Świetlisty Ethereal – galeria zdjęć

Z cyklu Magia Mody.

Świetlista aura. Eteryczność w dosłownym tego słowa znaczeniu. Jasne kolory zestawione z delikatną biżuterią. Delikatny makijaż lub brak makijażu. Tak w dużym uproszczeniu przedstawia się najsubtelniejszy ze wszystkich osiemnastu Ethereali.

Świetlisty jest związany z esencjami Jasnej Wiosny i Jasnego Lata. Jednak mogą go również posiadać osoby reprezentujące inne typy kolorystyczne. Przy mocnym Świetlistym często mamy do czynienia ze zdrobnieniem sylwetki oraz wydelikaceniem rysów twarzy. Pierwiastek Innocent sprawia, że aura świetlistych osób, bez względu na typ bazowy, kieruje się w stronę grupy Gamine. W stylowych preferencjach przekłada się to na umiłowanie ubrań młodzieżowych, komfortowych, szytych z miłych dla ciała tkanin. W odniesieniu do typów bazowych oraz związanych z nimi stylów u osób ze Świetlistym można zaobserwować pewną rozbieżność. Otóż aura i uroda świetlistych nawiązują do grupy Gamine, a jednocześnie osoby te intuicyjnie sięgają do stylów najbliższych grupie Natural. Na pierwszy rzut oka temat wydaje się nie do pogodzenia. Ubrania proponowane grupie Gamine mocno różnią się od ubrań kojarzonych z grupą Natural. O co więc chodzi? Gdzie jest klucz do tej zagadki? Otóż istnieje pewne magiczne słowo, które świetnie łączy wyżej wspomniane niespójności. Jest to uroczy świetlisty epitet-neologizm, a brzmi on – dzidziusiowy 🙂 Żadne inne słowo nie jest w stanie aż tak dobrze oddać sensu świetlistości wraz z całym jej garderobianym ekwipunkiem oraz wszelkimi upodobaniami osób posiadających Świetlisty. I nie chodzi tu o dziecięcą słodycz rodem z Alabastrowego, ale o prostotę, lekkość i o wygodę ponad wszystko.

Chcąc zrozumieć Świetlisty, najlepiej jest na moment przestać patrzeć na ten Ethereal przez pryzmat typów Kibbe. To bardzo ułatwia rozpoznanie Świetlistego w urodzie (szczególnie przy nieświetlistej kolorystyce) oraz zrozumienie modyfikacji stylu, które to przy tym Etherealu najczęściej są dość konkretne.

Osoby z mocnym Świetlistym łatwo można rozpoznać między innymi po tym, że mają zawężony wybór ubrań. Kolokwialnie rzecz ujmując, w większości rzeczy wyglądają do bani. Ma to miejsce nawet w obrębie wytycznych właściwych ich typowi bazowemu wraz z innymi dodatkowymi Etherealami (czyli Etherealami spoza bazy). Syndrom świetlistości to bycie anty-kameleonem. Oczywiście zdarzają się wyjątki, ale one tylko potwierdzają regułę. Świetlisty w przełożeniu na styl bywa bardzo restrykcyjny i wybredny. Ciągle czegoś nie lubi, ciągle coś mu nie pasuje, ciągle coś go kłuje i “gryzie”.

Głównymi nieprzyjaciółmi świetlistego stylu są:

  • desenie
  • mocne kontrasty
  • ekstrawagancja
  • style związane z ciężkimi Etherealami (np. z Mahoniowym)
  • ostre linie (np. styl Karmazynowego)
  • style bogate, przeładowane
  • elegancja
  • wszelka ciężkość (np. mocne style rockowe)
  • barwne style sportowe
  • ubrania niewygodne, krępujące ruchy
  • sztywne tkaniny
  • ciężkie tkaniny
  • nieprzyjemne dla ciała materiały
  • niekomfortowe obuwie
  • mat
  • mocne makijaże
  • wyrazista biżuteria
  • dopracowane i wyszukane fryzury
  • wszelkie przeciążenia (nawet o jeden detal za wiele…)

Po stronie Świetlistego stoją:

  • jasne, neutralne kolory (w tym biel)
  • jasny niebieski
  • jasny róż
  • łączenie niebieskiego i różu (lubi to też Alabastrowy)
  • jasny żółty (mocniejszy tylko jako dodatek – np. nadruk)
  • zieleń (jako dodatek – np. haft z motywem roślinnym)
  • delikatne motywy roślinne (najlepiej jako nadruk lub haft)
  • motywy ptaków i motyli (najlepiej jako nadruk lub haft)
  • subtelny połysk
  • monochromatyczność
  • minimalizm
  • miłe dla ciała dzianiny (w tym dzianiny tzw. swetrowe)
  • puchate dzianiny
  • delikatne futrzane obszycia
  • wygodny dżins (najlepiej z dodatkiem elastanu)
  • fasony lekko luźne
  • miękkie linie
  • wszelkie ubrania wygodne i komfortowe
  • torebki noszone na ukos (głównie ze względu na wygodę)
  • plecaczki
  • jak najwygodniejsze buty
  • drobna biżuteria lub brak biżuterii
  • delikatny makijaż lub jego brak
  • rozświetlenie w makijażu
  • jak najbardziej naturalne fryzury (lub sprawiające takie wrażenie)
  • dziewczęce, proste upięcia
  • krótkie fryzury
  • odsłonięta twarz (upięcia, włosy za uszami)

Dodatkowo Świetlisty styl można podkreślić ubraniami nawiązującymi do klimatów Syreniego. Chodzi tu głównie o aspekt eteryczności, czyli wszelkie tkaniny transparentne, lekkie, zwiewne, delikatne.

Przy każdej modyfikacji stylu warto wychodzić od typu bazowego i brać pod uwagę cały pakiet Ethereali. Chodzi o to, by nie zapędzić się w swojej świetlistości za daleko. Łatwo tu niestety o efekt braku zadbania, o zbytni luz i niechlujność. Bycie do bólu naturalną nie jest dobrym pomysłem na swój styl. Dotyczy to również kobiet w typie Natural.


Share:

184 komentarzy

  1. Chupa 19 kwietnia, 2020 o 23:18 Odpowiedz

    Zanim do świetlistego to wszystkim bym chciała życzyć dużo zdrówka, też tego psychicznego w tym ciężkim czasie. Bo jest bardzo potrzebne.

    A teraz o świetlistym…. Czy mogę wejść w ekran i sobie popływać w tej galerii? I się utopić bo pływać nie umiem, ale tak pozytywnie utopić. Cudowna jest ta galeria. Moje serduszko jest jednak bardzo, bardzo świetliste. I mam winowajcę co do niepowstrzymanego skręcania w kierunku luźniejszych, wygodniejszych rzeczy, krzywienia się na wyraźną biżuterię i no do wszystkiego, z listy sprzyjającej świetlistemu mogę odhaczyć wszystko poza krótkimi fryzurami. Wszystko w serduszku czuję. Taka casualowa Chupa w domu czy w biurze czy na spacerze.

  2. Mokaan 20 kwietnia, 2020 o 10:32 Odpowiedz

    Greto, właściwie przestałam już zaglądać na bloga. A tu taka niespodzianka!!! Co do typu Kibbe, nie mogę się tam odnaleźć. Nie mogę być czystym Dramatic, ponieważ moje ciało ma dużo więcej yin, nawet jak jestem chuda, biodra i piersi nigdy nie są dramatic, a dłonie i stopy zawsze są due, szerokie i pulchne. Za to twarz ma dużo yang, ale bez “ostrego spojrzenia”. Uwielbiam typ Natural za wygodę i nonszalancję, porządku pilnuje chyba Francuski. Za to Świetlisty jest zdecydowanie mój )jasne lato)!!! Krótko mówiąc, opisałaś mnie, mój styl ubierania i postrzegania świata. Musiałam przeczytać ten tekst kilka razy, ponieważ nie mogłam uwierzyć własnym oczom.
    Baaaaaaaaaaaaaaaaardzo dziękuję!!!
    Ciągle myślę o tym, jak to możliwe, że mam 170 cm wzrostu, kobiecą figurę, lecz duże, pulchne, szerokie dłonie i stopy, w twarzy chyba więcej yang, a jednocześnie być całkowicie Świetlistym? Z galerii mogłabym założyć każde ubranie, wszystkie kwiaty to te, które sama bym wybrała, uwielbiam morze i te klimaty, w mieszkaniu dużo drewna i światła.
    Czy ktoś może mi to wytłumaczyć?
    Miłego dnia

  3. Jaśminka 21 kwietnia, 2020 o 22:48 Odpowiedz

    Jestem taka szczęśliwa, że wróciłaś!!! Ostatnio ciekawi mnie jaki typ konne i ethereale może mieć Madison Beer? 😀 Domyślam się, że jest po operacjach, ale moim zdaniem jest nadludzko perfekcyjna ;D

  4. Amelia C 22 kwietnia, 2020 o 06:58 Odpowiedz

    Ach, jaka kojąca galeria!
    Przy tej okazji chciałbym zapytać o zdjęcie, które nie daje mi spokoju odkąd pojawiła się galeria księżycowego:
    https://pin.it/70CxhDP
    Sukienka bez wątpienia jest bardzo księżycowa. Mimo to- jak dla mnie – zdjęcie mocno odstaje od sąsiednich. Zamiast wrażenia skromnie-wrażliwie-ciepłego mam wrażenie bardziej glamour. I to mimo braku ‘odświętnej’ biżuterii. Jest w nim jakiś blask a nie zgaszenie. Na modelce ten szary bardziej wygląda jak kolejny odcień niebieskiego. Osobiście ośmieliłabym się nawet dodać zdjęcie do galerii Gwiezdnego.
    Moje pytanie brzmi :dlaczego? Co myślicie? To wina mocniejszego typu kolorystycznego? Lśniących, gładkich włosów? Wszak w Ks mamy połysk. A może to jest okruch Świetlistego?
    Modelka nie ma Ks za to Sy?
    Co myślicie?

  5. Amelia C 22 kwietnia, 2020 o 07:22 Odpowiedz

    Przepraszam, przejrzałam galerie ponownie i chyba jednak zapędziłam się z tym Gwiezdnym.
    Może tylko m towarzystwie innych księżycowych fotografii, ta się wyróżnia.
    W każdym razie jakie domieszki innych E Wy widzicie?

    • Basia SG (Baś, A, R, I,) Kry, Syr; LSm 22 kwietnia, 2020 o 09:03

      Ciekawe, bo dla mnie ta sukienka zupełnie nie jest glamour – to jest, samo drapowanie tak , ale materiał (to taka cienka bawełniana mieszanka chyba), wykończenie brzegów, reglanowe rękawy wprowadzają coś jakby sportowo-piżamowego, casualowego. Ja bym w niej wyglądała jak w piżamie 😀 co może wsakzwyać że rzeczywiście czai się tam jakaś świetlostość + pomyślałam o wietrznym z uwagi na kolor i tę casualowość.

  6. Anikka C 24 kwietnia, 2020 o 16:52 Odpowiedz

    Ta galeria jest przepiekna <3 taki spokoj i swiatlo. Te kwiaty, jasnosc. Wiem, ze go nie mam ale czuje jakas wiez wewnetrzna. Ciekawe jak kazdy z nas moze go mylic z czyms innym. Moze to wewnetrzny filtr? Z alabastrem dla mnie ma daleko, ale widze jak niektore elementy moglabym widziec jako wietrzno-syrenie. A to pewne przez to, ze to moje E i probowalabym cos swojego zobaczyc w tym pieknym Swietlistym. Moze to tak dziala? A moze to wiosna 🙂 utulenie, ukojenie i swiatlo tego mi bylo trzeba ^^

  7. Purple rain DC(SE+FE)ŚE+BaśE 25 kwietnia, 2020 o 17:43 Odpowiedz

    No i w życiu bym nie zgadła,że go mam i nie rozumiem dlaczego? Jak to ugryźć? Dziewczyny świetliste muszę się wczytać, radzicie sobie z tym? Podoba mi się świetlista biżuteria, co do ciuchów to ja na ciemno cały czas i co tu zrobić?

    • Chupa 26 kwietnia, 2020 o 22:56

      Cieszyć się i przetrawić po swojemu. 😀 Wiosna idzie, lato idzie. Może to idealny czas na próby. Latem jakoś naturalniej zakładamy jasne ubrania.

    • Anita SC +GE /DW 27 kwietnia, 2020 o 13:28

      Hej,ja nie świetlista ale chciałam pogratulować diagnozy 😉
      Masz mega ciekawy składzik-DC+Świetlisty+Baśniowy,wow!
      Przede wszystkim daj sobie moment żeby się ze wszystkim zaznajomić,kilkukrotnie przeczytaj wpisy o ustalaniu stylu,typie DC oraz wszystkich swoich Etheralach,od razu będzie łatwiej 😉
      Ponieważ Świetlisty to nie tylko jasne ubrania ale mnóstwo elementów o których mowa we wpisie na jego temat np. :motywy roślinne,puchate tkaniny itp-może od tego warto zacząć? Olga rozgryzie tę zagadkę, zachęcam do pełnej diagnozy -zaoszczędzisz mnóstwo czasu i pozbędziesz się wszelkich wątpliwości 😉

  8. Cirilla SC (RE, KryE, SyrE, BaE) ŚE +FE +AE /BSpr 27 kwietnia, 2020 o 02:07 Odpowiedz

    Purple Rain gratulacje! Cieszę się, że masz diagnozę. ? Mam Świetlisty i w sumie widzę się trochę na tych zdjęciach w galerii ?Opis też pasuje jak ulał. Dziewczyny dobrze piszą, że Greta nie dałaby ethereali, które by Ci nie służyły. Musisz pokombinować, przymierzać, popróbować różnych opcji. ?

  9. Magali SN + FE 2 maja, 2020 o 09:21 Odpowiedz

    Cześć dziewczyny i chłopaki 😉
    Ja również od dawna nie zaglądałam “do Grety”, a tu taki piękny wpis odnośnie EŚ ! Bardzo, bardzo żałuję, że ze świetlistego mogę czerpać tylko duszą ale co robić. Mam pytanie które nie do końca wiedziałam gdzie podpiąć, ale ponieważ kojarzy mi się ze świetlistością to daję tutaj:
    Czy siwe włosy mają się jakoś do ethernali które posiadamy ?

    Zawsze marzyłam żeby mieć siwe włosy i już nie malować, a z racji obecnej sytuacji mam już mocny siwy odrost. Może to jest ten czas żeby się zaprzeć się i przeczekać ? Intuicyjnie czuję, że mojemu Księżycowemu, Syreniemu, Wietrznemu i Francuskiemu może być po drodze z siwizną :-).
    Oczywiście mówię tu o zdrowych, zadbanych siwych włosach ostrzyżonych w twarzowego boba ;-)!!!

  10. Pati G 2 maja, 2020 o 10:50 Odpowiedz

    Magali, nie masz świetlistego? Patrząc na zdjęcie w miniaturce, obstawiałabym że masz ?Abstrachujac od etherali, myślę że siwe włosy to bardzo naturalna rzecz i dlaczego miałyby nie pasować? Tym bardziej u blondynki, gdzie to przejście będzie subtelniejsze. Podziwiam osoby, którym siwe zadbane włosy nadają szlechetnosci.

  11. Rusha 8 maja, 2020 o 09:57 Odpowiedz

    Cześć 🙂 od pewnego czasu oglądam The Office, patrzę sobie i myślę, czy aby aktorka Amy Ryan (serialowa Holly :)) nie posiada przypadkiem świetlistego? Ma bardzoooo delikatną i hipnotyzującą urodę. Chociaż możliwe że świetlisty pomylił mi się z innym delikatnym pierwiastkiem, księżycem lub syreną. Przypomina mi naszą Magdalenę Walach, dlatego podejrzewam ją o świetlistość, iskrę i baśniowość 🙂 Ah, i jeszcze kojarzy mi się z Shirley Maclaine, a nawet i trochę z Bjork 🙂

    • Moderator - lothlorien 8 maja, 2020 o 11:05

      Bardziej widzę u niej IE, nie Świetlisty, ale oczywiście mogę się mylić. Trzeba by też spojrzeć czy tak jak w przypadku większości posiadaczek Świetlistego, jej też “nic” nie pasuje 🙂

  12. Rusha 8 maja, 2020 o 18:57 Odpowiedz

    lothlorien, dzięki 🙂 pewnie masz rację. Podejrzewałam ją o świetlisty (i iskrzący), bo tak najzwyczajniej na świecie to czuć od niej miłą i wesołą energie.
    Gdy obserwuje swoim niewprawnym okiem jej klasyczne stylizacje z The Office, to ciągle odnoszę wrażenie jakby to nie do końca było TO. Podobnie w galowych stylizacjach, mocno yinowych sukienkach, ale może to kwestia typu bazowego (ona kojarzy mi się z typem gamine lub classic).
    Również gdy dużo dzieje się przy twarzy (nietypowy dekolt, milion ozdób, yinowa fryzura) to coś mi u niej zgrzyta mooocno. Znajdą się również zdjęcia w jakiś baśniowych szaleństwach, mam wrażenie że ją to przytłacza, ale mi się trochę podoba ze względu na mój spaczony gust xD. A w naturalowych ubraniach wygląda niechlujnie, więc już chyba lepsza ta klasyka… Trochę smutno, że tak sympatyczną urodę jest trudno przyodziać w coś, w czym będzie dobrze się prezentować.

  13. Dorit Sw+G, Sy, Fr, Ba 9 maja, 2020 o 15:52 Odpowiedz

    Witajcie 🙂 Nie zaglądałam też dawno a tu taka niespodzianka w tych szczególnych czasach!!
    I to moj ukochany swietlisty. Bardzo, bardzo mi się podoba. pasuje do pory roku i daje duuzo nadziei.
    To prawda, że trudno coś trafić w punkt świetlistym osobom.
    Założyłam dzinsy lużne, lekkie, wygodne i lużną jasnoszarą bluzę, balerinki i w szybie wystawy nie podobałam się sobie.
    Jak ze starszej siostry.
    Sporo w galerii takich ciut luźniejszych rzeczy, ja ze swoim gamine, ale wygladam w takich “workowatych” ale już te delikatne botaniczne wzory do miód na moje serce.
    Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

  14. A.M. /SG/ ŚwE+ BaE+FE+AE+IE+ME 15 maja, 2020 o 22:37 Odpowiedz

    Tak, zgadzam się, wygoda przede wszystkim, najlepiej dzianiny, buty o miękkich wkładkach (ile ja się naszukam wygodnych butów, a i tak się potem nie da w nich chodzić ….), plecaki :). Swoją drogą w tym przypadku chyba więcej jest psychologii niż stylu?

  15. Purple rain DC(SE+FE)ŚE+BaśE 16 maja, 2020 o 11:32 Odpowiedz

    A.M mam też tak z butami. Nie ubiorę nic z czubem czy wąskie z przodu. Moja stopa jest dość szeroka i często przez to buty mnie uciskają w palce. Duży mam problem w tym zakresie właśnie. Oczywiście fajnie wyglądają na obcasie do sukienki ale ubieram je rzadziej niż bym chciała, jak jest jakaś okazja,że wymaga. Choć mam kilka w miarę wygodnych. Generalnie kolekcjonuję buty;) Przydałaby się garderoba taka wiecie pokój cały:) jak w filmach. Na lato sandałki muszę się naszukać żeby mi wygodnie było. Staram się żeby jednak stopa w miarę zgrabnie wyglądała ale ładnie i wygodnie, to czasem problem. Takie jak tu w galerii lubię w kolorze takim cielistym na lato i bym brała chyba wszystkie co są. Wyglądają wygodnie na co dzień do latania.

    • A.M. /SG/ ŚwE+ BaE+FE+AE+IE+ME 17 maja, 2020 o 10:29

      Doskonale rozumiem :D. Też mam ładną kolekcję butów, a od stycznia chodzę wyłącznie w jednych butach. Kupiłam wówczas skórzane buty ochroniarskie (brytyjskich służb ochrony), są wygodne, tylko “nie do wszystkiego”. Z drugiej strony, jak w latach 90-tych zakochałam się w połączeniu ciężkich butów (martensy, wojskowe itp) z delikatnymi sukienkami w łączki na naramkach ( poznańskie określenie ramiączek ;D ), to do tej pory się nie odkochałam. Dlatego większych wyrzutów sumienia nie mam przy nieoczywistych połączeniach garderoby. Z sandałami też mam ogromny problem. Trudno znaleźć coś co będzie wygodne, a nie będzie wyglądało jak rekwizyt ze zjazdu wojów :D. Dlaczego tak rzadko można trafić na buty wygodne i ładne ? :(. Cóż, trzeba dalej szukać, przynajmniej kolekcja butów się powiększy 😀 😀 :D.

    • Chupa 18 maja, 2020 o 22:23

      O matko rozumiem problem z tymi czubkami. No nie da rady. Lekki zwężony zabudowany but jeszcze przejdzie bo na ogół i tak jest za luźny, ale tak to jest ciężko. Błagam o wygodne buty w których nie będzie mnie obcierać nic, nie będą nie w nich łapać skurcze, a do tego będą ładne i nie będą mi spadać ze stóp. xD Najchętniej chodziłabym w papuciach ciągle, a z tej stronę SD, niezbyt to korzystne. Buty z zestawienia też bym przygarnęła, poza tymi japonkami bo zaraz bym krwawiła przez nie… i poza sandałkami z zamkiem na pięcie bo też bym krwawiła.

    • Basia SG(Baś A R I)Kry Sy, LSm 20 maja, 2020 o 18:07

      Nie wiem czy to Alabaster czy Kryształ czy po prostu ujemne poziomy Świetlistego ale w zbyt wygodnych butach tracę fason 😀 to jest, jasne, tenisówki są super do lasu, ale buty w których naturalnie pilnuje się odpowiedniego stawiania kroków i trzymania postawy, robią świetną robotę, nawet jeśli trochę bolą. Większym problemem niż ból są te nieszczęsne przerwy w kostkach brukowych które trzeba omijać obcasem – to chyba jednak Kryształ bo najchętniej przechadzałabym się po marmurowych parkietach. 😀

    • Kinia SD KarE+(WE)+KE+GE+SE/DW 23 maja, 2020 o 19:24

      Ja też mam straszny problem z sandałkami! Dwa najmniejsze palce mam dużo niżej od pozostałych, więc niewłaściwe ułożenie pasków w butach to tragedia dla moich palców. Odpadają wąskie paski i takie, które nie zakrywają najmniejszego palca. Najlepszy jest szeeroki pasek po skosie lub dwa (i więcej) krzyżujące się. Materiał też musi być odpowiedni, bo w upały skóra łatwiej się obciera. Czy muszę mówić, że ciężko takie znaleźć? xD

  16. Cirilla SC (RE,KryE,SyE,BaśE)ŚE,FE,AE/BSp 20 maja, 2020 o 14:34 Odpowiedz

    Ja chodzę zazwyczaj w adidasach lub wygodnych trampkach, bo mnie po prostu wszystko obciera, a każda niedogodność denerwuje 😉 Nawet sportowe obuwie jest dla mnie często wyzwaniem. Muszę mieć naprawdę wygodnie, bo inaczej jestem w dużym stresie ;D Japonki to już ogóle odpadają na starcie 😛

    • Chupa 20 maja, 2020 o 17:36

      Czy stopy księżniczki to jakaś częsta przypadłość świetlistego, czy tak się akurat zebrałyśmy? 😀

    • luci 21 maja, 2020 o 13:09

      Jak doczytałam do punktu “jak najwygodniejsze buty” to już wszystko we mnie krzyczało: tak to ja, to o mnie! 😀

      Na ulicach kobiety pomykają swobodnie w butach przerażających mnie pod każdym względem (ciężar, obcas, tworzywo), na ich twarzach nie maluje się ból ani zmęczenie a ich stóp nie znaczą rany i pęcherze. Zawsze się zastanawiałam jak to możliwe. Najwidoczniej katusze, które przeżywam w starciu z obuwiem nie są udziałem wszystkich. 🙂

    • Arwena /DC+IE,GE, FE/TSp 21 maja, 2020 o 15:13

      Ja nie mam ŚwE ale stopy wymagające, jakos trudno mi powiązać to z Etherealami, myślę że raczej sensoryka szeroko pojeta tu macza palce.

    • Aga SG/KarE+GE+WE/DW 23 maja, 2020 o 12:10

      Dołączam do klubu księżniczek – ja mam stopy delikatne jak dziecko. Prawdopodobieństwo otarć nawet przy sprawdzonych i noszonych letnich butach ubranych pierwszy raz po zimie jest zawsze spore. Nowe to często pewnik, zwłaszcza skórzane (a że skórę uwielbiam…)
      Na domiar złego (to pewnie alabaster przeze mnie przemówi) kocham te wszystkie piękne i niewygodne obcasy i je noszę ❤ Ale skoro ryzyko otarć niosą nawet “brzydkie” i wygodne adidasy to ja już wolę cierpieć w pięknych szpilkach ?

    • Kinia SD KarE+(WE)+KE+GE+SE/DW 23 maja, 2020 o 19:28

      Ja nie mam Świetlistego, ale mam wrażenie że Księżycowy też woła o jak największą wygodę 😀 i w przypadku butów, i ubrań. Albo po prostu obecnie robione buty nie są kompatybilne z Wielkimi i Szerokimi Stopami nr 40 xD

  17. Purple rain DC(SE+FE)ŚE+BaśE 20 maja, 2020 o 20:33 Odpowiedz

    Gorzej,że mój syn to po mnie odziedziczył. Robienie z nim zakupów butowych to koszmar. Ale on jest specyficzny w ogóle. Chupa masz fajny kolor włosów. Idę w piątek do fryzjera i cały czas myślę nad kolorem, jakieś rudawe oczywiście musi być.

  18. Espresso doppio 1 lipca, 2020 o 21:09 Odpowiedz

    Jaki sliczny etheral! 🙂 Rzucila mi sie w oczy w kolazu Magda Molek. Sprawdzilam zanalizowane osoby i nie ma jej na liscie. Czyzby Magda Molek nie byla jeszcze zdiagnozowana?

  19. Moderator - Jonathan 8 lipca, 2020 o 20:50 Odpowiedz

    Cześć. Ostatnio moim terenem badawczym są mężczyźni ze Świetlistym. Znacie może jakichś aktorów (wysokich) z tym Etherealem, którzy mogliby go mieć?

    • Eloise DC (SE) +RE+ME/DA 9 lipca, 2020 o 17:53

      No hej ? Tak na szybko z naszego rodzimego podwórka to Jakub Gierszał kiedyś zdiagnozowany jako D – widać Świetlisty i to bardzo. Jeszcze stawiam na Artura Żmijewskiego, chociaż on ma 182 cm, to nie wiem czy spełnia Twoje kryteria odnośnie wzrostu ?, Maurycy Popiel i kolejny D – Tomasz Kot. Co do “obcych” to musiałabym podumać.

    • Moderator - Jonathan 9 lipca, 2020 o 20:45

      Witaj 🙂 Bardzo Ci dziękuję za nazwiska.
      O losie, Kuba jest bliźniakiem mojego byłego kolegi z pracy, tylko typ podmienić na Gamine.
      Spełnia, spełnia. Po prostu chodziło mi facetów, którzy mają Świetlisty ale nie są Gamine. Jestem właśnie ciekaw na ile aura się zmienia i w jaki sposób. Widzę u niektórych miniaturyzowanie tu i tam, złoto-jasne włosy i chłopięcy niewinny urok, jeszcze mocniejszy od Księżycowego a czasem wrażliwość. Ciekawi mnie też na ile złe stylizacje robią im “masakrę”.

      Artur na bank ma Świetlika: https://s3.viva.pl/damian-dudaartur-zmijewski-viva-styczen-2016-main-topic-441096-social.jpg (chyba że to Syreni xD)

      Tomasza muszę sobie przestudiować trochę bo jeżeli miałby to chyba taki mało oczywisty?

      Od siebie mogę dorzucić do propozycji (jeśli ktoś jest zainteresowany) Sebastiana Fabijańskiego i Michała Musiała.

    • Eloise DC (SE) +RE+ME/DA 9 lipca, 2020 o 22:32

      Tak teraz myślę, czy Tomasz Kot nie miałby jeszcze Księżycowego? Bo masz rację, że jeżeli ma Świetlisty to taki nie wprost. Popatrzyłam w Internetach i mam następnych: Alexander Skarsgaard, Hayden Christensen i tu Cię może zaskoczę – Tom Ellis (DC), długi i chudy jak tyczka przez… no co właśnie? ?Karmazyna czy Świetlika? Ten pierwszy ma na 10000 % a drugi? Dobra, ja mu go daję, niech ma chłopak ?
      Mam problem z linkami, więc sorry ale znowu same nazwiska ?

    • Moderator - Jonathan 10 lipca, 2020 o 20:09

      Eloise, myślę, że Tom może mieć Różany albo Alabastrowy (u mężczyzn te E wydają mi się niemal identyczne, oprócz temperatury). On kojarzy mi się tak słodko ale landrynkowo-słodko. Świetlisty mógłby być cute na facecie ale bez aury “pięknisia”. Karmazyn i Gwiezdny mogli zrobić z niego Lycyfera 😛

      Avarati, ten pan też jest dla mnie bardziej lukrowy 😀

      Cass, z diagnoz to chyba widzę tylko Paula Newmana. Jest jeszcze słodki Kryształek 😀

    • Avarati FG (SE+BE+KE+AE) TSu 10 lipca, 2020 o 16:08

      Coś mi się wydaje, że pan Neal McDonough (183cm), który grał m.in. porucznika Lynna “Bucka” Comptona w Kompanii Braci, ma Świetlisty. Ma bardzo jasne włosy i oczy, wybija się przez to od innych aktorów. Wydaje mi się, że jego Świetlisty jest na tyle silny, że widać go nawet, gdy ten ma na sobie znoszony mundur i brud. No, jak on nie ma Świetlistego, to niech kaktus mi na czole wyrośnie 😀

      https://i.pinimg.com/originals/37/43/c3/3743c38686f325da6d23527432f27922.jpg

      https://1.bp.blogspot.com/-dzxL6F5qO7A/T1FepsGzG0I/AAAAAAAAICA/LAB-mmmTrmE/s1600/buck_compton_hbo.gif

      https://d.wpimg.pl/522798789-1282741804/neal-mcdonough.jpg

      https://lh3.googleusercontent.com/proxy/vDrG97HGBH7htmHfQeu-zNhuaBFjrEqad2vLDc-tmRCqdAMR66L5tdS6O9alFLsH_5kFlM0uIhusnwfCurfObJvk3OoCr4xQk6yhaNmY_iKWZ8ffCctogPNCTTevNsQ_OqJ5Qaf3v5lwsTv0uwCara6YOVF3V29WkDpBRQ

    • Cass 10 lipca, 2020 o 18:39

      O kurcze, a dla mnie żaden z przedstawionych przez Was Panów nie wygląda na posiadacza Świetlistego…
      U Neala McDonough widzę przede wszystkim Syreni, u niektórych silny Słoneczny, ale u żadnego nie czuję Świetlistej aury.

      Jak w ogóle miałby wyglądać Świetlisty u mężczyzn? Mamy takie przypadki zdiagnozowane przez Olgę?

      Mi do głowy przyszedł Andrew Garfield, ale wpisałam w Google i to chyba jednak…księżycowy?
      https://i.pinimg.com/564x/46/a3/6a/46a36a54516de5b24058e07c4b7464e5.jpg

    • Eloise DC (SE) +RE + ME/DA 10 lipca, 2020 o 20:19

      Oki, a co powiecie na Szymona Hołownię jako posiadacza Świetlistego? Nota bene już go onegdaj u niego typowałam i teraz tym bardziej. Powtórzę za Avarati, niech mi kaktus zakwitnie albo dwa jeżeli on go nie ma ??

    • Aga SG/KarE+GE+WE/DW 10 lipca, 2020 o 22:02

      Jonathanie, a co powiesz na Lee Pace?
      Wydaje mi się, że to dramatik z karmazynkiem w bazie, ale może to być strzał jak kulą w płot. Olga go nie zdiagnozowała, ale w Hobbicie wypadł fenomenalnie IMO więc coś go musi czynić królem elfów i jeśli nie świetlisty to może alabaster z księżycem? A Matthew Bellamy? Jestem mega słaba ze zgadywania diagnoz panów, a Etherealowych to już w ogóle, ale jeśli Ty to łapiesz to może te nazwiska Ci się przydadzą ?

      Eloise, w Etherealowych Diagnizach ani Alexander ani Hayen świetlistego nie mają.
      Sorry, że nie w temacie, ale mogę spytać co możesz Różanego jako DC z silnym RE? Kwiaty, kolory? Grochy?

    • Moderator - Jonathan 10 lipca, 2020 o 22:23

      Lee jeśli już to raczej taki Militarny Dramatic coś jak Armitage i do tego Syreni? Mam wrażenie, że Słoneczny często daje blask podobny do Świetlistego w kolorystyce.
      Bellamy wydaje mi się mieć Świetlika w bazie więc typ Gamine co automatycznie czyni go bardzo chłopięcym. Mam wrażenie, że Gamine to będzie aura chłopca a FG, nastolatka.
      Dzięki za propozycje <3 Trudny przypadek ten Świetlisty 😀

    • Eloise DC (SE) +RE+ME/DA 10 lipca, 2020 o 23:15

      Aga o masz babo płacek, nie spojrzałam do działu z diagnozami, mea culpa ? No dobra, to już wiemy, że tych dwóch nie ma Świetlistego. Dość świetliście jeszcze mi się kojarzy Piotr Adamczyk, ale on ponoć jest G, a Tobie Jonathanie chodziło o inne typy. Z facetami może nie być tak łatwo jak z kobietami nawet, jeżeli ŚwE posiadają chociażby dlatego, że w niektórych środowiskach dalej pokutuje opinia, że chłopaki nie płaczą mówiąc obrazowo. Jednym słowem macho do potęgi. Sama mam w dalszej rodzinie taki przypadek, że chłopak ma prawdopodobnie Militarny i właśnie Świetlisty – blondyn w typie LSp, raczej typowy Dramatic ( 193 cm). I widzę już nie tylko ja jak to jego ukochane moro go przytłacza, kiedy się w nie ubierze od stóp do głów. Na pierwszy rzut oka jest OK ale nie do końca. W ogóle u niego się sprawdza, że czego by nie założył to do bani, gajer musi zawsze maksymalnie poluzować, porozpinać itd. Oczywiście o ile da się w niego wcisnąć ? To tak a’propos przemyśleń, jak Świetlisty działa u facetów ?
      Aga, mój Różany latem jest w siódmym niebie, właśnie wczoraj w sklepie na R dorwałam świetną bluzkę w grochy i to jeszcze w moich kolorach <3 Mam też fajną spódnicę – ołówek ze streczu, całą w wielkie róże, bardzo ją lubię chociaż mocno zwraca na siebie uwagę. Ale za to jest to jeden z niewielu ołówków, w których mi wygodnie i nie podjeżdża do góry, bo tego to już nie zdzierżę. Znajdą się jakieś buty z kokardą, torebka, jakas bluzka z czymś falbaniastym o zgrozo ? Generalnie mam wrażenie, że on się rozkręca ? Moja Classicowa córka, która nie ma RE czasem na mnie dziwnie patrzy, mam nadzieję, że nie robię jej obciachu i nie przypominam ciotki Klotki ?

    • Moderator - lothlorien 11 lipca, 2020 o 13:17

      Mam wrażenie, że o Świetlisty u panów jest o wiele trudniej niż u kobiet. Poza tym niekoniecznie on może się przejawiać w twarzy. Może w tym, że nic facetowi nie pasuje z ubioru, nawet w obrębie swojego typu, tak jak napisała Eloise. Mój brat tak ma. Natomiast drugi brat jest zdiagnozowanym przez Olgę Dramatikiem/True Winter, i posiada ŚE wpływający na sylwetkę, tzn jest owszem długi, ale drobny i niewysoki jak na swój typ. Myślę, że prędzej z tej strony można diagnozować Świetlisty u mężczyzn. Ten Ethereal naprawdę potrafi zmylić przy analizie typu bazowego 😉

    • Moderator - Jonathan 11 lipca, 2020 o 17:51

      Tak sobie myślę, no właśnie… “yin” a ten jest yin/yang co jest jeszcze trudniejsze do uchwycenia.

    • Cass 11 lipca, 2020 o 14:21

      O, Loth, dzięki za ten komentarz! Dużo wniósł do naszej dyskusji, a też potwierdził kilka moich przypuszczeń co do ŚE u mężczyzn. Podejrzewałam, że niekoniecznie będzie on łatwo dostrzegalny na twarzy.
      Twój brat chyba “odziedziczył” Świetlisty po Waszej mamie? 😀

    • Moderator - lothlorien 11 lipca, 2020 o 14:37

      Nie ma problemu 🙂 Choć to tylko przypuszczenia. Pamiętam jak Olga pisała, że yin u mężczyzn inaczej się przejawia niż u kobiet, więc tak myślę, że te delikatniejsze Ethereale również.
      Tak, to musiało pójść po mamie 😀

    • Em. (SC) 14 lipca, 2020 o 00:56

      Ja mam może niezbyt mądry przykład, ale jakoś pasuje mi do niego jasność, miękkość i wygoda.
      Ta stylistyka jest trochę inna niż nasza, zachodnia – jest bardziej wypieszczona i kobieca, więc to może być mylące. I też bardzo możliwe, że naoglądałam się za dużo tej dalekowschodniej twórczości filmowej i dlatego mam już zupełnie wykrzywiony ogląd. Ich styl jest często tak przesadzony, że po prostu prawie wszyscy wydają mi się świetliści ?
      Wytłumaczyłam się jak tylko się dało, to teraz mój przykład 😀 Lee Min Ho. Myślę, że jest SN-ką i że ma Świetlisty. Ma 187 cm wzrostu.

      https://i.pinimg.com/originals/17/10/3a/17103aac814ab5722fe5f0b5bee14d3e.jpg

      https://i.pinimg.com/236x/31/a4/b0/31a4b04d4a2b5a385eba9da86a27d56f–korean-actors-korean-guys.jpg

      https://lh3.googleusercontent.com/-9sXz8hE62L4/VpXh-9OKAvI/AAAAAAAA9Ko/YXFFzweET74/s1600/IMG_20160113_074553.jpg

      https://i.pinimg.com/originals/f5/3a/63/f53a638c7401dbed895eeba648321c8c.jpg

      https://ronaldseto.files.wordpress.com/2014/12/cl_209930_r2.jpg?w=225&h=300

      https://i.pinimg.com/originals/fe/7b/04/fe7b04acf86fb080126397131c842f4d.jpg

      Chyba że to po prostu pierwiastek Natural, Ethereal Księżycowy albo Alabastrowy?

      Lothlorien, z moją siostrą było to samo! W życiu nie wrzuciłabym jej do jednej grupy z Shailene Woodley czy z Sandrą Bullock, bo jest drobna i niska a okazała się być Naturalem ze Świetlistym:)

    • Moderator - Jonathan 17 lipca, 2020 o 21:10

      Mam wrażenie, że to Alabastrowy, który IMHO jest dominujący w ich kulturze. Bardzo mi on pasuje do estetyki i charakterystyki tej kultury.

    • dabrowska.ea@gmail.com 7 września, 2020 o 21:19

      Ja też tęsknię za Gretą. Nie ma chyba dnia, bym tutaj nie zaglądała z nadzieją, że wróciła 🙁

Pozostaw odpowiedź Billa Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane polasą oznaczone *