TYP URODY
SOFT GAMINE

telefon 1234567890

Typ urody Soft Gamine – laleczka

SOFT_GAMINE_28

 

Typ urody Soft Gamine - laleczka

Kształt sylwetki, rysy twarzy, garderoba.

Typ urody Soft Gamine można określić jako romantyczny typ Gamine. Kobieta o tym typie przede wszystkim i po pierwsze jest typem Gamine. Romantyczny nurt stanowi dodatek do jej urody, a nie jej główny czynnik. Na całokształt fizjonomii wpływa burzliwe zestawienie pierwiastków żeńskiego i męskiego, przy częściowej przewadze tego pierwszego.

W typie Soft Gamine dominują kobiety niskiego wzrostu, chociaż ustalona granica to prawie 170cm. A jeżeli wyższy wzrost dodatkowo połączony jest z nadwagą trudno wówczas mówić o drobnej kobietce. Cechy urody pozostają bez zmian, ale gabaryty są kompletnie różne. Zupełnie inaczej będzie prezentowała się kobieta Soft Gamine o wzroście 155cm i wadze 50kg, niż ta o wzroście 170cm i wadze 70kg. Przełoży się to naturalnie na nieco inny dobór garderoby, czy dodatków. Jednak bez względu na wzrost czy tuszę cechy urody wszystkich kobiet Soft Gamine pozostają zbliżone. A głównym kluczem do rozszyfrowania tego typu urody są śliczne, bez względu na wiek, zawsze dziewczęce twarze. Jest to bardzo silny wpływ pierwiastka Ingenue, który występuje tu w niemalże 100%.

Poniżej dwie rewelacyjne stylizacje Christiny Ricci. Długa suknia od Marc’a Jacobs’a jest nieco zwiewna, może nawet “cicho płynąca” (charakterystyczna dla typu Soft Classic), ale wykończona oryginalnymi, nadającymi jej ostrości lamówkami. Dzięki którym suknia jest jedyna w swoim rodzaju, nieco pikantna i bez dwóch zdań świetnie komponuje się z urodą Christiny. Idealnie dobrany makijaż oraz fryzura dopełniają całości.

Fryzura i makijaż Christiny stworzyłyby piękną kompozycję nawet ze zwykłym białym (lub czarnym) topem oraz dżinsami. Pod warunkiem, że obie te części garderoby miałyby właściwe dla Soft Gamine fasony. W makijażu dziennym szminka mogłaby mieć nieco bardziej stonowany odcień.

 

christina_ricci_soft_gamine

 

Druga kreacja jest już niemalże książkowym przykładem stylu Soft Gamine. Fason sukienki, deseń oraz ozdobne wykończenie dekoltu uformowane na kształt kołnierzyka czynią całość wymarzoną oprawą dla urody Christiny Ricci.

christina_ricci_soft_gamine_2

 

Dla kontrastu kilka zdjęć Christiny Ricci prezentującej style przypisane innym typom urody. Czy śliczna twarz obroni się sama? Być może na zdjęciach tak. W rzeczywistości niestety będzie dużo gorzej. Najmniej zaszkodzi Christinie styl Gamine (nr 8) oraz Soft Natural (nr 4). W średnim stopniu – styl Theatrical Romantic (nr 2). Christina jest Zimą. W dodatku kreacja i makijaż nie są bardzo mroczne czy teatralne. Ogólnie nie jest źle, ale mogłoby być dużo lepiej. Najgorzej wypada kreowanie się na Divę (nr 1), czysta klasyka (nr 3), dramatyczno-klasyczne konturowanie (nr 5) oraz geometryczna ekstrawagancja spod znaku Flamboyant Gamine (nr 6 i 7). Przy okazji warto wspomnieć, że elementy szczególnie niewskazane dla typu Soft Gamine są niepożądane dla każdego typu urody będącego pod silnym wpływem pierwiastka Ingenue.

christina_ricci_soft_gamine_styl_01

christina_ricci_soft_gamine_styl_02


Struktura kości w typie Soft Gamine jest bardzo podobna do tej w czystym Gamine. Kości są drobne i lekko kanciaste. Za to nieco szersze niż u Gamine są kości twarzy, często nadające jej kształt serca. Kolejną dość charakterystyczną, typową dla Soft Gamine i nierzadko występującą cechą jest dość mocno wydłużona (ale nie wystająca) broda jak np. u Reese Witherspoon. Na fizjonomiczne różnice między typem Gamine a Soft Gamine wpływa głównie budowa ciała. Tu właśnie najmocniej zaznacza swoją aktywność żeński pierwiastek Yin. U kobiety Soft Gamine tworzy on miękkie, zaokrąglone linie, wpływa na delikatniejsze rysy twarzy oraz bardziej kobiece kształty. Kobieta o czystym typie Gamine ma bardziej chłopięcą sylwetkę i nieco ostrzejsze rysy. Jej ciało nie jest tak mocno nacechowane pierwiastkiem Yin, jak ma to miejsce u Soft Gamine. Pierwiastek Yin w typie Soft Gamine  może zaznaczyć swoją obecność w różnym stopniu. Dlatego też zasada, iż nie koniecznie wszystkie cechy przypisane danemu typowi determinują przynależność do niego, obowiązuje i tutaj. Oczy nie muszą mieć wielkości spodków, a policzki przywoływać owocowych skojarzeń, przywodząc na myśl dwie połówki jabłka. Najważniejsze jest ogólne wrażenie jakie wywiera na nas uroda danej kobiety. A dodatkowej pewności przy określeniu typu urody zawsze doda nam kwestia doboru garderoby. Jej reguły są wbrew pozorom dość proste. Im bardziej uroda jest nacechowana pierwiastkiem Yin, tym bardziej powinna nim być nacechowana garderoba. I na odwrót. Jeśli w urodzie dominuje pierwiastek Yang, stylizacje również muszą iść w kierunku androgenicznym. (Na marginesie mała uwaga skierowana do osób, które razi dalekowschodnia stylistyka stosowana przy opisach typów wg David’a Kibbe. Otóż posługiwanie się miarą Yin/Yang ułatwia opisywanie poszczególnych typów, wprowadza klarowność pojęć oraz ma wpływ na formę artykułów. Pisanie wyłącznie o krągłościach oraz o kanciastościach byłoby mało precyzyjne, a dodatkowo brzmiałoby fatalnie.)


Przyjrzyjmy się zestawieniu twarzy Soft Gamine (Edyta Herbuś) z innymi typami urody. W pierwszym rzędzie będą to dwa pozostałe typy Gamine (Kate Mara – Gamine oraz Lea Michele – Flamboyant Gamine). W drugim rzędzie Edycie towarzyszą Mila Kunis (Soft Natural) oraz Emily Blunt (Soft Classic). W trzecim rzędzie porównanie Soft Gamine z typem Romantic (Salma Hayek) oraz z typem Theatrical Romantic (Rachel Weisz).

SOFT_GAMINE_porównanie_01

SOFT_GAMINE_porównanie_02

SOFT_GAMINE_porównanie_03


Styl dla typu Soft Gamine został nazwany przez David’a Kibbe Spitfire Chic. Określenie to jest dość enigmatyczne i chyba tylko sam autor dobrze rozumie jego przesłanie. Szaleństwo i mocna ekspresja owszem mogą pełnić funkcję dodatku. Szczypta pikanterii nadająca stylizacjom nieco szałowego charakteru może być ich ciekawym dopełnieniem. Jednak styl zasadniczy lepiej oddaje określenie “Doll-like”. Naturalnie dosłowne upodabnianie się do lalki również pomysłem dobrym nie jest. Chodzi raczej o to, aby elementy Yin były bardziej dziewczęce, zalotne (np. animowane) niż stricte kobiece czy romantyczne. Kobietę w której urodzie znaczącą rolę odgrywa pierwiastek Ingenue, bardzo łatwo postarzyć niewłaściwie dobraną garderobą. Wszyscy wiemy, że źle dobrany strój szpeci lub postarza, bez względu na typ urody. Ale najwrażliwsza na dodanie strojem lat jest uroda kobiet o dziewczęcej aparycji, bez względu na wiek.

Dotyczy to nawet takiej osobowości, jak genialnie grająca arystokratka – Helena Bonham Carter. Jej indywidualny styl jest tyleż zwariowany co uroczy. Szczególnie, że prezentująca go osoba może pozwolić sobie na wiele. Nie musi starać się nikomu przypodobać. Przekaz jaki tworzy jej awangardowy wizerunek jest bardzo, bardzo wymowny. Kontestacja narzuconych nam norm stylizacyjnych, a co za tym idzie dyktatu mody, za pomocą własnego wizerunku, wymaga wiele odwagi. Ceną jest niestety wyzbycie się seksapilu oraz narażenie się na śmieszność. Czy warto płacić aż taką cenę?

SOFT_GAMINE_helena_bonham_carter_01

 

Komu z Heleną Bonham Carter nie po drodze i kto woli w inny sposób manifestować swoje poglądy, niechaj spojrzy na poniższe przykłady stylizacji właściwych dla typu Soft Gamine. Nie są one może do końca wzorowe, ale na pewno poprawne. Powiedzmy na czwórkę z plusem. A to już wystarczy. Kolejno prezentują je: Edyta Herbuś, Katarzyna Cichopek, Agnieszka Kaczorowska, Reese Witherspoon oraz Margaret. W przypadku tej ostatniej Spitfire Chic działa pełną parą. Ale nawet mocno zwariowane stylizacje potrafią dodać uroku, jeżeli są dobrane właściwie.

