      I jeszcze jedno: skoro zaczelas podpisywac sie imieniem i nazwiskiem, wolisz, by zwracac sie do Ciebie per Olga, czy wolisz pozostac Greta? 🙂

    • Olga Brylińska "Greta" 13 Październik, 2018 o 02:06

      Nieźle mnie ubawiłaś swoim “przepraszam za hardcore” 😀 Poza tym oczywiście masz rację i warto byłoby szkolić młodsze pokolenie. Kiedyś trzeba będzie o tym poważnie pomyśleć, ale póki co czasowo i strategicznie nie jest to możliwe.
      __________________________

      Jesteście przyzwyczajeni do Grety (ja trochę też ;)), więc może być Greta. Swoje prawdziwe imię bardzo lubię, tak że Olga również jak najbardziej. Do wyboru do koloru 🙂

  13. Sylwia (SG+IE+GE+KrE+FE) DW 9 Październik, 2018 o 19:28 Odpowiedz

    To jest zwykla kradziez i sa na to paragrafy…ja bym tak tego nie zostawila..nie po to pracowalas po nocach ,zeby teraz ktos z tego korzystal bez Twojej zgody..jak mozesz podaj linka do tej “stylistki”

  14. Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 9 Październik, 2018 o 23:02 Odpowiedz

    Witaj Greto, Olgo nasza wspaniała! W ogóle to straszne co napisałaś, przeraża mnie taka bezczelność, brak moralności, nieposzanowanie Twojej pracy i nierozsądek choć użyłabym tutaj mocniejszego określenia. Dobrze, że są na to paragrafy. Kara będzie, akurat a propos praw autorskich i szaleństw na ich temat. Najgorzej, że znów poświęcisz ogrom energii na szarpanie się z taką osobą ;( Przykre to, bo kto choć trochę Cię tutaj poznał dobrze wie ile poświęciłaś pracy, czasu sił i mocy na stworzenie tak uroczego miejsca w internetach. A o całej Typologii to nie wspomnę…świetna i nowatorska rzecz. Greto kochana! Trzymam mocno kciuki za szybkie rozwiązanie i ja poproszę na priv o namiary na tą osobę, jestem bardzo ciekawa która pani ma taki tupet..

    Ach a nowa strona jest coraz fajniejsza, odświeżam kiedy tylko mogę 😀
    Powodzenia kochana, wysyłam Ci całą moją moc <3

  15. Cat Ballou DC SSu (FE+WE+KryE) 10 Październik, 2018 o 09:37 Odpowiedz

    Przykra i smutna rzeczywistość. Myślę, że tylko odpowiednie kroki prawne mogą powstrzymać takie złodziejskie praktyki. Pozdrawiam, Greto, trzymaj się! Czekam oczywiście na nowy wpis o Francuskim. 🙂

  16. Aga SG/KarE+GE+WE/DW 10 Październik, 2018 o 10:59 Odpowiedz

    Zwykłe chamstwo i złodziejstwo, nie można się na to godzić. Ja jednak idealistycznie wierzę w prawo i porządek i że karma dopadnie każdego złodzieja. Najbardziej przykre jest to, ze ta osoba była Twoją klientką. Brak słów… Ale wierni czytelnicy zawsze staną za Tobą murem <3 Przyznam się bez bicia (mea culpa), że sama kiedyś trafiłam do jednej takiej grupy FB, z przekierowania z innej grupy, ale gdy tylko zobaczyłam co się tam wyprawia to się z marszu wypisałam się z obu. To, że Typologia jest nowatorska i fascynująca nie uprawnia nikogo by z niej bezprawnie korzystać. Jeśli można to na priv poproszę linka. Nowa strona jest odjazdowa 😀 Ciągle oglądam nowe zdjęcia, które pojawiły się na gorze każdej galerii 😀

  17. Arwena DC(FE)+IE+GE/TSp 10 Październik, 2018 o 12:23 Odpowiedz

    Na szczęście nie mam fb, ale aż mnie zatrzeslo. Na szczęście prawda sama się obroni i te panie przewrocą się o wlasne nogi, bo pojęcia nie mają, co jest potrzebne do postawienia pełnej dobrej diagnozy.
    Co do strony, to u mnie na telefonie jeszcze nie chodzi dobrze, ale mam nadzieję, że to tylko przejściowe.

  18. Astrid (DC + SyE) 10 Październik, 2018 o 13:54 Odpowiedz

    Bardzo współczuję całego stresu związanego z tą sytuacją! To okropne i jest to zwykła kradzież intelektualna.
    Trzymam mocno kciuki, by szybko udało się zrobić z tą samowolką porządek. To bardzo ważne i cenne, że walczysz o swoje prawa.
    Trzymaj się Greto ciepło pomimo tego wszystkiego!

  19. Anula Sc 10 Październik, 2018 o 18:17 Odpowiedz

    Dzień dobry Greto i wszyscy przyjaciele tego Bloga. Dawno się tu nie odzywałam, ale często zaglądam. Jednak dzisiaj, po przeczytaniu tych informacji, muszę się odezwać, bo podobnie jak inni, jestem w szoku Od dłuższego czasu nasz świat społeczny robi się coraz mniej przyjazny, ale czegoś takiego raczej się nie spodziewałam. Greto bardzo Ci współczuję tej sytuacji i życzę jak najszybszego rozwiązania problemu. Typologia rodziła się na naszych oczach i tu nie ma żadnych wątpliwości kto jest jej autorem.

  20. Olga Brylińska "Greta" 11 Październik, 2018 o 01:52 Odpowiedz

    Kochani!

    Dziękuję Wam za zrozumienie i ogromne wsparcie. Jestem niesamowicie wzruszona Waszą postawą. Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. To są chwile dla których warto żyć mimo okropieństwa sytuacji w tle.
    ____________________________________

    Stan rzeczy na dzień dzisiejszy przedstawia się następująco (cytuję ze strony na FB):

    “Po fali krytyki i hejtu, która rozpętała się z mojego powodu w internecie oznajmiam, że od teraz nie korzystam już z typologii Ethereal w analizach i nie opisuję tej typologii. Zaznaczam, że z typologii Ethereal korzystałam tylko i nigdy nie uważałam się za jej autorkę, podałam nawet jej źródło.”

    Fala hejtu…
    Korzystałam tylko w analizach…

    Natomiast źródło było podane tak, że trudno było go dojrzeć.

    Brak mi słów.

    • Maja DC+AE 11 Październik, 2018 o 10:41

      Nie jestem zbyt zapoznana z sytuacją, ale wspolczuje, tego typu zdarzenia są okropne dla każdego twórcy. Ciesze się że typologia została objęta prawami autorskimi, wyglada tez na to ze ta Pani sie opamietala. Przykre jest to nieposzanowanie dla cudzej pracy, inwencji. Pewne ‘pocieszenie’ może stanowić fakt, ze nie podrabia sie byle czego.
      Z innej beczki, bardzo podoba mi sie nowy wyglad strony, ciesze sie na nowy wpis i rowniez z ciekawoscia ogladam nowe portrety w galeriach 🙂

    • Avarati 11 Październik, 2018 o 11:17

      Podziwiam tupet tej “stylistki”, nie poddaje się nawet wiedząc, że jest na przegranej pozycji. Cieszę się, że sprawa się rozwiązała, trzeba ścigać takie podróbki.

      Ale jesteśmy z Tobą (i czekamy na nowe wpisy <3 ).

    • luci 12 Październik, 2018 o 12:13

      Cieszę się niezmiernie, że tych kilka słów krytyki (bombastycznie nazwane hejtem) sprowadziło na kobietę otrzeźwienie. 🙂 Tym bardziej, że tłumaczenia, których udzieliła na swojej stronie brzmią bardzo naiwne i każą mi przypuszczać, że jej zachowanie miało sporo wspólnego z zupełną nieznajomością zagadnienia autorskich praw majątkowych. 😉

  21. Maria Magdalena 11 Październik, 2018 o 12:26 Odpowiedz

    Ten blog jest cudowny. Inny niż wszystkie “porady modowe” “stylistów”. Nie każe wpisywać sie na siłę w trendy, nie zaleca wszystkim tego samego. Dzieki Kibbe mozna dobrze dopasować fasony, a z kolei ja ethereale widzę jako przestrzeń (szeroką!) do stworzenia swojego własnego stylu. Nie trzeba być zakładnikiem mody za wszelka cenę ani nie trzeba być już totalnym rebeliantem w stylu Heleny B. Carter:)
    Myślę, ze dobrze i prawidłowo dobrane typ Kibbe i ethereale wydobywają z nas to, co drzemie gdzieś w środku. To nie jest jak rama- ideal, do której trzeba sie na sile wcisnąć, a jak mapa, ktora nam pokazuje drogę…
    Bardzo ubolewam nad tymi przykrymi zdarzeniami, a jednocześnie… No cóż, typologia po prostu jest genialna, wiec się nie dziwie, ze jest obiektem pożądania:)

  22. Rose R/KryE+AE+SłowE+GE 11 Październik, 2018 o 13:46 Odpowiedz

    Okropna sytuacja… A ile można szkód narobić takimi nieprofesjonalnymi analizami, nie mówiąc już o całej otoczce nieetycznego zachowania polegającego na podszywaniu się pod Twórczynię.
    Znalazłam tę stronę na fb, Greto, w ogóle się nie umywa do Twojej pracy i talentu 😉
    Pozdrawiam i życzę Ci dużo sił do walki z przeciwnościami. Masz za sobą cały tabun sojuszników 😉

  23. Nadia C/SS (ŚE, BE, KE, SłowE) 11 Październik, 2018 o 18:53 Odpowiedz

    Oj, trudna sytuacja. Ciężko chronić swoje prawa, gdy w internecie wszystko jest tak łatwo dostępne. Mam nadzieję, że plagiatorki same się wycofają. My tu i tak wiemy, że tylko Ty Greto masz ten zmysł, intuicję, to niezwykłe wyczucie. Jak się tu bez Ciebie bawimy w odgadywanie typu i E, to zawsze czekamy na niepodważalny werdykt eksperta, bo dopiero wtedy wszystko staje się jasne i proste. Bez Ciebie to nie działa. Powodzenia. Mam nadzieję, że sprawy nie zajdą tak daleko, że będziesz potrzebowała pomocy prawnej. Myślę, że nieuczciwa konkurencja sama się wycofa. ale jeśli tak, to prawo jest po Twojej stronie. No i my też!

  24. Ania TR (KryE + GE + KarE + WE) 13 Październik, 2018 o 10:15 Odpowiedz

    Ojej, bardzo przykro czyta się informacje o podszywaczach i plagiatorach. Zwłaszcza że wiele z nas pamięta początki bloga i jego ewolucję w to cudowne dzieło sztuki, którym jest dzisiaj. Trzymaj się Greto!

    Swoją drogą, nowa odsłona bloga jak i zmiana nazwy typologii na typologię Olgi to uczta dla oczu 🙂 Pozdrawiam wszystkie czytelniczki 🙂

  25. Natsu SC/TS (KryE+SyE+RE+WE) 13 Październik, 2018 o 12:57 Odpowiedz

    Cieszę się, że udało się wykryć osoby, które się podpisywały pod Twoimi pomysłami Greto, chociaż niestety nie pierwszy raz widzę w blogosferze autora, który “odkrywa” na innej stronie swoją pracę 🙁
    Pocieszające w całej tej sytuacji jest to, że mimo przepastności internetu przywłaszczanie sobie pomysłów, prac autorskich nie przechodzi płazem. Dobry wizerunek można szybko stracić. Co prawda są np. duże firmy odzieżowe, które bezczelnie potrafią kraść grafikę i nie płacić autorom i nie wiem czy faktycznie dużo za to płacą swoim wizerunkiem, czy jednak udaje im się dość gładko unikać poważnych konsekwencji.
    Zastanawiam się w takich przypadkach jak się udaje namierzyć takie plagiaty ? Czy to inni internauci życzliwie informują ?

  26. Martka | G TSm 13 Październik, 2018 o 13:52 Odpowiedz

    Witaj Greto! Bardzo przykra sytuacja jednak pozytywne w tym wszystkim jest to, że cała sprawa wyszła na jaw i że prawo stoi po Twojej stronie. Uważam, że dużym problemem w dzisiejszych czasach jest to iż dużo osób uważa, że to co znajduje się w przestrzeni publicznej np w internecie nie należy do nikogo i każdy może z tego korzystać jak mu się podoba – oczywiście nie jest to prawdą i trzeba to ludziom uświadamiać. Myślę, że dobrym pomysłem jest to co zrobiłaś czyli wpisanie swojego imienia i nazwiska w tytuł artykułu o Etherealach – myślę że daje to sygnał odwiedzającym osobom, że ta systematyka została stworzona przez konkretną osobę i jest jej własnością. Muszę też dodać, że bardzo podoba mi się nowy format strony i działa świetnie na telefonie 🙂

  27. Laila 15 Październik, 2018 o 18:20 Odpowiedz

    Witam wszystkich!

    Od jakiegoś czasu interesuję się typologią i mam pytanie o stylistykę Vampa, a konkretniej stylistykę aktorek z kina niemego lat 20. Jakie ethereale może ona reprezentować? Czy to jakieś dziwny mix Alabastra i Gwiezdnego?

    Chodzi mi o coś takiego:

    https://i.pinimg.com/564x/18/ee/fb/18eefbc9be36c7dd0a4ad4cdaaf16c49.jpg
    https://i.pinimg.com/564x/2a/3c/63/2a3c631e551ec6aa513f485721d37c15.jpg
    https://i.pinimg.com/564x/4c/3b/c9/4c3bc954cf5376f369e7780e9851840c.jpg
    https://i.pinimg.com/236x/c4/69/01/c46901badec5f8b89ce2118d6d3b88fc.jpg

    Buzie tych aktorek są okrągłe, wręcz dzicięce, ale nie słodkie, do tego dochodzi bardzo mocny i ciemny makijaż, styl jest bogaty, lekko egzotyczny.

    • Yen 15 Październik, 2018 o 23:43

      Lata 20. są super! archetypicznie to trochę kocia uroda, więc pewnie Karmazyn.
      Ostatnia wydaje się być najbardziej prawdopodobną reprezentatką Alabastru- jest pewien przebłysk ze Starostecką.
      Z tego co kojarzę- gloryfikowano urodę spod znaku dramatycznego Yangu i ogólnej drobności- D, FG (dramatikowe). Fasony (po skróceniu) najlepiej sprzyjałyby FG :>
      Etherealowo- może Kryształ, Gwiezdny, Karmazyn, Baśniowy retro+ dodatek w postaci bogatego błysku Królewskigo i Iskrzącego?

      Proszę mnie poprawić, jeśli się mylę- kwestia rozłożenia na czynniki pierwsze tego rodzaju stylistyki także mnie nurtuje.

    • Olga Brylińska "Greta" 16 Październik, 2018 o 02:48

      W rysach i/lub makijażu dominuje Baśniowy w aspekcie retro. Dziś taka uroda jest rzadkością, ale zdarza się. Na dodatek kobiety nią obdarzone faktycznie czują i lubią Baśniowy Ethereal.

      Przy okazji warto przyjrzeć się temu, jak z upływem dziesięcioleci zmieniają się twarze – zarówno kobiet jak i mężczyzn. To bardzo ciekawe zagadnienie. I nie chodzi mi w tym momencie o styl, makijaż, czy fryzury.

    • Yen 16 Październik, 2018 o 12:02

      Super, nie zdawałam sobie sprawy że Baśniowy może dawać taki efekt w rysach. Słynna „przedwojenna uroda”? :>

      A jak ubraniowo- etherealowo prezentują się lata 20.? Mówię o tym najbardziej typowym wyobrażeniu- luźne wydekoltowane suknie, pióra, etole, frędzle i błyskotki?

Napisz komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane polasą oznaczone *