Typ urody Gamine - chłopczyca

Kształt sylwetki, rysy twarzy, garderoba.

Typ Gamine jest wypadkową silnego działania skrajnych cech męskich oraz żeńskich. Wpływ pierwiastka Yang przejawia się w budowie ciała oraz w strukturze kości. Yin zaznacza swoją obecność w rysach twarzy oraz w niedużym wzroście. Chociaż niski wzrost nie jest cechą wszystkich kobiet typu Gamine. Zdarzają się, choć zdecydowanie rzadziej, kobiety o wzroście prawie 170cm. Prosta, ostra i wąska budowa przypomina typ Dramatic. Gdyby obok siebie stanęły dwie kobiety o wzroście 167cm oraz o podobnej wadze, jedna w typie Dramatic, druga w typie Gamine, ich sylwetki byłyby bardzo do siebie podobne. O przynależności do danego typu zadecydowałaby twarze, które mocno się od siebie różnią. Kobieta typu Gamine ma większe oczy oraz delikatniej zarysowane kontury co w efekcie daje dużo mniej stateczny wygląd.

Przyjrzyjmy się pierwszej przedstawicielce typu Gamine – Michelle Williams, którą oglądamy w towarzystwie Kelly Osbourne (Flamboyant Gamine) oraz Tildy Swinton (Dramatic). Na zdjęciu niestety nie widać różnicy wzrostu między Michelle i Kelly a wysoką Tildą. Ktoś wkomponował  w zdjęcie kobietę o typie urody Dramatic, zapominając o tym, że ma ona prawie 180cm wzrostu. (Michelle – 163cm, Kelly – 158cm)

 

twarze_porównanie_01


David Kibbe wspaniale mówi o kobietach. W opisach poszczególnych typów kładzie nacisk na to, że każda z jest piękna, bez względu na to jakimi cechami urody została obdarzona przez naturę. Oglądając urodziwe aktorki, przedstawicielki poszczególnych typów, wiele kobiet neguje podział na typy fizjonomiczne według David’a Kibbe, błędnie sądząc iż ma on na celu wpędzenie je w kompleksy. Tymczasem jest dokładnie na odwrót. Każda z nas jest inna i na swój sposób atrakcyjna. To jak będziemy się prezentować zależy od właściwie dobranej stylizacji oraz wizażu. Jeżeli kobieta o typie urody nacechowanym męskim pierwiastkiem Yang będzie nosiła się w stylu Yin, nigdy nie doda sobie urody. Natomiast uroda kobiety Yin nigdy nie zaprezentuje się korzystnie w androgenicznej aurze. Kiedy już rozpoznamy swój typ i pójdziemy jego tropem, nasza uroda rozkwitnie, a my przestaniemy nareszcie udawać kogoś kim nigdy nie byłyśmy. Czy owalna twarz, figura klepsydry oraz niebotycznie długie nogi muszą być jednymi kanonami piękna? Najwyższa pora, aby te wzorce przestały wreszcie tyranizować płeć piękną.

Określony wpływ żeńskiego lub męskiego pierwiastka przekłada się też na temperament i co za tym idzie na określone cechy charakteru. Style przypisane konkretnym typom urody pomagają wyrazić to co drzemie w kobiecie. Nie bez przyczyny mówimy: “czuję się w tym dobrze, to do mnie pasuje” lub “czuję się w tym źle, jakoś nieswojo”. Nie jest to tylko i wyłącznie kwestia dopasowania do wyglądu. Styl powinien wyrażać naszą osobowość, tworzyć kompletną całość zarówno z fizjonomią jak i z usposobieniem. Naprawdę warto być sobą, zawsze i wszędzie, od stóp do głów.


Świetnym przykładem na to jak fatalnie na kobiecy urok wpływa przebieranie się za odmienny typ urody, było obsadzenie Michelle Williams (Gamine) w roli seksbomby wszech czasów Marylin Monroe (Romantic). Można zaobserwować jak gaśnie uroda drobnej Michelle. Jak styl nacechowany żeńskim pierwiastkiem Yin, wydobywa u niej męskie cechy. Śliczna twarz Michelle wystylizowana na Marylin staje się dziwnie androgeniczna i nieciekawa. Figura została dopracowana modelującą bielizną, Michelle nie tyła do roli. Zresztą nawet gdyby musiała to zrobić, jej figura i tak nie nabrałaby krągłości właściwych typowi Romantic.

 

michelle_marylin

mm2

mm

michelle_williams_GAMINE


Inny film, w którym zagrała Michelle Williams to “Oz Wielki i Potężny”. Tu również rola oraz stylizacje nie szczególnie przyczyniły się podkreśleniu urody kobiety – chłopczycy. Najlepiej dobraną aktorką okazała się Rachel Weisz (Theatrical Romantic), u której ucharakteryzowanie na Evanorę pięknie zaiskrzyło z typem urody. Po premierze filmu często można było oglądać razem trzy grające główne role aktorki: Milę Kunis (Soft Natural), Rachel Weisz (Theatrical Romantic) oraz Michelle Wiliams (Gamine). Ich fizjonomiczne typy urody dość mocno się od siebie różnią. Zestawienie wypada bardzo kontrastowo.

 

twarze_porównanie_07

twarze_porównanie_05

twarze_porównanie_06

Poniżej Mila Kunis jako Gamine oraz Rachel Weisz jako Dramatic Classic.

twarze_porównanie_08

 

Kolejne dwa zdjęcia przedstawiają Milę Kunis (Soft Natural) oraz Michelle Williams (Gamine) w garderobie idealnie dopasowanej pod względem fasonów (kolorystycznie już niestety nie) do ich typu urody. Panie prezentują typy dość mocno oddalone od siebie na osi Yin/Yang. Szkoda, że tak rzadko można oglądać te aktorki w podobnych, równie udanych stylizacjach. Nie do końca idealna jest jeszcze fryzura Michelle. O wiele lepiej wyglądała w mocno krótkim cięciu. Krótsze włosy w cieplejszej tonacji oraz mniej czerni przy twarzy i Michelle prezentowałaby się perfekcyjnie.

SOFT_NATURAL_vs_GAMINE

twarze_porównanie_04


Styl dla typu Gamine to Piquant Boyishly Chic. Przekłada się on na fasony o nieco androgenicznym zabarwieniu. Całość dopełniają ostre, geometryczne detale, desenie oraz biżuteria. Warto również sięgać po kolorowe, animowane, nieco humorystyczne elementy wprowadzające odważną, picassowską estetykę. Wszystkie akcenty muszą być dostosowane wielkością do gabarytów. Drobne, niskie kobiety typu Gamine wybiorą mniejsze wzory oraz delikatniejszą biżuterię. Wyższe lub tęższe przedstawicielki tego typu urody mogą stosować nieco pokaźniejsze szczegóły.

Kolejnym bardzo ważnym elementem stylu Gamine jest wyraźne zaznaczenie konturów sylwetki przy jednoczesnym przecinaniu jej krótkimi liniami pionowymi oraz poziomymi. Kobiety o tym typie urody najkorzystniej prezentują się w rzeczach dopasowanych do sylwetki. Sukienka lub spódnica może poszerzyć się dopiero w połowie ud. Oczywiście są to ścisłe zalecenia David’a Kibbe od których można robić małe odskocznie, zwłaszcza jeżeli ma się szczupłą sylwetkę. Wiele modeli sukienek i spódnic w dziewczęcym stylu (który przecież idealnie pasuje Gamine) jest rozkloszowanych przy samej talii. Jeżeli sylwetka jest szczupła i smukła delikatny klosz nie powinien jej zaszkodzić. Trzeba jedynie pilnować aby zanadto nie zbliżyć się do któregoś ze stylów mocno nacechowanego pierwiastkiem Yin. Należy też unikać sztywno rozkloszowanych spódnic i sukienek. Pożądany klimat wprowadzą właściwe detale, desenie oraz biżuteria i dodatki.

Poniżej zdjęcia przedstawicielek typu Gamine prezentujących właściwe (a przynajmniej poprawne) oraz niewłaściwe stylizacje. Łatwo można dostrzec jak niekorzystnie dobrana garderoba kłóci się z opartą na przeciwieństwach, oryginalną urodą Gamine.

 

GAMINE_styl_01_zle

GAMINE_styl_01_ok

GAMINE_styl_02_zle

GAMINE_styl_02_ok

GAMINE_styl_04_zle

W przypadku Zooey Deschanel, podobnie jak w przypadku Scarlett Johansson (Soft Natural), najlepsze przykłady właściwych stylizacji to zdjęcia z sesji reklamowej. Aktorka promowała kolekcję ubrań sygnowanych marką Tommy Hilfiger. Perfekcyjne sukienki dla typu Gamine. Czyżby niektórzy specjaliści od reklamy i marketingu przy wyborze modelek kierowali się typologią stworzoną przez Davida Kibbe?

GAMINE_styl_03_ok

GAMINE_styl_04_ok

 

Coco Chanel została zakwalifikowana przez David’a Kibbe do typu Gamine, podobnie jak grająca ją Audrey Tautou. Wielka Coco tworząc rewolucyjne projekty, które miały już na zawsze zmienić modę damską, z pewnością zaczęła od projektowania dla samej siebie. Czuła, że obowiązujący wówczas styl kompletnie nie przystaje do kobiety w której urodzie widać wyraźne wpływy męskiego pierwiastka Yang. To Chanel jako jedna z pierwszych nosiła na co dzień spodnie oraz wypromowała paski jako deseń dla kobiet. Charakterystyczne chanelowskie lamówki też idealnie wpisują się w styl Gamine. Co prawda klasyczny styl Chanel dziś bardziej odpowiada stylowi Dramatic Classic. Jednak trzeba przyznać, że genialna Coco potrafiła świetnie wyczuć klimat kobiety-chłopczycy i zarazić nim miliony kobiet na całym świecie. Zamiłowanie do kompletnie niepasujących jej pereł, w świetle tak ogromnych zasług dla świata mody, należy projektantce wybaczyć.

coco

GAMINE_styl_05_zle

GAMINE_styl_05_ok


GAMINE – SYLWETKA – CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:

GAMINE_sylwetka

  • Wzrost – od niskiego do ok. 170cm
  • Dość długie linie pionowe (kobieta typu Gamine może wydawać się wyższa niż jest w rzeczywistości)
  • Typ sylwetki – najczęściej prostokąt – litera I (przy węższych ramionach delikatna gruszka), przy wyższym BMI jabłko
  • Ramiona – szczupłe, proste, kanciaste lub drobne, spadziste
  • Ręce i nogi – często dość długie w stosunku do tułowia (jednak nie jest to stuprocentowa reguła)
  • Dłonie i stopy – średnie lub małe, często wąskie
  • Biust – mały lub średni (w zależności od tuszy)
  • Talia – prosta lub lekko wcięta
  • Biodra – proste, wąskie, chłopięce
  • Przedramiona – smukłe, szczupłe

GAMINE – TWARZ – CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:

GAMINE_twarze

  • Szczęka – zwężająca się, lekko zarysowana
  • Nos – średniej wielkości lub mały, delikatnie zarysowany z miękkimi liniami lub nieco ostrzejszy
  • Kości policzkowe – lekko ostre (widoczne tylko przy niskiej wadze)
  • Oczy – duże, okrągłe lub średniej wielkości
  • Usta – lekko pełne, rzadziej wąskie
  • Policzki – napięte, szczupłe

GAMINE – FRYZURA, MAKIJAŻ:

Według David’a Kibbe najlepsza fryzura dla Gamine to krótko ścięte włosy. Faktem jest, że żaden typ urody nie wygląda tak interesująco w cięciu pixie. Wiele kobiet typu Gamine prezentowałoby się dużo atrakcyjniej w krótkiej fryzurze. Jednak jak to zwykle z ogólnymi zasadami bywa, nie są idealne dla wszystkich. Twarze Gamine, podobnie jak wszystkich innych typów urody, różnią się od siebie. Kobiety o mniej regularnych rysach z pewnością chętniej wybiorą uczesania bazujące na dłuższych włosach i prawdopodobnie lepiej na tym wyjdą. Kibbe nie zaleca też grzywek, zwłaszcza pełnych i prostych. Tu już nie sposób zgodzić się z autorem. Przy dłuższych włosach grzywka idealnie podbija urodę Gamine. Najlepsza będzie raczej krótka, lekko asymetryczna oraz niezbyt ciężka.

Kobieta typu Gamine decydując się na farbowanie włosów może postawić na duże kontrasty (oczywiście w obrębie właściwej temperatury barw). Mocne, wyraziste kolory, które u innych typów urody dają sztuczny efekt, mogą pięknie współgrać z urodą Gamine.

Makijaż Gamine powinien uwzględnić akcent na oczy, które często są duże i piękne. Według David’a Kibbe najwłaściwszym sposobem na ich podkreślenie jest smoky eye. Rzekomo ma ono dać efekt sarnich oczu tak pożądany dla typu Gamine. Smoky eye idealnie pasuje kobiecie typu Soft Natural, wydobywając uwodzicielski charakter spojrzenia. Sarnie oczy, które rzeczywiście niezwykle pasują kobiecie typu Gamine, to mocno wytuszowane rzęsy (na wieczór świetnie sprawdzą się sztuczne) plus ewentualne konturowanie kredką (kreska powinna przebiegać nad linią górnych rzęs oraz pod linią dolnych). Chociaż same mocne rzęsy przy dużych oczach już dają efekt sarniego spojrzenia. Smoky eye jest stanowczo zbyt ciężkie dla delikatnej urody Gamine.

Cały makijaż powinien być świeży i czysty. Usta nie powinny być ani zbyt jasne, ani zbyt ciemne. Nasycenie szminki powinno być wyważone w ten sposób, aby akcent padał na oczy. Świetnie sprawdzą się błyszczyki, które nadadzą ustom przezroczystości, wzmacniając równocześnie świeżość oraz soczystość makijażu. Jak w każdym typie urody paletę barw należy dostosować do kolorystycznego typu urody.

Makijaże – właściwy oraz niewłaściwy dla typu Gamine prezentują: Natalie Portman, Mena Suvari, Michelle Williams oraz Zooey Deschanel. Aktorki te bardzo rzadko można zobaczyć w smoky eye. Ich wizażyści najwyraźniej dobrze wiedzą co robią.

 

Gamine_makijaż_01

Gamine_makijaż_02

Gamine_makijaż_03

Gamine_makijaż_04


GAMINE – GARDEROBA, BIŻUTERIA:

Piquant Boyishly Chic tworzą linie blisko ciała oraz ostre, geometryczne elementy ozdobne. Niestety nie każda kobieta typu Gamine będzie wyglądała dobrze w ostrych geometrycznych liniach umieszczonych blisko twarzy. Wiele kobiet typu Gamine ma bardzo delikatną, wręcz dziewczęcą urodę. W takim przypadku warto nieco zmodyfikować czysty styl Gamine. Ostry męski kołnierzyk zastąpić półokrągłym z miękkimi liniami. Dekolt V zamienić na U.  Zrezygnować z ostrych klap i stójek na rzecz większych półokrągłych kołnierzy lub kapturów. Ogólnie rzecz biorąc ostry, androgeniczny styl złagodzić dziewczęcymi elementami. Jednak cały czas pamiętając o utrzymaniu linii blisko ciała oraz o niestosowaniu elementów mocno nacechowanych pierwiastkiem Yin. Co w praktyce oznacza rezygnację z kwiatowych deseni, falbanek, baskinek czy drapowań. Garderobę należy (jak zawsze) komponować na bazie odpowiedniej palety barw, stosownej dla danego typu kolorystycznego.

 

WSKAZANE SĄ:
  • ubrania dopasowane do sylwetki
  • styl dziewczęcy
  • subtelne akcentowanie talii (np. zaszewki)
  • delikatny styl męski (nie tak ostry jak dla typu Dramatic)
  • ostre wykończenia dołem (górą opcjonalnie)
  • dekolty V (opcjonalnie dekolty U)
  • klasyczne kołnierzyki
  • półokrągłe kołnierzyki (przy wpływie Innocent)
  • stójki
  • kaptury
  • wiązania pod szyją
  • krawaty
  • lamówki
  • paski – deseń (niezbyt szerokie)
  • jodełka
  • pepitka
  • bardzo drobna krateczka (mieniąca się w oczach)
  • animowane nadruki o geometrycznych kształtach
  • ostre, geometryczne, asymetryczne desenie oraz detale
  • asymetria (szczególnie w detalach, deseniach oraz biżuterii)
  • picassowska estetyka
  • kolorowe akcenty
  • drobne plisowania oraz zakładki w spódnicach (rozszerzające się w połowie ud)
  • spódnice o fasonie tulipana
  • przedłużony stan (ze zdefiniowaną talią)
  • krótkie, wcięte żakiety i kurtki
  • kurtki nie dłuższe niż do połowy uda
  • krótkie płaszczyki
  • torebki o zdefiniowanym kształcie zdobione geometrycznymi elementami
  • kolorowe, nietuzinkowe torebki (o zdefiniowanym kształcie)
  • torebki listonoszki (w kształcie prostokąta)

 

UNIKAĆ NALEŻY:
  • ubrań w stylu Relaxed/Oversize (patrz typ Natural)
  • stylu retro
  • stylu Boho
  • mocno, sztywno rozkloszowanych spódnic, sukienek oraz płaszczy
  • sukienek i spódnic maxi
  • drapowań
  • lejących dekoltów
  • niezdefiniowanej talii
  • nieokreślonych fasonów
  • rozmytych deseni
  • groszków
  • kwiatów
  • falbanek
  • koronek (za wyjątkiem takich o geometrycznym splocie)
  • baskinek
  • kimon
  • szerokich rękawów
  • ciężkich tkanin
  • bardzo lekkich tkanin
  • butów z okrągłymi noskami
  • torebek o niezdefiniowanym kształcie
  • zbyt dużej biżuterii
  • biżuterii nacechowanej żeńskim pierwiastkiem Yin (perły, barokowe zdobienia, miękkie linie, owale, koła, kwiaty)

 

 

Prezentowane przykłady garderoby są wybrane spośród rzeczy aktualnie modnych.

GAMINE_garderoba_01

GAMINE_garderoba_06

GAMINE_garderoba_05

GAMINE_garderoba_03

GAMINE_garderoba_04

GAMINE_garderoba_02

GAMINE_garderoba_10

GAMINE_garderoba_12

GAMINE_garderoba_08

GAMINE_garderoba_07

GAMINE_garderoba_09

GAMINE_garderoba_16

GAMINE_garderoba_15

GAMINE_garderoba_14

GAMINE_garderoba_13

GAMINE_biżuteria

 

ZNANE KOBIETY O TYPIE URODY GAMINE:

Hedy Lamarr, Leslie Caron, Mia Farrow, Twiggy, Carroll Baker, Marlene Dietrich, Coco Chanel, Geraldine Chaplin, Jean Seberg, Paulette Goddard, Joan Collins, Rosana Arquette, Carrie Fisher, Pat Benatar, Heather Locklear, Natalie Portman, Mena Suvari, Michelle Williams, Emma Watson, Rachel McAdams, Zooey Deschanel, Kristin Kreuk, Audrey Tautou, Kate Mara, Whitney Houston, Anna Dymna, Elżbieta Starostecka, Jadwiga Barańska, Kasia Kowalska, Monika Brodka, Katarzyna Zielińska, Dominika Ostałowska, Małgorzata Ostrowska, Wanda Kwietniewska (Wanda i Banda), Małgorzata Foremniak, Magda Mołek, Carey Mulligan, Danielle Panabaker, Dorota Gardias, Kasia Tusk, Ewa Gawryluk, Aleksandra Woźniak, Anna Jantar, Barbara Brylska, Emily Browning, Olivia Palermo, Taissa Farmiga, Anja Orthodox, Isabelle Adjani, Isabelle Huppert, Stacey Dash, Maggie Smith, Suzi Quatro, Paulina Chruściel, Elizabeth Taylor, Sky Ferreira, Marieta Żukowska, Hayley Williams, Thandie Newton

Share:

975 komentarzy

  1. Kasia 19 Wrzesień, 2017 o 19:02 Odpowiedz

    Dzieki Kasia! Sprobuje tak zrobic i zobaczymy co wyjdzie!:-) no wlasnie niektorzy pisali tu na blogu , ze to aura sie liczy, niektorzy ze sylwetka, a ja mam wrazenie, ze jestem na pograniczu miedzy tymi dwoma typami! jak jestem szczuplejsza to przez sylwetke wydaje sie byc bardzie Gamine. Natomiast jak sie tylko pojawiaja nadprogramowe kiogramy do ktorych mam sklonnosci to bardziej daje wrazenie Soft Gamine… a mozna w ogole byc typem napograniczu dwoch typow?

    • KasiaN DC SS AE, KarE, WE 20 Wrzesień, 2017 o 08:08

      Można być typem który jest “nieczysty” – tzn ma eterale nietypowe dla danego typu. Ja takim jestem i sama bym się w życiu nie zdiagnozowała.

  2. Cynka (G/ŚE+FE+IE/LSp) 21 Październik, 2017 o 20:00 Odpowiedz

    Witajcie! Diagnoza Grety Bardzo mnie ucieszyła. Bycie jasnowiosenną gaminką jest wspaniałe:) To jest to, co zawsze podobało mi się najbardziej, ale wytrwale temu zaprzeczałam. Świetlisty prowadził mnie na manowce.

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 21 Październik, 2017 o 20:28

      O, kolejna osoba :D. Fajnie, że pasuje Ci wynik!
      Jak myślę o wiosennej G, to mam przed oczami
      Michelle Williams :).

    • Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 16 Grudzień, 2017 o 00:01

      Cynko ja mam bardzo podobne, mam na myśli fason buta. Wydaje mi się, że będą ok, sama noszę botki, o wydłużonym nosku i noga fajnie się w nich prezentuje. Szpileczki i taki nosek wg mnie są jak najbardziej gaminkowe )

  3. Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 3 Grudzień, 2017 o 13:36 Odpowiedz

    hej Gaminki i nie Gaminki 🙂 Zakupiłam spódniczkę w mojej opinii idealną dla Gaminki z FE i EE, tzn te wpływy EE to mogłam przypisać na siłę 😀 Gdyby ktoś byłą zainteresowany zobaczcie: https://static.e-stradivarius.net/5/photos2/2018/V/0/1/p/1256/834/520/1256834520_1_1_2.jpg?t=1511861705067
    A poza tym, to zachwyca mnie uroda tej dziewczyny i zastanawiam się czy ona może mieć Świetlisty E, którego szukam u innych nieustanie. Ma cudną fryzurę, łobuzerską i chyba jednocześnie trochę Świetlistą. Co sądzicie? Fryzura mnie zachwyca, aż tak, że myślę o takiej na sobie, no ale niestety nie przejdzie chyba raczej.

  4. Rozalia 22 Styczeń, 2018 o 16:11 Odpowiedz

    Dziewczęta, na jakie typy wyglądają Wam siostry Przybysz?
    Piszę tutaj bo wydaje mi się, że Natalia to czysty Gamine lub FG, a Paulina może Soft Gamine?
    Ale nie wiem, co myślicie?

  5. Paulina 3 Luty, 2018 o 18:55 Odpowiedz

    Mam 158 cm wzrostu, ale nie pasuje do mnie żaden typ gamine, myślałam, że jestem SN, ale wyżej jest napisane przez Nieogarniętą, że niski wzrost jest przewidziany dla G, FG, SG, R, TR i SC.
    Jednak Isla Fisher i Scarlett Johansson są zdiagnozowane przez Gretę jako SN, a mają 160cm. Czy to oznacza, że jest możliwość, że mimo niskiego wzrostu jestem SN? Wg mnie jest to jedyny typ, który do mnie pasuje, ale dyskwalifikuje mnie wzrost 🙂 (ps. czekam na diagnozę, ale cały czas mi to nie daje spokoju:) )

    • Moderator - nieogarnięta 3 Luty, 2018 o 19:41

      Bardzo prosimy zaczekać na analizę. Takie spekulowanie jeszcze nikomu nie pomogło, a może zaszkodzić.

  6. Paulina 3 Luty, 2018 o 19:53 Odpowiedz

    Czekam, czekam i szczerze mówiąc mam nadzieję, że nie jestem SN, bo musiałabym wymienić CAŁĄ garderobę. Zostałaby tylko piżama 🙂 A tak czysto teoretycznie, jak to jest z tym SN, może mieć 158 cm, czy nie?

    • Avarati FG 3 Luty, 2018 o 21:33

      Witaj, Paulinko, kobiety poniżej 1,6 m nie mogą być żadnymi innymi typami Naturalowymi, Klasycznymi lub Dramatycznymi. W grę wchodzą typy z grup Gamine i Romantic. W tym kobiety FG mogą mieć spory wpływ pierwiastka Natural. Też trzeba pamiętać o Etherealach, które mogą nieźle namieszać podczas autoanalizy. 🙂

      Zdecydowanie zgadzam się z Nieogarniętą, warto zaczekać 🙂

    • Koko SG /GE+FE+RE/ DW 9 Luty, 2018 o 20:27

      A czekając na analizę można przetestować swoje uzależnienie od zakupów na odwyku 😀

  7. Kat 26 Luty, 2018 o 19:03 Odpowiedz

    Przez dłuższy czas cieszyłam się z bycia G, ale zaczęło mi brakować zdefiniowanego stylu dla gaminek 🙁 W sensie jednego słowa, które by definiowało cały styl i pomogło w ustawieniu odpowiedniej atmosfery dla outfit’u. Inne Gaminki to mają (SG = słodycz FG = pikanteria), a G ma być chłopięce, ale nie za chłopięce, dziewczęce, ale nie za dziewczęce T.T

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 26 Luty, 2018 o 21:24

      Kat, dla mnie znalezienie odpowiedniego balansu pomiędzy tego typu sprzecznościami jest kluczowe w stylu 🙂 Ale jeżeli szukamy określeń, to powiedziałabym, że styl Gamine powinien być świeży, młodzieńczy i lekki. Ciekawa jestem innych opinii 🙂

    • Kat 27 Luty, 2018 o 11:19

      Dzięki, rzeczywiście “młodzieńczosc”, “lekkość” i nawet “nonszalancja” są odpowiednie 😀

    • Moderator - lothlorien 20 Marzec, 2018 o 22:38

      Zażalenia proszę kierować do pana Kibbe. 🙂
      Modyfikując zalecenia Kibbe, Greta przypisała styl flapper do FG. W komentarzach na blogu była też mowa o typie G.

      Przy okazji, jak wiadomo, styl retro to dość szerokie pojęcie. Retro pasujące np. typom TR czy SC, jest jednak inne od tego dla FG i G.

  8. Julia 25 Marzec, 2018 o 21:07 Odpowiedz

    Witam 🙂
    Zastanawia mnie pewna kwestia… Który z ethereali zmienia kształt oczu z okrągłych na migdały?

    Długo zastanawiałam się nad swoim typem i zastanawiam się nad Gamine i Flamboyant gamine. Najlepiej czuję się w stylu gamine, nie zgadzają się w sumie tylko dwie kwestię: mam duże oczy, ale nie okrągłe, tylko właśnie w kształcie migdałów, a moje ramiona są dużo szersze niż biodra (90 :70). Jednak w każdej sukience typu flapper girl czuję się nieswojo, jak bym nosiła rzeczy starszej siostry (mimo że bardzo ładne). A przecież sukienki w stylu lat 20 to popisowa kreacja kobiet FG.

    • Kat 31 Marzec, 2018 o 00:20

      Hmmm, ekspertem nie jestem, ale dla mnie brzmisz jak FG która nie przywykła jeszcze do ekstrawagancji? 😀 Wg mnie taka np.: Pink też wygląda w swoich bardzo ekstrawaganckich strojach na przebraną, ale właśnie ten vibe “przebrania” się bardzo kompojuje z jej urodą 😀 Ale ja tam Gretą nie jestem, więc proszę mnie nie słuchać 😉 Co do oczu, myślę że ich wielkość ma takie samo znaczenie jak kształt, więc pasują do FG.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 31 Marzec, 2018 o 14:22

      Pojedyncze elementy ciała nie mogą zmienić typu. Liczy się ogólnie linia sylwetki, budowa kośćca, to jak się mięśnie nabudowywują, gdzie są krągłości a gdzie kanciatości. Te cechy dodatkowe to są po prostu cechy typowe dla danej sylwetki, najczęściej spotykanie, nie zaś konieczne.
      Jak źle się czujesz w tych kieckch to spróbuj czegoś innego z FG, może nie jesteś typem czystym i w “typowym” stroju będziesz się czuła źle. Ja jestem DC a nie wyobrażam sobie siebie w wersji “elegancko biurowo” bo jestem osobnikiem bardzo “nieczystym”. Co nie zmienia faktu że budowę ciała mam DC i najbardziej służą mi kroje polecane właśnie dla DC.

  9. Baska 26 Marzec, 2018 o 16:52 Odpowiedz

    Witam Gaminki!
    Chcialam zapytac jak to jest z Gaminkami, ktore maja tendencje do tycia typ jablko…wiadomo nadprogramowe kilogramy daja wrazenie Softu, wiec co tu robic (oprocz wiadomoego – trzymania wagi wrydzach :-)) by nie wygladac za bardzo softowo, bo to ciagnie bardziej w strome Soft Gamine, czy mimo wagi i odpowiednich ubran mozna nadal wygladac typowo Gaminkowo, czy trzeba byc tylko szczuplym ? Jak to jest u Gaminek z tendencja do tycia?
    Czy przez nadprogramowe kilogramy mozna zklasyfikowac zle osobe do danego typu ? Pozdrawiam

    • Drukara 26 Marzec, 2018 o 23:15

      Mam w swoim otoczeniu mocniej i mnie utuczone typowe Gaminki. Kierunek na SG robi moim zdaniem właśnie większą krzywdę niż przy byciu szczupłym i można wyglądać niczym dzidzia piernik co uciekła od wiedźmy karmiącej słodyczami. Paniom styl Gamina nadal dodaje najwięcej uroku, a jedynie ze względu na większą wagę warto wybrać trochę mniej przylegające ubrania i czasami zdecydować na dłuższą bluzkę niż przy prawidłowej wadze, bo inaczej się już na ciele układa.
      http://4.bp.blogspot.com/-OFsEuMkU-04/TeCOVVBcwcI/AAAAAAAAC5c/xeTA8nudn94/s1600/Carrie_Fisher_fat5.jpg
      A oto Carrie kiedy nabrała wagi. Ja wiem, że to też kwestia etherali u niej, ale przebrać ją za SG byłoby grzechem.

    • Aga SG/KarE+GE+WE/DW 27 Marzec, 2018 o 15:38

      Typ jest niezmienny bez względu na wagę. W drugą stronę anorektyczna soft gaminka nie stanie się gaminką.

  10. Kat 30 Marzec, 2018 o 21:51 Odpowiedz

    Chyba za dużo tutaj piszę 😀 Wyszukałam gdzieś, że combo krótka koszulka + dżinsy z podwyższonym stanem jest dobre dla FG. Nada się też dla G? Uwielbiam wysoki stan <3

  11. Baska 4 Kwiecień, 2018 o 14:20 Odpowiedz

    Mam takie pytanie, czy Gamine moze tez czasem miec lekko zylaste rece? Odpada FG , bo ramiona sa waskie.
    Drugie to czy za sklonnosci romantyczne moze odpowiadac jakis pierwiastek np Innocent czy jakis inny ethereal? Podejrzewam moja mame o bycie Gamine. Nie ma ramion szerokich ani twarzy jakies mocnej zadziornej tylko ma twarz delikatna mysle ze z duzym wplywem Innocent, rece lekko zylaste i do tego jest romantyczka, ale nie przesadnie jak to ma miejsce w Soft Gamine, nie ubrala by rozkloszowanych sukienek w jakies desenie itp i tyje w wiekszosci w brzuch. Dlatego mysle ,ze FG i SG odpada, czy mogla by byc typem Gamine po prostu o twarzy delikatniejszej z Innocentem? Jak odroznic typ Gamine o twarzy Innocent z Soft Gamine? Czasem wydaja sie byc podobne..Czy przez Innocent i romantyczna dusze trzeba mocno modyfikowac czyste zalecenia dla Gamine?

    • Kat 4 Kwiecień, 2018 o 21:36

      Hej 😀 Od razu zaznaczam że NIE jestem ekspertem ale spróbuję pomóc ;3
      By odróżnić Gamine z Innocentem od Soft Gamine trzeba głównie popatrzeć na ciało, bo SG i G+innocent mogą mieć twarze BARDZO podobne (patrz: Carey Mulligan. Z twarzy można by wnioskować, że jest SG, ale ciało decyduje o przynależeniu do G) U G+innocent sylwetka pozostaje chłopięca; proste ramiona, prosta sylwetka (czasami z delikatnym wcięciem, ale nadal prosta), chłopięce biodra, brak “romantycznych” kształtów w sylwetce. U SG pojawią się lekko kobiece kształty: piersi mogą być odbrobinę większę, ciało odbrobinę bardziej “mięsiste”, ogólnie rzecz biorąc trochę bardziej kształtne. Dużo osób przyrównuje G do słodkiej chłopczycy, a SG do lalki; to skojarzenie może ci pomóc c;
      Żylaste ręce to chyba cecha FG, D i G. Ja jestem G (tak, wiem, nie miałam analizy u Grety, ale ja jestem tego pewna, trust me :D) i mam żylaste ręce 🙂
      Przez innocent można modyfikować styl Gamine na bardziej słodki, ale nie przepełniony okrągłymi kształtami. Dodawaj słodkie dodatki, bluzy z uroczymi wzorami…Ale nadal mają być one lekko kanciaste. Ja lubię myśleć o tym tak; SG to małe kółko z dolepioną zaokrągloną kokardką, G to mały uroczy prostokąt, a G+innocent to mały uroczy prostokąt z kwadratową kokardką na górze 😀 Mam nadzieję że rozumiesz analogię 😀
      Hmmm, krótki stan to raczej FG, a krótka szyja została przypisana do SG, ale ja bym się nie skupiała na szyi, wg mnie ona nie ma aż takiego wpływu na to, do jakiego typu należysz. W sensie, może pomóc, ale nie skupiaj się tak na tym 😀

    • Kurczak SN(SyE,SłowE,KE)RE+Królowa 20 Maj, 2018 o 18:11

      Uważałabym z tymi żylastymi rękami i nogami. Ja mam właśnie takie dłonie i stopy, i jestem SN. Wydaje mi się, że tu chodzi o Yang, który może wpłynąć na różne elementy wyglądu w różnych typach bazowych. 🙂 Ale oczywiście Kurczak nie Wyrocznia Delficka.

  12. Baska 5 Kwiecień, 2018 o 09:02 Odpowiedz

    Kat, bardzo Ci dziekuje za opinie! Niby to logiczne, ale potem czlowiek zaczyna miec watpliwosci… do tego mama ma nadwage a nadwaga dodaje softu, wiec jeszcze bardziej sie to komplikuje, bo potem nie wiesz czy jest to Gamine z Innocentem z nadwaga czy jednak Soft gamine , chociaz mi sie wydaje ,ze raczej to pierwsze wchodzi w gre mimo iz mama ma sklonnosci do romantycznych rzeczy.. ciekawa jestem czy jeszcze ktos cos na ten temat powie. Jeszcze raz dzieki Kat!

    • Eliza (C + KrysE + WE + BaśE + RE | SSu) 5 Kwiecień, 2018 o 13:48

      Nie szłabym tą drogą, że waga dodaje softu, Innocent zmienia sposób tycia (rozkład tkanki tłuszczowej), a preferencje co do ubioru są zawsze zgodne z typem bazowym.

      Albo ciało jest ze swojej natury bardziej Yin (Soft), albo nie (pomijam tutaj strukturę kostną, bo mówimy o bliskich typach). Inaczej tyją osoby z przewagą Yin, a inaczej te bardziej Yang. Poszukaj zdjęć pań z nadwagą zidentyfikowanych jako G i SG – i je porównaj 🙂

      Pierwiastek Innocent dotyczy wyłącznie buzi, nie ma znaczenia dla budowy ciała. Innymi słowami, kobieta o typie Gamine z Innocent będzie miała budowę Gamine i będzie tyła jak Gamine. Soft Gamine – jak Soft Gamine. Spójrz przy opisie Flamboyant Gamine na Audrey Hepburn. Tam pięknie to Greta pokazała właśnie na przykładzie AH.

      Preferencja do ubiorów romantycznych nie oznacza posiadania bardziej soft ciał, chyba, że wynika ze świadomości budowy własnego ciała. Jeśli nie, to równie dobrze może być to wpływ Ethereali. Na stronie pojawiają się komentarze pań, których preferencje różnią się znacząco od typu budowy ciała, który faktycznie mają. Gdybyśmy wszystkie ubierały się intuicyjnie zgodnie z typem budowy, to nie byłoby tej zabawy 🙂

    • Aga SG/AE+KarE+GE+WE/DW 6 Kwiecień, 2018 o 08:08

      SG tyje inaczej niż G, ale fasony w których wygląda się korzystnie pozostają bez zmian. Dla G będą to np proste spódnice, trapezowe spódnice, dla SG rozszerzające się.
      Do tego aura SG różni się od aury G. Moim zdaniem nie ma sensu skupiać się aż tak bardzo na poszczególnych detalach takich jak długość szyi, bo o przynależności do typu decyduje całokształt. Ja nie mam krótkiej szyi, twarzy w kształcie serca ani wystającej brody a jestem SG. Skłonności też nie są dobrym doradcą – przed analizą nosiłam zarówno rozkloszowane spódnice zgodne z moim typem jak i naturalowe swetry, do których miałam skłonności.

      Co do tycia, SG ma szersze biodra od G i tyje ” w misia”, a z tego co wiem, G tyje głównie w brzuchu, nogi pozostają stosunkowo szczupłe.

      Przy samodzielnych próbach określania typu chyba najlepiej robić zdjęcia w różnych stylizacjach i porównać je ze sobą.

  13. Baska 6 Kwiecień, 2018 o 08:55 Odpowiedz

    Dzieki dziewczyny. Mam jeszcze jedno pytanie, czy dla Gamine bedzie dobre ciecie bob na prosto bez grzywki do polowy szyi? Wiekszosc Gaminek ma albo pixie, albo zupelnie dlugie wlosy albo ewentualnie srednie ciecia z grzywka. Chodzi o to, ze wlosy sa cieniutkie i grzywka nie pasuje..
    Drugie to , ze jak np rzeczy SG robia wrazenie ” dzidzi piernik” na tobie, to moze oznaczac , ze nie jest sie SG? tak jak to ma miejsce z mierzeniem sukienek rozkloszowanych i prostych, mozna tak z tego wnioskowac? a syndrom “dziecka konduktora” to do czego byl przypisywany?

    • Aga SG/AE+KarE+GE+WE/DW 6 Kwiecień, 2018 o 16:03

      Fryzury to kwestia bardzo indywidualna. Podejrzewam, że gdy jest się w miarę czystym typem to służyć będą wytyczne typu Kibbe, ale pierwiastki dodatkowe mogą to modyfikować. Pixie może służyć równie dobrze Soft Gamince z Iskrzącym a bob z grzywką Dramatic Classic z Francuskim, także trudno orzec.

      Ogólnie rzecz biorąc, gdy w stylizacjach polecanych dla SG wygląda się jak w ubraniach pożyczonych od młodszej siostry to istnieje prawdopodobieństwo, że się tym typem nie jest, ale zależy o czym konkretnie mowa. Dojrzała SG może woleć fason tulipana niż rozkloszowaną podfruwajkę. Nie każdej SG pasuje kołnierzyk bebe ani kwiatki, groszki i kokardki. Tak samo może nie każda G będzie lubić kołnierzyki.

      O ile dobrze pamiętam efekt Dziecka Konduktora występował u FG, którym niekorzystnie jest w mocno yangowych fasonach, ale mogę się mylić.

  14. Baska 6 Kwiecień, 2018 o 17:10 Odpowiedz

    Dziekuje Aga, troche zaczyna sie mi rozjasniac 😉
    Mimo to , mam jeszcze kilka pytan , juz ostatnich.
    Pierwsze to, czy jak ktos w zyciu przechodzil przez wszystkie mozliwe style, fasony ubran itp i nic nigdy nie pasowalo, to mozna wlasnie byc typem Gamine?
    Drugie, czy z wiekiem dany typ sie zmienia? Chodzi mi o to czy jak sie jest Gamine to czy z wiekiem szala przesunie sie na clasic lub natural a np SG na Romantic, czy mimo wieku danego typu nie da sie zmienic?
    Trzecie, najwazniejsze wiadomo, ze do kazdego typu zalicza sie duza ilosc przeroznych kobiet np taki typ Gamine ( inne tez) ma duza grupe kobiet, ktore roznia sie miedzy soba np sa Gamine o twarzy bardziej dramatycznej jak Coco Chanel inne np o twarzy Innocent jak Carey Mulligan czy o twarzy ladnego chlopca jak Kristin Kreuk czy Olivia Palermo a jeszcze inne o twarzach dosc szczuplych, koscistych (przepraszam za okreslenia, nie wiem jak nazwac) jak Emma Watson, Kate Mara, Victoria Beckham i wiele innych przykladow. Chodzi mi teraz o to, ze skoro jest taka roznorodnosc kobiet w danym typie, to ma sie rozumiec, ze kazda z nich bedzie w inny sposob interpretowac wytyczne i styl dla typu Gamine, tak? (wiem, ze najwazniejsze sa wytyczne i jeszcze wchodza w gre ethereale) ale czesto spotykamy sie z typem Gamine, ktory okreslany jest przez styl: french chic, styl marinistyczny, niektore wersje z preppy, lub wersja bardziej dramatyczna jak stylizacje Audrey Hepburn czy bardziej nowoczesne, fashion stylizacje jakie prezentuje czesto Mischelle Willimas i moze jeszcze jakies inne istnieja… to jak do tematu podejsc? Do tego dochodza jeszcze indywidualne preferencje i gusta i jak teraz to pogodzic, te wytyczne z danymi etherealami, swoimi preferencjami, a utworzeniem lub pojsciem w dana interpretacje stylu Gamine. Mam nadzieje, ze mnie rozumiecie, ze nie zamocilam 😉 duzo jest tutaj dziewczyn juz zdiagnozowanych, moze ktos sie wypowie jak sobie radzi z caloscia.

    • Aga SG/AE+KarE+GE+WE/DW 6 Kwiecień, 2018 o 21:03

      Tak btw to mam pytanko do Klasycznych Dziewczyn, czy styl preppy nie zawiera się w wytycznych Classic?

    • Eliza 7 Kwiecień, 2018 o 08:28

      Dla mnie styl preppy to kierunek Natural, w tym bardziej eleganckim wydaniu. Sama nazwa “sportowa elegancja” mówi sporo 🙂

      Patrząc na wytyczne stylu preppy, pasowałby wg mnie szczególnie Natural i Classic, przy odpowiednio Etherealach: Kryształowy (dający kierunek na nonszalancką elegancję), Wietrzny (dający kierunek na naturalność, lekką sportowość).

      W najświeższym wydaniu stylu preppy widzę jeszcze pewnie elementy Baśniowego i fasony FG. Był o tym fajny artykuł w Vogue w październiku 2017 (Dig Out the Chinos! Preppy Style Is Back (But Totally Twisted), autorstwo: Monica Kim).

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 7 Kwiecień, 2018 o 20:15

      Co do preppy to ja w nim widzę zastosowanie dla G, SG, może nawet jakieś DC dałoby radę tak się nosić przy odpowiedniej konfiguracji E. Pamiętajmy, że ten styl wziął się wprost z mundurków studentów zrzeszonych w Ivy League, czyli sweterków w serek, chinosów, krawatów, plisowanych spódniczek, koszul i do tego sportowych butów…Dla mnie to głównie Francuski z Baśniowym, chociaż po odrobinie innych E też wygląda bardzo bardzo. W takim wcieleniu również jest OK: http://www.lovefashionblog.com/wp-content/uploads/2014/10/grey-preppy-style.jpg

  15. Eliza 6 Kwiecień, 2018 o 18:36 Odpowiedz

    Po kolei:

    1) Nie, to nie tak. Każdy z nas jest inny i próbuje czego innego w modzie. Może to być kwestia zestawień ubrań, może kwestia Ethereali, a może być kwestia zupełnie czegoś innego. Bez analizy to tylko wróżenie z magicznej kuli 🙂 Ja próbowałam niemal wszystkiego, w niczym mi nie było dobrze – a jestem Classic (czyli budowa zrównoważona). Coż, okazało się, że po prostu każdy istotny odchył na Yin i Yang mi nie pomaga.

    2) Typ nie zmienia się z wiekiem. Typ się ma na całe życie. W grę wchodzi jedynie chirurgia 🙂
    *Jedyny wpływ wieku jest taki, że mogą same rysy się nieco wyostrzać. Pewnie Ethereale mogą osłabnąć, a inne się wzmocnić. Nie powoduje to jednak przesunięcia sylwetki na stronę Yang.

    3) Wejdź na stronę w prawym górnym rogu strony, pod zdjęciem Grety. Tam masz wszystko po kolei wytłumaczone – najpierw typy Kibbe, a potem Ethereale.

  16. Kat 19 Maj, 2018 o 13:31 Odpowiedz

    Oglądam teraz ślub Meghan Markle z Harry’m i boli mnie coś jak patrzę na jej sukienkę T.T Za prosto jak na G. Ale makijaż ma śliczny. A moja mama pieje z zachwytu, ehhh :c

    • Eloise (DC+ME+RE/DA) 19 Maj, 2018 o 15:11

      Musimy pamiętać, że to royal wedding, tu nie ma miejsca na jakieś szaleństwa, etykieta, protokół dyplomatyczny, zasady 🙂 Zresztą mnie się całkiem ta suknia podoba, wprawdzie nie śledziłam transmisji, ale uważam, że mniej znaczy lepiej. Poza tym Meghan musi mieć Słoneczny, i to mocny, bo inaczej wyglądałaby kiepsko w tej sukni, a tak nie jest 🙂

    • Eloise 19 Maj, 2018 o 15:35

      Głupio tak wstawiać komentarz pod własnym komentarzem, ale teraz się dopatrzyłam, że nigdzie nie ma potwierdzenia od Grety, żeby Meghan Markle była typem Gamine, wyszukiwarka milczy. Kiedyś o niej dyskutowałyśmy, ale czysto teoretycznie, więc teges 🙂

  17. Nadia C/SS (ŚE, BE, KE, SłowE) 19 Maj, 2018 o 15:57 Odpowiedz

    A mi się też rzuciło w oczy, że ta sukienka jest jakby zbyt prosta (choć bardzo mi się podoba). I zaczęłam podejrzewać, że wydaje mi się zbyt prosta, bo jest nie najlepsza dla tej dziewczyny. Ona oczywiście wygląda w niej pięknie, ale chciałoby się czegoś więcej.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 19 Maj, 2018 o 17:25

      Mi się sukienka BARDZO podoba, myślę że ja wygladalabym w niej (i całej stylizacji) super. Na Pannie Młodej wygląda dobrze. Generalnie elegancko, z gustem i niewymuszenie. Ale to piękna suknia i piękna kobieta więc trudno żeby wyglądała tragicznie 😉

  18. Kasia 20 Maj, 2018 o 11:51 Odpowiedz

    Moim zdaniem Księżna Meghan ma mocniejszą budowę niż gamine. Bardziej stawialabym na dramatic. Uważam też że w sukni ślubnej wyglądała pięknie- zarówno w tej pierwszej jak i drugiej. Prostota sukni podkreslila jej oryginalną urodę. Nie mogłam się napatrzeć ☺

    • Ati (Classic + FE, RE, SłowE, KryE /BW) 20 Maj, 2018 o 14:01

      Też bym odrzuciła gamine. Gaminki to takie drobniutkie sarenki a Meghan, zwłaszcza w górnych partiach ma mocną budowę, szerokie ramiona. Ja bym jej dała N. Ew. SN lub FG. W ogóle Meghan ma bardzo oryginalną urodę. Te mieszanki rasowe dają niesamowite efekty. Harry ’emu się trafiło 😀

    • Martka 20 Maj, 2018 o 14:51

      Meghan od razu skojarzyła mi się z Gamine, ale zaciekawiona sprawdziłam jej wzrost i inetrnet podaje 171cm. Może faktycznie jest typem Dramatic albo Dramatic Classic. Piękna z niej kobieta ☺

    • Kasia 20 Maj, 2018 o 15:09

      Chyba masz rację. Natural mi do niej pasuje. Na dramatic jest zbyt mało dramatyczna.

    • Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 20 Maj, 2018 o 16:05

      Piękna ta Megan 🙂 Suknia z dekoltem w łódkę cudna, natomiast ta wiązana to dla mnie totalny sztos. Jestem zachwycona! Obstawiam, oczywiście pod swoje Eternaki, że pierwsza jest Słoneczna, natomiast ta druga Słoneczno-Syrenia. Cudowna. A sama Megan jest totalnie zachwycającą kobietą! I Słoneczny, po prostu mieć musi 🙂 Harry ma szczęście 🙂 Z resztą sam Harry prezentował się fajnie. Lubię go, jest taki łobuzerski w tej swojej urodzie 🙂 Co do typu Megan nie obstawię, no chyba, że FG? 😀

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 20 Maj, 2018 o 16:40

      Ja bym wykluczyła grupę N – ona ma ostry kościec, taki yang bardziej, bez tej obłości naturalowej. Więc obstawiała bym D, DC (ale raczej nie) lub FG wysokie.

    • luci 20 Maj, 2018 o 17:00

      Nie wypowiadam się o sylwetce, ale jeżeli chodzi o samą twarz, to dla mnie Megan M ma w niej coś takiego jak mają TR. Wydaje mi się, że chodzi o RE w charakterystycznej dla tego typu typu konstelacji. Taka Lacey Chabert jest dla mnie uderzająco do Megan podobna, tyle że jest mniejsza i drobniejsza.

    • Eryka 20 Maj, 2018 o 17:35

      Ja u Meghan obstawiałabym N. Ma szerokie żebra, przez co źle wygląda w strojach biurowych, ale poza szczupłymi łydkami jest bardzo proporcjonalna. Cięcia sylwetki raczej jej nie służą, za to bez zaznaczonej talii wygląda bardzo dobrze. Do tego ma taką miłą i spokojną urodę, mimo wyrazistej kolorystyki.

    • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 20 Maj, 2018 o 18:23

      Ja bym raczej obstawiała FG. Poza tym nie może mieć 1,71 wzrostu. Taka propaganda, dużo “celebrytek” podaje wyższy wzrost niż ma w rzeczywistości. Spójrzcie na zdjęcia razem z Kate, która jest od Megan wyższa z pół głowy, a ma ponoć 1,75. Zresztą M. jest dużo niższa od Heńka, nawet jak jest w szpilkach. Ma pewnie max.1,65.

    • Espena /C (SłowE+RE)+Ba+IE+GE+KarE/ 21 Maj, 2018 o 00:03

      Też się nad nią zastanawiałam, ale myślę, że jednak
      bliżej N, choć FG przeszło mi przez myśl.
      Zastanawiam się, czy nie dzieli jakiegoś E z księżną Kate, mają w twarzy coś podobnego.

    • Iskra DC+ŚE+WE+KarE/TS 21 Maj, 2018 o 09:41

      Ja bez wahania strzelam, że Meghan jest SN. Ewentualnie N. Wydaje mi się że ma bardzo typową dla naturalek budowę – super zgrabne, szczupłe łydki, wąską miednicę, szerokie żebra, szerokie ramiona i plecy. Podobna jest z figury do Angeliny Jolie, nawet rysy twarzy ma trochę podobne. Więc tak jak ona może być SN z mocnym Słonecznym. Ciekawa jestem jak ocenia ją Greta.

      Swoją drogą – jak ona młodo wygląda! Jakby mi ktoś powiedział, że Meghan ma 22 lata to też bym uwierzyła.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 21 Maj, 2018 o 15:13

      No i mamy odpowiedź na pintereście. Natural. Nie mogę w to uwierzyć, już nic z tego Kibba nie rozumiem 😛 Taka drobna babka? Natural? Idę płakać w kąciku nad moim brakiem wyczucia. 😉

  19. Nat 20 Maj, 2018 o 15:28 Odpowiedz

    Cześć dziewczyny, mam spory problem z określeniem swojego typu. Wydaje mi się, że jest to Gamine, wszystko pasuje jeśli chodzi o budowe ciała, 162 cm, 48 kg, z tym, że sylwetka głownie nogi i brzuch troche umięśniona a jednocześnie bardzo chude, same kości i troche mięśni. Moim problemem jest twarz 😀 nie mam dużych oczu i takiej charakterystycznej dla gaminek urody. Z twarzy wydaje mi się, że przypominam bardziej SN. Jeśli chodzi o kolorystyke to jestem zgaszonym latem. Dodatkowo wszyscy zaniżają mój wiek, często dają mi koło 17/18 a mam 24 lata 😀 Czy macie może jakieś podpowiedzi w którą stronę powinnam się skłonić w poszukiwaniach teraz, bo przyznam, że jestem zagubiona. Pozdrawiam !

    • Moderator - Jonathan 20 Maj, 2018 o 16:03

      Witaj Nat! Ja nie dziewczyna ale od siebie mogę Ci powiedzieć, że wróżenie z opisu nic do końca nie da 🙂 Warto się zgłosić po analizę, gdzie Greta jasno będzie mogła na podstawie konkretnych materiałów określić Twój typ. Jeśli zauważy jakieś dodatkowe pierwiastki to z pewnością Ci o nich wspomni. Pozdrawiam!

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 20 Maj, 2018 o 16:45

      Ja bym się kierowala budowa ciała, nie twarzą, natomiast jeżeli jesteś G z nietypowa dla G aurą (bo twarz nietypowa) to nie wszystko z zaleceń Kibba będą dla Ciebie najlepsze.

  20. Cynka (G/ŚE+FE+IE/LSp) 14 Czerwiec, 2018 o 12:06 Odpowiedz

    Witajcie! Przeglądam zdjęcia aktorek szukając inspiracji i antyinspiracji. Od pewnego czasu zastanawiam się dlaczego zdecydowana większość Gaminek wygląda bardzo dobrze ubrana “na okazje”, natomiast stroje codzienne, to jest coś przedziwnego, jak członkinie zakonu żebraczego. Czy po prostu presja na Naturalowy look jest tak silna, że panie poprzebierały się hurtem za Naturalki, czy po prostu Gaminom nie służy “biwakowy” wygląd bardziej niż innym typom? Co o tym myślicie?

    p.s Co takiego czai się w ubraniach uważanych za wygodne, że Gaminki wyglądają w tym aż tak sierotkowato?

    • Eryka 14 Czerwiec, 2018 o 12:52

      Biorąc pod uwagę, że ludzkie oko prędzej niedowagę zobaczy w budowie drobnego szkieletu niż w bardzo niskim BMI u osób mocniej zbudowanych, to pewnie efekt sierotki robi się u filigranowych dziewczyn, które noszą za duże rzeczy. Przy smukłych, długich nogach choć odrobinę niedopasowana naturalowa góra może sprawiać wrażenie namiotu, natomiast sama G w takim stroju raczej chudej niż drobnej. Jak G ma wąskie ramiona, to tym gorzej. Nawet wyższa waga u G nie pomaga zatrzeć tego wrażenia, bo tłuszcz u G nie ma yinowego wydźwięku.
      A czemu aktorki tak się ubierają, to nie wiem, ale pewnie w USA styl N wydaje się bardziej nonszalancki, seksowny niż styl G. W Polsce oba style mają swoich zwolenników wśród osób, które do tych typów nie należą 😀

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 14 Czerwiec, 2018 o 15:12

      Nie wiem czy chodzi Ci o dokładnie to samo, co ja mam na myśli, ale czasem widzę, szczególnie młode, dziewczyny, na których takie luźne ubrania w połączeniu z sylwetką G dają bardzo specyficzny efekt, taki hipstersko-studencko-alternatywny. Ten efekt może się podobać albo nie, ale z całą pewnością nie chodzi w nim o eksponowanie atutów sylwetki 😉 Myślę, że szczególnie w japońskiej street fashion to jest widoczne, coś tego typu:
      https://i.pinimg.com/564x/c1/39/39/c13939cea0724b97b2d6fa3e49098b59.jpg
      https://pmcwwd.files.wordpress.com/2016/03/taw-japan-f16-32.jpg?w=683
      https://i.pinimg.com/564x/b8/80/bd/b880bdd458ae28fc9a48597f28d93c45.jpg
      W pracy często widuję taką dziewczynę, w połączeniu z niskim wzrostem, wiekiem około 20stki i wielkimi okularami ma to pewien specyficzny urok 🙂

    • Cynka (G/ŚE+FE+IE/LSp) 14 Czerwiec, 2018 o 22:52

      Eryko chyba o to mi chodziło, dziękuję. To wszystko jest za duże. I za obfite. Prawdopodobnie dlatego, że Gamine tyje w jabłko, łatwo jest wybrać obszerną górę i efekt namiotu murowany:) Albo zwiewną suknię do ziemi i znowu namiot. Mam wrażenie, że do tego jeszcze dochodzą jakieś buty zupełnie z innej bajki, albo japonki albo emu, no i wtedy cała bieda. Greta często mówi, że buty są bardzo ważne.
      J. – och, ten efekt jest super! Nie umiałabym tego nosić z przekonaniem, ale to jest przemyślana całość i faktycznie ma swój urok zbuntowanej pensjonarki:) Chodziło mi raczej o brak spójności, zachwianie proporcji i chyba jeszcze kolory, jakiś taki bury monolit. Miałam na myśli coś takiego:
      https://www.thegossipers.com/wp-content/uploads/2012/02/carey-mulligan-casual.jpg
      albo:
      https://data.whicdn.com/images/67475828/large.jpg
      jeszcze tu:
      http://cdn-wpmsa.defymedia.com/wp-content/uploads/sites/3/2014/05/Carey-Mulligan-Leaving-Off-Broadway-Play.jpg
      Wszystkie aktorki, które bardzo lubię i zastanawiam się, może to ma być incognito?;)

    • mi G 15 Czerwiec, 2018 o 08:09

      Patrzę na zdjęcia j. i Twoje Cynko i zarówno Twoje jak i j. przykłady kojarzą mi się z “sieroctwem”. Przy czym przykłady j. dają ciekawy efekt, który ładnie określiła: “hipstersko-studencko-alternatywny”. W związku z tym nasunęła mi się myśl: Czy nie chodzi tu o młodość? Twoje przykłady pokazują kobiety a j. młode dziewczyny. Osobiście widzę jak bardzo młodość wiele “wybacza” w modzie, jak wiele różnych rzeczy można na siebie założyć niezgodnych z typem i dobrze w tym wyglądać. A nawet jeśli nie wygląda to dobrze to nie razi tak, jak u kobiety dojrzałej.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 15 Czerwiec, 2018 o 14:15

      Cynka, Twoje przykłady to faktycznie co innego 😉 U Emmy Watson widzę głównie zły dzień – to jeszcze mogę zrozumieć, a co Carey Mulligan miała na myśli, to nie mam pojęcia 😉
      Mi raczej chodzi o rzeczy, które mają ducha Gamine, ale są przerośnięte i przez to kompletnie nieodpowiednie do podkreślania zgrabności. Coś tego typu w połączeniu z plecakiem kanken, rowerem i przebywaniem w wege knajpach (żeby nie było – sama jestem trochę taka):
      https://static.zara.net/photos///2018/V/0/1/p/1971/087/015/2/w/1024/1971087015_6_1_1.jpg?ts=1522941940768

      mi, też myślę, że w młodości (i w pewnym środowisku) taki styl wygląda najbardziej naturalnie. W starszym wieku też chyba można go praktykować, ale jest to jeszcze mniej mainstreamowe 😉
      https://i.pinimg.com/564x/07/8d/a6/078da63f05b82e13fe970505471709de.jpg
      Trochę na Matkę Teresę z Kalkuty, ale jest w tym jakaś myśl, niekoniecznie tylko podążanie za modą 😉

    • mi G 15 Czerwiec, 2018 o 17:27

      Też pomyślałam że w starszym wieku można, jeśli tylko aura na to pozwala. Jednak z większą ostrożnością. Co do ubrań Cynko, to stosuję najlepsze dla mnie rozwiązanie: szyję dla siebie. Jeśli coś gotowego da się przerobić np za długie rękawy/zaszewki to kupuję i dopasowuję do figury.

  21. Cynka (G/ŚE+FE+IE/LSp) 15 Czerwiec, 2018 o 15:38 Odpowiedz

    Masz rację mi(G)! Znaczy się im człowiek starszy, tym bardziej musi się pilnować. 🙂 I Eryka i j. dały mi do myślenia, więc wyciągnęłam te bardziej sierotkowe rzeczy z szafy. Pozawijałam nogawki, rękawy, trochę pospinałam i za każdym razem było lepiej. No i wysnuł mi się wniosek. Nogawki i rękawy nie problem, ale najgorzej z koszulami i płaszczem. Jak pas w pasie, to kołnierz na uszach. Jak ramiona na swoim miejscu, to pas w biodrach. Nie wygląda to dobrze. Najlepiej wypadły koszule z camaieu. W związku z tym mam pytanie. Gdzie kupujecie koszule/płaszcze, żeby miały tę gaminkową krótką odległość od ramion do pasa? Wiem, że są w necie sklepy z rozmiarem petite, ale płaszcz chciałabym zmierzyć, no i czasem cenowo zabijają…

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 15 Czerwiec, 2018 o 16:55

      Wszystko wygląda na nas lepiej jak jest przykrótkie i pozawijane 😉
      Czasem można trafić na rzeczy o tej optymalnej długości do kolców biodrowych, ale akurat koszule zawsze można wiązać/wtykać do spodni. Tyle że ja nie noszę dopasowanych koszul, wszystkie mam luźne, może to o to chodzi. Z długością od pasa do ramion ja mam odwrotny problem – dopasowane sukienki często mają pas na moich żebrach i nie da się w nich oddychać 🙁
      Tak czy owak, nie pomogłam 😉

    • AgnieszkaM(G/SSu) 29 Sierpień, 2018 o 17:43

      Hm, a ja się źle czuję i uważam, że źle wyglądam w za krótkich rękawach i bluzkach. Ostatnio mierzyłam taką cieniutką letnią kurtkę z kapturem i był efekt ciucha z młodszej siostry, czyli też sierotka. Spodnie przed kostkę jak najbardziej tak.

  22. TerraCotta 17 Czerwiec, 2018 o 15:34 Odpowiedz

    Hej, jestem prawdopodobnie Gaminką, w dodatku ze sporą niedowagą i bardzo łatwo wpadam w look sieroty. W sklepach mierzę już prawie tylko xs , ale to nie zawsze ratuje sytuację. Wg zaleceń typ Gamine powinien wybierać obcisłe kroje. Trudno znaleźć w mojej ocenie coś takiego w sklepach, szczególnie jeżeli jest się bardzo drobnym, a druga rzecz osobiście nie czuję się zawsze komfortowo w takich ubraniach, nie wszędzie one pasują. Czasem człowiek ma bardziej się ochotę schować ale chce przy tym jakoś wyglądać. 😉 Np spódnice: dla Gaminek lepszym wyborem jest krótka, obcisła spódniczka, niestety trudno iść w takiej do pracy, więc zostają te bardziej wiszące, dłuższe. Koszule to jakaś katastrofa … Szkoda bo jeżeli chodzi o estetykę pasują do mnie nieźle, ale żadna po prostu nie leży dobrze, bez względu na rozmiar. Podoba mi się ten patent z podwijaniem rękawów i nogawek …
    PS. A w ogóle miło mi Was przywitać 🙂 Bo to mój pierwszy komentarz, chociaż czytam od dawna i powoli przymierzam się do diagnozy, bo o ile typu jestem prawie pewna, to nie potrafię sama rozkminić etherali.

  23. Pati G (FE, SE, IE, BaE) + ŚE + SyE 29 Sierpień, 2018 o 16:36 Odpowiedz

    Witam jako niedawno zdiagnozowana Gamine:) Powoli przekopuję się przez te wszystkie informacje i próbuję się w nich odnaleźć. Blog jest kopalnią wiedzy (i sporą jej część stanowią Wasze komentarze)! Mam nadzieję, że znajdę tu odrobinę miejsca dla siebie:)

  24. Klara 5 Wrzesień, 2018 o 00:48 Odpowiedz

    czy Audrey tatou nie jest aby typem soft natural, ew. soft classic? wybaczcie, ale w stylówkach gamine wygląda okropnie, krótka fryzura zrobiła z niezwykle pięknej kobiety jakiegoś ośmiolatka. W filmie “miłość. nie przeszkadzać” prezentowała się rewelacyjnie, poza tym na pinterescie można znaleźć jej zdjęcia w klimacie sn/sc gdzie wygląda przepięknie. moim zdaniem wszystko co sn i sc wygląda na niej świetne.

  25. Klara 6 Wrzesień, 2018 o 01:48 Odpowiedz

    Wybaczcie, że dopiero teraz odpisuję, ale nie spodziewałam się tak szybkiej reakcji 😀

    Elizo, kwestia włosów to pewnie Ethereale, ale Audrey nie podoba mi się nawet w ubraniach Gamine, które same w sobie bardzo mi się podobają (jak byłam nastolatką to tylko w takich biegałam).
    Wrzucam stylówki Audrey, w których uważam, że wygląda mega:
    https://www.telegraph.co.uk/content/dam/beauty/July/July%2010/audrey-tautou-x.jpg?imwidth=450
    http://www.ganzhenjun.com/data/out/40/wp-image-721044313-audrey-tautou-wallpapers.jpg
    https://fashioninside.net/wp-content/uploads/2017/10/af5b4ebcf1994ecab72bfa79e4b3f424.jpg
    https://stmed.net/sites/default/files/audrey-tautou-wallpapers-26446-8853137.jpg
    http://farm6.static.flickr.com/5131/5536028367_eee04a73c2.jpg

    jeszcze w tym filmie jest scena, w której Audrey jest ubrana w białą bluzeczkę z grubą koronką, wyglądaj slicznie, a bluzka wydaje się bardzo Sn.
    Ciało może i rzeczywiście Audrey ma typowo Gamine, ale z tego co pamiętam gdzieś Greta pisała o tym, że co to za sens być jakimś typem skoro źle się wygląda w ubraniach odpowiednich dla tego typu??

    Pozytywna, gdzieś Greta pisała, że żadna kobieta nie wygląda dobrze w stylówkach w nie swoim typie 😉 ładnemu wcale nie we wszystkim ładnie

    iwono, ale to nie jest tak, że mi się w ogóle nie podobają krótkie włosy, ubrania dla Gamine, albo sam typ gamine. Wręcz przeciwnie, styl Gamine uwielbiam, Audrey też, ale ona w stylu gamine wygląda nieciekawie, a w krótkich włosach to już totalna porażka systemu, wygląda staro i żałośnie.

    Fresco: te ubrania, tj. przykład czegoś w czym lepiej wyglądałby typ yin oraz typ naturalowy, są tak okropne, że nikt w tym nie może dobrze wygladać :D, poza tym jak próbuję sobie wyobrazić np, Milę Kunis czy Scarlett w tym wydaniu to dalej widzę tragedię, one wcale nie prezentowałyby się lepiej.

    Eryko, o nie nie 😀 tylko bez takich, ja właśnie dopiero przy długich włosach widzę jej cudne czarne oczy, przy krótkich nie widzę nic. ;(

    Staram się po prostu zrozumieć tę typologię, bo na razie wydaje mi się szalona 😀 w sensie pokręcona, tak pozytywnie, ale jednak pokręcona. Wychodzi, że tak naprawdę liczy się jedynie budowa szkieletowa, tkanka tłuszczowa nie jest istotna, wnioskuję tak, bo wiele kobieta z typów yin ma mały biust, są szczuplutkie itp.,a wiele kobiet z typów yang są takie mięsiste, pełne mimo swojego wzrostu. Myślę, że zdecyduję się na analizę, bo zaczynam podejrzewać, że mimo swojej chudości jednak jestem yin, wiele na to wskazuje.
    I poprawcie jeśli stylówki Audrey z moich linków nie są SN czy SC. Sama jestem zdziwiona dlaczego ona tak dobrze w nich wygląda 😉

    AgnieszkaM: tylko w prostych jej ładnie??
    https://www.gala.pl/media/cache/default_view/uploads/media/default/0001/64/0dcb4e30724143f11d72054976cdb0ccc7eda331.jpeg

    https://i.pinimg.com/564x/90/ee/7c/90ee7c00ca90749b56a8ee351f2d427f.jpg
    tu wygląda ładnie i gaminkowato, ale jest młodziutka, a wydaje mi się, że tak do 20 stki to faktycznie ładnemu we wszystkim ładnie 😉

    • Martka | G TSm 6 Wrzesień, 2018 o 09:08

      Klaro, część stylówek które zamieściłaś jest moim zdaniem odpowiednia dla Gamine albo przynajmniej mają elementy odpowiednie/korzystne dla Gamine (czy tak jest na 100% musiałaby się wypowiedzieć Greta).
      Tak więc nr1:
      * mamy bloki kolorystyczne, które tną sylwetkę G
      * spodnie od garnituru – ukłon w stronę stylu męskiego G
      * spodnie są podwinięte G
      * bluzka jest faktycznie trochę luźna, ale ponieważ została wyłożona w spodnie to robi efekt zbluzowania i obniżonej talii G
      * wysoko dekolt G
      * balerinki z ostrymi noskami G
      Dla mnie gryzie się z całością tą falbana ale jest tu tyle elementów Gamine, że jakoś daje radę.
      Nr3
      * spodnie są dopasowane i podwinięte G
      * pasek tnie sylwetkę oraz obniża talię G
      * bluzka mogłaby być mniej luźna ale ponieważ jest wyłożona w spodnie robi efekt zbluzowania G
      * buty nie są idealne ale ponieważ są w innym kolorze niż spodnie tną sylwetkę i dodają interesujący element G
      Nr5
      * sukienka ma linię blisko ciała G
      * na tym zdjęciu wygląda jakby kończyła się tuż pod kolanem G
      * sukienka wygląda jakby jak koszula nocna co wg Kibbe jest odpowiednie dla Gaminków jako wieczorowy look (nie wiem co na to Greta)
      Nr2 & 4
      Urodziny tylko jak twarz reaguje na kolory i światło więc ciężko powiedzieć jak się prezentuje sylwetka i całość. Nie będę ukrywać kolory są tu idealne dla Audrey.

      Dodam jeszcze, że sam tłuszcz nie jestvwyznacznikiem czy ktoś jest typem yinowym czy yangowym tylko raczej gdziebsie ten tłuszcz odkłada i w jaki sposób. Są przykłady bardzo szczupłych kobiet w typie Romantic oraz kobiet Gamine z nadwagą.

    • Martka | G TSm 6 Wrzesień, 2018 o 09:27

      Przepraszam za spam, ale dwa ostatnie akapity pisałam w pośpiechu i nie miałam czasu ich wyedytować tak więc małe sprostowanie:
      Nr2 & 4
      *powinno być widzimy zamiast urodziny 😉

      A w ostatnim akapicie: “sam tłuszcz nie jest wyznacznikiem jak” oraz “raczej gdzie się ten tłuszcz odkłada ”
      …tak to jest jak się pisze odpowiedź przygotowując dzieci do szkoły w tym samym czasie 😛 Jeśli są jeszcze jakieś dodatkowe literówki to przepraszam z góry i mam nadzieję, że się domyślicie co miałam na myśli. Pozdrawiam.

    • Eliza (C | KrysE + WE + BaśE + RE | SSu) 6 Wrzesień, 2018 o 12:32

      Martko, podpisuję się pod tym, co napisałaś.

      Dodam tylko od siebie to, że sporo tych stylówek, mimo pewnych niedociągnięć, wygląda całkiem dobrze, bo się zgadza z Etherealami Audrey. Stylizacja nr 1 ma kolory Francuskie (choć bluzka jest ewidentnie za luźna i wycięłabym tę falbankę). Stylizacja nr 2 to Gwiezdny/Baśniowy kolor, przy czym materiał jest zbyt zwiewny, a naszyjnik – zupełnie nietrafiony i przytłacza delikatną urodę Audrey. Stylizacja nr 3 – widzę trochę Wietrznego luzu i Francuskiej nonszalancji. Wg mnie to jej najlepsza stylizacja. Stylizacja nr 4 – kolorystyka Różana, ale nie widać całej sylwetki. Możliwe, że sukienka też jest zbyt zwiewna. Co do Stylizacji nr 5 za słabo ją widzę 🙂

    • AgnieszkaM(G/SSu) 6 Wrzesień, 2018 o 19:57

      Klaro, też widzę klimat G na tych zdjęciach, choć nie czysty. 1 jest FE, falbanę można przeboleć. Jedynie 5 odstaje – w tej sukience wygląda okropnie. A może po prostu nie znoszę takich kiecek. Jakoś loki są zbyt soft. Skoro Greta ją wybrała jako przykład do wpisu, to tak musi być. Ale mnie się one też średnio podobają; to już musi być kwestia gustu.

  26. Klara 6 Wrzesień, 2018 o 11:26 Odpowiedz

    Martko, może i racja z tymi stylówkami, że są gamine, nic nie poradzę, że dla mnie mają one aurę Soft Natural. A z tym tluszczykiem to masz rację, najważniejsze gdzie się tłuszcz odkłada. Co jednak i tak prowadzi do wniosków że u typów yin ten tłuszczyk powinien się odkładać m.inn. na biuście A często tak nie jest. Za to akurat Audrey jak na taką chudzinkę zawsze miała ładny, średni biust. Co jest o tyle dziwne , że sam dekolt ma dość koscisty 😉 przeciwieństwo mnie

    • Eryka 6 Wrzesień, 2018 o 14:10

      Prawda, wielkość biustu chyba jest najbardziej losowo “przydzielana” z cech sylwetki i nie sposób jej przypisać do jakiegoś typu (może poza SD), prędzej kształt biustu czy osadzenie na klatce piersiowej. Tak że Romantic przy niskim BMI spokojnie może mieć małe piersi, a Gamine pełne. Tyle że jak obie tyle samo przytyją, Romantic szybko może wyprzedzić Gamine 😉 U Audrey brak nam perspektywy, bo zawsze jest szczupła.

    • Arwena (DC+IE+FE+GE/TSp) 7 Wrzesień, 2018 o 20:25

      Jak myślę “Gamine” to widzę Audrey (oraz Kasię Tusk). Dla mnie to prototyp Gamine i prawie się zachłysnęłam na myśl, że mogłaby być innym :):) Myślę, ze Twoje spostrzeżenia, Klaro, to właśnie przyklad tego, jak gust i preferencje wpływają na odbior ludzi. Dla mnie Audrey ma owszem piękne wlosy, ale przytłaczają ją one i kompletnie w moich oczach nie pasują do niej, a wręcz wydobywają yang z jej buzi, co według mniej nie dodaje jej uroku – w przeciwieństwie do krótkich fryzurek, wktórych widać bogactwo jej wdzięku i kilogramy IE. W ubraniach z linków mi się generalnie nie podoba, dla mnie idealna jest w dżinsach, gaminkowych t-shirtach, trapezowych sukieneczkach z prostymi dekoltami i rękawkami w drobne wzory, w szelkach, ogrodniczkach, a także w wydaniu na “tomboy’a”. Te wszystkie kwiaty, fale, suknie, koki, falbanki postarzają ją i gaszą IE. To moja opinia, może subiektywna, może też przepuszczona przez preferencje, ale chciałam pokazać jak bardzo nasze oczy są pryzmatem. A typu Kibbego nie da się oczami zmienić 🙂

  27. outerspaceowl 12 Październik, 2018 o 21:15 Odpowiedz

    Hej dziewczyny, w sumie mam bardziej pytanie do Was, czy któraś z Was w tym sezonie widziała gdzieś jakiś ciekawy płaszczyk zimowy dla Gaminek? Szukam od jakiś dwóch, trzech tygodni i wszystko sięga mi do połowy uda praktycznie i jakoś ‘nie wygląda’, a stary musiałam już wyrzucić niestety. 🙁

    • Martka | G TSm 13 Październik, 2018 o 13:35

      Witaj outerspaceowl – fajny nick 🙂 Nie wiem jakie dostałaś indywidualne zalecenia od Grety, ale w ogólnych zleceniach można przeczytać, że kurtki sięgające do połowy uda oraz krótkie płaszczyki są odpowiednie dla typu Gamine. Ja bym nawet zaryzykowała i powiedziała, że płaszczyk kończący się nad kolanem też jest jeszcze płaszczem krótkim i o ile będzie miał odpowiedni krój to powinien być ok – przyznam, że np w sytuacji kiedy mam na sobie elegancką sukienkę sięgającą nad kolano lubię kiedy płaszczyk ma podobną długość.

      Przyznam szczerze, że dla mnie największym problemem podczas zakupów jest znalezienie ubrań o odpowiednich proporcjach i długości. Ostatnio po raz pierwszy zaczęłam przeglądać oferty działów petite i wreszcie kupiłam sweter, który leży idealnie (ma rękawy odpowiedniej długości, ładnie się układa na sylwetce i kończy się tylko parę centymetrów poniżej kości biodrowych). Nie wiem czemu do tej pory omijałam takie działy z uporem maniaka i zawsze miałam problem ze zbyt długimi rękawami i talią w złym miejscu itd 😛 . Nie wiem ile masz wzrostu ale może uda Ci się znaleźć płaszczyk w jednym z takich działów (niektóre sklepy oferują te same ubrania w wersji regular i petite)? Zostaje też opcja przerabiania ubrań u krawcowej albo samemu jeśli potrafisz szyć.

Napisz komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane polasą oznaczone *