SOFT_GAMINE_styl_01

SOFT_GAMINE_styl_02

SOFT_GAMINE_styl_04

SOFT_GAMINE_styl_05

SOFT_GAMINE_styl_03

 

Reese Witherspoon (156cm wzrostu)) jako Legalna Blondynka prezentowała nieco przesłodzony, ale poza tym idealny styl Soft Gamine. Kolejną przedstawicielką typu Soft Gamine wcielającą się w ślicznie wyglądającą młodą damę jest zdolna i przeurocza aktorka – Annasophia Robb (152cm wzrostu). Ktoś odpowiedzialny za stylizacje głównej bohaterki w serialu “The Carrie Diaries” wyraźnie sugerował się wytycznymi dla kreowania stylu Soft Gamine. Annasophia na zdjęciach z filmowego planu wygląda niczym z obrazka. Cudnie.

SOFT_GAMINE_styl_annasophia_robb_02

SOFT_GAMINE_styl_annasophia_robb_01


SOFT GAMINE – SYLWETKA – CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:

SOFT_GAMINE_sylwetka

  • Wzrost – od niskiego do ok. 170cm
  • Raczej krótkie linie pionowe (kobieta typu Soft Gamine nie wydaje się być wyższa niż jest w rzeczywistości)
  • Typ sylwetki – delikatnie zarysowana klepsydra lub gruszka
  • Ramiona – proste, nieco kanciaste lub stożkowe
  • Ręce i nogi – krótkie lub proporcjonalne w stosunku do tułowia
  • Dłonie i stopy – małe (mogą być szerokie)
  • Biust – średni lub duży
  • Talia – wcięta
  • Biodra – zaokrąglone, szersze niż w czystym typie Gamine
  • Przedramiona – dość pełne, raczej krótkie

SOFT GAMINE – TWARZ – CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:

SOFTT_GAMINE_twarze

  • Szczęka – szersza, czasem trochę ostrzej zarysowana, zwężająca się w kierunku często wydłużonej brody
  • Nos – średniej wielkości lub mały, może być nieco szeroki
  • Kości policzkowe – szerokie, miękko zarysowane
  • Oczy – duże, okrągłe lub średniej wielkości
  • Usta – pełne lub lekko pełne
  • Policzki – zaokrąglone, często bardzo pełne przypominające dwie połówki jabłka

SOFT GAMINE – FRYZURA, MAKIJAŻ:

Kobiety typu Soft Gamine z reguły wyglądają korzystniej w krótszych fryzurach. Szczególnie dotyczy to przedstawicielek o niskim wzroście. Dłuższa fryzura wygląda świetnie pod warunkiem, że nie obciąża zbytnio sylwetki i sięga maksymalnie do linii łopatek. W bobie (szczególnie z grzywką) oraz w paziu twarz Soft Gamine prezentuje się najlepiej ze wszystkich typów urody. Dlatego też kobiety w tym typie, jeżeli chodzi o dobór fryzury, mają szczególnie duże pole do popisu. Paź, bob, lob lub jeszcze dłuższa fryzura – wszystkie te warianty mogą okazać się dobrym wyborem. Przy wyższym wzroście sprawdzą się też włosy dłuższe niż te zalecane dla niskich kobiet. Urodę Soft Gamine wspaniale podkreślają grzywki oraz wszelakie upięcia. Na grzywkę szczególnie warto się zdecydować przy wysokim czole (jak np. u Christiny Ricci). Generalnie im bardziej dziewczęca fryzura, tym lepiej.

Należy unikać ostrych, męskich cięć (wszystkie kobiety powinny ich unikać) oraz fryzur statecznych, poważnych, nobliwych (np. hollywoodzkich fal lub klasycznych, francuskich koków).

W kwestii doboru makijażu podstawowa zasada jest identyczna z tą dotyczącą doboru właściwej fryzury. Makijaż przede wszystkim powinien być dziewczęcy i zalotny. Nigdy ciężki czy przerysowany. Zawsze dostosowany do typu kolorystycznego.

Świetnym wyborem będzie akcent w postaci mocno wytuszowanych rzęs. Obrysowany kontur oka, podkreślający jego wielkość oraz kształt. Róż oraz szminka powinny nadać twarzy świeżości oraz dziewczęcego uroku.

Należy unikać mocnej, przeciąganej kreski rysowanej eyelinerem, ciężkiego smoky eyes oraz ekstremalnych odcieni szminek (nude oraz odcieni ciemnych, dramatycznych).

Właściwy oraz niewłaściwy makijaż prezentują kolejno: Reese Witherspoon, Edyta Herbuś, Christina Ricci, Katarzyna Cichopek, Winona Ryder oraz Margaret.

 

Soft_Gamine_makijaż_01

Soft_Gamine_makijaż_02

Soft_Gamine_makijaż_03

Soft_Gamine_makijaż_04

Soft_Gamine_makijaż_05

 

Soft_Gamine_makijaż_07


SOFT GAMINE – GARDEROBA, BIŻUTERIA:

Symbolem graficznym stylu Soft Gamine jest łezka. Z jednej strony kształt okrągły symbolizujący pierwiastek Yin. Z drugiej strony ostry szpic stanowiący odwołanie do pierwiastka Yang. Łezka świetnie oddaje klimat deseni oraz dodatków właściwych typowi Soft Gamine. Idealne desenie powinny być ostro zarysowane (w przeciwieństwie do akwareli), animowane, mieć okrągłe kształty, a przy tym mieć w sobie pewną ostrość. Drugim, obok łezki, idealnym symbolem jest serce. Twarze kobiet Soft Gamine najczęściej mają właśnie jego kształt. Znów mamy miękkość połączoną z ostrością. Jeżeli w garderobie pojawiają się paski lub krata muszą one być przełamane zaokrąglonymi kształtami (np. kwiatami).

Fasony właściwe typowi Soft Gamine to linie blisko ciała, dopasowane, ale nie mocno opinające. David Kibbe pisząc o stylu kobiet Soft Gamine użył następującego porównania: “Najlepsze rzeczy przychodzą w małych opakowaniach”. Garderoba dla typu Soft Gamine to rzeczy sprawiające wrażenie malutkich bez względu na ich rozmiar. Bluzki, żakiety, kardigany czy odzież wierzchnia nie powinny być zbyt długie. Long topy, długie swetry, długie płaszcze, sukienki maxi – to rzeczy zupełnie niewskazane dla kobiet Soft Gamine. Wiele zalecanych fasonów to rzeczy tzw. cięte (np. krótkie żakiety, bolerka, krótkie sweterki, rękawy 3/4, nogawki 7/8). Zalecane są również nogawki o długości 3/4, ale te najlepiej wykreślić  z każdej listy, bez względu na typ urody. Zamiast długości 3/4 stosować długość 7/8 lub 1/2 (do zgięcia kolana). Spódnice i sukienki również powinny sięgać maksymalnie do zgięcia kolana, ewentualnie na tyle, aby je tylko przysłonić. David Kibbe zaleca sukienki i spódnice o długości “tea-length”, czyli do połowy łydki. Wg autora tej długości mogą być rozkloszowane sukienki koktajlowe i wieczorowe, szczególnie te uszyte z warstw tiulu. Ta propozycja będzie odpowiednia dla wyższych kobiet typu Soft Gamine. Przy wzroście 160cm i mniej długość ta wygląda niekorzystnie.

Przy tworzeniu garderoby Soft Gamine, podobnie jak przy pozostałych dwóch typach Gamine, ważne są linie łamane. Należy unikać zestawów monochromatycznych oraz silnego utrzymywania linii pionowych. Jeżeli sukienka jest gładka, buty czy torebka powinny stanowić kolorystyczny akcent i przełamywać monotonię. Styl Soft Gamine nie lubi prostoty i minimalizmu. Detali może być mniej lub więcej (co kto lubi i co komu odpowiada), ale powinna zostać wprowadzona choćby najmniejsza akcja. Jeżeli powiewa nudą, kobieta Soft Gamine (G i FG również) wygląda smutno i nijak. Traci swój młodzieńczy urok, świeżość i charyzmę.

Gdyby się odwołać do stylistyki kulinarnej i stworzyć porównania organoleptyczne dla poszczególnych typów Gamine, brzmiałyby one następująco: styl Gamine – pikantno-słodki, styl Flamboyant Gamine – pikantny, styl Soft Gamine – słodki lub słodko-kwaśny (z przewagą słodyczy).

 

WSKAZANE SĄ:
  • ubrania dopasowane do sylwetki
  • styl dziewczęcy
  • nieco infantylny styl dziewczęcy (oczywiście do pewnego wieku)
  • styl Doll-like
  • styl Pin Up
  • półokrągłe dekolty (w szpic bardzo nie zaszkodzą, ale półokrągłe będą lepszym wyborem)
  • dekolty w kształcie serca
  • półokrągłe kołnierzyki (klasyczne bardzo nie zaszkodzą, ale półokrągłe będą lepszym wyborem)
  • kaptury
  • futrzane wykończenia
  • wiązania pod szyją (miękkie, lejące)
  • bluzki, żakiety i swetry o długości do talii
  • wcięte bluzki, swetry i żakiety o długości do 10cm poniżej talii
  • rękawy 3/4
  • małe, krótkie, skośne rękawki
  • krótkie rękawki motylkowe
  • zaznaczona talia
  • podrzucana talia połączona ze zwężającym się dołem (ołówkowym) lub z wąskimi spodniami
  • lekko rozkloszowane baskinki
  • rozkloszowane spódnice i sukienki
  • tiulowe sukienki i spódnice
  • spódnice i sukienki o fasonie tulipana (w talii zakładki poszerzające biodra, dół zwężający się)
  • spódnice i sukienki dopasowane w biodrach rozszerzające się na wysokości kolan
  • krótkie pałszczyki
  • wąskie nogawki spodni
  • długość 7/8
  • lamówki
  • kokardy
  • animowane desenie
  • groszki (noszone w inny sposób niż w stylu  Classic)
  • paski oraz drobna kratka noszone z stylu Pin Up
  • kolorowa panterka (ewentualnie klasyczna noszona do kolorowych rzeczy)
  • delikatna asymetria
  • wyraziste dodatki oraz detale
  • torebki listonoszki (kolorowe lub zdobione ciekawymi elementami)

 

UNIKAĆ NALEŻY:
  • ubrań w stylu Relaxed/Oversize
  • stylów androgenicznych
  • stylu Boho
  • stylu Soft Classic (bardzo miękkich, płynących linii)
  • romantycznych akwareli
  • koronkowo-barokowego stylu Theatrical Romantic
  • czystej klasyki
  • monochromatycznych zestawów
  • mocnych drapowań (dopuszczalne są delikatne, sztywniejsze)
  • sukienek i spódnic maksi
  • długich płaszczy, swetrów, topów
  • szerokich rękawów
  • kimonowych rękawów
  • dużej kraty (np. flanelowa koszula w kratę)
  • szerokich pasów
  • dużych deseni
  • dużych geometrycznych deseni nie przełamanych miękkimi liniami
  • ciężkich tkanin
  • butów na platformach (poza letnimi koturnami)
  • dużych torebek (poza sytuacją kiedy kobieta SG ma powyżej 165cm i nie jest bardzo szczupła)

 

 

Prezentowane przykłady garderoby są wybrane spośród rzeczy aktualnie modnych.

SOFT_GAMINE_garderoba_23

SOFT_GAMINE_garderoba_20

SOFT_GAMINE_garderoba_21

SOFT_GAMINE_garderoba_15

SOFT_GAMINE_garderoba_13

SOFT_GAMINE_garderoba_17

SOFT_GAMINE_garderoba_16

SOFT_GAMINE_garderoba_12

SOFT_GAMINE_garderoba_11

SOFT_GAMINE_garderoba_06

SOFT_GAMINE_garderoba_18

SOFT_GAMINE_garderoba_19

SOFT_GAMINE_garderoba_01

SOFT_GAMINE_garderoba_09

SOFT_GAMINE_garderoba_05

SOFT_GAMINE_garderoba_08

SOFT_GAMINE_garderoba_22

SOFT_GAMINE_garderoba_02

SOFT_GAMINE_garderoba_14

SOFT_GAMINE_garderoba_07

SOFT_GAMINE_garderoba_10SOFT_GAMINE_garderoba_04

SOFT_GAMINE_garderoba_03

SOFT_GAMINE_garderoba_24

SOFT_GAMINE_garderoba_25

SOFT_GAMINE_biżuteria

 

ZNANE KOBIETY O TYPIE URODY SOFT GAMINE:

Edith Piaf, Bette Davis, Claudette Colbert, Judy Garland, Clara Bow, Susan Hayward, Debbie Reynolds, Betty White, Mary Martin, Essie Davis, Victoria Principal, Linda Ronstadt, Emma Samms, Kylie Minogue, Helena Bonham Carter, Drew Barrymore, Reese Witherspoon, Ginnifer Goodwin, Christina Ricci, Norah Jones, Shakira, Hayden Panettiere, Annasophia Robb, Ella Purnell, Mira Duma, Edyta Herbuś, Kasia Cichopek, Agnieszka Kaczorowska, Margaret, Kinga Rusin, Olivia Spencer, Anna Powierza, Lily Collins, Essie Davis, Christina Aguilera, Emilia Clarke, Bjork, Debbie Harry, Agnieszka Sienkiewicz, Mireille Mathieu, Geri Halliwell, Felicity Jones

Komentarze do wpisu “Typ urody Soft Gamine – laleczka”

  • Dziewczyny, czy bluzy ponizej nadaja sie dla SG? Szukam czegos na letnie wieczory:
    bluza gamine
    bluza roslinne wzory

    • Druga mi się podoba ale mi nie pasuje. A dla sg , nie mam pojęcia :(

    • Avarati (FG+IE+SE) 15 Lipiec 2016

      Pierwszy będzie jak najbardziej dla SG, ma wesołe i zaokrąglone printy. Ale czy ten fason będzie odpowiedni, to znaczy czy będzie podkreślać ciało? SG lubi ubrania o podkreślonej sylwetce.
      Druga – nie mam pojęcia. Możliwe, że dla SG i Księżycowego Etherealu będzie w sam raz, ale nie jestem pewna.

      Witam, Chili :) Pięknie się prezentujesz :)

    • Cześć Avarati :) Dziękuję ;) Kurcze jak oglądam zdjęcia ubiorów dla gaminek to one są takie moje w których chodzę na luzie- nie w pracy, w weekendy. Ciągnie mnie tam i generalnie wydaje mi się nawet, ze nieźle wyglądam w niektórych z tych propozycji no i z moich papryczek nie zrezygnuję nigdy ! Są na wskroś moje :)

    • lothlorien (SC+IE+KE) 15 Lipiec 2016

      Chili, może masz Iskrzący, który by za to odpowiadał? :)

    • Lothlorien- jeszcze nie wiem i nie mam pojęcia na czym on polega. Analizę zamówię sobie u Grety dopiero w sierpniu więc chwilę poczekam aż się dowiem :) Czytam w powyższych komentarzach, że Gaminki przełamują nudę dodatkami by zrobić “akcję “- dokładnie- to jest moja zasada. Lubię monochromatyczność ubioru- jest dla mnie elegancka i raczej na większe wyjścia. Na codzień wieje mi nudą i stąd staram się wrzucić coś do całości albo zegarek, naszyjnik, szpilki czy torebkę, choćby nawet miał być to sam kolor (najczęściej używam w tym celu czerwonego, na zdjęciu widać akurat motyw zwierzęcy ale wtedy usta robią robotę ), grę fakturą też lubię. Jedyne czego nie znoszę a wg mnie gaminkom to uchodzi na sucho- sukienki w kwiaty. Wyglądam w nich jak mama mojej mamy :)

    • lothlorien (SC+IE+KE) 15 Lipiec 2016

      Styl Gamine raczej nie polega na tym by przełamywać nudę dodatkami, tylko na całościowej akcji w ubiorze :D
      To właśnie takie typy jak ja, choć mówię tylko za siebie, mogą zrobić tak jak piszesz i właśnie tak sobie interpretuję SC+IE – nudę i monochromatyczność stroju przełamuję ożywiającymi dodatkami.

    • Moderator - nieogarnięta (FG+KE+AE) 30 Lipiec 2016

      Pierwsza – SG
      Druga – SG + IE

      Fason nieodpowiedni dla SG z wyższym BMI.

  • Biżu gaminkowa jest zdecydowanie moją biżu…. :( Nawet swoje ukochane wisienki widzę. Greto da się jakoś połączyć dramatica z biżu gaminkową czy dramat z tego wychodzi? Jeśli tak to dlaczego się sobie podobam w takich odklejonych akcentach? może sama jestem odklejona… ;)

    • To może być Iskrzący lub mocne Ingenue/Youthful.

    • aż poczytam o tym iskrzącym, co do Ingenue/Youthful – kojarzy mi się, z młodością a mnie zawsze dawali więcej lat niż mam więc chyba odpadam ale głupawego chochlika w sobie mam, który czasem odmładza ;)

  • Mam jedną wątpliwość – wiele rzeczy proponowanych jako właściwe dla SG jest blisko szyi. Czy obronią się również przy dużym biuście i nie będą wyglądały zbyt ciężko?
    Poza tym bardzo ciekawy blog! Gdybym znała te zasady wcześniej uniknęłabym wielu nietrafionych wyborów. Metodą prób i błędów też doszłam do paru rzeczy ale teraz będzie dużo prościej :) Dziękuję!

  • Czy ktos sie orientuje, dla ktorego typu moglyby byc takie stylizacje ? Oczywiscie nie wszystko musi byc tak dlugie jak na zdjeciach- chodzi mi o kolory, fasony, o taki typ ubioru, dla jakiego typu cos podobnego by przeszlo?

    sweter soft natural
    koszuzla soft natural
    bluzka w maki soft natural
    koszula soft natural
    bluzka soft natural
    bluzka romantic
    bluzka classic
    sweter soft classic
    bluza flaboyant gamine ethereal

    • AgnieszkaM(G,AE,IE/SSu 21 Lipiec 2016

      Dla G raczej nic. Dla siebie bym myślała o tej 2. od dołu, ale bo takie lubię. Dość softowe, romantyczne albo N (oversize, melanż).

    • Moderator - nieogarnięta (FG+KE+AE) 25 Lipiec 2016

      Pierwsze pięć pozycji – SN (pomijając dekolty V)
      Bluzka brudnoróżowa – R
      Różowa bluzka z plisą – C
      Sweter z aplikacją – SC
      Bluza w pasy – FG + E

  • Nibi (SG+SE/SSd) 30 Lipiec 2016

    uprzejmie donoszę, zwłaszcza Adze, że w Zarze można dostać tiulowe spódnice niesterczące:
    http://static.zara.net/photos///2016/I/0/1/p/7736/577/644/2/w/1920/7736577644_6_1_1.jpg?ts=1467224261260
    także w wersji gwiezdnej, czy Marina mnie słyszy?
    http://static.zara.net/photos///2016/I/0/1/p/2878/221/800/2/w/1920/2878221800_6_1_1.jpg?ts=1469199167522
    tylko będą wymagać skrócenia.

    • lothlorien (SC+IE+KE) 30 Lipiec 2016

      Ooo ta gwiezdna jest cudowna, cudowna! *_* Anektuję!

    • Marina (SG+GE+SyE/DW) 30 Lipiec 2016

      Nibi, wiesz że przedwczoraj byłam w Zarze i zwróciłam na tą gwiezdną uwagę? Jednakże spostrzegłam tiulową halkę, westchnęłam z rozczarowaniem i odwiesiłam, nie mierząc.
      Mówisz, że ona nie robi bezy w talii? Ja pomimo wcięcia, jak mam klosz, to on musi miec kształt litery A, inaczej właśnie bezą się staję.
      Przymierzę ją następnym razem, skusiłaś mnie :D no i piękna jest.

    • Nibi (SG+SE/SSd) 30 Lipiec 2016

      na mnie bezy brak ;)

    • Marina (SG+GE+SyE/DW) 31 Lipiec 2016

      W tej konkretnej, Zarowej, czy we wszystkich tiulówkach?

    • Nibi (SG+SE/SSd) 31 Lipiec 2016

      w tej konkretnej.

    • Aga (SG+KE) 31 Lipiec 2016

      Ooo <3 jakie cudne! Jak przymierze to Wam powiem, czy u mnie odstaja :D
      Dziekuję Nibi :*

    • lothlorien (SC+IE+KE|SS) 31 Lipiec 2016

      Przymierzyłam gwiezdną tiulówkę. :) Mam mieszane uczucia, na żywo czuję się w niej trochę grubo, bo lekko sterczy od góry, ale zrobiłam sobie w niej zdjęcia i wygląda to normalnie. Bez sensu. :D
      Wiem, nie jestem SG, więc moja opinia raczej się wam nie przyda, ale chciałam się podzielić. :D

    • Aga (SG+KE) 3 Sierpień 2016

      ja widzialam tylko te pierwsza, ale nie mierzylam, bo kolor niezbyt dla mnie. Musze zajrzec moze jeszcze do innej Zary

  • Czy to są ubrania dla SG, nw czy nadadzą się dla czystego typu?
    bluzka dekolt serduszko
    plaszcz soft gamine ksiezycowy ethereal
    bluza nietoperz
    bluzka soft gamine
    sukienka rozkloszowana

    • Moderator - nieogarnięta (FG+KE+AE) 4 Sierpień 2016

      Od góry:
      1. Bluzka nada się dla SG, TR, R, w zależności od tego, z czym zostanie zestawiona.
      2. Płaszcz – np. SG + KE
      3. bluza – G/FG
      4. bluzka – SG
      5. sukienka – np. R+IE

    • Aga (SG+KE) 5 Sierpień 2016

      Wybaczcie off-topic dziewczęta, ale mam pytanie do Ani: jak sobie radzisz z polaczeniem SG i KE, tak zeby byl wilk syty i owca cala? :D Moze sie od Ciebie czegos naucze :D Jakim jestes typem kolorystycznym?

      Co do ubran zgadzam sie z Nina, bluzeczka i ewentualnie plaszczyk i top nr 1

    • Ania (SG+KE) 6 Sierpień 2016

      Nie robiłam analizy kolorystycznej, ale wg Grety mogę być Soft Summer Deep. W sumie nigdy jakoś specjalnie nie interesowałam się analizą, bo jednak czerń forever :D Z ciekawości chciałabym poznać swój typ kolorystyczny, ale pewnie i tak nie stosowałabym się do zaleceń w kwestii kolorów.
      Jeśli chodzi o styl to od zawsze z jednej strony ciągnęło mnie do mroku, czerni, koronek, a z drugiej do dosyć infantylnych motywów, kotków, itd. Rzeczywiście dosyć trudno to wyważyć, bez przesadzania w którąkolwiek ze stron. Mam straszną słabość szczególnie do tych kotków, chociaż przez KE raczej powinnam unikać zbyt infantylnych ubrań.
      Zauważyłam, że najlepiej wyglądam, gdy na ubraniu coś się dzieje, ale to chyba typowe dla wszystkich SG :) Minimalizm zdecydowanie nie dla mnie, takie zestawienia postarzają mnie i posmutniają. Monochromatyczne zestawy staram się przełamywać np. naszyjnikiem, albo jakimiś ciekawymi rajstopami, lubię też gotyckie i rockowe elementy. No i zdecydowanie wolę siebie w nieco mocniejszym makijażu (oczu, mam wrażenie, że podkreślone usta mnie postarzają), ale nie wiem czy to ma jakiś związek z KE :)

    • Dziękuję za odpowiedź nieogarnięta :)
      A ta bluza będzie już SG?
      http://www.papercats.pl/galerie/b/bluza-kot-long-white_1522.jpg

    • Fason bluzy będzie bardziej odpowiedni dla G/FG niż dla SG.

  • A jak powinna wyglądać bluza dla SG? Myślę, że lepsza by była też krótsza?

    • Aga (SG+KE) 6 Sierpień 2016

      Moim zdaniem, lepiej zeby byla krotsza taka do bioder, moze miec kieszen kangurka, kaptur, rekawki 3/4 mile widziane – choc egzemplarza spelniajacego wszystkie te warunki nie spotkalam :D

    • Dokładnie :) Bluza dla SG musi być krótka.

  • SG jest dziewczęce, a R kobiece? A jeśli aura jest bardziej kobieca a przy tym w jakiś sposób delikatnie urocza to dalej można zaliczyć taką osobę do SG?

    • Eryka (R+IE+GE) 9 Sierpień 2016

      To może być równie dobrze R+IE czy SG+KE, a nawet G z pierwiastkami, więc trudno zgadywać z takiego opisu ;)

    • Najpierw trzeba wyznaczyć typ bazowy, a ten zależy od figury. Potem dopiero zastanowić się nad pierwiastkami dodatkowymi.

  • Elizabeth Taylor jest typem SG czy G?

    • Karolina K. 9 Sierpień 2016

      Zdaje się, że początkowo była pisana jako SG,
      a później została przepisana do G. Ale dlaczego,
      to nie pamiętam :P. Chyba chodziło o szerokie
      bary, czy coś.

    • Wg Kibbe Elisabeth Taylor to Romantic. Nie zgadzało mi się to od samego początku. Widziałam ją w tylko w grupie Gamine. Jednak przed erą E nie śmiałam wpakować jej do Gamine. Dlatego początkowo określiłam jej typ jako SG.

      W tym momencie uważam, że Elizabeth Taylor była typem Gamine i posiadała Gwiezdny Ethereal.

  • Czy SG może chodzić w ogrodniczkach? Wiem, że Greta nie popiera tego fasonu w modzie damskiej, ale może jednak komuś też się marzą tak jak mi ;)

  • a dlaczego Lily Colins jest przydzielona do Soft Gamine? Patrzac na nia bardziej kojarzy mi sie z Gamine. Ma chlopieca sylwetke, bez kobiecych ksztaltow, prosta i twarz niby dziewczeca, ale bardziej szczupla soft gamine ma bardziej jakby pulchna twarz… jak to jest?

    • Moderator - nieogarnięta (FG+KE+AE) 22 Sierpień 2016

      Lily jest SG po Tatusiu ;) Poza tym jest bardzo szczupła, prawdopodobnie nie z natury. Jeśli już tyje, to w sposób typowy dla SG.

  • ten sam przyklad co Lily Collins to Miroslava Duma, ktora tez jakos patrzac na nia kojarzy mi sie z Gamine a nie soft gamine do ktorego jest przydzielona, dlaczego te dwie panie sa soft gamine?

    • Dlatego, że obydwie mają figurę SG. Ich szczupłe sylwetki to efekt diety, ćwiczeń i zabiegów z zakresu medycyny estetycznej.

    • Aga (SG+KE) 22 Sierpień 2016

      Typu bazowego nie oszukasz – widac na pierwszy rzut oka ze i Lily i Mira maja aure SG, a soft gaminkowe fasony sa dla nich najkorzystniejsze. Modelowe Laleczki ;)

  • Mam 161 wzrostu, czy przy obcasach długość ” tea-lenght” będzie wyglądać korzystnie?

  • A jak powinna ubierać się SG w czasie ciąży? Niedawno pod wpływem zauroczenia typologią Kiebbe’a wywaliłam z szafy wszystko co oversize. Mam same kuse bluzeczki, baskinki i dopasowane spódniczki. A tu taka niespodzianka :) Czekają mnie chyba kolejne zakupy. To sam początek, ale już czuję się nieswojo w przylegających kieckach. Czy mogę chodzić w leginsach i tunikach? Jak podkreślać talię, gdy staje się ona daleka od ideału?

    • Moderator - Magda (FG+IE+KE/DW) 15 Wrzesień 2016

      Co prawda jestem FG, ale podobne zasady obowązuje wszystkie typy z grupy G. Nawet w ciązy lepiej odpuścić sobie oversize, bo będziesz wyglądać jak kulka. Rzeczy mogą być lekko luźne, ale nie za duże. Dłuższe obcisłe lub dopasowane bluzki będą ładnie leżeć i opinać brzuszek. Talii siłą rzeczy nie podkreslisz, chyba, że przewiążesz sobie wstążeczkę :D
      Ja kupiłam sobie dwie pary ciążowych jeansów i jedne szotry z gumą, a reszta jest sprzed ciąży.

    • Aga (SG+AE+KE) 15 Wrzesień 2016

      Sukienki zamiast dopasowanych w talii i rozkloszowanych moga byc luzniejsze w talii i biodrach i rozszerzac sie na wysokosci ud. Nie wiem czy sie jasno wyrazilam, ale we wczesniejszych komentarzach Greta wklejala taka ciemnorozowa sukienke :D to o taki kroj mi chodzi :D

      A tak btw, dla kogo fason empire? :D

    • Moderator - lothlorien (SC+IE+KE+AE) 15 Wrzesień 2016

      Co do fasonu empire, Greta napisała kiedyś tak:
      “To zależy od fasonu. Poniżej linii odcięcia możemy mieć fasony: ołówkowy, rozkloszowany, lekko marszczony, trapezowy lub fason empire np. w sukienkach maksi (tu pojawia się marszczenie, ale linia idzie dość blisko ciała).

      Nie chcę generalizować, to może być nieraz mylące. Muszę widzieć daną rzecz. Wówczas dopasuję ją do określonego typu urody.”

  • Dzięki dziewczyny za odpowiedzi. To będzie trudna misja :)

  • Dziewczyny bardzo sie ciesze,ze poruszylyscie ten temat. mam prawie 40 lat i chociaz wiem ze nikt mi tyle nie daje to jednak nie jest latwo sie ubrac bedac SG w tym wieku..kokardki,zakolanowki czy szorciki odpadaja…styl minimalistyczny czy monochromatyczny tez…macie jakies pomysly co zrobic zeby nie wygladac jak dzidzia piernik ale tez sie nie postarzac za bardzo?

    • Yen (SG+GE+IE+SyE/DW) 28 Wrzesień 2016

      Może pozostań wierna fasonom SG (dopasowane ciuchy “cięte”) ale odpuść sobie sweetaśne wzorki i infantylne ubrania. Spódnice przed kolano, w duecie z koszulami w kwiaty lub grochy wyglądają stylowo, nie dziecinnie. Możesz zamiast bluzek z kołnierzykiem bebe wybrać te wiązane na kokardę. “Robotę” tak naprawdę robią dodatki. Zwykły t-shirt w mocnym kolorze + dżinsy z podwiniętą nogawką + apaszka we wzory + kapelusz + botki na lekkim obcasie i już jest ciekawie, SGowo i odpowiednio do wieku :)
      Jeśli masz fajne nogi- nie bój się mini, ale wybieraj bardziej dopasowane modele z dobrych gatunkowo materiałów, a nie rozkloszowane podfruwajki.
      A poza tym, 40tka to jeszcze nie starość, spokojnie :) nie ma obowiązku przerzucania się na nudnawą klasykę i spokojne kolory. W ogóle, w żadnym wieku nie ma takiego obowiązku. Moja babcia, także SG, lat 79 (!) wciąż nosi się zgodnie z typem- sweterki o rękawie 3/4, dopasowane spódnice tuż za kolano, dżinsy i dżinsowe kurteczki, apaszki i bluzki w ciekawe wzory, małe kapelusiki, kolory zgodne z typem kolorystycznym (DA w jej przypadku)… i wygląda świetnie.

    • Nina (SG+IE) 28 Wrzesień 2016

      Kobiety SG i G wybierając czystą klasykę dodają sobie jeszcze lat. SG to.nie tylko kokardki i tiule (ja ich nie.noszę) jest mnóstwo możliwości. Zamiast klasycznego żakietu można zaszaleć i wybrać coś bardziej szałowego. Torebki, paski, szaliki w ciekawych wzorach itp. Alternatywą dla ołówkowych spódnic są te o kroju tulipana. Rada Yen jest bardzo dobra,.SG jest się przez całe życie.

    • iwona (G/AE+IE/SSd) 29 Wrzesień 2016

      Mi jest co prawda trochę łatwiej bo jestem G a nie SG, ale po czterdziestce i uważam, że wystarczy trzymać się fasonów oraz bloków kolorystycznych, mieć odpowiednią fryzurę i makijaż oraz odpowiednie buty. Nie trzeba iść w skrajną ekstrawagancję przypisaną typowi.

    • cezet (SD+SE+IE, BW) 29 Wrzesień 2016

      O, przypomniało mi się coś, a napiszę tutaj, jako, że mój Iskrzący pozwala na skręt w kierunku Gamine.
      Otóż mierzyłam kiedyś w małym sklepiku nieźle wyglądającą sukienkę dzianinową w jakieś duże wzory. Ubrałam, a pani sprzedająca krzyknęła, “łojezu niech to pani ściąga, to jest sukienka dla starych bab!” A przecież widać po mnie, że wiek maturalny już dawno za mną :P
      Uśmiałyśmy się obie wtedy :)

  • Dziewczyny bardzo dziekuje za rady…jestescie super…:-D

  • Aga (SG+AE+KE+WE) 8 Październik 2016

    Dziewczęta, a płaszczyk Katie? SG czy nie?
    katie-melua-plaszczyk

    • Chupa|SD+ŚwietlistyE+EE+WE+KE+AE|Lsm 8 Październik 2016

      Przyznam że jest przeuroczy. Jeszcze niedawno sama bym taki chciała. XD
      Ale te czasy minęły. Ah.

    • Moim zdaniem bardzo SG, a Katie wygląda w nim jak mały kotek :)
      Aczkolwiek średnio bym siebie w nim widziała :P Tzn mogłabym w nim wyjść i bym się sobie podobała, ale wolę inne płaszczyki.

  • ten plaszczyk Katie jest boski…wiecie gdzie mozna go kupic? mam cala szafe trenczy na kazdy sezon i trzeba cos kupic SG….

    • Aga (SG+AE+KE+WE) 9 Październik 2016

      Niestety poki co nie widzialam nigdzie takiego. Ale tez bym taki nosila, wiec gdy gdzies znajde to dam Ci znac ;)

  • milka G+AE+GE+WE 9 Październik 2016

    Sukienka chyba dla SG ;) Przypomina mi styl Blair Waldorf, brakuje opaski na włosy :D sama bym nosiła, gdym miała więcej softu
    sukienka czerwona falbanki

    • Całkiem ładna i chyba dla SG całkiem dobra :) A z jakiego materiału jest?

    • j. (G+WE+SE+AE/SzE) 9 Październik 2016

      Aż sprawdziłam z ciekawości, no i tu mnie Zara zaskoczyła, bo 68% wiskoza, 32% jedwab. Tyle że chyba można ją dorwać tylko gdzieś w sklepie, bo na stronie jest wyprzedana.

  • Aga (SG+AE+KE+WE) 13 Październik 2016

    Dziewczyny, czy to są butki dla SG? Szukam czegoś ocieplanego. Jak myślicie?
    botki typ urody natural soft natural
    buty zimowe typ urody natural

    • Moderator - lothlorien (SC+IE+KE+AE) 13 Październik 2016

      Oj, jak dla mnie one są Natural, choć może jeszcze inne typy N by się załapały.

    • Aga (SG+AE+KE+WE) 14 Październik 2016

      Ech smuteczek :( no nic szukam dalej ;) zima w ogole jest naturalowa :D

  • Aga (SG+AE+KE+WE) 13 Październik 2016

    I jeszcze jedno pytanko do Soft Gaminek – nosicie golfy?

    • Ja mam jeden czarny klasyczny, wąski golf, lubię i wygląda on ok, choć głębsze dekolty sprawdzają się lepiej (wiadomo, SG nie słyną z łabędzich szyi) :D

    • Aga (SG+AE+KE+WE) 14 Październik 2016

      Zamowilam sobie wlasnie czarny, zobaczymy jak bedzie lezal ;) na szyje akurat narzekac nie moge wiec sprobuje :D

  • Znalazłam sklep dla SG. Niestety w Toledo, ale jest strona internetowa. Można pooglądać i pozachwycać się i podinspirować. Jestem pod wrażeniem całości, miejsca, klimatu, atmosfery i projektów. Zauroczyłam się:)
    Maria Picaretta. mariapicaretta.com

    • Aga (SG+AE+KE+WE) 30 Październik 2016

      Mimi dziękujemy! Cudowne projekty <3 Niczym sukienki Blair Waldorf z GossipGirl.

  • Zakładając,że dwie panie będą miały ten sam wzrost 165 cm czym będzie różnić się sylwetka SG od SC? Szczerze mówiąc zauważam bardzo dużo podobieñstw ! Nie wiem czy to moje urojenia czy SG ma bardziej krągłą pupę,jest bardziej kompaktowe ? Tylko jak na samej sobie sprawdzić w którą stronę z tych dwóch typów idziemy gdy stwierdzenie ‘w tym wyglądam lepiej’ nie przychodzi tak łatwo….?

    • Yen SG/DW 6 Listopad 2016

      SG ma mocne ramiona, SC- nie ;)
      SC ma nierzadko szczyty ud szersze od bioder, SG jak już jest krągłe, to cały dół ma krągły ;)
      SG faktycznie jest kompaktowo- dziewczęce, ma aurę filuternej dziewczynki, natomiast SC jest chyba bardziej dojrzało- kobieco- klasyczne.
      Zastanów się, czy lepiej Ci w spokojnym stylu, stonowanych, monochromatycznych ubraniach, czy w blokach kolorystycznych, wzorach etc.

    • Aga SG/DW 6 Listopad 2016

      Zgadzam się we wszystkim z przedmówczynią ;)

      Niełatwo samodzielnie obiektywnie ocenić swoją sylwetkę, w sumie różnimy się też przecież w obrębie typu i nie każdy spełnia wszystkie “wytyczne” (np. ja nie mam twarzy w kształcie serca ani wystającej brody ;) ). Krągła pupa jest chyba kwestią indywidualną. Generalnie rzecz biorąc, na moje oko, u SG raczej dominuje góra, ramiona – a przy wyższym BMI dół ‘dobija’ do góry; u SC dominuje raczej dół, uda – dół robi wrażenie cięższego, ale to tylko moje spostrzeżenia, mogę się mylić. Możesz być SG z Księżycowym Etherealem, on wydelikaca i ‘ciągnie’ w stronę delikatności SC. Ja mam Księżycowy i przed analizą myślałam, że jestem SC ;)

  • Cześć i czołem, to mój pierwszy tu komentarz. Czaiłam się trochę i dużo czytałam, a tymczasem czekam na swoją analizę :). Jestem pod wrażeniem pozytywnej społeczności, jaka się tu wytworzyła! Nieśmiało więc spróbuję dołączyć.

    Na dzień dobry chciałam się podzielić stronami sklepów, które są zdecydowanie dla SG :). Uwielbiam oglądać, może kiedyś odłożę dosyć, żeby sobie coś kupić (chociaż może lepiej najpierw poczekać na analizę, bo a nuż się okaże, że mój dotychczasowy styl to zupełnie chybiona historia i trzeba zmienić garderobę! :D).

    Lazzari
    Mod Dolly
    Miss Patina
    Act Three Apparel
    Book of Deer

    Mam tego więcej, również w kwestii butów i dodatków i jeśli będziecie chciały, to chętnie się podzielę :).

    • pimkiem (C/LSp) 12 Listopad 2016

      Witamy w kredkologowej krainie. :p
      Ubrania rzeczywiście wyglądają na SG, tak słodko i dziewczęco, ale widzę też w nich trochę z G. ;)

    • Dzięki za przywitanie, cześć :).
      Tak, tam jest słodycz i dziewczęcość, ale i zadziorność! Coś dla SG i G, tak myślę :).

      Widzę, że linki z mojego komentarza zniknęły. Czy zrobiłam jakieś faux pas, wstawiając je? Nie chciałabym łamać panujących tu zasad. Czy mogę się gdzieś dowiedzieć, jak one wyglądają?

    • Yen SG/DW 12 Listopad 2016

      Chyba chodzi o to, że wstawianie linków powoduje, że jest za dużo odnośników. Modki podmieniają linki do zdjęć na obrazki, w linki do youtube wstawia się spację, a nazwy sklepów każdy sobie moze wygooglać :D Ale to tylko moje przypuszczenie, zaznaczam.

    • j. (G+WE+SE+AE/SzE) 12 Listopad 2016

      Hej, urocze te sklepy, zwłaszcza Lazzari :) Dla G z właściwymi E niektóre rzeczy faktycznie też by się nadały. Dla mnie większość zbyt dziewczęca :(
      Rozumiem, że podejrzewasz się o bycie SG? :)
      Co do linków, to ogólna zasada chyba jest taka, że nie wklejamy aktywnych linków do innych rzeczy niż zdjęcia. Nie wiem czy ona jest gdzieś zapisana, nie widziałam żadnego regulaminu ;)

    • Moderator - nieogarnięta (FG+AE+KE+WE) 12 Listopad 2016

      Widzę, że dziewczyny już wszystko napisały :)
      Nie publikujemy aktywnych linków, jedynym wyjątkiem jest YouTube. Odnośniki do zdjęć zmieniamy w miarę możliwości na zdjęcia.

    • O! Dzięki za odpowiedzi, teraz będę się już grzecznie stosować :).

      j., w każdym razie tak się ubieram ;). A czym jestem – to się okaże. Ale nawet jeśli się okaże, że nie jestem SG, to i tak muszę sobie przemycać te elementy zabawkowe i urocze, bo to jest totalnie moje, a strojem przede wszystkim wyrażam swoją osobowość, o to on jest!

      Jeszcze przypomniałam sobie o zgrywuśnej marce Lochers. Uwielbiam przesłania z ich ubrań, są takie dodające mocy! :D

      A z biżuterii – ktoś tu lubi figuratywną? Ja przepadam. No i komu jak nie FG pasuje ona najlepiej? :)
      Ostrzę sobie zęby, żeby w końcu kupić coś z And Mary. Te zwierzaczki! Najbardziej lubię takie leśno-baśniowe klimaty, jak tu

      https://cdn.shopify.com/s/files/1/0198/5340/products/Robin_Large_2048x2048.jpg?v=1414172319

      i tu

      https://cdn.shopify.com/s/files/1/0198/5340/products/r86LwtDSeZSuaTeMTIreeSmdgTC3KspHfifFOYzH1xI_2048x2048.jpeg?v=1443636467

    • Moderator - nieogarnięta (FG+AE+KE+WE) 12 Listopad 2016

      Świetne są te zawieszki!
      Tak mi jeszcze umknęło, w kwestii linków, prosimy o podawanie linków bezpośrednio do danego zdjęcia.

    • Witam, witam! Też czekam na wynik analizy,
      też lubię takie klimaty, ale za duża jestem na SG,
      więc mam nadzieję, że chociaż Ty nim będziesz :D.
      W każdym razie wisiorki rewelacyjne, nosiłabym.

    • Aga SG/DW 12 Listopad 2016

      Witaj Klaro :) wielkie dzięki za znalezione zdobycze, zwłaszcza nazwy sklepów. Rzuciłam tylko okiem, ale zapisałam sobie coby przy większej ilości wolnego czasu obczaić bliżej :) :)

  • Softgaminki, jak sie zapatrujecie na grzywki? Wg zasad SG grzywki sluza a jak jest u Was w praktyce? ;)

    • Yen SG/DW 29 Listopad 2016

      Takiej normalnej, prostej w życiu sobie nie zrobię. Nosiłam taką do drugiej gimnazjum i wyglądałam okropnie.
      Jakiś czas temu zrobiłam sobie grzywkę na Alexę Chung
      https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSSn0HZKDk3PxGjlWXONOiVarDuI05TbQIV9uRWnVvxpI6eksu8
      I wyglądałam ładnie, ale koniec końców niezbyt to wygodne (nienawidzę, jak coś mi leci do oczu yhhhh).
      Więc teraz zapuszczam, ale nie wykluczam kolejnego podejścia do kwestii tego typu grzywki, może za jakiś czas ;)

    • Dorin (G+Świetlisty+EE+WE+AE+SE) 29 Listopad 2016

      Jako, że nie jestem SG to się wypowiem :F Uważam, że SG jest cudnie w grzywkach, takich we francuskim stylu. Tzn. może to chodzi np. o połączenie z KE, w każdym razie Aguś, wyobrażam sobie Ciebie w grzywce właśnie w takiej we francuskim stylu. Moja koleżanka z pracy ma na bank KE (tzn wg mnie…) i odkąd zrobiła sobie takiego boba właśnie dostaje mnóstwo komplementów. Ja również uważam, że wygląda przepięknie. Yen sobie w takiej grzywce nie wyobrażam, chociaż w tej Alexy już tak. Nina wygląda szałowo w grzywce. W sumie też mam grzywkę i zawsze miałam i choć nie jestem SG nie wyobrażam sobie siebie bez grzywy. Nosiłam chyba wszelkie rodzaje, ciosem była cięta skośnie wyglądałam jak emo kid, masakra… Ostatnio chciałam zrobić sobie taką rozdzieloną jak Brigitte: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/0e/dc/8f/0edc8f69414e7d17e362c65b7e262a17.jpg Niestety nie ta twarz :D :D a tak na serio Greta mi odradziła i posłuchałam i chyba dobrze jest :) Drugą sprawą jest to, że u mnie grzywa idzie z połowy włosów więc wiecie, pisałam już tutaj kiedyś o teorii jednego włosa ;] A co do dziedziczonego wicherka, mam to i muszę zawsze prostować grzywę ;)
      Ah i jeszcze j. ma grzywę i wygląda bosko w niej.
      Kończę ten nieskładny koment i uderzam spać ;)

    • Nina (SG+IE) 29 Listopad 2016

      Mam grzywkę, różną, czasem bardziej asymetryczną, czasem prostą, dłuższą, krótszą, lubię siebie w grzywce i bobie, choć namówić fryzjera na taką fryzurę jest bardzo trudno. Ale grzywka zasłania moje wysokie czoło i nadaje rysom miękkości.

    • iwona (G/AE+IE/SSd) 29 Listopad 2016

      Dorin, jaka to jest ta francuska grzywka? ja się w końcu zebrałam w sobie i za 2 tygodnie ciacham grzywkę (boba już mam hehe), więc przydałaby mi się jakaś fajna inspiracja :-)

    • j. (G+WE+SE+AE/SzE) 30 Listopad 2016

      Hehe, Dorin, właśnie też się chciałam wypowiedzieć, ale się powstrzymałam, bo zawsze się wypowiadam jak się nie znam :P No i dzięki! :)
      Moja grzywka podobno jest francuska, przynajmniej tak twierdzi fryzjerka. Chyba chodzi o to, że nie jest taka równa i ciężka, tylko rozczochrana i pocieniowana.
      Jeżeli chodzi o inspirację, to ja się dobrze czuję w takiej długości i gęstości grzywki:
      https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/ce/aa/2f/ceaa2f3a64d7e34dc865b14aa09e03e1.jpg
      No ale wiadomo, że trzeba dopasować do rodzaju włosów i reszty fryzury

    • Dorin (G+Świetlisty+...) 30 Listopad 2016

      Iwono, j. właśnie wszystko pięknie opisała, taka raczej lżejsza, niekoniecznie super wyprostowana jak takie azjatyckie boby, taka troszkę na luzie :) Wrzucam linki poglądowe: Anna Karina, z resztą ona miała taki G/SG styl troszkę, choć już nie wiem jak się ma to do jej typu: http://3.bp.blogspot.com/-l8786izfxTU/T4lJDnYwFWI/AAAAAAAAAUo/1qLzY2PQBu0/s640/tumblr_lc0d4xCpe11qa0abuo1_500.png
      Winonka: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/82/d3/a9/82d3a9de6060788c1c751246da726d5c.jpg
      Alizee: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/6e/05/e6/6e05e645f708109f68818c565fdfabb7.jpg
      Iwonko, a miałaś długie włosy? Bo to zawsze jest szok i to odważna zmiana jeśli nie miałaś nigdy grzywki :) Ja mieć muszę (płaskie, wysokie i kanciaste czoło, czyżby yang ;) ) . Dziś nawet byłam przyciąć moją grzywę i efekt jest, gdyż zawsze wpadam szybko do mojej fryzjerki, ona robi rachu ciachu, w miedzy czasie jak ktoś siedzi z farbą na włosach, a dziewczyna, która siedziała z tą farbą, po ścięciu mojej grzywy zdecydowała się na taką samą, więc chyba moja mi pasuje ;)

    • iwona (G/AE+IE/SSd) 30 Listopad 2016

      Dorin kochana, ja już wszystko na głowie miałam, prócz takiej typowej grzywki. Miałam i do pasa i trwałą, i pixie, i blond i rude i czarne z granatową poświatą. Także ten.
      Teraz , od lutego, mam boba, takiego zaraz za brodę, no i wyhodowałam sobie naturalki, także czas na następny krok.
      Dzięki za zdjęcia, mam materiał dla mojej fryzjerki; znów będzie miała ze mnie ubaw, bo ja ciągle z czymś dziwnym do niej przychodzę.

    • Aga SG/DW 30 Listopad 2016

      Iwonka, a wrzucisz nam foteczke po zmianie? ;)
      Yen, do Twojej slicznej buzi grzywka Alexy pasuje jak najbardziej :) albo taka amerykanska :)
      Nino, Twoj bob z grzywka jest cudny i bardzo Ci w nim twarzowo :)

      Dorin, Tobie i j. grzywki super pasuja. Jesli o mnie chodzi mialam kiedys boba z grzywka, nawet nie jednego, bez grzywki z reszta też, oraz dlugie z grzywka, ale choc grzywka wielkiej krzywdy mi nie robi (podkreslone ingenue)to jednak wolę się bez niej. Tak jak pisze j., wszystko zalezy od wlosow, a moje sa gladkie i ani troche nie roztrzepane czy zawadiackie wiec zaraz przyklap gwarantowany, no i poprawialam ja co rusz. ;) Druga sprawa jest tez to, ze nosze okulary a okulary i grzywa, choc niektorym jak najbardziej pasuje, to dla mnie za duzo na twarzy na raz ;) Greta doradzala mi raczej dlugie wlosy bez grzywki i tego się trzymam :)

    • iwona (G/AE+IE/SSd) 30 Listopad 2016

      Aga, zbieram się i zbieram :-)
      A Grety trzeba się słuchać jak świętej, co nie? Mi właśnie doradzała grzywkę, tylko ja mam opóźniony zapłon :-)

    • Dorin (G+Świetlisty+...) 2 Grudzień 2016

      Iwonko, to nieźle szalałaś fryzurowo :) Myślę, że będziesz w tym bobie z grzywą wyglądać uroczo i jak Aga czekam na fotę :) Aguś, też trzymam sie wskazań Grety, gdyż słucham się tylko jej w sprawach dotyczących wyglądu. Wyglądasz pięknie w takiej fryzurce, więc nie musisz nic zmieniać :)

  • sylwia (SG+IE+GE+...)DW 29 Listopad 2016

    za namowa Grety zrobilam grzywke,doradzila boba ale moj facet wpadl w panike wiec zostaly dluzsze (leza na ramionach)..wszyscy mowia ze wygladam slodko i dziewczeco..mam niestety rodzinnego lizaka na srodku czola i ukladanie grzywki to meczarnia…ile bym sie nie nameczyla i tak sie rozlaza na boki…chyba kupie prostownice…

    • Nina (SG+IE) 29 Listopad 2016

      Ja wolę do układania grzywki okrągłą szczotkę i suszarkę ;)

    • Eryka (R, AE+IE+GE) 30 Listopad 2016

      Gdybym ja mogła nosić boba z grzywką… ;)

  • Czy spotykać można takie okazy jak: ciało kropka w kropkę SG a w twarzy np nos podobny jak w typie TR(nie super spiczasty,dramatyczny ale taki jak ma np Rachel Walch, Jennifer Love Hewitt albo Maja Ostaszewska ).Czy taka cecha wyklucza bycie SG( bo nie jest elementem ‘ dziewczęcości’ czy może w grę wchodzi etheral (jaki)?

    • Yen SG/DW 17 Styczeń 2017

      Ja mam dość szeroki i lekko orli nos ;) myślę, że może, jeśli ma Gwiezdny (ciągnący do TR) lub inne yangowe Ethereale, zgłaszać ciągnące ku FG lub D.

    • Aga SG/DW 18 Styczeń 2017

      Moim zdaniem bynajmniej wyklucza to SG ;) Twarze nie wszystkich SG spelniaja wszystkie “wymogi” charakterystyczne dla tego typu ;) ja nie mam twarzy w ksztalcie serca, ani wystajacej brody, ani niskiego czola, ale nie kazda SG ma 100% cech tego typu. Mira Duma czy Winona Ryder nie sa w ogole podobne z twarzy do Reese Witherspoon czy Christiny Ricci a wszystkie panie sa SG :) Magia Ethereali :) zgodze sie z Yen, ze to Gwiezdny lub bycmoze ktorys z nowej puli ;)

    • Avarati FG 18 Styczeń 2017

      Yen to bardzo dobry przykład SG bez niby kanonicznego dla tego typu Inguene. ;) Aż strach się bać, jakby ją Kibbe skibbował :D

    • Zgadzam się z Yen, ja mam np. też figurę książkową SG, ale buzia nie jest w taki oczywisty sposób słodka. Ważna jest aura, która towarzyszy kobiecie.

    • Yen SG/DW 18 Styczeń 2017

      Avarati, pewnie wylądowałabym w TR, jak inne gwiezdne z grupy gamine :D nie byłoby wielkiej tragedii, ale wygladałabym za poważnie, a i nie wszystkie fasony by mi dobrze robiły.

  • Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
    SG i generalnie wszystkie gamine są niesamowite-ta różnorodność,energia,charyzma,coś wspaniałego !

  • Jak powinny wygladac i czym sie roznic okulary korekcyjne dla kazdego z typow Gamine?

  • Czy marka J.Crew nawiazuje w jakims stopniu do stylu SG? czy mozna czerpac inspiracje z tej marki, nie wszystkie stylizacje, ale dosc duzo wystepuje, ktore wydaje mi sie ,ze pasuja pod SG.

    Drugie to czy niektore stylizacje country moga tez byc dla SG ?

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 1 Kwiecień 2017

      Nie wiem, czy to bolerko, czy bardziej krótki kardigan
      na jeden guzik, w każdym razie ładny. Mnie się kojarzy
      ten przód z jakimś Syrenim E, więc może SG z SyE?
      Kolor z kolei z Kryształowym. Zobaczymy, co powiedzą
      inne dziewczyny.

    • Nina SG|FE+BaE+IE+RE+SyE+KarE 1 Kwiecień 2017

      Moim zdaniem tak. Przypomina troszkę tę suknię Christiny Ricci powyżej.

    • Dziękuję za odpowiedzi :)

  • Klara (SG + BaE, RE, FE, IE, KarE) 6 Kwiecień 2017

    Dziewczyny, małe pytanie. Czy dobrze mi się wydaje, że to fason dla SG? Lub ściślej SG z FE? Czy mnie ta lamówka myli i to bardziej czyste G? Długość jest odrobinę poniżej talii, rękawki 3/4.

    e-fotek.pl/images/86278978374953745682.jpg

  • Wspaniały Blog! Staram się czytać codziennie :) Trochę z niedowierzaniem podeszłam do werdyktu Grety. Umiejscowiłam siebie gdzieś pomiędzy R a SC z powodu dużej różnicy między biodrami a talią (ok. 28 cm). Wszystkie te dziewczyny SG mają szczupłe nóżki, a ja mam ogromny tyłek, grube udka i żylaste dłonie i za nic nie widziałam siebie, jako SG, ale… gdy zaczynam przeglądać moją szafę dochodzę do wniosku, że SG to ja!!! :)
    Pomimo, że zbliżam się do czterdziestki uwielbiam serduszka i kokardki :) Chciałam się schować za prostym minimalistycznym ubrankiem, ale to zdecydowanie nie jest dla mnie :D
    Fajnie, że jest takie miejsce!

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 21 Kwiecień 2017

      Witaj :) Akurat nasze wymiary potrafią być mylące. Te słynne 0,7 nie jest zarezerwowane jedynie dla romantyczek czy yinowych typów. W całym typie Gamine mogą występować różne sylwetki, ja pomimo, że jestem Yangowym typem, mam ponad 30 cm różnicy między talią a biodrami, ale i tak dominują ramiona :)

    • SG raczej nie mają bardzo szczupłych nóg, dziewczyny wypowiadały się na temat ” ud kurczaka” i ” kaczych kuprów”, a nawet pojawiło się wrażenie umięśnionych nóg. Bardzo możliwe, że dodatkowe pierwiastki wpływają na twoją urodę kierując ją w wspomniane R, SC …lub jeszcze gdzie indziej ;). Trudno jest się zdiagnozować samemu… ;)

  • Dostałam taką http://media.desigual.com/i/desigual/73V2WH4_2042_D i nie wiem za bardzo, jak ją nosić – co sądzicie? Pasuje do SG?

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 18 Maj 2017

      Moim zdaniem będzie pasować dla SG z Iskrzącym Etherealem, ale pod warunkiem, że będzie dopasowana w talii.
      Myślę, że sprawdziłaby się dla G i FG z Iskrzącym (ale musiałaby być dopasowana w udach i dekolt V).
      Gdybym była Iskrząca, to widziałabym tę kieckę z dżinsową kurtką i mocnymi koturnami w jakimś neutralnym kolorze.

    • Klara (SG + BaE, RE, FE, IE, KarE) 18 Maj 2017

      Śliczna jest! nosiłabym. Z takimi sukienkami o linii A mam zwykle jeden z dwóch problemów: albo leżą dobrze w biuście, ale są zbyt wąskie w biodrach i się na nich opinają, tracąc przez to swój uroczy trapezowy kształt, albo źle się układają z tyłu – robi się tam taki luźny kawał materiału nad pośladkami do połowy pleców. Na pierwszy problem niczego nie da się poradzić. Na drugi na szczęście się da! Zwykle zbieram ten nadmiar w dwie zaszewki i przeszywam po lewej stronie, dzięki temu sukienka staje się bardziej dopasowana na plecach i lepiej leży. To dopasowanie sprawia również, że taki fason staje się odrobinę wcięty w talii – to dla SG jest dobre.

      Ale jednak bazowo ten fason jest raczej G niż SG. Nie wiem jakie masz E, może któryś z nich Ci pomoże ten przeskok między stylami zrobić? Mi o dziwo takie fasony pasują, zwłaszcza ostatnio, do krótkich włosów. Wiążę to z tym, co Greta mi kiedyś napisała: że Francuski Ethereal może u mnie odpowiadać za to, że czuję się trochę G. Może u Ciebie też coś podobnego się zadzieje? Chyba Alabastrowy też lubi takie trapezowe sukienki – jakiś jeszcze?

    • Aga SG/AE+KarE+GE+WE+BaE+FE+RE+SyE/DW 18 Maj 2017

      Dla mnie nie bardzo :( brakuje mi tutaj wciecia w talii i kolorystyka rowniez nie moja. Mam dylemat czy taki fason jest aby korzystny dla SG, bo moim skromnym okiem jest raczej dla G, albo tak jak pisze Klara, SG z silnym FE. Moze gdyby trapez byl “wiekszy”, dol mocno rozszerzony bylaby bardziej SG? Podobaja mi sie trapezowe sukienki, ale gdy mierze to sie waham, bo mam sklonnosci do fasonow FG/G i staram sie je zwalczac. ;)

    • Warunkiem, żeby sukienka trapezowa dobrze leżała na SG jest to, żeby była przylegająca przy żebrach, i luźniejsza niżej, oraz to, żeby nie była ani zbyt sztywna ani zbyt workowata- taki złoty środek sprawdza się przynajmniej u mnie.
      Może to też kwestia FE, ale taka dobrze skrojona trapezówka lepiej (mam wrażenie) służy mojej sylwetce niż większość rozkloszowanych. To samo ze spódnicami.

      BTW FE u SG daje efekt czucia się trochę Gamine? Czy to działa tylko przy FE “po stronie mocy”?

    • AgnieszkaM(G/KryE+IE+KE 18 Maj 2017

      Klaro, taki wór na plecach może się robić od tego (tak jest u mnie), że plecy są za długie – tzn. wykrój/ubranie, nie własne plecy. Wtedy jeśli sama szyjesz, to robisz poziomą korektę na wysokości pachy. Gotowe ciuchy zdarza mi się ratować szyjąc w talii jakby poziomą zaszewkę – max. na środku tyłu, znikające do szwów bocznych. Może o tym wiesz, ale ja przez lata szycia nie wiedziałam, więc się dzielę.

    • Klara (SG + BaE, RE, FE, IE, KarE) 18 Maj 2017

      O, Yen, zgadzam się z tym, co piszesz! Mocno rozkloszowane sukienki – takie suto marszczone, jak i te z koła/wycinka koła – też nie są dla mnie bardzo dobre, bo moje szerokie biodra stają się jeeeszcze szersze. Ale na zdjęciach na blogu widać, że szczuplejsze SG mogą sobie na takie szersze fasony pozwolić. Na mnie ostatnio najlepiej się sprawdzają sukienki i spódnice trapezowe. Jak miałam długie włosy, to te bardziej rozkloszowane jakoś przechodziły, ale teraz, jak jestem trochę chłopakiem, to jednak muszę całość utrzymywać bliżej ciała :). Yang musi się zgadzać!

    • Klara (SG + BaE, RE, FE, IE, KarE) 19 Maj 2017

      Agnieszko, zgadza się :). U mnie akurat nie jest zwykle problemem długość pleców, tylko wada postawy + wystające pośladki. Takie sukienki zwykle są projektowane na węższe i mniej wypukłe figury niż moja (dlatego też lepiej leżą na G niż SG). No i odzież ogólnie rzecz biorąc szyta jest na prawidłową postawę ;). Wór z tyłu robi mi się też w koszulach, które nie mają zaszewek na plecach, to już wynika z mojego garbienia się niestety. Dlatego ratuję się pionowymi zaszewkami. Ale uwaga co do długości pleców jak najbardziej słuszna! Może innym szyjącym też się przyda :).

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 19 Maj 2017

      Metameri, gratuluję fajnego zestawu Ethereali :)

      Jeśli chodzi o odstający materiał na plecach, to największa zmora, z jaką się spotykam podczas zakupów. Tym bardziej, że mam krótki stan, lekką wadę postawy i wystające pośladki. Żeby kupić sobie dopasowaną ołówkową spódnicę, to bym musiała talię brać z rozmiaru 36, a biodra z 38 xD
      Już się nie łudzę, że uda mi się kupić np. idealnie leżącą koszulę czy sukienkę. Kiedyś sprzedawczyni stwierdziła, że to wina mojej niewymiarowej figury, bo jej sukienki są idealne!
      Tylko raz udało mi się przymierzyć świetną sukienkę, była szyta specjalnie dla niższych kobit, która idealnie na mnie leżała, ale cena mnie zabiła.

    • Tak, ten fason bliżej jest G, choć wiadomo, jakieś modyfikacje mogą innym typom pozwolić go nosić. Posiadam kilka sukienek w tym fasonie. Niektóre są z miękkiego materiału, inne sztywniejszego. W tych bardziej sztywnych lepiej się prezentuję, ale delikatniejsze tkaniny są niezastąpione na gorące dni.

  • Metameri SG + FE + KarE + IE 18 Maj 2017

    A! To super! Mam Francuski, Karmazynowy i Iskrzący Ethereal. Niestety też mi się robi “worek” od pośladków w górę (przy tej akurat o dziwo nie). Może jakiś cienki pasek pomoże :)

  • Aga SG/AE+KarE+GE+WE+BaE+FE+RE+SyE/DW 19 Maj 2017

    Drogie dziewczyny, czy sukienka w fasonie babydoll jest odpowiednia dla SG z AE? Kojarzy mi się Alabastrowo, ale pewnosci nie mam. Jak myslicie?

    • Moderator - lothlorien 19 Maj 2017

      Tak, fason będzie dla SG+AE :)

  • Kojarzycie jakieś przykłady wysokich SG? W opisie podano, że górna granica to 170cm a przykłady to same malutkie panie. I trudno sobie wyobrazić taką wyższą dziewczynę ubraną w stylu “typowym” dla SG np. falbaniasta spódniczka, tzn. wyobrazić tak, ale jaki będzie efekt?

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 4 Czerwiec 2017

      Kinga Rusin jest chyba z tych wyższych?

    • Klara (SG + BaE, RE, FE, IE, KarE) 4 Czerwiec 2017

      Billo, pozwolę sobie odpowiedzieć jako SG o wzroście 167 cm. Generalnie to jest tak, przynajmniej u mnie, że przez tę SG-ową szerokość sprawiam wrażenie znacznie niższej. Zdarzyło mi się nawet parę razy usłyszeć od osób nie tylko mojego wzrostu, ale i niższych ode mnie “przecież ty jesteś ode mnie niższa” :D. Mój chłopak określa ten efekt w taki sposób, że jestem niską osobą przeskalowaną w górę. Nie rozciągniętą, tylko w całości powiększoną.

      Proporcje SG są takie trochę dziecinne: krótkawe kończyny, dużo krągłości, duża głowa. Stąd też krótkie spódniczki, falbanki i inne SG-urocze ubrania nie wyglądają ani źle, ani wyzywająco, niezależnie od wzrostu.

  • Hej, mam 2 pytania odnośnie stylu SG :)
    1. Czy krótkie kombinezony w kwiatki są ok dla SG? Coś w tym stylu: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1edPmRXXXXXawapXXq6xXFXXXD/2017-New-Women-font-b-Cute-b-font-Two-Pieces-Cut-Out-Beach-Playsuits-Ladies-Clubwear.jpg
    2. Jakie okulary korekcyjne będą najlepsze dla SG? Chciałam wybrać takie grubsze, duże, ale przymierzyłam kilka, i miałam wrażenie, że bardzo mnie przytłaczają i zasłaniają pół twarzy :/

    • 1. Ogólnie? Raczej tak. Ten z linku? To zależy od kolorystyki, ethereali- SG z Syrenim czy Różanym powinno być dobrze, o ile proporcje sylwetki nie są zaburzone przez falbankę (chodzi o to, czy ona nie ukryje talii, nie pogrubi itp itd)
      2. Próbowałaś mierzyć takie lekko zaokrąglone lub kocie?
      http://static.zennioptical.com/images/product/78/07/7807825_lg.jpg

    • Aga SG/AE+KarE+GE+WE+BaE+FE+RE+SyE/DW 23 Czerwiec 2017

      Moim zdaniem, krotkie kombinezony sa ok dla SG, o ile talia jest podkreslona. Wydaje mi sie, ze gora tego konkretnego modelu, ktory wkleilas jest bardziej G, ja za takimi gorami nie przepadam, ale to tylko moje zdanie i nie znaczy to, ze dla innej SG nie bedzie to korzystne rozwiazanie.
      Jesli chodzi o okulary korekcyjne, to uwazam, ze to kwestia indywidualna, bo nawet w obrebie jednego typu twarze moga sie roznic. Osobiscie nosze zaokraglone takie troche jak Woody Allen ;)

  • Czy Alexa Demie jest typem SG?

  • Odpowiedz na „KamaAnuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *