Francuski Ethereal - galeria zdjęć

Z cyklu Magia Mody.

Francuski szyk to najbardziej popularny i uniwersalny styl. Kojarzy się z niewymuszoną elegancją, dobrym gustem i ponadczasową elegancją. Jest bardzo zwięzły i konkretnie zdefiniowany. Mocno doceniają go kobiety, które dążą do stylowego minimalizmu. Na bazie stylu wyznaczonego przez Francuski Ethereal najłatwiej stworzyć garderobę w pigułce, czyli tak zwaną kapsułową szafę.

Najważniejsze elementy francuskiego stylu to:

  • białe koszule, bluzki koszulowe
  • klasyczne kołnierzyki
  • mankiety
  • klasyczne golfy
  • trencze
  • budrysówki
  • mała czarna (wąska, w jak najbardziej klasycznym fasonie)
  • jednolity, granatowy dżins
  • zestawy czarno-białe (np. biała koszula plus czarna spódnica – znak rozpoznawczy Caroliny Herrery)
  • deseń paski oraz ogólnie pojęty styl marynarski
  • prążki
  • kratka (drobna i większa)
  • kurza stopka (chanelowska pepitka)
  • jodełka
  • pikowania
  • ozdobne lamówki
  • kontrastowe guziki
  • metalowe guziki
  • dwurzędowe zapięcia
  • naszywane kieszenie
  • patki
  • berety
  • kaszkiety
  • kapelusze o sztywnych rondach
  • apaszki, gawroszki
  • klasyczne szaliki
  • torebki chanelki
  • nieduże torebki noszone na ukos
  • baleriny
  • mokasyny
  • loafersy
  • klasyczne oficerki
  • minimalistyczna biżuteria bez kamieni ozdobnych (dopuszczane są pojedyncze, małe, transparentne cyrkonie)
  • czerwona szminka (nigdy ciemna)
  • czerwony lakier do paznokci (nigdy ciemny)
  • fryzury – bob, paź (w artystycznym nieładzie)
  • grzywki

Esencje Francuskiego Ethereala to Czysta Zima i Czysta Wiosna. Typowe przedstawicielki Francuskiego Ethereala posiadają ciemne włosy i brązowe oczy. Nie jest to oczywiście jedyny i bezwzględny warunek.

Najważniejsze kolory to: granat, czerwień, biel i czerń. Dodatkową barwą jest beż serwowany w postaci klasycznych trenczy.

Czerwień powinna być dozowana w zależności od typu Kibbe, typu kolorystycznego, pełnego układu Ethereali i noszona stosownie do pory roku oraz okazji.

Styl Francuskiego Ethereala jest najbardziej kompatybilny ze stylami: Gamine oraz Dramatic Classic.

Drugi stopień kompatybilności osiąga w typach: Soft Gamine, Flamboyant Gamine, Classic oraz Natural.

Jeżeli Francuski pojawia się przy innych typach bazowych, najczęściej jest on związany z przypisanymi mu typami kolorystycznymi (Czysta Zima, Czysta Wiosna).

Gamine – pełny styl Francuskiego podany zgodnie z zaleceniami dla tego typu, czerwień dopuszczalna w dużych ilościach (np. czerwony płaszcz, spodnie, spódnica).

Dramatic Classic – pełny styl Francuskiego podany w wersji bardziej minimalistycznej w stosunku do Gamine i w bardziej eleganckiej formie, czerwień stosowana w dodatkach i deseniach, łatwość stworzenia kapsułowej garderoby.

Classic – jeszcze wyższy stopień minimalizmu, poziom i moc kontrastów wyznacza typ kolorystyczny, czerwień stosowana w dodatkach i deseniach, łatwość stworzenia kapsułowej garderoby.

Soft Gamine i Flamboyant Gamine – wyraźnie zaznaczony w układzie Ethereali mocno nawiązuje do Francuskiego w wersji Gamine z pominięciem charakterystycznych dla tego stylu ostrości (np. małe, ostre kołnierzyki) plus wysoki stopień nonszalancji dla FG.

Natural – francuski styl o wysokim stopniu nonszalancji, budrysówki, naszywane kieszenie i patki (nawiązanie do stylu militarnego), metalowe guziki, kratka i paski (stopień kontrastowości/rozmycia jest zależny od typu kolorystycznego), buty (poza balerinami), czerwień dopuszczalna tylko na paznokciach, narzędzie pomocnicze przy tworzeniu szafy w pigułce.

Kiedy Francuski pojawia się jako pierwiastek dodatkowy przy innych typach bazowych, należy stosować się do zaleceń indywidualnych.


Share:

149 komentarzy

  1. Eryka 14 Październik, 2018 o 19:17 Odpowiedz

    O kurczę 😀 Do FE mam najbardziej ambiwalentny stosunek, bo w jednych rzeczach wyglądam 0/10, a w innych 10/10 (zimowość sprawia, że uwielbiam najważniejsze barwy, a to już połowa sukcesu).
    To na przykład jest przesłodkie, ale pewnie przez nutkę Baśniowego:
    http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-236.jpg
    To też wspaniałe: http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-235.jpg
    Oczywiście najbardziej uwodzi mnie styl na zapiętą pod szyję grzeczną dziewczynkę, bo nonszalancji mówię tysiąc razy nie, Alabaster mnie hamuje, ale Keira w czerwonej szmince jest boska, a Audrey piękna jako po prostu G 😀
    Galeria super, warto było dłużej poczekać, bo świetnie współgra z nowym szablonem!

    • Eryka 23 Październik, 2018 o 18:34

      Znaczy mam ocenić pod moje R+AE+FE? Dla mnie sukienka byłaby super, gdyby nie wzorek, bo go unikam, jak mogę 😀 ogólnie fajna, tylko od razu myślę, że jakby to była biel z granatem lub czerwienią, albo inne zestawienie dwóch lub trzech z tych kolorów, zakochałabym się. A na Romantic byłaby dobra, jakby Dita oddała ją najpierw do krawca, bo nie leży za dobrze, choć krój niezły. Podobnie jak Dita mam dziwne upodobanie do przykrótkich rękawów. Z przykrótkich spodni wyleczyły mnie zdjęcia, a rękawów nie umiem ocenić. Może są okej dla R? Bo ten przymus podwijania do środka wynika z tego, że człowiek nie chce ciąć sobie sylwetki, a jednocześnie chciałby podkreślić, że ma ją kontrastową, a nie zwalistą (małe dłonie, drobne nadgarstki).
      Tak sobie myślę, że jednak dodatki i obuwie Dity mocno podkręcają tę stylizację w kierunku FE. Jakby miała białe dodatki, buty z jakąś kokardką (byle nie zalotną czy seksowną, tylko taką neutralną… coś jak farfalle :D), to całość nie byłaby taka jednoznaczna. Reasumując ten wywód 😀 jakby nie było wzorków, a sukienka byłaby biała albo czarna, byłoby idealnie! Choć przy czerni to już bratanie się z GE, więc zostają marynarskie kolory. Dla mnie to najprostszy sposób na mieszanie FE z AE, czy ogólnie minimalizowanie nonszalancji.

    • luci 23 Październik, 2018 o 19:22

      Z tym krawcem to chodzi Ci o to jak leży dół, tak? Bo góra chyba ładnie? Przypomniało mi się teraz jak wybrałaś z galerii AE tą sukienkę: http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2017/11/alabastrowy-ethereal119.jpg Mnie ona też zachwyciła tylko kombinowałam, że gdyby była czarna albo nawet biała ale te guziki czarne i ozdoby czarne i może ta kokardka niekoniecznie. 😀 teraz myślę, że nie zobaczyłam w niej AE tylko francuski potencjał mający coś wspólnego z prostotą kroju, symetrią i elegancją. No i ten krótszy rękaw… Zabawne, że wspominasz o krótszych rękawach. Lubię rękawy 3/4. Z tego co pamiętam ona są zalecane dla FG. Nie wiem jak przy innych typach, ale mam właśnie wrażenie, że one wyglądają korzystnie, kiedy ma się drobną rękę od łokcia w dół. 🙂

    • Eryka 23 Październik, 2018 o 20:37

      Z tym że u FG to element cięcia sylwetki wszędzie i wygląda inaczej niż przy dopasowanej sukience za kolano 😀
      Tak, dół leży dziwnie, a nie podoba mi się jeszcze, jak wygląda pacha i rękaw (jest całkiem prosty). Z tym że to raczej mój problem, że nie lubię podkreślać ramion, bo mam je szerokie, a wydaje mi się, że takie detale mogą je uwydatniać. Na Dicie fajnie, bo jest bardzo drobna jak na R.
      Ta alabastrowa sukienka jest świetna, ale też nie wiem, czy bym ją wybrała. Wszystko zależy od świecącej mocy detali, bo mam wrażenie, że iskrzące elementy wyglądają na mnie kiczowato, nieważne, jak piękne są. Na pewno mnie nie upiększają. Natomiast jeśli nie odbijają mocno światła, a są bardziej perłowe, to dla mnie sukienka jest idealna właśnie w tej formie. Czarną już wolałabym z mniejszymi guzikami i bez kokardki (kokardka to za mocny flirt z Różanym, a ja wolę GE lub KarE). Z FE nie szaleję, mam go gdzieś na końcu i dla mnie ogranicza się do granatowo-białych sukienek oraz dzianin w pasy (barwy marynarskie) do niebieskich spodni.
      To luci, jak tam Twój typ bazowy? 😀 ostatnio pytałam wieki temu i może coś się zmieniło.

    • luci 24 Październik, 2018 o 12:01

      Widzę o co Ci chodzi z rękawami. 🙂 Po prostu na niej to nie razi, więc nie zwróciłam uwagi. Materiał tego wdzianka jest też bardzo gruby, kiepsko się układa. Myślę, że gdyby było to uszyte z czegoś cieńszego, leżałoby lepiej.

      Moja baza? Wiadomo: FG… tylko fasony inne. ;D Żartuję, rzecz jasna. Bardzo chciałabym mieć własny pogląd na to jakim typem jestem ale go nie mam. 🙂 Fasony, które akceptuję wydają się pochodzić z więcej niż jednego typu Kibbe, kolory, tkaniny, faktury i inne detale nie mogą być wskazówką bo najwyraźniej określają je pierwiastki spoza bazy. BMI na uporczywym minusie też nie pomaga. To co widzę, to że galeria FE byłaby dla mnie prawdziwym gotowcem, gdyby nie moja sylwetka. Co to w ogóle ma być? ;D

    • Eryka 24 Październik, 2018 o 13:45

      No to ja jestem zachwycona byciem R i polecam, bo przy tych wszystkich Etherealach wyglądam świetnie w mnóstwie rzeczy, więc chociaż fasony mnie ograniczają, i to mocno 😀 jakbym miała być złożoną FG, to chyba zwariowałabym z nadmiaru możliwości. Inna sprawa, że może obiektywnie wcale nie tak łatwo mnie ubrać, ale nie ciągnie mnie do nonszalancji, do męskich stylizacji, do oversize’ów ani niczego, w czym źle wyglądam. Myślisz, że masz wysoko Baśniowy? Bo u mnie to Baśniowy wpływa na myślenie “MOGĘ WSZYSTKO!”, mimo że R jest ostatnim typem, który obecnie może coś takiego powiedzieć i z samą baśniowością muszę się hamować w stosunku do grupy G 😀

    • Bookini D/SE+KE+WE/TS 24 Październik, 2018 o 18:01

      Eryko, będę się upierać, że to D jest ostatnim typem, który mógłby powiedzieć MOGĘ WSZYSTKO, nawet mając wszystkie ethereale…

    • Drukara 25 Październik, 2018 o 04:00

      W sumie chyba najbardziej yangowy typ i najbardziej yinowy będzie miał najwięcej ograniczeń modowych. Wiadomo, że trendy sprzyjają raz jednej, raz drugiej stronie.

    • Aga SG/KarE+GE+WE/DW 25 Październik, 2018 o 08:28

      Jako SG teoretycznie mogę całkiem dużo – ale przy skrajnej mieszance Yin i Yang (i przewaga Yinu) muszę uważać, żeby mnie nie poniosło zanadto w żadną ze stron.

      Moim zdaniem, stosunkowo najłatwiej jest każdemu typowi o Etherealach kompatybilnych z typem bazowym. Oczywiście to zależy także od celu – ja bym chciała mieć spójną szafę, dlatego tak mówię 😀 Gdybym miała silny FE tobym brała wszystko gaminkowe z góry i voilà!

      Bookini, napisałaś że D jest ostatnim typem, ktory MOŻE WSZYSTKO – nie wiem czy się ze mną zgodzisz, ale chyba i tak jest łatwiej D z SE,KarE i WE niż załóżmy z RE i AE?

    • Eryka 25 Październik, 2018 o 10:45

      Bookini, rozwiniesz? Bo szczerze mówiąc, miałam przede wszystkim na myśli to, jak źle R prezentuje się w nieromantycznych fasonach. Każde potknięcie daje tragiczny efekt. Wiadomo, że w 1900 roku przy innych kanonach i standardach R miałoby całkiem nieźle, ale w 2018 jest słabo 😀
      Aga, jeśli tak jest, to ja jestem wyjątkiem 😀

    • Cat Ballou DC SSu (KryE+WE+FE) 25 Październik, 2018 o 10:56

      Ja mam raczej duże ograniczenia z moim typem DC. Tak naprawdę połączenie Wietrznego i Francuskiego jest dla mnie najlepsze. Każdy z osobna nie jest dobry. Mam jeszcze Kryształ, ale go nie używam, bo nie lubię od pewnego czasu być kryształowa. Muszę popróbować inne Ethereale, które również były przez Gretę proponowane. 🙂

    • luci 25 Październik, 2018 o 12:23

      Eryko, wcale Ci się nie dziwię. 🙂 Twoje połączenie jest wprost bajeczne i jest w nim coś intuicyjnego, w tym sensie, że mimo że różnorodne, to jednocześnie wydaje mi się dość spójne, harmonijne. Wierzę, że silny Baśniowy w Twoim zestawieniu może czasem popychać do złego, ale masz też solidnego strażnika w postaci AE.: 😉

      U mnie problemem wydaje się to, o czym napisała Aga: rozziew między pierwiastkami a bazą. W sklepach jest sporo rzeczy, które podobają się moim pierwiastkom, tyle że niestety te rzeczy mają zupełnie nie takie fasony… Mój Baśniowy jest raczej z tych retro i nie wydaje mi się jakiś do przodu. 😉 Większym problemem jest choćby upodobanie do nonszalancji, to że pewien luz sprawia, że czuję się sobą i jest to ciężko wypośrodkować, bo coś, co zdaje mi się niezbędnym marginesem swobody w praktyce potrafi ze mnie zrobić bardzo niskie coś w bezkształtnym ubraniu…

      Zastanawiam się jak to jest z kobietami Dramatic. Wydaje mi się, że np Anji Rubik Kryszatałowy raczej pomógł w karierze, bo wygląda w tych kryształach przepięknie 🙂 :
      https://i.wpimg.pl/623×432/e5.pudelek.pl.sds.o2.pl/54a6255f75717df8ebeb00dcd58cc7212f19da0c.jpg

    • Bookini D/SE+KE+WE/TS 25 Październik, 2018 o 12:43

      Tak Aga, taka konfiguracja o której piszesz jest współcześnie łatwa do odziania, jeśli mówimy o osobie, która zna swój typ i ethereale i je akceptuje. Miałam na myśli osobę D bez tej wiedzy i bez zbytniej intuicji (ja przed analizą 🙂 Taka osoba D która nosi wszystko to jest naprawdę koszmar estetyczny. I tu nie chodzi o dodanie kilku kg czy skrócenie nóg jak w innych typach, tylko naprawdę jest to beznadziejny przypadek. Nawet boska Cate Blanchett z wieloma etherealami nie wygląda bosko kiedy nosi wszystko:) Drukaro, być może jest jak piszesz, skrajne typy najbardziej się oszpecą nosząc wszystko.

    • Bookini D/SE+KE+WE/TS 25 Październik, 2018 o 12:59

      Eryko, mialam na myśli, że w mojej opinii osoba D ubrana w niedramatikowe fasony prezentuje się najgorzej ze wszystkich typów ubranych w nieswoje fasony, gorzej niż osoba R w nieromantycznych rzeczach. Mam wrażenie, że w przypadku D jest największa różnica w wyglądzie pomiędzy człowiekiem ubranym wg typu a człowiekiem w czymkolwiek. Mam na myśli głównie kobiety w wieku dojrzałym, świeża młodość wiele wybaczy. Wystarczy popatrzeć na Cate Blanchett.

    • KasiaN DC (AE+KarE) + WE 25 Październik, 2018 o 13:00

      To ja wrzucę swoje trzy grosze 😛 jako osoba która nie ma ANI JEDNEGO eterala z bazy, a z tego co mam tylko karmazyn jest z DC nieco kompatybilny 😀 i tak, to jest problem. Nigdy w życiu gdyby nie Greta nie zgadlabym zem DC. I jakbym nie wzięła analizy w opcji gdzie Greta proponuje zestawy w kolażach to już dawno temu bym tym wszystkim rzuciła w cholerę bo nie miałabym pojęcia jak to ugryźć 😉

    • luci 25 Październik, 2018 o 13:02

      Bookini, teraz rozumiem o czym mowa. 🙂 Tym bardziej, że funkcjonuje trochę fatalnych przekonań w rodzaju, że jak ktoś jest wysoki i ma długie nogi, to będzie dobrze wyglądał we wszystkim, albo że każda kobieta zakładając sukienkę w falbankami zyska na kobiecości, albo że naturalny makijaż to podstawa elegancji. Jeśli kobieta Dramatic weźmie sobie tego typu mądrości do serca, to naprawdę… no… nie dobrze…

    • Aga SG/KarE+GE+WE/DW 25 Październik, 2018 o 17:54

      Eryko, nie wiem czy tak jest – tak mi się tylko wydaje, ale to, że Twoja konfiguracja jest wyjątkowa to pewne 🙂

      Kompatybilność z typem bazowym to jedna łatwość, ale moim zdaniem dużo ułatwia też współgranie Ethereali ze sobą – na pewno łatwiejsze, niż posiadanie ethereali kontrastujących ze soba. I że tak powiem kompatybilność wnętrzna z zewnętrzem 😀 😀 Ja się wewnątrz czuję o wiele bardziej Wietrzna niż “mogę” być na zewnątrz. Tylko tak jak pisałam już wcześniej, dla mnie liczy się ta ogólnopojęta spójność, znalezienie złotego środka i przez ten pryzmat patrzę. Nie potrafiłabym się ubierać w jeden z zestawu z moich Ethereali, codziennie w inny 😀 Mój perfekcyjny Alabaster widocznie wymaga nie tyle total white looku, co totalnej logiki w stylu 😀 Na szczęście ethereale są tak fantastyczne, że w mieszankach pokazują swoje niejako inne oblicza niż w “czystej wersji”.

      Bookini, masz rację, choć i ja należałam kiedyś do tych, którzy uważali, że długie nogi “robią”
      każdą stylizację ( epoka przed Kibbowa) i że panie D mają największy wybór. Moje błędne myślenie w większości opierało się na tym, że jako SG jestem z ” drugiego końca” więc bycie D wydawało się być wymarzoną sylwetką do nie osiągnięcia, a tym samym najłatwiejszą do ubrania 😉

    • Eryka 25 Październik, 2018 o 18:44

      No to ja poproszę panią D ubierającą się równie dobrze do sylwetki jak Kim Kardashian i wyglądającą bardziej zabójczo 😀 potrzebuję się przekonać.

    • Moderator - Jonathan 25 Październik, 2018 o 20:01

      Agnieszka Chylińska w wydaniach SG i G 😀 ,chociaż ostatnimi czasy już odleciała w EE.
      Moim zdaniem Dramatyczki (o ile nie przesadzą w stronę Yin – wtedy na przekór robi się bardzo męsko), które nie stosują w swoich strojach zaleceń Kibbe i E wyglądają zazwyczaj nijako, bez wyrazu. Z kolei wydaje mi się, że Romantyczki będą wyglądać wulgarnie w kierunku Yang a to się bardziej rzuca w oczy, stąd może efekt zabójczości 🙂

    • Bookini D/SE+KE+WE/TS 25 Październik, 2018 o 19:50

      Eryko, nie miałam na myśli porównywania typów pod względem atrakcyjności, tylko porównanie w obrębie jednej osoby, w dobrze dobranym i przypadkowym ubraniu. Sądzę, że największa metamorfoza będzie widoczna u pań w typie D, bo najwięcej ubrań nam ‘szkodzi’, mamy najwęższy zakres rzeczy które nam służą.

    • Eryka 25 Październik, 2018 o 20:32

      Bookini, ja nie o atrakcyjności, tylko o przykładach 😉 dla mnie przywołana Cate Blanchett ma albo świetne stylizacje podkreślające urodę, albo takie sobie, ale nigdy nie wygląda krowiaście, co może zdarzyć się R przy zbyt yangowej czy dresiarskiej stylizacji. I niech nawet R wygląda atrakcyjnie jak Kim, nic jej nie uchroni.
      Jonathan, zaraz obczaję te stylizacje Chylińskiej 😀 mnie się wydaje, że będąc R, ciężko wyglądać wulgarnie. Za duża delikatność kości. Znowu dam jako przykład Kim, która nie umie się ubrać: jej stylizacje na każdym byłyby wulgarne, ale nie na niej, bo wygląda ciężko, pokracznie i zbyt smutno, by móc być wyzywającą. Na początku kariery wcale nie była chudsza, miała tę samą sylwetkę, a wyglądała fajnie, bo, z tego, co pamiętam, przesadzała jedynie z długością spódnic. Więc to nie jest tak, że po prostu nie da się jej ubrać korzystnie.

    • Moderator - Jonathan 26 Październik, 2018 o 09:38

      To ciekawe co piszesz z delikatnością kości 😀 Zabrakło mi tych określeń, masz rację ona wygląda bardzo smutno i ciężko w nie swoich stylizacjach, jednak dla mnie dalej jest trochę wyzywająca… To fakt, kiedyś się o wiele lepiej ubierała, bardziej czuła swój typ i wyglądała super. Może musiałbym zobaczyć inne Romantyczki w Yangowych stylizacjach.

    • Moderator - Jonathan 26 Październik, 2018 o 10:03

      W eleganckiej wersji rzeczywiście nie wygląda to wulgarnie i bardziej rzucają się Twoje określenia 🙂 Z wulgarnością to miałem na myśli np. yangowa mini 😀 Ale tutaj jest jak piszesz, smutno (mimo, że zdjęcie energetyczne), pokracznie i nie wygląda to za ciekawie.

    • Eryka 26 Październik, 2018 o 10:22

      No właśnie, tu wychodzi przykrótka sylwetka, a dziewczyna jest zgrabna i ma piękne proporcje. Nie ma też wrażenia mocy, którym mogą się pochwalić bardziej yangowe typy w męskiej stylizacji. Nawet elegancja jest umowna. No to wracamy do mojego postu, R ma kilka dobrych fasonów i lepiej z nimi nie kombinować. Nie mówię, że D czy jakikolwiek inny typ nie ma swoich ograniczeń, ale czasem jak patrzę na filmy kostiumowe i widzę np. urodziwe Gaminki w długich sukniach, zaczynam wątpić. Chociaż to też kwestia konwencji i estetyki epoki, bo spotkanej teraz na ulicy G będzie lepiej w krótszej sukience 🙂

    • luci 26 Październik, 2018 o 10:47

      Ojej, Eryko, to jest Diamandis? :O Dla mnie nie to, że zaraz pokracznie, tylko tak niby poprawnie i nikt się nie przyczepi, że wulgarnie albo coś tam, ale też nie ma tu nic szczególnego, nic zgrabnego, wszystkie powaby zamaskowane. Tak szczerze to już wolę Kim w jej zbyt obcisłych kieckach – przynajmniej widać, że istnieje. 😉

    • Eryka 26 Październik, 2018 o 11:06

      Tak, to ona!
      Coś w tym jest, co mówisz o Kim. Zakładam, że widząc ją na żywo, czuje się, że to piękna kobieta, która wygląda fatalnie w swoim dziwacznym stroju i nieudanym makijażu, a jakby się spotkało taką Marinę w białym komplecie… Nie twierdzę, że to nie jest poprawne, ale jakbym ja się tak ubrała, na pewno emanowałabym pokracznością 😀

    • luci 26 Październik, 2018 o 12:33

      Jeśli chodzi o Kim, to usłyszałam od kilku mężczyzn mniej lub bardziej nieśmiałe wyznanie o treści: “mnie tam się podoba…”. I tak, chodziło o to jej najbardziej wyśmiewane wydanie. 😉

    • Eryka 26 Październik, 2018 o 14:26

      Mało jest celebrytek o takiej sylwetce, a przy tym ubiera się swojsko… Jestem w stanie uwierzyć, że to połączenie na niektórych działa bez względu na resztę 😀

  2. Anita SC+GE 14 Październik, 2018 o 19:37 Odpowiedz

    Jest! 😀 Moje nieodwzajemnione zauroczenie….Może kiedyś(dla dobra własnego) wreszcie się odkocham?
    Ten szyk,nonszalancja,podziwiam….
    Francuski w wydaniu Dramatic Classic to chyba moja ulubiona wersja.
    Czy mi się wydaje czy to właśnie ten etheral jest często rozumiany jako “stylowy” ubiór/ dobry gust/posiadanie stylu w powszechnym tego słowa znaczeniu?
    Przygarnęłabym(czy mi się wydaje czy to stroje SC?) :
    http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-117.jpg
    http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-312.jpg
    http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-45.jpg

  3. Ati (Classic/RE,SłowE,FE,KryE/BW) 14 Październik, 2018 o 19:38 Odpowiedz

    Greto, dziękujemy za piękną galerię i garść informacji. Rzeczywiście FE jest łatwy w eksploatacji i kapsułowolubny 🙂 Mam jedno pytanie odnośnie noszenia torebek na skos. Wyczytałam gdzieś w komentarzach, że kobiety C nie powinny tak ich nosić. Przyznam się, że ja jednak uwielbiam chanelki na ukos. Czy jako Classic z FE mogę sobie na to pozwolić? Pozdrawiam serdecznie.

  4. Cynka (G/ŚE+FE+IE/LSp) 14 Październik, 2018 o 20:02 Odpowiedz

    Greto, warto było czekać! Dziękuję! Galeria i opis wspaniałe. We Francuskim czuję się jak u siebie w domu. Bardzo się cieszę, że go mam 🙂

    • Pozytywna C (KryE+FE) +BE SA 15 Październik, 2018 o 09:53

      Ciekawe, Cynko, ze u mnie ta galeria wywolala podobne wrazenie – jestem w domu! 🙂 Moglabym skopiowac calosc na swojego Pinteresta (pewnie wiele obrazow mialabym zdublowanych), lacznie z filizankami z kawa 😀

      Jestem tak gleboko zachwycona, ze chwilowo nie jestem w stanie wyrazic swoich emocji w sposob zrozumialy dla wiekszosci. Kocham Francuski Ethereal! A on kocha mnie, co sprawia, ze jestem mega szczesliwa 🙂

      Coco Noir to moj zimowy zapach od kilku sezonow. Ponoc nie jest odpowiedni dla takich stonowanych kobiet, jak ja, ale poki nie znajde czegos rownie fascynujacego, bede uzywac bez wyrzutow sumienia 😛

    • Cynka (G/ŚE+FE+IE/LSp) 4 Listopad, 2018 o 22:42

      Pozytywna, wiele zdjęć z tej galerii to moi dobrzy znajomi 😉 Mam wbudowany radar na czerwone baleriny, granatowe marynarki i białe koszule. Przepadam za rowerem, żeglowaniem i kawą z bagietką. To musi być jakieś francuskie zwichnięcie, bo lubię też filmy i ten Ich nieziemski francuski spokój, często udawany, ale co tam;) Świetlisty nie na wszystko mi pozwala, ale np. zamiast czerwonej szminki nieźle działa koralowa. Dzięki Tobie pobiegłam sprawdzić Coco Noir, no i o ile wydawało mi się po flakonie, że miłości z tego nie będzie, to właśnie jest:)

  5. Arwena DC(FE)+IE+GE/TSp 14 Październik, 2018 o 20:09 Odpowiedz

    Mój ? Dziękuję.
    Zastanowiła mnie ta kratka. Nigdy nie probowalam, a może byłoby ok? Ta drobna wydaje się jeszcze przy tym IE.

    • A. Pulasky DC (FE+SE)+IE+EE+RE+BE+WE/TSp 15 Październik, 2018 o 01:07

      Ja próbowałam już takiej drobnej i zawsze czułam się w niej super, ale też nie kojarzyłam jej wcześniej raczej z Francuskim.

  6. luci 14 Październik, 2018 o 20:11 Odpowiedz

    Jest! 😀

    Uff, co to w ogóle za ulga, że tego rodzaju kolorystyka to FE.
    http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-267.jpg
    http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-139.jpg
    http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-264.jpg

    Było dla mnie głęboko dziwne, że tak paskudnie wyglądając w bieli, wyglądam dobrze, gdy do tej bieli doda się czerń. 😀 Tekst przed galerią jest genialny. Tłumaczy TYLE z moich odwzajemnionych i nieodwzajemionych miłości!

    Oglądam, oglądam, patrzę na makijaże i nie widzę takiego z jaskółką. Stąd wątpliwość czy tz. makijaż paryski, właśnie z kreską- jaskółką nad okiem i czerwonymi ustami to jest czysty FE czy to raczej FE z KarE ze względu na drapieżność takiej kreski?

  7. Eloise DC (SE)+ME+RE/DA 14 Październik, 2018 o 20:35 Odpowiedz

    Piękna galeria, tres chic! <3 A ja mam od kilku tygodni zagwozdkę co do tego E u mnie…jak on się ma do typu kolorystycznego, który jest tak średnio z nim kompatybilny? Gdzieś tam na tyłach jeszcze błąka się Alabaster, któremu z nonszalancją nie po drodze. A Francuz jak to Francuz, kusi i uwodzi 😀

  8. Maria Magdalena SC (RE, BaE, KryE, SyE) + FE 14 Październik, 2018 o 20:36 Odpowiedz

    O Maaaaaamoooo!!!!
    Jestem po prostu zachwycona!
    Myślałam, że będzie go ciężko połączyć z SC, ale chyba to może być bardzo wdzięczne połączenie 🙂
    Nosiłabym, bardzo:
    http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-117.jpg
    http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-168.jpg
    http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-291.jpg
    A skoro nie mogę pojechać na razie tam:
    http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-140.jpg
    to chociaż idę paznokcie pomalować na czerwono <3
    Ech, to chyba jednak nie przypadek, że na 30ste urodziny marzy mi się weekend w Paryżu…

    Greto, dzięki za to cudo 🙂

  9. Aga SG/KarE+GE+WE/DW 14 Październik, 2018 o 20:39 Odpowiedz

    Wpis rewelacja <3 Francuski jest tak charakterystyczny, uniwersalny i łatwy w obsłudze (do noszenia na codzień i od święta), że nic dziwnego, że cieszy się tak wielką popularnością nawet wśród tych, którzy go nie posiadają.
    Kto nie chciałby móc sobie zaaplikować wszystkiego powyżej i wyglądać doskonale? 😀 Naoczny dowód na działanie typologii to, to że najlepiej w tym stylu prezentują się osoby z silnym francuskim.

    Interesuje mnie różnica w makijażu dla FE i GE. W obu stylach obecna jest czerwona szminka i kreski – czy Gwiezdny mimo wszystko bardziej potrzebuje mocniej podkreslonego oka, ktore w FE pozostaje delikatniejsze? A kolorystycznie Gwiezdna szminka/paznokcie to ciemniejsza czerwień?

  10. Inga TR (FE+RE+GE+BaE) 14 Październik, 2018 o 20:58 Odpowiedz

    Galeria przepiękna, zapiera dech w piersiach. Dziękuję:)
    A czy kobiety TR posiadające FE mogą nosić berety? Przyznam, że lubię…

  11. Ada (SG+SłowE+KE+IE+RE+BaE+FE) 14 Październik, 2018 o 21:16 Odpowiedz

    Piękna galeria! Z przyjemnością obejrzałam zdjęcia, tak pełne szyku i paryskiej, niewymuszonej elegancji☺ Francuski jest taki ładny i ponadczasowy, że fajnie jest go mieć w swoim zestawie. Mam wrażenie, że zawsze będzie się wyglądać modnie i że nie jest trudno komponować stylizacje. Ale cóż, trochę on mój, a trochę jednak nie. Z Francuskim łączy mnie przede wszystkim fryzura typu rozczochrany bob z grzywką, miłość do granatu (choć ja wolę łączyć go z różem niż z czerwienią), uwielbienie dla budrysówek i torebki na skos☺Za to mocną czerwień na ustach i paznokciach oraz minimalistyczny styl mogę tylko podziwiać u innych. Mam wrażenie, że sama wyglądałabym zbyt surowo i ogólnie jak nie ja☺

  12. Aga SG/KarE+GE+WE/DW 14 Październik, 2018 o 21:33 Odpowiedz

    Wiem wiem, luci, ale chodziło mi o ogólne różnice makijażowe więc Twoje pytanie o jaskółkę idealnie się wpasowało.

    Dziękuję Greto 🙂 Wszystko gra i buczy 😀

  13. A. Pulasky (DC + IE + EE + RE + BE + WE 14 Październik, 2018 o 21:34 Odpowiedz

    Jak zwykle wspaniała galeria! Opłacało się czekać 🙂 A czy osoba dramatic classic, ale z silnymi etherealami dodatkowymi, np. z iskrzącym, może również w pełni korzystać z tego ethereala?

    • Arwena DC(FE)+IE+GE/TSp 14 Październik, 2018 o 21:39

      Pulasky, ja tak mam, że dominujący mam IE, ale jako DC najkorzystniej mi w stylu FE.
      Ciekawa jestem, jak wygladasz, skoro najsilniejszy tak jak ja masz IE i czy jesteśmy podobne.

    • A. Pulasky DC (FE+SE)+IE+EE+RE+BE+WE/TSp 15 Październik, 2018 o 01:03

      Dziękuję Greto za odpowiedź! ☺️ Ja akurat na szczęście miałam zaznaczony Francuski ☺️ zawsze czułam, że mi pasuje
      ☺️
      Arweno mi też jako DC najkorzystniej we Francuskim, do tego dochodzi jeszcze Sloneczny, ale bardziej chyba jeśli chodzi o fasony, a nie kolor biały. A już najbardziej lubię jak oba te ethereale są podbarwione kolorami prawdziwej wiosny ? Też jestem ciekawa Twojego wyglądu. Może kiedyś wymienimy się fotkami na mailu? ?

    • Arwena DC(FE)+IE+GE/TSp 15 Październik, 2018 o 08:11

      No właśnie, ta nasza Prawdziwa Wiosna? też uwielbiam jej kolory, a tak trudno je przemycic z moimi E. U mnie kolorystyką zarządza wprawdzie IE, ale GE mocno miesza i próbuje znieść żywość i wprowadzać głębię. U Ciebie, jak widzę, wysoko jest EE, wiec myślę, że na znacznie wiecej mozesz sobie pozwolić.
      Też mam SE i tez w krojach, a nie kolorach. Kupilam w tym roku białą marynarkę, zalozylam raz i… Leży. A mam tez identyczną granatowa, w której czuję się świetnie pomimo odwiecznego marynarkowstretu. Ze wspólnych E to mamy jeszcze BE i RE, więc moze cos tam podobnego między nami jest. Może Greta nam powie ?

    • A. Pulasky DC (FE+SE)+IE+EE+RE+BE+WE/TSp 15 Październik, 2018 o 16:21

      ?
      Tak, faktycznie Arweno mój EE jest mocny, podobnie jak iskrzący, więc mogę sobie pozwolić na żywe, ciepłe kolory. Gorzej że w sklepach dominują zazwyczaj szarości i ciężko coś znaleźć w naszym typie, szczególnie zimą, choć ostatnio i tak trochę pod tym względem lepiej. Nie wiem, czy też masz wrażenie, że Wiosny mają pod tym względem w Polsce gorzej? Mam identycznie z marynarkami. Biała również wisi w szafie niepotrzebna, może raz ubrana. A granatowa bardzo mi służy ? Widać prawdziwe Wiosny tak mają ?

  14. Blue Girl (R/SyE + GE + ME + FE + EEHiszp.) 14 Październik, 2018 o 21:49 Odpowiedz

    Świetna i przede wszystkim wielowymiarowa galeria. Jestem Romantic i mam w swoim etherealowym zestawieniu Francuski, chyba właśnie ze względu na typ kolorystyczny i typ urody w ogóle. I tak się zastanawiam przy jesieni – czy berety są dla mnie (mam czerwony, granatowy, ale i niebieski, i… fuksjowy, ten ostatni może niezbyt francuski 😉 )? Dobrze się w nich czuję i zawsze zbieram dużo komplementów w takim nakryciu głowy. Z innych elementów Francuskiego dla Romantic to może paski? Czy raczej ograniczyć się tylko do kolorystyki charakterystycznej dla Francuskiego?

  15. Mag N (WE + BE + FE) KryE 14 Październik, 2018 o 21:59 Odpowiedz

    Biala koszula, jeansy, szpilki i czerwone usta i paznokcie to chyba moja ulubiona francuska kombinacja na kobietach. Prosto i nonszalancko jednoczesnie. No i jeszcze moje ukochane paski! Nigdy nie ciagnelo mnie za to do czerwonych dodatkow. Ale czerwone usta, choc nie powinnam, czasami nosze na wieczor ;). Jest jakas taka moc w czerwonych ustach, dodaja pewnosci siebie 🙂 .

    Piekna galeria. Greto, czy pepitka nada sie dla Naturali? Czy tylko kratka?

    • Blue Girl (R/SyE + GE + ME + FE + EEHiszp.) 14 Październik, 2018 o 22:10

      To oczywiście był komentarz do odpowiedzi Grety do mojego pytania o berety, kliknęłam odruchowo w okienko na dole zamiast w “odpowiedź” 🙂

  16. Avarati FG (WE+KrE+ME+KarE+IE)+BE+KE+SE/TSu 14 Październik, 2018 o 22:16 Odpowiedz

    Jestem niezbyt Francuska, chyba nigdy nie decydowałam się na ten styl, ale wpadłam w pułapkę czerwonej szminki i grzywki 😀 Odróżniałam go od zawsze, a najpierw zetknęłam się w Burdzie…
    http://1.bp.blogspot.com/-0THyLY8Hlzk/U_-u-s-dyVI/AAAAAAAAHyk/TpqLvlmI_1o/s1600/21%2BBurda%2B2014-10.jpg
    http://2.bp.blogspot.com/-pG_n8gjKuNQ/U_83tx4J3pI/AAAAAAAAHxU/MYvzcgNLRfI/s1600/125-102014-B_400x533-ID334003-2511e8756314710ed5328443f6c43102.jpg

    Wracając do FE, to najbardziej podoba mi się nonszalancja. Zakładanie koszuli i sprawianie wrażenia, że to takie wygodne, na luzie… ech, nie mam tego. No i płaszcze, trencze, odwoływanie się do marynarskiego stylu. Kradłabym te bardziej naturalowe i nawiązujące do Wietrznego stylówki, a także małe czarne 🙂

    Pozdrawiam 🙂

  17. Yen 14 Październik, 2018 o 22:38 Odpowiedz

    Superprzyjemna dla oczu galeria i sporo ubrań idealnych na codzień <3
    Takie kołnierzyki które wyglądają jakby wystawały spod sweterka/ sukienki, a są doszyte to również Francuski? Jest kilka takich rzeczy w kolażu, a bardzo lubię.

  18. Maria Magdalena SC (RE, BaE, KryE, SyE) + FE 14 Październik, 2018 o 23:10 Odpowiedz

    Mam małą rozkminę- co zrobić, by czarny “Total look” pozostał francuski i nie skręcił w stronę karmazyna?
    Czy dobrze to rozumuję, ze nonszalancja to francuski, rzeczy obcisłe- karmazyn, czerwone usta “jasne”- francuski “ciemne”- karmazyn, paznokcie czerwone- takie krótsze- francuski, długie, czerwone “szpony”- karmazyn, złote, minimalistyczne dodatki- francuski?
    Ktoś jeszcze cos podpowie?
    🙂

    • luci 14 Październik, 2018 o 23:29

      Za opisem na górze : “mała czarna (wąska, w jak najbardziej klasycznym fasonie)”

      Zdaje mi się, że Karmazyn będzie chciał do tego dodać rozporek, albo gołe plecy, albo dekolt w szpic, albo jakieś sznurowanie. 🙂

    • Aga SG/KarE+GE+WE/DW 15 Październik, 2018 o 09:13

      Na moje rozumienie to jest też tak, że jeśli masz silny Karmazyn to czarny total look wydobędzie KarE a jeśli dominuje Francuski to francuski 😉 Ja niby mam FE w bazie ale czarny zawsze podkreśla u mnie Karmazynka i/lub Gwiezdny.

      Karmazyn lubi szpilki, szpiczaste noski, każdą skórę, mocne kocie oko. Jest taki na maxa glamour, a Francuski jest taki od niechcenia elegancki ze swoimi mokasynami noszonymi czasami na bose stopy, rozwichrzonymi włosami 😀 Nie wydaje mi sie zeby przy Karmazynie dalo radę wyglądać szałowo tak o, bez wysiłku – wstałam rano i jestem glamour 😀 😀 😀

    • luci 15 Październik, 2018 o 11:39

      Jest w galerii parę francuskich stylizacji w czerni:
      http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-100.jpg
      http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-312.jpg
      http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-230.jpg

      Widać, że jest tak jak napisałaś Mario – te rzeczy nie są tak blisko ciała jak przy KarE, materiały też są całkiem inne. Ważne są też chyba detale z dozą geometrii a nie gotyku. 🙂

      Aga, to ciekawe co piszesz. Mnie się francuskie podejście do czerni wydaje w jakiś sposób za łagodne, żeby podkreślić jednocześnie Karmazyn (na pewno nie w pełni). Za to wydaje mi się, że FE w czarnym wydaniu nieźle wydobywa jednocześnie GE.

    • Aga SG/AE+KarE+GE/DW 17 Październik, 2018 o 22:41

      To prawda, luci, nie sposób się nie zgodzić. Karmazynowy total look jest jednak specyficzny.

      Przykładem tego co piszesz później, jest Audrey Tautou, która posiada i FE i GE i one się u niej tak pięknie dopełniają <3 Czerń ogólnie występuje w kilku Etherealach, może nie jako total look, ale w połączeniach a i totalną czerń chyba można rozegrać na wiele sposobów.
      Np taki baśniowy http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2017/11/fairytale-ethereal-86.jpg to jedyny baśniowy na jaki bym się szarpnęła (i to chyba bez tej żółtej torby) więc czerń jest i trochę baśniowa,prawda?

      Zastanawia mnie bardzo w jaki Ethereal wpisuje się czarny total look, ale taki yinowy, miększy typu : http://2.bp.blogspot.com/-pmQq6LKpGvA/Ug5RGkI07jI/AAAAAAAAB9U/83AgCzT8-uc/s1600/angelina+jolie+in+black+top+with+black+pants+and+large+brown+sunglasses+on+august+15+2013+in+los+angeles+what+she+wore.jpg

      Może przykład Angeliny to jest jednak FE, a mi chodzi po głowie mix czarnego miękkiego swetra i zwykłych czarnych spodni. Coś jakby KE albo AE tylko w czerni 😀

    • luci 18 Październik, 2018 o 12:48

      Aga, mnie się BaE wydaje raczej kolorowy, choć te kolory są bardzo podszyte ciemnością. Takie wrażenie daje np. faktura aksamitu obecna w tym pierwiastku. Przez tę głębię BaE od początku miesza mi się z GE ale akurat samotną czerń mocno kojarzę z GE. Przypuszczam, że stosowanie przez kogoś totalnej czerni w ramach Baśniowego może wynikać z tego, że ta osoba posiada inne “czarnolubne” pierwiastki. Musiałam się bardzo przyjrzeć zdjęciu, które podlinkowałaś, żeby dostrzec, że płaszcz jest czarny. W pierwszej chwili myślałam, że to taki bardzo mroczny zielony. 🙂 Tak jakby BeE mieścił w sobie sugestię koloru. Pomyślałam też, że to pewnie mocno zindywidualizowana sprawa, co u kogo wydobywa dany kolor. Pamiętam, że Ines wkleiła kiedyś zdjęcie w czarnej sukni i Greta napisała, że przy braku KarE, ta suknia wydobyła u niej ME.

      Nie wiem, co to jest, co ma na sobie Angelina. Jak patrzę na bransoletkę, buty, torbę, myślę, że może (w formie) jest tu coś ze Słonecznego połączonego z którymś z jej łagodniejszych pierwiastków z bazy, no ale… to jest czarne. 😀

    • Avarati FG 18 Październik, 2018 o 13:21

      luci, mi też Greta pisała, że czerń u mnie to Karmazynowy i Mahoniowy 🙂

      Jeszcze Gwiezdny lubi czerń, ale to już nie moja bajka.

    • luci 18 Październik, 2018 o 17:12

      Avarati, to musisz chyba lubić ten kolor? 🙂

      Czerń w dodatkach mają też RE, WE i KE. No i to chyba będzie wszystko?

    • Aga SG/KarE+GE+WE/DW 18 Październik, 2018 o 20:14

      “mnie się BaE wydaje raczej kolorowy, choć te kolory są bardzo podszyte ciemnością” – pięknie to ujęłaś, luci <3

      To ciekawe co piszecie Dziewczyny o Mahoniowym. Niezbyt go czuję (nie posiadam) i kompletnie go z czernią nie skojarzyłam! 🙂

      Może to właśnie Gwiezdny? Kiedyś temat Gwiezdnego na codzień pojawił się już w komentarzach. Pamiętam, że dziewczyny pisały wówczas, że czasem wystarczy czarny t-shirt z półokrągłym dekoltem czy bluzka z koronką nawet do jeansów. Pierwsze skojarzenie z GE to wieczorowe suknie, ale w wydaniu możliwie "dziennym i casualowym" taki Gwiezdny-light sprowadzić się chyba może właśnie do total black look'u przy miękkich liniach i materiałach. Dobrze myślę? 😉 Wklejam Monicę, żeby zobrazować

      http://www1.pictures.stylebistro.com/mp/ZxgyLbd44z9l.jpg

    • luci 19 Październik, 2018 o 12:24

      Aga, z tym GE to pewnie też zależy od tego, za co on u kogoś odpowiada. Są osoby takie jak Eufrozyna, która posiada GE ale kolorystycznie jest TA więc czarne ciuchy raczej jej się nie przydadzą. 🙂 Pamiętam też zdjęcie Lothlorien w czarnej koronkowej bluzce (to ona chyba wspominała o t-shircie) i tam widać, że sama czerń wydobywa u niej gwiezdność. Z kolei kiedy GE wyznacza najkorzystniejszą paletę, to wydaje mi się, że każdy kolor z tych charakterystycznych dla GE będzie podkreślał ten pierwiastek. 🙂

    • Aga SG/KarE+GE+WE/DW 19 Październik, 2018 o 14:22

      To prawda, luci, zgadzam się. Akurat sama jestem przykładem, gdzie Gwiezdny odpowiada za kolorystyke i działa to dokładnie tak jak piszesz. 😉

      Pamiętam też, że pod wpisem o Lily Collins w stylu gwiazd Greta napisała, że Gwiezdny mocno widać w jej rysach ale gwiezdny styl jest dla niej zbyt poważny – więc istnieje jeszcze taka opcja 😀

    • Aga SG/KarE+GE+WE/DW 20 Październik, 2018 o 13:07

      Brązowo-oliwkowe z grafitowoczarną wyraźną obwódką. 😉 Na pewno chłodne. Bluzka czy nawet szminka w kolorze burgundu/wina wydobywa tę oliwkową zieleń.

    • Arwena DC(FE)+IE+GE/TSp 20 Październik, 2018 o 20:52

      Ja pomimo posiadania wysoko GE, FE, a także RE i gdzieś z tyłu ME fatalnie wygladam w czerni, a wszystko chyba przez IE i wynikającą z niego TrueSpringowatość.

  19. Atirien (SC, KryE+FE+KE) 14 Październik, 2018 o 23:26 Odpowiedz

    Przepiękna galeria <3
    Nie spodziewałam się go w swoim werdykcie, ale mój Ci on. Nadspodziewanie dobrze się w nim odnajduję.
    Może to głupie pytanie ale…co może sprawiać, że wygląda się lepiej w kaszkiecie niż w berecie (nie cierpię ich) mimo softowego typu, moc FE w konfiguracji czy jego specyficzna kombinacja z innymi etherealami?

  20. Kornelia (D, SE+BE+IE+Sy+KE) 15 Październik, 2018 o 00:16 Odpowiedz

    A czy ja dobrze kombinuję, że mój dramatikowy total look na biało/szaro/taupe itepe w zależności od pogody i pory roku plus koszulowe bluzki to francuski? (jeju! ja tak niechcący z tymi rymami!, serio!)
    I że mimo że go nie mam, to jednak jakoś “mam”, bo wpisuje się w zalecenia dla dramatików?
    Greto! Bardzo ładna galeria, lubię te klimaty, choć nie tak bardzo jak bezkresne czy wietrzne…

  21. Em. (SC+FE, GE, KrE, EE, WE) 15 Październik, 2018 o 00:17 Odpowiedz

    Francuski!!! <3 <3 <3

    Oglądałam już tę galerię we śnie, zaraz po tym, jak pojawiła się informacja, że teraz na niego kolej – taki poziom emocji! 😉 😀
    Uwielbiam Ethereal Francuski! Wsiąkłam w niego tak bardzo, że nawet moje rzeczy 'po domu' i piżamy muszą już być w stylu FE. Nawet jak bym nie miała żadnego innego Ethereala, a sam Francuski, byłabym zupełnie szczęśliwa.

    Jest konkretny, ale daje tyle możliwości (nawet takiemu niekompatybilnemu z nim SC).
    Ja mam największą trudność z pogodzeniem kontrastowości FE z monochromatycznością SC, i wydaje mi się, że bardzo pomocne są tu lamówki, bo nie tną sylwetki, a wciąż podkreślają kontrast. Chociaż patrząc na Carolinę Herrerę, chyba czasem FE może być górą nad żelaznymi zasadami SC? 😉

    Wielkie dzięki Greto za tak piękną galerię i wyczerpującą listę. Bardzo się cieszę, że są tu budrysówki (chyba znalazłam taką miękką i dopasowaną w talii pod SC) , granatowy dżins (zrezygnowałam bo myślałam ze dżins to tylko WE), kratka, pepitka, metalowe guziki… Paski, złote bransoletki i paznokcie w kolorze Ferrari to dla mnie zestaw który sprawdza się na większość okazji.

    Mam jeszcze pytanie o perfumy. Czy Un Jardin en Mediterranee Hermesa są Francuskie?
    https://assets.hermes.com/is/image/hermesproduct/un-jardin-en-mediterranee-eau-de-toilette–712645.1-front-1-300-0-1158-1158.jpg
    Jest morze, lato i rześkość więc obstawiam albo FE albo SyE 🙂

    I dla jakiego typu Kibbe będzie czapka baker boy?
    http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-216.jpg
    Dużo lepiej wygląda na mojej siostrze FG (bez FE) niż na mnie z FE, więc pewnie typy z domieszką Dramatic?

    A to – perełka <3
    http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-70.jpg

    • Em. (SC+FE, GE, KrE, EE, WE) 18 Październik, 2018 o 00:41

      Dziękuję!
      To przez te iskrzące cytrusy, chyba mam do nich słabość 😉
      Czyli baker boy jest dla tych typów, które są jakoś spokrewnione z Francuskim, to ma sens!

  22. Iskra DC + ŚW, WE/TS 15 Październik, 2018 o 12:02 Odpowiedz

    Mam mieszane uczucia co do tego Etherala. Owszem, mam go w bazie DC i czasem lubię się tak ubrać ale pod warunkiem, że mocno go pod siebie zmodyfikuję. W praktyce oznacza to, że odrzucam z Francuskiego większość jego aspektów i pozostaje coś bardzo minimalistycznego. Nadal jest to Francuski ale bardzo skromny. Tym samym z całej galerii zaadaptowałabym tylko kilka stylizacji. Przyznaję, że te kilka nosiłabym z dużą przyjemnością. Tylko u mnie to już jest taki max elegancji. Tak jak niektóre z Was traktują np. GE wieczorowo tak ja wieczorowo traktuję FE. No ale ja na codzień czerpię z WE więc jak wskoczę w czarne cygaretki w kant i marynarkę to już jest dla mnie poważna sprawa :).

  23. Kama C(KrE, FE, BE)/SA 15 Październik, 2018 o 13:46 Odpowiedz

    Długo czekałam na jeden z moich E, ale było warto. Rzadko się udzielam w komentarzach, ale ta galeria tak mnie ujęła, że aż muszę napisać. Szczególnie podobają mi się gawroszki. Aż sama zaczęłam od razu kombinować i przymierzać różne apaszki. Jednak coś mi nie pasuje do końca. Niby fajnie, ale mam wrażenie, że w moim przypadku taka apaszka to jednak za dużo. Zastanawiam się, czy to może kwestia koloru i wzoru i mam kombinować dalej z jakimiś bardziej stonowanymi czy przy mojej do bólu klasycznej konfiguracji powinnam jednak dać sobie spokój z gawroszkami? Wszak na pierwszym miejscu mam Kryształ. Mam nadzieję na odpowiedź Grety, ale za Wasze komentarze Drogie Czytelniczki też będe bardzo wdzięczna 🙂

    • Pozytywna C (KryE+FE) +BE SA 15 Październik, 2018 o 16:35

      Czy ja dobrze widze?! Classic z Krysztalem, Francuskim i Bezkresnym, a do tego stonowana jesien?? To jest nas dwie! 😀

    • Kama C(KrE, FE, BE)/SA 15 Październik, 2018 o 22:19

      Hej Pozytywna 🙂 Tak, mamy taką samą konfigurację. Ciekawa jestem, czy jesteśmy podobne. Czy to tak widać na pierwszy rzut oka 🙂

    • Kama C(KrE, FE, BE)/SA 17 Październik, 2018 o 10:39

      Dziękuję Greto za odpowiedź. W takim razie nie będę już kombinować i będę podziwiać na innych. Dobrze mi intuicja podpowiadała, że nie za bardzo mi to pasuje. Może nie jestem takim modowym beztalenciem 😉

  24. Ania SC (KryE, SyE, RE) + WE, SS 15 Październik, 2018 o 15:56 Odpowiedz

    Od początku miałam ambiwalentny stosunek do tego E, klasyka, minimalizm i nonszalancja wydawały mi się bardzo “moje”, ale kształty – zbyt kanciaste, za sztywne, kolory za ostre. Mało jest rzeczy, w których wyglądam równie źle jak w marynarskich paskach i mocnej szmince, a za nastolatki miałam pasków całą szafę 😉 Za to u innych dalej podziwiam i trochę zazdroszczę, bo to bardzo wdzięczny E i zawsze modny, łatwo znaleźć jego przejawy w sklepach przez cały rok 🙂

    • Natsu SC/TS (KryE+SyE+RE+WE) 16 Październik, 2018 o 12:18

      O rany, Ania, czy Ty mi gdzieś umknęłaś, czy jesteś świeżo po diagnozie? Mamy ten sam zestaw oprócz typu kolorystycznego ale i on z tej samej rodziny 🙂

  25. Drukara 15 Październik, 2018 o 21:30 Odpowiedz

    Wpis bomba, jeszcze chyba bardziej dopracowany niż poprzednie. Zaintrygowało mnie, że często przedstawicielki Francuskiego mają ciemne włosy i oczy, a u jakiego ethereala typowe przedstawicielki mają ciemne włosy, ale jasne oczy?

    • Drukara 16 Październik, 2018 o 08:14

      Dziękuję bardzo za odpowiedź, Wietrzny w sumie wydaje się taką oczywistością, zawsze kojarzy mi się z tym etherealem brunetka o rozwianych włosach i zamglonych, niebieskich oczach, ale o Karmazynie w ogóle nie pomyślałam. Prześledzę sobie przedstawicielki.

    • Espena (C+BaE+SłowE+IE+GE+KarE) 19 Październik, 2018 o 00:25

      O, to pasuje, dlaczego mam te inne E, a FE brak :).
      Greto, piękna galeria. Lubię niektóre elementy,
      które przypisane są do tego E – przede wszystkim
      berety (chyba przez Baśniowy E) oraz kratki Vichy
      oraz “kurzą stopkę”. Czy pociąg do drobnej
      kratki może być przez Iskrzący E? Taka rozkmina.

  26. Cat Ballou DC 16 Październik, 2018 o 10:17 Odpowiedz

    Piękne zdjęcia, oglądam cały czas i nie wiem co napisać! Wyciągnęłam jednak wnioski, że u mnie ten Francuski muszę bardzo delikatnie pokazywać, bo jednak ja ci blondynka 🙂 i jasne mam oczy. I Soft Summer też nie pomaga w tym E. Najczęściej mam jakiś jeden element typu bluzka w paski, a reszta Wietrzne rzeczy. Greto, czy to jest tak, że można mieć wszystkie E dość słabe, bo ja mam wrażenie, że u mnie żaden nie dominuje. Czy to typ kolorystyczny rozmywa tę moc eterali?

  27. Dorit (G+ŚwE,FE,SyE,BaE,SE,BW) 16 Październik, 2018 o 14:45 Odpowiedz

    Ooo jest i Francuski! Świetny! Niby go mam i to w wielu procentach bo i Gamine i BW i ciemne włosy, a jednak nie do końca czuję, czytam Wasze komentarze i już chyba rozumiem.
    Mam wysubtelniony przez Swietlisty i gdzieś tam Syreni. Szminka czerwona koszmar 😉 , kołnierzyki ostre i paski kontrastowe tez średnio.
    Za to odnajduję się w zgrabnych kaszkietach ( kupiłam jeden tej jesieni), pasuje do jang Gaminkowego, spodnie 7/8 też super, granaty w ubraniu a czerwienie w dadatkach, kontrasty, białe koszule, minimalistyczna biżuteria, balerinki.
    Greto droga, wyrazy uznania za kolejny wpis, każdy kolejny coraz bardziej wyszlifowany, praktyczny!

  28. Ania ( C + KrE + FrE + GE/SS) 17 Październik, 2018 o 13:34 Odpowiedz

    Jest mój długo wyczekiwany francuzik!
    Ta galeria tak cieszy oczy! Wszystko mi sie tu podoba. Greto jesteś GE-NI-AL-NA!!!
    Przymierzyłabym wszystko, no prawie :-), a biorąc pod uwagę moją niechęć do zakupów możesz sobie wyobrazić jak ta galeria na mnie podziałała. Ja wróg zaciekły zakupów przeglądam strony sieciówek!
    Mam marzenie by kupić sobie taki płaszczyk:
    http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-287.jpg
    Chętnie wbiłabym się też w to:
    http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-253.jpg
    i to: http://getthelook.pl/wp-content/uploads/2018/09/francuski-french-ethereal-164.jpg
    Takie to wszystko ładne że aż mi się oczy świecą! Greto jesteś WIELKA!

  29. Pati G (FE, SE, IE, BaE) + ŚE + SyE 19 Październik, 2018 o 08:54 Odpowiedz

    Tak jak poprzedniczki, przy tym etheralu, czuję się “jak w domu”:) Z tego przecudnego kolażu mogłabym przygarnąć wszystko i nie czuć się przebrana tylko dobrze ubrana! I nie wiem co takiego w tym etheralu jest, ale on pozwala mi się poczuć bardzo kobieco, mimo iż nie wydaje mi się aby on przesadnie tą kobiecością epatował. Przy typie gamine (mówię za siebie) łatwiej poczuć się dziewczęco niż kobieco, więc wiem już skąd czerpać aby osiągnąć dany efekt. Dziękuję! <3

Napisz komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane polasą oznaczone *