TYP URODY
DRAMATIC CLASSIC

telefon 1234567890

Typ urody Dramatic Classic – Miss Elegancji

DRAMATIC_CLASSIC_21

 

Typ urody Dramatic Classic - Miss Elegancji

Kształt sylwetki, rysy twarzy, garderoba.

Urodę kobiety typu Dramatic Classic charakteryzuje symetria wyrażająca się zarówno w rysach twarzy jak i w budowie ciała. Jest co cecha główna wszystkich trzech typów klasycznych. W czystym typie Classic mamy idealną równowagę między żeńskim pierwiastkiem Yin a męskim Yang. Dramatic Classic, jak sama nazwa wskazuje, jest typem w którym wyraźnie rysują się atrybuty urody dramatycznej. Męski pierwiastek Yang bierze górę, przez co uroda kobiety Dramatic Classic staje się nieco kanciasta i ostrzejsza. W efekcie rysy twarzy nabierają ciekawszego i bardziej zdecydowanego charakteru. Zanika chłodna sterylność właściwa czystemu typowi Classic. Za sprawą ognistego pierwiastka Yang, pojawia się wyrazisty, śmiały wizerunek wymagający stosownej, eleganckiej oprawy.

Ikoną stylu przypisanego Dramatic Classic była Jacqueline Onassis. Jej oficjalny image urósł do rangi symbolu, stając się wyznacznikiem ówczesnej, klasycznej elegancji. Dziś estetyka, którą stosowała pani Onassis zaczyna powoli przybierać status stylu retro. W XXI wieku kobiety typu Dramatic Classic oczekują nieco innego spojrzenia na pojęcie elegancji. Dlatego też warto przyjrzeć się stylowi nieco młodszych reprezentantek omawianego typu. W obrębie jednego typu fizjonomicznego znajdziemy kobiety o nieco różnych twarzach i o skrajnie różnej kolorystyce. Aby zweryfikować swoje poglądy najlepiej przyjrzeć się  stylizacjom kilku znanych kobiet typu Dramatic Classic. Kolejno wg wieku będą to: Julianne Moore, Demi Moore, Courteney Cox, Diane Kruger oraz dziewczyna z tatuażem czyli Noomi Rapace.

Pierwsze zestawienie przedstawia style często preferowane przez wyżej wymienione panie. Drugie to kreacje właściwe dla ich typu urody. Co ciekawe, właściwe przykłady były dość trudne do znalezienia. Każda z tych pięciu aktorek bardzo rzadko nosi rzeczy które podkreślają jej urodę i w których rzeczywiście mogłaby zasłużyć na tytuł Miss Elegancji.

 

DRAMATIC_CLASSIC_garderoba_porównanie_02

DRAMATIC_CLASSIC_garderoba_porównanie_01


DRAMATIC CLASSIC – SYLWETKA – CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:

DRAMATIC_CLASSIC_sylwetka

  • Wzrost – od ok. 164cm do ok. 174cm
  • Długie linie pionowe
  • Typ sylwetki – najczęściej gruszka (tkanka tłuszczowa odkłada się na biodrach i udach)
  • Ramiona – lekko spadziste lub kwadratowe
  • Ręce i nogi – proporcjonalne lub nieco dłuższe w stosunku do tułowia, lekko muskularne
  • Dłonie i stopy – umiarkowanej wielkości, lekko kwadratowe
  • Biust – średni, proporcjonalny
  • Talia – proporcjonalna, zaznaczona
  • Biodra – proporcjonalne do ramion, przy wyższym BMI szersze niż ramiona
  • Przedramiona – proporcjonalne, czasem lekko muskularne

DRAMATIC CLASSIC – TWARZ – CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:

DRAMATIC_CLASSIC_twarze

  • Szczęka – lekko lub bardziej ostra, często kwadratowa, możliwa lekko wystająca broda (Julianne Moore)
  • Nos – dość proporcjonalny, prosty, niekiedy ostrzej zarysowany
  • Kości policzkowe – dość wyraziste
  • Oczy – symetryczne, średni rozstaw, średniej wielkości
  • Usta – równomierny kształt, średnia wielkość, proporcjonalne
  • Policzki – szczupłe, napięte

DRAMATIC_CLASSIC_porównanie_twarze_01


DRAMATIC CLASSIC – FRYZURA, MAKIJAŻ:

Fryzura powinna być dość elegancka i określona. Jeżeli włosy są faliste powinny być wygładzone (nie koniecznie wyprostowane) i w miarę precyzyjnie ułożone. Niesforne fale oraz romantyczne uczesania, w których lubuje się Diane Kruger, zaburzają harmonię rysów twarzy. Korzystniejsze są klasyczne, gładkie upięcia. Przy krótszych włosach doskonale sprawdzi się równy bob z przedziałkiem na środku lub z boku (asymetria może być wykorzystywana przy kreowaniu wizerunku Dramatic Classic). Jeżeli włosy są faliste, bob powinien mieć raczej charakter eleganckiej fryzury niż artystycznego nieładu. Należy unikać zbyt krótkich fryzur, ostrych męskich cięć oraz symetrycznych prostych grzywek. Twarz kobiety Dramatic Classic zdecydowanie najlepiej prezentuje się bez grzywki. A fryzurą numer jeden jest jak najbardziej gładkie uczesanie.

Poniżej zdjęcie przedstawiające rewelacyjną metamorfozę Noomi Rapace. Długie, nieokreślone fale zamieniła na gładkiego boba z przedziałkiem na środku. Zmiana koloru na blond (Noomi jest Zimą) wprowadziła mocny kontrast, podkreślając dramatyczny aspekt urody. Przy okazji – przykład właściwego oraz niewłaściwego makijażu Dramatic Classic.

Dramatic_Classic_makeup_04

Niestety jest to jedyna udana blond stylizacja Noomi. Jej pozostałe metamorfozy na których jest blondynką, wywołują spory niesmak. Tu o sukcesie zadecydował fantastyczny makijaż oraz gładkie, dramatyczne uczesanie. Jednak kilka udanych zdjęć nie świadczy o tym, że Noomi zawsze będzie korzystnie wyglądała w blondzie.

 

Makijaż Dramatic Classic jak na Miss Elegancji przystało, powinien być wyważony, dość klasyczny, matowy. W makijażu oczu najlepiej sprawdzą się barwy neutralne, a najlepszym rodzajem makijażu będzie smoky eyes. Korzystne jest wyraźne zaakcentowanie kości policzkowych. Na przykładzie makijażu Noomi, widzimy że przy mocnym podkreśleniu oczu oraz kości policzkowych usta mogą być nieco bledsze. Ale nigdy nie powinny być zbyt blade czy cieliste. Optymalnym rozwiązaniem u wszystkich typów klasycznych jest zsynchronizowanie nasycenia makijażu oczu i ust. W makijażu Dramatic Classic, podobnie jak w czystym Classic, bardzo ważną rolę odgrywa czerwona szminka. Klasyczne typy urody rewelacyjnie prezentują się w czerwieni.

Niewskazane są usta perłowe lub pokryte błyszczykiem. Podobnie jak niewskazany jest kolorowy makijaż oczu.

Dramatic_Classic_makeup_01

Dramatic_Classic_makeup_02

 

Na koniec Noomi Rapace w mocnym, teatralnym makijażu, który zupełnie nie podkreśla urody aktorki. Przesadzone kontrasty oraz zbyt słabo zaznaczone kości policzkowe sprawiły, że twarz Noomi stała się płaska i odarta z kobiecości. Pierwsze zdjęcie przedstawia korzystny wyważony makijaż oraz nowoczesnego, eleganckiego boba ułożonego z falowanych włosów. Fryzura ta jest współczesną alternatywą eleganckiego uczesania Jacqueline Onassis. Wszak nie każda kobieta typu Dramatic Classic ma z natury proste włosy.

Dramatic_Classic_makeup_03


DRAMATIC CLASSIC – GARDEROBA, BIŻUTERIA:

Styl Dramatic Classic opiera się na prostych lub ukośnych liniach. Detale są geometryczne i eleganckie. Sylwetka jest wyraźnie zarysowana, czemu służą dopasowane fasony. Kobiety o tym typie urody bardzo korzystnie prezentują się w długości mini.

 

WSKAZANE SĄ:
  • dopasowane fasony
  • zdefiniowana talia
  • zdefiniowana linia ramion (np. pagony)
  • dwurzędowe zapięcia
  • długość przed kolano, w kolano lub za kolano
  • długość maxi tylko w sukniach wieczorowych
  • spodnie o wąskich, dopasowanych nogawkach (nie obcisłe)
  • dekolty v
  • nieduże półokrągłe dekolty
  • golfy blisko szyi
  • klasyczne kołnierzyki
  • silne pionowe i ukośne linie
  • kontrastowe akcenty
  • kontrastowe szczegóły
  • geometryczne kształty
  • asymetria
  • lamówki
  • paski
  • zygzaki
  • jodełka
  • geometryczne desenie
  • geometryczne kwiaty o ostrych krawędziach
  • ramoneski ze stójką
  • dodatki o zdefiniowanym kształcie, prostokątne lub lekko zaokrąglone
  • biżuteria prosta, geometryczna (prostokąty, kwadraty) lub lekko zaokrąglona
  • kolczyki na sztyftach blisko ucha lub klipsy

 

UNIKAĆ NALEŻY:
  • ubrań w stylu Oversize
  • stylu retro
  • stylu Boho
  • stylu romantycznego
  • stylu dziewczęcego
  • lejących dekoltów
  • lejących golfów
  • nieokreślonych kształtów
  • prostych i symetrycznych szczegółów bez ostrych krawędzi (np. kieszeni na wysokości biustu)
  • zbyt szerokich rękawów
  • spodni szerokich w udach
  • obniżonej talii
  • podwyższonej talii
  • rozkloszowanych spódnic i sukienek
  • fasonów trapezowych
  • falban
  • kokard
  • koronek
  • groszków
  • kwiatów
  • drobnych deseni
  • akwareli
  • szyfonów
  • lekkich tkanin
  • torebek o niezdefiniowanym kształcie (np. worków)
  • butów z okrągłymi noskami
  • drobnej, delikatnej biżuterii
  • wiszących kolczyków

 

 

Prezentowane przykłady garderoby są wybrane spośród rzeczy aktualnie modnych.

Dramatic_Classic_graderoba_NEW_01

Dramatic_Classic_graderoba_NEW_02

 

Dramatic_Classic_graderoba_07

Dramatic_Classic_graderoba_03

Dramatic_Classic_graderoba_02

Dramatic_Classic_graderoba_01

 

Dramatic_Classic_graderoba_06 Dramatic_Classic_graderoba_10

Dramatic_Classic_graderoba_05

Dramatic_Classic_graderoba_09

Dramatic_Classic_graderoba_04

DRAMATIC_CLASSIC_biżuteria

 

ZNANE KOBIETY O TYPIE URODY DRAMATIC CLASSIC:

Jacqueline Onassis, Polly Bergen, Suzanne Pleshette, Linda Gray, Jane Wyman, Maria Shriver, Tracy Scoggins, Katherine Ross, Gena Rowlands, Phylicia Rashad, Felicity Huffman, Kristin Scott, Anica Dobra, Diane Keaton, Carole Bouquet, Sela Ward, Elizabeth McGovern, Julianne Moore, Demi Moore, Courteney Cox, Diane Kruger, Noomi Rapace, Olivia Wilde, Helena Christensen, Cara Delevingne, Joanna Brodzik, Katarzyna Herman, Krystyna Janda, Kate Walsh, Magdalena Różczka, Maja Ostaszewska, Ada Fijał, Michelle Dockery, Anne Hathaway, Lucy Lawless, Rebecca Hall, Agata Kornhauser-Duda, Rose Leslie, Gwyneth Paltrow, Patricia Clarkson, Sophie Ellis Bextor, Marcia Cross, January Jones, Joanna Pacuła, Isabella Rossellini

Komentarze do wpisu “Typ urody Dramatic Classic – Miss Elegancji”

    • Iskra (DC+ŚE+WE+IE+KarE) 25 Lipiec 2017

      Oj faktycznie nienajlepiej to wygląda. Akurat styl SG to jest jedyny, który mnie nigdy nie kusił – grzeszyłam na wielu polach ale jakoś zawsze czułam, że taki styl jest zupełnie nie dla mnie.

  • Iskra (DC+ŚE+WE+IE+KarE) 25 Lipiec 2017

    Zrobiłam ostatnio przegląd swojej garderoby – przyznając przed sobą szczerze co się nadaje a co jednak nie. Naszła mnie refleksja, że ogromne znaczenie ma u mnie rodzaj materiału (wiem, to nic odkrywczego). Czasem bluzka ma dobry krój i kolor ale jeśli jest zrobiona z cienkiej, lejącej dzianiny to nie ma szans żebym dobrze w niej wyglądała. Będę uważać na wiskozę bo ona często jest taka lejąca właście. Za to już bawełniane bluzki są ok. Mam jedną bluzkę z dość grubej tkaniny bawełnianej i w takiej wyglądam najlepiej bo ma pewną sztywność, nie spływa po ramionach.
    To samo widzę nawet w swetrach – mam jeden sweter z cienkiej wiskozy i wyglądam w nim znacznie gorzej niż w bawełnianym czy wełnianym.

    • KasiaN DC SS AE, KarE, WE 26 Lipiec 2017

      Iskro tez napiszę ze mam teraz problem z tkaninami i temperaturą. Bo tak jak piszesz w wiotkich, jak wiskoza, jest zle. W lnie też nie najlepiej. I o ile bluzki z cienkiej bawełny przylegające wyglądają całkiem spoko (jak zawsze) o tyle spodnie z takiej samej bawełny już sprawiają niesamowicie niechlujne wrażenie. No i w czym chodzić? Oczywiście można w spódnicy czy krótkich spodenkach, ale czasem (zwykle) chce długie spodnie. W jeansach umieram z gorąca. Macie jakiś patent na letnie spodnie? Podejrzewam że coś muszę odpuścić i nie wiem co najkorzystniej. Fason (luźniejszy)? Materiał? Jakiś jeszcze inny pomysł?

    • Moderator - lothlorien 26 Lipiec 2017

      Myślę, że fasony to ostatnie co można odpuścić :)
      Nie wiem o jakich bawełnianych spodniach piszesz. Nosiłam kiedyś bawełniane spodnie, lekko sztywne (nie piżamkowe) z dodatkiem elastanu i wyglądały bardzo do rzeczy. Na pewno nie niechlujnie, co też mi szkodzi (Soft Classic). Niektóre mają delikatnie zaprasowane kanty, tyle że pewnie nie każdy je lubi na co dzień. Zazwyczaj widuję tego typu spodnie w fasonie slim fit. Na lato sprawdzały się bardzo dobrze, nie umierałam podczas upałów, ale to jest indywidualna sprawa.

    • Iskra (DC+ŚE+WE+IE+KarE) 26 Lipiec 2017

      Ja mam spodnie z bawełnianej tkaniny i wyglądają dobrze – szare, wąskie bojówki z naszywanymi kieszeniami. Materiał się nie mnie, jest dość sztywny. Na totalny upał mam lekkie, szerokie spodnie typu ‘pumpy’. Raczej nie pasują do stylwtki DC ale za to chyba pasują do moich Etherali bo zbieram w nich komplementy (ostatnio jedyny ciuch za który jestem komplementowana) – więc grzeszę trochę ale je noszę.

      Zrozumiałam też ostatnio, że jedwab nie wygląda na mnie tak dobrze jak myślałam. Lepiej niż wiskoza ale jednak gorzej niż zwykła bawełna. Koniec z polowaniem na jedwabne bluzki w lumpeksach.

    • KasiaN DC SS AE, KarE, WE 26 Lipiec 2017

      No właśnie jak dotąd wszystkie które mierzyłam bawełniane cierpiały na jedną z dwu dolegliwości – bycie pidżamą lub dużą grubość i sztywność. Ale mierzyłam kroje idealnie proste, które nieco na podudziach powiewają. Może rzeczywiście slim fit będzie lepiej leżał nawet przy nieco cieńszej tkaninie?

    • Kasiu odnosnie letnich spodni to tez mam (mialam?) z tym dylemat, jednak cos tam mi czasem wpadnie w oko, pozwole sobie wkleic przyklad spodni ktore bym przymierzyla, moze sie przyda Tobie:
      https://yups.pl/img/product_media/14001-15000/14827_spodnie.cex0538.r98.f1.jpg (wolalabym gladkie, ale te paseczki ujda, podoba mi sie wykonzenie u gory:-) )

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 29 Lipiec 2017

      Problem spodni – oj, znam aż za dobrze. Chyba dlatego od małego wolę spódnice, sukienki, a od roku również szorty nad kolano. Spodnie to dla mnie zło konieczne, chociaż w idealnie dobranych wyglądam bardzo dobrze, chyba lepiej niż w spódnicach, bo biodra i talię mam lepsze niż łydki :)
      Na zimę mam idealne spodnie ze sztywnego materiału, bardzo dopasowane u góry (ale nie elastyczno-obcisle), a a od kolana minimalnie odstające od nogi (ale niepwoiewajace). Niestety są czarne i do niewielu rzeczy mi pasują.
      Spodnie na lato to zawsze był horror, zwykle miałam w nich +10 kg jakikolwiek by to nie był fason. Być może nie dla mnie jasne spodnie (tak mi się kojarzą spodnie letnie), a może chodzi właśnie o tworzywo. Zdarzają się haremki, w których wyglądam dobrze, ale musza być gładkie, dopasowane od kolana do łydki i minimalnie tylko luźne w kroku. No i najlepiej ciemne.
      W takich jak zamieściłaś, Maju, ja wyglądam paskudnie, bo mi deformują talię i biodra i są za szerokie w udach i łydce.
      W tym roku kupiłam spodnie w Lidlu, takie właśnie jak opisuje Lothlorien. Są w drobny Gaminkowy rzucik, ale pasuje do mojego IE, trochę je odłożyłam, bo muszę mieć spodnie sięgajace co najmniej do miejsca, gdzie zaczyna się kostka, nie krótsze,
      a i tak musi być wtedy obcas (płaskie buty tylko do spodni mocno za kostkę).
      Z bluzkami mam tak samo, jak Ty, Iskro. Nie dla mnie jedwabie, wiskoza (tej nie lubię też przez to, ze bardziej mi się poci niż poliester) czy takie fasony w gumkę na dole.
      Generalnie, z utęsknieniem czekam na jesienne ciuchy :)

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 29 Lipiec 2017

      Ten fason, o którym myślę, to zdaje się “cygaretki”.
      Moje spodnie wyglądają podobnie do tych, tylko talię mają niżej http://images.orsay.com/media/catalog/product/cache/allstores/thumbnail/80x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/3/5/352157_98f.jpg
      A generalnie chodzi mi o taki fason dla DC:

      http://images.orsay.com/media/catalog/product/cache/allstores/image/380x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/3/5/356058_95p.jpg

    • KasiaN DC SS AE, KarE, WE 2 Sierpień 2017

      Hej, dziękuję Wam bardzo za posty ze spodniami, szczególnie za linki, bo łatwiej dostrzec co miałyście na myśli niż sobie to wyobrażać na podstawie opisu ;-) teraz taka pogoda że wskoczyłam w szorty, ale temperatura spadnie poniżej 30st C to idę na poszukiwania spodni na przyszłe lato :-)

  • No to zaczynam wątek o dobrych stronach DC.
    Być może, aby dostrzec w sobie samej pełen potencjał tego typu musiałabym stać się nieco mniej zasobna w kilogramy (da się zrobić) i bardziej symetryczna (z tym będzie trudniej). Jestem więc ciekawa, co dobrego dostrzegą w DC inne osoby.
    To, co dla mnie wydaje się szczególnie fajne, to:
    – ramiona – i linia ramion, i to, że bez dużego wysiłku można wyglądać na lekko usportowioną
    – wydaje mi się, że dosyć łatwo jest nam osiągnąć coś w rodzaju “wizerunku profesjonalisty” (przynajmniej u mnie tak to działa, a jestem z charakteru raczej jak rozmarzona Syrenka więc chyba typ bazowy musi mi tu jednak sporo pomagać) – zdarza mi się słyszeć, że wydaję się ludziom opanowana i kompetentna, nawet wtedy, gdy ani jedno, ani drugie nie jest tym, co sama wewnętrznie odczuwam ;)
    – być może na skutek tego, co powyżej, a może za sprawą moich cech indywidualnych, ale mam wrażenie, że jest mi (nam?) stosunkowo łatwo komunikować się z mężczyznami w miejscu pracy na zasadach równościowych, w czym może pomagać dodatkowy yang. Pracuję w środowisku zdominowanym przez mężczyzn i nie zdarzyło mi się jeszcze słyszeć jakiejkolwiek seksistowskiej uwagi (odpukać w niemalowane!), a z opowieści różnych koleżanek wiem, że bywa różnie. Może jednak piszę głupoty i to nie wiąże się z DC.
    – lubię w DC to, że służy mu prostota
    – wydaje mi się, że często DC mają fajne kości policzkowe
    – nie wiem, jak to dokładnie opisać, ale mam wrażenie, choć w sobie tego za bardzo nie widzę, że w DC jest jakiś rodzaj “kruchej siły” czy “delikatnej mocy”, co stanowi interesujący kontrast. Chodzi mi tutaj o to, że DC wydają mi się dosyć delikatne z wyglądu, ale zarazem jakieś takie całkiem konkretne, choć to w dużej mierze na pewno modyfikują Ethereale.
    – podoba mi się też to, że stosunkowo łatwo jest nam chyba ukryć kilka nadmiarowych kilogramów (piszę na własnym przykładzie) – gdy ważę o kilka kg za dużo, to choć sama widzę, że mocno to wpływa na moją sylwetkę, to jednak otoczenie najczęściej wcale nie jest w stanie dostrzec, a wystarczy mi się ubrać w moje ukochane ubrania naturalowe (jeszcze się ich całkiem nie pozbyłam ;) i usłyszę jeszcze, że niepokojąco schudłam (trochę sobie żartuję ;)

    • Pozytywna 2 Sierpień 2017

      Wlasciwie nie mam nic do dodania – wymienilas wszystkie cechy DC, ktore i mnie fascynuja.
      Gdybym mogla wybrac, chcialabym byc DC. Tak tez mi wyszlo z testu, ale wiem juz, ze na nim nie powinno sie bazowac. Czytam wiec grzecznie opisy poszczegolnych sylwetek i zastanawiam sie, co wzielabym z nich dla siebie. Bo zamierzam zaakceptowac swoj typ z przyleglosciami, bez wzgledu na osobiste preferencje :-) No a preferuje DC ;-)

    • W DC uwielbiam taka “przejrzystosc” w twarzy, ktore uwazam za bardzo piekne. Poza tym DC maja w sobie to cos, co wzbudza respekt, nie wiem od czego to zalezy, ale moim zdaniem jest bardzo atrakcyjne :)

    • Bookini (D/SE+KE+WE) 2 Sierpień 2017

      DC to moja wielka miłość nie do końca wygasła. Taka dojrzała miłość kiedy juź w końcu zaakceptowalam fakty, że nie będę ani kobieco miękka ani dziewczęca ani silna i wysportowana. Dla mnie obecnie idealny punkt spotkania Yin i Yang to właśnie DC. Kobiety te wyglądają atrakcyjnie i rzeczowo. Aż do momentu wyniku analizy miałam nadzieję na DC. Owszem służy Wam prostota ale i akcja, kolorowe torby, buty, paski, paseczki. Nie jest tak ascetycznie jak u D.

  • Annabel { DC/ SyE, WE, FE/ True Summer} 4 Sierpień 2017

    Melduje się na pokładzie nowa DC!
    Prawdę powiedziawszy, nie wiem, co z tym typem u siebie zrobić, obawiałam się, że nim będę… Muszę się trochę oswoić z fasonami, z Etherealami, których też nie podejrzewałam, prócz może WE ( ale jego też się obawiałam, podobnie jak DC). Przyzwyczajona byłam do bardziej softowych ubrań, ale przynajmniej mam SyE mocno wyrażony…

    • Moderator - nieogarnięta 4 Sierpień 2017

      Hej :)
      Ojej, a co Greta na to?

    • Annabel { DC/ SyE, WE, FE/ True Summer} 4 Sierpień 2017

      Greta opisała wszystko, jak to rozegrać, ale na razie jestem jak dziecko we mgle. Muszę się z tym przespać. :) Nie wiem np., co zrobię ze swoim zamiłowaniem do kwiatów, co drugie ubranie w kwiaty…

    • Nadia (C+ŚE+BE+KE+SłowE+WE+IE) 4 Sierpień 2017

      Annabel, gratuluję. Ja słabo rozróżniam typy, ale gdy spojrzałam na Twoją fotografię, to ten pierwiastek dramatic od razu zauważyłam — tak pięknie wyostrza i wysmukla :) Ja bym chciała być choć lekko dramatyczna :)

    • Bookini (D/SE+KE+WE) 4 Sierpień 2017

      Annabel, na tym zdjęciu masz w twarzy coś podobnego do Amal Clooney, widzisz to?

    • Annabel ( DC/ SyE, WE, FE/ TS) 5 Sierpień 2017

      Bookini- masz rację, podobieństwo jest bardzo duże, może przez dwa wspólne E- FE i WE, choć ona posiada dużo bogatszą kolekcję. :) Widzę zbieżność w postawach ciała i, w trochę mniejszym już stopniu- w mimice. Ja mam trochę bardziej miękką sylwetkę- przez SyE, którego u niej brak, ale i tak, mimo wszystko podobieństwo jest bardzo widoczne. Greta powiedziała, żebym fasony podbierała z FE, więc oprócz mojej mamy w tym temacie jest już kolejna osoba do obserwacji i naśladowania. Dziękuję Ci za jej wskazanie:)

    • Iskra (DC+ŚW, WE, IE, KarE/TSu) 8 Sierpień 2017

      Annabel – witaj w gronie DC! :) witaj też w klubie True Summer.

      Ja też z początku byłam przestraszona potrzebą wymiany garderoby ale okazało się, że to bardzo fajny proces. Chociaż długi – u mnie ciągnie się już od roku ale to dlatego, że ja bardzo nie lubię zakupów. Na początek to przynajmniej warto przestać ubierać te rzeczy, które absolutnie nam nie pasują i chodzić w tym co mniej-więcej pasuje do naszego typu, tak żeby oswajać się z diagnozą z pomocą własnych ubrań a potem dopiero kupować nowe. Tak przynajmniej wynika z mojego doświadczenia.

    • Annabel ( DC/ SyE, WE, FE/ TS) 8 Sierpień 2017

      Iskro, już dawno zwróciłam uwagę na Twoją delikatną urodę- jestem ciekawa, w jaki sposób działa u Ciebie Karmazynowy E ? Obawiałam się, co zrobię, jeśli okaże się, że posiadam ten pierwiastek; jednak całe szczęście go nie mam.

  • Annabel { DC/ SyE, WE, FE/ True Summer} 4 Sierpień 2017

    Nadiu- dziękuję za ciepłe słowa. :)
    Z czasem pewnie się oswoję. U mnie to pewnie bardzo silny Syreni E powoduje niechęć do wszystkiego, co ostre i kanciaste. Ale widzę, że wiele osób musi jakoś dawać sobie radę z E całkiem odbiegającymi od typu bazowego. Cieszę się jednak, że wiem już, co mam do dyspozycji :)

  • Iskra (DC+ŚE+WE+IE+KarE/TSu) 5 Sierpień 2017

    Czy kojarzycie jakąś publicznie znaną blond DC w wieku 20-30 lat? Tak żebym mogła podejrzeć styl kogoś w miarę do mnie podobnego i może uczyć się na cudzych błędach.

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 5 Sierpień 2017

      Cara Delevingne spełnia Twoje wymogi, ma też Karmazyna :) Jednak widać, że niestety styl Elegantki wybiera dość rzadko.

      Tutaj prezentuje się naprawdę rewelacyjnie :)
      http://d1wl13ohcvociy.cloudfront.net/wp-content/uploads/2015/07/article-0-1D98BFBB00000578-134_634x999.jpg

      Chociaż ostatnio niestety obcięła sobie piękne włosy :(
      Ej, to moja rówieśniczka :D

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 5 Sierpień 2017

      Iskro, jeszcze masz niezły przykład Gwyneth Paltrow jako W miarę dobrze się ubierającej DC. Chociaż ona deko starsza jest od Cary. I chyba ma Świetlisty (?)

    • Iskra (DC+ŚE+WE+IE+KarE/TSu) 6 Sierpień 2017

      Dzięki Kochne!

      Gwyneth Paltrow faktycznie ubiera się dobrze, można podpatrywać. Zazwyczaj ubrana jest w stylu SE i FE – dżinsy, obcasy, marynarka.

      A Cara Delevingne prawie nigdy nie jest ubrana zgodnie z typem ale i tak robi wrażenie dzięki uwodzicielskiej, kociej twarzy. Mi od razu wydała się podobna do Kate Moss.
      http://68.media.tumblr.com/9f3ed7901c0451b724663d227389c421/tumblr_nbaavr73HE1rqw3gho1_500.png

    • Cat Ballou DC, SSu, KryE+WE+FE+BaE 7 Sierpień 2017

      Iskro, może Diane Kruger? Ona co prawda jest starsza, ale bardziej mi Ciebie przypomina niż Cara. Diane jest delikatna tak jak Ty, ma szlachetną urodę tak ja Ty :-), natomiast Cara wydaje mi się buntowniczką i niezbyt “grzeczną” dziewczyną. :-) Myślę, że ma dużo więcej męskiego pierwiastka niż Ty, więc i może sobie pozwolić na zupełnie inny styl. Gwyneth też jest OK, ale ona jest bardzo wysoka, ile Ty masz wzrostu?

    • Iskra (DC+ŚE+WE+IE+KarE/TSu) 8 Sierpień 2017

      O, faktycznie jest między mną a Diane Kruger jakieś podobieństwo, dzięki Cat! Widzę te cechy o których piszesz – delikatność i szlachetność. Ona też chyba tak jak Cara Delevingne ma mocnego Karmazyna w twarzy bo na niektórych zdjęciach portretowych wygląda bardzo uwodzicielsko (chociaż nie tak drapieżnie jak Cara). U mnie na portretowym zdjęciu to widoczny jest raczej przede wszystkim Wietrzny lub Świetlisty, tak myślę – w każdym razie coś delikatnego.
      Co do wzrostu to one wszystkie są pewnie wyższe ode mnie – to modelki. Ja mam 167 cm.

  • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 7 Sierpień 2017

    To żeby nie było, że nie lubię swojego typu, to napiszę parę słów :-) DC lubię prawie tak samo jak SC ;-), na pewno się go uczę i przyzwyczajam, że lepiej mi w krojach bardziej dopasowanych do ciała, geometrii i sztywniejszych materiałach, chociaż latem bywają mniej komfortowe. Rzeczywiście, kiedy ubiorę się w rzeczy stricte DC, to widzę, że jestem odbierana prawie jak inna osoba (też szczuplejsza) i to jest niesamowite. Najbardziej DC – owość lubię za prostotę i w miarę łatwe zakupy, SE mnie wybawił wręcz od zbędnego kombinowania, a miałam do tego skłonności, oj miałam, co kończyło się różnie. Z nienajlepszym skutkiem. Teraz jest lepiej, chociaż jeszcze nie idealnie, ale pocieszam się, że za kilka lat będzie dobrze :-D

  • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 7 Sierpień 2017

    Długo myślałam i doszłam do wniosku, że z własnym typem mam największy problem. Po pierwsze dlatego, że samoakceptacja nigdy nie była moją mocną stroną, po drugie dlatego, że mam kłopot z rozpoznaniem przedstawicielek DC, a tym samym charakterystycznych cech wspólnych. Mogę napisać co lubię w sobie, ale nie mam do końca pewności, że to cecha DC. Zresztą, zawsze było więcej tego, czego nie lubiłam niż lubiłam – małe oczy, ostry nos, kościste szerokie ramiona, mały biust. Ale to chyba nie jest typowo DC.
    Ale miało być, co lubię. Długie nogi, wizualna smukłosc łatwa do osiągnięcia ubraniem, wzrost, możliwość wygladania elegancko nawet w bluzie i szortach – koleżanka stwierdziła, że choć szorty to dla niej był zawsze strój nieformalny i plażowy, to ja mogłabym iść w moich nawet do papieża i wyglądałaby stosownie-chyba tak działa DC-owość. . Chyba niewiele w porównaniu do tego, co mnie urzeka w innych typach, ale pewnie wiele z nas tak ma i dlatego trafiłyśmy do Grety.

    • Astrid (DC) 8 Sierpień 2017

      Arweno, gdy dowiedziałam się, że jestem DC (a nie SC ;) próbowałam zrozumieć o co chodzi i przejrzałam cały blog w poszukiwaniu wiedzy o DC, w tym wszelkie komentarze. Pamiętam z tego okresu zdjęcia ze stylizacjami Twoimi i Anki (też DC), które ostatecznie przekonały mnie, że oko i intuicja Grety przekraczają możliwości percepcyjne zwykłego człowieka i ze mnie rzeczywiście też jest DC (wszystkich moich bliskich zwodzi mój syreni Ethereal i najchętniej by mnie “uksiężniczkowili” na SC :) i że nie ma powodu do paniki, bo to całkiem fajny typ. Patrząc na Wasze zdjęcia pomyślałam sobie, że DC jest proporcjonalne, zgrabne, a zarazem w tej zgrabności jakieś takie delikatne i eleganckie. No i ta delikatność i elegancja, mam wrażenie, bierze się właśnie z tego, co czasami nam DC chyba przeszkadza, czyli np. z kościstych wyraźnych ramion (które ja m.in. właśnie przez to lubię). Myślę, że jesteśmy tak trochę na pograniczu – niby klasycznie spokojne, często tęskniące za softową miękkością (co dobrze widać w komplementach naszych pań DC dla SC), ale dzięki szczypcie Dramatic “rysowane” nieco ostrzejszą kreską na krawędziach i ta ostrość może nas w jakiś sposób chyba nawet nieco wysubtelniać i całkiem możliwe, że jakaś DC dostałaby angaż na księżniczkę – np. Aurorę z bajki Disney’a ;) Piszę to tak ogólnie, ku pokrzepieniu serc już odkrytych i odkrytych za jakiś czas DC :)

    • Iskra (DC+ŚW, WE, IE, KarE/TSu) 8 Sierpień 2017

      Ja w DC lubię:
      – smukłość
      – linię ramion (lekko szerokie, łatwe do wyrzeźbienia)
      – długie, smukłe ręce
      – regularną sylwetkę (w końcu DC jest klasycznym typem)
      – szlachetne rysy twarzy
      – poważną aurę (Myślę, że kobieta DC nieczęsto usłyszy, że jest urocza lub słodka.W DC mamy raczej do czynienia z “delikatną mocą” jak to wyżej nazwała Astrid i ludzie chyba tą moc wyczuwają.)
      – zgadzam się też z opiniami, że DC łatwo uzyskać w pracy wizerunek i opinię profesjonalistki (jak się dobrze robi to co się robi, wiadomo – kompetencje przede wszystkim). W każdym razie aura DC raczej w tym pomaga niż przeszkadza.

    • Cat Ballou DC, SSu, KryE+WE+FE+BaE 8 Sierpień 2017

      Astrid, bo DC to nie księżniczka tylko księżna :-)

    • Ja moze z troche innej beczki: kiedy patrze sobie na zdjecia starszych ode mnie DC to krzepi mnie mysl ze za kilka/nascie lat bede podobnie wygladac:-) i o swoja figure staje sie “dziwnie spokojna”:-)
      Oprocz tego zgadzam sie ze wszystkimi plusami dodatnimi bycia DC wymienionymi wyzej.

  • Maju a w jakim wieku jesteś? Ja mam poczucie, że z wiekiem wyglądam coraz lepiej, lekko zaokraglila mi się po ciążach linia bioder, w talii przybyło 4 cm, dzięki czemu sylwetka wygląda znacznie bardziej proporcjonalnie, twarz z kolei się wysmuklila i ogólnie jest dobrze (choć nie wykluczam, że to przekonanie to wpływ Kredkoterapii :-))

  • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 22 Sierpień 2017

    DC i buty sportowe. Wiem, że nie dla nas są sznurowane, ale co z takimi na rzepy, w spokojnych kolorach, bez cudów typu cekiny, hafty, aplikacje? Da się czy out?

    • KasiaN DC SS AE, KarE, WE 22 Sierpień 2017

      Dobre pytanie. Też bym chciała wiedziec. I o ile takie specjalistyczne typu do biegania to jeszcze tak nie zwracam uwagi, ale chciałabym mi c jakieś takie sportowe, wygodne buty na co dzień w weekend i inne wolne dni. Mi się wydaje że przy wietrznym i karmazynie to może klasyczne czarne tenisówki dla mnie nie będą najgorsze (choć idealne pewnie też nie).

    • Arwena (DC) 22 Sierpień 2017

      Mnie się sportowe obuwie kojarzy że sportowym ubraniem-no może poza granatowym tenisowkami latem, które noszę. Może napiszcie, do czego chciałbyście takie buty nosić? Może bedzie łatwiej doradzić.

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 22 Sierpień 2017

      Jeżeli o mnie chodzi, to ja bym nosiła jako obuwie codzienne, casualowe. Jako odmiana dla czółenek czy szpicowatych balerinek. Zaznaczam, że nie chodzi mi o żadne buty do biegania, tylko o takie elegantsze butki o sportowym wyglądzie. Nie mogę teraz znaleźć zdjęcia, które wcześniej miałam pod ręką jako przykład, mam nadzieję, że rozumiecie, o co mi chodzi.

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 22 Sierpień 2017

      To ja chyba nie doradzę, bo za bardzo nie wiem, jak miałyby takie buty wyglądać i do jakich ubrań. No ale ja jestem takim kibbowym radykalsem, poza tym mam alergię na sportowe elementy ubioru poza salą fitness czy rowerem. Wydaje mi się że sportowy strój lub jego elementy całkiem niedawno E pasują do DC, ale pewnie się mylę, poza tym te buty, o których mówisz, są dla mnie zagadką i może jak zobaczę, to mi się rozjaśni.

  • Bookini (D/SE+KE+WE) 23 Sierpień 2017

    Zauważyłam, że są buty a la sportowe, robione przez marki obuwnicze a nie sportowe.
    W sklepach online są w działach ‘półbuty’. Można znaleźć całe skórzane, również wewnątrz, co jest rzadkością w typowo sportowych. No i robione są z mniejszej ilości kawałków i bardziej monochromatycznie niż te do konkretnych dyscyplin, bardziej eleganckie, jeśli w ogóle to pojęcie tu pasuje. Sznurowane ujdą dla WE.
    Spróbuję wkleić link ze zdjęciem przykładowych, ale nie wiem czy umiem taki jak trzeba.

    http://noevision.pl/product_picture/full_size/aec204b6d167b9e37e9a837880a2f39b.jpg

    • Ladne buty! Chodze w podobnych, ale u mnie komfort i mobilnosc to priorytet:-) unikam jaskrawych, roznokolorowych modeli ktore krzycza “jestesmy sportowe” (mam na mysli tez elementy typu paski adidasa) i wydaje mi sie ze jest ok:-)

  • Eloise (DC+ SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 23 Sierpień 2017

    Miałam na myśli mniej więcej coś takiego, raczej to są półbuty sportowe niż buty do biegania czy ćwiczeń: https://static.massimodutti.net/3/photos/2017/I/1/1/p/6138/221/202/6138221202_2_1_13.jpg?t=1502291377462
    albo takiego: https://mosaic01.ztat.net/vgs/media/catalog1/A0/51/1E/00/7Q/11/A0511E007-Q11@13.jpg
    albo jeszcze takiego:https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSrgiOwTz_qZec0bYSAHFE3uAmMrePEiHwbUgOTJxynOvRDrJ7q
    Niekoniecznie takie jak na zdjęciach, chodziło mi o charakter, wygląd :-)

    • Arwena (DC) 23 Sierpień 2017

      Ok, już rozumiem. Jeśli chodzi o mnie, ja bym nie nosiła, bo nie miałabym do czego-najlepiej czuję sie w spodnicach, jeśli spodnie to z obcasem, w płaskich chodzę na spacery z dziećmi, ale czuję się “niezrobiona”. Poza tym moje nogi znacznie lepiej wyglądają z wydłużony przodem, najlepiej zaokrąglony szpic. Ale na mnie trzeba wziąć poprawkę, bo lubię wyglądać perfekcyjnie i odkąd odkryłam typologie Kibbe i jestem po analizie, nie zakładam rzeczy, w których wyglądam gorzej. Z tych podanych wyżej wybrałbym chyba te że środkowego linka Eloise.

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 23 Sierpień 2017

      Ano widzisz, Arweno, a ja z kolei biegam częściej w spodniach, stąd zagwozdka z takim a nie innym typem obuwia. Tak sobie myślę, że gdyby (!) się coś takiego nadało, to mogłabym nosić do dżinsów slim fit czy może i spódnicy dżinsowej. Nie zawsze mam potrzebę bycia DC “na wysokim C”, chociaż również lubię, jak jest perfekcyjnie.

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 23 Sierpień 2017

      Bardzo sympatyczne. Jednak takie, jakie wklejałam wydają mi się solidniejsze :-)

    • AgnieszkaM - G/KryE+IE+KE/SSu 23 Sierpień 2017

      Eloise, a Twoje SE i AE się nie buntują przeciw takim butom? Jak Arwena nie uznaję sportowych poza ich użyciem do sportu.

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 23 Sierpień 2017

      Na codzień chodzę raczej w rozmaitych pantoflach, ale czasem moje nogi proszą o coś innego, a ponieważ posiadam EE, to być może to właśnie jego sprawka.

    • Cat Ballou DC, SSu, KryE+WE+FE+BaE 24 Sierpień 2017

      Eloise, wydaje mi się, że jednak żadne sportowe buty nie będą dobrze wyglądały do codziennych ubrań DC. Jedyne wygodne płaskie buty dla nas to ładne balerinki z lekkim czubkiem. Sportowe tylko do uprawiania sportu. :-)

    • KasiaN DC SS AE, KarE, WE 24 Sierpień 2017

      a jakieś mokasyny czy inne lordsy?
      No i na płaskim są oksfordki, które w odpowoednio “lekkiej” wersji moim zdaniem będą dobre.
      Oczywiście trudno te wymienione przeze mnie buty nazwaC sportowymi.
      Ja osobiście mam zamiar kupić sobie całe czarne skórzane trampki i usprawiedliwię to połączeniem wietrznego z karmazynem ;-) (jeżeli ktoś uważa to za absolutnie tragiczny pomysł to napiszcie, pieniądze jeszcze nie wydane ).

    • W kolażu w 8 rzędzie do rurek i sportowej kurtki są dobrane buty bardzo podobne do drugich wrzuconych przez Eloise, także może taki typ sportowych przy raczej “casualowym” ubiorze jednak przechodzi?
      Z płaskich butów w kolażach są też takie dość klasyczne półbuty – ciężko je uznać za obuwie sportowe, ale używałam jakiś czas temu podobnych jako podstawowej pary butów na co dzień i raczej się sprawdzały (dla mnie zdecydowanie wygodniejsze niż baleriny).

  • Cat Ballou DC, SSu, KryE+WE+FE+BaE 25 Sierpień 2017

    Lordsy jak najbardziej, ale raczej do spodni. Oksfordki są sznurowane?, więc już nie za dobrze. A mokasyny ze skóry też są OK, zamszowe już niekoniecznie, za bardzo naturalowe. No i zaokrąglone noski odpadają. Poza tym wydaje mi się, że takie bardziej luzackie buty np. z ósmego rzędu w kolażach – ten zestaw z bomberką –
    przejdą u młodziutkich DC przy odpowiednim dobraniu pozostałych elementów stroju, natomiast dla Pań czterdziestoletnich taki zestaw nie będzie odpowiedni, moim zdaniem oczywiście. Przymierzałam i wiem, że wyglądam słabo i do niczego to nie pasuje. Oczywiście zestaw wakacyjny, turystyczny jest do przyjęcia z takimi butami. :-)

    • KasiaN DC SS AE, KarE, WE 25 Sierpień 2017

      Ja z jakichś powodów w balerinkach czuję się przebrana za SG. Serio. I w dodatku mi niewygodnie :-) ale też nie mam francuskiego, ani słonecznego, w osobowości dominuje wietrzny, no i w ogóle ja takie nieczyste ;-) DC jestem, wiec pewnie dlatego.
      Dla mnie wybawieniem są oksfordki. Eleganckie dość, klasyczne bardzo, równocześnie yangowe. Czegoś chcieć więcej? ;-)

    • Astrid (DC, FE, SE, KarE, SyE) 25 Sierpień 2017

      Ja też źle się czuję w balerinkach – jak nie ja. Choć mam Słoneczny i Francuski (a w osobowości dominuje Syreni), to najlepiej czuję się w butach przypominających męskie – mam oksfordki, często noszę lordsy (właśnie zamiast balerinek), choć przyznaję, że bez sznurowadeł byłoby lepiej, dlatego poluję na monki (raz mierzyłam i wyglądały tak fajnie, że prawie kupiłam za małe ;), lubię też sztyblety (ale nie mogą być zbyt naturalowe). Do sukienek noszę jednak inne buty – na obcasie i z wydłużonym noskiem, czyli najbezpieczniej. Jako “sportowe” noszę właśnie coś w rodzaju lordsów (latem) lub oksfordów (albo w święta dla stóp donaszam niezniszczalne Native i wyglądam po prostu raczej źle ;)

  • Cat Ballou DC, SSu, KryE+WE+FE+BaE 26 Sierpień 2017

    Czy aktorka Darby Stanchfield jest DC?

    • Astrid (DC) 26 Sierpień 2017

      Ale ciekawa osoba. Patrząc na ramiona i zarys sylwetki w niektórych strojach, rzeczywiście kojarzy mi się z DC. Co jednak ciekawe, najbardziej podoba mi się wtedy, gdy jest nieco “zmiękczona” np. włosy ma starannie ułożone w miękkie, opływowe fale i jest w niej coś, co kojarzy mi się z Lothlorien (chodzi mi jednak o twarz, a nie figurę). Widzę w niej coś softowego szczerze mówiąc, nie potrafię tego uzasadnić, ale moim zdaniem potrafi wyglądać dobrze w stylizacjach dla SC, choć nadal dominują wtedy u niej ramiona, a nie biodra więc nie wiem o co mi chodzi ;)

    • Arwena (DC) 27 Sierpień 2017

      Bardzo szczuplutka i drobiutka,chociaż widać “nasz” zarys sylwetki, taki klepsydrowy. Nogi ma wąskie w kostkach i gaminkowo igielkowate, ale może to przez tę ogólną drobnosc figury. I chyba ma sporo IE, bo takie figielki w oczach i minie. Śliczna!

  • Ines SN+RE+KryE+SyE+WE+EE+BE 28 Sierpień 2017

    Czy Melania Trump to DC?

  • Moim skromnym zdaniem Melania to bankowe FN :) Jej sylwetka jest niemal identyczna z Robin Wright.

  • Annabel (DC/ SyE, WE, FE/ TS) 29 Sierpień 2017

    A mnie ostatnio bardzo zainspirował styl Sofii Coppoli. Wydaje mi się, że jej typ bazowy to Gamine. Znalazłam też gdzieś informację, że jeśli chodzi o kolorystykę, jest podobno Soft Autumn.
    A co sądzicie o E? Sama typuję, że ma wszystkie te, co ja. :) Plus może coś jeszcze.

    • iwona (G+ŚE+KarE+FE+AE+SyE+KE/Ssd) 29 Sierpień 2017

      wyszukiwarka mówi,że Sofia jest DC.

    • Nadia (C+ŚE+BE+KE+SłowE+WE+IE) 29 Sierpień 2017

      Annabel, ja też bardzo lubię styl Sophii. Teraz zerknęłam do grafiki google i widzę, że ubiera się dość klasycznie. Chyba możemy się nią inspirować. Zwłaszcza Ty, bo ona jest jakoś do Ciebie podobna :) Bardzo, bardzo lubię jej filmy.
      A wracając do Ciebie – gdy zamieściłaś swoje zdjęcie, to przypomniała mi się powieść J.Cortazara “Gra w klasy”. Czytałam dawno temu, Tam była taka bohaterka – Maga, która snuła się po Paryżu i słuchała jazzu :) Nie pamiętam jak był opisany jej wygląd, ale jak Ciebie zobaczyłam, to przypominała mi się ta Maga. :)

    • KasiaN DC SS AE, KarE, WE 29 Sierpień 2017

      Też mi się wydaje DC, i stawiała bym na zgaszone lato lub jesień. I dałabym jej francuski na pewno i może wietrzny..? Inne nie wiem.

    • Annabel ( DC/ SyE, WE, FE/ TS) 29 Sierpień 2017

      iwona- ojej, Sophia DC? Super! Tym bardziej do podglądania i naśladowania. :)

      Nadiu- też czytałam ” Grę w klasy”, i też dawno temu, ponad 10 lat już będzie. :) Jednak podczas lektury jakoś nie utożsamiałam się z Magą, osobą bardzo sensualną i w sposób niezwykle organiczny odbierającą świat. Niemniej klimat samej powieści bardzo mi się podobał, toteż cieszę się, że nasunęły Ci się takie skojarzenia. :)
      A co do Sophii, to spojrzałam na Twoje Ethereale i nasunęło mi się, że może mieć jeszcze KE. Jest w niej coś takiego, że człowiek chciałby usiąść obok i zamienić z nią słowo. :)

    • Sofia to dla mnie przykład babeczki, która ma “to coś”, jakoś się wyróżnia w tłumie. Bardzo jej pasuje fryzura, którą preferuje chyba od kilku ładnych lat.

  • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 30 Sierpień 2017

    A ja mam znowu butową zagwozdkę. Czy DC może nosić buty t-strap?

    • Cat Ballou DC, SSu, KryE+WE+FE+BaE 30 Sierpień 2017

      Warto przymierzyć takie na szpilce i z ostrym noskiem. Może będą pasować? Też jak co roku mam problem z butami na jesień, najlepsze takie, które i do spódnicy i do spodni dałyby się założyć. Mam lordsy z wężowej skóry, ale nie czuję się w nich kobieco. Czółenka odpadają bez względu na wysokość obcasa, moje stopy ich nie lubią. Ogólnie z butami mam największy kłopot, bo albo ładne albo wygodne. W sumie staram się w miarę szybko przeskoczyć z letnich butów w botki :-) pomijając półbuty.

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 31 Sierpień 2017

      Mnie Greta właśnie taki fason bardzo poleciała.

    • Iskra (DC+ŚW, WE, IE, KarE/TSu) 31 Sierpień 2017

      Cat – podzielam Twoje zdanie :). Też mam wrażenie, że w przypadku DC buty są albo odpowiednie dla naszego typu i niewygodne albo wygodne ale nieodpowiednie. Szukanie kompromisu trudne zadanie. Zwłaszcza płaskie półbuty są problematyczne. Ja też, podobnie jak Ty, saram się przeskoczyć z sandałów w botki, omojając półbuty ale mam w posiadaniu parę klasycznych, skórzanych oksfordów. Mimo, że mają fajnie wydłuzony, lekko migdałowy nosek to nie wiem czy one są odpowiednie dla DC (bo przecież jest sznurowanie). No i czuję się w nich tak jakoś… męskawo. W lordsach też nie czułabym się dobrze.

    • M. (G / ŚE+IE+BaE+WE / LSp) 26 Wrzesień 2017

      Nie tylko DC mają taki problem, jako przedstawicielka G mogę podpisać się pod wszystkim co pisałyście. Albo stylowo, albo wygonie. Przyszło mi dziś piechotą zrobić ładnych kilka km w butach, które dobrałam, żeby wyglądały dobrze, nie sportowych (a które wcześniej noszone na krótko dawały radę) – teraz moje stopy i kolana cierpią :( Najwygodniejsze buty jakie mam są tak paskudne, że jak je zakładam to oczy zamykam ;) ale pozbyć się ich nie potrafię, bo dla nóg są jak balsam…

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 28 Wrzesień 2017

      O kurcze, a mi się właśnie wydaje, że Gamine mają całkiem wygodne buty do dyspozycji (przy czym w mojej głowie wygodne = płaskie). Może to kwestia E? Moje chyba nie domagają się ode mnie obcasów ;)

  • Annabel ( DC/ SyE, WE, FE/ TS) 24 Wrzesień 2017

    Podczas przeglądania zdjęć j. w Stylowej Szkółce, w pewnym momencie zaczęłam zastanawiać się, w jaki sposób odróżnić typ Gamine od DC, kiedy człowiek DC jest dość drobnej postury. Chociaż akurat sama jestem w miarę wysoka, zauważyłam, że wiele z zestawów prezentowanych przez j. pasowałoby także i do mnie. Może to akurat kwestia FE, który jest wpisany w oba te typy? Trudno powiedzieć, bo wiele fasonów też byłoby w porządku.
    Sylwetka DC to klepsydra idąca delikatnie w kierunku gruszki, ale czytając bloga widzę, że w kierunku gruszki może iść wiele różnych typów- więc to również nie byłby jakiś silny wyznacznik.
    Na razie nic nie przychodzi mi do głowy- może Wy macie jakieś pomysły?

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 24 Wrzesień 2017

      Nie wiem jak inne Gamine, ale ja nigdy nie rozważałam bycia DC. Choćby dlatego, że nie określiłabym swojej talii jako “zaznaczonej”, a figury jako delikatnej klepsydry czy gruszki, nie mówiąc już o stylu, gdzie wiele rzeczy mnie dyskwalifikuje. Ale nie mam pojęcia jak to działa w drugą stronę :) Arwena chyba ma dużo cech Gamine, tylko nie ten wzrost.

    • Moderator - lothlorien 24 Wrzesień 2017

      Jak dla mnie chociażby aura kobiet DC i Gamine jest zupełnie inna. Nawet jeśli panie DC posiadają gaminkowe Ethereale, a panie G Ethereale klasyczne, to widać ;)
      I wiadomo, pasujący styl jest bardzo ważny. Niby fasony wydają się podobne (bardzo wiele typów ma zalecone ubrania dopasowane do sylwetki), ale np. długości ubrań zalecane dla Gamine są inne niż dla DC. Takie ot szczegóły.

    • Cholera, DC gruszki? Dałabym palec uciąć, że to prostokąty, żadne klepsydry ani gruszki. Może jak więcej tyją, to się gruszkują, ale szczupłe DC są imho prostokątne.

    • Annabel ( DC/ SyE, WE, FE/ TS) 24 Wrzesień 2017

      Dziewczyny- dzięki za odpowiedzi. Wynika z nich, że muszę dokładniej zagłębić się w opis typu Gamine. A zmyliła mnie Sophia Coppola- na początku wydawało mi się, że to G, a okazała się DC z trochę słabiej zaznaczoną talią.

      k.- Greta pisała mi, że typowa sylwetka DC to ” wysmukła klepsydra idąca w kierunku gruszki”. Moja właśnie taka jest, przy normalnej masie ciała. Bardziej kanciaste kształty pewnie też się zdarzają, i trzeba pamiętać o zaznaczonej talii (u mnie np. między talią i biodrami jest ok. 30cm różnicy).

    • Ja tez bardziej (przy obecnej wadze) przypominam wlasnie smukla klepsydre – kilka kilo wiecej i robie sie gruszka. Z tym ze u mnie ramiona robia “gore klepsydry” a nie biust.

    • Annabel ( DC/ SyE, WE, FE/ TS) 25 Wrzesień 2017

      Maju- u mnie jest tak samo- biust jest niewielki i także ramiona stanowią górę klepsydry. Robiąc pomiary ciała do analizy odkryłam, że mają identyczny, co do centymetra, obwód jak biodra.

    • Czyli jak zwykle pan Kibbe sam nie wie, co pisze. ;) Bo aktorki DC to zwykle prostokąty, ba, często mają bardzo kanciaste sylwetki, dlatego mnie zadziwiłyście tymi gruszkami. Pewnie jak w każdym typie jest duża rozbieżność. ;) Zauważyłam też, że np. czyste D jak tyją, to też idą w gruszkę, co jest szokujące, bo przecież to najbardziej yangowy typ (przewaga męskich hormonów), więc jak to możliwe? Dopiero babki po 50-tce tyją w brzuch (choć też zapewne nie wszystkie).

      ale fajnie wiedzieć, dziewczyny :)

  • Mam identycznie-klepsydra stworzona przez biodra i ramiona, mały biust. W zasadzie od jakichś 15 lat nie tyję, ale gdybym utyła, to każdy kilogram=centymetr w biodrach oraz 0,5cm w udach (kiedyś parę kilo schudłam i gdy wracała mi normalna waga, to tak to działało). W biuście nie przybywa nigdy, w talii odrobinę. Zdecydowanie jestem smukłą, trochę kanciasta klepsydra.

    • KasiaN DC AE KarE WE SS 25 Wrzesień 2017

      A mi wszystko idzie w brzuch :-( wolałabym już w biodra…

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 25 Wrzesień 2017

      Ja z wiekiem zrobiłam się bardziej klepsydrowata ;-) Aktualnie mam BMI powyżej 23, więc jak dzisiejsze anorektyczne standardy to sporo, haha. Jak przytyłam, to równo, jakoś tak ani po Classicowemu, ani po Gaminkowemu.

    • Ja tyję w miarę równomiernie, ale jeśli to jest więcej niż np. 5 kg, to idzie mi w boczki, biust i plecy. :D Im jestem chudsza, tym bardziej upodabniam się do Rożka, choć tak przy normalnej wadze chyba jestem Cegiełką (mam sylwetkę podobną do Kate Moss, ale nie jestem tak wychudzona; też mam bardzo krótką talię i długie nogi).

      Już miałam krzyczeć, że nie da się być Klepsydrą i Gruszką, bo Klepsydra ZAWSZE ma duże piersi, a Gruszka małe (przy normalnej wadze), Gruszka jest nieproporcjonalna, a Klepsydra to ucieleśnienie proporcji, ale no, sama jestem nie wiadomo czym, więc już milczę. :D

      A co do tycia w brzuchu, to pewne typy tak mają i już (nie tylko Jabłka i te z cięższą górą), na pewno wpływa na to profil hormonalny, ale to da się odrobinę zmienić odpowiednią dietą (pamiętajmy, że to głównie wpływ androgenów oraz insuliny, dlatego należy ograniczyć cukry (nie tylko sacharozę). Ale jak to zrobić? Nie wiem, bo lubię słodycze :D

      Ja z wiekiem robię się bardziej cegłowata, mam kraglejsze (nie grube) uda, ale góra chuda, choć szeroka.

    • Moderator - lothlorien 26 Wrzesień 2017

      Offtop – Można ograniczyć węglowodany dietą LCHF/ketogeniczną (oczywiście mądrze poprowadzoną) – znika i brzuszek, i apetyt na słodycze ;)

    • Cat Ballou DC 26 Wrzesień 2017

      Określenie “klepsydra” jest bardzo nieprecyzyjne. Wydaje mi się, że w każdym kibbowym typie może się znaleźć dziewczyna, która się określi jako klepsydra. Ja obecnie jestem w miarę szczupła BMI 20,5, wymiary 92*77*94. Nie wiem, czy to klepsydra, bo wymiar w talii nie jest zbyt imponujący, ale jest harmonia między górą a dołem.

    • Bo mierzy się ramiona, nie biust ;) Ja mam BMI podobne do twojego (bodajże 20.6), więc gruba nie jestem, na oko to jestem dość prosta (sylwetka w sensie, bez wcięć), ale co z tego, skoro w barach mam 100 (!!!) cm, a w biodrach 90. Czyli to jest różnica 10%, a to już sporo. W biuście akurat mam tyle co w biodrach, ale to ramiona mam szersze niż biodra.

      A pojęcie Klepsydra jest imho bardzo jednoznaczne, to proporcje, wyróżniający się na tle sylwetki biust, krótkie, ale widoczne wcięcie w talii (długie talie mają Gruszki) i biodra równe ramionom (nie przekraczające 5%). Jeśli wymiary się nie zgadzają, ale jesteśmy zdrowe (nic nie wpływa na tkankę tłuszczową), to znaczy, że jesteśmy Kręglem albo Ósemką. :) ale powtórzę się – według mnie typy “czyste” trafiają się rzadko, a Klepsydry od dawna są na wymarciu :) były nawet badania na ten temat. To taki uproszczony podział, bo tych sylwetek na pewno jest więcej niż 12.
      Nawet typologia Kibbe na przykład nie bierze pod uwagę kobiet niskich, prostych, szczupłych, ale z Dramatikowymi twarzami. Albo wysokich, mocno zbudowanych Klepsydr z delikatnymi twarzami, a przecież tak też może być. Pewnie dlatego wciąż nie mam pojęcia, czym jestem (któraś z was pytała). Pewnie podwójnie dramatikowym FG :D

      Co ciekawe, ja mam krótką talię, ale reszta linii ciała jest długa, pasują mi dłuższe niż krótsze linie, ale mam znajomą z krótką talią i jej pasują krótkie topy, sweterki, bluzki wkładane w spódnice – wygląda w tym bosko, a ja jak sierota. :D obie mamy podobne sylwetki. Ciekawa jestem, czy Greta nosi krótkie topy. Ale krótkie to chyba G, nie FG?

    • Podoba mi się, co napisała Cat Ballou, dla mnie harmonia między górą a dołem (plus zaznaczona talia) definiuje klepsydrę, więc zazwyczaj jak ramiona i biodra są podobnej szerokości, to klepsydrą się jest. Nie ma znaczenia wielkość biustu, można być biuściastą gruszką: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/10/01/18/2CFA380800000578-3256611-image-m-35_1443721268916.jpg
      i można być klepsydrą z małym biustem. Poza tym tak się różnimy nawet w obrębie typu, że często więcej powiedzą fotografie niż same słowa czy wymiary :)

    • Cat Ballou DC 26 Wrzesień 2017

      k., zmierzyłam obwód ramion – 94 mc, tyle co w biodrach. No to wg Twojej definicji chyba jestem klepsydrą. :-) W sumie nie ma to dla mnie znaczenia, jestem przede wszystkim DC i bardzo to lubię.

    • Hm, to nie jest “moja” definicja. ;) :D Tylko taki oklepany, stereotypowy podział sylwetek. :) Ale wiem, co macie na myśli. Po prostu nie każde proporcje są klepsydrowate, często jest to np. figura Ósemki (niepełna Klepsydra) albo Kręgla na przykład. :)

      Ale jeśli chodzi ogólnie o proporcje, to tak, liczy się harmonia i tego ci zazdroszczę jak diabli. :D bycia DC również ;)

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 26 Wrzesień 2017

      “Nawet typologia Kibbe na przykład nie bierze pod uwagę kobiet niskich, prostych, szczupłych, ale z Dramatikowymi twarzami.”
      Wydaje mi się, że FG takie nieraz bywają, nie wiem czy u G też coś takiego może się zdarzyć. Mam taką koleżankę i pytałam o nią kiedyś. Greta mówiła, że FG jest najbardziej prawdopodobne.
      ” Albo wysokich, mocno zbudowanych Klepsydr z delikatnymi twarzami,”
      Taki opis pasowałby mi do SN, ale pewnie może też w innych typach się zdarzyć. Mi się kobiety Romantic często wydają dość mocno zbudowane, takie konkretne. Kobiety R mogą być wysokie (Adele ma 175 wg internetów).

    • M. (G / ŚE+IE+BaE+WE / LSp) 26 Wrzesień 2017

      >>“Nawet typologia Kibbe na przykład nie bierze pod uwagę kobiet niskich, prostych, szczupłych, ale z Dramatikowymi twarzami.”
      Wydaje mi się, że FG takie nieraz bywają, nie wiem czy u G też coś takiego może się zdarzyć<<

      Mam wrażenie, że ja jestem trochę taka. Nigdy nie brałam pod uwagę, że mogę być DC, bom niska, ale poza tym sporo mi się zgadzało. Moja twarz nie jest jakoś wybitnie dramatic, ale i gamine IMHO też nie… Z kolei obawiałam się, że mogę być FG, a jednak nie.

    • Dla mnie malutkim D jest choćby Sarah Jessica Parker, czy nawet Justyna Steczkowska (dwie FG).

    • Avarati FG KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 27 Wrzesień 2017

      k., nie można typów brać aż tak matematycznie. Przykładowo mam 30 cm różnicy między biodrami a talią, ale ramiona przeważają nad całością może nie centymetrowo, ale wizualnie. Jak więcej ważyłam, to miałam tyle samo w biodrach, co w ramionach, a może nawet więcej, bo tłuszcz odkłada mi się w tyłku, udach i dolnej części brzucha.
      Osobiście odrzuciłam podział na 12 typów sylwetki, bo nie potrafiłam siebie dopasować i – co było śmieszne – trzy blogerki, które zajmują się tą typologią. Jedna powiedziała, że jestem rożkiem, inna, że literką X, a jeszcze inna kielichem. :D Musiałabym się rozdzielić. Nic z tego nie ogarniałam, a informacja, że jestem naturalowym FG jest jasna i klarowna :D

      Niskie osóbki z dramaticowymi twarzami to chyba będzie Flamboyant Gamine z dominacją pierwiastka Dramatic, ale też ihmo Karmazynowy Ethereal nadaje takich rysów twarzy. Zobacz sobie np. Larę Pulver.

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 28 Wrzesień 2017

      Też się nie potrafię odnaleźć w tym systemie :( W najlepszym wypadku wpadam do jednego worka z przedstawicielkami FN :D

    • j. (G|FE+BE+WE+IE+ME+SyE+EE) 28 Wrzesień 2017

      k., w ogóle zmierzyłam się i mam praktycznie takie same wymiary jak Ty (99 w ramionach, 90 w biodrach). 100 w ramionach to jeszcze nie bary ;) Wrażenie jakie robią pewnie jeszcze zależy od wzrostu.

    • Arwena (DC) 28 Wrzesień 2017

      J. – – nie wierzę, że masz w ramionach 99.Ty jesteś taka drobiutka i wąska. Ja mam tyle samo przy wzroście 175, a wizualnie jestem naprawdę barczysta, do tego stopnia, że posądzalam się o bycie FN. Zobaczcie zatem, jak te wymiary przekłamują.

  • lothlorien – wiem, ograniczałam :)

    • Arwena (DC) 26 Wrzesień 2017

      K. Zupełnie nie zgadzam się z tym co piszesz,bo bardzo teoretyzujesz. Ja mam figurę wybitnie wizualnie klepsydrowatą, w zyciu nikt by mnie nie zakwakifikował do gruszek, bo mam harmonijną sylwetkę dzięki właśnie ramionom. Zresztą od zawsze słyszałam od ludzi, ze jestem “typową klepsydrą” pomimo bezbiuścia. Talię mam krótką, nogi dlugie, nijak to się ma do tych wszystkich typów, ktore wymienilas. Zresztą, juz dawno ustalilysmy tu na blogu Grety, ze typologia Kibbe idzie w innym kierunku niz podział na 12 typów i pozwala byc sobą, a nie kręglem, gruszką czy pietruszką. Jestem DC.

    • Nie musisz się ta oburzać, przecież napisałam, że to jest ten typowy, stary podział i rzadko trafiają się typy “czyste”, a klepsydry moga być gruszkowate, a gruszki mieć duże biusty.
      I akurat sama mam znajomą, która też jest wizualnie klepsydrą i jest bardzo proporcjonalna (ramiona równe biodrom), ale ma długą talię, masywne uda i mały biust. Żadna z niej gruszka, bo nie wpisuje się w żaden podtyp.
      Nie wiem też, czemu myślicie, że nie wiem, w jakim kierunku idzie pan Kibbe. ;) nawet w przykładach DC są same kanciaste prostokąty, tak, tutaj na blogu, i na tym się wzorowałam. Nigdzie też nie napisałam, że DC nie może być gruszką. Może być nawet Rożkiem, zdarza się. I tak ten podział na rożki, gruszki i pietruszki jest lepszy niż typowy podział na 3 sylwetki. Żeby jakoś opisywać czy wyobrazić sobie któryś z podtypów Kibbe, muszę przecież jakoś opisać te typy sylwetek. Po prostu Klepsydry często występują w takich powiedzmy Romantikach, i to są pełne, mięsiste klepsydry, zupełnie inne niż takie DC. Aż sobie weszłam w opis DC i innych podtypów i tam dalej figurują określenia: figura prostokąta, rożka czy gruszki. Nie wiem, czemu miałabym nie używać tych określeń. Łatwiej przecież napisać: gruszka niż “sylwetka z masywnym dołem i wątłymi ramionami”.
      Albo nie rozumiem, co mi zarzucacie. :D

  • KasiaN DC AE KarE WE SS 27 Wrzesień 2017

    Tak zupełnie serio to ja wolę jak ktoś pisze “sylwetka z masywnym dołem i wątłymi ramionami”, ale to dlatego że tamtego podziału na 12 typów nie znam w zasadzie zupełnie, i jak ktoś pisze “gruszka” to owszem, coś tam sobie wyobrażam, ale sporo z tego zmyślam i nie wiem czy jest tym, co autor miał na myśli pisząc “gruszka” ;-) no ale to kwestia braku edukacji w tym kierunku w moim przypadku. Natomiast zapobiega to nieporozumieniom.

    • Cat Ballou DC 28 Wrzesień 2017

      Ja w podziale na 12 figur też nie znalazłam siebie. A opisy typu “masywny dół i wątła góra” też nie są odpowiednie. Ja mam równowagę w figurze, dół i góra są wizualnie podobne co do wielkości. Nie jestem kanciasta ani prostokątna, jestem “po prostu” DC. :-) Myślę, że to jest kwestia jak się wygląda, a nie jakie ma się wymiary poszczególnych partii ciała. To jest wrażenie ogólne a nie matematyka.

    • Pozytywna 28 Wrzesień 2017

      O, Cat, pieknie powiedziane :-) Im dluzej sie nad tym zastanawiam, tym wiekszy sens widze w patrzeniu na sylwetke w sposob calosciowy, a nie matematyczny.
      Przez dlugie lata uwazalam, ze jestem “rozkiem”, bo moje ramiona sa szersze od bioder. Tymczasem Greta dostrzegla we mnie lagodna klepsydre (i chwala jej za to!) i zapisala w poczet klasykow ;-) Sama nigdy bym na to nie wpadla, bo wiara w potege liczb mnie zaslepila :-D

  • Nie wiem, czy dam radę wyrazić swoją opinię, ale spróbuję. Mam nadzieję, że jakoś będzie to w miarę czytelne:). Jakiś czas temu, przed erą Grety Kredki, sprawdzałam się w tym podziale. Wyszła mi sylwetka: wazon. Do tej grupy należą Kate Winslet i Kelly Brook na przykład, więc to nawet zgadza się w pewnym stopieniu dzisiaj z moją grupą ( chociaż jest w tym podziale trochę zamieszania ).
    Tyle, że zalecane kroje, fasony, materiały, kolory i dodatki są zupełnie pozbawione logiki. W moimi przypadku na przykład : długie naszyjniki, czy tym podobne bzdury. Uznałabym ten podział za przestarzały i nieskuteczny, jak nieudany eksperyment.
    Podział na typy Kibbe plus Ethereale uwzględnia całość, łącznie z czymś co nazwałabym konsystencją i energią typu.
    Kształt sylwetki często zależy od wielu czynników i tego jak tyjemy. Od diety, od leków, od stylu życia, gospodarki hormonalnej itp…
    Naprawdę możemy wyglądać różnie, ale taka podstawowa konsystencja (budowa kośćca i cieźkość kości, typ mięśni, proporcje i kształty) ogólna aura; to nie ma szans na taki podział na typy z kreskówki: jak gruszka, pietruszka, jabłko, cegiełka, kieliszek, wazonik.
    Tak zbudowane mogłyby być postaci z bajek, z plasteliny, albo narysowane.
    ” sami zdecydujmy, czy chcemy być częścią przeszłości, czy przyszłości”. ( tak to jakoś brzmiało:))

    • Avarati FG+KrE+WE+ME+KarE+BE+SE+KE 28 Wrzesień 2017

      Mimi, pięknie powiedziane! Dokładnie, ale sami artyści i twórcy kreskówek/filmów/gier też mogliby zapoznać się z Kibbe. Bo potem wychodzą bzdety takie jak w Overwatch, czyli dziewczyna o wzroście 1,8 m, nogi dłuższe od wszystkiego, pełne biodra, duże piersi i… 45 kg. Ech…

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 28 Wrzesień 2017

      Avarati, przy 1,80 to sam kościec tyle pewnie waży :)

  • Dziewczyny dramaticzki:) Chciałabym sukienkę na zimę, czy taka fanlidla.pl/gazetka/2017.10.02.moda.esmara/37558,Legginsy,lub,rajstopy dla nas się nada. Jest dopasowana z rozcięciem po bokach lekko za kolano.

    • Po pierwsze, my nie jestesmy dramaticki tylko classicki z dodatkiem D, uwazamy sie za typ klasyczny, warto o tym pamiętać. Po drugie-wrzucilam Ci przyklad plaszcza o ktory pytałaś, pod Twoim pytaniem. Po trzecie ta sukienka – zly link, ale wiem, o którą chodzi. Nie, jest zbyt dzianinowa, za malo zwarta, za długa, jest to jednolita bryla koloru, DC nie wygladaja dobrze w jednym bloku koloru, musialby tu byc jakis pasek chociaż. Ja osobiscie nie wygladam dobrze w tym dekolcie, ale to już osobniczo.

  • Betka DC + FE/GE/KarE 17 Październik 2017

    Dzień dobry, dziękuję stokrotnie Grecie Kredce za diagnozę i wskazówki. Co za ulga i radość wiedzieć w jakim kierunku budować swój styl. Po latach “modowego błądzenia” jest to wręcz wyzwolenie! Dużo dowiedziałam się też od Was, dziewczyny :) z ciekawością tu zaglądam…i uczę się.

    • Cat Ballou DC 17 Październik 2017

      Cześć, Betka! Miło, że jest kolejna DC. :-)

    • Annabel ( DC/ SyE, WE, FE/ TS) 17 Październik 2017

      Witaj, Betko! Cieszę się, że jest jeszcze jedna DC:)

    • Iskra (DC+ŚW, WE, IE, KarE/TSu) 18 Październik 2017

      Hej Beatko! Fajnie, że jesteś. Przeczuwałaś swój typ i Etherale czy było to dla Ciebie zaskoczenie?

  • Betka DC + FE/GE/KarE 18 Październik 2017

    Witajcie Dziewczyny! Też się cieszę :) Ciekawe, czy Greta prowadzi statystyki odnośnie ilości rodzajów typów Kibbe i Ethereali, które do tej pory zdiagnozowała. Zastanawiam się też nad tym (chociaż mam co robić), czy poszczególne państwa/regiony mają taki reprezentujący kobiety typ?

    • Maja DC AE,WE,KE 19 Październik 2017

      Hej Betko, fajnie ze jest kolejna DC:-) mnie tez ciekawia takie kwestie – pamietam rozmowy w tym temacie, jednak dotyczyly rozkladu wystepowania poszczegolnych typow (niezbyt dobrze pamietam tamten watek, ale byla chyba mowa ze np. R czesciej wystepuja w krajach latynoskich, FG kojarze z Hiszpania). Takie statystyki dot. Ethereali bylyby napewno bardzo ciekawe:-)

  • Betka DC + FE/GE/KarE 18 Październik 2017

    Witaj Iskro, przy okazji odgadłaś moje imię, hi hi. Przeczuwałam, że Dramatic – z uwagi na wzrost (173cm) i ogólną budowę. Ale, że Classic to już nie ;). Myślałam, że daleko mi do symetrii (choć, jak już wiem, nie chodzi tu o lewą/prawą stronę ciała czy twarzy a pierwiastki i proporcje). Co do Ethereali…nie wiedziałam, czego się spodziewać – zawsze lubiłam mimów i pierroty – jak się okazało nie bez powodu ;) Francuski dominuje. Gwiezdny mam stosować z umiarem i raczej na wieczór a Karmazynowy jest wpisany w typ. Ta wiedza zrobiła już małą rewolucję w szafie, ulubione rozkloszowane spódnice i oversizowe ubrania są “na wydaniu”. Boho i kwiaty (których miałam naprawdę dużo) również. Dobrze, że DC przewiduje kwiatowe wzory ale nie są to łączki i akwarele. Nie rzucam się jeszcze w wir zakupów, komponuję zestawy z tego, co zostało a wypatruję klasycznych rzeczy dobrych gatunkowo, które posłużą dłużej.

    • Annabel ( DC/ SyE, WE, FE/ TS) 18 Październik 2017

      O, to mamy dokładnie tyle samo wzrostu. :) Z tym, że ja nie podejrzewałam siebie o D, już prędzej o jakiś softowy typ- pewnie z powodu silnego Syreniego. Tak samo jak Ty, także mam dużo ubrań w kwiaty, niestety, przeważnie nie są to kwiaty geometryczne.:)
      Nie wiedziałam, że Karmazynowy jest Etherealem wpisanym w nasz typ, będę musiała dokładniej poczytać o tym nieco tajemniczym dla mnie pierwiastku.:)
      Czekam też na Twoje zdjęcia w Stylowej Szkółce- fajnie będzie zobaczyć DC z tak silnym FE.

    • Annabel ( DC/ SyE, WE, FE/ TS) 18 Październik 2017

      I doczytałam:), Karmazynowy to D. Więc może z tego właśnie powodu ( a nie z uwagi na wzrost) wydawało Ci się, że jesteś Dramatic. Ogólnie rzecz ujmując, widzę to tak, że jesteśmy typami klasycznymi, z niewielką domieszką D- u jednych, z powodu E będzie ona większa- jak u Ciebie, a u innych- jak u mnie, niewielka. :)

    • Zaciekawilas mnie tym Karmazynem wpisanym w typ DC, ale to chyba nie do konca tak jest, ja nie mam wcale Karmazyna, a z E wpisanych w typ bazowy mam mocny FE i slabszy SE.
      Annabel, patrząc na Twoje zdjęcia jakos nie mam wątpliwości co do DC i całkiem to D u Ciebie dla mnie jest zauważalne. Ale oczywiście zgadzam się, że w naszym przypadku D jest przyprawą, a nie podstawą.

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 19 Październik 2017

      Cześć Betko, robi się z nas silna grupa pod wezwaniem ;-) Masz fajne Eternalki, w tym Francuski, do którego też mnie czasem ciągnie. No i Gwiezdny <3 Ja tam się nigdy na serio nie uważałam za Dramatic, chociaż parę cech by pasowało, ale nic z tego, po pierwsze jestem trochę za niska (169 cm) no i za mało koścista.;-) Ale sam styl lubię, i to bardzo. Jesteś Zimą? Ja nie znam swojego typu kolorystycznego, Zimą raczej odpada, nie wyglądam zbyt ciekawie w mocnych barwach pomimo EE, zresztą i tak zbyt kocham mój SE pomimo jego niepraktyczności, szczególnie o tej porze roku. Ech, a ja tu o sobie ;-) Witaj i czuj się jak u siebie :-)

  • Betka DC + FE/GE/KarE 19 Październik 2017

    Annabel, Arweno (Witaj) – możliwe, że jest tak jak piszecie. U niektórych ta przyprawa jest w ilości “szczypty” a u innych “łyżki stołowej” ;) chyba trzeba metodą prób i błędów sprawdzić co z Karmazynowego E. czyli pierwiastka Dramatic jest dla każdej z nas odpowiednie. Może chodzi tu też o typy kolorystyczne. Jak sądzę jestem zimą i te kolory z KarE mi pasują. Dziewczyny ładnie pisały o klimacie tego Ethereala pod jego tematem. Co do zamieszczenia zdjęć…muszę się jeszcze oswoić ;)

    • Arwena (DC+IE+RE+FE+GE+SE+BE+ME/TSp) 19 Październik 2017

      No nie wiem, jak z tym KarE, pytałam Gretę o niego, mowila, ze nie mam. Mniejsza o to, bsrdzo ciekawa jestem, jak wygladasz, bo mamy dwa wspólne E i to z początku składu :-)

    • KasiaN DC AE KarE WE SS 20 Październik 2017

      Mi się wydaje że każdy DC ma trochę D i trochę C, ale za część D może odpowiadać Karmazyn, a może też Słoneczny. I może jeszcze jakiś..? U mnie np za D odpowiada Karmazyn a za C Alabaster.

    • Iskra (DC+ŚW, WE, IE, KarE/TSu) 20 Październik 2017

      U mnie za D też odpowiada Karmazynowy E. Jakoś w ten sposób właśnie ujęła to Greta przy analizie. No i ja mam tego Karmazyna widocznego w twarzy też – nadaje ostrości. W dodatku powoduje, że mogę z powodzeniem nosić czerń mimo, że jestem Pełnym Latem (i to są zalecenia samej Grety).

    • Eloise (DC+SE+AE+EE+ME+RE+KrE+WE+SyE) 20 Październik 2017

      Ja tam nie wiem, co u mnie za co odpowiada. W każdym razie kiedy pytałam Gretę o Karmazyn, dostałam odpowiedź, że w ilościach szczątkowych i żeby nie traktować go poważnie :-) Tym samym go nie wpisuję, bo ani mi nie służy, ani za nim jakoś szczególnie nie przepadam. To znaczy mogę mieć pojedyncze czarne sztuki z odzieży, ale to poza kolorem absolutnie nie może się kojarzyć Karmazynowo, to już takie moje osobiste przekonanie. Być może to też zasługa mojego nie trawiącego czerni typu kolorystycznego, którego żeby było śmieszniej nie znam :-)

    • Maja DC AE,WE,KE 21 Październik 2017

      Ciekawe czy D moze pochodzic tez od WE? W koncu styl WE to natural z domieszka dramatic.

  • Betka DC + FE/GE/KarE 22 Październik 2017

    Witaj Maju, Eloise. Dużo tu DC, fajnie :) może w naszym kraju to popularny, “przedstawicielski typ” (?) ;) Nowy wpis na blogu rozwiewa te nasze wątpliwości przypraw etherealowych i duuużo wyjaśnia…jak na życzenie :) SUPER!

  • Maja DC AE,WE,KE,SE 30 Październik 2017

    Witam, przyszlo mi do glowy pytanie. W zaleceniach dla DC zawarte jest: “geometryczne kwiaty o ostrych krawędziach”. Czy mozliwe ze “kobieta DC wg. Kibbe” posiada jednak jakis okruszek kwiatowego Ethereala?

    • Iskra (DC+ŚW, WE, IE/TSu) 30 Październik 2017

      Nie sądzę. To chyba po prostu konsekwencja ogólnych zaleceń o deseniach dla DC – mają być raczej ostre, geometryczne a czy to kwiaty czy inne wzory to już chyba nie ma takiego znaczenia. Akurat zalecenia na temat kwiatowych deseni pojawiają się w każdym wpisie o typie Kibbe, chodzi tu chyba o porównanie deseni między typami.

  • Taka bluzka, ujdzie dla DC czy już zbyt kokardkowa? ;-)
    https://www.aqademia.eu/environment/cache/images/500_500_productGfx_b8a7339df03fd14895081bbeba69cefa.jpg
    W tym lub podobnym stylu, ofkors :-)

  • Cat Ballou DC + KryE+WE+FE+BaE 19 Listopad 2017

    Dziewczyny, czy aktorka Melora Hardin jest może DC?

  • Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *