Typ urody Romantic - seksbomba

Kształt sylwetki, rysy twarzy, garderoba.

Kobieta romantyczna z reguły kojarzy nam się ze eteryczną, delikatną blondynką o drobnej budowie ciała. David Kibbe miał zupełnie inną wizję. Zgodnie jego koncepcją przedstawicielka typu Romantic ma przede wszystkim maksymalnie kobiecą budowę ciała. Pełny biust, wąska talia, zaokrąglone biodra – to najbardziej charakterystyczne cechy typu Romantic, bez względu na stosunek wagi do wzrostu. Co prawda w przypadku typu Soft Dramatic również była mowa o kobiecej klepsydrze, jednak romantyczne kształty są zupełnie inne. Ramiona są zaokrąglone i spadziste. Biust nie zawsze jest tak okazały jak u Soft Dramatic, chociaż zawsze jest on pełny i kształtny. Biodra i pośladki mają krąglejszy kształt, a talia jest wyraźniej zarysowana.

Przyjrzyjmy się kształtom Marilyn Monroe (Romantic) oraz Sophii Loren (Soft Dramatic). Poza drobniejszą budową ciała, u Marilyn wyraźnie widać wąskie, delikatne ramiona (mocna dominacja żeńskiego pierwiastka Yin – zarówno w budowie ciała, jak i w strukturze kości). Sophia Loren ma długie, wyraźnie zarysowane obojczyki. Struktura jej kości jest zdominowana przez męski pierwiastek Yang.

 

Typ Romantic: struktura kości – Yin, budowa ciała Yin

Typ Soft Dramatic: struktura kości Yang, budowa ciała Yin

(u Romantic z reguły wzrost jest niższy niż u Soft Dramatic)

 

ROMANTIC_sylwetka_porownanie

 

Poniżej Marilyn Monroe w bikini. Na fotografii sprzed lat widzimy maksymalnie kobiecą sylwetkę. Co prawda Marilyn nie miała dużego biustu, czy latynoskich pośladków, ale w jej budowie nie doszukamy się ani grama męskiego pierwiastka Yang.

ROMANTIC_sylwetka3


Obok Marilyn Monroe, kolejną gwiazdą, którą David Kibbe umieścił wśród przedstawicielek typu Romantic, była Elizabeth Taylor. I tu niestety zgodzić się z panem Kibbe nie sposób. O ile w twarzy Elizabeth można doszukać się cech Romantic, o tyle figura wpisuje się z zupełnie inny typ urody. Niski wzrost (157cm), wąskie biodra oraz bardzo delikatna struktura kości, wyraźnie wskazują na typ Soft Gamine (typ dziewczęco-romantyczny). Elizabeth Taylor zdecydowanie nie można nazwać seksbombą.

ROMANTIC_sylwetka2

 

Po lewej Elizabet Taylor (Soft Gamine), po prawej Halle Berry (również Soft Gamine), w środku Beyonce Reynolds (stuprocentowy Romantic)

ROMANTIC_sylwetka4

 

Poszczególne typy urody w przypadku nadwagi zmieniają swoją fizjonomię w zupełnie odmienny sposób. Tkanka tłuszczowa u kobiet typu Romantic odkłada się we wszystkich krągłych liniach sylwetki. Talia ciągle pozostaje węższa i wcięta. Zaś ciało Elizabeth Taylor przybrało kształt litery T. Górne partie ciała nabrały masy, podczas kiedy uda oraz biodra pozostały smukłe. Na pewno nie jest to sposób w jaki tyje kobieta Romantic.

ROMANTIC_sylwetka5


ROMANTIC – SYLWETKA – CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:

ROMANTIC_sylwetka88

  • Wzrost – niski lub średni (do ok. 167cm)
  • Krótkie linie pionowe ( z powodu zaokrąglonych kształtów kobieta typu Romantic wydaje się niższa niż w rzeczywistości)
  • Typ sylwetki – klepsydra (bez względu na stosunek wagi do wzrostu), przy czym nie jest to klepsydra z prostymi, szerokimi ramionami jak w przypadku Soft Dramatic; możliwy też kształt gruszki
  • Ramiona – zaokrąglone, często mocne
  • Ręce i nogi – raczej krótkie w stosunku do wzrostu oraz tułowia
  • Dłonie i stopy – małe i delikatne (wąskie lub szersze)
  • Biust – pełny, zaokrąglony (średni lub duży)
  • Talia – wąska, wyraźne wcięcie
  • Biodra – kształtne, krągłe, wyraźnie odznaczają się od talii
  • Przedramiona – krótkie, pełne (lekko zaokrąglone nawet przy niskiej wadze)

ROMANTIC – TWARZ – CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:

ROMANTIC_twarze

  • Szczęka – delikatna z miękkimi liniami; okrągła lub lekko zwężająca się (czasem szeroka jak u Salmy Hayek)
  • Nos – delikatnie zarysowany, miękkie linie, często szerszy
  • Kości policzkowe – delikatne, zaokrąglone
  • Oczy – duże lub średniej wielkości, często okrągłe
  • Usta – pełne (lekko lub mocno)
  • Policzki – delikatne, lekko zaokrąglone (nawet u szczupłych kobiet)

ROMANTIC_twarze_2


ROMANTIC – FRYZURA, MAKIJAŻ:

Fryzura Romantic to miękkie fale lub loki oraz romantyczne upięcia. Najlepsza długość – do ramion lub do polowy pleców. Zbyt długie włosy przytłoczą sylwetkę, która wszak nie należy do tych najsmuklejszych. Z kolei krótka fryzura w stylu Marilyn Monroe, chociaż bardzo optymalna, niestety jest kompletnie nie na czasie.

Należy unikać: krótkich cięć, geometrycznych fryzur, zbyt długich włosów oraz prostych grzywek

Makijaż w typie Romantic powinien być wysublimowany i miękki. W makijażu oka wszystkie kontury powinny być rozmyte i nieostre. W makijażu wieczorowym lepiej sprawdzi się smoky eyes niż mocna, wyraźna kreska wykonana eyelinerem (niezbędny jasny metaliczny cień w wewnętrznych kącikach) . O każdej porze konieczny jest subtelny połysk (metaliczne cienie, rozświetlający róż, błyszczyk). Bardzo korzystnie prezentują się też makijaże kolorowe. Jednak muszą one być subtelne, akwarelowe. Usta zawsze powinny być zmysłowe i błyszczące (należy unikać zarówno ciemnych jak i bardzo jasnych kolorów).

Romantic_makeup2

Romantic_makeup3

 

 

PONIŻEJ KILKA ILUSTRACJI NIEODPOWIEDNIEGO MAKIJAŻU ORAZ NIEODPOWIEDNICH STYLIZACJI:

Maksymalnie sztuczna Dita Von Teese. Przykład na kobietę romantyczną, która charakteryzuje się na dramatyczną (dwa skrajne typy urody). Całość wygląda fatalnie. Gdzie są ostro zarysowane kości policzkowe? Brakuje wyrazistych konturów twarzy oraz specyficznej charyzmy tak charakterystycznej dla Dramatic’a. Twarz Dity w makijażu odpowiednim dla typu Dramatic wygląda na bardzo nienaturalną i upozowaną. Gdyby chociaż Dita była typem Theatrical Romantic, jej metamorfoza byłaby dużo mniej rażąca.

Romantic_makeup1

 

Poniżej Kate Winslet oraz Salma Hayek prezentujące się odpowiednio oraz nieodpowiednio dla ich romantycznego typu urody.

Romantic_makeup4

Romantic_makeup5

Romantic_makeup6


ROMANTIC – GARDEROBA, BIŻUTERIA:

Kobieta typu Romantic jest stworzona do noszenia sukienek. David Kibbe zaleca głównie modele zwiewne, drapowane o bardzo płynnych liniach,  zawsze z podkreśloną talią. Podkreślony kształt klepsydry jest koniecznym i niezbędnym elementem stylu Romantic. Jednak ograniczenie maksymalnie kobiecej sylwetki do zwiewnych kreacji jest sporym nieporozumieniem. Pełne, zaokrąglone kształty świetnie prezentują się w dopasowanej (ale nie obcisłej) garderobie. Marilyn Monroe upodobała sobie mocno dopasowane sukienki, które fantastycznie podkreślały atuty jej sylwetki.

Dzisiejsza moda nie sprzyja figurze typu Romantic. Fasony, desenie, dodatki są głównie dedykowane kobietom typu Dramatic. Brak zaznaczonej talii, minimalistyczne formy, ostre krawędzie, geometryczne wzory – to absolutnie nie jest styl właściwy romantycznemu. Aby podkreślić atuty pełnej, kobiecej sylwetki należy łączyć to co modne z elementami stosownymi dla kształtnej klepsydry.

 

WSKAZANE SĄ:
  • maksymalnie kobiecy styl podkreślający sylwetkę
  • styl retro (lata czterdzieste oraz pięćdziesiąte)
  • duże dekolty o zaokrąglonych liniach
  • fasony podkreślające biust
  • fasony podkreślające talię
  • fasony podkreślające biodra
  • drapowania
  • wysoki stan
  • baskinki
  • zwiewne sukienki
  • rozkloszowane sukienki i płaszcze
  • długość midi (lub lekko przed kolano)
  • miękkie, lejące kokardy (wiązania)
  • miękkie futrzane wykończenia
  • szyfony
  • delikatne koronki
  • falbany
  • deseń – duże kwiaty o rozmytych krawędziach
  • marszczone torebki o zaokrąglonych kształtach (aktualnie passe, trzeba poczekać na zwrot w modzie, a póki co nosić kanciaste)
  • buty na wysokim obcasie
  • delikatna biżuteria w stylu nawiązującym do barokowego (lekkie “koronkowe” formy)
  • perły
  • elementy jasne i błyszczące

 

UNIKAĆ NALEŻY:
  • ubrań w stylu Oversize
  • stylu Boho
  • stylu dziewczęcego
  • męskich stylizacji
  • nieokreślonych kształtów
  • małych dekoltów
  • obcisłych golfów
  • szerokich dzwonów
  • spodni szerokich w udach
  • obniżonej talii
  • podwyższonej talii w sukienkach
  • podkreślonych ramion
  • groszków
  • prążków i pasków
  • wzorów geometrycznych
  • mocnych kontrastów
  • ciężkich tkanin
  • masywnej biżuterii
  • geometrycznej biżuterii

 

 

Romantic_garderoba_04

Romantic_garderoba_05

Romantic_garderoba_06

ROMANTIC_biżuteria

 

ZNANE KOBIETY O TYPIE URODY ROMANTIC:

Marilyn Monroe, Jean Simmons, Arlene Dahl, Bernadette Peters, Dolly Parton, Gina Lollobrigida, Salma Hayek, Dita Von Teese, Kate Winslet, Christina Hendricks, Beyonce Reynolds, Kim Kardashian, Kat Dennings, Jennifer Lopez, Kalina Jędrusik, Kelly Brook, Nigella Lawson, Fran Drescher, Agnieszka Wagner, Rachel Khoo, Monica Bellucci, Rose McGowan, Gemma Arterton, Adele, Marina Diamandis, Ann-Margaret, Karolina Szostak, Cynthia Ettinger, Elena Satine

Share:

458 komentarzy

    • Nibi (SG + SS) 7 Marzec, 2016 o 22:12

      moim zdaniem bardzo możliwe, wygląda fenomenalnie zrobiona na Peggy Carter.

    • Olga Brylińska "Greta" 8 Marzec, 2016 o 15:37

      Hayley Atwell (169cm) – Flamboyant Gamine

      Hayley-Atwell

      Polecam wpisać w grafikę: “Hayley Atwell Gemma Arterton”

      Gemma to oczywiście typ Romantic.

      Poniższe zdjęcie mówi samo za siebie:

      FG vs R

      A tu kobieta FG w przebraniu TR. Pozostawiam bez komentarza…

      hayley-atwell

      Kształty Hayley Atwell są wynikiem burzliwej walki pierwiastków Yin i Yang.

      Warto też pamiętać, że przy wyższym BMI w typie FG ramiona nie wiodą już prymu.

      I jeszcze jedno zdjęcie. Kobieta Romantic lub TR w motywach zwierzęcych wyglądałaby wulgarnie. W przypadku Hayley Atwell nic podobnego nie ma miejsca.

      Hayley-Atwell

      *****************************************************************

      Na deser syndrom ŻABY 😀
      Cierpią na niego kobiety FG, kiedy uparcie zbyt mocno malują usta.

      żaba FG

      żaba FG

      Zdjęcie w mundurze świadczy o kolejnym syndromie nękającym wiele kobiet FG. Coś tam o konduktorze…czy jak to szło…? 😛

    • j. (FG) 8 Marzec, 2016 o 16:28

      No dobra, w jej przypadku nie jest mi głupio, że nie trafiłam, bo FG nawet by mi na myśl nie przyszło 😉

      Syndrom żaby to straszna przypadłość, czerwony pasuje, usta wąskie nie są i jest co pomalować, a potem żaba szerokoustna w lustrze 🙂

    • Nibi (SG + SS) 8 Marzec, 2016 o 19:08

      syndrom żaby, co za cudowne określenie, wchodzi do mojego słownika. Niemniej to wciąż prześliczna żaba, którą bym pocałowała, a nie pacnęła o ścianę.

    • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 2 Wrzesień, 2017 o 18:05

      Mam to samo! Wyglądam równie tragicznie jak ona w takim stylu 😀 Zarówno mam syndrom żaby w czerwonej szmince, jak i syndrom transwestyty w koronce. Porażka systemu to mało powiedziane. Szkoda, że nie wiedziałam, co to jest Kibbe, bo robiłam podobne faile xD
      Teraz widzę, że u niej figurę klepsydry tworzą mocne ramiona, które są kontrastowane przez szersze biodra i dużą pupę. Tylko, że ramiona i tak u niej są na prowadzeniu. xD

  1. Bad Cat 8 Marzec, 2016 o 18:43 Odpowiedz

    Ja w związku z syndromem żaby opisanym wyżej – czy FG zawsze mają szerokie usta? Zauważyłam, że podawane przykłady FG mają dosyć szeroką szczękę, którą równoważą szerokie usta. Czy jest możliwy układ szeroka szczęka + wąskie usta, niewiele szersze od nosa?

  2. Karolina K. 28 Marzec, 2016 o 01:06 Odpowiedz

    Jeszcze w temacie ulubionych aktorek. Czy Scatlet
    Johannson jest typem Romanctic? Zauważyłam,
    po zdjęciach, że pięknie wyglądała w długich,
    falowanych włosach, za to w nowoczesnym,
    minimalistycznym stylu z krótkimi włosami
    bardzo średnio :/.

    • Katarzyna (DC+SSu) 22 Kwiecień, 2016 o 09:39

      Na pierwszym zdjęciu (podwójnym) Kate jest taka piękna! Natomiast w wersji męskiej jest … taka męska.Nie podoba mi się jako Yangowa babka. Nie wiem, o co chodzi? Chyba, że typ kobiecy nie powinien ubierać się męsko, bo traci urok? Czy dobrze myślę, Greto? A niektórzy mówią, że ładnemu we wszystkim ładnie, guzik prawda.

    • Avarati (TR + SS) 22 Kwiecień, 2016 o 12:49

      Kate fatalnie wygląda w męskiej wersji… Jak tranwestytka. Nie podoba mi się w garniturze i już!
      Pierwsza wersja jest de luxe 😉

      Ostatnio znajoma uznała, że jest zbyt miękka, to musi się ubierać w bardziej męskie stylizacje. Powiedziałam jej, że to fatalny pomysł…

    • iwona (G + SSd) 22 Kwiecień, 2016 o 14:06

      to ja jestem jakaś dziwna, bo Kate zawsze uważałam za bardzo zmysłową kobietę, ale nie pasuje mi do typu romantic. Ma dużo yangu w twarzy (co oczywiście uważam za zaletę) i dodanie w ciuchu czy makijażu odrobiny pieprzu bardzo podkręca jej urodę. W stylizacji na R wygląda przaśnie.

    • Olga Brylińska "Greta" 22 Kwiecień, 2016 o 14:39

      Dlatego, że posiada Słoneczny Ethereal. To on sprawia, że Kate potrzeba trochę pikanterii. Oczywiście nie takiej jak na zdjęciu z krzesłem 😀

      BTW Gdyby była czystym R, męska stylizacja nie zrobiłby jej aż takiej krzywdy.

    • Karolina K. 25 Kwiecień, 2016 o 00:49

      Hmm, ta pierwsza ma identyczną figurę jak ja,
      wzrost też podobny. Mnie się wydawało, że R
      musi mieć 60/90 talia/biodra, jeśli tak, to ona
      tak nie ma :P. Może Soft Natural? Poczekamy
      na autorkę bloga, w końcu ona się zna.

    • Noel 25 Kwiecień, 2016 o 01:08

      Muszę się przyzwyczaić, że ilekroć myślę, że ktoś jest TR to jest R, a jeśli myślę, że jest R to jest TR:)

      Ale przynajmniej można chociaż jedną TR dopisać do listy….widać jeszcze nie wyginęły całkowicie:)))

    • Olga Brylińska "Greta" 25 Kwiecień, 2016 o 01:15

      Zastanawiałam się, czy ona nie jest SN z Gwiezdnym. W końcu dałam sobie z tym spokój 😀 Esme Bianco jest tak bardzo TR, że musi być TR i koniec kropka pl. 😀

      Dziękuję Ci za odkrycie przedstawicielki TR. Szybko dopisuję do listy.

    • Noel 25 Kwiecień, 2016 o 01:42

      Ja to ubolewam tylko nad jednym faktem, że przedstawicielki mojego R lub TR są zawsze obsadzane w roli albo prostytutek albo szparek sekretarek, jeśli już w ogóle gdzieś w telewizji i filmie są…

      PS: Postać grana przez Esme była moją ulubioną w Grze o Tron i chociaż facetem nie jestem to uwielbiam na tę kobietę patrzeć.

  3. Noel 25 Kwiecień, 2016 o 01:30 Odpowiedz

    Greto czy tego rodzaju płaszczyk z futerkiem na przedzie nadaje się dla niewysokiego R z dużym biustem?
    http://1.bp.blogspot.com/-rnjUl-IYe2M/UUR_ks0p-jI/AAAAAAAADLs/nIk4y0WmnkA/s1600/DSC_5408.JPG

    Na pani z tego bloga trochę smętnie wisi, ale pani jest bardzo chłopięca i płaska.
    http://4.bp.blogspot.com/-COvSSt4m2II/UUR_ofUQEgI/AAAAAAAADL0/ErAS7t4G9s8/s640/DSC_5430.JPG

    Myślałam jeszcze o czymś takim, trochę w stylu lat 70.
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/22/85/07/2285071639df0dc7167e35eb9e8fe7f1.jpg

    Dało by radę czy mam odpuścić?

    • Olga Brylińska "Greta" 16 Maj, 2016 o 00:12

      Moim zdaniem Marylin Monroe nie posiadała ani Gwiezdnego, ani żadnego innego Ethereal. Jej bonus to tylko Ingenue.

      Poniżej Marylin jako niedoszła Gwiezdna Czarodziejka 😛

      Marilyn-Monroe-typ-urody-Romantic-ciemne-włosy

    • Eryka 16 Maj, 2016 o 00:20

      I dobrze, Ethereal to nie warunek, by być pięknym 😀 Można wyglądać super i bez niego.

      Przed remontem na stronie zostawiłam komentarz z pytaniem, ale chyba nie przeżył. Mianowicie: czy Vivien Leigh miała dodatkowe pierwiastki?

    • Olga Brylińska "Greta" 16 Maj, 2016 o 00:32

      Dobrze, że pytasz ponownie 🙂

      U Vivien w grę mogą wchodzić Gwiezdny lub Iskrzący.

      Coś mi mówi, że to jednak Iskrzący. Ilekroć na nią patrzę, widzę chochliki w oczach 😀

      http://getthelook.pl/wp-content/upVivien-Leigh-typ-urody-Theratrical-Romantic-Iskrzący-Ethereal

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 21 Kwiecień, 2017 o 19:50

      Pozytywna, pewnie, że MM miała Ethereale 😀 To są wpisy z czasów, kiedy były znane nam jedynie 4 Ethereale i można było mieć tylko jeden z nich 🙂

      Marilyn Monroe: Romantic – Królowa + Iskrzący + Syreni + Wietrzny + Różany

  4. Sasame 16 Maj, 2016 o 14:54 Odpowiedz

    Czy któryś z pierwiastków upodobał sobie jasne kolory (jaśniejsze niż wynikałoby z palety, bądź jasne raczej z pominięciem tych ciemniejszych)? 😉

    • Moderator - nieogarnięta (FG+KE+AE) 29 Lipiec, 2016 o 21:52

      Sweter faktycznie mógłby być dla FG/G, ale czapka już nie. To jest czapka SD. Całość – dla nikogo.

    • Bad Cat 29 Lipiec, 2016 o 22:17

      Sweter – koszmarek z przełomu lat 80 i 90 ubiegłego stulecia. Brrrr….. do dzisiaj mam dreszcze jak widzę coś takiego. Przypomina mi się, jak beznadziejnie byłam zmuszona się ubierać.

  5. Sara TR 2 Sierpień, 2016 o 22:54 Odpowiedz

    Jak odróżnić płaszcze dla SN od tych dla R? Mam na myśli przede wszystkim płaszcze z miękkimi, luźnymi klapami. Wśród blogowych propozycji dla obu typów widzę podobne fasony, ale nie wiem gdzie dokładnie tkwi różnica:
    plaszcz soft natural

    Ten płaszcz jest SN czy R?

    • Moderator - nieogarnięta (FG+KE+AE) 2 Sierpień, 2016 o 23:16

      To jest płaszcz SN. R musi mieć podkreśloną talię. Fasony R są delikatnie rozkloszowane, SN – niekoniecznie. Dla SN wskazany jest miękki, opływowy oversize, który dla R jest niekorzystny.

    • Sara TR 2 Sierpień, 2016 o 23:29

      Przeczuwałam, że jednak SN. 🙂 Te klapy są za duże i mogłyby przytłoczyć krótszą sylwetkę R, no i znaczna ich część przypada w okolicach talii, odwracając od niej uwagę. Generalnie bardziej obudowuje i zdobi prostokąt niż ósemkowatą figurę. 😀
      Tak to widzę. 🙂

    • Eufrozyna SN+GE+No/TA 3 Sierpień, 2016 o 00:19

      Gdyby ten płaszczyk miał pasek, to chyba nic by się nie stało? Greta mi pisała, że typ SN też powinien podkreślać talię. Oczywiście nie w taki sam sposób jak typ Romantic.

  6. Eryka (R+IE+GE) 3 Sierpień, 2016 o 18:43 Odpowiedz

    Natrafiłam na świetną fotografię, która pokazuje, ile zmienia Ethereal w w obrębie typu (tu R).
    romantic nigella lawson Dita von Teese
    Nie wiem, czy Nigella Lawson ma jakieś dodatkowe pierwiastki, czy jest tym legendarnym czystym typem 😀 ale Iskrząca Dita von Teese wygląda przy niej męsko, a wrażenie to pogłębia jeszcze wyjątkowo niedobrany makijaż i fryzura.

    • KasiaM 3 Sierpień, 2016 o 21:29

      Świetne porównanie Eryko, jak dla mnie te panie wyglądają na zupełnie inne typy na tym zdjęciu 😀

  7. Kasia 17 Sierpień, 2016 o 16:37 Odpowiedz

    Greto, czy duże stopy i dłonie dyskwalifikują mnie jako R? W teście wyszło mi R – mam ~167 wzrostu, wyglądam na niższą niż jestem, linie krótkie, sylwetka klepsydry (zgadza się to, że gdy tyję taka zostaje, muszę zmniejszać w pasie sukienki xl, które w ramionach i biodrach są ok). Reszta też pasuje do R – mocne ramiona, przedramiona nigdy nie są super szczupłe, usta bardzo pełne, oczy bardzo duże i okrągłe. W sumie tylko nos się nie zgadza, bo nie jest jakiś super krótki, ale na tle całości twarzy nie jest też długi i te stopy (40-41) i dłonie też mam dość masywne (choć palce krótkie), w kilku miejscach czytałam, że R nie może tak mieć. Jestem R czy szukać dalej? 🙂 I jeszcze jedno pytanie: zgadzasz się z tym, że R nie powinna nosić kontrastowych zestawień i ciemnych, monochromatycznych tkanin? Pytam, bo jestem Pełną zimą, jestem na etapie kombinowania to wszystko połączyć, bo z racji zrzucenia kilogramów tworzę szafę prawie od nowa 🙂

    • Olga Brylińska "Greta" 17 Sierpień, 2016 o 21:07

      Typ Romantic nie ma drobnej budowy. Tak, że duże dłonie i stopy nie dyskwalifikują.

      Jeżeli jesteś Pełną Zimą powinnaś trzymać się swojej palety, a jako paletę pomocniczą stosować tą przypisaną Pełnemu Latu.

      Kontrasty nie są zalecane dla typu Romantic. Ale trzeba pamiętać o tym, że pierwiastki dodatkowe mogą zmienić zalecenia odnośnie kolorów oraz ich zestawień.

  8. Noel 5 Wrzesień, 2016 o 00:26 Odpowiedz

    Zastanawiam się jaki typ lub typ i pierwiastek gloryfikuje sztuka i wzornictwo Secesji? Jeśli sztuka i styl Art Deco współgra z typem FG i G, to jaki typ idealnie odnajdzie się w klimacie La Belle Epoque?

    Alfons Mucha
    styl Art Deco secesja
    bizuteria roslinna styl secesyjny

    Płynne linie, podkreślona talia i bogactwo wskazuje na typ Romantic, z kolei w biżuterii jest sporo elementów nawiązujących do natury jak ważki, motylki i uskrzydlone kobiety – wróżki, co wskazywałoby na Świetlisty.
    Z drugiej strony góra sylwetki jest o wiele luźniejsza niż w XIX w, pojawiają się bluzowania, styl skręca w antyczne elementy co przywodzi na myśl typ SN, niemniej mam wrażenie, że dla SN byłby on za bogaty i zbyt delikatny.

    A co Wy myślicie?

    • Chupa|SD+SE+KE+In|LSm 5 Wrzesień, 2016 o 00:39

      Nie wiem jak to się ma do rzeczywistości ale secesja jest gdzieś tam blisko mojego serducha. 🙂
      A wzornictwo tej biżuterii kojarzy mi się mocno etherealowo ale nie potrafię dopasować jednego E.
      Wiem tylko, że bym nosiła nawet jakby to była pajacerka w moim wykonaniu. 😛

  9. luci (TR+WE) 16 Październik, 2016 o 16:57 Odpowiedz

    Kurcze, Kardashian robi obecnie wszystko żeby upodobnić się do serdelka, ale właśnie przeglądałam zdjęcia i sobie przypomniałam, że kiedyś potrafiła wyglądać pięknie i że uważałam wówczas, że umie doskonale się ubrać wykorzystując atuty swej sylwetki i egzotycznej twarzy:
    Kim Kardashian typ urody Romantic 1
    Kim Kardashian typ urody Romantic 2
    Kim Kardashian typ urody Romantic 3
    Kim Kardashian typ urody Romantic 4
    Kim Kardashian typ urody Romantic 5

    • luci (TR+WE) 16 Październik, 2016 o 17:46

      Mimi, wydaje mi się, że ona ma bardzo silny ten swój Szary Ehereal, to on jest dla ludzi mylący i klasyfikują ją do TR. Ona ma też takie okropne stylizacje w których widać, że poniósł ją pierwiastek, zdominował jej myślenie o sobie. Przykład: http://i.imgur.com/taZOHss.jpg Prośba do moderacji: nie podmieniajcie tego na obrazek , bo to aż przykro patrzeć. 😉 W tych przerysowanych, yangowych stylizacjach widać, że one rzeczywiście do czegoś w niej pasują, ale do czegoś bardzo ale bardzo nie pasują… W tych dobrych natomiast np w tej czarnej sukience z koronki jest moim zdaniem wszystko w idealnej równowadze. Taka mroczna koronka wyłamuje się chyba ze stylu R, a duże kolczyki idą ku SD (?), ale jej to pasuje i mi osobiście Kim otoczona “Szarą” tajemniczą aurą podoba się najbardziej. 🙂

      Też miałam takie zawahanie czy ta skórzana jest najlepsza, ale w porównaniu do tego w co się ubiera teraz, to uznałam że wygląda w niej rewelacyjnie. 😀

  10. Mimi R 29 Listopad, 2016 o 15:38 Odpowiedz

    Hej, miałabym pytanie do koleżanek R w sprawie golfów. Czy nosicie ? Ja często łapię choroby gardła, więc wypróbowałam. Takie grube wełniane, mocno pod szyję, nie wchodzą w grę, tak samo luźne lejące ( to jest koszmar ) . Jednak model z Gatty z poliamidu , do połowy szyi jest w porządku. Wprawdzie bardzo odznacza się biust, może dziwnie to wygląda, ale szyja jest w porządku. Dodatkowo ładnie trzyma się w talii, do spodni z wysokim stanem na przykład ( zamieściłam zdjęcie w tym golfie na stylówkach R, mam w wersji nude, szarej i czarnej).
    Znalazłam też zdjącia Marylin w czarnym golfie i wygląda bardzo ładnie. Bardzo mi się podoba, właśnie taki, nie pod samą szyję. Nie wiedzę u Marylin zgrzytu z tym golfem.
    A jak Wy myślicie? Czy nasze Rki nosiłyby takie golfy jak Marylin na przykład ?

    • Yen SG/DW 29 Listopad, 2016 o 21:00

      Hmm, we wpisie Classic w piątym rzędzie na środku modelka ma golf pod płaszczem. W ogóle wydaje mi się, że golfy są dość uniwersalne jeśli chodzi o typy kibbe, tylko trzeba wybierać je zgodnie z zaleceniami- typy, które potrzebują sztywności, wybiorą sztywne golfy, typy potrzebujące miękkości- miękkie, Naturale kojarzą mi się z luźnymi golfami itp itd. Natomiast mam wrażenie, że w kwestii golfów duże znaczenie ma tusza- im większe BMI, tym szersza szyja i bardziej pucułowata twarz, i tym mniej korzystnie golfy wyglądają.
      Jednak specjalistką nie jestem, piszę jak mi się wydaje, więc zwyczajowo- poprawiajcie, jak wypisałam głupoty 😀

    • Eloise (DC) 29 Listopad, 2016 o 22:01

      Ja podobno nieźle wyglądam w golfach pod samą szyję, ale rzadko je noszę bo mnie uwierają, drażnią i mam wrażenie, że zaraz się uduszę. Wolę takie wysokie, ale miłe w dotyku i puchate, nie te sztywne.

  11. Mimi R 29 Listopad, 2016 o 22:33 Odpowiedz

    Yen, świetne spostrzeżenie! Nie miałam takiej świadomosci, ale dokładnie tak wybrałam. Najmiększy i najdelikatniejszy, taki który dodatkowo idealnie układa się na sylwetce. 🙂 już wiem, dlaczego tak go lubię. Pod kurtką jest jak druga skóra, a chroni przed zimnem.

    • Morella 22 Kwiecień, 2017 o 20:12

      Kate miała wcześniej przypisany słoneczny? To zdjęcie kojarzy mi się chyba bardziej z rózanym…uderza mnie jej delikatnosć, kobiecość, spokój. Iskrzący kojarzy mi się bardziej żywiołowo.

  12. Billa 16 Kwiecień, 2017 o 01:08 Odpowiedz

    Zastanawiam się nad przykładem znanej osoby-wychudzonej romantic. Tak sobie myślę, że chyba ten typ najbardziej traci na urodzie razem z utratą wagi?

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 16 Kwiecień, 2017 o 19:57

      Bez przesady… Nie podałabym MM jako przykładu “wychudzonej” osoby- na zdjęciu jest szczupła, ale nie zabiedzona.
      Inna sprawa to to, czy Tobie Billa chodzi po prostu o bardzo szczupłą R, czy niepokojąco chudą?

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 16 Kwiecień, 2017 o 20:47

      Według mnie na tym zdjęciu MM BMI ma poniżej normy 😉 Sama normalnie mam niskie, więc gdy odrobinę chudnę i mam podobne proporcje ciała, czuję się fatalnie. Trzeba pamiętać, że chude R nie wyglądają jak chude G (zupełnie inny szkielet) i efektu Nicole Richie nie osiągną, więc otoczenia może nie niepokoić ich chudnięcie.

    • Billa 16 Kwiecień, 2017 o 20:49

      Miałam na myśli właśnie “niepokojąco chudą”, bo nigdy się jakoś nie omawia garderoby takich pań, a trudno je sobie wyobrazić np. w wydaniu “sexy” skoro wystają żebra. U jednych ta chudość tak nie razi np. gamine, natural( ?), bo ubrania są dopasowane trochę pod tym kątem a tu wydaje mi się, że jest inaczej.

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 16 Kwiecień, 2017 o 21:16

      Avarati – dobry przykład z tą Marilyn :/. Wygląda
      mega chudo i źle :/. Moim zdaniem najlepiej jej
      służył czas z Arturem Millerem – wtedy była
      kobieca i nosiła się romantycznie :).

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 16 Kwiecień, 2017 o 21:18

      Eryko, jako, że sama jesteś R i znasz problem z autopsji, to zapewne masz rację. Ja chciałam zaznaczyć tylko, że MM wcale nie wygląda na tym zdjęciu fatalnie czy rażąco chudo. Inna sprawa to to, czy ona kiedykolwiek wyglądała fatalnie? 😀

  13. Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 16 Kwiecień, 2017 o 22:20 Odpowiedz

    “Megachudo i źle”? 🙄
    To taka sama przesada, jakby o kobiecie noszącej rozmiar wyższy niż M mówić, że wygląda “mega grubo”- nonsens, prawda?
    Uważam, że dopóki człowiek mieści się w normie BMI lub też “odstaje” w którąkolwiek ze stron o, nie wiem, 5 kg, to nie ma mowy ani o złym wyglądzie, ani tym bardziej o jakichś stanach agonalnych z niedożywienia/ przejedzenia 😉

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 16 Kwiecień, 2017 o 23:15

      Ja bym się jednak zgodziła z Espeną. Co innego mówić, że ktoś wygląda megachudo, gdy od zawsze ma niskie BMI i wiadomo, że się nie głodzi, a co innego w tym przypadku, gdy wiemy, że normą MM było BMI wyższe niż na zdjęciu i przy jej wahaniach wagi szło jeszcze w górę. Raczej nie osiągnęła takiej sylwetki łatwo i sądzę, że mogła mieć problemy np. z zanikającą miesiączką, jeśli udało się jej nie wrócić do swojej typowej wagi dłużej niż przez parę miesięcy, zwłaszcza że w tamtych czasach ludzie mało wiedzieli o zdrowym odżywianiu i diety oznaczały głodzenie się.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 16 Kwiecień, 2017 o 23:59

      Nie twierdzę, że MM nie jest tu bardzo szczupła, bo jest.
      Twierdzę, że nie jest to drastycznie wychudzona i tragicznie wyglądająca sylwetka, nawet w kontekście bycia R. Trzeba wziąć poprawkę na to, że MM jednak była drobniejsza niż inne R-ki (np. Beyonce). Kiedyś była przecież kandydatką do świetlistego, ze względu na drobność.
      Co do okoliczności towarzyszących jej diecie- możemy tylko spekulować, jak podejrzewam.

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 17 Kwiecień, 2017 o 00:24

      Sądzę, że na dzisiejsze standardy R musi mieć wagę zagrażającą życiu, by wyglądać naprawdę chudo i żeby osoba postronna odczuwała podobne emocje, co przy patrzeniu na G czy D z wagą poniżej prawidłowego BMI. Tak samo nieraz widzę zdjęcia bardzo chudych SN czy N (osób publicznych), o których ludzie piszą, że wyglądają idealnie, mimo że ja widzę głównie zmęczenie. Różnica jest uderzająca dla większości tylko w przypadku zestawienia zdjęć “przed” i “po”. Dlatego też Chupa pisała, że często komentowano jej “za szczupłą” sylwetkę, a na mnie raczej nikt nie zwraca uwagi, gdy czasem zaczynam mieć problemy zdrowotne w związku ze zbyt dużym schudnięciem przy stresie. Po prostu na brak tłuszczyku zwraca się uwagę głównie u osób drobnych. A żeby G i R tego samego wzrostu miały tyle samo w biodrach, G musi ważyć więcej od R…

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 17 Kwiecień, 2017 o 01:05

      Jestem świadoma, że chudość R, a chudość G czy D to dwie kompletnie różne sprawy. Nie z tym dyskutuję. Mojego wewnętrznego social justice warriora od spraw kobiecych (xD) obudziły nieco pejoratywne określenia w kontekście sylwetki, którą postrzegam jako raczej nie odbiegającą tragicznie od normy- obejmującej ogół kobiecych sylwetek, nie tylko romantycznych.

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 17 Kwiecień, 2017 o 01:31

      Dlatego wyjaśniam, dlaczego uważam, że Espena miała prawo tak pisać 🙂 Mnie komentowanie czyjejś “niezdrowej chudości” też drażni w przypadku osób, które od zawsze mają świetną przemianę materii, do tego nieraz mają siłę uprawiać sport i nie umierają z głodu. Myślę, że w przypadku MM dochodzi jeszcze to, że straciła ten błysk w oku. Na swoich ostatnich zdjęciach wygląda mizernie, jakby była chora i może to się wiązać np. ze zbyt szybkim chudnięciem, stąd wrażenie, że wygląda źle. Sylwetka jest tylko jedną z przyczyn, inaczej nie zwracałaby uwagi jak u szczupłej Alicji Bachledy-Curuś.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 17 Kwiecień, 2017 o 05:46

      Każdy ma prawo pisać co chce przecież. Z drugiej strony- każdemu może się to spodobać, lub nie.
      Mnie takie komentarze drażnią (w większości przypadków) niezależnie od kontekstu, dlatego za wyjaśnienia dziękuję, ale nie wpływają na zmianę mojego zdania 😉 dają za to szersze spojrzenie na problem chudnięcia i tycia u R.

    • Sara 17 Kwiecień, 2017 o 10:58

      MM wygląda tak, jakby gwałtownie schudła, stąd wrażenie zapadnięcia się – nie dziwi mnie wcale, że w wydaniu Marilyn budzi to emocje. Znając biografię MM nietrudno skojarzyć nagłą utratę wagi ze stresem i zaniedbywaniem się. Porównajcie sobie to zdjęcie MM z Amandą Seyfried; jeśli Amanda nie jest z natury taką filigranową R, to konsekwentnie trzyma linię i bardzo dobrze wygląda. 😉

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 17 Kwiecień, 2017 o 11:54

      Hm, zazwyczaj granicą prawa do pisania tego czy tamtego jest to, że osoba “obgadywana” może się obrazić, poczuć źle i tak dalej. Choć tu akurat mamy osobę nieżyjącą, o której lata po odejściu napisano wiele biografii ze spekulacjami, czy na tym etapie życia była lekomanką i jak bardzo 😉

    • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssd) 17 Kwiecień, 2017 o 12:08

      Zgadzam się z Yen, kiedyś pytałam właśnie o to, jak wygląda chudsza wersja R; tak, żeby uzmysłowić sobie różnice w budowie R i G. I podano tu przykład MM z m.in. tym zdjęciem. Nie napisałam tego wtedy, ale uważam podobnie jak Yen, że mnie się MM chuda nie wydaje. Tzn. nie przesadnie chuda; zwykła szczupła babka. Do tego zdjęcie zrobiono z wyszczuplającej perspektywy (czyli nie na wprost tylko pod kątem)

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 17 Kwiecień, 2017 o 12:37

      Ale wy uważacie, że wygląda szczupło i ładnie, estetycznie, przyjemnie dla oka, a my się czepiamy, nie widząc jej piękna przy tej wadze, czy uważacie, że wygląda szczupło i zdrowo, jak osoba odżywiająca się poprawnie, której niczego nie brakuje, a my się czepiamy, robiąc z niej chorą (czy na granicy choroby)?

    • luci 17 Kwiecień, 2017 o 14:07

      Dziewczyny, ja mam bardzo podobną sylwetkę do MM na tym zdjęciu i moje BMI jest poniżej 17-stu. Fakt, nie jestem aż tak chuda jak to wynika z tego nieszczęsnego BMI (drobne kości, konstytucyjny brak ciała na łydkach, przedramionach itd, zero muskulatury), ale potwierdzam: to co widać na tym zdjęciu, tak właśnie wygląda znaczna niedowaga przy romantycznej sylwetce. 😉

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 17 Kwiecień, 2017 o 14:11

      Nie wiem jak dla Iwony, jak dla mnie ani nie wygląda nieestetycznie, ani chorobliwie.

    • Yen SG/KarE+GE+WE+BaE+KryE+FE+SyE+IE+ME+BE/DW 17 Kwiecień, 2017 o 14:28

      Przy czym lekarzem nie jestem, więc nie feruję wyroków odnośnie faktycznego stanu zdrowia MM w tamtym momencie jej życia, tylko opisuję to, jak wygląda.

    • luci 17 Kwiecień, 2017 o 15:14

      Chciałam jeszcze dodać, że abstrahując od tego że wiem, że BMI Marilyn jest bardzo niskie, to mnie też jej wygląd nie razi. Monroe generalnie (co czasem ludziom umyka) była szczupła, drobną osobą, mam wrażenie, że było to w jakimś stopniu naturalne dla niej – zdjęcia na których wygląda mocno dorodniej pochodzą z okresów kiedy była w ciąży…

    • Billa 17 Kwiecień, 2017 o 16:11

      Ja też uważam, że MM na tym zdjęciu nie wygląda źle – ma biust, dość kształtne łydki i ramiona. Może nie jest szczególnie ponętna, ale nadal zgrabna. Rozpoczęłam ten wątek po rozmyślaniach jak znaczna nadwaga/znaczna niedowaga utrudnia określenie typu. Jakimś kryterium pomocniczym jest wzrost, pewne typy można dzięki temu od razu wykluczyć od razu, ale inne elementy? Szkielet (przynajmniej dla mnie) nie zawsze jest pomocny w takich przypadkach.

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 17 Kwiecień, 2017 o 21:47

      Jeśli patrzycie z punktu widzenia estetycznego, to jasne, rozumiem to. MM może się podobać z niedowagą, zwłaszcza że była piękną kobietą. Ale jeżeli nie widzicie tu żadnego powodu do niepokoju, to sądzę, że nie znajdziecie w sieci zdjęcia wychudzonej R, które was zaszokuje, bo jakakolwiek dziewczyna tego typu prędzej trafiłaby do szpitala niż wzbudzała emocje inne niż “no, jest chuda”. Zresztą człowiek z bardzo zaawansowanymi zaburzeniami odżywiania rzadko kiedy afiszuje się ze swoją chudą sylwetką. A MM ze zdjęcia zdrowa nie była (wieloletnia bulimia, uzależnienie od leków i tak dalej).

    • Maja 22 Kwiecień, 2017 o 09:57

      Mnie sie Marylin podoba z pelniejszymi ksztaltami… Pouczajaca jest ta cala rozmowa 🙂 zdradze cos w sekrecie, zdazylo mi sie pracowac w branzy dietetyznej i nikt tam nie korzystal ze wskaznika BMI. Kiedy sie o to zapytalam okazalo sie ze to raczej juz relikt przeszlosci jest – tak zrozumialam dane mi wyjasnienie.

    • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssd) 22 Kwiecień, 2017 o 10:52

      bo BMI bada wagę, ale nie wiadomo czy to waga tłuszczu czy mięśni, a jak wiadomo w stosunku do zajmowanej objętości jest to zasadnicza różnica.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 22 Kwiecień, 2017 o 11:51

      O kurde, ale wywołałam dyskusję O_O

      Ale dalej będę bronić zdania, że MM lepiej wyglądała, jak miała nieco ciałka. W sumie to każdemu przydaje się mieć nieco tłuszczyku, musi być zachowany złoty środek, bez skrajności.

      Dla mnie BMI jest totalnie przereklamowane, wg niego dobijam do górnej wartości prawidłowej i powinnam mniej ważyć tak ok o pięć kilo, a tak naprawdę to mam dużo mięśni. Magia FG 😀

    • Iskra (DC, ŚW+WE+IE+KarE/TSu) 22 Kwiecień, 2017 o 13:13

      Fakt, FG często mają naturalną skłonność do budowania mięśni. Myślę, że większość kobiet-kulturystek czy innych miss-fitess to są właśnie dziewczyny FG. Tymczasem MM nawet taka szczupła nie ma na brzuchu cienia mięśnia. Ja nie mam tak łatwo jak FG ale na brzuchu zawsze mam widoczną rzeźbę mięśni – fakt, że uprawiam sport ale nie jakoś bardzo często czy intensywnie.
      Rodzaj muskulatury zawsze wydawał mi się istotny i pomocny przy ocenianiu typu Kibbe. Chociaż i tu są pewnie liczne wyjątki.

  14. Cat Ballou DC, KryE+WE+FE+BaE 17 Kwiecień, 2017 o 17:24 Odpowiedz

    Mnie również podoba się taka szczupła sylwetka MM, niż jak była bardziej zaokrąglona. I osobiście uważam, że kobiety niewysokie i drobnokościste, bez względu na typ urody, lepiej wyglądają, gdy waga jest blisko najniższego BMI. Ja jako DC nie mam może zbyt kobiecej sylwetki, ale mam 165 cm wzrostu i najlepiej wyglądam, gdy BMI wynosi ok. 20. A poza tym BMI ma dość szeroką skalę tzw. normalnej wagi i jest to trochę bez sensu.

    • luci 17 Kwiecień, 2017 o 22:36

      Szczerze mówiąc, to uważam, że kobiety R generalnie wyglądają jednak lepiej gdy nie są zbyt szczupłe (choć pewnie od wszystkiego są wyjątki). Po prostu wtedy dobitniej rysuje się charakterystyczna dla R sylwetka. 🙂

    • Eryka (R+AE+BaE+GE+KarE+KrE+SłowE+FE+WE) 17 Kwiecień, 2017 o 23:00

      Z mojego doświadczenia wynika, że z niskim BMI jestem przezroczysta, a gdy więcej ważę, sporo osób wypowiada się pozytywnie o moim wyglądzie. Mam sporą skalę porównawczą, ale nigdy nie miałam nadwagi. Choć nie wiem, może ktoś mnie obgadywał, że przytyłam i jestem gruba czy coś 😀

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 19 Kwiecień, 2017 o 21:20

      Dla mnie najbradziej niesamowite jest to, jak bardzo od typu bazowego zależy to, jak wyglądamy przy tym samym BMI! 17 BMI u siebie nie jestem sobie w stanie nawet wyobrazić, skoro przy 21 wyglądam na chudą i kościstą. W sumie to typy z dużą domieszką D mają łatwiej, wolno nam jeść, co chcemy (ja akurat nie lubię, ale raczej nie jestem w większości) i często wręcz niewskazane jest, abyśmy chudły. Romantycznym kobietom pewnie mniej wolno, choć z drugiej strony tak mi się marzą kobiece ponętności i trochę ciałka…
      W każdym razie nie ma co porównywać BMI ani pomiędzy typami ani nawet wewnątrz typów. Nie znam się na MM, ale te wystające żebra zbyt dobrze znam z autopsji, zeby mogło mi się to podobać. Stawiam na MM bardziej cielistą 🙂

  15. Cat Ballou DC, KryE+WE+FE+BaE 20 Kwiecień, 2017 o 10:12 Odpowiedz

    Czytałam gdzieś, że Kate Winslet (R) przy wzroście ok.170 cm waży poniżej 60 kg – czyli ma BMI 20 -21. Natomiast Gwyneth Paltrow (DC) przy 175 cm waży ponoć 52 kg, nie wydaje mi się być chuda. Myślę, że to bardzo indywidualna sprawa.

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 20 Kwiecień, 2017 o 15:13

      Kate Winslet wygląda moim zdaniem tak w sam raz,
      ale Gwyneth Paltrow zawsze mi się wydawała chuda.
      Za to Eva Green z DC już w sam raz, choć widziałam,
      że ostatnio też schudła :/. A miała taką piękną figurę
      w “Marzycielach”.

    • Bookini 20 Kwiecień, 2017 o 21:21

      Chciałabym wyglądać jak Gwyneth Paltrow, mam taką samą wagę, wzrost i u mnie niestety jest widoczne duże wychudzenie, nie ma co porównywać, ona jest bardzo proporcjonalna, to naprawdę indywidualne kwestie i intrygujace jednocześnie.

  16. Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 21 Kwiecień, 2017 o 22:15 Odpowiedz

    Tak myślę o znanych R i zastanawiam się nad
    Dita von Teese, jakie jeszcze E posiada oprócz
    Karmazynowego E? Jej analiza pewnie jest
    trudniejsza przez to stylizowanie się :).
    Ale wydaje mi się, że może mieć Różany E.
    Bardzo mi się podoba w tych sukienkach.

    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/b1/ed/8a/b1ed8acbc08f9bbfb2a72ac152222d16.jpg

    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/9a/81/99/9a81994c78da6804c6e0d097a4b0610b.jpg

  17. Morella 22 Kwiecień, 2017 o 10:40 Odpowiedz

    Może będę jedną z nielicznych, ale doceniam jej bardzo spójną, przemyślaną estetykę. Bardziej podoba mi się teraz. Wydaje mi się, że Greta pisała, że posiada iskrzący 😉 Było tu nawet takie porównanie Dity i Nigeli.

    • Sara 22 Kwiecień, 2017 o 19:34

      Podpisuję się czterem kończynami i ogonem, też lubię styl Dity. 😉 Klasyczne R to dla niej za mało.

  18. Brzanka 15 Czerwiec, 2017 o 13:32 Odpowiedz

    Jak powinna ubierać się osoba Romantic z Inguene w twarzy? Wiele ubrań z typu Romantic podanych w przykładzie wygląda na Iguene bardzo babciowato choć krój w 100% odpowiada figurze.

  19. Mimi R + RE + KrE + ME 19 Czerwiec, 2017 o 01:33 Odpowiedz

    Brzanko, mam dokładnię tę przypadłość, więc spróbuję powiedzić jak sobie radzę z tym problemem. Unikam przestylizowania pod szyją, szczególnie wiązań. Unikam też przesadnych falban. Najlepsze są bluzki z dekoltami z bardzo delikatnych koronek albo body. Poza tym jest trochę ciekawych propozycji, jak się wpisze hasło: romantic ingenue. Może nie wszytskie, ale wiele jest bardzo pomocnych. Styl babydoll też się załapuje u mnie, tylko nie już typowe SG. Na pewno nie kołnierzyki, czy animowane printy.
    W casualowym stylu trzymam się zasady: bluzka z okrągłym dekoltem, nawet większym i spodnie z mocno wysokim stanem.

  20. Hecate 31 Lipiec, 2017 o 12:14 Odpowiedz

    Czesc dziewczyny!
    Czekam wlasnie na analize u Grety, a w miedzy czasie przegladam i podczytuje bloga – przyznam, ze powoli zaczynaja mi sie otwierac oczy na rzeczy ktorych wczesniej nie zauwazalam! Czy efekt ‘przykrotkiej sukienki’ , to cos typowego dla typu urody romantic? Ostatnio zauwazylam, ze sukienki wydaja sie byc dla mnie przykrotkie mimo iz wysokim wzrostem nie grzesze. Wnioskuje, ze moze to byc ze wzgledu na dosc kobiece ksztalty?

    • luci 31 Lipiec, 2017 o 14:41

      Z tego co pamiętam, to Kibbe wszystkim typom z przewagą yin (poza SG) proponował nieco dłuższe spódnice. Niemniej w dyskusji wyszło, że część dziewczyn lepiej się czuje w krótszych spódnicach. Zapamiętałam też ze stylowej szkółki, zdjęcie Loth (SC) w krótkiej sukience, w której wyglądała bajecznie, a także zdjęcie Yen (SG) w efektownej maxi. Możliwe więc, że w tym temacie trochę zależy od pierwiastków dodatkowych. 🙂

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 31 Lipiec, 2017 o 17:52

      Ten efekt zauważyłam u typów klasycznych
      i naturalowych. Ale całkiem możliwe, że R też tak ma.
      Jestem ciekawa, czy jesteś kolejną kobietą romantyczną,
      czy jednak innym typem. Żeby nie było – jestem fanką
      tego typu <3.

  21. Astrid (DC) 1 Sierpień, 2017 o 23:12 Odpowiedz

    Typ Romantic bez komplementów brzmi jak oksymoron więc zaczynam 🙂
    – zazdroszczę Wam, że nie musicie sobie wyobrażać, że dziwna pusta przestrzeń wyznaczona przez Wasze kości biodrowe jest wypełniona ciałem (tak, jak u mnie – kobiety kanciastej);
    – zazdroszczę tego, jak zniewalające wrażenie może wywierać Wasza uroda i zarazem…
    – … podziwiam, gdy potraficie sobie z tym radzić!
    – talia!!!
    – talia i biodra raz jeszcze!
    – często piękne oczy i usta
    – tego, że możecie pięknie ogrywać Syreni, a u mnie może on sobie po prostu być, ale podkreślanie go sprowadziłoby mnie na manowce!
    – wiem, że to w dużej mierze zależy od Ethereali, ale mam wrażenie, że w wielu kobietach R jest jakaś taka pierwotna moc, nie wiem, jak to dokładnie opisać, coś w rodzaju energii bogini chyba 🙂

    • Aga 2 Sierpień, 2017 o 13:50

      Figura klepsydry <3 Talia, biust, biodra a przy tym płaski brzuch! Jak tu się nie zachwycać Romantyczkami? 😀 I jakby dziwnie to nie zabrzmiało, Panie R tyją najpiękniej 🙂

    • Bookini (D/SE+KE+WE) 2 Sierpień, 2017 o 14:12

      Romantic w moim odbiorze jest silny przez to, że nie jest zmieszany z yangiem. Ta czysta forma jest dla mnie uosobieniem mocnej pierwotnej kobiecości. Nawet nie umiem sobie wyobrazić jak to byłoby mieć w sobie tyle miękkości i dojrzałości. Wasz soft zawsze ma wielbicieli, choć trendy nie sprzyjają. Macie wszystko, czego mi całe życie brakowało, kształty, łagodność i yinową moc. No i musi być przyjemnie ubrać się romantycznie i nie wyglądać przy tym jak umajony słup telegraficzny.

    • Pozytywna 3 Sierpień, 2017 o 10:59

      Typ romantyczny to kobieta skonczona. Absolutna. Stuprocentowa. Jak takich nie wielbic?!
      Przypuszczam, ze moja kuzynka jest wlasnie R – zawsze zgrabna, nawet ze spora nadwaga; zawsze ponetna, bez wzgledu na to, co na siebie narzuci; nikt jej nigdy niczego nie potrafil odmowic, w urzedach zalatwi wszystko bez problemu, bo oczarowuje nawet kobiety… No i te oczyska, te usteczka, ten podbrodek! Ech, niesprawiedliwosc losu 😉

  22. Mimi R 4 Sierpień, 2017 o 12:43 Odpowiedz

    Miałabym pytanie, jeśli ktoś byłby w stanie to ogarnąć…Czy metamorfoza Karoliny Szostak potwierdza jej typ bazowy R? Czy jest możliwe, żeby dieta i ćwiczenia wydobyły tak dużo yangu? Komentarze jej wyglądu sugerują, że widać w niej teraz przede wszystkim pierwiastek Dramatic.
    Czy jednak ma ona cechy TR? Teraz uwidacznają się ostre rysy. Przypomina trochę Olivię Culpo.
    Jeśli jest typem R, to wygląda na to, że odchudzony R może bardzo mylić.

    • Eryka 12 Sierpień, 2017 o 16:11

      Według mnie jest R (zdjęcia bez makijażu czy z małą ilością makijażu na to wskazują), tyle że wychudzoną. I jeszcze jedno, odkąd schudła, ubiera się bardzo modnie, a modna R to oksymoron. Za każdym razem gdy próbuję sobie przypomnieć polskie przedstawicielki tego typu, najpierw do głowy przychodzi mi Kalina Jędrusik, potem po chwili Agnieszka Wagner i na tym koniec. Wagner to bardzo czysty typ, co chyba w Polsce się rzadko zdarza, ale Jędrusik ją i wszystkie R przebijała w swojej romantyczności, bo ubierała się jak chodzący archetyp R. Na pewno miała charyzmatyczne pierwiastki (oczy jak u FG, aura jak u Sophii Loren), ale sam styl wystarczył, nawet mimo sztywnej fryzury i mocnego makijażu. Zastanawiałabym się, czy samo niskie BMI obecnych aktorek R sprawia, że tracą romantyczną tożsamość, ale nie, w “Lekarstwie na miłość” Jędrusik była szczuplutka, a mimo to ciężko ją wziąć za inny typ.
      Dla mnie np. Marta Żmuda-Trzebiatowska jest taka “beztypowa”. Być może zgadywałabym, że jest SC.

    • luci 18 Sierpień, 2017 o 20:47

      Zgadzam się z Eryką. Szostak, gdy była przy tuszy, ubierała się zupełnie inaczej niż obecnie. Odkąd schudła radośnie zakłada te wszystkie modne ubrania, dla których wcześniej barierą były obfite kształty. To rzecz jasna nie służy jej urodzi. Dla mnie Karolina Szostak jest też przykładem na to, że niska waga wcale nie jest najlepszą opcją dla kobiety R.

    • Rozalia 30 Styczeń, 2018 o 09:17

      No właśnie ja też się podpinam pod powyższe pytanie. Czy twarz Karoliny Szostak jest R? Czy nie ma zbyt dramatycznych kształtów? Niby Kim K. też ma wydłużone rysy, ale nie tak. Karolina ma długi nos, długa brodę. Jakoś jej buzia wydaje się mało romantyczna, nie delikatna, miękka, nawet jak ma więcej ciała. Może to jednak FG?
      Czy Romantic może mieć takie Dramatyczne rysy? Czy to jest efekt jakiegoś E?

    • Rozalia 30 Styczeń, 2018 o 09:51

      I podobnie u Kaliny Jędrusik, czy jej twarz nie wygląda Gaminkowato, a dokładnie SG? Czy ja dobrze widzę leciutko garbaty nos? Czy możliwe, że typ R może mieć twarz tak bardzo od innego typu? Może tu też jest jakiś mocny E?
      U Kaliny też wydaje mi się, że wcięcie w talii nie takie spektakularne, ale to może kwestia konkretnych zdjęć, które obejrzałam.

    • Eryka 30 Styczeń, 2018 o 14:18

      Widziałaś jakiś film z Kaliną? Ona miała bardzo romantyczne cechy twarzy:
      http://dzieje.pl/sites/default/files/styles/open_article_750x0_/public/201704/jedrusik_kalina_0.jpg?itok=CYEBp7AV
      Delikatny owal (skrajnie yinowy), pełne usta, ale przy tym nie są szerokie, nos w proporcjach delikatny. Jego kształt (lekkie zakrzywienie w dół) nie ma nic do rzeczy, to są indywidualne cechy. Nie należy rozbijać fizjonomii na części pierwsze, tylko patrzeć na ogólne wrażenie, jakie sprawia. Jeśli chodzi o lekki problem z dopasowaniem tej konkretnej twarzy do typu ze względu na oryginalne rysy: mam to samo, przez Baśniowy nie jestem czystym typem, twarz mimo wszystkich romantycznych cech wydaje się beztypowa, a sam Baśniowy nasuwa skojarzenia z grupą G, bo u niej ten Ethereal najczęściej się pojawia. Poza tym ona nigdy nie podkreślała yinowych cech twarzy, bo taka moda wtedy była, cięższy makijaż oczu niż przewidywany dla R, krótkie włosy.
      Figura Jędrusik to kwestia wahań wagi w ciągu życia, ale jak wspominałam, w “Lekarstwie na miłość” była szczupła i tam widać doskonale wszystkie romantyczne cechy jej sylwetki, w tym talię, bo większość jej sukienek miała romantyczny krój.

    • Rozalia 1 Luty, 2018 o 11:52

      W niej samej jakoś nie mogłam tego dostrzec, może dlatego że jej seksapil jest taki jakby narzucający się, z pretensją, mocny, czy może nawet wulgarny. Do tego oczy takie mało R i fryzura podkreślająca SG twarzy. Albo może dlatego, że mi jakoś tak nigdy nie za bardzo się podobała 😉
      Ale jak się przyjrzałam innym Romantyczkom, żeby zobaczyć ich twarze, to zobaczyłam pewne podobieństwo Beyonce, tej dzisiejszej, nie młodziutkiej, do Kaliny. W niektórych ujęciach mają podobne coś w twarzy, w ustach. Kalina ma oczywiście “swoje” oczy, ale coś jest i to mnie przekonało. Zresztą figury też podobne. Obie mają nie takie duże biusty, jak są szczuplejsze.
      Także już trochę rozumiem. Dziękuję za odpowiedź i naprowadzenie. Niby wszystko jest zrozumiałe, ale tyle wątpliwości. Zresztą jak czytam stronę i komentarze od jakiegoś czasu, to widzę ile wszyscy mają pytań.
      U Karoliny Szostak nadal nie mogę zobaczyć R w twarzy, w budowie oczywiście tak. Ale już wiem, najważniejsza sylwetka, a twarz może ulegać E.

    • Eryka 1 Luty, 2018 o 13:20

      Spróbuj poszukać zdjęć R bez makijażu. Nie widziałam żadnego swojego podobieństwa do Beyonce, a potem zobaczyłam, jak wygląda nieumalowana i dostrzegłam odległe echa siebie 🙂 Przy czym R jest łatwiej niż złożonym typom, których przedstawicielki mogą mieć bardzo różne cechy twarzy. A Szostak też robi się bardziej romantyczna bez pomalowanych oczu.

    • Rozalia 2 Luty, 2018 o 10:15

      Rzeczywiście, J.Lo bez makijażu wygląda bardzo fajnie, zupełnie inaczej niż z, ale bardzo sympatycznie i ładnie, dziewczęco. Makijaż jednak zmienia. Dzięki

  23. Mimi 19 Sierpień, 2017 o 01:29 Odpowiedz

    No cóż, bardzo się z Wami zgadzam, Dziewczyny. Odchudzony R musi mieć świadomość, że traci coś bardzo swojego i istotnego. Argumenty za taką decyzją musiałyby rekompensować tę utraconą prawdę o sobie. Czy modne ciuchy, próba osiągnięcia współczesnego ideału, lub inne mają tak moc?
    Ten problem nieustannie mi towarzyszy..
    Kiedy byłam bardzo bardzo szczupła, jeszcze przed analizą, przypominałam właśnie SC, tyle,że bez tego błysku i tej naturalności , które prawdziwy SC posiada. Także bardzo trafne spostrzeżenie Eryki.
    Stosując wszelkie diety, zawsze próbuję wpasować się w SC i szukam siebie w SC, ale zawsze jest w tym nienaturalność.
    Super to wszystko wyłapujecie. 🙂

  24. Mimi 19 Sierpień, 2017 o 14:04 Odpowiedz

    Tak, tak. Zaraz po Różanym mam Kry E. Klimat przechodzi, ale fasony już nie.
    Dla idealnego SC podejmowałam walkę z biustem i talią, ale to okazywało się kompletnie nieskuteczne.
    Po prostu fasony i zdobienia SC nie układają się na dużym biuście. Dodatkowo, bez zaznaczonej talii, wszystko robi się nieforemne.
    Natomiast taka aura pomaga mi chciciaż zachować pewne pozory…
    Świetny przykład z tymi zdjęciami. Pierwszemu dałabym sporą dawkę yangu, nigdy nie powiedziałabym, że to R.

  25. Mimi 20 Wrzesień, 2017 o 17:47 Odpowiedz

    Miałabym pytanie do dziewczyn z naszej grupy: czy nosicie kurtki dżinsowe? Ja zauważyłam, że lubię i pasują mi ( ale może przez innocent). Najlepsze są w jaśniejszym klasycznym kolorze niebieskiego denimu, a materiał w miarę miękki i układający się. Udało mi się kupić taką z falbankami i cały czas ją forusję, ale zastanawiam się nad takimi jak noszą Beyonce , Kim, czy Jennifer. Na moje oko kurtka dżinsowa przy odpowiedzeniej fryzurze nam pasuje. Nawet chyba MM nosiła i było jej ładnie.

    • Eryka 20 Wrzesień, 2017 o 18:21

      Dla mnie dżins to koszmar, ale nie powinnam się wypowiadać, bo nie mam żadnego casualowego Ethereala poza FE, z którego nie mogę w pełni korzystać. Jak krój Ci odpowiada i wyglądasz dobrze, to na pewno warto nosić 🙂

  26. Rose (R/KryE+AE+SłowE+GE+KarE+IE) 22 Wrzesień, 2017 o 21:59 Odpowiedz

    Tak, ja mam jedną kurtkę dżinsową, którą absolutnie uwielbiam! Ma ona właśnie taki nieco jaśniejszy, ale dosyć nasycony, niebieski kolor, brak jej ozdobnych detali. Zazwyczaj łączę ją z rozkloszowaną spódniczką lub sukienką.
    Myślę, Mimi, że to faktycznie może być kwestia pierwiastka innocent, bo zazwyczaj do takiej kurtki wiążę włosy w nieco wyższą kitkę 😉 a te falbanki muszą do Ciebie bardzo pasować, skoro posiadasz RE. Swoją drogą też bardzo pragnęłam mieć ten Ethereal, ale po diagnozie Grety i głębszej autoanalizie uznałam, że to Słowiański jest jednak moim kwiatowym E 🙂

Napisz komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane polasą oznaczone *