TYP URODY
DRAMATIC CLASSIC

telefon 1234567890

Typ urody Dramatic Classic – Miss Elegancji

 

Typ urody Dramatic Classic - Miss Elegancji

Kształt sylwetki, rysy twarzy, garderoba.

Urodę kobiety typu Dramatic Classic charakteryzuje symetria wyrażająca się zarówno w rysach twarzy jak i w budowie ciała. Jest co cecha główna wszystkich trzech typów klasycznych. W czystym typie Classic mamy idealną równowagę między żeńskim pierwiastkiem Yin a męskim Yang. Dramatic Classic, jak sama nazwa wskazuje, jest typem w którym wyraźnie rysują się atrybuty urody dramatycznej. Męski pierwiastek Yang bierze górę, przez co uroda kobiety Dramatic Classic staje się nieco kanciasta i ostrzejsza. W efekcie rysy twarzy nabierają ciekawszego i bardziej zdecydowanego charakteru. Zanika chłodna sterylność właściwa czystemu typowi Classic. Za sprawą ognistego pierwiastka Yang, pojawia się wyrazisty, śmiały wizerunek wymagający stosownej, eleganckiej oprawy.

Ikoną stylu przypisanego Dramatic Classic była Jacqueline Onassis. Jej oficjalny image urósł do rangi symbolu, stając się wyznacznikiem ówczesnej, klasycznej elegancji. Dziś estetyka, którą stosowała pani Onassis zaczyna powoli przybierać status stylu retro. W XXI wieku kobiety typu Dramatic Classic oczekują nieco innego spojrzenia na pojęcie elegancji. Dlatego też warto przyjrzeć się stylowi nieco młodszych reprezentantek omawianego typu. W obrębie jednego typu fizjonomicznego znajdziemy kobiety o nieco różnych twarzach i o skrajnie różnej kolorystyce. Aby zweryfikować swoje poglądy najlepiej przyjrzeć się  stylizacjom kilku znanych kobiet typu Dramatic Classic. Kolejno wg wieku będą to: Julianne Moore, Demi Moore, Courteney Cox, Diane Kruger oraz dziewczyna z tatuażem czyli Noomi Rapace.

Pierwsze zestawienie przedstawia style często preferowane przez wyżej wymienione panie. Drugie to kreacje właściwe dla ich typu urody. Co ciekawe, właściwe przykłady były dość trudne do znalezienia. Każda z tych pięciu aktorek bardzo rzadko nosi rzeczy które podkreślają jej urodę i w których rzeczywiście mogłaby zasłużyć na tytuł Miss Elegancji.

 

DRAMATIC_CLASSIC_garderoba_porównanie_02

DRAMATIC_CLASSIC_garderoba_porównanie_01


DRAMATIC CLASSIC – SYLWETKA – CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:

DRAMATIC_CLASSIC_sylwetka

  • Wzrost – od ok. 164cm do ok. 174cm
  • Długie linie pionowe
  • Typ sylwetki – najczęściej gruszka (tkanka tłuszczowa odkłada się na biodrach i udach)
  • Ramiona – lekko spadziste lub kwadratowe
  • Ręce i nogi – proporcjonalne lub nieco dłuższe w stosunku do tułowia, lekko muskularne
  • Dłonie i stopy – umiarkowanej wielkości, lekko kwadratowe
  • Biust – średni, proporcjonalny
  • Talia – proporcjonalna, zaznaczona
  • Biodra – proporcjonalne do ramion, przy wyższym BMI szersze niż ramiona
  • Przedramiona – proporcjonalne, czasem lekko muskularne

DRAMATIC CLASSIC – TWARZ – CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:

DRAMATIC_CLASSIC_twarze

  • Szczęka – lekko lub bardziej ostra, często kwadratowa, możliwa lekko wystająca broda (Julianne Moore)
  • Nos – dość proporcjonalny, prosty, niekiedy ostrzej zarysowany
  • Kości policzkowe – dość wyraziste
  • Oczy – symetryczne, średni rozstaw, średniej wielkości
  • Usta – równomierny kształt, średnia wielkość, proporcjonalne
  • Policzki – szczupłe, napięte

DRAMATIC_CLASSIC_porównanie_twarze_01


DRAMATIC CLASSIC – FRYZURA, MAKIJAŻ:

Fryzura powinna być dość elegancka i określona. Jeżeli włosy są faliste powinny być wygładzone (nie koniecznie wyprostowane) i w miarę precyzyjnie ułożone. Niesforne fale oraz romantyczne uczesania, w których lubuje się Diane Kruger, zaburzają harmonię rysów twarzy. Korzystniejsze są klasyczne, gładkie upięcia. Przy krótszych włosach doskonale sprawdzi się równy bob z przedziałkiem na środku lub z boku (asymetria może być wykorzystywana przy kreowaniu wizerunku Dramatic Classic). Jeżeli włosy są faliste, bob powinien mieć raczej charakter eleganckiej fryzury niż artystycznego nieładu. Należy unikać zbyt krótkich fryzur, ostrych męskich cięć oraz symetrycznych prostych grzywek. Twarz kobiety Dramatic Classic zdecydowanie najlepiej prezentuje się bez grzywki. A fryzurą numer jeden jest jak najbardziej gładkie uczesanie.

Poniżej zdjęcie przedstawiające rewelacyjną metamorfozę Noomi Rapace. Długie, nieokreślone fale zamieniła na gładkiego boba z przedziałkiem na środku. Zmiana koloru na blond (Noomi jest Zimą) wprowadziła mocny kontrast, podkreślając dramatyczny aspekt urody. Przy okazji – przykład właściwego oraz niewłaściwego makijażu Dramatic Classic.

Dramatic_Classic_makeup_04

Niestety jest to jedyna udana blond stylizacja Noomi. Jej pozostałe metamorfozy na których jest blondynką, wywołują spory niesmak. Tu o sukcesie zadecydował fantastyczny makijaż oraz gładkie, dramatyczne uczesanie. Jednak kilka udanych zdjęć nie świadczy o tym, że Noomi zawsze będzie korzystnie wyglądała w blondzie.

 

Makijaż Dramatic Classic jak na Miss Elegancji przystało, powinien być wyważony, dość klasyczny, matowy. W makijażu oczu najlepiej sprawdzą się barwy neutralne, a najlepszym rodzajem makijażu będzie smoky eyes. Korzystne jest wyraźne zaakcentowanie kości policzkowych. Na przykładzie makijażu Noomi, widzimy że przy mocnym podkreśleniu oczu oraz kości policzkowych usta mogą być nieco bledsze. Ale nigdy nie powinny być zbyt blade czy cieliste. Optymalnym rozwiązaniem u wszystkich typów klasycznych jest zsynchronizowanie nasycenia makijażu oczu i ust. W makijażu Dramatic Classic, podobnie jak w czystym Classic, bardzo ważną rolę odgrywa czerwona szminka. Klasyczne typy urody rewelacyjnie prezentują się w czerwieni.

Niewskazane są usta perłowe lub pokryte błyszczykiem. Podobnie jak niewskazany jest kolorowy makijaż oczu.

Dramatic_Classic_makeup_01

Dramatic_Classic_makeup_02

 

Na koniec Noomi Rapace w mocnym, teatralnym makijażu, który zupełnie nie podkreśla urody aktorki. Przesadzone kontrasty oraz zbyt słabo zaznaczone kości policzkowe sprawiły, że twarz Noomi stała się płaska i odarta z kobiecości. Pierwsze zdjęcie przedstawia korzystny wyważony makijaż oraz nowoczesnego, eleganckiego boba ułożonego z falowanych włosów. Fryzura ta jest współczesną alternatywą eleganckiego uczesania Jacqueline Onassis. Wszak nie każda kobieta typu Dramatic Classic ma z natury proste włosy.

Dramatic_Classic_makeup_03


DRAMATIC CLASSIC – GARDEROBA, BIŻUTERIA:

Styl Dramatic Classic opiera się na prostych lub ukośnych liniach. Detale są geometryczne i eleganckie. Sylwetka jest wyraźnie zarysowana, czemu służą dopasowane fasony. Kobiety o tym typie urody bardzo korzystnie prezentują się w długości mini.

 

WSKAZANE SĄ:
  • dopasowane fasony
  • zdefiniowana talia
  • zdefiniowana linia ramion (np. pagony)
  • dwurzędowe zapięcia
  • długość przed kolano, w kolano lub za kolano
  • długość maxi tylko w sukniach wieczorowych
  • spodnie o wąskich, dopasowanych nogawkach (nie obcisłe)
  • dekolty v
  • nieduże półokrągłe dekolty
  • golfy blisko szyi
  • klasyczne kołnierzyki
  • pionowe i poziome linie
  • kontrastowe akcenty
  • kontrastowe szczegóły
  • geometryczne kształty
  • asymetria
  • lamówki
  • paski
  • zygzaki
  • jodełka
  • geometryczne desenie
  • geometryczne kwiaty o ostrych krawędziach
  • ramoneski ze stójką
  • dodatki o zdefiniowanym kształcie, prostokątne lub lekko zaokrąglone
  • biżuteria prosta, geometryczna (prostokąty, kwadraty) lub lekko zaokrąglona
  • kolczyki na sztyftach blisko ucha lub klipsy

 

UNIKAĆ NALEŻY:
  • ubrań w stylu Oversize
  • stylu retro
  • stylu Boho
  • stylu romantycznego
  • stylu dziewczęcego
  • lejących dekoltów
  • lejących golfów
  • nieokreślonych kształtów
  • prostych i symetrycznych szczegółów bez ostrych krawędzi (np. kieszeni na wysokości biustu)
  • zbyt szerokich rękawów
  • spodni szerokich w udach
  • obniżonej talii
  • podwyższonej talii
  • rozkloszowanych spódnic i sukienek
  • fasonów trapezowych
  • falban
  • kokard
  • koronek
  • groszków
  • kwiatów
  • drobnych deseni
  • akwareli
  • szyfonów
  • lekkich tkanin
  • torebek o niezdefiniowanym kształcie (np. worków)
  • butów z okrągłymi noskami
  • drobnej, delikatnej biżuterii
  • wiszących kolczyków

 

 

Prezentowane przykłady garderoby są wybrane spośród rzeczy aktualnie modnych.

Dramatic_Classic_graderoba_NEW_01

Dramatic_Classic_graderoba_NEW_02

 

Dramatic_Classic_graderoba_07

Dramatic_Classic_graderoba_03

Dramatic_Classic_graderoba_02

Dramatic_Classic_graderoba_06 Dramatic_Classic_graderoba_10

Dramatic_Classic_graderoba_05

Dramatic_Classic_graderoba_09

DRAMATIC_CLASSIC_biżuteria

 

ZNANE KOBIETY O TYPIE URODY DRAMATIC CLASSIC:

Jacqueline Onassis, Polly Bergen, Suzanne Pleshette, Linda Gray, Jane Wyman, Maria Shriver, Tracy Scoggins, Katherine Ross, Gena Rowlands, Phylicia Rashad, Felicity Huffman, Kristin Scott, Anica Dobra, Diane Keaton, Carole Bouquet, Sela Ward, Elizabeth McGovern, Julianne Moore, Demi Moore, Courteney Cox, Diane Kruger, Noomi Rapace, Olivia Wilde, Helena Christensen, Cara Delevingne, Joanna Brodzik, Katarzyna Herman, Krystyna Janda, Kate Walsh, Magdalena Różczka, Maja Ostaszewska, Ada Fijał, Michelle Dockery, Anne Hathaway, Lucy Lawless, Rebecca Hall, Agata Kornhauser-Duda, Rose Leslie, Gwyneth Paltrow, Patricia Clarkson, Sophie Ellis Bextor, Marcia Cross, January Jones, Joanna Pacuła, Isabella Rossellini, Eva Green, Taylor Schilling

Komentarze do wpisu “Typ urody Dramatic Classic – Miss Elegancji”

  • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 12 lutego 2018
    @

    Dziewczyny DC, jakie nosicie kolczyki? Chciałabym sobie kupić jakieś złote sztyfty. Zauważyłam, że nie pasują mi żadne „oczka”, więc muszą być całe złote. Przy biżuterii to chyba lepiej kierować się Etherealami niż typem Kibbe, jak sądzicie?

  • Jako samozwańcza DC powiem,że mnie pasują tylko sztyfty, blisko ucha, nic wiszącego i dyndającego. Plus ciemny kolor, takie pod Gwiezdny ale blisko ucha.Kierowałabym się właśnie Etherealami.
    Co do mojego typu Kibbe to powiem w sekrecie, że się orzeka w końcu!!! Yupi :):) Ciekawe czy Greta mnie zaskoczy? 🙂

    • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 12 lutego 2018

      Greta dla DC zalecała tylko małe, przy uchu kolczyki. Żadne „wisielce”. Jedyne co chyba będzie mi pasować to coś w stylu Francuskiego E. Swoją drogą zazdroszczę kobietom, które mogą nosić potężne kolczyki 🙂

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 12 lutego 2018

      Ja do analizy nosiłam duże drewniane i metalowe kolczyki wiszące i uważam, że wygladalam ok. To był cgyba BE i ME.

  • Magda DC (WE + SE + KryE + KsE) 13 lutego 2018
    @

    Dziewczyny, z doborem jakiej części garderoby macie największe problemy ? U mnie to są po pierwsze czapki, po drugie spodnie, po trzecie buty i po czwarte zimowe okrycie wierzchnie. Zimowa kurtka i czapka robi ze mnie sierotkę maryśkę, spodnie i buty – kulturystkę 😉
    Jakiego rodzaju buty są wg Was odpowiednie dla DC ? Czy lepsze z obcasem czy bez obcasa też są ok, np. zaostrzone baleriny, lordsy, oksfordy ? A jeśli obcas to cienki czy grubszy prosty czy zwężany ? Ja obstawiam, że obcas nie może być ani cienki ani gruby, raczej średni i prosty (nie zwężany i nie szerokie kopyto, podeszwa niegruba). Na wiosnę może lordsy ? A co sądzicie o balerinach ?

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 13 lutego 2018

      Dla DC super są dwurzędowe płaszcze :D. Pięknie
      się w nich prezentuje szczególnie Wasz typ. Akurat
      okrycia wierzchnie, to jest to, że w typach C lubię
      najbardziej :P. Ja na głowie zimą noszę kapelusz,
      a gdy spada temperatura tak poniżej zera mocniej,
      to beret. Szkoda, że nie posiadasz Francuskiego
      albo Baśniowego, wtedy pewnie by beret przeszedł.
      Ewentualnie jakiś toczek prosty, myślę, że byłby
      okej, a przy tym elegancki, jak dla miss elegancji :).

    • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 13 lutego 2018

      Dwurzędowe płaszcze dla mnie odpadają, bo mam dość konkretny biust i wyglądam w takim płaszczu grubo. Mimo posiadania Francuskiego i Baśniowego nie jest mi ładnie w berecie. 🙂 W tym sezonie noszę m.in. taliowany pikowany płaszczyk w kolorze czerwonym z beżowo-rudym obszyciem, to moja wersja Baśniowego. Do tego botki na 5 cm prostym słupku z ostrymi czubkami. Niestety zima jest chyba najtrudniejsza do ubrania się wg typu. Mam też drugi gruby pikowany płaszcz na większy mróz, nie jest wcale DC, ale jest modny 🙂 i ciepły. Chyba jest bardziej naturalowy, zakładam do niego Wietrzne ciężkie buciory i już, jest ciepło. Aby do wiosny, wtedy będzie łatwiej, mam Francuski czarny z czerwonymi obszyciami krótki płaszczyk oraz skórzaną ramoneskę w stylu Wietrznym. Najgorzej jest u mnie z butami. Gdyby się dało, to nosiłabym tylko zimowe i letnie. Zawsze jest problem z półbutami, albo są ładne albo wygodne. Lordsy są wg mnie zbyt męskie, a balerinki infantylne. Czółenka na odpowiednim słupku byłyby najbardziej odpowiednie, ale nawet nie przymierzam, bo nie lubię się męczyć na obcasach.

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 13 lutego 2018

      To ja jestem jakimś dziwnym DC, bo dla mnie najłatwiej jest się ubrać zimą i jesienią, a najtrudniej latem.
      Głowa – noszę beret – jaskrawoczerwony z metalowymi okrągłymi ćwieczkami (co wygląda trochę jak muchomorek:)) oraz czapkę z pomponem, ale w niej wyglądam troche infantylnie.
      Kurtka – na zimę mam długą puchówkę, pikowaną tak, że jest dopasowana, z paskiem i futerkiem przy kapturze (GE), na cieplejsze dni zimowe/późną jesień mam flauszowy płaszcz dwurzędowy typu trencz.
      Buty – nie mam problemu z żadnymi. na zimę czarne długie za kolano muszkieterki (kupione jeszcze, gdy „byłam” SSu) oraz camelowe oficerki, a także botki na obsasie – klocku. Na jesień mam botki typu ankle boots na obcasie i z ostrym czubkiem, a na cieplejsze dni czółenka na obcasie oraz balerinki zakończone czubkiem z geometryczną kokardą
      takie https://image.ceneo.pl/data/products/49876775/f-balerinki-palazzo-2423-oz.jpg
      Na lato sandały mam też DC, chociaż generalnie mam ciągoty do butów SN (to pewnie przez BE i ME, które bardzo wpływają u mnie na preferencję dodatków – kolczyki,bransoletki, paski, wszystko u mnie było kiedyś pod wpływem tych dwóch E). Lordsów nie lubię, skracają mi nogę.
      Ogólnie uważam, że nie jest sie trudno ubrać w stylu DC, gdy się już wie, jakie się ma E. Problem faktycznie najbardziej chyba dotyczy spodni, ale o tym było kilka postów wyżej.

    • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 13 lutego 2018

      Arweno, jesteśmy na dwóch krańcach co do wzrostu u typu DC. Ja mam tylko 165 cm, więc np. nie mogę chodzić w oficerkach, bo mnie skracają. Wolę botki, jest duuużo lepiej. Jesienią noszę do spodni lordsy, jednak nie lubię siebie w nich, to samo z balerinkami, chyba już jestem na nie za stara. 🙂

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 13 lutego 2018

      Cat Ballou – widzę, że z butami mamy podobny
      problem :P. Lubię latem i zimą je nosić, natomiast
      sezon wiosna-jesień jest problematyczny. Obcasów
      ostatnio praktycznie już nie noszę :/. Nogi mnie bolą
      od nich, jakaś masakra. Buty bez wiązania prawie
      zawsze mi wyskakują (mam bardzo wąskie stopy),
      albo są na długość dobre, a na szerokość za duże
      itd.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 14 lutego 2018

      Mi w berecie jest normalnie zimno, jak inaczej kaszkiecie, zresztą nie mam ani francuza ani baśniowego więc nie bardzo. No sama widzę w lustrze że nie bardzo 😉 kapelusze też nie, pytałam Gretę o to i nie dla mnie.
      Właśnie o takiej kurtce puchowej przepikowanej w skośne pasy myślałam, z odpinanym kapturem z futerkiem – one są dość dopasowane (w odróżnieniu od tych poliestrowych w których się jak bałwanek wygląda), ale to za rok na wyprzedażach bo musze kasę uzbierać i wrócić do dawnej figury 😉
      Ja też z tych niższych i oficerki bez obcasa średnio, w ogóle buty bez obcasa nie pięknie, a z obcasem nie noszę bo niewygodnie i takie to kompromisy… Generalnie raczej wygoda na pierwszym miejscu i z tąd w zimie większe problemy z ubraniem bo trudniej ten komfort uzyskać 😀
      Różnice w obrębie typu Kibba są niesamowicie duże 😛 a jak jest sie jeszcze przypadkiem nietypowym to połowę jego zaleceń można wyrzucić do kosza.

  • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 13 lutego 2018
    @

    Ja mam zawsze wątpliwości co do butów, co widać także po moich wpisach 😀 A wynikają one stąd, że dużo modeli mi się podoba na obrazku (ach te eternalki ;-)) natomiast dobrze wiem, że jako typowi klasycznemu większość z nich pożytku nie przyniesie, o np. takie, że przyspamuję zdjęciem:https://static.uterque.net/7/photos/2018/V/1/1/p/4131/351/040/4131351040_1_1_2.jpg?t=1516622049900 Uwielbiam buty ze szpiczastymi noskami, ale ponieważ wygoda nade wszystko, to nie mogę mieć obcasów wyższych niż 5 – 6 cm. Mam też ukochane Alabatrowe balerinki o migdałowych noskach i już się martwię co będzie, jak kiedyś pójdą na emeryturę. Co do balerinek, to ja nie lubię tych z kokardką. Większy problem mam z butami na lato, które najchętniej przelatałabym w japonkach, ale to raczej nie jest obuwie polecane dla DC 😀

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 13 lutego 2018

      Ja mam największy problem z zimową czapką. Podobno spoko dla nas są kaszkiety, ale.to jesień/wiosna, na zimę kaszkiet to kiepsko. Kupiłam ostatnio zwykłą gładką czapkę.o grubszym splocie, grafitową z merynosa, i jest spoko, choć nie mam wrażenia że jakoś super. Bardziej „ujdzie”.
      Z butów wietrzny zawsze namawia mnie na ciężkie obuwie które jest sprzeczne z naszym typem i w którym wyglądam jak sierota, natomiast zimą mu ustępuję dla korzyści praktycznych – jak za zimno na lekkie botki (które można znaleźć w wersji DC) to ubieram gładkie czarne sznurowane buty za.kostkę z wełną w środku. Wygląda to również „ujdzie”.
      Z zaleceń dla DC to obcas słupek (czyli raczej grubszy, ale nie bardzo toporny), nosek w migdał. Lepiej nie sznurowane tam gdzie to możliwe.
      Lordsy są spoko, baleriny są spoko jeżeli nie idą w SG (więc kokardki raczej odpadają). Botki na obcasie są spoko (nawet niskim). Sandały eleganckie są spoko. Za to obuwie sportowe sobie znaleźć to masakra.
      U mnie Wietrzny lubi ciężkie obuwie i ciężko mi się opanować (a powinnam), natomiast Alabaster nie pozwala na żadne ozdóbki. Nic. Gładka skóra. Greta musiała mnie namawiać na taką tłoczoną w krokodyla (i fajnie jest rzeczywiście).

      No, i z kurtkami zimowymi też ciężko. Jak coś dobrze wygląda to zimno w tym. Za rok kupuje jakas wypasioną puchówkę z prawdziwym puchem – można znaleźć takie dość nawet DC tylko majątek kosztują 😉

    • Kat (N+SE / TSu) 14 lutego 2018

      KasiaN – Hm, a wełniany płaszcz? Przyznaje się, ze ja nie znoszę puchówek i używam (w zależności od pogody i okoliczności) albo kurtki przeciwdeszczowej, albo płaszcza właśnie i to płaszcz jest tym cieplejszym okryciem. Fakt, ze ja nie jestem z tych bardzo szybko marznących, ale sprawdzał mi się na studiach przy dojazdach komunikacją miejską nawet tak przy -10, a nie ma nawet chyba specjalnego ocieplającego wkładu.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 14 lutego 2018

      Wełniane płaszcze rulez, mam taki czarny klasyczny za pośladek o nieco karmazynowym charakterze, natomiast to jak auto lub autobus. Lub na nogach. Na codzienne jeżdżę na rowerze i komfort w.kurtce jest dużo większy. Teraz jeżdżę w softshellu i jest bardzo dobrze z komfortem, gorzej z wyglądem 😉
      Puchowki takie stereotypowe to ja też nie, ale te z prawdziwym puchem są fajne, wcale nie takie „napakowane”, puch się ładnie zwykle układa.

    • Iskra DC (FE, KarE) + ŚW, WE, IE/TS 14 lutego 2018

      Ja już kolejny rok całą zimę chodzę w puchówce, dokładnie ten model: https://i.pinimg.com/236x/48/64/32/486432dec7beac54d61816b0ca609831–a-blog-fall-winter-.jpg
      Jak na puchówkę to uważam, że nie mogłam lepiej wybrać. Choć wiem, że w zgrabnym wełnianym płaszczu byłoby jeszcze lepiej.

      Największy problem mam z butami. Muszą być wygodne i już. Ciągnie mnie do klimatów WE. Zawsze mam wrażenie, że wszystkie takie typowe DC gładkie, eleganckie buty mnie jakoś postarzają (dodają niepotrzebnie powagi). Nie założę np. gładkich, czarnych oficerek na płaskiej podeszwie. To jest spory problem bo jak wiadomo budy właściwie są zazwyczaj najważniejsze w całej stylizacji.

    • Wrzucam sznurowane botki, optymalne dla DC z WE.

      sznurowane botki damskie Dramatic Classic

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 14 lutego 2018

      O, Iskra, o tego typu puchowce myślałam właśnie, też granatowej 🙂
      Mi Wietrzny psuje w butach ale zawsze mam.przez niego ochotę na zbyt męskie buciory 😉 i też psuje mi to całą stylizację 😉 ale przynajmniej wiem jak powinno być. Z czapką dobrego rozwiązania nie widzę.

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 15 lutego 2018

      O, jakie ładne buty i wyglądają na wygodne :D.
      Co prawda, nie posiadam WE, ale do butów
      w tym stylu zawsze miałam słabość.

    • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 16 lutego 2018

      Greto, ale fajne buciska! Ulżyło mi, bo mam bardzo podobne. I bardzo je lubię za superwygodę, ale trochę się zastanawiałam czy to sznurowanie jest odpowiednie. Uff 🙂 Najśmieszniejsze jest to, że moje są z eko-skóry, kosztowały hmmmm 52 zeta i dawno już nie miałam tak wygodnych butów. Kupione przypadkiem w dziwnym małym sklepie, wlazłam tam popatrzeć, a wyszłam z butami. Butki te wyparły skórzane wypasione cenowo poprzedniczki. 🙂

    • Iskra DC (FE, KarE) + ŚW, WE, IE/TS 16 lutego 2018

      Ja też mam takie buty – całkiem gładkie ze sznurowaniem 😀

      Wrzucałam nawet stylówkę z nimi. Lubię je chociaż niestety nawet tak mały obcas jak ten mnie męczy. Noszę je na zmianę z płaskimi butami i jest ok.

  • Magda DC (WE +SE + KryE + KsE) 14 lutego 2018
    @

    Jeżeli chodzi o czapki to dobrze mi jedynie w czapce futrzanej (ethereal wietrzny i księżycowy). Generalnie takiej co powiększa głowę. Myślę, że dobrze bedzie wyglądała też taka z bardzo grubej zwartej włóczki (księżycowy). Co do kurtek to mam dopasowaną puchowke za pupę. Jest niby ok, ale to nie to. Szukam plaszcza, ciepłego, do kolan, dopasowanego, najlepiej dwurzedowego, ale trudno mi znaleźć w kolorze innym niż czarny. Najlepszy by był szary lub niebieski melanż

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 14 lutego 2018

      A prawda, z nakryciami głowy też przeżywam co roku męczarnie, bo beret odpada (brak BaE), w kaszkiecie wyglądam jak…lepiej nie mówić, gładkie czapki dają efekt kondoma 😀 Czapki z pomponem nie założę, choćby mi dopłacali. Nieźle za to wyglądam w kapeluszu, i tu znowu nie w takim typowym dla DC, tylko z szerokim rondem, ale nie mam odwagi tak paradować. Jeszcze czasem zakładam taki futrzany toczek, jak jest w galerii SD – ujdzie. Na poszukiwaniu idealnego płaszcza spędziłam całą jesień i nie znalazłam, więc biegam w długiej pikówce, która mnie poszerza w ramionach. Ech.

  • Dziewczyny, gadacie, gadacie a ja muszę widzieć 🙁
    Możecie wstawić zdjęcia tych swoich czapek, kurtek/ płaszczy, butów?
    Iskro- skąd masz puchówkę szukam i nie znajduję a potrzebuję takiej dłuższej właśnie.
    Też potrzebuje czapki powiększającej głowę, bo zwykła to kondom…

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 14 lutego 2018

      Chili, moja jest prawie identyczna jak ta, tylko ma nie tak gęste pikowanie https://static5.ebutik.pl/pol_pl_Granatowy-pikowany-plaszcz-damski-z-futrzanym-kolnierzem-254141_5.jpg. Żadne cudo imho 😉

    • Iskra DC (FE, KarE) + ŚW, WE, IE/TS 15 lutego 2018

      Chili – moja puchówka to Marmot Montreaux Coat. Kosztowała małą fortunę ale za to zima przestała dla mnie istnieć. Inna sprawa, że zima i tak przestaje istnieć….
      Czapki nie mam wcale – zakładam kaptur i już.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 16 lutego 2018

      Iskra napisz proszę – nie wyłazi Ci tam pierze przez podszewkę? Bo to jedyny zarzut jaki słyszałam do puchowek marmota. Osobiście myślę o kupnie tego krótszego modelu za pośladki. Jak nisko Twój sięga?

    • Iskra DC (FE, KarE) + ŚW, WE, IE/TS 16 lutego 2018

      Ani jedno piórko mi nie wyszło. Nie mam żadnych zarzutów. Model jest taki jak na zdjęciach w internetach – tuż nad kolano, czyli dość długi jak na puchówkę. Ten krótszy model też może być fajny, zwłaszcza do spodni. Natomiast mój model fajnie wygląda do spódnic bo spódnica nie wystaje prawie poza kurtkę.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 16 lutego 2018

      Ja spódnic zima prawie nie noszę a na rower taka za posladki to będzie idealna, dłuższa może mi o ramę wadzić. Fajnie że mają różnie długości. W ogóle to weszłam na ich stronę i baaaardzo duży wybór mają, choć nie wiem jaki z tego w Polsce wybór. No nic, za rok kupuje to mam czas do namysłu. Dzięki za info 🙂

    • Dzięki wielkie!! Też śmigam w puchówce mam taką:
      https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/28117291_1502430576477839_588970838_n.jpg?oh=667a0e4743b383fbd2c4e686d1a94485&oe=5A8A634A
      nie wiem czy link będzie działał…
      Ale szukam takiej dłuższej, do kolan jak ma Iskra.

  • Arwena DC+IE+FE+GE/TSp 14 lutego 2018
    @

    Też muszę mieć czapkę powiekszajaca, dlatego noszę beret, bo on fajnie poszerza. Czy to znaczy, że DC mają małe główki?

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 14 lutego 2018

      Ja mam dość duża głowę jak na kobietę (kapelusze damskie one-size zwykle są za małe) ale nie sprawia o a wrażenia dużej. Może coś jest na rzeczy?

    • Raczej tak. Co prawda nie jestem DC, ale zapisuję się do klubu małych głów 🙂

    • Arwena DC+IE+FE+GE/TSp 15 lutego 2018

      U mnie to jest problem do tego stopnia, że nie mogę nosic związanych/spietych włosów nawet.

    • Ja mam dużo włosów i przez to wielką głowę, w obcisłych czapeczkach prezentuję efekt persa po kąpieli.

  • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 15 lutego 2018
    @

    W najnowszej Burdzie znalazłam wykrój takiej oto sukienki. Czy coś takiego nadaje się dla DC? <3 http://www.burda.pl/gfx/00/04/e1/29/image-0leoero_jpg/thumb_560x800_10_w.jpg

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 15 lutego 2018

      Mi się wydaje, że wszystkie kryteria spełnia 🙂

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 15 lutego 2018

      Ale to wygląda na masakrycznie trudne do uszycia :O

    • Arwena DC+IE+FE+GE/TSp 15 lutego 2018

      Cudna! Idealna! I do tego IE.

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 15 lutego 2018

      Dziękuję Kasiu za komentarz. Co do szycia, to ja się za to nie biorę, nie mam cierpliwości ani zdolności, pozostaje opcja krawcowa. Mam taką znajomą, która z maszyną do szycia wszystko zrobi, zobaczę co powie 🙂 Chciałabym jeszcze dodać, że w tym numerze Burdy jest całkiem sporo wykrojów dla typów DC, SC i C, takich trochę retro – Espeno, wołam Cię 😀

    • Pozytywna C /KryE+FE+BE/ SA 15 lutego 2018

      Ten wykroj lezy juz u mnie na stole 😀 Zakochalam sie w tej kiecce i zamierzam ja sobie uszyc. A jak bedzie na mnie dobrze lezala, to sprawie sobie jeszcze druga, w innym kolorze.
      Swoja droga w tej Burdzie jest kilka propozycji, ktore usmiechaja sie do mnie 🙂

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 15 lutego 2018

      Pozytywna, to jak już sobie sprawimy te kiecki to umawiamy się na fotki do Stylowej Szkółki 😀 Chociaż ja jestem straszny cykor, jeżeli chodzi o publiczne wystąpienia. Dorwałam drugą gazetę i masz babo placek, już sama okładka krzyczy weź mnie, weź mnie 😉 W środku też nieźle.A z Burdy co Ci jeszcze wpadło w oko, zdradzisz?

    • Osz kurka, ta sukienka jest petardą! Myślicie, ze ta burda będzie jeszcze dostępna?

    • Pozytywna C /KryE+FE+BE/ SA 17 lutego 2018

      No dobra, Eloise 🙂 To jestesmy umowione.
      Spodobala mi sie mandarynkowa bluzka z jedwabnej satyny. Taka ze wstazka na plecach. LOVE

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 17 lutego 2018

      O, dobrze, że zaglądam do kuzynek DC, bo widzę,
      że sukienka bardzo ładna :D. Nosiłabym :).
      Dzięki za namiar z wykrojami, choć teraz, jak babci
      krawcowej już nie mam, to średnio z szyciem :/.
      Moja mama czasami coś próbuje, ale nigdy się
      nie uczyła i generalnie nie ma do tego tyle serca.

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 17 lutego 2018

      Pozytywna, wiem, o którą Ci chodzi, jest boska <3 Lecz dla mojego typu tak średnio odpowiedna, materiał wydaje mi się już zbyt lejący a sam fason za mało wytaliowany. Ale ten kolor i wiązanie – wyczuwam zapach Róż 😀 http://www.burda.pl/artykuly-1/artykul/burda-2-2018/photo/319782. Chili, jeszcze tę Burdę widziałam, to jest lutowy numer i leży sobie spokojnie na półkach 🙂

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 18 lutego 2018

      Eloise, ja siebie widzę w tej <3.
      http://www.burda.pl/gfx/00/04/e1/27/image-18i1ebu_jpg/thumb_560x800_10_w.jpg
      Może i kolory nie do końca dla mnie, ale wygląda
      trochę szalona, trochę retro :D. W ogóle cała stylówka,
      tylko zamiast turbana, to bym dała opaskę.
      O, to też bym nosiła :D. W sumie nie wydaje się być
      szeroka dołem, więc może by przeszło :).
      W każdym razie grochy + takie rękawy i już moje E
      krzyczą za tym :D.
      http://www.burda.pl/gfx/00/04/e1/2d/image-0x5bfbw_jpg/thumb_560x800_10_w.jpg
      To też ciekawe, ale chyba do rajstop bym nosiła
      http://www.burda.pl/gfx/00/04/e1/1d/image-0ulttfx_jpg/thumb_560x800_10_w.jpg

  • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 15 lutego 2018
    @

    Pozytywna, to jak już sobie sprawimy te kiecki to umawiamy się na fotki do Stylowej Szkółki 😀 Chociaż ja jestem straszny cykor, jeżeli chodzi o publiczne wystąpienia. Dorwałam drugą gazetę i masz babo placek, już sama okładka krzyczy weź mnie, weź mnie 😉 http://bpv.pl/cache/images/a36096cd7422f5b99222cf2d079726d8.jpg W środku też nieźle.

    • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 16 lutego 2018

      Dziewczyny, pokażcie się, jak już uszyjecie. Fajna sukienka. Ale chyba wzorek na tkaninie nie dla mnie. Unikam wzorów, bo nie bardzo w nich wyglądam. Często chodzicie w sukienkach? Bo ja ostatnio jakoś przestałam lubić sukienki i spódnice, cały czas w dżinsach. To chyba z powodu, że większość gotowych ołówkowych w kroju sukienek jest w stylu C, brak im właśnie tych dramatycznych elementów. Poza tym takie jednokolorowe połacie uwypuklają wszelkie niedoskonałości figury. Wzorzyste tkaniny natomiast nie dla mnie. Jakie wzory są DC? Macie jakieś przykłady kiecek dla DC ze wzorem?

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 16 lutego 2018

      Proszę uprzejmie, oto moja nieekspercka propozycja 😉 https://mosaic01.ztat.net/vgs/media/pdp-zoom/PH/92/1C/00/YA/11/PH921C00Y-A11@10.jpg Myślę, że sukienka, którą wklejałam pod wpisem o EE też jest dobra, nie wiem, co Greta by na to powiedziała 🙂

    • Iskra DC (FE, KarE) + ŚW, WE, IE/TS 16 lutego 2018

      Ania – myślę, że sukienki, które wkleiłaś są bardzo DC. Jednocześnie żadnej z nich bym nie założyła :D. Dla mnie one są za poważne, za mocne, czułabym się jak przebrana choć pewnie wyglądałabym ok bo kroje są dobre.

    • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 16 lutego 2018

      Dziewczyny, te sukienki to są do kupienia gdzieś w sklepach czy to tylko takie przykłady? Iskro, one są faktycznie poważne, Ty jesteś młoda dziewczyna, więc dla Ciebie są nieodpowiednie, ale ja bym chyba nabyła takie.

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 16 lutego 2018

      Cat, wprawdzie nie wiem, czy do mnie pytanie, ale „moje” z Zalando 🙂 Jeszcze są. Te od Ani wytropiłam na angielskich stronach, ale przyznaję, że nie miałam czasu się zagłębiać.

    • Arwena DC+IE+FE+GE/TSp 16 lutego 2018

      Te od Ani DC, ale ta od Eloise dla nas za „dzika”

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 16 lutego 2018

      A czemuż to zaraz dzika, Arweno ? Prędzej Energetyczna. Oczywiście nie jestem znawcą, ale może nie jest taka najgorsza?

    • Ania DC (WE+SE+KE+FE+IE) 17 lutego 2018

      Te sukienki, do których linki wkleiłam są z pinteresta. Mam 38l. i dla mnie też są bardzo oficjalne 🙂 Chociaż obie z granatowym kolorem spokojnie bym przygarnęła, bo dla mnie są takie… no wiecie, i do pracy, i po pracy.

    • Te sukienki mają fajne kroje, ale ja też chyba nie bardzo bym się w nich czuła…. Jeżeli dobry wygląd w nich jest esencją DC to werdykt Grety mnie zaskoczy 😉
      Kiedyś polecałyście sukienkę z bonprix https://pics01.bonprix.pl/imgc/0/0/1/5/0/8/1/0/7/8/_640/15081078/sukienka-dzianinowa.jpg
      Kupiłam i założyłam raz… coś mi nie gra… może zbyt duży kontrast? Stad gdyby któraś z Was była zainteresowana nią to mogę oddać bez żalu. R 40/42

    • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 18 lutego 2018

      Chili, Ty jeszcze nie masz diagnozy? A co do tej sukienki, którą wkleiłaś to chyba nie do końca jest DC? Dzianina jest opływowa, a nam jednak bardziej służą tkaniny, które trochę dyscyplinują figurę. Ja w dzianinowej sukience wyglądam grubiej niż w tkaninowej. Co innego bluzki, tu już dzianina jest OK.

    • Chili 4 marca 2018

      Cat, jeszcze nie. Czekam . Wzięłam pełną opcję. Co do sukienki , ta dzianina jest bardziej zwarta niż oplywowa w porównaniu do innych które mam i noszę. Wiec teoretycznie efekt powinien byc nienajgorszy. Faktycznie dzianina, która odpływa to gorszy wybór niż materiał, który nadaje formę. Nie mniej można w niej wyglądać dobrze, niech przykładem będzie nasza Arwena w stylowej szkółce. Ma tam zdjęcie chyba a w rurkach i na górze tunika? dzianinowa z paskami chyba na biodrach( o ile dobrze pamiętam). U mnie to nie przejdzie 🙁 Kolejna rzecz która mi się nie zgadza z Wami to spódnice.Nie noszę. Wolę sukienki jak już. Teraz tak na to wpadłam-może chodzi o cięcie sylwetki które powstaje w spodniczkach? Cat a Tu nosisz spódnice?

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 4 marca 2018

      To ja polecalam sukienkę Bon Prix i faktycznie mnie by było w niej dobrze, ale ja jestem wysoka i dość koscista, wiec odpowiednia dzianina mnie zmiękcza.

    • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 4 marca 2018

      Chili, chodzę czasem w spódnicach ołówkowych, ale muszą być przed kolano i takie bardziej Wietrzne – militarne, z kieszonkami, dżinsowe (w jednolitym granacie). Ale mam wrażenie, że jednak to cięcie sylwetki mi nie służy, więc chyba lepiej mi w sukienkach. Ostatnio najbardziej lubię chodzić w spodniach dżinsowych i dopasowanych golfach. Do tego ciężkie buty i czuję się odmłodzona 🙂

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 4 marca 2018

      Ale dla DC to cięcie w połowie chyba jest wskazane? Mi służy bardziej niż jednolita płaszczyzna sukienki, chyba, że ma ona charakter zdecydowanie DC-dekolt, V, przeszycia, lamowki itd.

    • Chili 7 marca 2018

      Cat- u mnie podobnie, z tym , ze wolę półgolfy, dopasowane spodnie,buty czy w zależności od efektu jakiego potrzebuję- szpilki dla petardy, cięższe dla nonszalancji.
      Arweno też jestem wysoka , mam 179 cm ale BMI mam z pewnością wyższe od Ciebie (21) i chyba szerszą miednice. Przed porodem byłam koścista mocno, przytyłam raczej równo. Ta sukienka z BP nadałaby się gdyby nie miała pasków i była czysta. Trzeba zapytać Gretę o co chodzi z tym cięciem. Skąd u nas (u Was? , bo może ja wcale dc nie jestem 🙂 ) te rozbieżności? Moja diagnoza będzie w kwietniu.

  • Ania DC (WE+SE+KE+FE+IE) 17 lutego 2018
    @

    Eloise, nie mogę znaleźć tej sukienki, którą zamieściłaś pod wpisem EE. Możesz ją tu pokazać?

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 17 lutego 2018

      Aniu, tę sukienkę wklejałam https://mosaic01.ztat.net/vgs/media/pdp-gallery/R6/72/1C/01/PA/11/R6721C01P-A11@10.jpg Ale patrzyłam teraz na Zalando i jest wyprzedana.

    • Ania DC (WE+SE+KE+FE+IE) 18 lutego 2018

      Pierwsze wrażenie fajne. Chyba dla DC zbyt delikatny materiał, nie wiem sama, taki lekki. Jest mocno dynamiczna, dzieje się w niej coś takiego, co powoduje, że oko się gubi. To chyba przez ten wzór nieregularny. Podoba mi się jej energia 🙂 chociaż nie wiem czy dla DC, bo jest w niej jakieś szaleństwo 🙂

  • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 2 marca 2018
    @

    Hej, szukam sobie marynarki która będzie miękka i wygodna, ale która nie będzie niezgodna z moim typem bazowym (nie będąc czystym DC nie stawiam na „idealną” w charakterze, tylko żeby nie była „przeciw” typowi bazowemu). Więc żeby była „w miarę” dopasowana, miała określone linie, talię… I tak w oko mi wpadła marynakra Open Office z Risk made in Warsaw – ma podkreślone ramiona, jest taliowana, rękaw klasycznej długości… Ale jest z grubszego dresu – powinna być z jednej strony wygodna, z drugiej nie lejąca się i wystarczająco sztywna. Mam subtelną wątpliwość natomiast czy nie jest za długa i czy brak guzików jej dla naszego typu nie wyklucza. Generalnie – jak uważacie?

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 2 marca 2018

      Ja mam taką, może uda mi się wkleić zdjęcie https://www.google.pl/search?q=Marynarka&tbm=isch&tbs=simg:CAQSlwEJtMUbD66T7_1AaiwELEKjU2AQaBAgVCAsMCxCwjKcIGmIKYAgDEij5EckQiQb3EYoPwQLXEukZyxu3HN8w0S7VLtQu6DrSLvM74jDTLtYuGjCEAwy3Ewfo6ixbGnzPbi8T5zKdTwpsDRpm0M6DCNw6sXNvxaZ52IwfXq7jsrD8DyogBAwLEI6u_1ggaCgoICAESBJy9L0oM&sa=X&ved=0ahUKEwiM1IOGvc3ZAhXQ_KQKHdNcC7IQ2A4IIigB&biw=598&bih=279&dpr=2#. Śmiem twierdzić, że wyglądam w niej 100 razy lepiej niż ta pani 😉 I powiem Wam, że jakbym mogła, to bym w niej nawet spała 😀 Jest mięciutka, bez klapek, lamówek, guzików, suwaków i tego no – sorry -sztywniactwa. A jednak jest to ciuch dla DC, pytałam Szefowej:-) Także ten 😉

    • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 2 marca 2018

      Ta marynarka nie ma chyba z przodu żadnego dopasowania, taliowania, więc może być zbyt luźna dla nas. Ale musiałabyś przymierzyć, bo na podstawie zdjęcia to raczej ja osobiście bym odradziła. Ostatnio kupiłam sobie w Terranova krótki żakiecik z grubej nibybawełnianej dzianiny. Moim zdaniem jest dobrze, ale nie jest to najlepszy wybór. Kupiłam również na wyprzedaży w Zarze klasyczną czarną marynarkę z porządnej tkaniny, no nie ma porównania, jest elegancko.

    • Iskra DC (FE, KarE) + ŚW, WE, IE/TS 2 marca 2018

      Moim zdaniem marynarka Open Office z Risk made in Warsaw jest wybitnie DC. Jest ostrość, jest prostota, jest taliowanie. Faktycznie jak już się czegoś czepiać to długości ale nie popadajmy w paranoję – dzięki temu że jest dłuższa będzie się ją wygodnie noisło i będzie dość uniwersalna. Osobiście nie lubię krótkich marynarek (takich do kolcy biodrowych) przez to właśnie, że nie czuję się w nich bezpiecznie i swobodnie.

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 2 marca 2018

      Nie cierpię marynarek, ale nabylam w Orsayu na komunię corki prostą, zapinaną na jeden guzik, z lekkiej tkaniny, wygodna, w mlecznym kolorze. Z podwinietymi rekawami bedzie bardziej nonszalancko.

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 2 marca 2018

      Cat, dlatego napisałam, że na mnie ta marynarka wygląda zupełnie inaczej. Każdy musi spróbować sam, pójść pomierzyć, zrobić zdjęcie 🙂 Ja nie odradzam ani nie doeadzam tym bardziej, że nie wiem, jaką marynarkę Kasia ma na myśli.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 2 marca 2018

      Ona ma fajnie podkreślone ramiona i taliowana jest, natomiast nie wiem czy z powodu braku zapięcia to taliowane będzie widać. Hmm. Chyba muszę zamówić i najwyżej odesłać 😉 bo to w sumie.moze.sie inaczej układać na każdym… ja nie potrzebuje ciucha 100% DC tylko raczej ogólnie zgodnego z typem, myślę że tu blisko mi do Iskry.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 2 marca 2018

      Eloise a ta Twoja to w sprzedaży jest nadal? W innych kolorach? (żółty to jeden trzech kolorów w których moja cera wygląda TRAGICZNIE niestety).

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 2 marca 2018

      Kasiu kochana, ja tę marynarę nabyłam jakieś półtora roku temu, one wtedy były jeszcze czarne i kobaltowe. Teraz to tylko gdzieś może jakimś outlecie albo nie wiem – Vinted? Co koloru, to ja swoją noszę z czymś białym pod spodem, gładki top bez żadnych wzorów i jest OK. Ja tym bardziej nie jestem czystym DC, z plejadą E „pożyczonych” od SD 😉

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 2 marca 2018

      O, widzę, że Reserved powtórzył chyba ten fason w spokojniejszych kolorach, jaki ładny Alabaster 🙂 http://s0.reserved.com/media/catalog/product/S/U/SU372-05X-004.jpg

    • Arwena DC+IE+FE+GE/TSp 2 marca 2018

      No ale nie ma bata, bez wzgledu na nasze E najlepiej wyglądamy, gdy fasony są DC.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 2 marca 2018

      Ładna, nie powiem, ale jak tali nie ma to ja źle wyglądam. To chyba jedyny element DC który MUSI być w moim przypadku. Talia i brak ozdobników (mój Alabaster jedyne co robi to zakazuje :'( )

    • Maja DC+AE 2 marca 2018

      KasiuN chyba znalazłam marynarkę o którą może Ci chodzi?
      https://www.riskmadeinwarsaw.com/spree/products/18553/large/2017.10.191510655593.jpg?1510655593
      https://static.shwrm.net/images/w/4/w457921a547c566_500x643.jpg?1469192788
      Jest albo kilka podobnych modeli albo po prostu różne wersje kolorystyczne. Ja nie znoszę marynarek, ale od tej nie odrzuca mnie na kilometr, to może o czymś tam świadczy, ogólnie: fajnie wygląda, podoba mi się to podkreślenie ramion i materiał, dodatkowo wygląda na wygodna:) i ten dół, jakby była ‚prosta’ to chyba nie miałaby tyle uroku. Jest w niej trochę ostrości i trochę klasyki więc może nadaje się dla DC:)

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 3 marca 2018

      Hej, bardzo dziękuję wszystkim za opinię. Mam naturalną skłonność do stylu z grupy Natural i jestem sama wobec siebie podejrzliwa przy wyborach, potrzebowałam więc zasięgnąć opini z zewnątrz. Skoro nie jest ona w sposób oczywisty nieodpowiednia to zamówię jak pensja przyjdzie i zobaczę jak się układa w okolicach talii – bo od tego zależy efekt ostateczny 😉 Może jakoś po wakacjach wrzucę też coś w końcu na stylową szkółkę 😉 namawiam Was również, szczególnie Maję (łączy nas sporo patrząc na podpis) i Iskrę (Twoja stylówa z ołówkową spódnicą i golfem w szarościach jest dla mnie bardzo inspirująca – to bardziej moje klimaty niż klasyczne DC z francuskim).

    • Moderator - lothlorien 3 marca 2018

      Ta marynarka jest Dramatic 🙂

    • Maja DC+AE 3 marca 2018

      Ja mam spory problem z publikacją swoich zdjęć gdziekolwiek (nie mam nawet fejsbuka), ale zobaczymy bo fajno tu jednak jest więc kto wie:) zresztą nawet nie wiem czy byłabym w jakikolwiek sposób inspirująca bo noszę się codziennie bardzo podobnie i nie za bardzo kombinuje:)

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 3 marca 2018

      No toś mi Lothlorien ćwieka zabiła. Bo przy analizie Greta proponowała mi parę ciuchów o ktorych sama mówiła że podchodzą pod SN lub delikatnie pod N, ale z kategorią D nic nie rozmawiałyśmy :-\ a mi się ona podoba bo sprawia takie jakieś luźne wrażenie, wygodne i półformalne, w życiu bym sama nie wpadła że to D, no ale jak tak teraz na nią patrzę to oczywiście, masz rację. Gdzie ja mam oczy..?
      No to nie wiem 😀 muszę się z tym przespać 😀

    • Moderator - lothlorien 3 marca 2018

      Tutaj pewnie musiałaby zawyrokować Greta. 🙂

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 4 marca 2018

      Hmm, a ta jest dla DC czy też dla D 😉 ? https://static.shwrm.net/images/b/d/bd59e05dd1d0010_500x643.jpg?1519132133 Czy jeszcze dla innego typu?

    • Arwena DC+IE+FE+GE/TSp 4 marca 2018

      Mnie się kojarzy z TR.

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 4 marca 2018

      A nie za surowa dla TR? Jest asymetria, jest dekolt V, jest podkreślenie talii, krój blisko ciała….aaaa, pomocy! 🙂 Jest tu kto? 🙂

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 4 marca 2018

      Ja pamiętam że dość często Greta pisała o różnych ubraniach coś w stylu: „ta sukienka jest dla D, ale dla DC i FG też się nada, szczególnie jeżeli będą mialy Słoneczny eteral”. Przykład zmyślony, nie linczujcie, ale wiecie o co chodzi.
      Ja myślę że w.odpowiernim zestawieniu niektóre DC mogą w tym dobrze wyglądać – generalnie sztywna tkanina, konkretne krawędzie, rekolekcje V, talia jest na miejscu… A tak tym paskiem jak modelka na zdjęciu to mało która DC da radę się wcisnąć żeby uzyskać efekt baskinki 😉

    • Arwena DC+IE+FE+GE/TSp 4 marca 2018

      KasiaN-czemu??

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 4 marca 2018

      Kasiu, to-to to akurat baskinki nie ma, przyjrzałam się tyłowi i to jest tak zmyślnie uszyte, że wygląda z przodu jak baskinka, może przez to, że na modelkę jest trochę ten ciuch za duży (?). Kolor ładny, taki dla Gwiezdnego.

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 5 marca 2018

      Arwena? Nie rozumiem pytania ^_^’

    • Arwena DC+IE+FE+GE/TSp 5 marca 2018

      KasiaN, dlaczego „mało która DC da radę się wcisnąć żeby uzyskać efekt baskinki”?

    • Maja DC+AE 5 marca 2018

      O to ciekawe że ta marynarka od risk… jest Dramatic, człowiek się zawsze czegoś dowie o swoim guscie:) zastanawiam się czy jej długość może zawazyla o tym że jest dramatyczna? Ta ostatnia wklejona przez Eloise jest super! Ciekawe dla jakiego typu:)
      I ja właśnie też kojarzę takie opinie Grety o różnych ubraniach, czasem też warunkiem było np ‚dla szczupłej osoby w takim a takim typie nadaje sie’ czasem mam je z tyłu głowy jak zastanawiam się czy dana rzecz się nadaje:)

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 5 marca 2018

      Autokorekta trochę przeinaczyła (generalnie głównie piszę z telefonu i jest masakra jak ona zmienia niektóre słowa na inne i nie wszystkie wyłapię). Nie miało być „wcisnąć się” tylko „ścisnąć się”. Jesteśmy typem co to ma talię i biodra i wszystko proporcjonalnie, ale to wcięcie i różnica między talią a biodrem u mało kogo z DC jest jakaś taka bardzo spektakularna, więc wydaje mi się że ten pas powinien talię ładnie podkreślać ale dół nie powinien na biodrach odstawać na boki. U kogoś z szeroką miednicą pewnie by odstawał i robił efekt baskinki. Tak sobie to wyobrażam na podstawie tego zdjęcia bo wszyscy wiemy że zdjęcie produktu sobie, a produkt sobie.

    • Ines SN+RE+KryE+SyE+WE+EE+BE 5 marca 2018

      Malo spektakularna?mam wrażenie że DC maja bardzo mocno zaznaczoną talię wlasnie. Albo żyłam w nieswiadomosci. Już od dawna wiemy, ze nie obowiązują nas rożki jabłka i inne ile,ale jak patrzyłam na przedstawicielki DC to u wiele widzialam naprawde konkretne wcięcie. Dlugi tułów,wyraźne ostre wcięcie i szerokie biodra. I czesto gruszkowaty ksztalt ciala,mniej lub bardziej-pisalyscie o tym w wątku DC czesto. Chociaz oczywiscie sa tez DC z prostsza budowa ciala.

    • Astrid (DC +SyE) 5 marca 2018

      KasiaN, u mnie byłoby tak, jak piszesz, baskinki by nie było. Dopasowanie w talii z lekkim wyprofilowaniem – najlepiej. Lekkie dopasowanie bez wcięcia – ujdzie. Wiązania w talii – efekt klocka 😉

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 5 marca 2018

      No Inez może trudniej na mnie wrażenie zrobić 😉 ale jak dla mnie mało spektakularna 😀 tzn ona jest i jak jej nie ma to nie dobrze, dla mnie dopasowanie w tali to element obowiązkowy i bez tego jest efekt pidżamy 😉 ale jakoś tak patrząc na zdjęcia, na siebie, no nie wiem… Miednica kostna powinna być w miarę proporcjonalna do ramion, talia widoczna, ale nigdy nie miałam wrażenia żeby to było takie wcięcie WOW, bardziej takie „wcięcie elegancja” 🙂 tak przeciętnie oczywiście, bo w obrębie typu różnice spore 😉 dużo DC też ma podobno skłonność do przybierania w biodrach i wtedy oczywiście proporcje się zmieniają zapewne, ale sporo osób też pisało że tyje w jabłko i talię wtedy traci.

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 5 marca 2018

      Ja jestem DC z minimalnie szerszymi ramionami i różnicą talia – biodra 28 cm. Nie wiem, czy to dużo, czy mało. Przy BMI ok. ~21 wyglądam zwyczajnie, tzn. szczupło, jak trochę przytyję to idzie mi wszędzie równo i odznacza się lekko brzuch. Co do marynarki, to dodam, że ona nie ma wiązania, to znowu oszukaństwo 😉

    • Arwena DC+IE+FE+GE/TSp 5 marca 2018

      To u mnie jest tak, jak pisze Inez. Obecnie mniej, bo roznica 27, przed porodami bylo 30-35, do tego krótki tułów, więc ta różnica mocno życie utrudniala. Wolę swoje obecne proporcje.

  • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 25 marca 2018
    @

    Hej, przeglądałam ostatnio spis pań DC i o ile parę mnie zdziwiło ale po chwili oglądania zdjęć w internecie stwierdziłam że spoko, tak nie mogę przejść w myślach spokojnie obok Lucy Lawless (wojownicza księżniczka z pewnego starego już nieco serialu). Ona ma takie szerokie ramiona..! w sensie struktury kostnej. Na początku myślałam że po prostu umięśniona, fajnie wysportowana babka… Ale oglądałam jej zdjęcia z różnych okresów życia i wydaje mi się że ona ma taki szkielet mało DC, na większości zdjęć na które trafiłam jest też jedną z wyższych osób… Czy ona do grupy Natural bardziej nie pasuje? Ten spis na końcu posta to są diagnozy Pana Kibba szanownego czy też samej Grety?

  • Chili DC + GE BW 10 kwietnia 2018
    @

    Tam tadadam!
    Widzicie Dziewczynki mój podpis? 🙂 Witam na pokładzie po dokonaniu autoryzacji 🙂
    Jednak miałam nosa 🙂 Ale co do typu kolorystycznego to do tej pory nie wstałam z podłogi… NIGDY nie brałam tego typu pod uwagę.
    Czekam na rozbudowaną formę analizy od Grety bo nijak nie wiem jak ktoś kto nie ma Energetycznego ma ograć kolory BW ..:)

    • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE/TS 10 kwietnia 2018

      Witaj i gratuluję zarówno Gwiezdnego, jak i typu kolorystycznego <3
      Hah, znam to uczucie, miałam to otrzymaniu werdyktu o typie bazowym 🙂
      Bright Winter to jeden z moich ulubieńców, uwielbiam mocne i soczyste kolory. 🙂 Ale patrząc na Twoje zdjęcie i to, jak świetnie wyglądasz w mocnej szmince, to jednak trzeba przyznać, że coś jest na rzeczy 🙂

      Ale też BW może wziąć się z Francuskiego, jak i Słonecznego 🙂

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 10 kwietnia 2018

      He he spoko z typem kolorystycznym, rzeczywiście 😀 a co masz z etherali w bazie? 🙂

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 10 kwietnia 2018

      O, cześć Papryczko, jednak jesteś DC, ale fajnie 🙂 Właśnie, gdyby nie obawa, że okażę się BS lub BW to i ja miałabym analizę kolorystyczną za sobą 😉 Lubię kontrastowe kolory – na innych 😛

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 11 kwietnia 2018

      O, witaj, jednak miałaś nosa :D.
      Ja się tam cieszę, że kolejna Czysta Zima się pojawiła :).
      Spoko, ja też nie mam EE, a jakoś ogarniam ten typ
      kolorystyczny. Ciesz się z tego GE, bo zimą ciężko
      o kolory dla Czystej Zimy, a dzięki niemu możesz
      pożyczać barwy dla Głębokiej Zimy, o nie jest dużo
      łatwiej w sezonie jesień-zima :). Masz jakieś E
      z bazy też? Bo jeśli byś posiadała Francuski, to w ogóle
      super, kolory dla Czystej Zimy, sezon wiosna-lato
      byś ogarnęła :D.

    • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 12 kwietnia 2018

      Super, bardzo się cieszę, że mamy kolejną DC! I myślę, że Francuskiego masz i pewnie Iskrzącego?

    • Arwena (DC+IE+FE+GE/TSp) 16 kwietnia 2018

      Chilli, super, że jesteś wśród nas. Jestem ciekawa Twoich zdjęć, bo chyba mamy dużo wspólnego. Greta mówi, że dla niej jestem DC z IE i GE w twarzy, które najlepiej wygląda w wydaniu FE, dlatego to FE dopisuję sobie do konstelacji wysoko.
      Co do typu kolorystycznego, to jakoś zupełnie nie mam poczucia że typ BW to typ „królewny Snieżki”. Takim typem są TW, natomiast znane mi BW oraz analizowane zarówno tu jak i w innych miejscach raczej porcelanowej cery nie mają. Zresztą Espenie któraś z dziewczyn też kiedyś zadała pytanie, czy aby na ewno jest BW a nie TW i wydaje mi się dość interesujacą hipotezą.

  • Chili DC + GE+ FE+ KarE+ SE (BW) 12 kwietnia 2018
    @

    No i mam!
    Tylko nie wiem czy pierwszy powinien być FE czy GE 🙂
    Z moich przemyśleń na szybko to tak:
    po moich fotkach w kolorystyce jesiennej widzę, że zawsze mam czerwone usta i być może to one „ratowały” te stylówki.
    Oglądałam sobie znane Królewny Śnieżki bez makijażu i faktycznie nie wszystkie mają tak porcelanowe twarze jak nasza Espenka. Do tej pory myślałam, że jest to wyznacznik kluczowy, którego oczywiście ja nie spełniam a nawet jeśli trochę w zimie to traktuję wtedy twarz delikatnymi samoopalaczami bo nie lubię swojej bladości… w przyszłym sezonie zimowym spróbuję inaczej na nią spojrzeć 😉
    Do tej pory najłatwiej przychodziły mi stylówki unikające kontrastów, bez cięć sylwetki, uwielbiam swój Gwiezdny i Karmazyn bo szafę kolorystycznie mam do nich przygotowaną, koronki lubiłam jako wstawki ZAWSZE.
    A teraz najlepsze! Tylko się nie śmiejcie z tego jak bardzo można być otępiałym umysłowo….Mam w szafie trochę rzeczy lub dodatków w kolorach BW i … myślałam, że to są ciepłe odcienie…. Co ciekawe przy nich nie czuję konieczności malowania ust.
    Wczoraj zrobiłam pierwszy eksperyment z kontrastami.
    Nie wiem czy umiem wstawiać zdjęcia.. sprawdzam:
    https://images84.fotosik.pl/1040/7037cedd412bcc62gen.jpg

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 12 kwietnia 2018

      Francuski to masz pewnie z bazy (on jest bardzo kompatybilny z DC, ciesz się nim) a gwiezdny to z dodatkowych (kolorystykę Ci na pewno rozszerza patrząc na Ciebie). Karmazyn jest fajnym rozwiązaniem, łatwo łączy się z gwiezdnym i łatwo z nim o stylizacje imprezowe – wyobrażam sobie że w czarnej, dopasowanej sukience, z wyrazistą kreską na oku i czerwonymi ustami robisz mega wrażenie, a jak sukienka nie będzie przykrótka a obcasy za wysokie to przy okazji elegancko 😉
      Zdjęcie się załadowało, masz super figurę, jakbyś dorzuciła do tego bluzkę w paski to będzie francuski jak złoto 😉
      Cięcie sylwetki w DC łatwo się robi bo nie jest ono aż tak ważne jak w niektórych innych typach, więc wystarczy że nie jesteś cała monochromatycznie, a jak jesteś to od biedy cieliste rajstopy/pasek gdzieś wystarczą. Dla większości DC nie musi być bardzo kontrastowo, wystarczy raczej że nie jest monochromatycznie, ale przy Twoim typie kolorystycznym pewnie kontrast większy jest korzystny 🙂
      Francuza zazdroszczę bardzo, od roku obserwuję jak on dziewczynom super stylizacje codzienne ułatwia 😀

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 12 kwietnia 2018

      Chili, to masz fajną gromadkę, na lato FE i SE,
      na zimę GE i KarE :D. Myślę, że kontrasty dla naszego
      typu kolorystycznego też Ci się spodobają :D.
      Iks lat temu lubiłam pastele, a potem się przerzuciłam
      na mocne kolory (w czasach, gdy były tylko cztery
      pory roku określane) i tak mi zostało :). Co do
      „porcelanowej Espenki”, to zimą nieco jaśniejszy
      od skóry mam podkład, a latem, no cóż, tylko pudru
      trochę daję, bo w czymś więcej jest mi gorąco.
      Poza tym, pełno piegów mam i je w końcu polubiłam,
      więc eksponuję. Dzisiaj pierwszy dzień na słońcu
      i już widzę pierwsze piegi.

    • Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 12 kwietnia 2018

      Chilli, normalnie tak sobie umieć trafić w swój typ, nieźle. Szacunek 😀 S
      uper stylówa i to też jest FE, bo biel i czerń na elegancko też tworzy FE. Jak pisze KasiaN , pasiasta bluzka to już totalny FE 🙂 Pięknie wyglądasz i pięknie się prezentujesz, a na dodatek ja tam widzę ten efekt Śnieżki już na tym zdjęciu 🙂

    • Maja DC+AE 12 kwietnia 2018

      Chilli ale super kolejna DC:) twój zestaw Ethereali jest chyba dość czysty jeśli chodzi o nasz typ i u Ciebie widać ta super elegancję Pani Businessswoman:) fajna masz intuicje:)

    • Chili DC + GE+ FE+ KarE+ SE (BW) 12 kwietnia 2018

      Dzięki dziewczyny za miłe przyjęcie 🙂
      Co do FE to faktycznie mam go z bazy.
      Cat, iskrzącego- nie mam. I w nawiasie, pisząc komentarz Twojego jeszcze nie było i chyba w tym samym czasie się moderowały 😉
      KasiuN, bluzkę w paski muszę nabyć , ostatnio powstrzymywałam się przed zakupami bo obawiałam się, że źle obstawiam i szafa pójdzie do wymiany 😉
      Espeno , to zima też może mieć piegi????? Wow, też mi się robią. Marynarkę którą mam na zdjęciu ,czysta biel,chciałam jakiś czas temu sprzedać 🙂 dobrze,że tego nie zrobiłam.
      Dorin! Rili? widzisz Śnieżkę ? 😀 Fajna przygoda z tą diagnozą . „Jaram się ” oddaje w pełni mój stan 😉

    • Dorin G + Świetlisty + EE + Syreni + WE 12 kwietnia 2018

      A pewnie, że widzę! Pięknie. Ja jaram się cały czas, a czemu? Bo mogę 😀

    • Aga SG/AE+KarE+GE+WE/DW 13 kwietnia 2018

      Chili, witaj! 😀 Ależ miałaś wyczucie z tym DC! Gratulacje fajowego zestawu etherealków i BW, wszystko się pięknie komponuje 🙂 Super wyglądasz w tym zestawie, bardzo elegancko 🙂 Czekam na więcej Twoich stylówek w Stylowej Szkółce.

      Ja też się jaram, bo nauczyłam się tego od Dorin <3 😀

    • Arwena (DC+IE+FE+GE/TSp) 16 kwietnia 2018

      Ja z kontrastem też się borykam. Odkrywam różne niuanse, np. to, że dobrze, jeśli buty są wyraźnie odcinają od spodni, to lepiej to wygląda, muszę mieć cięcie sylwetki na wysokosci talii, bo w jednolitych sukienkach wyglądam jak stara ciotka. Paski idealne dla mnie są albo dosc cienkie, albo nieregularnej szerokosci, na pewno nie biało-czarne. Im blizej twarzy, tym mniej kontrastu u mnie.

  • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 13 kwietnia 2018
    @

    Dziewczyny, co myślicie? http://butik.kasiazapala.com/4367-thickbox_default/akello.jpg Jest Słoneczny, tylko czy to na pewno dla DC?

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 13 kwietnia 2018

      A jak jest talia rozwiązana? Bo trochę wygląda jak luźna, tylko trzymana rękami przez modelkę. No i rękawy na pewno nie są z grupy C 😉

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 13 kwietnia 2018

      Jak się powiększy zdjęcie to widać, że ma pionowe zaszewki, i to dość konkretne, no tak to wygląda „na wieszaku” http://butik.kasiazapala.com/4364-thickbox_default/akello.jpg

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 13 kwietnia 2018

      No to nie wiem, moim zdaniem charakteru DC to ona nie ma, ale poza rękawem reszta ok. O ile nie będzie przykrótka. Wydaje mi się że jak Ci się tak bardzo podoba to optymalnie byłoby przymierzyć, cyknac z trzy foty, pójść do domu i oglądnąć sobie zdjęcia tydzień później. No ale to pewnie zakupy przez internet itd i okoliczności nie będą temu sprzyjać. Ja stosuję zasadę że jak dwa tygodnie później wciąż chce coś kupić to kupuje i zwykle się to u mnie sprawdza.
      Generalnie: moim zdaniem to nie jest sukienka DC, niemniej być może dla niektórych DC ujdzie 😉

    • Chili DC + GE+ FE+ KarE+ SE (BW) 14 kwietnia 2018

      Słoneczny tu jak złoto, na pierwszym planie. Rękawy faktycznie mało zgodne z naszymi wytycznymi.
      Wg mnie kluczowy będzie materiał, bo jeśli nie jest podfruwajką a czymś sztywniejszym jak widać na zdjęciu z ubraną modelką, to nie zaszkodzi, a ma fajną formę!!
      Tylko, że tu konieczne mierzenie aby zobaczyć na żywo te rękawy. Ja bym brała i sprawdzała!!!
      Ps zrób foto jakbyś mierzyła 😀

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 14 kwietnia 2018

      Dzięki dziewczyny za wypowiedzi. KasiuN, aż tak mi się ta sukienka nie podoba, to dalej nie jest to, o czym myślę, za mało ma tych kantów i architektonicznych „rusztowań” 😉 Rękawy faktycznie ma jakieś bardziej Naturalowe, więc może jakaś N z SE się zdecyduje? Chili, oglądałam ją na stronie Kasi Zapały, podoba mi się większość jej projektów, ale co do zakupów to zrobiłam się po analizie okropnie wybredna, czym doprowadzam panie ekspedientki do nerwicy ( ale nie, że taka wredna jestem 😉 ). Wczoraj na przykład weszłam do sklepu ot tak sobie, bez konkretnego planu, wzięłam do przymierzalni 8 kiecek i ten tego…wyszłam bez żadnej 😀 Pomimo celowania w fasony typowo DC – owe nic mi nie pasowało, a to koronka ( w dodatku za wiotka ), a to nie taki odcień różowego ( znowu rejony KryE ), a to znowu za duży zwrot ku SD, tu znów KE którego nie mam za grosz. Jedyna, którą ostatecznie mogłabym nabyć była za bardzo Iskrząca. Ale tego E też nie mam, więc się zaparłam i poszła z powrotem na wieszak 😀 I te wszystkie sukienki naprawdę miały nasze fasony – talia na miejscu, dopasowanie, dekolt albo w V, łódka lub nieduży półokrągły, etui, no ale ponieważ założyłam sobie, że kupuję tylko dobre fasony i tylko pod któryś z moich E jednocześnie, to do tej pory nie mam tego, co bym chciała 🙁 Wiem, że dużo rzeczy tu wklejam, ale słowo daję, nie nabyłam żadnej, za dużo wątpliwości 🙂

    • Bookini (D/KE) 15 kwietnia 2018

      A to nie jest sukienka, którą prezentowała tutaj Cass? Wydaje się bardzo podobna.

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 15 kwietnia 2018

      Na pewno nie ta sama 🙂 Tamtą mam bardzo dobrze w pamięci, była ze wzorem i miała syrenie rękawy.

    • Ania DC (WE+SE+KE+FE+IE) 16 kwietnia 2018

      Eloise, a gdzie tych 8 sukienek DC przymierzałaś, bo może ja bym coś sobie dobrała? 🙂

    • Eloise (DC+SE+AE+ME+KrE+RE+EE+SyE+WE) 16 kwietnia 2018

      Aniu, przymierzałam kiecki u siebie w mieście, to nie jest żaden sieciówkowy sklep. Głupio mi było strasznie, że tak wybrzydzam, bo miła pani właścicielka szukała mi ich po wszystkich wieszakach z zapleczem włącznie 😉 Zdjęcia zrobione w przymierzalni pokasowałam, bobym może coś wrzuciła, ale doszłam do wniosku, że skoro sukienki niekoniecznie są DC to nie ma co spamować.

  • Arwena (DC+IE+FE+GE/TSp) 16 kwietnia 2018
    @

    Wg mnie to sukienka dla N lub FN. Mnie by okropnie powiększała. Zauważyłam, ze u mnie nie przejdzie zbyt szeroki rękawek nawet w zwykłych koszulkach typu t-shirt z odpowiednim dekoltem.Kolor tej sukni pewnie słoneczny, ale krój zupełnie nie dla DC wg mnie.
    He, he, ja już nie korzystam z pomocy pań w sklepach, bo mi ich szkoda. Nie jestem w stanie wytłumaczyć, czego szukam, jeśli musi mieć koniecznie spełnione kryteria a+B+C+d+E. W ostatni weekend szukałam bluzki, bo poza bawełnianymi koszulkami nie posiadam żadnej. Przeszłam się po największej Galerii w Gdańsku i nie znalazłam nic. Znajomość kibbotypu, typu kolorystycznego i ethereali baaaardzo przyspiesza (i uniemożliwia) zakupy 🙂

  • Aileen DC (FE+SE+KarE) +WE+BA | TS 3 maja 2018
    @

    Melduje się kolejna DC! Czytając wiadomość o typie bazowym i WE, zapiszczałam z radości jak pięciolatka 🙂 Teraz tylko to wszystko ogarnąć… 😀

    • Iskra (DC+ŚW, WE, IE/TSu) 3 maja 2018

      Cześć Aileen! Aż Ci zazdroszczę tego momentu – fantastycznie jest otrzymać werdykt :). Ja też się tak cieszyłam. Zrobisz porządki w szafie teraz?

    • KasiaN DC (AE+KarE) WE SS 3 maja 2018

      Hej, witaj 🙂 masz dość klasyczne zestawienie w bazie więc nie powinno być bardzo trudno 😉 a jak dorzuciła ten wietrzny i baśniowy to masz spore urozmaicenie na lekkie odbijanie w bok w niektórych sferach – byle pewnie nie za bardzo 😉

    • Aileen DC (FE+SE+KarE) +WE+BE | TS 3 maja 2018

      Iskro, o tak – mam w planach gruntowne przewietrzenie szafy. Ale stopniowe – najpierw będę kombinować z tym, co mam, ale leży nieużywane z różnych względów.

      KasiuN – mam nadzieję, że nie będzie trudno, bo ciągnie mnie w zdiagnozowanym kierunku 🙂 Z tym że Greta sugerowała mi, żeby skupić się głównie na Wietrznym i w stylu, i w kolorach, więc to WE planuję traktować jako główny wskaźnik, a zestawienie z bazy będzie na kolejnym miejscu.

      W ogóle Was obie zamierzam podglądać w poszukiwaniu wietrznych inspiracji 😀

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 3 maja 2018

      O, witamy nową Elegantkę!
      Cieszę się, że diagnoza tak pasuje :).

    • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE/TS 4 maja 2018

      Witaj, Aileen 🙂 Masz piękne Ethereale i typ bazowy, możesz szaleć w pracy i poza nią 🙂 Avek też wymiata, widać pazur, a Wietrzny wzmocniony Karmazynem i Baśniowym pomoże Ci pozwolić na świetne stylówki.
      Widzę również, że jesteś też True Summer. Wobec tego jestem ciekawa Twoich rozwiązań kolorystycznych 🙂

    • Jntn / SD 4 maja 2018

      Witam nową Panią DC 🙂 Ja też się cieszę z Twojego typu i w sumie bardzo spójnych E, gratulacje! 😀

    • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 4 maja 2018

      Cześć, Aileen! Fajnie, że jest kolejna DC! Mamy wspólne Eteralki. Poza tym jest coś takiego w twarzach dziewczyn DC, że jesteśmy do siebie jakoś tak podobne. 🙂

    • Aileen DC (FE+SE+KarE) +WE+BaE | TS 5 maja 2018

      Dziękuję za ciepłe przyjęcie 🙂

      Avarati – w kolorach rewolucji u mnie nie będzie: głównie szarości, granaty, niebieskości plus trochę bieli i trochę czerni – na szczęście Greta stwierdziła, że uniosę czerń, bo cóż to by było za życie z szafą bez czerni? 😉

      Cat, masz rację! Patrzę na avatary DC i faktycznie jest wspólny rys w rysach. Ale nijak nie potrafię go opisać…

    • Eloise (DC+ME+RE/DA) 5 maja 2018

      Cześć Aileen, miło, że jesteś 🙂 Rzeczywiście masz pełen komplet E z naszej bazy, to na pewno ułatwi Ci Kibbo- Gretowe życie. Przy Tobie to już w ogóle czuję się, jakbym uciekła z jakiejś innej bajki 😀

  • Astrid (DC, FE, SE, KarE +SyE) 25 sierpnia 2018
    @

    Zainspirowana Waszą dyskusją o wzorach próbowałam dzisiaj przejrzeć znane osoby, które podejrzewam o bycie DC, ale niestety nikogo z podobnym układem do mojego nie znalazłam. Mam jednak chyba nową kandydatkę na DC (z iskrzącym?) – Taylor Schilling. Pewna jednak nie jestem, choć w jej rysach twarzy (bez makijaży i po trzydziestce) dopatruję się lekkiego podobieństwa do mojej twarzy (a że Etherealowo jesteśmy raczej rozbieżne, stąd trop na DC), może jednak to wcale nie DC, ale C z silniejszym słonecznym?
    Jeśli by się okazało, że to jakiś Natural, to chyba przez tydzień będę chodzić w worku pokutnym 😉

    https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjE0ODIxNTczOF5BMl5BanBnXkFtZTcwMjE4Njg2Nw@@._V1_.jpg
    https://i.pinimg.com/originals/2f/b0/79/2fb079d7a202e96f0f8d7c0c637d93f2.jpg
    https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/06/06/article-2650763-1E85208F00000578-983_634x908.jpg
    Sprawia drażenie delikatnej, ale nie jest wcale nieduża:
    https://media.gettyimages.com/photos/actresses-uzo-aduba-taylor-schilling-laverne-cox-and-selenis-leyva-picture-id483679024
    Gdy przybierze na wadze, mam jednak wrażenie, że jest nadal proporcjonalnie, chyba że stroje maskują cięższy dół:
    https://i.imgur.com/d4JAfWb.jpg
    W dodatku w mocno softowym wydaniu wygląda całkiem inaczej, ale chyba wcale nie jest źle więc może jednak nie DC?
    https://www.xdressy.com/uploads/article/2018/07/Taylor-Schilling-white-sleeveless-dress-Emmy-2013.jpg
    Kierunek na natural mom zdaniem jej nie służy: https://www.imdb.com/title/tt2234032/mediaviewer/rm1518918400

    Tak na marginesie, oglądając znane DC doszłam jednak do wniosku, że znów głoszę się do Grety z prośba o uzupełnienie diagnozy o wytyczne (w szczególności – włosy, makijaż), bo to aż nie do pomyślenia, jak dużą zmianę w naszym typie wprowadza dodatkowe ogarnięcie się. Ja mimo własnych prób nadal czuję się ciągle myszkowato, a może dałoby się inaczej 🙂

    • Astrid (DC, FE, SE, KarE +SyE) 25 sierpnia 2018

      Greto, bardzo serdecznie dziękuję! Ale się ciesze, że trafiłam z typem 🙂 Oprócz Iskrzącego wydawało mi się też, że widzę Kryształowy, ale ze Świetlistym bym nie odgadła! Teraz łatwiej mi zrozumieć dlaczego niektóre rozwiązania teoretycznie nie najgorsze dla DC tę aktorkę jakoś przytłaczają. Jeszcze raz dziękuję!

  • Cat Ballou DC SSu 1 września 2018
    @

    Dziewczyny DC, w jakich fryzurach wyglądacie najlepiej? Jaka długość jest dla Was najkorzystniejsza?

    • Arwena DC(FE)+IE+GE/TSp 1 września 2018

      Oczywiście longbob do ramion lub ciut za bez grzywki. Podkreśla mi FE. Lekkie fale robią mi GE. Nie zwiazuje i nie spinam, bo mam małą głowę.

    • Aileen DC (FE+SE+KarE) +WE+BaE | TS 1 września 2018

      Proste rozpuszczone włosy o długości od „za ramiona” do „do połowy pleców”. Sprawka mojego ulubionego WE 🙂 I żadnych grzywek – z grzywką wyglądam fuj i ble 😉

      Długie do pasa skracały mi sylwetkę (ale mam niewiele ponad 1,6 m), a bob i longbob (w połączeniu z kilkoma nadmiarowymi kilogramami) robiły mi z twarzy księżyc w pełni, a z sylwetki bałwanka: okrągła głowa, okrągły brzuch, okrągła pupa.

    • Iskra DC + ŚW, WE/TS 3 września 2018

      U mnie również longbob. Dobrze wygladają też różne wysokie spięcia. Moja ulubiona fryzura ostatnimi czasy to koczek na czubku głowy – zbiera masę komplementów. Podejrzewam, że to mój IE.

  • Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 1 września 2018
    @
    • Espena /C (SłowE+RE)+BaE+IE+GE+KarE/ 1 września 2018

      Ale ładne! Nosiłabym jedne i drugie, nie wiem,
      kojarzą się klasycznie. Podobne do pierwszych,
      tylko zielone dostałam od cioci. I są pomimo obcasów
      wygodne. A te drugie też ładne i wydają się wygodne.

    • Arwena DC(FE)+IE+GE/TSp 1 września 2018

      Te pierwsze nie, te drugie ok dla DC

  • Annabel ( DC/ SyE, WE, FE/ TSu) 5 września 2018
    @

    Aileen, ja też mam dość małą głowę, ale nie przeszkadza mi to, wręcz lubię mieć mniej włosów wokół twarzy, lubię ją odsłaniać i z tego też powodu też zwykle nie mam grzywki. Zwykle, bo z racji tego, że włosy mam dość sztywne i grube, czasem je stopniuję i mam coś w rodzaju półgrzywki na bok- takie trochę krótsze włosy z przodu dające złożyć się ledwo za uszy.
    Noszę 2 fryzury w roku, na zmianę, tę stopniowaną i boba z dłuższymi przodami ( co zalecała Greta). Obie fryzury robię zawsze bardzo krótkie, do linii uszu, potem sobie rosną do ramion. Obecnie mam boba, ale ze względu na masywność włosów już robi się taki jakby przyciężkawy.
    Jednak moją ulubioną fryzurą, w której czuję się chyba najlepiej jest coś takiego:
    https://looks.tn/wp-content/uploads/2017/08/look-hairstyle-short-hair-lea-seydoux-by-eric-guillemain-www-nowness-com.jpg

    Niestety miałam ją chyba tylko ze 2 razy, bo włosy rosną mi bardzo szybko i po miesiącu kształt jest już zupełnie inny ( wizyty u fryzjera są dla mnie zawsze zbyt stresujące:)).
    Iskro- jak miałam długie włosy też lubiłam nosić taki kok na czubku głowy i też, poza fryzurą z linku, zbierał komplementy. W tym czasie miałam włosy do pasa i robiłam też syreni warkocz na boku i spinałam na końcu taką masywną ( chyba też syrenią) metalową klamrą z niebieskimi mieniącymi się oczkami. 🙂

    Przepraszam, ale komentarz miał być pod wypowiedzią Iskry o włosach.

    • Aileen DC (FE+SE+KarE) +WE+BaE | TS 5 września 2018

      A ja mam dużą głowę, kapelusze czy nierozciągliwe czapki na stoiskach damskich często są na mnie za małe – włożę na wcisk, ale do użytkowania na co dzień takie przyciasne coś się przecież nie nadaje. Więc kaszkietów szukam na działach męskich 😉

  • Witajcie – trafiłam tutaj szukając informacji o typach urody i w końcu odważyłam się zadać pytanie. 🙂 Czy wytyczne odnośnie wzrostu przy konkretnych typach należy traktować bardzo sztywno? Z testu wychodzi mi DC ale mam tylko 160 cm wzrostu. Tyję w gruszkę, mam zawsze szczupłe, wyrzeźbione ramiona, kości policzkowe i żebra, wydatny nos. Fatalnie wyglądam w rozkloszowanych spódnicach, nieźle w dopasowanych ubraniach. Mam porównanie do szwagierki, która jest Gamine i chociaż jest ode mnie tylko 5 cm niższa to wyglądamy jak ogień i woda. Najlepiej mi w prostych włosach. Usłyszałam kiedyś, że mam klasyczną urodę i przypominam Magdalenę Cielecką. Szczerze mówiąc nic poza DC mi tu nie pasuje ale wzrost mi się nie zgadza…

    • Atirien (SC, KryE+FE+KE) 8 września 2018

      Tutaj tylko Greta może rozwiać Twoje wątpliwości. I wszystko w układance wskoczy na swoje miejsce. <3

    • Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 8 września 2018

      Cześć Marto 🙂 Co do testu, to nie jest on zbyt obiektywny, tak jak my sami w stosunku do siebie nie jesteśmy obiektywni. Dlatego dobrze jest robić go wspólnie z jakąś życzliwą duszą. Myślałaś o FG? Wbrew pozorom na pierwszy rzut oka te dwa typy mogą być podobne, wytyczne też w kilku punktach się zbiegają. Oczywiście możesz okazać się również niższym N ( po avku widzę, że nieźle Ci w kracie ), ale ja też serdecznie doradzam kontakt z Gretą 🙂 P. S. Magdalena Cielecka nie ma klasycznej urody 😀

    • Macie rację, zrobię sobie chyba w takim razie prezent na urodziny! 🙂 Dziękuję za podpowiedzi. 🙂

  • Cat Ballou DC SSu 9 września 2018
    @

    Czy Anna Kalczyńska (dziennikarka) jest DC?

    • Może być faktycznie DC, ewentualnie delikatne N. Służy jej yang, stylizacje DC, ale jej ramiona są dość naturalowe i pasują jej również luźniejsze stylizacje.

    • Wg mnie DC z energetycznym, słonecznym i może księżycowym. Ciekawe jak bardzo się mylę:)

    • Kenna SN (SyE, BE, SłowE) + FE | LSm 12 września 2018

      Pani wygląda zagadkowo, ogółem BMI niskie, ale biust spory. Jeśli wykluczyc zabiegi z zakresu medycyny estetycznej, to bardzo prawdopodobne wydaje się SD. Jej rysy twarzy przywodza mi na myśl Ume Thurman.

  • Arwena (DC+IE+FE+GE/TSp) 9 września 2018
    @

    A dla mnie za dużo yangu jak na DC. Może sam D?
    Te naturalowe ramiona to jakie? Bo w porownaniu ze mną to jej ramiona są dość drobne 🙂

  • Odpowiedz na „Magda DC (WE + SE + KryE + KsE)Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *